Dan hoor je van de overlevende helft van het koppel niks anders meer als: "Zie je wel dat meeroken hartstikke slecht is! Jullie rokers hebben mijn lief vermoord! Boehoehoequote:Op maandag 7 juli 2008 15:40 schreef Beauregard het volgende:
Lieve Qwea en MikeyMo, ik weet dat jullie een stel zijn, en dat jullie allebei ontzettende anti-rook nazi's zijn, dus wat dat betreft een ideaal stel.
Maar ik wil graag weten waardoor jullie zo zijn geworden. Ik vind het fascinerend.
Het zou trouwens wel hilarisch zijn mochten jullie later overlijden aan longkanker.!
Sorry, dat was de laatste keer.quote:Op maandag 7 juli 2008 16:16 schreef HeatWave het volgende:
Laten we het niet, hoe makkelijk ook, op de man spelen.
Ohhh jij noemde Qwea een man!quote:Op maandag 7 juli 2008 16:16 schreef HeatWave het volgende:
Laten we het niet, hoe makkelijk ook, op de man spelen.
Er zijn rokende rokers gesignaleerd op het "rookloze" Sensation White.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:35 schreef HeatWave het volgende:
Zal allemaal wel, maar waar zijn de niet-rokers dan die massaal uit zouden gaan dit weekend? Want ze hebben gewonnen en eindelijk kunnen ze naar de kroeg!
Er is nog hoop voor je, maar als het aan sommige mensen ligt mag je alleen maar dood gaan aan uitlaatgassen en alcohol.quote:Op maandag 7 juli 2008 13:47 schreef MrDice het volgende:
Kan ik mij enigszins in verplaatsen, maar het is goed om te weten in verband met volgende week bij Black. Of behoor ik dan ook tot het type volk wat je liever kwijt dan rijk bent Heatwave?![]()
Ik rook zelf niet, dus ik denk dat de meute me wel zal laten leven. Maar dan weet ik waar mijn mede feestgangers de gehele avond/nacht aan hun nicotine kunnen komen.quote:Op maandag 7 juli 2008 16:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn rokende rokers gesignaleerd op het "rookloze" Sensation White.
[..]
Er is nog hoop voor je, maar als het aan sommige mensen ligt mag je alleen maar dood gaan aan uitlaatgassen en alcohol.
Laat maar, al gevondenquote:Op maandag 7 juli 2008 16:25 schreef Jappiie het volgende:
Hoe zit t met roken in spanje?
Ik vertrek vrijdag namelijk
Goed. Ze zijn relaxter met joints dan in Nederland, in veel clubs mag je daar gewoon blowen. Dus dat zal met het "rookverbod" ook wel meevallen.quote:Op maandag 7 juli 2008 16:25 schreef Jappiie het volgende:
Hoe zit t met roken in spanje?
Ik vertrek vrijdag namelijk
quote:Op maandag 7 juli 2008 11:23 schreef melanie_the_miss het volgende:
Waarom blijven sommige rokers zo triest.
Roken is slecht voor de volksgezondheid PUNT.
Als je jezelf wilt vergiftigen prima maar ga niet lopen janken als de overheid zorgt dat er minder mensen aan blootgesteld worden.
Bronquote:SIMON ROZENDAAL
Weet minister Klink wel dat meeroken gezond is?
donderdag 26 juni 2008 23:48
Tuurlijk is roken slecht.
Ik rook. Nou ja, Olifantjes en zo. Dat is second best. Het proces verloopt niet of nauwelijks via de longen maar vooral middels de neus en slokdarm.
Dat is different koek maar gezond is anders. Toch gaat het me te ver om horecaroken te verbieden.
Gordels
Ik hou niet van de inperking van vrijheden. Lunchte deze week met Kees le Pair – leuke vent, lees zijn blogs op www.clepair.net - in het vrijwel verlaten Utrechtse Polmans’s huis (hoe is dit mogelijk, een van de leukste restaurants van Nederland, echte allure, en geen kip!) en Kees zei dat dit de tweede grote inperking van zijn vrijheid door de staat was.
De eerste was dat hij autogordels om moest.
Oeroud geneesmiddel
Weet Ab Klink wel dat nicotine een wonderbaarlijk medicijn is? Wat aspirine doet voor het lichaam (oeroud natuurgeneesmiddel, overal goed voor, jammer van die maagbloedingen), doet nicotine voor de hersenen. Oeroud natuurgeneesmiddel, overal goed voor, jammer dat er in een sigaret ook teer zit.
Ooit van hormese gehoord, Klink?
Hormese is een van de meest fascinerende nieuwe ontwikkelingen in de natuurwetenschap. Hoewel, nieuw?
Hormese gaat terug naar Paracelsus. Gif bestaat niet, het gaat om de doses.
Meeroken
Ik heb er inmiddels al een stuk of vier, vijf artikelen in Elsevier over geschreven maar omdat de meeste websurfers zoals ik heb gemerkt geen idee hebben wat er in kranten en weekbladen wordt gepubliceerd (grote bek, maar niet echt belezen dan wel op de hoogte) verwijs ik naar Kees die er net een blog aan heeft gewijd.
De onontkoombare conclusie: meeroken, mits niet te overdadig, is gezond.
Een mens moet leren om te gaan met engerds, in sociale, bacteriologische en chemische zin. Daar is het hele principe van vaccinatie (en voor de dombo’s onder de lezers: homeopathie) op gebaseerd. Je moet aan het kwaad snuffelen om het kwaad de baas te kunnen.
Gif
Wie rookt, bewijst zijn niet-rokende gezelschap vermoedelijk een dienst, zo leert de theorie van hormese (nu niet gelijk boos reageren, waarde, hysterische, ex-rokers, eerst even goochelen wat hormesis is).
Een klein beetje gif is gezonder dan heel veel gif. Dûh?
Jawel, maar de essentie van hormese is dat een klein beetje gif tevens gezonder is dan helemaal geen gif.
So what?quote:Op maandag 7 juli 2008 16:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn rokende rokers gesignaleerd op het "rookloze" Sensation White.
Ironisch, dat zeker.quote:Op maandag 7 juli 2008 15:40 schreef Beauregard het volgende:
Lieve Qwea en MikeyMo, ik weet dat jullie een stel zijn, en dat jullie allebei ontzettende anti-rook nazi's zijn, dus wat dat betreft een ideaal stel.
Maar ik wil graag weten waardoor jullie zo zijn geworden. Ik vind het fascinerend.
Het zou trouwens wel hilarisch zijn mochten jullie later overlijden aan longkanker.!
dan komt die longkanker omdat de rokers mij jaren lang verkankerd hebben met die zooi van hunquote:Op maandag 7 juli 2008 15:40 schreef Beauregard het volgende:
Fijn he, tunnelvisie?quote:Op maandag 7 juli 2008 17:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
dan komt die longkanker omdat de rokers mij jaren lang verkankerd hebben met die zooi van hun
quote:De onontkoombare conclusie: meeroken, mits niet te overdadig, is gezond.
Een mens moet leren om te gaan met engerds, in sociale, bacteriologische en chemische zin. Daar is het hele principe van vaccinatie (en voor de dombo’s onder de lezers: homeopathie) op gebaseerd. Je moet aan het kwaad snuffelen om het kwaad de baas te kunnen.
Gif
Wie rookt, bewijst zijn niet-rokende gezelschap vermoedelijk een dienst, zo leert de theorie van hormese (nu niet gelijk boos reageren, waarde, hysterische, ex-rokers, eerst even goochelen wat hormesis is).
dit stamt nog uit de peroide van voor dit kabinet en is tevens een onderdeel van de regelgeving uit Brusselquote:Op maandag 7 juli 2008 19:17 schreef Poit- het volgende:
We kunnen er nog jaren over blijven zeuren, maar dit kabinet is er op gebrand alles wat leuk is te verbieden of moeilijker te maken. Laat het maar snel vallen..
Ja joh, kanker zo nog effe lekker door, kanker zeg, straks krijg je d'r nog kanker van. Hoef je niet eens mee te roken, ontzettende muts.quote:Op maandag 7 juli 2008 17:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
dan komt die longkanker omdat de rokers mij jaren lang verkankerd hebben met die zooi van hun
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/39772572quote:
Rozenwater moet clubs redden van schraal-bier-en-zwetende-mensen-geur
"Glazen halen op kruishoogte is geen pretje sinds het rookverbod"
Atze de Vrieze vrijdag 4 juli 2008 23:59
Je kunt veel zeggen van het rookverbod, maar de atmosfeer in clubs en podia kan er alleen maar beter van worden. Je kleren stinken niet meer naar rook, de zaal staat niet meer blauw. Heerlijk. Of toch niet? De eerste stappen in het rookvrije nachtleven leren anders. Het gaat misschien wat ver om te stellen dat 5 Days Off stinkt, maar dat het ontbreken van een rookgordijn een onaangename nieuwe geur boven brengt, dat mogen we toch wel concluderen. Ook Jon Heemsbergen van de Melkweg, een van de locaties van 5 Days Off, heeft het gemerkt. "Je kent misschien de geur van een club als je er de volgende ochtend binnen stapt, als er nog niet schoongemaakt is. Een mix van mensengeur en schraal bier. Die geur begint nu om een uur of vier 's nachts al op te komen. De glazenrapers zijn niet zo blij. Glazen halen terwijl je bukt op kruishoogte is geen pretje sinds het rookverbod. Maar ja, wat doe je eraan? Misschien is het een kwestie van wennen."
De Melkweg is zeker niet de enige club met dit probleem. In landen waar het rookverbod al langer geldt, zoals Frankrijk en Engeland, is het een bekende bijwerking. Het zou kunnen dat de nieuwe geur snel onlosmakelijk verbonden is met het uitgaansleven. Precies zoals je de geur van je eigen huis ook niet meer ruikt. Maar misschien is er ook wel een oplossing. Er wordt immers veel onderzoek gedaan naar geuren. In winkels en op kantoren is het gebruik van geurverspreiders steeds normaler. "In de Albert Heijn wordt bewust een geur van vers brood in de winkel verspreid, in kantoorruimtes waar lange vergaderingen plaatsvinden worden geurzuilen geplaatst", zegt geurexpert Marije Fransen. Zij geeft les over de werking van geuren aan de TU in Eindhoven. Zulke geurverspreiders zouden ook in de horeca van pas kunnen komen, vindt ze. "Er zijn ongetwijfeld al bedrijven bezig met de ontwikkeling van speciale producten voor in cafes. Het is een gat in de markt."
Zo'n bedrijf is Smart Nose, gevestigd in Amersfoort. Volgens Jeanine Verbeek van moederbedrijf Senta, een communicatie adviesbureau, worden verschillende technieken gebruikt bij het bestrijden van luchtjes. "Je kunt een geur verspreiden die sterker is dan de geur die je wilt verbergen. In dit geval is dat lastig. Bij een hardnekkige geur, zoals die van bier in cafes, heb je wel een heel dominante geur nodig. Dat is ook weer niet de bedoeling." Intelligenter (en kostbaarder) is het ontwikkelen van een speciaal middel, een chemische truc. "Je kunt een speciale geurcompilatie maken waar de geur die je wilt verbergen deel van uitmaakt. In het verleden is dat wel gedaan met rookgeur. In het uiteindelijke middel laat men dan de tabakslucht weg, zodat die geur in de ruimte als een puzzelstukje op zijn plek valt. Zo'n geursysteem zou zeker een oplossing kunnen zijn, maar eenvoudiger is om de bron aan te pakken. De lucht goed filteren en een goede poetsploeg aannemen dus."
"Synthetische geuren zijn een slecht idee", vindt Erich Berghammer. Als Aroma Jockey Odo 7 verzorgt hij al jaren de geur op dancefeesten. Uitgerust met flesjes geurstof en grote ventilatoren vertaalt hij de sfeer van het feest naar geuren. Hoe groter het feest, hoe groter de ventilatoren. "Deze zomer sta ik op het hoofdpodium van Mystery Land samen met Isis. Dat worden de grootste ventilatoren tot nu toe. Propellors zonder vliegtuigen, zeg maar." Berghammer, die de sigaret zelf omschrijft als 'wierook om in te ademen', gebruikt bij zijn performances alleen natuurlijke geurstoffen. "Chocolade, aardbeien. Van synthetische stoffen krijgen mensen hoofdpijn of worden ze agressief. Ik zou clubs afraden van die geurzuilen neer te zetten."
De vreemde geurtjes zijn nieuw in het clubleven, maar stankproblemen zijn al zo oud als de weg naar Rome. Letterlijk. "In het Romeinse rijk was stank een van de grootste problemen", vertelt Berghammer. "Daar werd serieus over nagedacht. In de arena's bij het paardenrennen kreeg iedere bezoeker bij de ingang een flesje rozenwater. Op het teken van de keizer gooide iedereen dan zijn flesjes op de renbaan. Die flesjes braken dan, of de paarden renden er overheen, en dan rook in een mum van tijd de hele arena naar rozen. Het mooiste is, rozenwater is puur natuurlijk en goedkoop." Het zo kunnen dat feestgangers binnenkort monstertjes met rozenwater uitgereikt krijgen, maar veel horecagelegenheden zullen zo'n geurbestrijdingsprogramma ongetwijfeld overbodige luxe vinden. De kans is groot dat we die zurige bierlucht en de penetrante geur van zweet voorlopig nog niet kwijt zijn. "Waar mensen samenkomen is nu eenmaal stank", lacht Berghammer. "Daar doe je niets aan."
Alsof dat vorige kabinet zo goed wasquote:Op maandag 7 juli 2008 19:50 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dit stamt nog uit de peroide van voor dit kabinet en is tevens een onderdeel van de regelgeving uit Brussel
Wat lief van je!! Dankjewelquote:Op maandag 7 juli 2008 13:10 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
[..]
Was ff vergeten om daaraan te denken![]()
Nieuwe ronde, nieuwe kansen:
[ afbeelding ]
Mooie UI, Liesje.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |