abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59908776
Vorig jaar spraken over een top 4 en hun transfers: Overzicht transfers top 'vier': Wie investeert het best? Om het een beetje overzichtelijk te houden toch maar een nieuw topic met daarbij een top '6', die volgens mij het meest zal bepalen hoe de Eredivisie dit seizoen gaat verlopen.

De transfers tot nu toe per club, volgens mij het meest volledig, met als bron FC Update - al mist sowieso Farfan naar Schalke bij PSV en de komst van Brechet.

Daarnaast moet de trainerswissels bij Ajax (Van Basten), Feyenoord (Verbeek), Heerenveen (Sollied), Twente (McClaren) en PSV (Stevens) ook niet vergeten worden. Wie hebben er tot nu toe de selectie het beste op peil gebracht, incl trainers? Wat zou er nog bij moeten of kunnen?

Omdat we toch wel allemaal geinteresseerd zijn in de concurrent en hun wel en wee, is dit topic er dus om de verschillende selecties en aankopen te vergelijken en beoordelen.

Ajax: Gisteren de aanvalslinie compleet gemaakt met het aantrekken van Sulejmani. Mocht Huntelaar blijven zie ik geen extra aankopen daar meer. Verwacht worden sowieso wel nog twee verdedigers, naar verluidt Henrique en Oleguer van Barcelona - de een gehuurd, de ander gekocht.

AZ: Die selectie lijkt rond. Veel jonge jongens (terug-)gehaald die vorig seizoen een uitstekend seizoen hadden. Denk ook dat de terugkeer van Arveladze in de technische staf ze daar veel goed zullen doen. Dit jaar moet iedereen daar bewijzen dat ze wel boven de middenmoot uit willen steken, en ik zie dat wel gebeuren. Wellicht dat er alleen nog een spits bijkomt?

Feyenoord: Weer flink geïnvesteerd in de routine met Tomasson; het lijkt verder op een grote schoonmaak met het weg mogen van Hofs, Saidi en Buijs, en nog wat anderen. Ik snap alleen niet dat ze het nog een jaar met Timmer in de goal gaan doen. Ik verwacht ook nog wel dat ze iets zullen gaan halen en het lijkt me dat De Guzman eventueel ook nog weggekocht zou kunnen worden.

Heerenveen: Moet nu de spelers gaan opvangen die weggegaan zijn, en wellicht nog wel weg zullen gaan (Bradley en Pranjic). Veel geld in kas, Elm en Janmaat worden sowieso genoemd als versterkingen die binnenkort gepresenteerd gaan worden. Ben benieuwd hoe ze het vertrek van Sulejmani gaan opvangen, wie daar een nieuwe spits wordt. Wie weet heeft Sollied nog een verrassing uit België.

Twente: Flinke aderlatingen met het vertrekken van Engelaar en Al Ahmadi. Theo Janssen en Tiote zijn dan niet de meest aansprekende versterkingen. McClaren zal ook zeker wel gaan willen investeren lijkt me. Boateng is genoemd, Samaras is genoemd, en ook Aissati zou genoemd zijn. Misschien dat ze tot het laatste moment wachten afhankelijk van het kunnen bereiken van CL, maar dat ze in Twente nog gaan kopen lijkt me wel te gaan gebeuren.

PSV: Op het oog toch wel het meest verzwakt met het verwachte vertrek van Gomes en Farfan. Het aantrekken van Amrabat kan slim zijn, het aantrekken van Isaksson, Brechet en Rodriguez wordt afwachten. Ook hoe Stevens zijn opstelling gaat formeren, heb ik nog geen idee over. Maar uiteindelijk zal er zoals elk jaar toch wel weer een team staan dat volop mee draait in de top van de Eredivisie. Al gaat het vertrek van Gomes toch wel een punt of 12 minimaal schelen.
pi_59908798
Als Henrique en Oleguer nog komen ben ik helemaal tevreden

tvp
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_59908823
Ga tot nu toe voor Ajax
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_59908891
AZ ben ik niet zo van onder de indruk nog. Kees Luyckx bijvoorbeeld was goed bij Excelsior, maar of hij het in zich heeft om mee te gaan doen op het niveau dat AZ nog steeds nastreeft? Lens heeft een goed gevoel nodig, zoals Been hem wel kon geven.

Verder vind ik Nick van der Velden een onbegrijpelijke aankoop.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_59908939
Slecht overzicht hoor, niet alleen Brechet staat er niet tussen bij PSV, maar ook Manco staat er niet tussen.....
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_59908999
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 14:58 schreef methodmich het volgende:
AZ ben ik niet zo van onder de indruk nog. Kees Luyckx bijvoorbeeld was goed bij Excelsior, maar of hij het in zich heeft om mee te gaan doen op het niveau dat AZ nog steeds nastreeft? Lens heeft een goed gevoel nodig, zoals Been hem wel kon geven.

Verder vind ik Nick van der Velden een onbegrijpelijke aankoop.
Qua aankopen is het nog niet veel nee, maar met de terugkomst van Schaars en Martens moeten we minimaal toch weer mee kunnen doen om de plekken voor Europees.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 15:09:51 #8
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_59909030
Het is duidelijk dat Ajax het beste investeert, maar dat kan ook niet anders met zoveel geld ter beschikking. Oleguer vind ik niet zo bijzonder, maar zal niet bijster veel kosten en Henrique weet ik niet zo goed. Ik las ergens dat hij niet zo veel wedstrijden heeft gespeeld bij Palmeiras, maar weet dat niet zeker. Dat zou ik een slechte zaak vinden, en voor Ajax zou het ook veel beter zijn als hij meer dan 1 jaar wordt gehuurd, maar dat is dus even afwachten.

PSV heeft de zaakjes ook wel goed voor elkaar, al is het verlies van Gomes een enorme aderlating. Aan de ene kant verwacht ik dan wel dat PSV hierdoor veel meer naar voren zal gaan spelen, iets waar ze zeker de kwaliteiten voor hebben. Dus minimaal 12 punten gaat dat niet schelen. Bij PSV mis ik overigens Manco, van hem verwacht ik erg veel.

Feyenoord is voorlopig ook goed bezig, met El Ahmadi en Tomasson twee goede aankopen en vooral het saneren van alle middelmaat is een goede zaak. Bijkomend probleem is alleen dat de selectie niet zo breed zal zijn, dus een titelkandidaat zal het niet worden. Tenzij er nog een aantal aankopen worden gedaan, maar daar ga ik niet echt vanuit.

Het beleid van AZ kan ik totaal niet volgen, Moisander is de enige aankoop die ik echt kan begrijpen.. een soort Lindgren. Verder zie ik alleen maar aankopen met een uitstekende wedstrijdmentaliteit, dat is natuurlijk een goede kwaliteit, maar ik zie deze spelers niet in de basiself komen, dus aan de mentaliteit heb je dan ook vrij weinig.
pi_59909206
Leuk topic om te volgen
AFC AJAX
pi_59909370
Bij Heerenveen zijn er ook mensen niet genoemd:

-Versterkingen: Milan Kopic en Pedro Henrique
  zaterdag 5 juli 2008 @ 23:41:28 #11
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_59917530
Mooie OP!

Ik ben echt benieuwd of Ajax nog bereid is om Huntelaar te laten gaan en of ze in dat geval een goede vervanger hebben. Ik hoop zo dat ze niet dezelfde fout als met Ibrahimovic en Sneijder gaan maken. Maar ja, het blijft Ajax he...
Life is what you make it.
pi_59919397
He, wat krijgen we nou..... NEC hoort toch zeker ook wel bij de top6?
  zondag 6 juli 2008 @ 01:48:22 #13
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_59919464
quote:
Op zondag 6 juli 2008 01:42 schreef Greetings het volgende:

az haalt zeer matige spelers.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  zondag 6 juli 2008 @ 08:45:29 #14
121310 venomsnake
El Saltador
pi_59920997
quote:
.

Sowieso...... Sinds wanneer hebben we een top 6 in dit land?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_59921404
Het ging me net iets te ver om alle 18 te doen, maar je mag het ook toevoegen hoor.
  woensdag 9 juli 2008 @ 10:25:54 #16
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_59990397
quote:
wij zijn de beste van 2008 en niet eens in dit overzicht....
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  zaterdag 12 juli 2008 @ 22:39:16 #17
221415 Shevo
Fútbol es fantástico
pi_60066515
Welke eredivisietransfer is de beste van deze zomer?

- Nordin Amrabat van VVV-Venlo naar PSV voor 6 miljoen
- Erik Pieters van FC Utrecht naar PSV voor 3 miljoen
- Francisco Rodriguez van Chivas naar PSV voor 3,2 miljoen
- Andreas Isaksson van Manchester City naar PSV transfervrij
- Dario Cvitanich van Banfield naar Ajax voor 6,4 miljoen
- Miralem Sulejmani van SC Heerenveen naar Ajax voor 16,25 miljoen
- Karim El Ahmadi van FC Twente naar Feyenoord voor 5 miljoen
- Jon Dahl Tomasson van Villarreal naar Feyenoord transfervrij
- Brett Holman van NEC naar AZ voor 3 miljoen
- Slobodan Rajkovic van Chelsea naar Twente op huurbasis
- Theo Janssen van Vitesse naar Twente voor 1,5 miljoen
- Andreas Granqvist van Wigan Athletic naar FC Groningen voor 1 miljoen
- Gonzalo Garcia-Garcia van SC Heerenveen naar FC Groningen voor 0,6 miljoen
- Michael Silberbauer van FC Kopenhagen naar FC Utrecht transfervrij
- Rogier Molhoek van AZ naar Vitesse voor 1 miljoen
- Julian Jenner van AZ naar Vitesse op huurbasis

Maak je keuze en als je zin hebt, vertel waarom

[ Bericht 10% gewijzigd door Shevo op 12-07-2008 22:52:35 ]
"Sport is het grootste bedrijf van de wereld,"
aldus Johan Cruijff
pi_60066564
Mag je me na aankomend seizoen nog een keer vragen.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_60066581
Misschien handig om de transferbedragen erbij te zetten, dat heeft in mijn ogen ook invloed op hoe 'goed' een transfer is.
Ik ga hem erop leggen, ja zeg, eerst mijn bordje leeg eten en dan als een nat washandje de coalitie op de kant zetten als de wind schuin van achteren komt.
pi_60066598
Ik ben bang dat Sulejmani naar ajax voor ajax een goed effect gaat hebben. Amrabat moet zich eerst nog bewijzen bij een club van formaat PSV, dus daar ben ik ook een beetje bang voor
Brutal. Fucking. Metal.
pi_60066606
Ajax heeft niet verkeerd ingekocht en PSV ook niet.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 22:45:59 #23
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_60066623
Ik verwacht El Ahmadi naar Feyenoord.
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  zaterdag 12 juli 2008 @ 22:46:14 #24
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_60066628
Isaksson kan Gomes niet opvullen, Pieters te jong, Rodriguez nog nooit zien spelen, Cvitanich en Tomasson gaan teleurstellen, Sulejmani gaat het aardig doen, Rajkovic valt niet op, evenals de rest.

Ahmadi, Amrabat, Jansen, Granqvist en Silberbauer gaan het wel positief doen. Een echte topper zie ik zo 123 niet.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  zaterdag 12 juli 2008 @ 22:47:14 #25
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_60066646
Holman daalt zwaar, denk ik.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_60066671
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 22:46 schreef GasTurbine het volgende:
Isaksson kan Gomes niet opvullen, Pieters te jong, Rodriguez nog nooit zien spelen, Cvitanich en Tomasson gaan teleurstellen, Sulejmani gaat het aardig doen, Rajkovic valt niet op, evenals de rest.
Dat dus.
quote:
Ahmadi, Amrabat, Jansen, Granqvist en Silberbauer gaan het wel positief doen. Een echte topper zie ik zo 123 niet.
Ik hoop het zó. Eindelijk een echt goed scorende spits voor PSV?
Brutal. Fucking. Metal.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 22:50:57 #27
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_60066692
Twente met de aankoop van Theo Jansen.
Ik verwacht dat hij helemaal op gaat leven bij Twente en daar een sleutelspeler word op het middenveld.
Hij heeft alles in zich om Twente naar een nog hoger niveau te tillen. Alleen moet het wel klikken met de coach, eerlijk gezegd heb ik totaal geen vertrouwen in McLaren maar dat is weer een ander verhaal.
pi_60066707
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 22:46 schreef GasTurbine het volgende:

-Weg, verkeerd gelezen-

[ Bericht 4% gewijzigd door _Mike_ op 12-07-2008 23:11:44 ]
  zaterdag 12 juli 2008 @ 22:52:32 #29
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_60066721
Sulejmani naar Ajax.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_60066751
Ik hoop trouwens dat Aisatti minuten krijgt onder Stevens, anders is dat de volgende transfer in de winterstop
Brutal. Fucking. Metal.
pi_60066754
Sulejmani gaat niet de beste transfer worden lijkt me.. Je moet wel heel fabelachtig goed spelen met zo'n transferbedrag.
pi_60066764
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 22:51 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Jij schat Amrabat hoger in dan Sulejmani?
Dat zegt hij nergens volgens mij.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_60066771
JDT natuurlijk, scoort altijd tegen die neuzen!
pi_60066841
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 22:55 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Dat zegt hij nergens volgens mij.
Ik las het inderdaad niet goed, en zag Sulejmani niet bij positief staan
pi_60066907
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 23:00 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Ik las het inderdaad niet goed, en zag Sulejmani niet bij positief staan
Ok, misverstandje
Brutal. Fucking. Metal.
pi_60067103
Was Isaksson transfervrij?
Hmm, dacht dat PSV wel een transfersom had betaald.
Ik ga hem erop leggen, ja zeg, eerst mijn bordje leeg eten en dan als een nat washandje de coalitie op de kant zetten als de wind schuin van achteren komt.
pi_60067159
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 23:13 schreef Valdivia het volgende:
Was Isaksson transfervrij?
Hmm, dacht dat PSV wel een transfersom had betaald.
Volgens mij was hij transfervrij omdat hij toch alleen maar de bank warm hield bij Man City.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_60067170
Waarom zijn die topics er nu al? De transferperiode duurt nog anderhalve maand.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zaterdag 12 juli 2008 @ 23:18:01 #39
221415 Shevo
Fútbol es fantástico
pi_60067184
Ajax heeft het tot nu toe het beste gedaan.. met Sulejmani en de topscorer van de argentijnse competitie Cvitanich lijkt Ajax nu een topaanval te hebben.

Voor PSV zal het moeilijk worden zonder Gomes. Ik schat Isaksson niet zo hoog in, ook omdat hij de laatste jaren niet veel gespeeld heeft. Op het lijstje staat nog niet dat Farfan weg is. Amrabat is eigenlijk de opvolger van Farfan. Het laatste deel van de competitiehelft vond ik Amrabat een stuk minder goed. Hij ging meer voor eigen succes, en zag opeens geen medespeler meer staan. Ik zet een vraagteken bij PSV en zijn transfers van deze zomer.

Feyenoord doet het wel aardig. Met Tomasson is naast Makaay een vaste spits, dat kan goed uitvallen. El Ahmadi is ook een goede versterking van Verbeek. Feyenoord lijkt een opruiming te doen, want verschillende spelers hebben al te horen gekregen dat ze mogen vertrekken als er een club komt met een goed bod. Dat geldt bijvoorbeeld voor Greene, Hofs en Lucius.

Bij AZ zie ik niet dat de selectie echt wordt versterkt als je het vergelijkt met wat er weggaat, maar het verzwakt ook niet. Ik denk dat Lens heel goed is teruggekomen met de ervaring van NEC. Lens zou wel eens vaak een uitblinker kunnen zijn volgend seizoen bij AZ.

Twente pakt het niet slim aan op de transfersmarkt. Twee hele belangrijke spelers hebben de club verlaten. Dat zijn Engelaar en El Ahmadi. Twente heeft hiervoor wel veel geld voor teruggekregen, die ze eigenlijk nog moeten uitgeven een nieuwe versterkingen voor komend seizoen. Theo Janssen is wel een versterking voor de club.

Ik maak me zorgen of Heerenveen het volgend seizoen ook zo goed is zonder Sulejmani en Zuiverloon. Misschien vertrekken Bradley en Pranjic ook nog wel, dan heeft Heerenveen sportief gezien echt een probleem. Ik ben benieuwd hoe Heerenveen het volgend seizoen gaat doen, want Heerenveen raakt al zijn beste spelers kwijt.
"Sport is het grootste bedrijf van de wereld,"
aldus Johan Cruijff
pi_60067185
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 23:16 schreef EnGCatjuh het volgende:
Waarom zijn die topics er nu al? De transferperiode duurt nog anderhalve maand.
Dit topic is over een paar dagen dood, tot er weer een transfer plaatsvindt.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_60067709
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 23:16 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Volgens mij was hij transfervrij omdat hij toch alleen maar de bank warm hield bij Man City.
Dat klopt volgens mij niet als je dit soort berichten terug ziet
quote:
PSV krijgt flinke concurrentie in de strijd om Andreas Isaksson. De goalie van Manchester City staat ook in de belangstelling van Galatasaray. De Turken hebben 3,5 miljoen euro over voor de sluitpost van het Zweedse nationale elftal.

Dit weten diverse Engelse kranten zondagochtend te melden. Isaksson is bij PSV in beeld om de eventuele opvolger te worden van Heurelho Gomes. De Braziliaan ligt overhoop met de clubleiding en wil komende zomer vertrekken uit Eindhoven.
pi_60067733
Amrabat kostte ongeveer de helft

Amrabat 3.2
Manco 0.7
Maza 2.8
Brechet fooi
Isaakson fooi
Pieters 3.0

PSV heeft dus voor ongeveer 10 miljoen, ongeveer 2/3 van de prijs van Sulejmani 6 spelers gehaald die allemaal veel gaan spelen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60067755
PSV zoals gewoonlijk
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60067848
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 23:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
PSV zoals gewoonlijk
Ik vind PSV als enige club echt achteruit gegaan qua kwaliteit.
Met Gomes en Farfan gewoon 2 hele belangrijke spelers weg.
Isaksson is gewoon een paar klasse minder en met Manco en Amrabat is het ook maar afwachten of ze Farfan kunnen doen vergeten.
pi_60067853
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 23:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
PSV zoals gewoonlijk
Op basis waarvan vind je dat?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_60067935
Ik vind 16 miljoen voor Sulejmani (geen idee of dat klopt overigens) echt belachelijk veel.
pi_60067947
Goede jonge spelers voor weinig geld gekocht en ervaren spelers voor weinig geld gekocht

Gomes is makkelijk op te vangen door een betere verdediging en Manco en Amrabat gaan Farfan makkelijk vervangen
pi_60067957
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:05 schreef heiden6 het volgende:
Ik vind 16 miljoen voor Sulejmani (geen idee of dat klopt overigens) echt belachelijk veel.
Nogal ja. Het is absoluut een goede speler, maar 16 miljoen?
Brutal. Fucking. Metal.
pi_60067979
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:06 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Nogal ja. Het is absoluut een goede speler, maar 16 miljoen?
Daar kun je twee spelers van halen die zich al meer bewezen hebben dan hij.
pi_60067988
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Goede jonge spelers voor weinig geld gekocht en ervaren spelers voor weinig geld gekocht

Gomes is makkelijk op te vangen door een betere verdediging en Manco en Amrabat gaan Farfan makkelijk vervangen
Wat denk jij van Cvitanich? Ik ken hem helemaal niet maar jij vermoedelijk wel.
pi_60067990
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ik vind de verdediging van PSV nou niet indrukwekkend maar misschien kunnen Maza en Brechet mij het tegendeel bewijzen.
pi_60068012
Het valt me op hoe weinig Ajax en Feyenoord tot nu toe in de verdediging geïnvesteerd hebben ten opzichte van de aanval.
pi_60068032
Pieters - Salcido - Marcellis - Kromkamp is beter dan Zonneveld/Alcides - Salcido - Marcellis - Kromkamp

En dan heb je nu met Maza en Brechet 2 volwaardige vervangers terwijl je er vorig jaar maar 1 had(Addo)
pi_60068050
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:08 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wat denk jij van Cvitanich? Ik ken hem helemaal niet maar jij vermoedelijk wel.
Betere nummer 9 dan Huntelaar die moet bidden dat Huntelaar vertrekt
pi_60068071
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Betere nummer 9 dan Huntelaar die moet bidden dat Huntelaar vertrekt
Ik stem voor. Sowieso ben ik blij als ik zijn irritante hoofd niet meer voorbij zie komen op tv.
pi_60068073
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Pieters - Salcido - Marcellis - Kromkamp is beter dan Zonneveld/Alcides - Salcido - Marcellis - Kromkamp

En dan heb je nu met Maza en Brechet 2 volwaardige vervangers terwijl je er vorig jaar maar 1 had(Addo)
Maar Gomes Zonneveld/Alcides - Salcido - Marcellis - Kromkamp is weer een stuk sterker dan Isaksson - Pieters - Salcido - Mercellis - Kromkamp.

Ergo: Er zit minder verschil tussen de kwaliteiten van Pieters en Zonneveld/Alcides dan dat er zit tussen Gomes en Isaksson.
pi_60068106
Is die Isaksson ook niet gewoon een prima keeper dan? Ken hem niet echt maar kan me niet voorstellen dat het echt zo'n enorme prutser is, terwijl die indruk wel wordt gewekt.
pi_60068119
Wedje maken dat PSV geen 24 goals in 34 wedstrijden gaat tegen krijgen?
pi_60068128
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:15 schreef heiden6 het volgende:
Is die Isaksson ook niet gewoon een prima keeper dan? Ken hem niet echt maar kan me niet voorstellen dat het echt zo'n enorme prutser is, terwijl die indruk wel wordt gewekt.
Hij is een degelijke keeper, maar meer ook niet.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_60068135
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:15 schreef heiden6 het volgende:
Als je ineens 3e keeper bent terwijl 2 jonkies voor je staan dan doe je iets niet goed.

Geen slechte keeper hoor, maar ook geen keeper van de categorie Gomes.
pi_60068136
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je een vergelijking gaat trekken met Gomes zijn we gauw klaar natuurlijk.
pi_60068153
quote:
Vast meer!
pi_60068167
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als je een vergelijking gaat trekken met Gomes zijn we gauw klaar natuurlijk.
PSV gaat veel minder kansen tegen krijgen dit jaar en Isaakson pakt gewoon de ballen die hij moet pakken. Meer hoeft ie niet te doen
pi_60068191
quote:

[..]

Namen?
pi_60068220
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:20 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Namen?
Jij vindt 16 miljoen terecht voor Sulejmani?
Brutal. Fucking. Metal.
pi_60068253
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Jij vindt 16 miljoen terecht voor Sulejmani?
Het is idd veel geld. Maar het is wel een speler met een enorme potentie. Of het teveel geld is, mag je me op 8 mei 2009 nog eens vragen.
pi_60068273
quote:

[..]

Op bewezen spelers valt meestal geen winst te behalen. Zie Feyenoord met Timmer, Landzaat, Vn Brockhorst, Makaay, De Cler en Tomasson. Die gaan gratis of voor heel weinig weg, of ze stoppen.

Als Sulejmani zich doorontwikkeld, kan je zo minstens een Sneijdertje voor 'm krijgen.
pi_60068303
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:23 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Het is idd veel geld. Maar het is wel een speler met een enorme potentie. Of het teveel geld is, mag je me op 8 mei 2009 nog eens vragen.
Hij heeft zeker veel potentie, maar dat dachten ze van Pellé ook bij AZ
Brutal. Fucking. Metal.
pi_60068310
Voldoende spelers die voor 8 miljoen te halen zijn en die minimaal het dubbele op gaan leveren
pi_60068312
De bedragen om een speler aan te schaffen gaan gewoon omhoog. Echter de verkoopprijzen rijzen ook de pan uit.

Wat dat betreft probeert Ajax aan te sluiten in Europa. Nu het voetbal nog.
pi_60068316
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:26 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Hij heeft zeker veel potentie, maar dat dachten ze van Pellé ook bij AZ
Maar Sulejmani heeft zich al min of meer bewezen in de Nederlandse Competitie terwijl Pelle alleen maar voor marginale clubjes in de Serie B speelde.
pi_60068318
Ik ben nogsteeds niet gecharmeerd van Salcido centraal naast Marcellis.
PSV's verdediging zou er pas echt op vooruit gaan als blijkt dat Maza of Brechet naast Marcellis van veel waarde kunnen zijn. In dat geval heb je met...

Kromkamp-Marcellis-Maza/Brechet-Salcido/Pieters

...wel een verdediging die er echt flink op vooruit is gegaan, de keepersposititie even buiten beschouwing gelaten. Op dit moment ga ik er vanuit dat we meer doelpunten dan vorig jaar gaan incasseren, wat op zich geen schande is natuurlijk.
pi_60068327
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:27 schreef patrickt37 het volgende:
De bedragen om een speler aan te schaffen gaan gewoon omhoog. Echter de verkoopprijzen rijzen ook de pan uit.

Wat dat betreft probeert Ajax aan te sluiten in Europa. Nu het voetbal nog.
Noem eens een speler op die deze zomer van 16 miljoen is verkocht met slechts een seizoen ervaring?
pi_60068331
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voldoende spelers die voor 8 miljoen te halen zijn en die minimaal het dubbele op gaan leveren
Kom dan met namen.
  zondag 13 juli 2008 @ 00:28:51 #75
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_60068336
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:24 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Op bewezen spelers valt meestal geen winst te behalen. Zie Feyenoord met Timmer, Landzaat, Vn Brockhorst, Makaay, De Cler en Tomasson. Die gaan gratis of voor heel weinig weg, of ze stoppen.
Het doel is ook niet om winst op die spelers te behalen. Daar is het jonge talent voor en dat loopt er genoeg rond bij Feijenoord.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_60068344
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:27 schreef sjimz het volgende:

[..]

Maar Sulejmani heeft zich al min of meer bewezen in de Nederlandse Competitie terwijl Pelle alleen maar voor marginale clubjes in de Serie B speelde.
Sulejmani heeft een paar leuke acties laten zien bij SCH, maar Ajax speelt toch echt op een andere manier dan SCH. Vat me niet verkeerd op, het is een goede voetballer, en voor de spanning in de competitie hoop ik ook dat hij het goed gaat doen, maar ik moet het nog zien. Net als Amrabat bij PSV...
Brutal. Fucking. Metal.
pi_60068352
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Noem eens een speler op die deze zomer van 16 miljoen is verkocht met slechts een seizoen ervaring?
Babel had wel iets meer ervaring, maar speelde pas 1 seizoen goed door het vertrouwen van HtC.
Wat was zijn verkoopprijs ook alweer?
pi_60068358
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:28 schreef Happel het volgende:

[..]

Het doel is ook niet om winst op die spelers te behalen. Daar is het jonge talent voor en dat loopt er genoeg rond bij Feijenoord.
Alleen denk ik dat het gat te groot is.
Of het zijn talenten of "oude rottten" , niets daar tussen in.
pi_60068385
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:29 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Sulejmani heeft een paar leuke acties laten zien bij SCH, maar Ajax speelt toch echt op een andere manier dan SCH. Vat me niet verkeerd op, het is een goede voetballer, en voor de spanning in de competitie hoop ik ook dat hij het goed gaat doen, maar ik moet het nog zien. Net als Amrabat bij PSV...
Amrabat is een kromme vergelijking. Die speelde toch echt een niveau lager dan bv Sulejmani.
pi_60068408
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:31 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Amrabat is een kromme vergelijking. Die speelde toch echt een niveau lager dan bv Sulejmani.
Tsja, hij maakte de acties toch ook tegen dezelfde ploegen als Ajax
Brutal. Fucking. Metal.
pi_60068410
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:28 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Kom dan met namen.
Douglas
Escudero
Piatti
Acosta
Henrique
Cavaleri
Amrabat
Manco
Suarez
Cvitanich
Thiago Silva
Valeri
Matteu
Agusto Fernandez
Falcao
Buannotte
Alexis
Datolo
pi_60068427
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:29 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Babel had wel iets meer ervaring, maar speelde pas 1 seizoen goed door het vertrouwen van HtC.
Wat was zijn verkoopprijs ook alweer?
Appels en peren en je moet echt leren lezen
pi_60068430
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:31 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

bij Amrabat is het grote nadeel dat die jongen niet weet wat afspelen is.
Tevens had VVV het geld nodig en had niet veel keus en Heerenveen had het geld niet echt zo dringend nodig en kost dus vragen wat ze wilden.
pi_60068447
Af spelen is te leren. Kiijk maar naar Robben bij PSV
pi_60068461
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:29 schreef sjimz het volgende:

[..]

Alleen denk ik dat het gat te groot is.
Of het zijn talenten of "oude rottten" , niets daar tussen in.
Ik vind Hofland, De Cler, Lucius en misschien wel Bahia in die tussengroep horen.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_60068463
Reus lukte het zelfs om in zijn laatste 4 seizoenen 3 keer 24 goals of minder tegen te krijgen
pi_60068499
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:36 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Ik vind Hofland, De Cler, Lucius en misschien wel Bahia in die tussengroep horen.
Hofland is 29, De Cler bijna 30 en Lucius is 31.

Ik had het meer over spelers in de categorie 24-27.
Die heb je dan alleen met Slory en Bahia.
  zondag 13 juli 2008 @ 00:41:59 #88
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_60068527
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:39 schreef sjimz het volgende:

[..]

Hofland is 29, De Cler bijna 30 en Lucius is 31.

Ik had het meer over spelers in de categorie 24-27.
Die heb je dan alleen met Slory en Bahia.
Komt wel goed. Het is nog geen 31 augustus.

[ Bericht 3% gewijzigd door Happel op 13-07-2008 00:42:25 ( ) ]
Elite
Tegen TTIP
pi_60068555
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:41 schreef Happel het volgende:

[..]

Komt wel goed. Het is nog geen 31 augustus.
Ow, en ik vergeet El Ahmadi natuurlijk!
Wat ik een zeer goede aanwinst voor Feyenoord vind.
pi_60068570
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:43 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ow, en ik vergeet El Ahmadi natuurlijk!
Wat ik een zeer goede aanwinst voor Feyenoord vind.
Vorig jaar was iedereen zo blij met Van Bronckhorst en Makaay...heb toch erg weinig van ze gezien
Brutal. Fucking. Metal.
pi_60068838
quote:
Op zondag 13 juli 2008 00:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Vorig jaar was iedereen zo blij met Van Bronckhorst en Makaay...heb toch erg weinig van ze gezien
Van Bronckhorst hoor je ook niet veel te zien. Makaay is zeker wel gezien, buiten zijn blessure (wat voor hem een zeldzaamheid is naar ik heb begrepen).
pi_60069229
Ik denk dat Feyenoord Ooijer koopt, weer een speler van ruim in de dertig
  zondag 13 juli 2008 @ 02:45:09 #93
123545 DatMeenJeNiet
pi_60069784
Sulejmani is een garantie voor succes naast Suarez en Huntelaar, maar het blijft een idioot hoog transferbedrag.

Er is hier btw al een beter topic over van BliksemSchigt.

En Amrabat was toch iets van 2,5 miljoen?
pi_60069805
quote:
Op zondag 13 juli 2008 01:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik denk dat Feyenoord Ooijer koopt, weer een speler van ruim in de dertig
Er gaan geruchten dat PSV Ooijer terug wil
Brutal. Fucking. Metal.
pi_60069828
quote:
Op zondag 13 juli 2008 02:45 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Sulejmani is een garantie voor succes naast Suarez en Huntelaar, maar het blijft een idioot hoog transferbedrag.

Er is hier btw al een beter topic over van BliksemSchigt.

En Amrabat was toch iets van 2,5 miljoen?
2,8

Met Suarez - Huntelaar - Leonardo/Kennedy/Luque/Rommedahl/Mandinges scoor je genoeg

Als Huntelaar weg gaat heb je met Cvitanich ook genoeg goals en hoef je maar 2 van Luque, Kennedy, Rommedahl, Mandinges of Leonardo op te ruimen en ziet je salarisbudget een stuk gezonder eruit
pi_60069833
quote:
Op zondag 13 juli 2008 02:47 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Er gaan geruchten dat PSV Ooijer terug wil
Ik ga liever gewoon dood
pi_60069844
quote:
Op zondag 13 juli 2008 02:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

2,8

Met Suarez - Huntelaar - Leonardo/Kennedy/Luque/Rommedahl/Mandinges scoor je genoeg

Als Huntelaar weg gaat heb je met Cvitanich ook genoeg goals en hoef je maar 2 van Luque, Kennedy, Rommedahl, Mandinges of Leonardo op te ruimen en ziet je salarisbudget een stuk gezonder eruit
Ik zie Huntelaar nog wel weggaan voor het volgende seizoen. Dan moet ik ook nog zien hoe de offensie van Ajax dat op gaat vangen....
Brutal. Fucking. Metal.
pi_60069851
quote:
Op zondag 13 juli 2008 02:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik ga liever gewoon dood
Ooijer is opzich wel een goede verdediger hoor. Hij moet alleen de ruimte krijgen zoals hij die ook kreeg in Oranje
Brutal. Fucking. Metal.
pi_60069936
quote:
Op zondag 13 juli 2008 02:52 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Ik zie Huntelaar nog wel weggaan voor het volgende seizoen. Dan moet ik ook nog zien hoe de offensie van Ajax dat op gaat vangen....
Geen probleem want dan hebben ze een spits die er wel staat in grote wedstrijden
pi_60069939
quote:
Op zondag 13 juli 2008 02:53 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Ooijer is opzich wel een goede verdediger hoor. Hij moet alleen de ruimte krijgen zoals hij die ook kreeg in Oranje
Is alleen een onbetrouwbare Amsterdammer en die hoef ik niet in het mooiste rot-witte shirt van Nederland te zien
pi_60069942
quote:
Op zondag 13 juli 2008 03:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Geen probleem want dan hebben ze een spits die er wel staat in grote wedstrijden
Whehehehe. Huntelaar is opzich geen slechte spits, maar de goals die hij maakt, maakt iedereen
Brutal. Fucking. Metal.
pi_60069944
quote:
Op zondag 13 juli 2008 03:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Is alleen een onbetrouwbare Amsterdammer en die hoef ik niet in het mooiste rot-witte shirt van Nederland te zien
Brutal. Fucking. Metal.
pi_60069963
quote:
Op zondag 13 juli 2008 03:04 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Whehehehe. Huntelaar is opzich geen slechte spits, maar de goals die hij maakt, maakt iedereen
Ik heb liever gewoon een spits die nooit belangrijke wedstrijden wint in de basis en de betere spits die wegrot op de bank of mag voetballen op een plek waar hij niet goed tot zijn recht komt
  zondag 13 juli 2008 @ 09:25:09 #104
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_60070993
quote:
Op zondag 13 juli 2008 03:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat dus.
Elite
Tegen TTIP
pi_60216497
Ajax haalt Aissati, terwijl ook zo goed als zeker is dat Oleguer komt.

Feyenoord was bezig met een linksbuiten en Arnautovic, maar beiden komen toch niet. Ook Krul lijkt Heerenveen te kiezen boven Feyenoord.

AZ en PSV hebben zich niet echt meer geroerd op de markt, terwijl je ook nog wel transfers zou verwachten van Twente en Heerenveen.

Bij Heerenveen circuleert dat Krul dus komt, maar dat Bradley en Pranjic toch ook nog weg zullen gaan.

Zijn de teams al klaar voor het nieuwe seizoen?
pi_60221041
PSV schijnt nog wel bezig te zijn met een aanvaller.
  zondag 20 juli 2008 @ 16:12:56 #107
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_60226925
quote:
Op zondag 20 juli 2008 10:24 schreef Urquhart het volgende:
Ook omdat Reis geblesseerd is
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 20 juli 2008 @ 17:12:02 #108
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_60227896
Ben benieuwd of Utrecht nog een leuke voetballer kan aantrekken
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_60637520
Ik vind het toch wel verrassend dat er weinig gebeurd bij de verschillende clubs. Ajax is nog steeds druk bezig met een verdediger, maar ik had zeker nog wel aankopen verwacht bij Heerenveen en Twente, terwijl PSV ook nog steeds een spits moet.

Ben benieuwd of er nog wat gaat gebeuren in de komende drie weken.
pi_60637889
De aanval van PSV is zeker wel een beetje karig bezet nu.
pi_60637922
quote:
Op zondag 20 juli 2008 10:24 schreef Urquhart het volgende:
Het is te hopen ja.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_60637952
Die Lazovic win je echt de oorlog niet mee...
  donderdag 7 augustus 2008 @ 21:48:32 #113
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_60638048
psv blijft een beetje achter met aankopen, net als twente

ik hoop nog steeds dat krul naar een leuke club in NL gaat
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_60638395
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 21:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik vind het toch wel verrassend dat er weinig gebeurd bij de verschillende clubs. Ajax is nog steeds druk bezig met een verdediger, maar ik had zeker nog wel aankopen verwacht bij Heerenveen en Twente, terwijl PSV ook nog steeds een spits moet.

Ben benieuwd of er nog wat gaat gebeuren in de komende drie weken.
Heerenveen is klaar lijkt me. Hebben met Janmaat het gat van Zuiverloon opgevuld, Elyounoussi voor Sulejmani, in de winterstop nog Elm voor op 10, Kopic in de verdediging erbij etc.

Yme Kuiper zei volgens mij ook dat de selectie zoals hij nu staat, dat ze het daarmee moeten doen. Stijnen zie ik niet meer komen om eerlijk te zijn.
pi_60638825
Ook bij Twente verwacht ik weinig meer. Verdedigend in ieder geval genoeg opties als Wielaert blijft, op het middenveld zijn Janssen en Tioté al gehaald als vervangers van Engelaar en El Ahmadi. Verder een aantal contracten verlengd.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 07:56:46 #116
123545 DatMeenJeNiet
pi_60645727
Arnautovic is de grootste aanwinst van Twente denk ik, ik verwacht zijn doorbraak dit jaar. Tiote is ook weer een pareltje.

En verder, van Heerenveen is bekend dat ze gierig zijn, want op papier zouden ze nu iets van 40 miljoen moeten hebben. En Ajax is uiteraard de "winnaar", maar dat kan ook niet anders met zoveel geld. PSV vind ik overigens het team dat het het beste heeft gedaan met de middelen die zij hebben.

Feyenoord is inmiddels klaar op de transfermarkt, lijkt het.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:11:05 #117
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_60650525
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 07:56 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Arnautovic is de grootste aanwinst van Twente denk ik, ik verwacht zijn doorbraak dit jaar. Tiote is ook weer een pareltje.

En verder, van Heerenveen is bekend dat ze gierig zijn, want op papier zouden ze nu iets van 40 miljoen moeten hebben. En Ajax is uiteraard de "winnaar", maar dat kan ook niet anders met zoveel geld. PSV vind ik overigens het team dat het het beste heeft gedaan met de middelen die zij hebben.

Feyenoord is inmiddels klaar op de transfermarkt, lijkt het.
Tenzij de Guzman alsnog verkocht wordt, al ga ik daar niet vanuit.
Elite
Tegen TTIP
pi_61018193
Ajax blijft doorgaan met aankopen doen: Vandaag werd Evander Sno van Celtic gehaald.
Bij de andere clubs blijft het relatief rustig al werden aan PSV de spitsen Milevskyi, Odemwingie en Jovanovic gelinkt.

Nog maar een paar dagen tot de sluiting.

Is er al een winnaar op de transfermarkt of barst echt alles nog los in de laatste week?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 20:12:15 #119
123545 DatMeenJeNiet
pi_61018620
PSV heeft zich voorlopig het beste versterkt met de middelen die zij hebben. (13 miljoen uitgegeven aan 7 versterkingen) De grootste kwaliteitsimpuls is bij Ajax uiteraard, maar dat is niet moeilijk met zoveel geld.
pi_61092167
TT aangepast. Hier kunnen alle clubs besproken worden, niet alleen de top zes.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_61092376
Heracles
Bij mijn eigen club ben ik het meest tevreden met Maertens, Bajer en Steur. Ik denk dat ze alle 3 echt iets gaan toevoegen aan Heracles. Met het aantrekken van Maertens zijn we eindelijk verlost van het probleem dat we geen goede rechter centrale verdediger konden aantrekken de afgelopen seizoenen. Steur zal mits hij fit blijft enorm gevaarlijk worden in de aanval en Bajer is een nuttige speler die vooral het elftal beter laat functioneren.

Dost is een jongen die goed kan voetballen, maar niet al teveel druk op zijn schouders moet krijgen. In de voorbereiding heeft hij teveel kansen gemist, maar voor de toekomst misschien wel een hele goede aankoop.

Fledderus twijfel ik over, een degelijke speler met veel loopvermogen en een goed schot. Toch vind ik hem voetballend een klasse minder dan bijvoorbeeld een Schilder en soms heb ik het gevoel dat hij zich te graag wil opdringen als dragende speler en daardoor een beetje geforceerd en slordig speelt.

Topclubs
Ajax en PSV hebben zich redelijk goed versterkt in mijn ogen. PSV heeft een heel solide achterhoede en Manco schijnt ook een leuke voetballer te zijn, hopelijk weet Doedelzak zijn vorm van de eerste weken bij PSV te herpakken. Amrabat verwacht ik niet zo heel erg veel van eigenlijk, denk dat hij na een basisplaats in het begin genoegen moet gaan nemen met een plek op de bank.

Ajax heeft aanvallend goed ingekocht, maar ik vraag me af of ze in plaats van de dure Sulejmani niet beter een echt toptalent voor de verdediging hadden kunnen kopen (Douglas voordat hij een nieuw contract tekende in Enschede bijvoorbeeld). Als Ajax de titel niet wint dan komt dat denk ik omdat PSV een betere verdediging heeft.

Feyenoord heeft nog altijd te kampen met de naweën van jaren wanbeleid, hierdoor is de selectie niet al te breed. De beste transfer van Feyenoord is denk ik het aanstellen van Verbeek, onder hem zullen een aantal jongens een verrassend goede ontwikkeling doormaken.

Normaal gesproken de middenmoot
Heerenveen heeft vooral weer jonge, onbekende talenten ingekocht. Een echt oordeel kan ik er nog niet over geven.

FC Twente heeft toch kwaliteit ingeleverd op het middenveld. Tiote is een goede aankoop, maar bij Theo Janssen heb ik toch een beetje mijn twijfels ondanks dat ik in eerste instantie wel had verwacht dat hij bij Twente weer zou gaan opbloeien. Heeft hij toch te lang stil gestaan in zijn ontwikkeling bij Vitesse?

FC Groningen heeft zich niet met veel spelers versterkt, maar de versterkingen die gehaald zijn hebben denk ik allemaal een meerwaarde voor de club. Femi liet aardige dingen zien op de OS, Granqvist schijnt een beer van een verdediger te zijn en Garcia is gewoon een geweldenaar die vrijheid gaat krijgen van Jans en dat zal hij uitbetalen met goals en assists.

FC Utrecht heeft een goede slag geslagen op de transfermarkt. Het begin van een betere periode zal dit seizoen ingezet worden, er staat gewoon een heel aardig elftal dat volgens mij keurig in balans is.

Vitesse heeft zich aardig versterkt en gaat een aardig seizoen draaien, huren is alleen niet de manier om aan de lange termijn te werken.

NEC gaat zich waarschijnlijk nog wel op enkele posities versterken, nu hopen dat Olsson niet alsnog vertrekt. Er staat een belangrijke week voor de deur in Nijmegen die een groot deel van de prestaties van komend seizoen gaan bepalen.

NAC heeft zich niet spectaculair versterkt, als ze Schilder alsnog weten te strikken hebben ze er een goede middenvelder bij. Een seizoen als vorig seizoen is haast niet te evenaren, zeker niet als je spelers als Reuser aantrekt.

AZ heeft zich ook niet echt versterkt vind ik. Ik verwacht dan ook niet meer dan de middenmoot voor AZ, de spitsen zijn te matig en de achterhoede vind ik niet altijd even zeker overkomen. Het middenveld is echter met de teruggekeerde spelers wel ijzersterk en daar zal AZ de wedstrijden mee moeten proberen te winnen.

Ik vrees een moeilijk jaar voor Roda JC, echt veel spelers zijn er niet gehaald en in vergelijking met vorig seizoen is er wel wat kwaliteit verloren gegaan.

Normaal gesproken de clubs onderin
Willem II gaat het moeilijk krijgen, ik ben niet kapot van de aankopen en verwacht ook niet dat er nog veel bij gaat komen in Tilburg.

Sparta is denk ik te afhankelijk van de wisselvallige Poepon, verder hebben ze met Touzani een speler in huis gehaald die wel erg vaak geblesseerd is geweest de afgelopen jaren. Knol lijkt me wel een redelijke aankoop, van Gessel ben ik niet echt kapot van en de andere jongens zijn voor mij te onbekend om een oordeel over te geven.

FC Volendam lijkt me te zwak om zich te handhaven.

De Graafschap heeft veel jonge jongens gehaald, ik hoop dat deze zich goed weten te ontwikkelen.

Tenslotte ADO, daar kan ik weinig over zeggen. Veel spelers zijn totaal onbekend voor mij.

Heracles heb ik als eerste behandeld.
pi_63277164
Bijna winterstop en kunnen we onze meningen al bijstellen?
Wel grappig dat vooral de verdedigende aankopen van PSV worden geroemd.
  maandag 17 november 2008 @ 00:29:16 #123
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_63278470
Het lijkt erop dat de kwaliteit van AZ boven komt drijven.
Ik heb Groningen wat in de voorbereiding gevolgd maar dat was echt dramatisch, net zoals Cambuur overigens, maar beiden staan ze erg goed voor.
pi_63278503
AZ heeft niet heel veel erbij gekocht, ja die van der Velde maar dat is alleen maar een leuke voetballer als het team draait voor de rest brengt hij echt niets extra
pi_63278658
Als ik voor Groningen spreek: Granqvist en Andersson zijn toptransfers!
Femi gaat steeds beter zijn draai vinden, maar heeft iets meer tijd nodig.
Garcia zit voorlopig op de bank..

Ik ben zeer tevreden.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_63278692
Ik wil best voor Ajax spreken, maar ik heb Sulejmani en Aissati nog te weinig zien spelen.

Oleguer vind ik wel een degelijke jongen, hij begint zijn draai nu ook eindelijk te vinden.
  maandag 17 november 2008 @ 00:42:23 #127
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_63278712
ik vind oleguer een miskoop tot nu toe.
pi_63278721
quote:
Op maandag 17 november 2008 00:42 schreef Fortitudo het volgende:
ik vind oleguer een miskoop tot nu toe.
En dat baseer je waarop?

Je anti-Ajax bril?
  maandag 17 november 2008 @ 00:43:17 #129
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_63278728
voor dat bedrag had je ook een grindheim of granqvist kunnen kopen. stuk jonger en getalenteerder.
ajax zocht een ervaren en leidende verdediger die er meteen stond. dat oleguer ervaren is, daar is geen discussie over mogelijk. het is echter geen natuurlijk leider en ik viond hem niet beter dan een vertonghen of vermaelen. ook stond hij er niet meteen en staat hij nog steeds niet stabiel te verdedigen.
  maandag 17 november 2008 @ 00:59:27 #130
123545 DatMeenJeNiet
pi_63278963
quote:
Op maandag 17 november 2008 00:31 schreef _Mike_ het volgende:
AZ heeft niet heel veel erbij gekocht, ja die van der Velde maar dat is alleen maar een leuke voetballer als het team draait voor de rest brengt hij echt niets extra
Moisander is een uitstekende aankoop. 3 ton, wat heeft de top-3 hier weer keihard gefaald.
pi_63278993
quote:
Op maandag 17 november 2008 00:59 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Moisander is een uitstekende aankoop. 3 ton, wat heeft de top-3 hier weer keihard gefaald.
Vind het nog iets te vroeg om daarover te oordelen, hij speelt nu in een goed draaiend AZ dan kan elke redelijke speler meekomen.
  maandag 17 november 2008 @ 01:04:28 #132
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_63279058
Volgens mij zijn dit de aankopen van Vitesse dit jaar (op reservekeeper na, die nog niet heeft gespeeld)

Van der Struijk: begon dramatisch met een rode kaart tegen Groningen, de afgelopen 2 thuiswedstrijden een van de betere spelers met goed inzicht.
Molhoek: ook geen beste start, maar begint er beter in te komen, vormt een sterk blok met Claudemir.
Jenner: liet in zijn eerste wedstrijden een ongemotiveerde indruk na, waarbij niks lukte, krijgt niet veel kans doordat Kolk op zijn plek staat, wel meer inzet.
Tarvajarvi: pas een paar wedstrijden fit, nog geen goed beeld van kunnen krijgen.
Drost: begon sterk, toen 2 slechte wedstrijden en nu geblesseerd/gepasserd (is mij niet duidelijk)
Hofs: Liet zien waarom hij naar een topclub kon 3 jaar terug, maar zakt wat terug de afgelopen weken.
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  maandag 17 november 2008 @ 01:34:02 #133
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_63279479
Groningen heeft het geweldig gedaan met aankopen als Granqvist, Andersson en Femi. Alleen Garcia heeft nog niet iets laten zien, maar krijgt de tijd van Jans om zich te bewijzen.

Ik ben dus tevreden met de transfers van de zomerstop.
pi_63279562
quote:

[..]

Inderdaad een heel goede aankoop van AZ.

Bij Ajax heeft hij destijds toch gewoon de concurrentiestrijd verloren van Emanuelson om de stap te maken naar het eerste toen Maxwell geblesseerd was en later vertrok? Zie niet in waarom Ajax hem terug had moeten halen.

Ook Feyenoord had niet echt een linksback nodig afgelopen zomer met De Cler en Bronckhorst die daar kunnen spelen.

Maar PSV, daar hebben ze voor een hoop geld Pieters en Brechet gehaald. Daar had Moisander een optie kunnen zijn. Al blijft de stap van eerste divisie naar top-eredivisie/CL een heel grote gok.
  maandag 17 november 2008 @ 02:22:44 #135
123545 DatMeenJeNiet
pi_63279927
quote:
Op maandag 17 november 2008 01:40 schreef Radegast het volgende:

[..]

Inderdaad een heel goede aankoop van AZ.

Bij Ajax heeft hij destijds toch gewoon de concurrentiestrijd verloren van Emanuelson om de stap te maken naar het eerste toen Maxwell geblesseerd was en later vertrok? Zie niet in waarom Ajax hem terug had moeten halen.

Ook Feyenoord had niet echt een linksback nodig afgelopen zomer met De Cler en Bronckhorst die daar kunnen spelen.

Maar PSV, daar hebben ze voor een hoop geld Pieters en Brechet gehaald. Daar had Moisander een optie kunnen zijn. Al blijft de stap van eerste divisie naar top-eredivisie/CL een heel grote gok.
Het is dan ook geen linksback. AZ haalde hem ook als linksback, maar inmiddels heeft hij een plekje in het centrum veroverd. Hij is voetballend en opbouwend zo sterk. Pure klasse. Heeft ook al aan de basis gestaan van een aantal AZ-goals. Verdedigend laat hij nog steekjes vallen, maar het is wel een jongen die wilt leren en zal leren.

Had bij elke topclub gepast, al blijft de top-3 natuurlijk begrijpelijk sceptisch tegenover een speler uit de Eerste Divisie.
pi_63282175
Maertens is onze beste aankoop als je kijkt naar de prijs kwaliteit verhouding. Heracles mag de handjes dichtknijpen met zo'n goede en ervaren verdediger. Enige aankoop die voor de basis is gehaald die nog niet geblesseerd is geweest.

Dost is ook een goede aankoop, jammer dat hij er een tijdje heeft uitgelegen met een blessure.

Steur en Fledderus zijn alleen nog maar geblesseerd geweest ongeveer.

Douglas is erg wisselvallig en heeft ook al voor de 2e keer een hamstringblessure.
  maandag 17 november 2008 @ 14:24:25 #137
123545 DatMeenJeNiet
pi_63288301
quote:
Op maandag 17 november 2008 09:51 schreef Blawh het volgende:
Maertens is onze beste aankoop als je kijkt naar de prijs kwaliteit verhouding. Heracles mag de handjes dichtknijpen met zo'n goede en ervaren verdediger. Enige aankoop die voor de basis is gehaald die nog niet geblesseerd is geweest.

Dost is ook een goede aankoop, jammer dat hij er een tijdje heeft uitgelegen met een blessure.

Steur en Fledderus zijn alleen nog maar geblesseerd geweest ongeveer.

Douglas is erg wisselvallig en heeft ook al voor de 2e keer een hamstringblessure.
Hoe doen Bajer, die veelbelovend back en Schulmeister het?
pi_63288437
quote:
Ze zitten al op de helft
pi_63288619
quote:
Op maandag 17 november 2008 14:24 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Hoe doen Bajer, die veelbelovend back en Schulmeister het?
Bajer en Schulmeister hadden mede vanwege de taal moeite om aan te haken. Bajer krijgt de laatste weken meer kansen als rechtsbuiten en hij vult het redelijk tot goed in, maar het is van nature een middenvelder. Een basisspeler is hij nog niet.

Schulmeister komt voorlopig nog niet aan de bak, heeft Dost en Everton voor zich.

Mangafic balt voorlopig alleen nog in de beloften, maar daar was hij in eerste instantie ook voor gehaald.
pi_63294094
quote:
Op maandag 17 november 2008 00:31 schreef _Mike_ het volgende:
Mij valt Van der Velden nog 100 % mee, had verwacht dat hij veel meer moeite zou hebben aan te haken. Heeft toch al best aardige dingen laten zien, al blijf ik erbij dat het voor hem persoonlijk beter was geweest bij een middenmoter te tekenen in verband met kansen op speeltijd.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_68943486
quote:

[..]

Misschien wel de beste aankoop van het seizoen geweest inderdaad.

Veruit het beste geïnvesteerd dit seizoen is achteraf Twente geweest. Een uitstekende Perez en een opgebloeide Theo Jansen, en niet in de laatste plaats de aankoop van Wisgerhof in de winter.

Ajax heeft er flink naast gezeten met een paar aankopen, terwijl ook geen enkele aankoop van PSV zich echt heeft kunnen onderscheiden.
pi_68943510
Blawh zat er erg goed bij moet ik zeggen trouwens, alleen faal je dan wel weer erg met AZ .
  dinsdag 12 mei 2009 @ 16:17:57 #143
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_68943718
quote:
Op zondag 6 juli 2008 01:48 schreef 9christensen het volgende:

[..]

az haalt zeer matige spelers.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_68943938
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
Blawh zat er erg goed bij moet ik zeggen trouwens, alleen faal je dan wel weer erg met AZ .
Vind het allebei wel meevallen.
pi_68944224
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:23 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Vind het allebei wel meevallen.
Ik zie inderdaad een paar flinke missers. Verbeek als beste aanwinst van Feyenoord bijvoorbeeld, al hebben bepaalde jongens zich wel mede door hem goed ontwikkeld.

Reuser heeft volgens mij ook aardig goed gespeeld dit seizoen.

Twente's middenveld was niet minder dan vorig seizoen, de achterhoede van PSV was ook niet altijd stabiel, Femi heeft ook niet overtuigd en de aankopen van Utrecht waren ook niet allemaal even goed.(Skoubo. ).

Bij een aantal clubs heb ik het wel redelijk ingeschat, waaronder een aantal laagvliegers (en Ajax). Bij Heracles zat ik ook aardig goed, jammer alleen dat Bajer geen kans heeft gekregen, zijn invalbeurten waren best aardig.
pi_72691159
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 23:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Amrabat kostte ongeveer de helft

Amrabat 3.2
Manco 0.7
Maza 2.8
Brechet fooi
Isaakson fooi
Pieters 3.0

PSV heeft dus voor ongeveer 10 miljoen, ongeveer 2/3 van de prijs van Sulejmani 6 spelers gehaald die allemaal veel gaan spelen
Nijland later ook nog maar alleen Amrabat(Slecht), Brechet(niet goed genoeg) en Isaaksson(1e seizoen niet goed genoeg) hebben veel gespeeld

Wie voorspelde het beste?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')