Nou, nou.. Kut..quote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:58 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
dat is wel een slimme opmerking idd.
Kut
Ach, boeiend ook. Jammer van Sulejmani, maar zijn vervanger staat al klaar verwacht ik. En het duurde ook een paar seizoenen voor Hunter scoorde tegen SCHquote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nou, nou.. Kut..
Hij was voor een prikkie gekocht toch? Sowieso gaat er 10+ miljoen direct het laatje in bij Heerenveen.
Je kan er stiekem van uit gaan dat ie met winst verkocht wordt dus ook dan gaat het laatje weer open. Dat weten ze in Heerenveen ook wel.
Je kan zeggen wat je wil, maar het bestuur (en scouting) in Heerenveen is van een ongekend niveau. Al jaren.
Genoeg, maar hij wil zelf niet weg en het schijnt zelfs zo te zijn dat hij tegen zijn zaakwaarnemer heeft gezegd met niemand te praten tot er een club zich meldt met een bod dat AEK niet af kan slaan.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:58 schreef RayMania het volgende:
@Daggla; heb je niks meer gelezen van die Griekse verdediger?
Goed nieuws! Alhoewel, de term Ajax-insider is natuurlijk discutabelquote:Komt niet, Ajax heeft ook nooit interesse getoond. Net als Aimar. Met Cvitanich, Perez en evt. Sulejmani is die positie al prima opgevuld.
Kan jullie vertellen dat Henrique wordt gehuurd van Barcelona, voor minimaal één seizoen. Hij volgt Heitinga op.
Pavlychenko komt ook niet, Ajax is tevreden met een voorhoede met Suarez, Huntelaar, Sulejmani als beoogde basisspelers. Martina krijgt een kans voorin, net als een (her)kans(ing) voor Leonardo.
Alleen wanneer Huntelaar vertrekt, kan er nog een spits komen (Pavlychenko mogelijk), maar Van Basten gaat er vanuit dat hij blijft. Wil zelf ook waarschijnlijk blijven, bij Real/Barça/United gaat hij twijfelen. Heeft zich ook nog geen club gemeld. Ajax vraag 25 miljoen voor hem.
Er wordt nog naar een verdediger en verdedigende middenvelder gezocht.
Tot hier de updates, doe er je voordeel mee. Allen 100 procent waarheid.
Bij Ajax Netwerk worden meestal het een en ander geverifiëerd. Zoniet is die post binnen no-time weer weg van het forum..quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:05 schreef El-Salvador het volgende:
Van AN:
[..]
Goed nieuws! Alhoewel, de term Ajax-insider is natuurlijk discutabel
Toen Suarez voor 8 miljoen werd gehaald was de wereld ook te klein. Na 3 wedstrijden hoorde je niemand er meer over.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:07 schreef Roflbroek het volgende:
16,25 mijloen voor een man met 34 eredivisie wedstrijden achter z'n naam.
Hoe vaak blijven mensen nou nog roepen dat het Ajax 16.25 miljoen gaat kosten?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:07 schreef Roflbroek het volgende:
16,25 mijloen voor een man met 34 eredivisie wedstrijden achter z'n naam.
Ook voor jou geldt, zie mijn post.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:11 schreef Chadi het volgende:
16 miljoen sorry hoor maar te gek voor woorden. We lijken chelsea wel
Tussen 8 en 16 zit een hoop verschil. Suarez was gewoon een zeikerheidje . Je weet dat die jongen er wel komt. Sulejmani komt er ook wel alleen 16 miljoen ik hoop dat er een goede afkoopsom in zit en dat het niet direct 16 is maar dat ie wel wat moet laten zien voordat heerenveen die 16 krijgt.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:10 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Toen Suarez voor 8 miljoen werd gehaald was de wereld ook te klein. Na 3 wedstrijden hoorde je niemand er meer over.
Fantastische aankoop waarvan we gaan genieten en die z'n aankoopbedrag op zeker gaat terug verdienen.
Bruto netto .. het komt uit de zak van Ajax.. dus ik zie het verschil niet.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ook voor jou geldt, zie mijn post.
Er is niet voor niets bruto gezegd. Als ie 16 miljoen had gekost, had dat woord er niet gestaan.
Simpel zat.
Aan welke speler refereert hij met dat "Komt niet?"quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:05 schreef El-Salvador het volgende:
Van AN:
[..]
Maar niet allemaal in 1xquote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:13 schreef Chadi het volgende:
[..]
Bruto netto .. het komt uit de zak van Ajax.. dus ik zie het verschil niet.
Als er geen verdediger bij komt dan heb je hetzelfde probleem als vorig jaar. Meer dan wie dan ook scoren maar toch overal naast zitten omdat je de nul niet kan houden.quote:
Je hebt mij niet horen zeuren over de bedrag van Suarez, maar dit is echt belachelijk.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:10 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Toen Suarez voor 8 miljoen werd gehaald was de wereld ook te klein. Na 3 wedstrijden hoorde je niemand er meer over.
Fantastische aankoop waarvan we gaan genieten en die z'n aankoopbedrag op zeker gaat terug verdienen.
Ik ben natuurlijk erg blij dat zo'n speler bij Ajax komt spelen .. anyway goed medisch team neerzetten zodat we er wat aan overhoudenquote:
Aissatiquote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Aan welke speler refereert hij met dat "Komt niet?"
Die gaat niet weg . Als ie ergens heen zou gaan zouden de onderhandelingen allang van start zijn gegaan.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:16 schreef _Mike_ het volgende:
De Huntelaar verkoop timer is begonnen met aftellen
Gelijk afkloppen, ik zie hem nog wel de laatste dag verkocht wordenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:19 schreef Chadi het volgende:
[..]
Die gaat niet weg . Als ie ergens heen zou gaan zouden de onderhandelingen allang van start zijn gegaan.
quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2008 18:07 schreef Cyberia18 het volgende:
Ik heb het nieuwe shirt van Ajax al meteen laten bedrukken met Mickey.
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:19 schreef Chadi het volgende:
[..]
Die gaat niet weg . Als ie ergens heen zou gaan zouden de onderhandelingen allang van start zijn gegaan.
Het scheelt dat er nu dan wel min of meer spelers zijn die hem kunnen vervangen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:20 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Gelijk afkloppen, ik zie hem nog wel de laatste dag verkocht worden13 juli dus.
Dat is er dus wel degelijk.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:13 schreef Chadi het volgende:
[..]
Bruto netto .. het komt uit de zak van Ajax.. dus ik zie het verschil niet.
Smaken verschillen, ik vind het een mooi shirtquote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:24 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Vandaag het Ajax shirt gezien inclusief sterren, het ziet er werkelijk waar niet uit.
En waarom is de kleur wit van de sponser anders dan het overige shirt?![]()
Ik denk niet dat Blind en Marco zo willen beginnen. Ze willen gelijk het vertrouwen hebben dat hun woord ook daadwerkelijk wordt uitgevoerd.quote:
Die waren verder ja, maar ook wat minder getalenteerd denk ik.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:18 schreef MaxC het volgende:
16 miljoen(of in die richting), jezus als Huntelaar & Suaréz allebei 8/9 miljoen kosten, die waren toch veel verder
Is deze Henrique de zelfde als in t volgende verhaal? Ik ging ff googlen op Henrique en kwam op dit persbericht. Het zou wel heel erg gaaf zijn als die dan komend seizoen in AMSTERDAM voetbalt en niet in eindhovenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:05 schreef El-Salvador het volgende:
Van AN:
Komt niet, Ajax heeft ook nooit interesse getoond. Net als Aimar. Met Cvitanich, Perez en evt. Sulejmani is die positie al prima opgevuld.
Kan jullie vertellen dat Henrique wordt gehuurd van Barcelona, voor minimaal één seizoen. Hij volgt Heitinga op.
Pavlychenko komt ook niet, Ajax is tevreden met een voorhoede met Suarez, Huntelaar, Sulejmani als beoogde basisspelers. Martina krijgt een kans voorin, net als een (her)kans(ing) voor Leonardo.
Alleen wanneer Huntelaar vertrekt, kan er nog een spits komen (Pavlychenko mogelijk), maar Van Basten gaat er vanuit dat hij blijft. Wil zelf ook waarschijnlijk blijven, bij Real/Barça/United gaat hij twijfelen. Heeft zich ook nog geen club gemeld. Ajax vraag 25 miljoen voor hem.
Er wordt nog naar een verdediger en verdedigende middenvelder gezocht.
Tot hier de updates, doe er je voordeel mee. Allen 100 procent waarheid.
quote:22-06-2008
Volgens de Catalaanse krant Sport is Barcelona PSV waarschijnlijk te snel af voor het vastleggen van de Braziliaanse verdediger Henrique Adriano Buss. De verdediger van Palmeiras maakte onlangs zijn debuut in het nationale elftal van Brazilië. PSV zou de interesse kenbaar hebben gemaakt en mogelijk komende week met een bod komen. Barcelona zou echter al een principe-akkoord hebben bereikt over een transfer van naar verluidt tussen de zeven en negen miljoen euro.
idd het bekende zlatan effect en ik ben dan ook blij dat er voor die tijd al evt vervangers aanwezig zijn.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:20 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Gelijk afkloppen, ik zie hem nog wel de laatste dag verkocht worden13 juli dus.
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden dat we twee man huren van Barcelona. Als het echt zover komt natuurlijk. Vind dat er ook wel aan de langere termijn gedacht mag worden. Dus minstens twee jaar dan. Beetje zoals Alex en Chelsea/PSV maar zover zie ik het eerlijk gezegd niet komen...quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:05 schreef El-Salvador het volgende:
Van AN:
[..]
Welkom in 2008.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:11 schreef Chadi het volgende:
16 miljoen sorry hoor maar te gek voor woorden.
Inderdaad. Als Marco het wil, dan gebeurt dat ook mag ik hopen. Een valse start met hem is het laatste waar Ajax op zit te wachten.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Blind en Marco zo willen beginnen. Ze willen gelijk het vertrouwen hebben dat hun woord ook daadwerkelijk wordt uitgevoerd.
Maak je alvast een mooie tekening?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:37 schreef toma het volgende:Sulejmani!
Eindelijk is ie binnen! Als Huntelaar blijft moeten we met Suarez erbij wel kampioen worden koment seizoen. Jezus wat een prachtige aanvalslinie
Huntelaar moet zorgen dat hij in de Champions League komt te spelen. Alleen daarvan leert hij al meert.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:32 schreef _Mike_ het volgende:
Sowieso zou ik Huntelaar ook niet begrijpen als hij nu al weg gaat, hij heeft mindere keren verteld dat Dennis en Marco zijn jeugdhelden waren. Nu heeft hij de mogelijkheid om een jaar met ze te trainen en dingen van ze te leren en dan zou je weg gaan? Volgend jaar zijn er misschien nog wel meer clubs geinterresseerd, als ik in zijn schoenen stond had ik nog een jaar gebleven
Hahaha Je komt verdedigend een hoop tekort. Je wordt internationaal ook afgeslacht met wat je nu achterin hebt lopen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:37 schreef toma het volgende:Sulejmani!
Eindelijk is ie binnen! Als Huntelaar blijft moeten we met Suarez erbij wel kampioen worden koment seizoen. Jezus wat een prachtige aanvalslinie
Zelfs met aftrekking van alle premies,bruto, etc. betaal je toch minimaal 12/13 miljoen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:31 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Die waren verder ja, maar ook wat minder getalenteerd denk ik.
Overigens als ie Ajax 16.25 miljoen gaat kosten betekent dat wel dat ze kampioen zijn of iig CL spelen.
Is dat niet het geval, zal het netto bedrag wel wat lager liggen hoor.
Als we kampioen worden ben ik al lang tevreden voor komend seizoenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:39 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hahaha Je komt verdedigend een hoop tekort. Je wordt internationaal ook afgeslacht met wat je nu achterin hebt lopen.
Alsof een matige verdediging niet tot prestaties kan leiden in combinatie met een geweldige aanval. Zie Oranje.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:39 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hahaha Je komt verdedigend een hoop tekort. Je wordt internationaal ook afgeslacht met wat je nu achterin hebt lopen.
Ajax durft nu eindelijk weer eens goed te investeren!quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:41 schreef MaxC het volgende:
[..]
Zelfs met aftrekking van alle premies,bruto, etc. betaal je toch minimaal 12/13 miljoen.
Ik vind het gewoon een te riskante investering, tuurlijk kan hij uitgroeien tot een wereldspeler maar hij kan ook floppen. Hij heeft nog maar 1 seizoen goed gespeeld
Probleem is dat Ajax dat niet een heel seizoen vol kan houden. Net als Oranje een heel toernooi.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:43 schreef RayMania het volgende:
[..]
Alsof een matige verdediging niet tot prestaties kan leiden in combinatie met een geweldige aanval. Zie Oranje.
Kwart finale?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:43 schreef RayMania het volgende:
[..]
Alsof een matige verdediging niet tot prestaties kan leiden in combinatie met een geweldige aanval. Zie Oranje.
Idd, je aanval kan nog zo goed zijn maar het begint altijd bij de verdediging.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:48 schreef Chadi het volgende:
[..]
Kwart finale?
Verder kan je beter kijken naar vorig jaar. toen scoorde je ook als een gek maar je verloor wel het kampioenschap en de vCL van een ploeg die defensief beter was. Ook de beker verloor je daaraan. Als je defensie goed staat gaat de rest vanzelf komen. Want dan kan je als aanvaller fouten maken die geen grote gevolgen hebben en ben je vrij in je acties. Als je iedere keer moet denken dat je balverlies lijdt tot een goal ga je ook minder goed voetballen.
Het is ook nooit goed he? Ik begrijp je verontwaardiging echt niet, sterker nog, ik kan mij er zelfs over opwinden.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:41 schreef MaxC het volgende:
[..]
Zelfs met aftrekking van alle premies,bruto, etc. betaal je toch minimaal 12/13 miljoen.
Ik vind het gewoon een te riskante investering, tuurlijk kan hij uitgroeien tot een wereldspeler maar hij kan ook floppen. Hij heeft nog maar 1 seizoen goed gespeeld
Ajax moet zich eerst maar eens gaan richten om nationaal wat te bereiken.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:39 schreef Chadi het volgende:
[..]
We moeten ook weer niet te dramatisch doen over de verdediging. Momenteel heb je met Vertonghen, Silva, Vermaelen en Van der Wiel 4 sterke verdedigers, en als de geruchten kloppen komen daar Henrique en Oleguer bij. De meeste tegendoelpunten vorig seizoen kwamen uit een periode waarin we het moesten doen met Ogararu, Colin, Urby en Heitinga (niet dat de laatste slecht is, maar de anderen wel) omdat de rest geblesseerd was.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:46 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Probleem is dat Ajax dat niet een heel seizoen vol kan houden. Net als Oranje een heel toernooi.
Slechte wedstrijden zal je altijd hebben. Des te belangrijker om het achterin dicht te houden en die wedstrijden nipt te winnen.
Amen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed he? Ik begrijp je verontwaardiging echt niet, sterker nog, ik kan mij er zelfs over opwinden.
Fucking hell, als je al 4 seizoenen naast de titel grijpt is het wel tijd een beetje risico te nemen. Of wil je weer onbekende talenten en spelers voor in de breedte halen van 1 a 2 miljoen.
Fuck it, kampioenschap moet gehaald worden en met spelers als Sulejmani maak je daar meer kans op dan een Rommedahl.
* sjimz eens is met Dr Dagglaquote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed he? Ik begrijp je verontwaardiging echt niet, sterker nog, ik kan mij er zelfs over opwinden.
Fucking hell, als je al 4 seizoenen naast de titel grijpt is het wel tijd een beetje risico te nemen. Of wil je weer onbekende talenten en spelers voor in de breedte halen van 1 a 2 miljoen.
Fuck it, kampioenschap moet gehaald worden en met spelers als Sulejmani maak je daar meer kans op dan een Rommedahl.
Inderdaad, ALS de geruchten kloppen. Daar is nu echter nog geen sprake van.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:52 schreef BB-boy het volgende:
[..]
We moeten ook weer niet te dramatisch doen over de verdediging. Momenteel heb je met Vertonghen, Silva, Vermaelen en Van der Wiel 4 sterke verdedigers, en als de geruchten kloppen komen daar Henrique en Oleguer bij. De meeste tegendoelpunten vorig seizoen kwamen uit een periode waarin we het moesten doen met Ogararu, Colin, Urby en Heitinga (niet dat de laatste slecht is, maar de anderen wel) omdat de rest geblesseerd was.
[..]
Amen.
Ik kom hem meteen brengen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:53 schreef endr0me het volgende:
Goede aankoop hoor Sulejmani.. maar nu word het toch echt tijd om een verdediger binnen te halen
overigens worden jullie dit jaar kampioen, PSV onderschat het gemis van Gomes
ps: mogen wij in Nijmegen nu Leonardo hebben?![]()
De user die op AN het goed had van Sulejmani vertelde dit ook dus ik geloof er eignelijk wel een beetje in.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:54 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Inderdaad, ALS de geruchten kloppen. Daar is nu echter nog geen sprake van.
Met een mooie strik om die jankkop van hem.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:53 schreef endr0me het volgende:
Goede aankoop hoor Sulejmani.. maar nu word het toch echt tijd om een verdediger binnen te halen
Nee gewoon een optimistquote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:55 schreef sjimz het volgende:
[..]
De user die op AN het goed had van Sulejmani vertelde dit ook dus ik geloof er eignelijk wel een beetje in.
Ben ik nou naïef?
Zelfs nationaal heb je het niet gered met Heitinga erbij. Nu ben je zelfs zwakker.. ook aanvallend gezien omdat heitinga er niet bij is. Want hij is de man van de pass en de man die zo nu en dan centraal op kwam en ook nog eens zo nu en dan een bal erin kopte.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ajax moet zich eerst maar eens gaan richten om nationaal wat te bereiken.
Internationaal komt daarna wel.
Net als die keren dat Van Bommel, Alex, Cocu, Robben en Kezman weggingen?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:53 schreef endr0me het volgende:
Jullie mogen Manucharyan ook nog wel een jaartje huren hoor.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:53 schreef endr0me het volgende:
Een beetje. Maar dat geldt voor iedereen hier.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:55 schreef sjimz het volgende:
[..]
De user die op AN het goed had van Sulejmani vertelde dit ook dus ik geloof er eignelijk wel een beetje in.
Ben ik nou naïef?
Heitinga is een held qua persoonlijkheid, maar om nou te zeggen dat hij een super verdediger is... Ik zie in Gregory toch een een groter talent.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:57 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zelfs nationaal heb je het niet gered met Heitinga erbij. Nu ben je zelfs zwakker.. ook aanvallend gezien omdat heitinga er niet bij is. Want hij is de man van de pass en de man die zo nu en dan centraal op kwam en ook nog eens zo nu en dan een bal erin kopte.
Mensen die denken dat ze met deze transfer kampioen worden, hebben denk ik niet alle feiten goed op een rijtje gezet.
Veldposities zijn nou eenmaal wat makkelijker op te vangen. Als je een beetje gaat schuiven met de kwaliteiten die je hebt, vul je dat gat prima op.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:57 schreef tha_dark het volgende:
[..]
Net als die keren dat Van Bommel, Alex, Cocu, Robben en Kezman weggingen?
Sowieso is achterin de spoeling al jaren dun. Van der Wiel en Vermaelen weer een blessure of Vertonghen geschorst, en we kunnen daar weer met halfbakken oplossingen komen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:57 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zelfs nationaal heb je het niet gered met Heitinga erbij. Nu ben je zelfs zwakker.. ook aanvallend gezien omdat heitinga er niet bij is. Want hij is de man van de pass en de man die zo nu en dan centraal op kwam en ook nog eens zo nu en dan een bal erin kopte.
Mensen die denken dat ze met deze transfer kampioen worden, hebben denk ik niet alle feiten goed op een rijtje gezet.
Je vergeet gemakshalve ook even dat er een compleet nieuwe technische staf zit? Het is echt niet op basis van deze transfer hoor.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:57 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat ook nog.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:02 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Sowieso is achterin de spoeling al jaren dun. Van der Wiel en Vermaelen weer een blessure of Vertonghen geschorst, en we kunnen daar weer met halfbakken oplossingen komen.
Ja, maar met de komst van een Lindgren vang je dat aanvallende verlies prima op.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:01 schreef Chadi het volgende:
Opkomen van hem was aanvallend en verdedigend een noodzaak .
1 2 3 4 5 | Silva------...........------Vermaelen---Vertonghen ---------------Gabri---------Lindgren------------- Suarez---------------de Jong-------------Sulejmani ---------------------Huntelaar-------------------- |
Kan nog een leuke strijd worden tussen die twee. Prima zaak.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:05 schreef _Mike_ het volgende:
Voor linksback heb je nu Slijngard als Vertonghen een blessure heeft, die jongen deed het niet slecht tegen Twente en hij is Nederlander+uit eigen jeugd
Lindgren lijkt mij een betere optie, Gabri kan nog steeds geen Nederlands.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:07 schreef toma het volgende:
[ code verwijderd ]
Nu nog een goede centraleverdediger erbij en we hebben 1 van de beste elftallen sinds jaren! En Marco maak Gabri eens aanvoerder!!
Klopt, en Ogararu mag er ook voor gaan werken als hij ooit nog in de basis wil komen, dit houd Silva ook scherp.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:08 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Kan nog een leuke strijd worden tussen die twee. Prima zaak.
Geen leiderstype en geen uitstraling die een aanvoerder moet hebben. En soms nog onzeker.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:09 schreef Rumille het volgende:
Stekelenburg moet aanvoerder worden.
Nederlands, al jaren bij Ajax, geen jonkie.
Doe eens gek en zet Lindgren als een Danny Blind achterin. Dus inschuivend om het middenveld. Het oude 3-4-3 systeem.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:07 schreef toma het volgende:
[ code verwijderd ]
Nu nog een goede centraleverdediger erbij en we hebben 1 van de beste elftallen sinds jaren! En Marco maak Gabri eens aanvoerder!!
Hey een Kutuser zonder verstandquote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:16 schreef Asskicker14 het volgende:
16,25 miljoen voor Miralem Sulejmani.
Daar kan ik maar 1 ding op zeggen:
HAHAHAHAHAHAHAHAHA!![]()
![]()
![]()
![]()
Over kapitaalvernietiging gesproken en dan vraagt iedereen zich af waarom er sprake is van inflatie bij transferbedragen. Voor dat bedrag had Ajax: Pablo Aimar (7 miljoen) + Giovani dos Santos (7 miljoen) + Gregory Coupet (2,5 miljoen) kunnen halen.
valt me van je tegen toma, zo'n kortzichtige reactie. de verdediging is een bouwval en dat lossen Henrique en Oleguer echt niet op. bovendien is de aanvoer naar het supertrio niet goed verzorgt omdat we nog geen vervanger van Sneijder hebben. tot op vandaag hadden we genoeg geld daar voor, nu is dat nog maar zeer de vraag. een groot talent erbij.. maar hoeveel schieten we er nu werkelijk mee op? laat het woord kampioenschap nog maar even in de ijskast staan.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:37 schreef toma het volgende:Sulejmani!
Gesproken door een Marco van Basten aanhanger.quote:
En Emanuelson die de gaten dicht moet lopen als Lindgren bij balverlies te diep staat om om te schakelenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Doe eens gek en zet Lindgren als een Danny Blind achterin. Dus inschuivend om het middenveld. Het oude 3-4-3 systeem.
----------------M.S.-------------------
B.S.------T.V.------------------J.V.
--------------------R.L.--------------
---------G------------------U.E.----
----------------SdJ-----------------
L.S.-----------------------------M.S.
---------------KJH------------------
Rasmus de nieuwe Danny, Siem de nieuwe Jari.
Hoe kortzichtig kan je denken, je hebt zeker niet echt op zitten letten bij Eco?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:16 schreef Asskicker14 het volgende:
HAHAHAHAHAHAHAHAHA!![]()
![]()
![]()
![]()
Over kapitaalvernietiging gesproken en dan vraagt iedereen zich af waarom er sprake is van inflatie bij transferbedragen. Voor dat bedrag had Ajax: Pablo Aimar (7 miljoen) + Giovani dos Santos (7 miljoen) + Gregory Coupet (2,5 miljoen) kunnen halen.
-Edit laat maar, ga er geen moeite meer voor doen-quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:20 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
valt me van je tegen toma, zo'n kortzichtige reactie. de verdediging is een bouwval en dat lossen Henrique en Oleguer echt niet op. bovendien is de aanvoer naar het supertrio niet goed verzorgt omdat we nog geen vervanger van Sneijder hebben. tot op vandaag hadden we genoeg geld daar voor, nu is dat nog maar zeer de vraag. een groot talent erbij.. maar hoeveel schieten we er nu werkelijk mee op? laat het woord kampioenschap nog maar even in de ijskast staan.
Ik zei ook, doe eens gek.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:21 schreef toma het volgende:
[..]
En Emanuelson die de gaten dicht moet lopen als Lindgren bij balverlies te diep staat om om te schakelen![]()
![]()
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hoe kortzichtig kan je denken, je hebt zeker niet echt op zitten letten bij Eco?
Iets met 3x een megasalaris tegenover 1x een salaris van een talentvolle speler die flink oplevert als je hem verkoopt. Overigens is het bedrag van deze 3 spelers bij elkaar 16.5 miljoen netto. Pak nu eens een woordenboek erbij en zoek bruto op.
Was het zuurstofgebrek bij je geboorte of heeft je moeder je als baby een keer laten stuiteren?
Is dit je undercover account, HeatWave?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:20 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
valt me van je tegen toma, zo'n kortzichtige reactie. de verdediging is een bouwval en dat lossen Henrique en Oleguer echt niet op. bovendien is de aanvoer naar het supertrio niet goed verzorgt omdat we nog geen vervanger van Sneijder hebben. tot op vandaag hadden we genoeg geld daar voor, nu is dat nog maar zeer de vraag. een groot talent erbij.. maar hoeveel schieten we er nu werkelijk mee op? laat het woord kampioenschap nog maar even in de ijskast staan.
Familie waarschijnlijkquote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:25 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Is dit je undercover account, HeatWave?.
Ik denk dat Lindgren dit aardig in kan vullenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:26 schreef TornadoDK het volgende:
Mooie aankoop die Sulejmani![]()
Wel voor een hoop geld. Hopelijk blijft er nog genoeg over voor 1 of 2 verdedigers en een vervanger voor Davids.
Zo lang er nog genoeg geld is kan het me echt niets interesseren hoe veel Ajax voor een speler uitgeeft. Als het bij Ajax op de bank staat dan heb ik er al helemaal niets aan.
Waarschijnlijk nog beter dan de oude Davids zelf.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:27 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ik denk dat Lindgren dit aardig in kan vullen
Hij heeft verdomme toch gelijk. Ik snap als die euforie ook niet hoor. Ik bedoel ik ben ook blij met zijn komst maar als je je ajax bril afzet zie je dat je verdedigend de zaak vorig jaar hebt weg gegeven en dat er dit jaar niks bij is gekomen om dat af te nemen .. Zelfs feyenoord kreeg vorig seizoen minder goals tegen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:25 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jezus wat een kneusje ben je ookquote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:16 schreef Asskicker14 het volgende:
sommigen mensen moeten nu eenmaal realisme brengen in de hosanna stemming. want het enige wat we nu met Sulejmani hebben is een extra speler die uit een individuele bevlieging kan scoren, net als Suarez en KJH. NIET een goede verdediging en NOG STEEDS geen oplossing om de aansluiting tussen middenveld en aanval te verzorgen. tenzij Marco wonderen gaat verrichten zal Ajax dus hetzelfde blijven voetballen als vorig seizoen: aanval op een eiland, gebaseerd op bevliegingen, gatenkaas achterin. ik vind het zorgwekkend dat de prioriteit bij de linksbuiten ligt en na een uitgave van 16 miljoen er pas een verdediger en/of nr 10 gaat komen. over het gebrek aan leiders/aanvoerder nog maar niet te spreken.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:25 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wanneer je Silva, Vermaelen, Vertonghen plus nog een goede centrale verdediger in de achterhoede hebt dan heb je wel degelijk 1 van de beste achterhoedes van de eredivisie. En het is toch ook typisch Ajax dat de aanvals-linie beter is dan de verdediging? Zoals Ray al zei: Marco heeft Oranje ook prachtig voetbal laten spelen met een matige verdediging. En zoals ik al eerder zei over de vervanger van Sneijder, met de Jong heb je een talent dat geweldige passes kan geven, op zn tijd weet wanneer hij diep moet gaan en zijn doelpuntjes mee pikt. Van mij mag hij het vertrouwen krijgen want hij kan zich nog goed gaan ontwikkelen en met Perez heb je nog een speler die op die positie goed uit de voeten kan wanneer de Jong toch niet blijkt te werken. Wanneer er nog een speler zal worden gekocht die Sneijder zal moeten vervangen zal Perez (die al niet blij is met een rol op de bank) helemaal onrust gaan schoppen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:20 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:16 schreef Asskicker14 het volgende:
HAHAHAHAHAHAHAHAHA!![]()
![]()
![]()
![]()
Alleen eindigde f'noord als 6de. Zo zie je maar weer hoe relatief die getallen allemaal zijn.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:35 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij heeft verdomme toch gelijk. Ik snap als die euforie ook niet hoor. Ik bedoel ik ben ook blij met zijn komst maar als je je ajax bril afzet zie je dat je verdedigend de zaak vorig jaar hebt weg gegeven en dat er dit jaar niks bij is gekomen om dat af te nemen .. Zelfs feyenoord kreeg vorig seizoen minder goals tegen.![]()
Precies ja, middenveld! Daar zit de bottleneck, niet zozeer de verdediging.quote:En een slim iemand op het middenveld die het spel kan open breken met slimme ballen heb je nodig . Misschiend at er wat uit de jeugd doorkomt ik weet het niet.. maar met wat je nu hebt ga je het volgend jaar zeker erg lastig krijgen zelfs tegen de kleintjes.
En nu op beide kanten, niet alleen op links.quote:Wat natuurlijk nu wel je voordeel is is dat je iemand hebt die een wedstrijd met een actie kan open breken en veel variatie hebt om een verdediging van de tegenstander te beslechten.
ik bedoelde vooral qua ervaring, want wat hebben we nu Gabri de waterdrager en perez die pas 3 jaar "goed" voetbalt.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:27 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ik denk dat Lindgren dit aardig in kan vullen
Er is wel degelijk een hoop veranderd met alleen de komst van Sulejmani.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:36 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
sommigen mensen moeten nu eenmaal realisme brengen in de hosanna stemming. want het enige wat we nu met Sulejmani hebben is een extra speler die uit een individuele bevlieging kan scoren, net als Suarez en KJH. NIET een goede verdediging en NOG STEEDS geen oplossing om de aansluiting tussen middenveld en aanval te verzorgen. tenzij Marco wonderen gaat verrichten zal Ajax dus hetzelfde blijven voetballen als vorig seizoen: aanval op een eiland, gebaseerd op bevliegingen, gatenkaas achterin. ik vind het zorgwekkend dat de prioriteit bij de linksbuiten ligt en na een uitgave van 16 miljoen er pas een verdediger en/of nr 10 gaat komen. over het gebrek aan leiders/aanvoerder nog maar niet te spreken.
Sorry het is geen Isakssonquote:
Zelfs ik weet dat, was legendarischquote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
Volgens mij zijn de meeste hier te jong om het "De Boertje" te kennen, ook wel bekend als "het momentje van Frank".
Toen ging het toch ook gewoon goed?
Sorry hoor maar hij was onze garantie als de Boer op snelheid geklopt was. Hij was van essentieel belang zowel aanvallend als verdedigend. Snelheid als wapen tegen ajax inzetten was gewoon useless omdat hij er stond. Die gast was zo snel dat hij na 1 helft nieuwe schoenen moest hebben vanwege slijtagequote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Want zeg nou zelf, hoe goed van Reiziger nou echt in dat succesteam?..
Die kostte dan ook 5,33x zo weinig.quote:
Tikkie terug jaapquote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
Volgens mij zijn de meeste hier te jong om het "De Boertje" te kennen, ook wel bekend als "het momentje van Frank".
Toen ging het toch ook gewoon goed?
In dat geval hebben wij geen miskoop gedaanquote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:00 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Die kostte dan ook 5,33x zo weinig.
Hoeveel goals dan? Viel echt reuze mee als ik de stats bekijk.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:52 schreef De_Ananas het volgende:
Er moet trouwens eens geoefend worden op dode spelmomenten, hoeveel kansen/goals we daar wel niet uit tegen kregen
En dat heeft ook een redenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:00 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Silva en Vertonghen hebben hun gebreken.. maar goed om niet helemaal een donkere kijk te hebben is het nu even goed zo. Vermaelen ben ik nog niet helemaal van overtuigt. we krijgen veel doelpunten tegen en hij is daar net zo goed debet aan. bovendien blessuregevoelig en dus een vervanger achter de hand nodig. en die 2de naast Vermaelen zal een hele goeie moeten zijn. Henrique weten we nog niet echt al heeft ie heel weinig in het eerste bij z'n club gespeeld. Oleguer is te slecht voor PD maar "wel goed genoeg voor de eredivisie"... dat vind ik altijd linke uitspraken. mijn mening is dat een centrale verdediger van Ajax in principe ook bij de Spaanse top in de basis moet kunnen staan. Oleguer heeft ook in de basis gestaan, maar nu al een tijd niet meer. en in hoeverre Oleguer daar stond vanwege z'n kwaliteiten of dat een hoop gecompenseerd werd door z'n Catalaanse afkomst is ook een goeie vraag.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:37 schreef toma het volgende:
[..]
Wanneer je Silva, Vermaelen, Vertonghen plus nog een goede centrale verdediger in de achterhoede hebt dan heb je wel degelijk 1 van de beste achterhoedes van de eredivisie.
alleen als het middenveld, de aanval en het positiespel zo goed is dat je een mindere verdediging kan permiteren... dan wel. in die positie zit Ajax echter nog lang niet.quote:En het is toch ook typisch Ajax dat de aanvals-linie beter is dan de verdediging?
ik vind het te vroeg om De Jong al zo voor de leeuwen te gooien op die plek, terwijl het nog maar de vraag is of dat zijn beste positie is. Perez is ongeschikt dat hebben we al vaak genoeg gezien.quote:En zoals ik al eerder zei over de vervanger van Sneijder, met de Jong heb je een talent dat geweldige passes kan geven, op zn tijd weet wanneer hij diep moet gaan en zijn doelpuntjes mee pikt. Van mij mag hij het vertrouwen krijgen want hij kan zich nog goed gaan ontwikkelen en met Perez heb je nog een speler die op die positie goed uit de voeten kan wanneer de Jong toch niet blijkt te werken.
daarom moet Perez ook gewoon vertrekken. desnoods zet je hem uit de selectie als hij onrust begint te veroorzaken.quote:Wanneer er nog een speler zal worden gekocht die Sneijder zal moeten vervangen zal Perez (die al niet blij is met een rol op de bank) helemaal onrust gaan schoppen.
NAC een paar keer.. Europees een paar keer.. verder had je te weinig tegenstand die in de lucht goed was om er wat over te zeggenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:01 schreef RayMania het volgende:
[..]
Hoeveel goals dan? Viel echt reuze mee als ik de stats bekijk.
Edit: klopte welquote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:00 schreef Chadi het volgende:
[..]
In dat geval hebben wij geen miskoop gedaan
Sowieso verbaast me dat al jaren dat een fatsoenlijke hoekschop of vrije trap niet goed geconcentreerd genomen kan worden. En dat terwijl het gewoon prima te trainen is, als je 5x per week traint dan elke training 50 hoekschoppen door een tweetal mensen laat nemen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:52 schreef De_Ananas het volgende:
Er moet trouwens eens geoefend worden op dode spelmomenten, hoeveel kansen/goals we daar wel niet uit tegen kregen
Dat ie belangrijk was staat buiten kijf, dat ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:58 schreef Chadi het volgende:
[..]
Sorry hoor maar hij was onze garantie als de Boer op snelheid geklopt was. Hij was van essentieel belang zowel aanvallend als verdedigend. Snelheid als wapen tegen ajax inzetten was gewoon useless omdat hij er stond. Die gast was zo snel dat hij na 1 helft nieuwe schoenen moest hebben vanwege slijtage
Heb je dan ook 5.33 keer zo minder aanquote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:00 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Nee omdat het gewoon een kut keeper is, je mag blij zijn als hij meer dan 10 wedstrijden per jaar speelt.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:05 schreef Chadi het volgende:
[..]
Tsjah je moet ook iemand hebben die de ballen uit het netje haalt
Mwah ik denk dat een betere keeper dan Roorda toch ook wel belangrijk wasquote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:06 schreef denthemen het volgende:
[..]
Heb je dan ook 5.33 keer zo minder aan
Of ben je gewoon jaloers dat wij het, ondanks het mislopen van de CL, gewoon kunnen ophoesten?
We zullen zien dit jaar.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:06 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Nee omdat het gewoon een kut keeper is, je mag blij zijn als hij meer dan 10 wedstrijden per jaar speelt.
Als je het zelf maar gelooft.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
HOE MOET IK HET OPSCHRIJVEN ZODAT JE WEL BEGRIJPT DAT EEN FLINK DEEL VAN DIE 16.25 PAS BETAALD WORDT ALS SULEJMANI WORDT VERKOCHT? IS HET ZO MISSCHIEN DUIDELIJK?[/b]
Ja hij was niet iemand die het spel verdelde of zo . Hij had een redelijke voorzet in huis en corrigeerde fouten haalde de tegenstoot er op snelheid uit. Silva kan dat inderdaad ook maar je mist het brein centraal verdedigend.. toen had je Blind en Frank en in 95 zelfs een RIjkaard ervoor. Jagen op de bal dan werd de tegenstander van het kastje naar de muur gestuurd en als je een middenvelder doorschoof hadden we fantastische mensen voorin en op het middenveld waar je het spel naar kon verleggen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:06 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat ie belangrijk was staat buiten kijf, dat ben ik met je eens.
Maar lees eens goed, ik zei hoe goed was hij nou echt in dat succesteam. Qua talent en kwaliteit was het met afstand de minste in dat elftal.
Misschien was ik wat vaag.. Wat ik bedoelde is dat je niet op elke plek een superster hoeft te hebben. Sommige mindere goden renderen uitstekend in een uitgebalanceerd team.
Zo iemand zou Silva ook kunnen zijn. Kijk, verdediging is zeker belangrijk. Er MOET inderdaad iemand komen.
Maar de schuld van alles zoals sommigen beweren was het zeker niet. Er zat veel meer mis waardoor de verdediging te vaak in het nauw werd gebracht en dus blunderde.
Voorkom je dat, tellen die blunders die je altijd wel hebt ook meteen minder zwaar.
Mocht dat onverhoopt zo zijn, kost hij iig geen 16.25 miljoen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:09 schreef Pritt het volgende:
Sulejmani is geopereerd aan het einde van het seizoen, eerst even kijken of hij daar goed uit komt.
Zou wel zonde zijn als dat niet zo was.
Omdat er gezegd is dat er na de eerste training niemand meer vertrekt. Eerst door Van Geel en vervolgens door blindquote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:17 schreef patrickt37 het volgende:
Waarom denken jullie überhaupt allemaal dat het blijven van Huntelaar over 10 dagen veilig is gesteld?
het zou een enorme deuk in het vertrouwen zijn in van Basten en Blind als dat wel zou gebeuren. En het zou wederom weer een fatale fout zijn.. en je geeft er een signaal mee naar de grote jongens internationaal dat de happy hour eindigd zodra je de voorbereidingen begint.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:17 schreef patrickt37 het volgende:
Waarom denken jullie überhaupt allemaal dat het blijven van Huntelaar over 10 dagen veilig is gesteld?
de tendem Bruno Silva-Suarez vind ik zelf ook veel potentie hebben. Ogararu en Kennedy mogen wat mij betreft ook weg. Rommedahl heeft z'n waarde als invaller op de counter wel vaak bewezen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een hoop veranderd met alleen de komst van Sulejmani.
Je had op rechts vorig seizoen helemaal niets. Met Ogararu en Rommedahl/Kennedy ging alles mis. Met Silva ging het al stukken beter. Als hij nu zijn landgenoot voor zich heeft, is dat gekut van Kennedy/Rommedahl ook afgelopen. Hoe vaak kregen we geen counter tegen door dom balverlies van een van die prutsers op rechts.
ja, maar niets wijst erop dat we zo goed en dominant gaan spelen dat de verdediging niet zal opvallen. met het huidige team en de nivellering van de teams zal de verdediging veelvuldig getest worden.quote:Zolang je zelf meer voetbalt, valt die matige verdediging niet eens op.
wat het belangrijkste is voor een back is het spelen in discipline en Reiziger deed dat uitstekend toendertijd. Bruno Silva zal op dat vlak nog wat moeten leren al zal het niet veel schelen en ligt daar ook niet echt een probleem.quote:Want zeg nou zelf, hoe goed van Reiziger nou echt in dat succesteam?.
jij weet net zo min als wij hoe dat bedrag verdeeld is.quote:En voor de allerlaatste keer:
AJAX IS NIET 16.25 MILJOEN UIT HET TRANSFERPOTJE KWIJT. IK HERHAAL ZE ZIJN NIET 16.25 MILJOEN UIT HET TRANSFERPOTJE KWIJT!
HOE MOET IK HET OPSCHRIJVEN ZODAT JE WEL BEGRIJPT DAT EEN FLINK DEEL VAN DIE 16.25 PAS BETAALD WORDT ALS SULEJMANI WORDT VERKOCHT? IS HET ZO MISSCHIEN DUIDELIJK?
er was veel over maar er werden ook geen problemen mee opgelost. 16 miljoen aan een linksbuiten besteden is nogal wat als er op het middenveld en verdediging meer versterking nodig is. het is dat Mickey zo goed is en niemand Urby daar wil zien...quote:Behalve dat, hoeveel geld was er wel niet over vorig seizoen.
Officieel is 31 augustus de laatste transferdag. Ook hier kan Ajax niets aan veranderen door een zelf opgemaakt regeltje.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:20 schreef Chadi het volgende:
[..]
het zou een enorme deuk in het vertrouwen zijn in van Basten en Blind als dat wel zou gebeuren. En het zou wederom weer een fatale fout zijn.. en je geeft er een signaal mee naar de grote jongens internationaal dat de happy hour eindigd zodra je de voorbereidingen begint.
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:04 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Sowieso verbaast me dat al jaren dat een fatsoenlijke hoekschop of vrije trap niet goed geconcentreerd genomen kan worden. En dat terwijl het gewoon prima te trainen is, als je 5x per week traint dan elke training 50 hoekschoppen door een tweetal mensen laat nemen.
Dat is geen kwestie van geloven, maar een feit.quote:
Tuurlijk. Heerenveen krijgt een miljoen of 12., vervolgens nog 2 miljoen tekengeld en 2 miljoen naar zijn zaakwaarnemers. 250k opleidingsvergoeding en je zit aan 16.25 bruto.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat is geen kwestie van geloven, maar een feit.
Als Ajax namelijk wel ineens 16.25 op tafel had gelegd was het een netto bedrag. En er werd duidelijk gezegd bruto. Dit werd gezegd door iemand in functie die daar toe gerechtigd is tegen de pers.
Dus hoe je het ook wendt of keert, het bedrag wat Ajax nu aan Heerenveen betaalt is lager dan 16.25. Al is het maar een miljoen. 16.25 is in ieder geval uitgesloten..
Als dat namelijk niet het geval is heeft Ajax een flink probleem... Niet alleen met de toezichthouders, maar ook met AEGON, een topgenoteerd AEX bedrijf. Denk niet dat zij het kunnen waarderen als Ajax foute cijfers uit gaat brengen.
Maar goed, we zullen het wel zien op de jaarcijfers..
Hadden ze bij Ajax maar de handelsgeest/boerenslimheid van Heerenveen, ik ben jaloers op je Maxpowerquote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:35 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Tuurlijk. Heerenveen krijgt een miljoen of 12., vervolgens nog 2 miljoen tekengeld en 2 miljoen naar zijn zaakwaarnemers. 250k opleidingsvergoeding en je zit aan 16.25 bruto.
Dat is niet nodig hoor. Niemand neemt je serieus als je dit soort dingen post.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:31 schreef Asskicker14 het volgende:
Grappig dat die Ajax-users mij er onderuit proberen te lullen
Even off-topic maarre, voor welke club ben jij nou volgend seizoen?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:31 schreef Asskicker14 het volgende:
Grappig dat die Ajax-users mij er onderuit proberen te lullen door kracht bij te zetten dat topspelers of super-talenten toch niet naar Ajax willen komen. En daarom overmatig geld spenderen aan middelmatige spelers zoals Miralem Sulejmani.
Geeft weer aan wat voor een Mickey Mouse club jullie wel niet zijn tegenwoordig, de halve selectie is al ex-Groningen en ex-Heerenveen, hoeveel middenmotors zijn jullie nog van plan leeg te plunderen?
Ik hoop vooral dat ze zo doorgaan, dan verliest Ajax komend seizoen de CL voorrondes van FC Tirol, mochten ze überhaupt de voorrondes al halen.
Az is niet interessant meer inderdaad. Zodra hij Sulejmani daadwerkelijk ziet spelen zal het Ajax wel weer wordenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:42 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Even off-topic maarre, voor welke club ben jij nou volgend seizoen?
in Heerenveen onderhandelen nog door middel van handjeklap. de rest van Nederland en Europa kent dit niet en delft altijd het onderspit..quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:37 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Hadden ze bij Ajax maar de handelsgeest/boerenslimheid van Heerenveen, ik ben jaloers op je Maxpower
Wat Henrique betreft vind ik dat je beter een ervaren verdediger aan kunt trekken. Henrique blijft een talentje en die blijken zo nu en dan wat minder stabiel wat de prestaties betreft. Vooral bij Ajax waarin er achterin niet al teveel keus is en een verdediger gezocht word die er meteen moet staan lijkt me dit niet zo'n goede keus. Vooral wanneer je hem huurt van Barcelona en zij waarschijnlijk eisen dat hij iedere wedstrijd moet spelen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:04 schreef DJ_Ryow het volgende:
Silva en Vertonghen hebben hun gebreken.. maar goed om niet helemaal een donkere kijk te hebben is het nu even goed zo. Vermaelen ben ik nog niet helemaal van overtuigt. we krijgen veel doelpunten tegen en hij is daar net zo goed debet aan. bovendien blessuregevoelig en dus een vervanger achter de hand nodig. en die 2de naast Vermaelen zal een hele goeie moeten zijn. Henrique weten we nog niet echt al heeft ie heel weinig in het eerste bij z'n club gespeeld. Oleguer is te slecht voor PD maar "wel goed genoeg voor de eredivisie"... dat vind ik altijd linke uitspraken. mijn mening is dat een centrale verdediger van Ajax in principe ook bij de Spaanse top in de basis moet kunnen staan. Oleguer heeft ook in de basis gestaan, maar nu al een tijd niet meer. en in hoeverre Oleguer daar stond vanwege z'n kwaliteiten of dat een hoop gecompenseerd werd door z'n Catalaanse afkomst is ook een goeie vraag.
Waarom? Hoe wil je anders dat een talent uitgroeit tot een geweldige speler? Je zult hem het vertrouwen moeten geven anders word het nooit wat.quote:alleen als het middenveld, de aanval en het positiespel zo goed is dat je een mindere verdediging kan permiteren... dan wel. in die positie zit Ajax echter nog lang niet.
ik vind het te vroeg om De Jong al zo voor de leeuwen te gooien op die plek, terwijl het nog maar de vraag is of dat zijn beste positie is.
Oneens, Perez beschikt over unieke kwaliteiten en scoort regelmatig. Alhoewel zijn prestaties niet altijd constant zijn en hij wel eens kan mopperen. Maar het is altijd handig om zo'n speler die op meerdere posities uit de voeten kan op de bank te hebben.quote:Perez is ongeschikt dat hebben we al vaak genoeg gezien. daarom moet Perez ook gewoon vertrekken. desnoods zet je hem uit de selectie als hij onrust begint te veroorzaken.
1 linker en 1 centrumverdediger minimaal ja .quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:49 schreef Mr_DG het volgende:
Nu nog twee verdedigers en een middenvelder (Defour)
El Hamda, Ari en Pellè zijn inderdaad goede spelersquote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:31 schreef Asskicker14 het volgende:
En daarom overmatig geld spenderen aan middelmatige spelers zoals Miralem Sulejmani.
je hangt zo wel erg veel druk op een speler. die kun je beter meer controlerend zetten achter een spelmaker. zo zal hij denk ik het beste uit de verf komen. echter, met de huidige situatie(scouts hebben geen alternatieven) kan Marco het wel proberen natuurlijk. liever hem dan Perez of Sarpong.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:47 schreef toma het volgende:
[..]
Waarom? Hoe wil je anders dat een talent uitgroeit tot een geweldige speler? Je zult hem het vertrouwen moeten geven anders word het nooit wat.
Huil ik?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:58 schreef _Mike_ het volgende:
Wel grappig dat al die PSV'ers over het bedrag komen huilen, jaloezie ten top
Zou zo verkeerd nog niet zijn. Het AD spreekt dus niet over Oleguer.quote:Naast Sulejmani was Henrique voor Ajax de afgelopen maanden een voornaam doelwit. De Braziliaan wordt door de Amsterdammers geschikt gevonden om John Heitinga op te volgen die naar het Spaanse Atlético Madrid vertrok.
Ajax werd in de jacht naar Henrique echter afgetroefd door FC Barcelona. De Catalanen namen de Braziliaan deze week over van Palmeiras en lijken bereid om hem voor tenminste een seizoen uit te lenen aan de Amsterdammers.
Met het aantrekken van Sulejmani, Henrique en de eerder gekochte Argentijnse aanvaller Dario Cvitanich is de selectie van Ajax voor het volgende seizoen op peil. De afgelopen weken werden namen genoemd van Pablo Aimar en Roman Pavlyuchenko maar de komst van de beide spelers is nooit aan de orde geweest
De technische staf gaat er daarbij vanuit dat Klaas Jan Huntelaar aan de club verbonden blijft. Hoewel de spits wordt gelinkt aan verschillende grote clubs is er nog geen enkel concreet bod op de international binnengekomen. Ajax heeft zich met de komst van Cvitanich en Sulejmani ingedekt tegen een eventueel vertrek van één van haar aanvallers.
Ja, Rommedahl scoorde wel eens een counter.. Maar de diarree aan misluke voorzetten wegen iets zwaarder imo.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:23 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
de tendem Bruno Silva-Suarez vind ik zelf ook veel potentie hebben. Ogararu en Kennedy mogen wat mij betreft ook weg. Rommedahl heeft z'n waarde als invaller op de counter wel vaak bewezen.
Niets wijst er op dat ze zo gaan spelen? Hoe verklaar je de aankoop van Sulejmani dan?quote:ja, maar niets wijst erop dat we zo goed en dominant gaan spelen dat de verdediging niet zal opvallen. met het huidige team en de nivellering van de teams zal de verdediging veelvuldig getest worden.
Eens. Silva zou in dat geval veel meer de focus op het verdedigende moeten leggen.quote:wat het belangrijkste is voor een back is het spelen in discipline en Reiziger deed dat uitstekend toendertijd. Bruno Silva zal op dat vlak nog wat moeten leren al zal het niet veel schelen en ligt daar ook niet echt een probleem.
Klopt, maar dit zullen niet een paar tientjes zijn. Ook niet een paar duizend.quote:Jij weet net zo min als wij hoe dat bedrag verdeeld is.
Het is niet weinig, maar na 4 jaar zonder prijzen moet je gewoon risico nemen. En zo groot is dit risico ook weer niet, het talent druipt van die jongen af. Kans is nogal groot dat je er uiteindelijk winst op maakt.. En als je kampioen wordt, verdient ie zichzelf terug. Kans is groot dat zijn aandeel aanzienlijk zal zijn, gezien zijn aantal assists. Hoe dan ook ga je er aanvallend x10 op vooruit, als Huntelaar blijft. Gaat ie weg, heb je iig een vette zak geld om te shoppen EN alsnog een prima aanval. Win-win situatie.quote:er was veel over maar er werden ook geen problemen mee opgelost. 16 miljoen aan een linksbuiten besteden is nogal wat als er op het middenveld en verdediging meer versterking nodig is. het is dat Mickey zo goed is en niemand Urby daar wil zien...
Okay, wat jij wil.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:35 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Tuurlijk. Heerenveen krijgt een miljoen of 12., vervolgens nog 2 miljoen tekengeld en 2 miljoen naar zijn zaakwaarnemers. 250k opleidingsvergoeding en je zit aan 16.25 bruto.
Ik denk dat hij achter de spitsen het beste uit de verf komt. Hij heeft alle kwaliteiten behalve een sterk afstandsschot. Maar als je hem op de verkeerde positie gaat zetten kan hij zich natuurlijk nooit ontwikkelen.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 00:05 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
je hangt zo wel erg veel druk op een speler. die kun je beter meer controlerend zetten achter een spelmaker. zo zal hij denk ik het beste uit de verf komen. echter, met de huidige situatie(scouts hebben geen alternatieven) kan Marco het wel proberen natuurlijk. liever hem dan Perez of Sarpong.
Als ze nou ook eens geld besteden aan posities waar we echt aankopen nodig hebbenquote:Op zaterdag 5 juli 2008 00:30 schreef firecow het volgende:
ach we hebben geld zat hier in mokum toch
Daar reageerde je op.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 00:26 schreef MaxPower het volgende:
heb je dan een linkje naar een eerdere post waar je dat wel doet?
quote:Op zaterdag 5 juli 2008 00:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Daar reageerde je op.
En gezien je reactie begrijp je niet echt wat bruto is. Want wat jij deed was namelijk opsommen waar het netto bedrag uit opgebouwd was. En 16.25 was niet het netto bedrag.
Okay, nog 1x.
Stel dat Ajax, zoals jij nu zegt, 16.25 miljoen had betaald en afgesproken met Heerenveen dat ze een premie krijgen van, ik noem maar wat, 1 miljoen als hij 20x scoort en 1 miljoen als ze kampioen worden. Dan was het bruto bedrag 18.25 geweest en dan hadden ze dus 18.25 miljoen euro moeten zeggen.
Hij kan dus niet duurder worden dan 16.25 miljoen. En aangezien er een bruto bedrag werd genoemd kan je er met 100% zekerheid van uitgaan dat een deel van dit bedrag premies zijn die afhankelijk zijn van factoren. Als het namelijk bedragen waren die ze ZEKER zouden moeten betalen, ongeacht zijn prestaties, dan was het alsnog een netto bedrag maar in terminnen.
Nogmaals, Ajax is een beursgenoteerd bedrijf. Daar gelden heel strenge regels voor wat naarbuiten wordt gebracht. Bruto in dit geval betekent wat hij in het duurste geval gaat kosten. Als aan alle criteria voor de premie wordt voldaan. Is dat niet het geval, dan is het bedrag lager dan 16.25.
Ik hoop dat ik nu duidelijk genoeg ben, want meer Jip en Janneke kan ik het echt niet uitleggen.
Ook niet bij doorverkoop?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 00:44 schreef MaxPower het volgende:
Heerenveen doet niet of nauwelijks aan prestatiebonussen.
Dat is geen prestatiebonus. Dat is overigens wél een door Heerenveen veel gehanteerde clausule ja.quote:
Nee maar ik denk dat dat nu ook niet meer gaat gelden.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 00:45 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Dat is geen prestatiebonus. Dat is overigens wél een door Heerenveen veel gehanteerde clausule ja.
Dat is zeer goed mogelijk ja. Die fout die ze bij de Huntelaardeal hebben gemaakt zullen ze toch niet voor de 2e keer maken.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 00:49 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Nee maar ik denk dat dat nu ook niet meer gaat gelden.
Hier twijfel in een beetje. Ik weet namelijk niet zeker of een percentage bij doorverkoop nog onder afkoopsom valt.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 00:44 schreef MaxPower het volgende:
Heerenveen doet niet of nauwelijks aan prestatiebonussen.
Percentage bij doorverkoop zit inderdaad niet bij de afkoopsom in, juist vanwege dat variabele karakter.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hier twijfel in een beetje. Ik weet namelijk niet zeker of een percentage bij doorverkoop nog onder afkoopsom valt.
Is dat wel het geval, dan is er iig zeker een percentage tot een bepaald maximum afgesproken. Anders kan er namelijk nooit nu al een bruto bedrag zijn vastgesteld, aangezien je nog niet weet voor hoeveel hij vertrekt.
Als percentage bij doorverkoop niet onder de afkoopsom valt, zijn er dus wel premies afgesproken.
Lijkt mij trouwens niet dat het onder de afkoopsom valt aangezien Ajax zelf mag weten wat ze voor hem vragen. Dat geld is dan winstderving en niet uit eigen vermogen.
Zal het eens navragen op m'n werk.
Either way is die 16.25 allerminst 100% zeker en afhankelijk van factoren. Of dit prestaties zijn of bedrag bij doorverkoop is irrelevant. Feit is dat Ajax nu iig niet 16.25 overmaakt.
Ik vind dat er dan nog iets bij moet maar vorig jaar hadden we ook wel heel veel pech met blessures in de verdediging. Zowel van der Wiel als Vermaelen waren allebei behoorlijk lang geblesseerd.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:03 schreef JeroenV het volgende:
Ik denk dat Henrique wel door gaat. Maar er moet nog wel een ander bij hoor...
Ik kan me gezien de recente geschiedenis niets voorstellen bij een premie bij het eventueel behalen van de CL door Ajax, om maar wat te noemen. Die inkomsten zijn veel te onzeker.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
Trouwens, gezien de hoogte van het bedrag denk ik dat Ajax ook wel wat te zeggen heeft gehad hoor. Want je kan wel zeggen "Heerenveen doet niet aan yadayayada", maar ga er maar van uit dat ook Heerenveen voor zoveel geld akkoord gaat met de voorwaarden die Ajax heeft.
Nee, natuurlijk niet. Want dan was het gewoon een netto bedrag waar later nog premies bijkomen..quote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:10 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Percentage bij doorverkoop zit inderdaad niet bij de afkoopsom in, juist vanwege dat variabele karakter.
Maar dit brutobedrag kan toch ook gewoon zónder prestatiebonussen voor sc Heerenveen zijn vastgesteld? En natuurlijk gaat dit bedrag niet ineens betaald worden, daar gaan wel 4 of 5 termijnen overheen.
Juist wel, daarom is het bedrag ook zo onwaarschijnlijk hoogquote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:13 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ik kan me gezien de recente geschiedenis niets voorstellen bij een premie bij het eventueel behalen van de CL door Ajax, om maar wat te noemen. Die inkomsten zijn veel te onzeker.
Absoluut niet. Never.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
Het zou mij zelfs niet eens verbazen als dit idee van Heerenveen zelf kwam.
Mijn hemel, ben je nou echt zo dom of zit je me nu te gewoon te stangen?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:30 schreef MaxPower het volgende:
Waarom blijf je zo op die premies hameren? Ik denk dat Heerenveen helemaal geen premies krijgt.
Hoezo? Als Heerenveen geen premies krijgt blijft het bedrag immers ook maximaal 16,25.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Mijn hemel, ben je nou echt zo dom of zit je me nu te gewoon te stangen?
Als er geen premies waren, dan was het geen bruto bedrag maar een netto bedrag en dan had Ajax NOOIT mogen zeggen dat dit een bruto bedrag is.
Een kind van 7 had mijn eerdere uitleg nog begrepen.
Okay vriend, wat jij wil.quote:
Misschien moet je het in het Fries vertalenquote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Mijn hemel, ben je nou echt zo dom of zit je me nu te gewoon te stangen?
Als er geen premies waren, dan was het geen bruto bedrag maar een netto bedrag en dan had Ajax NOOIT mogen zeggen dat dit een bruto bedrag is.
Een kind van 7 had mijn eerdere uitleg nog begrepen.
Nogmaals, het is niet wat ik denk of mijn mening. Dit is gewoon een (economisch) feit.
ARGH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:38 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Hoezo? Als Heerenveen geen premies krijgt blijft het bedrag immers ook maximaal 16,25.
Doe het hem niet aaaaaan.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:42 schreef _Mike_ het volgende:
Dr Daggle ik begrijp het niet kan je het nog een keer uit leggen? Hoe zit het nu met die premies?
Ik zit me nog echt op te winden ook.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:42 schreef _Mike_ het volgende:
Dr Daggle ik begrijp het niet kan je het nog een keer uit leggen? Hoe zit het nu met die premies?
Dat variabele karakter kan alleen afhangen van premies aan Heerenveen? Er zijn nog 2 andere ontvangende partijen bij de deal betrokken hoor.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:46 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
ARGH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
IN DAT GEVAL IS HET EEN NETTO BEDRAG EN NIET EEN BRUTO BEDRAG!!!!!!!!!!! IN DAT GEVAL HADDEN ZE NOOIT GEZEGD DAT HET OM EEN BRUTO BEDRAG GAAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DE REDEN DAT ZE DAT ZEGGEN IS VANWEGE DAT VARIABELE KARAKTER WAT NETTO ALLEEN LAGER KAN ZIJN.
De tering hey, dringt er ook maar iets door tot in je hersenen of loopt dat tegelijkertijd met het kwijl naar buiten?
Als je dit al niet kan begrijpen, dan houdt het echt op. Ik heb dit iig nog nooit meegemaakt. Hoe simpel moet het verschil worden uitgelegd voor je het begrijpt?
Raak je er opgewonden van ?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:52 schreef MaxPower het volgende:
Naja als zo'n ervaren forummer zo over de rooie gaat is het wel lachen ja.
quote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:47 schreef behangplakker het volgende:
Heb ik afgelopen 5/6 pagina's iets gemist of ging het alleen over bruto/netto?
Klaar ???quote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:53 schreef Radegast het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nu nog die Henrique voor een jaartje huren, en dan is Ajax wel klaar op de transfermarkt gok ik zo.
Eigenlijk zou een extra linksbenige verdediger wel welkom zijn, maargoed dat kan eventueel nog in de winterstop.
Ik vind dat er nog steeds een vervanger moet komen voor Davids, ook al hebben we Lindgren ook voor die plek, het is allemaal wat krapjes.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:53 schreef Radegast het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nu nog die Henrique voor een jaartje huren, en dan is Ajax wel klaar op de transfermarkt gok ik zo.
Eigenlijk zou een extra linksbenige verdediger wel welkom zijn, maargoed dat kan eventueel nog in de winterstop.
Waarom een linksback? Met Vertonghen, Emanuelson en Slijngard hebben we wel genoeg spelers voor die positie. Prioriteit ligt op een rechtercentrale verdediger en als er iets leuks mogelijk is een creatieve middenvelder maar dat is voor mij niet nodig.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:56 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Klaar ???
Heb ik de aankoop van een linksback en een creatieve middenvelder gemist
vd Heijden, Vertonghen en Lindgren voor die positie. Ik vind dat we daar wel goed bezet zijn.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:57 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ik vind dat er nog steeds een vervanger moet komen voor Davids, ook al hebben we Lindgren ook voor die plek, het is allemaal wat krapjes.
En hoe zit dat met huren? Is dat bruto of netto?
Vertonghen is de nummer 1 optie voor LB.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:59 schreef toma het volgende:
[..]
vd Heijden, Vertonghen en Lindgren voor die positie. Ik vind dat we daar wel goed bezet zijn.
Durf jij nou echt emanuelson nog als serieuze optie te noemen als linksbackquote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:58 schreef toma het volgende:
[..]
Waarom een linksback? Met Vertonghen, Emanuelson en Slijngard hebben we wel genoeg spelers voor die positie. Prioriteit ligt op een rechtercentrale verdediger en als er iets leuks mogelijk is een creatieve middenvelder maar dat is voor mij niet nodig.
Als ik jou was zou ik Bold en Underlined in combinatie met CAPSLOCK gebruiken.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:46 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
ARGH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
IN DAT GEVAL IS HET EEN NETTO BEDRAG EN NIET EEN BRUTO BEDRAG!!!!!!!!!!! IN DAT GEVAL HADDEN ZE NOOIT GEZEGD DAT HET OM EEN BRUTO BEDRAG GAAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DE REDEN DAT ZE DAT ZEGGEN IS VANWEGE DAT VARIABELE KARAKTER WAT NETTO ALLEEN LAGER KAN ZIJN.
De tering hey, dringt er ook maar iets door tot in je hersenen of loopt dat tegelijkertijd met het kwijl naar buiten?
Als je dit al niet kan begrijpen, dan houdt het echt op. Ik heb dit iig nog nooit meegemaakt. Hoe simpel moet het verschil worden uitgelegd voor je het begrijpt?
Als alternatief maar zeker niet voor in de basis.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:00 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Durf jij nou echt emanuelson nog als serieuze optie te noemen als linksback![]()
Noem eens een goede linksback in Nederland die haalbaar is voor Ajax? Ik kan niemand bedenken. We moeten roeien met de riemen die we hebben.quote:Slijngaard heeft wel 1 wedstrijd in Ajax 1 gespeeld en tjongejonge Vertonghen is wel een echte linksback![]()
Wie zegt dat het in nederland moetquote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:04 schreef toma het volgende:
[..]
Als alternatief maar zeker niet voor in de basis.
[..]
Noem eens een goede linksback in Nederland die haalbaar is voor Ajax? Ik kan niemand bedenken. We moeten roeien met de riemen die we hebben.
-offtopic-
Ik ga slapen btw
Alle andere dingen als zaakwaarnemers, opleidingskosten aan eerdere clubs e.d. zitten bij de afkoopsom inbegrepen. Het netto bedrag. Je weet kan immers al uitrekenen hoeveel iedereen krijgt bij een bedrag, aangezien er percentages zijn vastgesteld. Niets variabels aan.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:50 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Dat variabele karakter kan alleen afhangen van premies aan Heerenveen? Er zijn nog 2 andere ontvangende partijen bij de deal betrokken hoor.
Ook in het buitenland zijn haalbare goede linksbacks nauwelijks te vinden.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:07 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Wie zegt dat het in nederland moet
Ik had die reactie toen nog niet gelezen. Het zal wel komen omdat ik stijf sta van de stress en iets minder tussen de regels door lees.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:10 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Heb je nog niet door dat je in de zeik genomen word
Dit is NIET mijn logica. Lees maar eens terug!quote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
Spiegel het volgende nu eens met jouw logica aan de aandeelhouder:
Jantje koopt een snoepje bij Wim
Wim zegt "mijn snoepje kost 1 euro, maar als je het lekker vindt moet je 10 euro betalen".
LET OP HET BRUTO BEDRAG IS OP DIT MOMENT DUS EIGENLIJK 10 EURO MAAR DAT GAAT JANTJE LEKKER NIET AAN MAMMIE VERTELLEN
Jantje loopt naar mamma en zegt "mamma, het snoepje kost 1 euro."
Jantje krijgt een euro en betaalt die aan Wim.
Jantje vindt het snoepje supermjummiedepummie en moet 10 euro aan Wim betalen.
Mamma is boos, want mamma wist niet dat het opeens 10 euro kon worden.
Als je nu nog niet begrijpt wat een BRUTO bedrag inhoudt en waarom je als beursgenoteerd bedrijf nooit een BRUTO bedrag mag zeggen dat lager ligt dan het NETTO bedrag wat je uiteindelijk moet betalen, ben je echt mentaal gehandicapt.
Dat ben je ook als je nu niet nog begrijpt waarom er expliciet BRUTO bij werd gezegd.
Mijn God, je moet toch ergens beginnen, we zit pas 10!!!!! dagen voor de eerste training.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:06 schreef TheZapster het volgende:
Maar ben jij altijd zo naïef Toma ? Alsof we even kampioen worden omdat we Sulejmani aankopenAlsof het probleem bij de aanval lag de afgelopen jaren want ons middenveld en verdediging was zo goed
Kom zeg, ik heb een universitaire studie Economie achter de rug.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
Overigens ben ik er heilig van overtuigd dat het grotendeels niet in de zeik nemen was.
Gelijk heb je, wees blij dat we het kunnen uitgeven, elke club in Nederland zal er jaloers op zijn. Als we hierna niks meer over hadden hadden we het echt NIET gedaan hoor.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:13 schreef twi het volgende:
Bruto, netto, yadeyadeyade. Ik mis geen eurocent in m'n portomonnee en ben blij dat er een geweldig leuke speler om naar te kijken bij Ajax komt ballen. Of Heerenveen nu 16,25-2+8-3,5x3/4+8 miljoen krijgt, het zal me allemaal een worst wezen.
En je snapt er nog steeds niks van?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:15 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Kom zeg, ik heb een universitaire studie Economie achter de rug.
Ajax weet al weken dat er gedokt moet worden voor Sulejmani, en dat het ommenabij de 15 miljoen zou zijn. Ze hebben ook 8 miljoen geboden op die Henrique, dus die 8 miljoen zal er nog wel zijn.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:16 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Gelijk heb je, wees blij dat we het kunnen uitgeven, elke club in Nederland zal er jaloers op zijn. Als we hierna niks meer over hadden hadden we het echt NIET gedaan hoor.
Leg het eens uit anders?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:19 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
En je snapt er nog steeds niks van?
Je bent dus echt gewoon retarded. Nou ja, maakt niet uit. Dat kweekt wel iets meer begrip.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:12 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Dit is NIET mijn logica. Lees maar eens terug!
Mijn logica is in jouw taal: Wimpie zegt: mijn snoepje kost 16.25 miljoen en als je het lekker vind betaal je nog steeds 16.25 miljoen. No strings attached!
Misschien had ik er gezien je vermogen om begrijpend te lezen en verbanden te leggen nog bij moeten zetten dat er in dit geval geen sprake is van een bruto bedrag aangezien er maar 1 bedrag is. En dat is per definitie netto.quote:Jantje koopt een snoepje bij Wim.
Wim zegt "mijn snoepje kost 1 euro".
Jantje loopt naar mamma en zegt "mamma, het snoepje kost 1 euro"
Jantje krijgt een euro en betaalt die aan Wim.
Het netto bedrag voor het snoepje was 1 euro
.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:15 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Dit is de overtreffende trap.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:19 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
En je snapt er nog steeds niks van?
Trouwens, als dat echt zo is vraag ik mij af waarom je uberhaupt mij uit zat te lachen toen ik dat zei over dat ze netto minder krijgen als niet voldaan wordt aan de voorwaarden en nu dus nog niet zeker is dat ze dat gaan krijgen. En vervolgens met een vage post komt dat ze wel 16.25 krijgen, dat opdeelt waar dat uit bestaat en beweert dat het bruto bedrag zo is opgebouwd.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:15 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Omdat ik het niet met je stelling eens ben dat het uiteindelijke nettobedrag puur afhankelijk is van eventuele premies. Er zijn nog veel meer factoren waardoor het nettobedrag lager kan uitvallen. En dat heeft verder niks met Heerenveen uit te staan maar meer met belastingaftrek e.d.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:31 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Trouwens, als dat echt zo is vraag ik mij af waarom je uberhaupt mij uit zat te lachen toen ik dat zei over dat ze netto minder krijgen als niet voldaan wordt aan de voorwaarden en nu dus nog niet zeker is dat ze dat gaan krijgen. En vervolgens met een vage post komt dat ze wel 16.25 krijgen, dat opdeelt waar dat uit bestaat en beweert dat het bruto bedrag zo is opgebouwd.
Heb je last van narcolepsie ofzo?
Ze zijn gewoon op tijd terug voor de eerste wedstrijd hoor.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:34 schreef Static-NL het volgende:
vind het trouwens veel te veel geld voor een jongen die 6 maanden goed gespeeld heeft.
Als hij het straks bij Ajax super doet zal iedereen zeggen dat van Basten top is maar als hij straks knudde is dan heeft van Basten ajax enorm veel geld gekost.
En ik vind het voor een club als Ajax gewoon teveel geld op zulk een grote gok.
Vooral als je ziet dat Ajax qua spitsen niets te klagen heeft en dat het juist de verdediging is die problemen heeft.
En dat probleem word alleen maar groter als Vertonghen en Vermealen straks naar Peking gaan.
Mensen die Emanuelson als optie zien als linksback daar vraag ik me echt af of die hem wel eens hebben zien spelen op die positie. urby als linksback is gewoon vragen om problemen. En als hun 2 straks in Peking zitten en je moet een slechte (urby) of een onervaren (slijngaard) op de linksback positie zetten en dan mis je ook nog vermealen in het centrum dan kan het goed zijn dat je aan het begin van het seizoen direct problemen hebt.
16mln is voor een club als Ajax gewoon een te groot bedrag op zulk een gok. Het was slimmer geweest om eerst achterin versterkingen te halen en dan pas geld uit te geven aan luxe want dat is Sulemanji hij is iets wat je in principe niet nodig hebt (tenzij huntelaar weg gaat).
Met verdedigers kopen maak je de gekken die constant om Sulemanji schreeuwen niet blij maar kom je wel dichter bij de titel. Nu maar tot de goden bidden dat Oleguer komt want die hebben we meer nodig dan een dure spits.
Zo ken ik je weerquote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:42 schreef twi het volgende:
De reden dat Emanuelson gewoon linksback kan is heel simpel. Hij heeft in zijn eerste seizoen fantastisch op die positie gespeeld. Zijn fouten worden enorm uitvergroot en inmiddels heeft Emanuelson heel groot "FAILURE" op zijn voorhoofd staan bij figuren zoals jij.
Nee, Emanuelson is geen wereldback. Ja, ik zie ook liever een type Frank de Boer. Maar met Vertonghen als optie 1, kan je Emanuelson prima als nummer 2 hebben. Bovendien kan hij zo'n beetje op alle posities aan de linkerkant uit de voeten, mocht dat nodig zijn. Emanuelson afschrijven, dat is pas zonde.
En over of 16 miljoen een te grote gok is voor Sulejmani? In principe wel, maar je moet die gok eens nemen wil je eindelijk kampioen worden. Het idee dat je nu niet meer een Rommedahl hoeft te laten starten en je 2 spelers hebt die een complete verdediging dol kunnen draaien, is het risico waard.
Ajax zal heus nog een zak centen hebben voor een goede verdediger, en het financiele risico is ook niet zo heel erg groot wanneer je nog spelers ter waarde van ommenabij de 20 miljoen in het veld hebt lopen (Suarez, Huntelaar en eventueel na een paar prima wedstrijden Sulejmani).
Bovendien, haal je mede door Sulejmani volgend jaar CL, dan heb je dat hele transferbedrag in 1 klap terugverdiend.
Emanuelson bashen is ook gewoon een hype geworden in dit topicquote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:42 schreef twi het volgende:
De reden dat Emanuelson gewoon linksback kan is heel simpel. Hij heeft in zijn eerste seizoen fantastisch op die positie gespeeld. Zijn fouten worden enorm uitvergroot en inmiddels heeft Emanuelson heel groot "FAILURE" op zijn voorhoofd staan bij figuren zoals jij.
Nee, Emanuelson is geen wereldback. Ja, ik zie ook liever een type Frank de Boer. Maar met Vertonghen als optie 1, kan je Emanuelson prima als nummer 2 hebben. Bovendien kan hij zo'n beetje op alle posities aan de linkerkant uit de voeten, mocht dat nodig zijn. Emanuelson afschrijven, dat is pas zonde.
En over of 16 miljoen een te grote gok is voor Sulejmani? In principe wel, maar je moet die gok eens nemen wil je eindelijk kampioen worden. Het idee dat je nu niet meer een Rommedahl hoeft te laten starten en je 2 spelers hebt die een complete verdediging dol kunnen draaien, is het risico waard.
Ajax zal heus nog een zak centen hebben voor een goede verdediger, en het financiele risico is ook niet zo heel erg groot wanneer je nog spelers ter waarde van ommenabij de 20 miljoen in het veld hebt lopen (Suarez, Huntelaar en eventueel na een paar prima wedstrijden Sulejmani).
Bovendien, haal je mede door Sulejmani volgend jaar CL, dan heb je dat hele transferbedrag in 1 klap terugverdiend.
ja maar ze lopen de voorbereiding mis en die is ook zeer belangrijk vooral als er een nieuwe trainer met straff is en nieuwe spelers voor het 1e team. Dan mis je als speler toch weer veel. En op zulke toernooien is de kans altijd groot op blessures.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:40 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ze zijn gewoon op tijd terug voor de eerste wedstrijd hoor.
Nee, maar het is wel een mooie bijkomstigheidquote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:57 schreef ilona-scuderia het volgende:
Dus het behalen van een landstiteltje draait alleen maar om geld...
More money more problems, ik noem een Danny Blind...quote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:59 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel een mooie bijkomstigheid
Ah, ik zie dat je het al verbeterd had. Ik dacht al,quote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:40 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Omdat ik het niet met je stelling eens ben dat het uiteindelijke nettobedrag puur afhankelijk is van eventuele premies. Er zijn nog veel meer factoren waardoor het nettobedrag lager kan uitvallen. En dat heeft verder niks met Heerenveen uit te staan maar meer met belastingaftrek e.d.
als het meezit of tegenvalt (hangt ervan af hoe je het ziet 16.25mln euro.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 03:14 schreef M0NTANA het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat er door Ajax betaald wordt voor Miralem Sulejmani?
Ik zag het, dus weggeedit.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 03:06 schreef MaxPower het volgende:
Ik heb het over de belasting die Ajax kan terugvragen omdat deze transfer een investering is die van de belasting afgetrokken mag worden.
Ja, dat zeg ik. En je weet op voorhand al wat je ontvangt bij welke omzet.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 03:13 schreef MaxPower het volgende:
Nee hoor, de terug te ontvangen belasting is afhankelijk van je bedrijfsresultaat en die weet je pas over een jaar.
Ok dat wist ik niet. Is terug te halen wat er bij de Huntelaar transfer gezegd is? Aangezien dat in principe een netto transfer zou moeten zijn dan.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 03:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
omdat Ajax het nooit over een bruto transferbedrag heeft.
Ga er maar van uit dat een deel van die 16.25 miljoen bestaat uit premies die onder voorwaarden worden uitgekeerd.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 03:14 schreef M0NTANA het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat er door Ajax betaald wordt voor Miralem Sulejmani?
Terwijl het nettobedrag sowieso 10 miljoen is aangezien Heerenveen gegarandeerd nog 1 miljoen krijgt bij doorverkoop (en nog eens 25% van het bedrag boven de 10 miljoen)quote:De transfersom bedraagt negen miljoen euro.
Ja, ik ben nou ook wel benieuwd.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 03:37 schreef MaxPower het volgende:
Nou ja, het wordt nu echt allemaal te technisch en gedetailleerd. We zien dinsdag wel wat er allemaal aan clausules in de overeenkomst zit.
Nou ja, dat geeft dan meteen antwoord op de vraag uit mijn laatste post. Dat wordt dus niet tot de transfersom meegerekend.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 03:47 schreef MaxPower het volgende:
ajax.nl schreef over de transfer van Huntelaar:
[..]
Terwijl het nettobedrag sowieso 10 miljoen is aangezien Heerenveen gegarandeerd nog 1 miljoen krijgt bij doorverkoop (en nog eens 25% van het bedrag boven de 10 miljoen)
Ik lach eromquote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:58 schreef _Mike_ het volgende:
Wel grappig dat al die PSV'ers over het bedrag komen huilen, jaloezie ten top
Precies. En dus kan je met enige zekerheid vaststellen dat het deel wat je afstaat bij doorverkoop niet tot de transfersom wordt gerekend.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 03:55 schreef MaxPower het volgende:
Dat betekent dus dat het allemaal nog hoger kan uitvallen.
Of Ajax heeft z'n lesje geleerd van die deal met Huntelaar en heeft met zo'n bizar hoge transfersom er voor gezorgd dat er deze keer geen doorverkooppremie inzit.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 04:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lijkt me wel een typische Riemer deal en als je dan 25 miljoen beurt moet je alsnog 5 miljoen schokken aan Heerenveen
Hoeveel eerste selectiespelers heeft Ajax nu?
Met als grote verschil dat f'noord geen cent te makken had en met de verkoop weer spelers konden kopen. Zij wisten ook wel dat ze dit nooit meer zouden krijgen.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 04:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Drenthe kostte iets meer dan de helft en had ook al een seizoen in de eredivisie erop zitten
De post van de maand award gaat bij deze naar jou.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:13 schreef twi het volgende:
Daarnaast moet het gezanik om Emanuelson eens ophouden. Hij heeft het nu een periode kut gedaan, maar ook afgelopen seizoen zaten er prima wedstrijden van hem bij. Geef die jongen vertrouwen en wellicht pakt 'ie de draad van zijn uitstekende eerste seizoen weer op.
Dat gezuig en gezeik op eigen talenten ook altijd. Je wint samen, en je verliest samen om er maar een cliche uit te gooien. Eerst Van der Vaart wegtreiteren, dan Maduro bij het grof vuil zetten, nadat eerder al Rosales en Boukhari op een tenenkrommende manier zijn behandeld. Colin heeft geluk dat het gezeik zo aandoenlijk werd dat hij op een of andere miraculeuze manier een soortvan cultstatus heeft gehouden. En nu is Emanuelson de sigaar? En wie is de pineut als Urby weg is?
FLIKKER TOCH OP!
Zo. Dat was mijn emotie voor de dag.
Voor Nederlandse begrippen zeker. Had ik overigens niet ergens gelezen dat Ajax hem twee jaar geleden voor enkele tonnen aangeboden heeft gekregen?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 09:42 schreef Pizzakoppo het volgende:
Jeetje, 16.25 miljoen euro ophoesten is ook voor Ajax een hoop geld!
Ajax haakte gelijk af door het web van louche makelaars en AZ heeft hem toen echt op proef gehad.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 09:58 schreef Adidah het volgende:
[..]
Voor Nederlandse begrippen zeker. Had ik overigens niet ergens gelezen dat Ajax hem twee jaar geleden voor enkele tonnen aangeboden heeft gekregen?
Cut the crap wil je .. het is geen speeltuin.. we hebben daar een echte verdediger nodig die in eerste plaats doet wat hij moet doen en dat is verdedigen en als hij dan nog leuk kan ballen is het mooi. Emanuelson zou kunnen maar dan moet hij wel gedrild worden om van die speeltuin achtige acties af te komen. Een grow up cursus voor die gast tijdens de zomerquote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:58 schreef toma het volgende:
[..]
Waarom een linksback? Met Vertonghen, Emanuelson en Slijngard hebben we wel genoeg spelers voor die positie. Prioriteit ligt op een rechtercentrale verdediger en als er iets leuks mogelijk is een creatieve middenvelder maar dat is voor mij niet nodig.
quote:Ook de distributie van het voetbalkanaal is zo goed als rond. Er is over de doorgifte ervan al een akkoord bereikt met KPN, Tele2 en UPC. Met Ziggo wordt nog onderhandeld. Wie twee duels per week wil kijken, betaalt daar rond de 10 euro voor. Voor het totale programma van negen duels per week zou de prijs rond de 15 euro per maand liggen. Eén wedstrijd kijken zou bijna 7 euro moeten kosten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |