Beide zijn zonder voorwaarden, je moet alleen internet hebben.quote:Op maandag 7 juli 2008 18:19 schreef SnuggLe het volgende:
Ben aan het lezen geslagen en ICESAVE lijkt me interessant.
Maar in hoeverre is ICESAVE voorwaardevrij?
En hoe wordt rente bepaald?
Sorry als ik ergens overheen lees, maar ik probeer te kiezen tussen Credit Europe en ICESAVE. Ik blijf onder de 20.000.
Echt teleurstellend van de Rabobank dat ze zo in de verdediging schiet. Nu de Europese markten open staan voor concurrentie wordt er geklaagd dat dat niet eerlijk is, en dat er maar snel beperkende voorwaarden moeten komen voor deze nieuwe toetreders... :Nquote:Op maandag 7 juli 2008 12:38 schreef RJD het volgende:
Leuk artikel op de website van het Financiële Dagblad.
[..]
Volgens mij wordt de Rabobank bang om klanten te verliezen... :D
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 | Icesave Spaarrekening Verhoging rente 5,25 % 5,00 % OHRA Jeugd Spaarrekening Verhoging rente 5,00 % 4,50 % OHRA Internet Spaarrekening Verhoging rente 4,60 % 4,00 % OHRA Plus Spaarrekening Verhoging rente 4,85 % 4,25 % OHRA Maand Spaarrekening Verhoging rente 5,00 % 4,50 % OHRA Extra Spaarrekening Verhoging rente 5,10 % 4,50 % ATB Internet Spaarrekening Verhoging rente 4,75 % 4,50 % SNS Jaarsparen Verhoging rente 5,00 % 4,50 % Xcellent Sparen Verhoging rente 4,00 % 3,80 % REAAL Internetsparen Verlaging rente 2,60 % 3,30 % Fortis E-KwartaalSpaar-rekening Verlaging rente 3,50 % 3,75 % DSB Bank Internetsparen Extra Verhoging rente 4,20 % 4,10 % DSB Bank Internetspaarrekening Verhoging rente 4,00 % 3,90 % OHRA Rente Rekening Verhoging rente 2,90 % 2,40 % OHRA Internet Spaarrekening Verhoging rente 4,00 % 3,50 % OHRA Plus Spaarrekening Verhoging rente 4,25 % 3,75 % OHRA Extra Spaarrekening Verhoging rente 4,50 % 4,00 % OHRA Jeugd Spaarrekening Verhoging rente 4,50 % 4,25 % OHRA Maand Spaarrekening Verhoging rente 4,50 % 4,25 % ASN Jeugdsparen Verhoging rente 4,25 % 4,00 % FBTO Internet Doelspaarrekening Toegevoegd 4,70 % Aegon Bank Eigen Stijl Sparen Toegevoegd 3,80 % Fortis KwartaalGroeiSpaarrekening Toegevoegd 3,75 %< |
Misschien moet meneer Rabo dan maar geen hypotheken meer afsluiten tegen 4,5% (of met 33% korting daar nog eens op aan het eigen personeel). Zou de krediet crises met daarbij behorende hogere rentes hem ontgaan zijn? Hoe zouden die kleine 'onbetrouwbare' banken dat eigenlijk doen?quote:Op maandag 7 juli 2008 17:26 schreef corus het volgende:
'Wij bieden hypotheken aan van iets boven 4%. Bij een spaarrente van meer dan 4,5% lijden wij daar zwaar verlies op', zegt Heemskerk.
op de rabo site : Rabo VoordeelHypotheek met 5,4%* rente
Is dat zo? Moet de Rabo het 'ontbrekende' geld niet bij de Centrale Bank lenen tegen nu 4.25% ?quote:Op maandag 7 juli 2008 14:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat niet alleen, elke echte euro wordt direct 9 (!!) keer uitgeleend, en via dubbeltellingen (geleend geld wordt weer gestort) komt het in de praktijk op een factor 20.
M.a.w.: zet je 100 euro op de Rabobank, krijg je 4 euro rente per jaar. Rabobank zelf vangt 9 keer 9,8% rente! Vraag je maar eens af hoe het kan dat vrijwel iedereen een schuld aan de bank heeft...
Leuke docu: Money as debt.
En toch ga ik koppig verderquote:Op maandag 7 juli 2008 18:56 schreef dutch_renter het volgende:
Ik wil jullie toch nog één keer waarschuwen (zie mijn posting) op 1ste pagina. ICESAVE ziet er prima uit en is ook vast een goede deal. Het risico is echter veel groter dan de meesten van jullie inschatten:
Icesave is compleet voorwaardevrij. Je kan geld overmaken en opnemen wanneer je maar wilt, zonder enige kosten oid.quote:Op maandag 7 juli 2008 18:19 schreef SnuggLe het volgende:
Ben aan het lezen geslagen en ICESAVE lijkt me interessant.
Maar in hoeverre is ICESAVE voorwaardevrij?
En hoe wordt rente bepaald?
En wat nou als Fortis falliet gaat? Zou De Nederlandse Bank dat wel op kunnen vangen?quote:Op maandag 7 juli 2008 18:56 schreef dutch_renter het volgende:
Ik wil jullie toch nog één keer waarschuwen (zie mijn posting) op 1ste pagina. ICESAVE ziet er prima uit en is ook vast een goede deal. Het risico is echter veel groter dan de meesten van jullie inschatten:
- De IJslandse munt is 30% gedaald t.o.v. de euro in 2008;
- Het IJslandse garantiefonds heeft slechts 88 Mil. euro in kas en de regering zit in grote financiële problemen;
- De beurskoers van Landsbanki(het moeder bedrijf) in kronen is gehalveerd de afgelopen 52 weken;
- De markt toont zijn twijfels over de kredietwaardigheid van Landsbanki. Dit uit zich in het flink duurder worden van de z.g.n. Credit Default Swaps (CDS) voor Landsbanki.
- De financiële wereld staat op dit moment in brand. Niemand weet wie wel of niet goed is voor zijn geld en het vertrouwen is weg.
Hoe groot is de kans dat je je eerste 20K kwijt raakt bij ICESAVE het komende jaar? Ik heb geen idee maar op grond van het bovenstaande denk ik dat die kans zeker groter is dan 1/200ste. De deal die je bij ICESAVE krijgt is op z'n best 0,5% beter dan een gelijkwaardige deal die je bij een andere bank onder het Nederlandse depositogarantiestelsel kunt krijgen. Om dat te rechtvaardigen mag het risico niet groter zijn dan 1 op de 200 om de hoofdsom kwijt te raken, maar ik denk dus dat die kans aanzienlijk groter is......
Dat is inderdaad het probleem: het deugt van geen kanten, maar een alternatief systeem bestaat niet... Zo is het ook onmogelijk voor iedereen om z'n schulden af te lossen, dat kan simpelweg niet!quote:Op maandag 7 juli 2008 18:46 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Ik ben het overigens wel met je eens dat (denk ik in je post te lezen) fractional reserve banking een soort fraude is - maar dan legale, m.a.w. de wetgeving hieromtrent deugt niet.
Dat heb je nogal verkeerd gelezen idd.quote:Op maandag 7 juli 2008 18:29 schreef SnuggLe het volgende:
Dacht dat dat failissement alleen lastig was boven de 20.000? Of heb ik verkeerd gelezen, gezien garantiestelling DNB?
Thanks.quote:Op maandag 7 juli 2008 19:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat heb je nogal verkeerd gelezen idd.
Het is bóven de 20.887 geen probleem, daar ónder kan het lastig zijn, met nadruk op 'kan'.
Ik snap je punt, maar Fortis is bv niet gehalveerd maar zelfs 2/3 van haar waarde kwijt in een jaar, ING ook vrijwel gehalveerd, dus dat kun je moeilijk als argument hier opvoeren.quote:Op maandag 7 juli 2008 18:56 schreef dutch_renter het volgende:
- De IJslandse munt is 30% gedaald t.o.v. de euro in 2008;
- Het IJslandse garantiefonds heeft slechts 88 Mil. euro in kas en de regering zit in grote financiële problemen;
- De beurskoers van Landsbanki(het moeder bedrijf) in kronen is gehalveerd de afgelopen 52 weken;
- De markt toont zijn twijfels over de kredietwaardigheid van Landsbanki. Dit uit zich in het flink duurder worden van de z.g.n. Credit Default Swaps (CDS) voor Landsbanki.
- De financiële wereld staat op dit moment in brand. Niemand weet wie wel of niet goed is voor zijn geld en het vertrouwen is weg.
Hoe groot is de kans dat je je eerste 20K kwijt raakt bij ICESAVE het komende jaar? Ik heb geen idee maar op grond van het bovenstaande denk ik dat die kans zeker groter is dan 1/200ste. De deal die je bij ICESAVE krijgt is op z'n best 0,5% beter dan een gelijkwaardige deal die je bij een andere bank onder het Nederlandse depositogarantiestelsel kunt krijgen. Om dat te rechtvaardigen mag het risico niet groter zijn dan 1 op de 200 om de hoofdsom kwijt te raken, maar ik denk dus dat die kans aanzienlijk groter is......
Ziet hij echt niet in dat hij alleen maar gratis reclame zit te maken voor de buitenlandse banken?quote:Op maandag 7 juli 2008 22:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nu ook op Nova het gejank van de Raboman
Ik heb het niet gezien, maar de Rabist heeft wel een punt:quote:Op maandag 7 juli 2008 22:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nu ook op Nova het gejank van de Raboman
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |