abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60316283
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:25 schreef lienelien het volgende:

[..]

Ik weet ook wel dat het een bestaand woord is, en dat er mensen zijn die het daadwerkelijk gebruiken ( ) maar over het algemeen gebruikt men toch echt 'drufde' en staat 'dorst' redelijk plat. En lelijk.
Och meid toch. Had je op de middelbare school een briefje van je moeder mee "mijn dochter doet niet mee aan het vak letterkunde"?

Ga eens wat Nederlandse literatuur lezen. Je weet wel, Mulisch, Reve, Hermans. Verschrikkelijk platte taal gebruiken die, joh. En lelijke!
pi_60316403
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:39 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Och meid toch. Had je op de middelbare school een briefje van je moeder mee "mijn dochter doet niet mee aan het vak letterkunde"?

Ga eens wat Nederlandse literatuur lezen. Je weet wel, Mulisch, Reve, Hermans. Verschrikkelijk platte taal gebruiken die, joh. En lelijke!
Er is een duidelijk verschil tussen literatuur en de ondertiteling van een serie.
  donderdag 24 juli 2008 @ 11:55:29 #153
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_60316578
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:36 schreef mi_ni_me het volgende:

[..]

Nee daar staan toch spaties tussen....
dank·je·wel
Volgens jou schrijf je 'woordenboek' ook als 'woor den boek' omdat het zo in Van Dale online staat?
U hebt gezocht op het woord: woordenboek.
RESULTAAT (max 20 woorden)
woor·den·boek (het)
1 naslagwerk waarin de afzonderlijke woorden en vaste uitdrukkingen van een taal zijn gerangschikt, met daarbij hun grammatische eigenschappen, gebruiksmogelijkheden, betekenissen of vertalingen
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_60316640
quote:

[..]

dank·je·wel
pi_60316650
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:47 schreef lienelien het volgende:

[..]

Er is een duidelijk verschil tussen literatuur en de ondertiteling van een serie.
Mooi geprobeerd, maar wat je zei was niet "ik vind 'dorst' niet passen in de ondertiteling van een serie", je zei "[dorst staat] redelijk plat. En lelijk."
pi_60316724
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:55 schreef lizardtattoo het volgende:

[..]

Volgens jou schrijf je 'woordenboek' ook als 'woor den boek' omdat het zo in Van Dale online staat?
U hebt gezocht op het woord: woordenboek.
woor·den·boek (het)
1 naslagwerk waarin de afzonderlijke woorden en vaste uitdrukkingen van een taal zijn gerangschikt, met daarbij hun grammatische eigenschappen, gebruiksmogelijkheden, betekenissen of vertalingen
In mijn beleving is dankjewel een zelfstandig naamwoord. Hij sprak een dankjewel uit.
Je schrijft toch ook niet dankjefeestelijk, of dankjehartelijk. Ik vind dit maar een rare actie van die Van Dale.
Mike Rotch? Has anybody seen Mike Rotch lately?
pi_60317027
quote:

[..]

dank·je·wel

Dat zijn geen spaties. De puntjues/streepjes geven de plekken aan waar je het woord moet opsplitsen in lettergrepen.
pi_60317029
quote:

[..]

dank·je·wel
U hebt gezocht op het woord: appeltaart.
ap·pel·taart (de)
1 zandtaart met appelen

Dat is om lettergrepen aan te duiden
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
  donderdag 24 juli 2008 @ 12:22:28 #159
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_60317092
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:03 schreef mi_ni_me het volgende:

[..]

In mijn beleving is dankjewel een zelfstandig naamwoord. Hij sprak een dankjewel uit.
Je schrijft toch ook niet dankjefeestelijk, of dankjehartelijk. Ik vind dit maar een rare actie van die Van Dale.
In de meest recente dikke Van Dale (14 editie) wordt het lemma 'dankjewel' inderdaad alleen als zelfstandig naamwoord omschreven, niet als tussenwerpsel.
pi_60317148
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:19 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Dat zijn geen spaties. De puntjues/streepjes geven de plekken aan waar je het woord moet opsplitsen in lettergrepen.
Ok weer wat geleerd
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:22 schreef Frollo het volgende:

[..]

In de meest recente dikke Van Dale (14 editie) wordt het lemma 'dankjewel' inderdaad alleen als zelfstandig naamwoord omschreven, niet als tussenwerpsel.
Dank je wel
pi_60317666
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:15 schreef mi_ni_me het volgende:
Wat een heerlijk topic is dit
In Amsterdam staat (stond) altijd op de achterkant van de veegwagens: Houdt 10 meter afstand.
Als die veegwagen zélf 10 meter afstand houdt, is met die zin niets mis natuurlijk.
pi_60318094
Tja, klein foutje misschien, maar we hebben hier het Zandeveltplein (veltttt) en de zandeveltweg (veltttt). Maar volgens Connexxion is het het Zandeveldplein en Zandeveldweg. Op alle borden staat dat fout, door het hele Westland (aangezien de Zandeveldtdtweg een wisselhalte is).
Ook op sites staat dat vaak verkeerd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Strychnine op 24-07-2008 13:17:06 ]
Vivre
pi_60318200
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 13:11 schreef Strychnine het volgende:
Tja, klein foutje misschien, maar we hebben hier het Zandeveltplein (veltttt) en de zandeveltweg (veltttt). Maar volgens Connexxion is het het Zandeveldplein en Zandeveldweg. Op alle borden staat dat fout, door het hele Westland (aangezien de Zandeveldweg een wisselhalte is).
Ook op sites staat dat vaak verkeerd.
Heej, die ken ik. Gemeente 's-Gravenzande moet dat zijn. Met streepje dus . Toevallig een paar weken terug voor het eerst geweest in dat oord wegens verplichtingen. Anders was ik er nooit geweest. Toeval bestaat toch .
pi_60318255
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 13:14 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Heej, die ken ik. Gemeente 's-Gravenzande moet dat zijn. Met streepje dus . Toevallig een paar weken terug voor het eerst geweest, op dat plein.
Ja klopt
's-Gravenzande wordt ook zo vaak verkeerd geschreven. sGravenzande, 's-Gravezande, etc.
Zo moeilijk is het toch niet
Vivre
pi_60321561
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:19 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Je bent me voor.
Domme mensen die dat niet door hebben, zeg. En dan ook nog het taalgebruik van andere afzeiken als je de Van Dale niet eens begrijpt
  donderdag 24 juli 2008 @ 15:31:19 #166
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_60321944
Zeg, blijven we even leuk doen tegen elkaar?
Het lijkt me niet de bedoeling van dit topic dat we onze mede-users afpissen.
  donderdag 24 juli 2008 @ 15:37:58 #167
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_60322108
Net nog gezien bij de Feedback in Eindhoven, op de bak met hoezen voor elektrische gitaren zit een blaadje geplakt met: "Elektrische hoezen" Kon toch echt nergens een stekker aan die hoezen vinden
Don't let my username fool you...
  donderdag 24 juli 2008 @ 15:53:24 #168
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_60322518
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 15:37 schreef Metalfreak het volgende:
Net nog gezien bij de Feedback in Eindhoven, op de bak met hoezen voor elektrische gitaren zit een blaadje geplakt met: "Elektrische hoezen" Kon toch echt nergens een stekker aan die hoezen vinden
Stonden ze wel onder stroom?
pi_60322691
Poster van de Zeeman waarbij ze mensen graag als donateur wilden hebben voor zo'n soloreis van (volgens mij) die bekende zeiler. Jaartje terug alweer, evengoed niet minder stom.

Wordt donateur!

Een veelgemaakte fout op wervingposters.
  donderdag 24 juli 2008 @ 16:30:37 #170
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_60323354
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 15:53 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Stonden ze wel onder stroom?
Niet gevoeld, ik moest een akoestische hoes hebben
Don't let my username fool you...
  donderdag 24 juli 2008 @ 16:49:00 #171
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_60323744
In het journaal van gisteren zat een reportage waarin een kledingzaak werd gefilmd.
Op een van de rekken stond een bordje "American influense" .
pi_60323815
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:53 schreef Omniej het volgende:

[..]

Als die veegwagen zélf 10 meter afstand houdt, is met die zin niets mis natuurlijk.
Ja maar ik stond er echt vlak achter, dus toen wist ik dat er iets niet klopte.
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 15:14 schreef Cle0 het volgende:

[..]

Je bent me voor.
Domme mensen die dat niet door hebben, zeg. En dan ook nog het taalgebruik van andere afzeiken als je de Van Dale niet eens begrijpt
Joh doe even normaal. Ik zeik helemaal niemand af, en ik heb mijn fout toch al toegeveven. En nee, ik heb geen Van Dale, en gebruik die site ook nooit. Ik zoek in alle haast op 'dank je wel', en krijg dank·je·wel als resultaat. Dus ik dacht alleen dat het een manier was om het resultaat weer te geven. En blijkbaar staat het ook nog eens verkeerd op die site. Dat vind ik nou dom.
pi_60323941
Bij de bakker bij ons in het dorp stond altijd heel groot op de voorgevel 'De Familie Bakker', terwijl de eigenaar toch echt Visser heette, en er was in die hele zaak geen meneer of mevrouw Bakker te bekennen. Duidelijk een spatie te veel dus.
pi_60323980
Ik kwam laatst in Engeland langs een winkel genaamd John's Family Butchers.
Auw
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_60324479
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 16:58 schreef mi_ni_me het volgende:
Bij de bakker bij ons in het dorp stond altijd heel groot op de voorgevel 'De Familie Bakker', terwijl de eigenaar toch echt Visser heette, en er was in die hele zaak geen meneer of mevrouw Bakker te bekennen. Duidelijk een spatie te veel dus.
Een spatie? Meer 4 letters
Vivre
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')