Och meid toch. Had je op de middelbare school een briefje van je moeder mee "mijn dochter doet niet mee aan het vak letterkunde"?quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:25 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ik weet ook wel dat het een bestaand woord is, en dat er mensen zijn die het daadwerkelijk gebruiken () maar over het algemeen gebruikt men toch echt 'drufde' en staat 'dorst' redelijk plat. En lelijk.
Er is een duidelijk verschil tussen literatuur en de ondertiteling van een serie.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:39 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Och meid toch. Had je op de middelbare school een briefje van je moeder mee "mijn dochter doet niet mee aan het vak letterkunde"?
Ga eens wat Nederlandse literatuur lezen. Je weet wel, Mulisch, Reve, Hermans. Verschrikkelijk platte taal gebruiken die, joh. En lelijke!
Volgens jou schrijf je 'woordenboek' ook als 'woor den boek' omdat het zo in Van Dale online staat?quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:36 schreef mi_ni_me het volgende:
[..]
Nee daar staan toch spaties tussen....
dank·je·wel
quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:36 schreef mi_ni_me het volgende:
[..]
dank·je·wel
Mooi geprobeerd, maar wat je zei was niet "ik vind 'dorst' niet passen in de ondertiteling van een serie", je zei "[dorst staat] redelijk plat. En lelijk."quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:47 schreef lienelien het volgende:
[..]
Er is een duidelijk verschil tussen literatuur en de ondertiteling van een serie.
In mijn beleving is dankjewel een zelfstandig naamwoord. Hij sprak een dankjewel uit.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:55 schreef lizardtattoo het volgende:
[..]
Volgens jou schrijf je 'woordenboek' ook als 'woor den boek' omdat het zo in Van Dale online staat?![]()
U hebt gezocht op het woord: woordenboek.
RESULTAAT (max 20 woorden)
woor·den·boek (het)
1 naslagwerk waarin de afzonderlijke woorden en vaste uitdrukkingen van een taal zijn gerangschikt, met daarbij hun grammatische eigenschappen, gebruiksmogelijkheden, betekenissen of vertalingen
quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:36 schreef mi_ni_me het volgende:
[..]
dank·je·wel
U hebt gezocht op het woord: appeltaart.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:36 schreef mi_ni_me het volgende:
[..]
dank·je·wel
In de meest recente dikke Van Dale (14 editie) wordt het lemma 'dankjewel' inderdaad alleen als zelfstandig naamwoord omschreven, niet als tussenwerpsel.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:03 schreef mi_ni_me het volgende:
[..]
In mijn beleving is dankjewel een zelfstandig naamwoord. Hij sprak een dankjewel uit.
Je schrijft toch ook niet dankjefeestelijk, of dankjehartelijk. Ik vind dit maar een rare actie van die Van Dale.
Ok weer wat geleerdquote:Op donderdag 24 juli 2008 12:19 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
![]()
Dat zijn geen spaties. De puntjues/streepjes geven de plekken aan waar je het woord moet opsplitsen in lettergrepen.
Dank je welquote:Op donderdag 24 juli 2008 12:22 schreef Frollo het volgende:
[..]
In de meest recente dikke Van Dale (14 editie) wordt het lemma 'dankjewel' inderdaad alleen als zelfstandig naamwoord omschreven, niet als tussenwerpsel.
Als die veegwagen zélf 10 meter afstand houdt, is met die zin niets mis natuurlijk.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:15 schreef mi_ni_me het volgende:
Wat een heerlijk topic is dit
In Amsterdam staat (stond) altijd op de achterkant van de veegwagens: Houdt 10 meter afstand.
Heej, die ken ik. Gemeente 's-Gravenzande moet dat zijn. Met streepje dusquote:Op donderdag 24 juli 2008 13:11 schreef Strychnine het volgende:
Tja, klein foutje misschien, maar we hebben hier het Zandeveltplein (veltttt) en de zandeveltweg (veltttt). Maar volgens Connexxion is het het Zandeveldplein en Zandeveldweg. Op alle borden staat dat fout, door het hele Westland (aangezien de Zandeveldweg een wisselhalte is).
Ook op sites staat dat vaak verkeerd.
Ja kloptquote:Op donderdag 24 juli 2008 13:14 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Heej, die ken ik. Gemeente 's-Gravenzande moet dat zijn. Met streepje dus. Toevallig een paar weken terug voor het eerst geweest, op dat plein.
Je bent me voor.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:19 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
![]()
Dat zijn geen spaties. De puntjues/streepjes geven de plekken aan waar je het woord moet opsplitsen in lettergrepen.
Stonden ze wel onder stroom?quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:37 schreef Metalfreak het volgende:
Net nog gezien bij de Feedback in Eindhoven, op de bak met hoezen voor elektrische gitaren zit een blaadje geplakt met: "Elektrische hoezen"Kon toch echt nergens een stekker aan die hoezen vinden
Ja maar ik stond er echt vlak achter, dus toen wist ik dat er iets niet klopte.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:53 schreef Omniej het volgende:
[..]
Als die veegwagen zélf 10 meter afstand houdt, is met die zin niets mis natuurlijk.
Joh doe even normaal. Ik zeik helemaal niemand af, en ik heb mijn fout toch al toegeveven. En nee, ik heb geen Van Dale, en gebruik die site ook nooit. Ik zoek in alle haast op 'dank je wel', en krijg dank·je·wel als resultaat. Dus ik dacht alleen dat het een manier was om het resultaat weer te geven. En blijkbaar staat het ook nog eens verkeerd op die site. Dat vind ik nou dom.quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:14 schreef Cle0 het volgende:
[..]
Je bent me voor.
Domme mensen die dat niet door hebben, zeg. En dan ook nog het taalgebruik van andere afzeiken als je de Van Dale niet eens begrijpt
Een spatie? Meer 4 lettersquote:Op donderdag 24 juli 2008 16:58 schreef mi_ni_me het volgende:
Bij de bakker bij ons in het dorp stond altijd heel groot op de voorgevel 'De Familie Bakker', terwijl de eigenaar toch echt Visser heette, en er was in die hele zaak geen meneer of mevrouw Bakker te bekennen. Duidelijk een spatie te veel dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |