Volgens mij lees je de vraag niet goed. De vraag is waarom een speler na de wedstrijd niet gestraft kan worden als er tijdens de wedstrijd al voor gefloten is.quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:09 schreef WeebI het volgende:
[..]
Omdat de scheidsrechter niet bepaalt hoe lang een speler geschorst is, maar alleen of een speler van het veld moet of niet.
Ze zijn daar aartsconservatief... Ik als scheids zou betere controle ook toejuichen hoor.quote:Op woensdag 24 september 2008 09:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
De belangen in het hedendaagse voetbal zijn veel te groot om er zo primitief mee om te gaan.
Het kan prima zonder de wedstrijd stil te leggen! Er is altijd wel een momentje dat het spel ff stil ligt.
Dat hele non-argument van ritme uit de wedstrijd halen slaat als een kut op Dirk.
Neequote:Op woensdag 24 september 2008 11:29 schreef shroomer het volgende:
ben je als verdediger verplicht mee te springen bij een kopduel?
Zoals jij het zegt zou het ook niet mogelijk moeten zijn spelers achteraf op videobeelden te schorsen omdat de scheids en grensrechter de actie ofwel niet gezien danwel verkeerd beoordeeld hebben.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:32 schreef EnGCatjuh het volgende:
De scheidsrechter heeft een situatie in de wedstrijd dan al beoordeeld. Zou raar zijn als een scheidsrechter later nog op zijn beoordeling terugkomt. Dan zou je dat ook moeten doen met een goal die onterecht is afgekeurd vanwege buitenspel oid.
Natuurlijk is geen enkele speler verplicht een kopduel aan te gaan.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:29 schreef shroomer het volgende:
Mijn ik (noob) vertelde mijn huisgenoot(expert) over dit topic en hij zit nog met deze vraag: ben je als verdediger verplicht mee te springen bij een kopduel? Hij zag bijvoorbeeld dat de aanvaller naar de bal sprong maar de verdediger gewoon bleef staan zodat de aanvaller een beetje over de verdediger heenviel. Gevolg was dat de verdediger zo een vrije trap kreeg. (hij heeft het trouwens ook omgekeerd gezien dus vrije trap voor de aanvaller) Is hier een regel voor? Naar eigen inzicht?
Maar hij zag dus ook dat de aanvaller viel en een vrije trap kreeg (middenveld). Is dit dan een foute beslissing?quote:Op woensdag 24 september 2008 11:31 schreef WeebI het volgende:
[..]
Nee
Als aanvaller mag je gewoon geen overtreding maken, ook niet als de verdediger blijft staan. Dan kan die verdediger wel in de weg staan, maar dan had de voorzet maar beter moeten zijn.
En dat is ook zo.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:31 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Zoals jij het zegt zou het ook niet mogelijk moeten zijn spelers achteraf op videobeelden te schorsen omdat de scheids en grensrechter de actie ofwel niet gezien danwel verkeerd beoordeeld hebben.
Ik weet dat het zo is, maar vind het alleen erg krom.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
En dat is ook zo.
Als de scheidsrechter het tijdens de wedstrijd al dan niet verkeerd beoordeeld, kan er achteraf niets worden gedaan.
Dus stel speler A rost letterlijk de tanden uit de bek van speler B. Scheids ziet het half, fluit voor overtreding (en trekt geel of niet), dan kan hij achteraf NOOIT meer geschorst worden voor dat vergrijp.
Volgens mij is er onderscheid tussen aanvallers die de verdediger gebruiken om hogerop te komen (leunen/klimmen) en verdedigers die zien dat ze het kopduel niet gaan winnen en dan maar 'ineen' krimpen.quote:Op woensdag 24 september 2008 11:29 schreef shroomer het volgende:
Mijn ik (noob) vertelde mijn huisgenoot(expert) over dit topic en hij zit nog met deze vraag: ben je als verdediger verplicht mee te springen bij een kopduel? Hij zag bijvoorbeeld dat de aanvaller naar de bal sprong maar de verdediger gewoon bleef staan zodat de aanvaller een beetje over de verdediger heenviel. Gevolg was dat de verdediger zo een vrije trap kreeg. (hij heeft het trouwens ook omgekeerd gezien dus vrije trap voor de aanvaller) Is hier een regel voor? Naar eigen inzicht?
Omdat dan aan de beoordeling van de leiding getoornd wordt. Als een grensrechter vindt dat een goal buitenspel is, en op tvbeelden duidelijk te zien is dat die goal dat niet was, dan moet dat ook worden omgedraaid als de KNVB dat beleid gaat voeren.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:11 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Ik weet dat het zo is, maar vind het alleen erg krom.
Snap niet waarom de KNVB, die de regels toch opstelt, dit niet aanpast.
Zoiets zal het wel zijn ja, dat lijkt me in ieder geval het meest logische.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:13 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Volgens mij is er onderscheid tussen aanvallers die de verdediger gebruiken om hogerop te komen (leunen/klimmen) en verdedigers die zien dat ze het kopduel niet gaan winnen en dan maar 'ineen' krimpen.
In het eerste geval zou de verdediger de vrije trap moeten krijgen. In het tweede de aanvaller.
Kan ik ook inkomen, maar waarom dan alleen bij een overtreding die niet is gezien (of verkeerd is beoordeeld en en derhalve zonder sanctie is gebleven) wel en bij alle andere gevallen niet.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:17 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Omdat dan aan de beoordeling van de leiding getoornd wordt. Als een grensrechter vindt dat een goal buitenspel is, en op tvbeelden duidelijk te zien is dat die goal dat niet was, dan moet dat ook worden omgedraaid als de KNVB dat beleid gaat voeren.
Dan is het hek van de dam.
Hoe verklaar je dan dat het wel mogelijk is om schorsingen terug te draaien?quote:Op woensdag 24 september 2008 12:17 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Omdat dan aan de beoordeling van de leiding getoornd wordt. Als een grensrechter vindt dat een goal buitenspel is, en op tvbeelden duidelijk te zien is dat die goal dat niet was, dan moet dat ook worden omgedraaid als de KNVB dat beleid gaat voeren.
Dan is het hek van de dam.
Dat is een goede. Maar dat gaat om vrijspraak, blijkbaar is dat anders... Volgens mij is dat omdat een speler en/of club bezwaar aan kan maken. Dat kan bij een mogelijke schorsing niet/quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:20 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan dat het wel mogelijk is om schorsingen terug te draaien?
Gelukkig wel, anders waren we Lovre een stuk langer kwijt geweest.quote:Op maandag 29 september 2008 19:51 schreef Werewolf het volgende:
Om nog even kracht bij te zetten:
Hiermee kom je met een gele kaart weg....
[ afbeelding ]
Ja, want dat is je eigen mening en geen kwetsende. Of het helpt is altijd maar de vraag.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 14:56 schreef Kreupeldicht het volgende:
Mag je schijnheilig appelleren (bv een bal die over de zijlijn verdwijnt en dan zo hopen dat je hem toch meekrijgt) met een kaart bestraffen? Zie je vaak, maar wordt nooit iets aan gedaan
Volgens de regels niet volgens mij. Scheidsrechter beslist natuurlijk in deze.quote:Mag je bv bij een strafschop als de nemer een aanloop neemt keihard "AAAAHHHH" roepen in de hoop de nemer te verwarren? (deed een teamgenoot van me wel eens succesvol, die vent schrok zich dood en miste, scheids deed niks)
Kan je proberen, maar valt wel onder spelbederf. Scheidsrechter zou het kunnen bestraffen of je de rest van de wedstrijd in de gaten houden.quote:Is het geoorloofd tijdens een duel te zeggen "dat hij moet stoppen, omdat er iemand elders op het veld een blessure heeft" terwijl je weet dat het niet zo is?
Neen. Het is geen spelbederf, dus mag gewoon.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 14:56 schreef Kreupeldicht het volgende:
Mag je schijnheilig appelleren (bv een bal die over de zijlijn verdwijnt en dan zo hopen dat je hem toch meekrijgt) met een kaart bestraffen? Zie je vaak, maar wordt nooit iets aan gedaan
Volgens mij mag dat gewoon.quote:Mag je bv bij een strafschop als de nemer een aanloop neemt keihard "AAAAHHHH" roepen in de hoop de nemer te verwarren? (deed een teamgenoot van me wel eens succesvol, die vent schrok zich dood en miste, scheids deed niks)
Je ziet vaak genoeg spelers van alles tegen elkaar roepen. Maar daar wordt om de reden die jij noemt meestal geen gehoor aan gegeven.quote:Is het geoorloofd tijdens een duel te zeggen "dat hij moet stoppen, omdat er iemand elders op het veld een blessure heeft" terwijl je weet dat het niet zo is?
Mart Smeets.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 15:23 schreef numero_uno het volgende:
Wie heeft 'het' boekje waar alle aanvallen in staan waar je de commentatoren altijd over hoort spreken?
Dat komt omdat de scheidsrechter niet het eindstation is. Met andere woorden, eenmaal een gegeven waarschuwing en/of tweede waarschuwing zijn niet definitief wanneer een scheidsrechter deze geeft. De scheids is namelijk niet meer dan iemand die is aangewezen door de KNVB om de spelers en begeleiders van de teams te controleren op 'strafbare feiten' zoals beschreven in de reglementen. (Hij heeft nog meer taken, maar dit heeft betrekking op jouw vraag.)quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:20 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan dat het wel mogelijk is om schorsingen terug te draaien?
Beoordeling van de scheidsrechter. Het komt wel eens voor dat dit word beoordeeld als 'onsportief spel' en dus geel. (waarschuwing)quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 14:56 schreef Kreupeldicht het volgende:
Dit is onsportief spel (gedrag) en dus geel. (en opnieuw nemen van de strafschop)quote:Mag je bv bij een strafschop als de nemer een aanloop neemt keihard "AAAAHHHH" roepen in de hoop de nemer te verwarren? (deed een teamgenoot van me wel eens succesvol, die vent schrok zich dood en miste, scheids deed niks)
Hij kan zoveel zeggen. De enige die kan beslissen of een duel word stilgelegd voor een blessurebehandeling is de scheids. Fluit ie niet, dan is er dus geen reden te stoppen met spelen. (en wie is 'hij'?)quote:Is het geoorloofd tijdens een duel te zeggen "dat hij moet stoppen, omdat er iemand elders op het veld een blessure heeft" terwijl je weet dat het niet zo is?
Waar heb jij het over?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 15:23 schreef numero_uno het volgende:
Wie heeft 'het' boekje waar alle aanvallen in staan waar je de commentatoren altijd over hoort spreken?
"Dat was een aanval uit het boekje"quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 15:57 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Waar heb jij het over?
Je bedoelt de spelregels?
Oh, haha. Had dat 'aanvallen' anders geïnterpreteerd.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:51 schreef -J-D- het volgende:
[..]
"Dat was een aanval uit het boekje"
Ze bedoelen daarmee een aanval die zo is uitgevoerd zoals je hem van te voren had bedacht, bijv. mooi via een aantal personen, snel gespeeld en perfect afgemaakt.
ok helder, bedankt nogquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 15:54 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Beoordeling van de scheidsrechter. Het komt wel eens voor dat dit word beoordeeld als 'onsportief spel' en dus geel. (waarschuwing)
[..]
Dit is onsportief spel (gedrag) en dus geel. (en opnieuw nemen van de strafschop)
[..]
Hij kan zoveel zeggen. De enige die kan beslissen of een duel word stilgelegd voor een blessurebehandeling is de scheids. Fluit ie niet, dan is er dus geen reden te stoppen met spelen. (en wie is 'hij'?)
edit: dit valt trouwens onder 'misleiding' en dus onsportief gedrag. Geel dus.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |