abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61870313
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:09 schreef WeebI het volgende:

[..]

Omdat de scheidsrechter niet bepaalt hoe lang een speler geschorst is, maar alleen of een speler van het veld moet of niet.
Volgens mij lees je de vraag niet goed. De vraag is waarom een speler na de wedstrijd niet gestraft kan worden als er tijdens de wedstrijd al voor gefloten is.
Overigens hoeft geel niet gegeven te zijn, als er gefloten is voor een overtreding is het ook al beoordeeld en kan er achteraf niets worden gegeven.
-
pi_61870467
Sterker nog, zelfs als de scheidsrechter niet voor de overtreding gefloten heeft kan hij achteraf aangeven dat hij de situatie wel 'beoordeeld' had.
Ik ga hem erop leggen, ja zeg, eerst mijn bordje leeg eten en dan als een nat washandje de coalitie op de kant zetten als de wind schuin van achteren komt.
pi_61872629
quote:
Op woensdag 24 september 2008 09:40 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

De belangen in het hedendaagse voetbal zijn veel te groot om er zo primitief mee om te gaan.
Het kan prima zonder de wedstrijd stil te leggen! Er is altijd wel een momentje dat het spel ff stil ligt.
Dat hele non-argument van ritme uit de wedstrijd halen slaat als een kut op Dirk.
Ze zijn daar aartsconservatief... Ik als scheids zou betere controle ook toejuichen hoor.
  woensdag 24 september 2008 @ 11:29:37 #104
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_61872906
Mijn ik (noob) vertelde mijn huisgenoot(expert) over dit topic en hij zit nog met deze vraag: ben je als verdediger verplicht mee te springen bij een kopduel? Hij zag bijvoorbeeld dat de aanvaller naar de bal sprong maar de verdediger gewoon bleef staan zodat de aanvaller een beetje over de verdediger heenviel. Gevolg was dat de verdediger zo een vrije trap kreeg. (hij heeft het trouwens ook omgekeerd gezien dus vrije trap voor de aanvaller) Is hier een regel voor? Naar eigen inzicht?
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
pi_61872948
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:29 schreef shroomer het volgende:
ben je als verdediger verplicht mee te springen bij een kopduel?
Nee

Als aanvaller mag je gewoon geen overtreding maken, ook niet als de verdediger blijft staan. Dan kan die verdediger wel in de weg staan, maar dan had de voorzet maar beter moeten zijn.
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
pi_61872956
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:32 schreef EnGCatjuh het volgende:
De scheidsrechter heeft een situatie in de wedstrijd dan al beoordeeld. Zou raar zijn als een scheidsrechter later nog op zijn beoordeling terugkomt. Dan zou je dat ook moeten doen met een goal die onterecht is afgekeurd vanwege buitenspel oid.
Zoals jij het zegt zou het ook niet mogelijk moeten zijn spelers achteraf op videobeelden te schorsen omdat de scheids en grensrechter de actie ofwel niet gezien danwel verkeerd beoordeeld hebben.
pi_61873387
quote:
Mijn ik (noob) vertelde mijn huisgenoot(expert) over dit topic en hij zit nog met deze vraag: ben je als verdediger verplicht mee te springen bij een kopduel? Hij zag bijvoorbeeld dat de aanvaller naar de bal sprong maar de verdediger gewoon bleef staan zodat de aanvaller een beetje over de verdediger heenviel. Gevolg was dat de verdediger zo een vrije trap kreeg. (hij heeft het trouwens ook omgekeerd gezien dus vrije trap voor de aanvaller) Is hier een regel voor? Naar eigen inzicht?
Natuurlijk is geen enkele speler verplicht een kopduel aan te gaan.
De aard van de overtreding word door de scheidsrechter beoordeeld. Over het algemeen is het zo dat de verdediger de vrije trap mee krijgt, maar dat staat nergens in de regels van het spel.
  woensdag 24 september 2008 @ 11:47:21 #108
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_61873423
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:31 schreef WeebI het volgende:

[..]

Nee

Als aanvaller mag je gewoon geen overtreding maken, ook niet als de verdediger blijft staan. Dan kan die verdediger wel in de weg staan, maar dan had de voorzet maar beter moeten zijn.
Maar hij zag dus ook dat de aanvaller viel en een vrije trap kreeg (middenveld). Is dit dan een foute beslissing?
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
pi_61873481
Waarom is een aanvallende middenvelder meestal '10' en de spits '9'. Andersom is het toch veel logischer?
Hoe is dat ontstaan?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_61873573
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:31 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Zoals jij het zegt zou het ook niet mogelijk moeten zijn spelers achteraf op videobeelden te schorsen omdat de scheids en grensrechter de actie ofwel niet gezien danwel verkeerd beoordeeld hebben.
En dat is ook zo.
Als de scheidsrechter het tijdens de wedstrijd al dan niet verkeerd beoordeeld, kan er achteraf niets worden gedaan.
Dus stel speler A rost letterlijk de tanden uit de bek van speler B. Scheids ziet het half, fluit voor overtreding (en trekt geel of niet), dan kan hij achteraf NOOIT meer geschorst worden voor dat vergrijp.
-
pi_61874078
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:51 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

En dat is ook zo.
Als de scheidsrechter het tijdens de wedstrijd al dan niet verkeerd beoordeeld, kan er achteraf niets worden gedaan.
Dus stel speler A rost letterlijk de tanden uit de bek van speler B. Scheids ziet het half, fluit voor overtreding (en trekt geel of niet), dan kan hij achteraf NOOIT meer geschorst worden voor dat vergrijp.
Ik weet dat het zo is, maar vind het alleen erg krom.
Snap niet waarom de KNVB, die de regels toch opstelt, dit niet aanpast.
pi_61874126
quote:
Volgens mij is er onderscheid tussen aanvallers die de verdediger gebruiken om hogerop te komen (leunen/klimmen) en verdedigers die zien dat ze het kopduel niet gaan winnen en dan maar 'ineen' krimpen.

In het eerste geval zou de verdediger de vrije trap moeten krijgen. In het tweede de aanvaller.
pi_61874220
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:11 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Ik weet dat het zo is, maar vind het alleen erg krom.
Snap niet waarom de KNVB, die de regels toch opstelt, dit niet aanpast.
Omdat dan aan de beoordeling van de leiding getoornd wordt. Als een grensrechter vindt dat een goal buitenspel is, en op tvbeelden duidelijk te zien is dat die goal dat niet was, dan moet dat ook worden omgedraaid als de KNVB dat beleid gaat voeren.

Dan is het hek van de dam.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  woensdag 24 september 2008 @ 12:29:07 #114
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_61874526
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:13 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Volgens mij is er onderscheid tussen aanvallers die de verdediger gebruiken om hogerop te komen (leunen/klimmen) en verdedigers die zien dat ze het kopduel niet gaan winnen en dan maar 'ineen' krimpen.

In het eerste geval zou de verdediger de vrije trap moeten krijgen. In het tweede de aanvaller.
Zoiets zal het wel zijn ja, dat lijkt me in ieder geval het meest logische.
pi_61874567
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:17 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Omdat dan aan de beoordeling van de leiding getoornd wordt. Als een grensrechter vindt dat een goal buitenspel is, en op tvbeelden duidelijk te zien is dat die goal dat niet was, dan moet dat ook worden omgedraaid als de KNVB dat beleid gaat voeren.

Kan ik ook inkomen, maar waarom dan alleen bij een overtreding die niet is gezien (of verkeerd is beoordeeld en en derhalve zonder sanctie is gebleven) wel en bij alle andere gevallen niet.
Volgens mij is dat namelijk de enige uitzondering...

Ik snap dat je niet zomaar doelpunten toch kunt goedkeuren en bij buitenspel weet je ook niet of het een doelpunt zou zijn geworden als er doorgespeeld zou zijn.

Maar in het geval van een schorsing achteraf heeft de ploeg waartegen de speler voetbalde toen hij de overtreding beging ook geen voordeel aan de schorsing.
Dus wat mij betreft zou men de betreffende speler, ook al heeft hij al een gele kaart gekregen, na videobeelden en na overleg met de betreffende scheids, ook geschorst mogen worden.

Maar goed, wie ben ik...
  woensdag 24 september 2008 @ 12:39:43 #116
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  woensdag 24 september 2008 @ 12:43:50 #117
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62004967
Om nog even kracht bij te zetten:
Hiermee kom je met een gele kaart weg....
  maandag 29 september 2008 @ 20:03:13 #119
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_62005351
bij het incompetente nederlandse scheidsrechterskorps wel ja

een enkele uitgezonderd dan
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 11:51:57 #120
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_62124291
Ik zat zo eens te denken he, als je als aanvaller bij een corner nu opeens je lul tevoorschijn haalt en je gaat staan aftrekken, dan zal geen enkele verdediger meer geconcentreerd zijn en kun je scoren.

Maar mag dit ook?
The Most Incredible, Baby
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 12:00:15 #121
176521 Grulez
rasgroninger
pi_62124410
Zal wel spelbederf zijn
pi_62124773
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:17 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan dat het wel mogelijk is om schorsingen terug te draaien?
pi_62124929
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 12:20 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dat is een goede. Maar dat gaat om vrijspraak, blijkbaar is dat anders... Volgens mij is dat omdat een speler en/of club bezwaar aan kan maken. Dat kan bij een mogelijke schorsing niet/
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 12:37:34 #124
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_62125069
quote:
Op maandag 29 september 2008 19:51 schreef Werewolf het volgende:
Om nog even kracht bij te zetten:
Hiermee kom je met een gele kaart weg....
[ afbeelding ]
Gelukkig wel, anders waren we Lovre een stuk langer kwijt geweest.
pi_62125208
tvp, boeiend topic
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_62125377
Leerzaam topic! Ik vind helemaal niet alle vragen 'n00b'-vragen eigenlijk, er zitten best interessante vragen bij.
Cause nobody likes rock anymore!
pi_62127596
Mag je schijnheilig appelleren (bv een bal die over de zijlijn verdwijnt en dan zo hopen dat je hem toch meekrijgt) met een kaart bestraffen? Zie je vaak, maar wordt nooit iets aan gedaan

Mag je bv bij een strafschop als de nemer een aanloop neemt keihard "AAAAHHHH" roepen in de hoop de nemer te verwarren? (deed een teamgenoot van me wel eens succesvol, die vent schrok zich dood en miste, scheids deed niks)

Is het geoorloofd tijdens een duel te zeggen "dat hij moet stoppen, omdat er iemand elders op het veld een blessure heeft" terwijl je weet dat het niet zo is?
pi_62127700
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 14:56 schreef Kreupeldicht het volgende:
Mag je schijnheilig appelleren (bv een bal die over de zijlijn verdwijnt en dan zo hopen dat je hem toch meekrijgt) met een kaart bestraffen? Zie je vaak, maar wordt nooit iets aan gedaan
Ja, want dat is je eigen mening en geen kwetsende. Of het helpt is altijd maar de vraag.
quote:
Mag je bv bij een strafschop als de nemer een aanloop neemt keihard "AAAAHHHH" roepen in de hoop de nemer te verwarren? (deed een teamgenoot van me wel eens succesvol, die vent schrok zich dood en miste, scheids deed niks)
Volgens de regels niet volgens mij. Scheidsrechter beslist natuurlijk in deze.
quote:
Is het geoorloofd tijdens een duel te zeggen "dat hij moet stoppen, omdat er iemand elders op het veld een blessure heeft" terwijl je weet dat het niet zo is?
Kan je proberen, maar valt wel onder spelbederf. Scheidsrechter zou het kunnen bestraffen of je de rest van de wedstrijd in de gaten houden.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 15:04:36 #129
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_62127714
quote:
Neen. Het is geen spelbederf, dus mag gewoon.
quote:
Volgens mij mag dat gewoon.
quote:
Je ziet vaak genoeg spelers van alles tegen elkaar roepen. Maar daar wordt om de reden die jij noemt meestal geen gehoor aan gegeven.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 15:23:55 #130
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_62128002
Wie heeft 'het' boekje waar alle aanvallen in staan waar je de commentatoren altijd over hoort spreken?
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 15:26:35 #131
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_62128042
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 15:23 schreef numero_uno het volgende:
Wie heeft 'het' boekje waar alle aanvallen in staan waar je de commentatoren altijd over hoort spreken?
Mart Smeets.
The Most Incredible, Baby
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 15:50:20 #132
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_62128490
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 12:20 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dat komt omdat de scheidsrechter niet het eindstation is. Met andere woorden, eenmaal een gegeven waarschuwing en/of tweede waarschuwing zijn niet definitief wanneer een scheidsrechter deze geeft. De scheids is namelijk niet meer dan iemand die is aangewezen door de KNVB om de spelers en begeleiders van de teams te controleren op 'strafbare feiten' zoals beschreven in de reglementen. (Hij heeft nog meer taken, maar dit heeft betrekking op jouw vraag.)
Wat wél het eindstation is van een waarschuwing, is de tuchtcommissie. Elke overtreding waarvoor dus een waarschuwing (of meerdere) is gegeven, word behandeld door de tuchtcommissie. Deze bekijkt of de waarschuwing terecht gegeven is en hoe zwaar de straf zal zijn.
Ik heb het ook maar eens nageslagen...
Bekijk anders de Reglementen Betaald Voetbal 08-09 hier. Lees dan Hoofdstuk VI, vooral Artikel 27 t/m 33. Voorts Hoofdstuk VII.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 15:54:04 #133
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_62128572
quote:
Beoordeling van de scheidsrechter. Het komt wel eens voor dat dit word beoordeeld als 'onsportief spel' en dus geel. (waarschuwing)
quote:
Dit is onsportief spel (gedrag) en dus geel. (en opnieuw nemen van de strafschop)
quote:
Hij kan zoveel zeggen. De enige die kan beslissen of een duel word stilgelegd voor een blessurebehandeling is de scheids. Fluit ie niet, dan is er dus geen reden te stoppen met spelen. (en wie is 'hij'?)
edit: dit valt trouwens onder 'misleiding' en dus onsportief gedrag. Geel dus.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lekiamh op 04-10-2008 15:59:41 ]
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 15:57:57 #134
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_62128657
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 15:23 schreef numero_uno het volgende:
Waar heb jij het over?
Je bedoelt de spelregels?
pi_62129751
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 15:57 schreef Lekiamh het volgende:

[..]

Waar heb jij het over?
Je bedoelt de spelregels?
"Dat was een aanval uit het boekje"
Ze bedoelen daarmee een aanval die zo is uitgevoerd zoals je hem van te voren had bedacht, bijv. mooi via een aantal personen, snel gespeeld en perfect afgemaakt.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 17:06:17 #136
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_62130119
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 16:51 schreef -J-D- het volgende:

[..]

"Dat was een aanval uit het boekje"
Ze bedoelen daarmee een aanval die zo is uitgevoerd zoals je hem van te voren had bedacht, bijv. mooi via een aantal personen, snel gespeeld en perfect afgemaakt.
Oh, haha. Had dat 'aanvallen' anders geïnterpreteerd.
pi_64109115
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 15:54 schreef Lekiamh het volgende:

[..]

Beoordeling van de scheidsrechter. Het komt wel eens voor dat dit word beoordeeld als 'onsportief spel' en dus geel. (waarschuwing)
[..]

Dit is onsportief spel (gedrag) en dus geel. (en opnieuw nemen van de strafschop)
[..]

Hij kan zoveel zeggen. De enige die kan beslissen of een duel word stilgelegd voor een blessurebehandeling is de scheids. Fluit ie niet, dan is er dus geen reden te stoppen met spelen. (en wie is 'hij'?)
edit: dit valt trouwens onder 'misleiding' en dus onsportief gedrag. Geel dus.
ok helder, bedankt nog

Misschien herinnert men zich nog de Litouwer Mikoliunas die zich vorig jaar tegen Schotland liet vallen en zo een penalty meekreeg. Maar de Uefa schorste hem vervolgens voor twee duels. ->Link

Vond ik destijds een strakke aktie van ze.
Maar is dat nog steeds het beleid van de Uefa, en zo ja, geldt dat dan ook voor Europees clubvoetbal?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')