Je kan jan en alleman wel de schuld geven, maar het is Zimbabwe waar het allemaal daadwerkelijk gebeurt.quote:Op maandag 30 juni 2008 23:45 schreef Elkarden het volgende:
Zuidelijk Afrika is een racistisch wespennest. Mugabe is een racist, zijn regime is racistisch. Thabo Mbeki is ook racistisch ( zie clashes tussen Xhosa en Zulu & zijn uitspraken over blanken. Die man moeten ze opknopen aan de hoogste boom, hij heeft dit aangewakkerd.
Ik heb het toch ook over Mugabe...quote:Op maandag 30 juni 2008 23:46 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Je kan jan en alleman wel de schuld geven, maar het is Zimbabwe waar het allemaal daadwerkelijk gebeurt.
Iedereen krijgt wat ie verdient...quote:Op maandag 30 juni 2008 23:49 schreef geevee het volgende:
Doordat Mugabe alle blanke boeren van hun land heeft afgeschopt is er nu een voedseltekort in Zimbabwe voor die tijd stond het land bekend als de graanschuur van zuid-afrika.
Racisten heb je overal, de beschaving van een land uit zich onder andere in de mate waarin het systeem ze toestaat hun agressie te botvieren op de gehate minderheden.quote:Op maandag 30 juni 2008 23:46 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Je kan jan en alleman wel de schuld geven, maar het is Zimbabwe waar het allemaal daadwerkelijk gebeurt.
Die mensen zitten er al vast langer dan die 24 jaar dat Mugabe aan de macht is. Een gemiddeld boerenbedrijf richt je niet zomaar op en kost nogal wat..quote:Op woensdag 2 juli 2008 02:26 schreef D-Flying het volgende:
Wat doen de blanken daar eigenlijk. Ze weten toch dat die ,,,, niet echt bekend staan voor goed gedrag.
Ze zitten daar omdat ze zowel de onteigening aanvechten als met succes van de rechter in Zimbabwe toestemming hebben gekregen om terug te keren in verband met de rechtszaak.quote:Op woensdag 2 juli 2008 02:26 schreef D-Flying het volgende:
Wat doen de blanken daar eigenlijk. Ze weten toch dat die ,,,, niet echt bekend staan voor goed gedrag.
Dat is dus ook helemaal niet het geval .quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoe komen die blanke boeren ook alweer aan dat land?
Die Mugabe deugt natuurlijk niet, maar als dertig jaar na een racistisch bewind het gros van het land nog steeds in handen is van rijke blanke boeren deugt dat ook niet.
Hoe zit het dan met de verdeling van de landbouwgrond?quote:
Van de 112.000km² die in handen was van blanke boeren is 110.000km² geconfisceerd. Het meeste zonder enige vorm van compensatie. In de meeste gevallen zijn de bedrijven niet verdeeld onder de bevolking maar toegeschoven aan vriendjes van Mugabe. De gewone burger van Zimbabwe is er niets beter van geworden en is er wel op achteruitgegaan doordat het land niet eens meer in staat blijkt de eigen bevolking te voeden.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 18:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met de verdeling van de landbouwgrond?
Dat zal allemaal wel, maar het deugde ook niet dat die boeren 30 jaar na dato nog alle vruchten mochten plukken van een racistisch bewind. De manier waarop gaat natuurlijk nergens over, maar de UK bijvoorbeeld vond het ook al schandalig dat er überhaupt land werd herverdeeld. Ik vind dat op zich wel verdedigbaar en de situatie van het racistische bewind handhaven niet zo.quote:Op zondag 6 juli 2008 01:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Van de 112.000km² die in handen was van blanke boeren is 110.000km² geconfisceerd. Het meeste zonder enige vorm van compensatie. In de meeste gevallen zijn de bedrijven niet verdeeld onder de bevolking maar toegeschoven aan vriendjes van Mugabe. De gewone burger van Zimbabwe is er niets beter van geworden en is er wel op achteruitgegaan doordat het land niet eens meer in staat blijkt de eigen bevolking te voeden.
De blanke boeren zijn als klasse feitelijk uitgeroeid. Kleine groepjes proberen in ieder geval nu nog wat compensatie te krijgen voor de bedrijven die van ze zijn afgepakt.
Ok, dus je had al een mening zonder dat je de feiten kende, en nu de feiten niet blijken te kloppen met je mening vind je nog steeds dat je mening juist is. Weten we dat ook weer.quote:Op zondag 6 juli 2008 13:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel, maar het deugde ook niet dat die boeren 30 jaar na dato nog alle vruchten mochten plukken van een racistisch bewind. De manier waarop gaat natuurlijk nergens over, maar de UK bijvoorbeeld vond het ook al schandalig dat er überhaupt land werd herverdeeld. Ik vind dat op zich wel verdedigbaar en de situatie van het racistische bewind handhaven niet zo.
Ik wacht nog steeds op de feiten die jij gaat geven.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ok, dus je had al een mening zonder dat je de feiten kende, en nu de feiten niet blijken te kloppen met je mening vind je nog steeds dat je mening juist is. Weten we dat ook weer.
Was het land nou al die jaren onevenredig verdeeld als erfenis van Rhodesië of niet? Geef die feiten dan.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:12 schreef HiZ het volgende:
Er is al jaren geen sprake meer van een blanke boerenklasse in Zimbabwe.
Wat je nou moeilijk loopt te doen, dat snap ik niet. Vertel even hoe het precies zit als je dat zo goed weet, of houdt je muil dicht.quote:Het gaat hier om mensen die in elkaar geslagen zijn. Wat begrijp je daar niet van ?
Wanneer zijn deze mensen mishandeld? Tien jaar terug of deze maand? En waarvoor zijn ze mishandeld? Omdat ze de lef hadden tegen een dictator in te gaan. Die overigens het land niet heeft herverdeeld zoals hij beloofd had maar gewoon heeft overgedragen aan zijn vriendjes. Die de bedrijven die ze op die manier gejat hadden vervolgens zo gigantisch slecht beheerden dat een land dat voedsel exporteerde over de hele wereld plotseling niet meer in staat was om zelfs maar de eigen bevolking te voeden.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Was het land nou al die jaren onevenredig verdeeld als erfenis van Rhodesië of niet? Geef die feiten dan.
[..]
Wat je nou moeilijk loopt te doen, dat snap ik niet. Vertel even hoe het precies zit als je dat zo goed weet, of houdt je muil dicht.
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:40 schreef HiZ het volgende:
Maar kennelijk vind jij goedkope intimidatie-tactieken wel oké als je maar roept dat het anti-koloniaal is.
Waar zeg ik dat? Waar neem ik het op voor Mugabe en zijn tactieken?quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Die Mugabe deugt natuurlijk niet, maar als dertig jaar na een racistisch bewind het gros van het land nog steeds in handen is van rijke blanke boeren deugt dat ook niet.
Vertel eens, hoe zat dat dat volgens jou met dat land? Ik wil nu jouw feiten wel eens zien als je zo'n grote bek op zet.quote:Of daar nu een basis voor is of niet.
Pardon? Rhodesie racistisch? Je weet dat er tot 1969 in Rhodesie geen politieke discriminatie bestond - blank en zwart mocht stemmen en verkozen worden? Tussen 1969 en 1980, de zogenaamd "racistische" periode was het aantal zwarten dat verkozen kon worden beperkt en in 1980 hield Rhodesie op met bestaan. Zimbabwe was geboren en werd voortaan bestuurd door zwarten.quote:Op zondag 6 juli 2008 13:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel, maar het deugde ook niet dat die boeren 30 jaar na dato nog alle vruchten mochten plukken van een racistisch bewind. De manier waarop gaat natuurlijk nergens over, maar de UK bijvoorbeeld vond het ook al schandalig dat er überhaupt land werd herverdeeld. Ik vind dat op zich wel verdedigbaar en de situatie van het racistische bewind handhaven niet zo.
Wat een zeer vermakelijke 18e eeuwse koloniale visie heb jij.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 06:29 schreef StefanP het volgende:
[..]
Dus doe me een lol en houd je sprookjes over racisme voor je. Blank en zwart hadden evenveel rechten in Rhodesie op het stemmen na in die 10-jarige periode. Net als in Zuid Afrika, dat uit het niets opgebouwd is door blanken (de paar bosjesmannen die er oorspronkelijk woonden tellen vrijwel niet), hebben blanken minstens net zoveel rechten op het land als zwarten. Zeker gezien ze daar een infrastructuur, scholen, bedrijven, steden, kerken en andere belangrijke zaken gebouwd hebben! Ja, ze kozen de beste grond om hun landbouw te bedrijven, net zoals ieder ander dat gedaan zou hebben. Met zwarten in dienst die als gelijken werden gezien en die mede profiteerden van de oogst en opbrengst. Dacht je dat die het fijn vonden dat die zogenaamde "oorlogsveteranen" en het opgehitste volk de boeren aftuigde en verjaagden
Waar ik meer over struikel is dat die mensen niet meetellen. Dat is in mijn ogen een rond uit discriminerde uitspraak.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:40 schreef TC03 het volgende:
Hij heeft anders 100% gelijk hoor. De gekleurde mens in Zuid-Afrika is ook allemaal import, net zoals de blanken. De oorspronkelijke bewoners van het toen dunbevolkte gebied waren bosjesmannen.
Jij bent ook niet heel goed in lezen he?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 06:29 schreef StefanP het volgende:
Maar nee, blanken zijn altijd racistisch. Vanzelfsprekend. Het land is allemaal gestolen van die arme inboorlingen. Zwarten werden misbruikt, afgetuigd en uitgebuit. Toch? Daarom is het helemaal geen ramp dat er een paar decennia geleden 270000 blanken woonden, en tegenwoordig nog maar een paar duizend. Dat blanken in Zimbabwe bij de bosjes verkracht, gemarteld en vermoord worden, joh, da's maar een detail. Racisme komt namelijk alleen bij blanken voor. Het is om te huilen hoe blanken daar behandeld worden, maar de linkse media doen alsof hun neus bloeden en die mensen mogen van het westen zelf maar uitzoeken hoe ze hun huid redden.
Er zijn nog een aantal blanke boeren over. Ken er persoonlijk een stuk of 5 rondom Harare. Maar ik snap je punt.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:12 schreef HiZ het volgende:
Er is al jaren geen sprake meer van een blanke boerenklasse in Zimbabwe. Het gaat hier om mensen die in elkaar geslagen zijn. Wat begrijp je daar niet van ?
To the point. StefanP zet hier toch een heel duidelijk stuk neer en dan ontwijk je alles weer.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:45 schreef Megumi het volgende:
[..]
Waar ik meer over struikel is dat die mensen niet meetellen. Dat is in mijn ogen een rond uit discriminerde uitspraak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |