abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 maart 2007 @ 13:05:03 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_47394827
quote:
Tsvangirai ziet einde dictatuur Mugabe naderen
Bron : NIiews.nl

(Novum) - Zimbabwe verkeert in een kritieke fase, die het einde kan inluiden van de dictatuur van Robert Mugabe. Dat zei oppositieleider Morgan Tsvangirai zondag vanuit de hoofdstad Harare, waar hij herstelt van verwondingen die hij opliep als gevolg van mishandelingen door politieagenten. De internationale gemeenschap heeft Zimbabwe veroordeeld nadat Tsvangirai gewond in de rechtszaal verscheen.
Tsvangirai ziet einde dictatuur Mugabe naderen

"De situatie is slecht, maar ik denk dat de crisis op een beslissend punt is beland. In wat voor vorm dan ook kan dit het einde van deze dictatuur betekenen", zei Tsvangirai.

De oppositieleider en talloze andere activisten raakten gewond door het politieoptreden bij een demonstratie tegen de regering vorige week zondag. De Zimbabwaanse politie gebruikte traangas, waterkanonnen en schoot op de demonstranten om ze uiteen te drijven. Ook zouden activisten zijn geslagen voordat ze werden opgepakt.

Aanhangers van Tsvangirai hebben gezworen Mugabe uit het ambt te verdrijven via een massale campagne van burgerlijke ongehoorzaamheid. Zij beschuldigen Mugabe van onderdrukking en corruptie, en houden hem verantwoordelijk voor het tekort aan voedsel en een inflatie van zestienhonderd procent.

Tsvangirai riep Zuid-Afrika op zich actiever te mengen in de situatie in Zimbabwe. De rol van Zuid-Afrika is volgens de oppositieleider momenteel te klein. De Verenigde Staten hebben gedreigd de sancties tegen Zimbabwe te verscherpen. De Europese Unie stelde vorige maand nieuwe sancties in. Tegoeden zijn bevroren en Mugabe mag, evenals Zimbabwaanse topfunctionarissen, Europa niet in.
Laten we het hopen, deze gek heeft zijn land vakkundig aan de bedelstaf gebracht. In mijn optiek was hij net zo gek als Fidel Castro als het gaat om economische hervormingen die altijd verkeerd uitpakte.
  zondag 18 maart 2007 @ 13:10:11 #2
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_47395016
quote:
Mugabe: Critici kunnen 'naar de hel'
Bron : Volkskrant

HARARE - De Zimbabwaanse president Robert Mugabe heeft geen enkele boodschap aan de kritiek van westerse regeringen op de behandeling van de oppositie in Zimbabwe. De critici lopen maar ‘naar de hel’, aldus Mugabe.

De afgelopen dagen kregen de Zimbabwaanse autoriteiten veel commentaar op de mishandeling van oppositieleider Morgan Tsvangirai, die in het ziekenhuis belandde met ernstige hoofdwonden. Hij was aangehouden na een bijeenkomst van de oppositie en in de dagen dat hij vastzat in elkaar geslagen. Zijn verwondingen waren zo ernstig dat hij enige tijd op de afdeling intensieve zorg lag, maar inmiddels is hij niet meer in levensgevaar. Een woordvoerder meldde donderdag dat de 55-jarige Tsvangirai volgens de artsen geen hersenletsel heeft opgelopen. Mogelijk mag hij morgen het ziekenhuis verlaten.

Mugabe maakte zijn opmerkingen na een ontmoeting met de Tanzaniaanse leider Jikaya Kikwete. ‘Als zij onze regering bekritiseren die geweld probeert te voorkomen en de aanstichters van dat geweld wil straffen, nemen wij het standpunt in dat zij naar de hel kunnen lopen', aldus de president. ‘Er zijn grote groepen mensen die er alles aan deden om gewelddadigheden te plegen. Hierover horen wij geen protesten van de westerse regeringen’.

Mugabe voegde er overigens aan toe dat hij niets tegen westerse financiële hulp heeft, maar dat de betreffende landen zich niet met interne politieke aangelegenheden moeten bemoeien.
Tja, en waar gaat dat geld dan naar toe ?
  Donald Duck held zondag 18 maart 2007 @ 13:22:20 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_47395375
Waarom niet gewoon even een simpele millitaire actie van het westen om die idioot af te zetten. Dat kan met een paar uur gebeurd zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 maart 2007 @ 13:42:09 #4
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_47396007
quote:
Op zondag 18 maart 2007 13:22 schreef __Saviour__ het volgende:
Waarom niet gewoon even een simpele millitaire actie van het westen om die idioot af te zetten. Dat kan met een paar uur gebeurd zijn.
dat ben je weer 3 jaar verder, tenzij de VS in wil grijpen zonder toestemming
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_47396554
quote:
Ingrijpen moet van de bevolking zelf komen , hetzij met verkiezingen, en als dat niet kan met opstand. Als andere landen ingrijpen belanden we weer in een Irak of Somalie scenario. Stiekem steunen dat kan. Of zoals in dit geval geen financiele middelen geven en boycotten zodat de regering failliet gaat.
  Donald Duck held zondag 18 maart 2007 @ 14:02:16 #6
46149 __Saviour__
pi_47396699
Mugabe is een pure dictator. De oppositie wordt keihard neergeslagen en verkiezingen staan bol van fraude. Met een boycot wordt alleen maar de bevolking nog erger getroffen, die nu toch al zwaar te lijden heeft.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_47397080
quote:
Op zondag 18 maart 2007 14:02 schreef __Saviour__ het volgende:
Mugabe is een pure dictator. De oppositie wordt keihard neergeslagen en verkiezingen staan bol van fraude. Met een boycot wordt alleen maar de bevolking nog erger getroffen, die nu toch al zwaar te lijden heeft.
Ja en dat zal een opstand uitlokken die gesteund kan worden met wapens en tacktiekadvies.
pi_47398537
Tsja, wat moet je nou vinden van sancties, de enige die hierdoor getroffen word is jan met de pet in de straat, en het lijkt me dat die onder die Mugabe al genoeg bagger over zich heen hebben gehad. Mugabe zelf en zijn mensen komen echt niks tekort, sancties of niet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 18 maart 2007 @ 15:04:53 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_47398943
quote:
En dan, nog jarenlang bezig zijn met het land op poten zetten omdat er een groot gedeelte van zijn soldaten nu op boerderijen zitten en daar niet vanaf willen?
Hoe ga je die wegkrijgen, veel meer dan overleven doen ze niet op die boerderijen maar ze zijn wel gewapend en het land is nu wel van hun.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 18 maart 2007 @ 15:05:39 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_47398965
quote:
Op zondag 18 maart 2007 14:15 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja en dat zal een opstand uitlokken die gesteund kan worden met wapens en tacktiekadvies.
Tof, nóg een burgeroorlog in Afrika. Zit men ook écht op te wachten. .
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_47399028
quote:
Ga jij er heen om te vechten?
pi_47399106
Zelfs al gaat Mugabe eindelijk de boot in, de volgende (Tsvangirai of wie dan ook) is ws. ook niet te vertrouwen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  Donald Duck held zondag 18 maart 2007 @ 15:12:05 #13
46149 __Saviour__
pi_47399198
quote:
Op zondag 18 maart 2007 15:04 schreef Dagonet het volgende:
En dan, nog jarenlang bezig zijn met het land op poten zetten omdat er een groot gedeelte van zijn soldaten nu op boerderijen zitten en daar niet vanaf willen?
Hoe ga je die wegkrijgen, veel meer dan overleven doen ze niet op die boerderijen maar ze zijn wel gewapend en het land is nu wel van hun.
Mugabe wegkrijgen is het belangrijkste. Die boerderijen komen later wel.
Maar dat zijn ook strijders van niks. Geen partij voor een goed uitgerust westers leger.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 18 maart 2007 @ 15:13:34 #14
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47399259
quote:
Ja, laten we gewoon nog wat meer soevereine staten binnevallen omdat we het niet eens zijn met de regering.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  zondag 18 maart 2007 @ 15:14:41 #15
122997 zquing
Drama Junk
pi_47399294
ik hoop dat 't dan wat beter zal gaan met de economie van Zimbabwe
"Those unforgettable days, for them I live"
  Donald Duck held zondag 18 maart 2007 @ 15:17:20 #16
46149 __Saviour__
pi_47399435
quote:
Op zondag 18 maart 2007 15:13 schreef Posdnous het volgende:
Ja, laten we gewoon nog wat meer soevereine staten binnevallen omdat we het niet eens zijn met de regering.
Soms is ingrijpen van buitenaf gewoon nodig.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_47399519
quote:
Op zondag 18 maart 2007 15:17 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Soms is ingrijpen van buitenaf gewoon nodig.
Nogmaals: Ga jij er heen om te vechten?

Hoe leg je dat uit aan je volk als je oorlog gaat voeren met een land dat geeneens een bedreiging voor het volk vormt?
  Donald Duck held zondag 18 maart 2007 @ 15:24:10 #18
46149 __Saviour__
pi_47399702
Ikzelf ga er niet heen nu natuurlijk. Dat is de taak van de strijdkrachten. Maar als ik in millitaire dienst zou zitten, zou ik mijn orders uitvoeren.
Optreden elders in de wereld is gewoon nodig soms, ook al vormt dat land geen bedreiging op zich. Het westen heeft de macht om in te grijpen en zou dat ook moeten doen. 'With great power comes great responsibility' is een mooie spreuk die opgaat.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_47399961
quote:
Op zondag 18 maart 2007 15:13 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Hebben we voorlopig iig weer wat te doen he.

Magoed, laat de Zimbabwanen dit zelf in eerste instantie maar ombuigen. En anders nog, zelfs in geval van genocide hoeven ze nog nergens op te rekenen, die Afrikanen, niet?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_47399983
quote:
Op zondag 18 maart 2007 15:24 schreef __Saviour__ het volgende:
Ikzelf ga er niet heen nu natuurlijk. Dat is de taak van de strijdkrachten. Maar als ik in millitaire dienst zou zitten, zou ik mijn orders uitvoeren.
Optreden elders in de wereld is gewoon nodig soms, ook al vormt dat land geen bedreiging op zich. Het westen heeft de macht om in te grijpen en zou dat ook moeten doen. 'With great power comes great responsibility' is een mooie spreuk die opgaat.
Dat pikken mensen nooit. Moeders zullen nooit hun zonen een oorlog in laten gaan wanneer dat land helemaal geen bedreiging vormt. Daar komt alleen maar gedonder van.
  zondag 18 maart 2007 @ 15:33:31 #21
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_47400118
quote:
Op zondag 18 maart 2007 15:12 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Mugabe wegkrijgen is het belangrijkste. Die boerderijen komen later wel.
Maar dat zijn ook strijders van niks. Geen partij voor een goed uitgerust westers leger.
Hoi George, zegt Irak je iets?
  Donald Duck held zondag 18 maart 2007 @ 15:38:13 #22
46149 __Saviour__
pi_47400340
Irak is een totaal andere situatie. Het conventionele Irakese leger werd verpulverd door de invasiemacht.
Maar het aanhoudende geweld wordt gevoed door buitenlandse terroristen en geld en middelen van waarschijnlijk bijv. Iran.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_47400547
quote:
Op zondag 18 maart 2007 15:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Irak is een totaal andere situatie. Het conventionele Irakese leger werd verpulverd door de invasiemacht.
Maar het aanhoudende geweld wordt gevoed door buitenlandse terroristen en geld en middelen van waarschijnlijk bijv. Iran.
Het stikt in Afrika van de huurlingen, dus dat is het probleem niet hoor.
  zondag 18 maart 2007 @ 15:44:22 #24
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_47400577
quote:
net als bij Saddam?
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
  zondag 18 maart 2007 @ 15:48:13 #25
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_47400725
quote:
Op zondag 18 maart 2007 15:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Ahem: Onze Saudisch-Arabische 'vrienden'
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')