abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59923426
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:43 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En onhandig doorvoeren en onze belastingdienst gaan helaas hand in hand
Och het kan best, je moet er het goede moment voor uitkiezen (tijdens een hoogconjunctuur) en zorgen voor een erg groot draagvlak in de bevolking dan is het geen onoverkomelijk probleem. Maar aan die combi ontbreekt het de komende tijd nog wel.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_59923554
Als je nu een aantal bruto netto's naast elkaar zet dan zul je zien dat we allang flattax hebben, ik zal van de week een berekening uploaden
pi_59924428
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:38 schreef du_ke het volgende:
Daarmee dus het ontzien van de zwakkeren ten opzichtevan nu. Een grotere groep 'zielig' maken en aan het staatsinfuus hangen dus.
Wie zijn dan ineens de zwakkeren? Die 70% die in dat voorbeeld?
quote:
Neehoor het is gewoon een progressief stelsel met een grote belastingvrije voet. Hoe meer je verdient hoe meer je relatief en absoluut aan belasting moet hoesten. Niks vlaks aan.
Leuk dat jij iets vindt, maar een vlaktaks met een vrije voet van 0 euro, wordt door bijna niemand als wenselijk beschouwd. Hier ook niet. In alle voorbeelden (inclusief de M77 PDF) en definities van vlaktaks komt een vrije voet dan ook terug.
quote:
Ach hoe duur is die belastingdienst nou helemaal? Dat valt best mee hoor die paar cent die je daarmee uitspaart ben je elders wel weer kwijt gok ik zo .
Die kost vele honderden miljoenen per jaar. Aan ambtenaren en belastingadviseurs.
quote:
Maar wel weer nadelig voor mensen die te maken hebben met bv grote uitgaven voor ziekte of opleidingen.
Ziekekosten lopen niet via de belastingdienst. Althans, zou zou het moeten zijn.
quote:
Het heeft dus 2 kanten. Ik vind het namelijk helemaal niet erg om "gewenst gedrag" fiscaal te stimuleren.
Precies. En dat wil ik dus niet. Niet via de belastingdienst i.i.g., en al helemaal niet via de inkomstenbelasting.
quote:
Het werkt beter als je het isoleren van je spouwmuur of het volgen van een opleiding deels van de belasting af kan trekken dan dat je op jaarbasis 2 tientjes algemene belasting minder mag gaan betalen.
Daar zijn andere methoden voor.

[ Bericht 0% gewijzigd door en_door_slecht op 06-07-2008 13:52:30 ]
pi_59960633
quote:
Op zondag 6 juli 2008 13:47 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Wie zijn dan ineens de zwakkeren? Die 70% die in dat voorbeeld?
[..]
Ik had het over de grotere groep die jij in je voorbeeld geen belasting wou laten betalen .

Leuk dat jij iets vindt, maar een vlaktaks met een vrije voet van 0 euro, wordt door bijna niemand als wenselijk beschouwd. Hier ook niet. In alle voorbeelden (inclusief de M77 PDF) en definities van vlaktaks komt een vrije voet dan ook terug.
[..][/q]Wat de term vlaktaks dus behoorlijk waardeloos maakt. Je hebt het gewoon over een stelsel dat absoluut en relatief niet vlakker is dan het huidige.
quote:
Die kost vele honderden miljoenen per jaar. Aan ambtenaren en belastingadviseurs.
[..]
Voor een groot deel echter voor andere belastingen dan de inkomstenbelasting. Daarvoor praten we over een, zeker ten opzichte van wat er geïnd wordt, relatief beperkt bedrag. Geen erg sterk argument voor de invoering dus.
quote:
Ziekekosten lopen niet via de belastingdienst. Althans, zou zou het moeten zijn.
[..]
Deels wel, bij extra hoge lasten kan je een deel aftrekken. Net als voor bv opleidingen of bepaalde gewenste verzekeringen.
quote:
Precies. En dat wil ik dus niet. Niet via de belastingdienst i.i.g., en al helemaal niet via de inkomstenbelasting.
[..]
En daarover verschillen we dus van mening .
quote:
Daar zijn andere methoden voor.
Oh allicht maar of ze veel effectiever zijn?
  dinsdag 8 juli 2008 @ 08:05:26 #155
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59964609
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:56 schreef henkway het volgende:
Als je nu een aantal bruto netto's naast elkaar zet dan zul je zien dat we allang flattax hebben, ik zal van de week een berekening uploaden
Ik ben benieuwd
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_59964744
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 08:05 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd
O ja zal ik ff doen
http://www.driveway.com/f6v8h4v0p3

je ziet het scheelt nauwelijks iets, dus waar lullen we dan over.
De AWBZ moet fors omlaag en de kartelinhouding ZVW moet afgebouwd worden, daarnaast is de WW inhouding al drie jaar ten onrechte, dus diefstal

[ Bericht 10% gewijzigd door henkway op 08-07-2008 10:21:59 ]
pi_59965273
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 08:24 schreef henkway het volgende:

[..]

O ja zal ik ff doen

je ziet het scheelt nauwelijks iets, dus waar lullen we over.
De AWBZ moet fors omlaag en de kartelinhouding ZVW moet afgebouwd worden, daarnaast is de WW inhouding al drie jaar ten onrechte, dus diefstal
En waar gaan we de AWBZ en ZVW dan van betalen ? Waarom zou de WW inhouding ten onrechte zijn ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_59965536
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 09:12 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

En waar gaan we de AWBZ en ZVW dan van betalen ? Waarom zou de WW inhouding ten onrechte zijn ?
De WW pot is al jaren te vol voor de uitkeringen, en er was in 2006 al belooft dat die zou stopppen, het is in 2007 een jaar uitgesteld en nu zou het 2009 worden maar het geldgeile kabinet wil het nu weer niet doen, terwijl het een verzekeringspremie is.

De ZVW gaat naar prive maatschappijen en privemaatschappijnen horen niet uit de belastingruif te vreten.

De AWBZ is veel te hoog
pi_59980833
http://www.driveway.com/v0y5e2o0r0

Nu kun je zien dat het hoogste salaris door de hypotheekrenteaftrek en vaste nominale ziektekosten procentueel het minste belasting betaald en het hoogste netto inkomen heeft

Hier zou een Flattax zelfs in het nadeel van de hogere inkomens werken.

[ Bericht 7% gewijzigd door henkway op 10-07-2008 09:08:32 ]
  dinsdag 8 juli 2008 @ 21:12:15 #160
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_59984628
Dus mensen met een salaris van 4500 bruto, dat is iets boven modaal zijn het voordeligst uit qua netto besteedbaar inkomen
Mensen onder modaal en lager zijn de klos
  † In Memoriam † dinsdag 8 juli 2008 @ 23:09:26 #162
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59984824
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:02 schreef henkway het volgende:
Dus mensen met een salaris van 4500 bruto, dat is iets boven modaal zijn het voordeligst uit qua netto besteedbaar inkomen
Mensen onder modaal en lager zijn de klos
Iets boven modaal? hehe

4500 is 2x modaal
Carpe Libertatem
pi_59993010
Dus ik wil van niemand op FOK nog (Proforma) geklaag dat ze 52% belasting betalen, terwijl ze het hoogste percentage netto hebben.
pi_59994382
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 12:40 schreef henkway het volgende:
Dus ik wil van niemand op FOK nog (Proforma) geklaag dat ze 52% belasting betalen, terwijl ze het hoogste percentage netto hebben.
Je betaalt nooit 52% inkomstenbelasting over je inkomen. Je betaalt het pas boven inkomsten van 52.000 en hoger.
pi_59998360
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:30 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Je betaalt nooit 52% inkomstenbelasting over je inkomen. Je betaalt het pas boven inkomsten van 52.000 en hoger.
ach, nee echt??, goh., jeempie
pi_59998398
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 16:08 schreef henkway het volgende:

[..]

ach, schiet op, goh.
Nou, geef mij eens een rekenvoorbeeld waaruit blijkt dat je over een inkomen 52% inkomstenbelasting gaat betalen.
pi_60006078
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 16:09 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nou, geef mij eens een rekenvoorbeeld waaruit blijkt dat je over een inkomen 52% inkomstenbelasting gaat betalen.
welk inkomen??
Overwerk, gratificatie, vakantiegeld of dertiende maand?/ zeg het maar
pi_60008439
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Och het kan best, je moet er het goede moment voor uitkiezen (tijdens een hoogconjunctuur) en zorgen voor een erg groot draagvlak in de bevolking dan is het geen onoverkomelijk probleem. Maar aan die combi ontbreekt het de komende tijd nog wel.
pfff, draagvlak, nou daar heeft het huidige kabinet in ieder geval schijt aan.
pi_60008645
edit we weten het maar doe het toch maar niet meer want hier schiet je niets mee op

[ Bericht 78% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 10-07-2008 13:35:20 ]
pi_60012328
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 21:38 schreef henkway het volgende:

[..]

welk inkomen??
Overwerk, gratificatie, vakantiegeld of dertiende maand?/ zeg het maar
Als dat je enige inkomen in een jaar is, doe dat maar. Neem anders gewoon je jaarinkomen en laat daar de belastingtarieven maar eens op los.
pi_60012364
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 23:08 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

pfff, draagvlak, nou daar heeft het huidige kabinet in ieder geval schijt aan.
Klopt maar het is wel handig wanneer je omstreden maatregelen wilt doorvoeren. Als de bonden en werkgevers zwaar tegen zijn dan wordt het erg lastig.
  donderdag 10 juli 2008 @ 09:58:33 #174
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60013495
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 08:24 schreef henkway het volgende:

[..]

O ja zal ik ff doen

je ziet het scheelt nauwelijks iets, dus waar lullen we dan over.
Ja maar flattax houdt natuurlijk ook in dat dat soort inhoudingen beeindigd moeten worden
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60013713
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 09:58 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja maar flattax houdt natuurlijk ook in dat dat soort inhoudingen beeindigd moeten worden
doe eens een voorstel aan de VVD maffia om de Zorgkartel inhouding van Frank de Grave van de NZA af te schaffen, vraag gelijk even aan Hoogervorst hoe het met het woekerpolis onderzoek staat.

Ze willen juist de langdurig zieken uit de verzekering doen en in de AWBZ gooien, dus moet ook de AWBZ omhoog, of andere vergoedingen uit de AWBZ.

[ Bericht 7% gewijzigd door henkway op 10-07-2008 12:23:28 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')