Och het kan best, je moet er het goede moment voor uitkiezen (tijdens een hoogconjunctuur) en zorgen voor een erg groot draagvlak in de bevolking dan is het geen onoverkomelijk probleem. Maar aan die combi ontbreekt het de komende tijd nog wel.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:43 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En onhandig doorvoeren en onze belastingdienst gaan helaas hand in hand
Wie zijn dan ineens de zwakkeren? Die 70% die in dat voorbeeld?quote:Op zondag 6 juli 2008 12:38 schreef du_ke het volgende:
Daarmee dus het ontzien van de zwakkeren ten opzichtevan nu. Een grotere groep 'zielig' maken en aan het staatsinfuus hangen dus.
Leuk dat jij iets vindt, maar een vlaktaks met een vrije voet van 0 euro, wordt door bijna niemand als wenselijk beschouwd. Hier ook niet. In alle voorbeelden (inclusief de M77 PDF) en definities van vlaktaks komt een vrije voet dan ook terug.quote:Neehoor het is gewoon een progressief stelsel met een grote belastingvrije voet. Hoe meer je verdient hoe meer je relatief en absoluut aan belasting moet hoesten. Niks vlaks aan.
Die kost vele honderden miljoenen per jaar. Aan ambtenaren en belastingadviseurs.quote:Ach hoe duur is die belastingdienst nou helemaal? Dat valt best mee hoor die paar cent die je daarmee uitspaart ben je elders wel weer kwijt gok ik zo.
Ziekekosten lopen niet via de belastingdienst. Althans, zou zou het moeten zijn.quote:Maar wel weer nadelig voor mensen die te maken hebben met bv grote uitgaven voor ziekte of opleidingen.
Precies. En dat wil ik dus niet. Niet via de belastingdienst i.i.g., en al helemaal niet via de inkomstenbelasting.quote:Het heeft dus 2 kanten. Ik vind het namelijk helemaal niet erg om "gewenst gedrag" fiscaal te stimuleren.
Daar zijn andere methoden voor.quote:Het werkt beter als je het isoleren van je spouwmuur of het volgen van een opleiding deels van de belasting af kan trekken dan dat je op jaarbasis 2 tientjes algemene belasting minder mag gaan betalen.
Ik had het over de grotere groep die jij in je voorbeeld geen belasting wou laten betalenquote:Op zondag 6 juli 2008 13:47 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Wie zijn dan ineens de zwakkeren? Die 70% die in dat voorbeeld?
[..]
Voor een groot deel echter voor andere belastingen dan de inkomstenbelasting. Daarvoor praten we over een, zeker ten opzichte van wat er geïnd wordt, relatief beperkt bedrag. Geen erg sterk argument voor de invoering dus.quote:Die kost vele honderden miljoenen per jaar. Aan ambtenaren en belastingadviseurs.
[..]
Deels wel, bij extra hoge lasten kan je een deel aftrekken. Net als voor bv opleidingen of bepaalde gewenste verzekeringen.quote:Ziekekosten lopen niet via de belastingdienst. Althans, zou zou het moeten zijn.
[..]
En daarover verschillen we dus van meningquote:Precies. En dat wil ik dus niet. Niet via de belastingdienst i.i.g., en al helemaal niet via de inkomstenbelasting.
[..]
Oh allicht maar of ze veel effectiever zijn?quote:Daar zijn andere methoden voor.
Ik ben benieuwdquote:Op zondag 6 juli 2008 12:56 schreef henkway het volgende:
Als je nu een aantal bruto netto's naast elkaar zet dan zul je zien dat we allang flattax hebben, ik zal van de week een berekening uploaden
O ja zal ik ff doenquote:
En waar gaan we de AWBZ en ZVW dan van betalen ? Waarom zou de WW inhouding ten onrechte zijn ?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 08:24 schreef henkway het volgende:
[..]
O ja zal ik ff doen
http://www.driveway.com/f6v8h4v0p3
je ziet het scheelt nauwelijks iets, dus waar lullen we over.
De AWBZ moet fors omlaag en de kartelinhouding ZVW moet afgebouwd worden, daarnaast is de WW inhouding al drie jaar ten onrechte, dus diefstal
De WW pot is al jaren te vol voor de uitkeringen, en er was in 2006 al belooft dat die zou stopppen, het is in 2007 een jaar uitgesteld en nu zou het 2009 worden maar het geldgeile kabinet wil het nu weer niet doen, terwijl het een verzekeringspremie is.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
En waar gaan we de AWBZ en ZVW dan van betalen ? Waarom zou de WW inhouding ten onrechte zijn ?
Iets boven modaal? hehequote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:02 schreef henkway het volgende:
Dus mensen met een salaris van 4500 bruto, dat is iets boven modaal zijn het voordeligst uit qua netto besteedbaar inkomen
Mensen onder modaal en lager zijn de klos
Je betaalt nooit 52% inkomstenbelasting over je inkomen. Je betaalt het pas boven inkomsten van 52.000 en hoger.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:40 schreef henkway het volgende:
Dus ik wil van niemand op FOK nog (Proforma) geklaag dat ze 52% belasting betalen, terwijl ze het hoogste percentage netto hebben.
ach, nee echt??, goh., jeempiequote:Op woensdag 9 juli 2008 13:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je betaalt nooit 52% inkomstenbelasting over je inkomen. Je betaalt het pas boven inkomsten van 52.000 en hoger.
Nou, geef mij eens een rekenvoorbeeld waaruit blijkt dat je over een inkomen 52% inkomstenbelasting gaat betalen.quote:
welk inkomen??quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nou, geef mij eens een rekenvoorbeeld waaruit blijkt dat je over een inkomen 52% inkomstenbelasting gaat betalen.
pfff, draagvlak, nou daar heeft het huidige kabinet in ieder geval schijt aan.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Och het kan best, je moet er het goede moment voor uitkiezen (tijdens een hoogconjunctuur) en zorgen voor een erg groot draagvlak in de bevolking dan is het geen onoverkomelijk probleem. Maar aan die combi ontbreekt het de komende tijd nog wel.
Als dat je enige inkomen in een jaar is, doe dat maar. Neem anders gewoon je jaarinkomen en laat daar de belastingtarieven maar eens op los.quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:38 schreef henkway het volgende:
[..]
welk inkomen??
Overwerk, gratificatie, vakantiegeld of dertiende maand?/ zeg het maar
Klopt maar het is wel handig wanneer je omstreden maatregelen wilt doorvoeren. Als de bonden en werkgevers zwaar tegen zijn dan wordt het erg lastig.quote:Op woensdag 9 juli 2008 23:08 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
pfff, draagvlak, nou daar heeft het huidige kabinet in ieder geval schijt aan.
Ja maar flattax houdt natuurlijk ook in dat dat soort inhoudingen beeindigd moeten wordenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 08:24 schreef henkway het volgende:
[..]
O ja zal ik ff doen
http://www.driveway.com/f6v8h4v0p3
je ziet het scheelt nauwelijks iets, dus waar lullen we dan over.
De AWBZ moet fors omlaag en de kartelinhouding ZVW moet afgebouwd worden, daarnaast is de WW inhouding al drie jaar ten onrechte, dus diefstal
doe eens een voorstel aan de VVD maffia om de Zorgkartel inhouding van Frank de Grave van de NZA af te schaffen, vraag gelijk even aan Hoogervorst hoe het met het woekerpolis onderzoek staat.quote:Op donderdag 10 juli 2008 09:58 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja maar flattax houdt natuurlijk ook in dat dat soort inhoudingen beeindigd moeten worden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |