abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59810977
quote:
Op maandag 30 juni 2008 21:19 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik geef het op. Je zoekt het maar uit. Dat je voor een flattax bent om zo subsidies te kunnen verminderen a la. Maar dat hard werken riedeltje van je slaat echt nergens op.

Schijventarief loonbelasting:
schaal 1 t/m ¤ 17.579 33,60%
schaal 2 ¤ 17.580 t/m ¤ 31.589 41,85%
schaal 3 ¤ 31.590 t/m ¤ 53.860 42%
schaal 4 ¤ 53.861 of meer 52%

Zoals je ziet betaal je tot 54.860 e 42% belasting. Dit doe je al vanaf 17.500e. In die hele bandbreedte hou je dus van elke euro 60% over. Bij het invoeren van de flattax zal dit niet veranderen. Zie daarvoor het stukje dat je zelf gister hier gepost hebt.
Reageer geewoon eens op Martijn, je weet wel die gozer die het over overuren en dergelijke had
pi_59810980
quote:
Op maandag 30 juni 2008 22:59 schreef henkway het volgende:

[..]

Je vergeet dat men boven de 3850 al geen WW premies meer betaald, dus daarboven slaat het al door
Eindelijk iemand die wel kan rekenen
  dinsdag 1 juli 2008 @ 07:32:22 #78
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_59811229
quote:
Op maandag 30 juni 2008 22:37 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Jij hebt helemaal niets voorgerekend, dat is een CCCP-tje uit dat PDF-je. En daarin is slechts een enkel voorbeeld uitgerekend, waarbij het doel een heel andere was dan het minimaliseren van de lasten voor Jan Modaal en daar onder. Als je de vrije voet zou vergroten en het genoemde belastingtarief van 27,7% zou optrekken, dan zouden makkelijk de laagste 5 decielen er op vooruit gaan en 'de rijken' die zouden er dan op achteruit gaan. Dat domme geschreeuw hier van mensen die beweren dat alleen rijken erop vooruit gaan, die verdommen het gewoon om te rekenen.
Hee, het is niet mijn PDFje. Je kan wel weer doen alsof ik hier achterlijk ben, maar het woord flattax zelf doet verdomd weinig. Het is de invulling die bepaalt wie er vooruitgaan. Daarnaast zal je ook iets aan de HRA en andere regelingen moeten doen voordat het hout gaat snijden.

Maar daar heb ik hier nog niemand iets over horen zeggen.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  dinsdag 1 juli 2008 @ 07:33:19 #79
Stranger than fiction
pi_59811233
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 05:07 schreef Peter_Europa het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die wel kan rekenen
Ik heb jou nog niet meer dan 2 zinnen tegelijk zien posten.
pi_59811761
quote:
Op zondag 29 juni 2008 23:46 schreef Peter_Europa het volgende:

[..]

Tuurlijk wel en dat kan een basisschool leerling nog wel uitrekenen
Dan moet jij het ons toch voor kunnen rekenen?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_59811965
Ja maar ik heb geen zin om te gaan discussieren met iemand die niet in de gaten heeft dat een flat-tax tot meer mogelijkheden tot ontplooing te komen
  dinsdag 1 juli 2008 @ 10:20:06 #82
Stranger than fiction
pi_59813277
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 09:08 schreef Peter_Europa het volgende:
Ja maar ik heb geen zin om te gaan discussieren met iemand die niet in de gaten heeft dat een flat-tax tot meer mogelijkheden tot ontplooing te komen
Volgens mijn inzichten levert de flattax zelf niet zoveel op, het is het pakket aan extra maatregelen die het eventueel interessant kunnen maken. Als ze niet de ballen hebben om het meteen helemaal goed aan te pakken zal je er weinig van merken. Het huidige systeem is mede door de HRA in praktijk minder progressief dan het doet lijken.

Maar goed je zal wel weer vanalles door elkaar halen en de afspraken die je met je baas maakt erbij halen...
pi_59813437
Sorry maar je ijlt echt
  dinsdag 1 juli 2008 @ 10:35:19 #84
Stranger than fiction
pi_59813586
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 10:27 schreef Peter_Europa het volgende:
Sorry maar je ijlt echt
Als je je cursus argumentatie hebt gehad, kom je maar weer.
pi_59813652
Ik ben niet aan het argumenteren.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 10:40:13 #86
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_59813707
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 10:38 schreef Peter_Europa het volgende:
Ik ben niet aan het argumenteren.
Misschien handig om daar eens mee te beginnen, of anders gewoon dit subforum links te laten liggen
pi_59813806
Alleen in de geval niet. Als iemand met een beetje verstand van zaken voorbij zal ik gaan argumenteren waarom ik het wel of niet mee eens bent
  dinsdag 1 juli 2008 @ 11:03:00 #88
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_59814206
Kut kabinet ook.
pi_59814364
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 10:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Volgens mijn inzichten levert de flattax zelf niet zoveel op, het is het pakket aan extra maatregelen die het eventueel interessant kunnen maken. Als ze niet de ballen hebben om het meteen helemaal goed aan te pakken zal je er weinig van merken. Het huidige systeem is mede door de HRA in praktijk minder progressief dan het doet lijken.

Maar goed je zal wel weer vanalles door elkaar halen en de afspraken die je met je baas maakt erbij halen...
nee denk het ook niet, de HRA blokkeert de ontwikkeling van werkend nederland, pas als die weg is kun je werkenden gaan belonen, dat geld ook voor de AWBZ en de ZVW , maar dan moet er eerst echte marktwerking komen tussen verzekeraars en niet wat Hoogervorst gedaan heeft

Volgend jaar gaat trouwens de eigenrisico fors omhoog volgens de www.NZA.nl
  dinsdag 1 juli 2008 @ 11:12:23 #90
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_59814429
HRA afschaffen is opzich wel een goeie maar dan moet ook de huursubsidie op de schop. Alle verhogingen van de vaste lasten moet dan bij iedereen gebeuren ipv slechts bij de huiseigenaren.
pi_59814659
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:09 schreef henkway het volgende:

[..]

nee denk het ook niet, de HRA blokkeert de ontwikkeling van werkend nederland,
, met een huurhuis kan je geen carriere maken ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 1 juli 2008 @ 11:35:55 #92
Stranger than fiction
pi_59815007
quote:
Op maandag 30 juni 2008 22:59 schreef henkway het volgende:

[..]

Je vergeet dat men boven de 3850 al geen WW premies meer betaald, dus daarboven slaat het al door

Wat bedoel je met deze opmerking?
pi_59815147
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:12 schreef Noway666 het volgende:
HRA afschaffen is opzich wel een goeie maar dan moet ook de huursubsidie op de schop. Alle verhogingen van de vaste lasten moet dan bij iedereen gebeuren ipv slechts bij de huiseigenaren.
Want? Mensen met niks moeten ook boeten voor rijkelui die jarenlang het profijt van de HRA hebben mogen genieten?
pi_59815355
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:35 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Misschien dat SVW premies en premies Volksverzekeringen niets met belastingen te maken hebben ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_59816065
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:35 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

dat als je 52% betaald over de top dan hoef je over je SV loon geen 3,5 % WW premie te betalen , dus feitelijk hebben we al een flattax, alleeen erg hoog
pi_59828772
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 07:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Hee, het is niet mijn PDFje.
Weet ik. Daarom schreef ik ook dat jij niets voorgerekend had. (Dat is voor je gedaan.)
quote:
Je kan wel weer doen alsof ik hier achterlijk ben, maar het woord flattax zelf doet verdomd weinig.
Weer? Het gaat niet om achterlijk zijn hoor...
quote:
Het is de invulling die bepaalt wie er vooruitgaan. Daarnaast zal je ook iets aan de HRA en andere regelingen moeten doen voordat het hout gaat snijden.
Maar daar heb ik hier nog niemand iets over horen zeggen.
... het gaat om het niet willen uitrekenen. Er zijn een aantal mensen in dit topic dat maar blijft jammeren (o.a. aan de hand van dat PDF-je) dat alleen de rijken erop vooruit zouden gaan bij een flattax (met vrije voet). En dat is pertinent onjuist en in mijn ogen gedram van lui links. Dat ook de heffingsgrondslag moet groeien, moge duidelijk zijn (en daar valt o.a. de HRA onder, maar w.m.b. nagenoeg alle kortingen, aftrekposten en subsidies).
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:48:54 #97
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59829823
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:12 schreef Noway666 het volgende:
Ja, maar dat is ook de bedoeling van Flattax alle subsidies, toelages, HRA en andere extra belastingen er uit en een belasting er voor terug.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_59829937
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:48 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, maar dat is ook de bedoeling van Flattax alle subsidies, toelages, HRA en andere extra belastingen er uit en een belasting er voor terug.
en het afschaffen van de inkomensafhankelijke ZVW premie zodat er een keer concurrentie terugkomt in plaats van die marktwerking van Hoogervorst
  dinsdag 1 juli 2008 @ 22:54:20 #99
Stranger than fiction
pi_59829967
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:10 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Weet ik. Daarom schreef ik ook dat jij niets voorgerekend had. (Dat is voor je gedaan.)
[..]

Weer? Het gaat niet om achterlijk zijn hoor...
[..]

... het gaat om het niet willen uitrekenen. Er zijn een aantal mensen in dit topic dat maar blijft jammeren (o.a. aan de hand van dat PDF-je) dat alleen de rijken erop vooruit zouden gaan bij een flattax (met vrije voet). En dat is pertinent onjuist en in mijn ogen gedram van lui links. Dat ook de heffingsgrondslag moet groeien, moge duidelijk zijn (en daar valt o.a. de HRA onder, maar w.m.b. nagenoeg alle kortingen, aftrekposten en subsidies).
Wie erop vooruitgaan is afhankelijk van de invulling. Alleen al het afbouwen van het logge subsidie apparaat en het vereenvoudigen van belastingstelsel (waar vooral de echt rijken van profiteren omdat zij wel toegang hebben tot goede belastingadviseurs) kan heel veel opleveren. Dan hoef je niet eens te sleutelen aan het progressieve inkomstenbelastingstelsel.

Zoals jou ook wel opgevallen zal zijn val je als gezonde middenklasser eigenlijk buiten alle interessante uitzonderingssituaties.
  † In Memoriam † dinsdag 1 juli 2008 @ 22:54:48 #100
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59829980
Belasting is heroine voor ambtenaren zonder dat ze er een overdosis van kunnen nemen. Meer meer, nog hoger de wolken in.
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')