Wel meer reden, maar niet meer mogelijkheden. Eerder minder mogelijkheden zelfs.quote:Op zondag 29 juni 2008 23:31 schreef Peter_Europa het volgende:
Meer reden om bij de rijken te komen dus.
Er zijn meer doelen in het leven om na te streven dan geld en rijkdom.quote:Op zondag 29 juni 2008 23:31 schreef Peter_Europa het volgende:
Meer reden om bij de rijken te komen dus.
ja, alleen niet zo boeiend voor deze topicquote:Op zondag 29 juni 2008 23:37 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Er zijn meer doelen in het leven om na te streven dan geld en rijkdom.
Tuurlijk wel en dat kan een basisschool leerling nog wel uitrekenenquote:Op zondag 29 juni 2008 23:35 schreef RonaldRegen het volgende:
Wel meer reden, maar niet meer mogelijkheden. Eerder minder mogelijkheden zelfs.
Ik dacht al dat je geen idee hebt hoe de belastingschalen werken. Schaal 2 en 3 zijn zo goed als gelijk namelijk.quote:
quote:Op maandag 30 juni 2008 09:13 schreef henkway het volgende:
http://www.belastingdiens(...)08-09.html#P622_8500
Wel hoor, maar gelukkig leg jij wel perfect uitquote:Op maandag 30 juni 2008 08:07 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik dacht al dat je geen idee hebt hoe de belastingschalen werken. Schaal 2 en 3 zijn zo goed als gelijk namelijk.
Schijventarief loonbelasting:quote:Op maandag 30 juni 2008 09:57 schreef Peter_Europa het volgende:
[..]
Wel hoor, maar gelukkig leg jij wel perfect uit
Als je met de bewering komt dat meer werken niet uit kan dan moet je ook met een onderbouwing komen. De enige belasting die gerelateerd is aan je inspanningen is IB. Als je het over de armoedeval hebt, moet je dat ook benoemen. Anders kan je inderdaad beter je mond houden.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:48 schreef Peter_Europa het volgende:
Ja gewoon waarom mijn woorden niet kloppen.....
Maar ach er zijn nog meer belastingen, maar daar zal ik je maar niet mee vermoeien
Nu je het nog een keer zo uitgelegd heb. Heb ik inderdaad het licht gezien. Heel verhelderend.quote:Op maandag 30 juni 2008 16:55 schreef Peter_Europa het volgende:
Wat ik zeg klopt gewoon. Flattax zorgt ervoor dat je eigen beter kan ontwikkelen
Daar ben je zo klaar, met iemand die dat niet begrijpt ga ik niet in discussie
Idd met flattax beloon je mensen als ze harder / langer willen werken ipv ze af te straffenquote:Op zondag 29 juni 2008 23:28 schreef Peter_Europa het volgende:
Het huidige stelsel haalt initiatief uit de mens alleen daarom al is een flat-tax beter
Jezus wat voor plaat heb jij voor je kop? Heb je gister nog voorgerekend dat alleen de allerarmsten en allerrijksten er iets op vooruit gaan...quote:Op maandag 30 juni 2008 20:52 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd met flattax beloon je mensen als ze harder / langer willen werken ipv ze af te straffen
Effe een beetje dimmen graag.quote:Op maandag 30 juni 2008 21:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Jezus wat voor plaat heb jij voor je kop? Heb je gister nog voorgerekend dat alleen de allerarmsten en allerrijksten er iets op vooruit gaan...
Is er iets mis met je geheugen?
Om je te helpen, zie hier: 'Balkenende-IV is verslaafd aan belastingen'
Ik geef het op. Je zoekt het maar uit. Dat je voor een flattax bent om zo subsidies te kunnen verminderen a la. Maar dat hard werken riedeltje van je slaat echt nergens op.quote:Op maandag 30 juni 2008 21:14 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Effe een beetje dimmen graag.Zeker als blauwe verwacht ik wel een beetje respect.
![]()
Wat ik bedoel is dat als er voor flat tax gekozen wordt (ongeacht voor de gevolgen voor de personen bij invoering). De mensen die dan harder gaan werken of langer gaan werken beter af zijn dan met het huidige stelsel. Want overuren enzo worden in het huidige stelsel veel zwaarder belast en dat is bij flattax niet het geval
Dan ga je er gemaks halve vanuit dat de flaxtax ook 40 % wordt en waar is die aanname op gebaseerd?quote:Op maandag 30 juni 2008 21:19 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik geef het op. Je zoekt het maar uit. Dat je voor een flattax bent om zo subsidies te kunnen verminderen a la. Maar dat hard werken riedeltje van je slaat echt nergens op.
Schijventarief loonbelasting:
schaal 1 t/m ¤ 17.579 33,60%
schaal 2 ¤ 17.580 t/m ¤ 31.589 41,85%
schaal 3 ¤ 31.590 t/m ¤ 53.860 42%
schaal 4 ¤ 53.861 of meer 52%
Zoals je ziet betaal je tot 54.860 e 42% belasting. Dit doe je al vanaf 17.500e. In die hele bandbreedte hou je dus van elke euro 60% over. Bij het invoeren van de flattax zal dit niet veranderen. Zie daarvoor het stukje dat je zelf gister hier gepost hebt.
Jij hebt helemaal niets voorgerekend, dat is een CCCP-tje uit dat PDF-je. En daarin is slechts een enkel voorbeeld uitgerekend, waarbij het doel een heel andere was dan het minimaliseren van de lasten voor Jan Modaal en daar onder. Als je de vrije voet zou vergroten en het genoemde belastingtarief van 27,7% zou optrekken, dan zouden makkelijk de laagste 5 decielen er op vooruit gaan en 'de rijken' die zouden er dan op achteruit gaan. Dat domme geschreeuw hier van mensen die beweren dat alleen rijken erop vooruit gaan, die verdommen het gewoon om te rekenen.quote:Op maandag 30 juni 2008 21:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
...Heb je gister nog voorgerekend dat alleen de allerarmsten en allerrijksten er iets op vooruit gaan...
Je vergeet dat men boven de 3850 al geen WW premies meer betaald, dus daarboven slaat het al doorquote:Op maandag 30 juni 2008 21:19 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik geef het op. Je zoekt het maar uit. Dat je voor een flattax bent om zo subsidies te kunnen verminderen a la. Maar dat hard werken riedeltje van je slaat echt nergens op.
Schijventarief loonbelasting:
schaal 1 t/m ¤ 17.579 33,60%
schaal 2 ¤ 17.580 t/m ¤ 31.589 41,85%
schaal 3 ¤ 31.590 t/m ¤ 53.860 42%
schaal 4 ¤ 53.861 of meer 52%
Zoals je ziet betaal je tot 54.860 e 42% belasting. Dit doe je al vanaf 17.500e. In die hele bandbreedte hou je dus van elke euro 60% over. Bij het invoeren van de flattax zal dit niet veranderen. Zie daarvoor het stukje dat je zelf gister hier gepost hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |