abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59863087
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:33 schreef Wheelgunner het volgende:
NYT is Democratisch en nogal links.
Als dat zo zou zijn, dan zouden ze het niet eens zijn met de oorlog, met het bespioneren van onschuldige burgers en zouden er een stuk of wat minder conservatieve columnisten zijn. Misschien zouden ze zelfs kritisch tegenover het regime staan. De New York Times is misschien Democratischer en nogal linkser, het is echter zeker niet "nogal links".
pi_59864432
Wesley Clark zegt dat John McCains -vrij desastreuze, me dunkt- militaire verleden hem niet per se geschikt maakt als president. Daar is niets mis mee en het is geen aanval op McCains militaire verleden. Volgens John McCain is er van alles mis mee en is het een aanval op zijn militair verleden en zijn team slaat op gepaste, totaal niet hypocriete wijze terug: "“General Clark probably wouldn’t get that much praise from this group,” Mr. Swindle said. “As high ranking as he is, his record in his last command was less than stellar.”"

Het zou mooi zijn als de media eindelijk eens beginnen met het aanpakken van de flip-flops, de tegenstrijdigheden en de hypocriete reacties van John McCain en z'n team.
pi_59864439
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:33 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Uhm, nee. Fox is Conservatief Republikeins, en NYT is Democratisch en nogal links. Staan beide dus gewoon lijnrecht tegenover elkaar.
Daar was ik mij van bewust ja, met 'fuhrer' bedoelde ik ook Rupert Murdoch.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_59866567
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 12:24 schreef AlanSmitheeJr het volgende:

[..]

Probeer je de conservatieve republikeinen nu te beledigen? Ik denk dat geen enkele serieuze politieke partij met Fox geassocieerd wil worden.
Geintje zeker. Ze zijn niet alleen met FOX geassocieerd, FOX is zo ongeveer de spreekbuis van de Republikeinse partij.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_59866985
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 12:24 schreef AlanSmitheeJr het volgende:

[..]

Probeer je de conservatieve republikeinen nu te beledigen? Ik denk dat geen enkele serieuze politieke partij met Fox geassocieerd wil worden.
Ik denk dat je geen idee hebt hoe groot Fox News is in de VS. Elke politieke partij is op Fox langs gekomen. Als je dat niet weet ben je toch vooral naar, voor Amerikaanse begrippen liberal media aan het kijken.

http://www.broadcastingcable.com/article/CA6517290.html
quote:
Fox News Channel once again ended the year as cable’s top news network, followed by CNN, with few radical ratings dips or surges for either network. But among the channels with smaller audience totals -- MSNBC, CNBC and CNN Headline News -- 2007 was a year of growth.

For the year in primetime, Fox News was the No. 6-ranked cable channel behind USA Network, TNT, ESPN, TBS and Lifetime Television. That’s two notches higher than its ranking last year. CNN, its closest news competitor, was No. 26, down one.

Fox News was down 1% in total viewers in total day and 3% in the 25-54 demographic, but it still boasted most of the top-rated shows on cable news led by The O’Reilly Factor, which has been No. 1 in its 8 p.m. time slot for 85 consecutive months.

CNN posted a slight uptick in total day in viewers and the demo (1% and 3%, respectively) and posted a 7% gain in primetime (8 p.m.-11 p.m.) in the 25-54 demo.

MSNBC continued to grow in total day in viewers (17%) and the demo (15%) and was up in primetime 28% in total viewers and 22% in the demo. But its morning ratings eroded after Don Imus was deposed in April. Year-to-year in the morning, MSNBC was down 9% in total viewers and 21% in the demo with Joe Scarborough’s Morning Joe.

In total day, CNBC was up 27% in viewers and 25% in the demo and in primetime gained 34% in total viewers and 17% in the demo.

The fledgling Fox Business Network is averaging a mere 6,000 viewers in total day and 15,000 in primetime for its first three months on the air. But the channel is not widely available.

CNN Headline News was up in total day 12% in viewers and 11% in the demo and 14% in primetime viewers and 16% in the demo.

[ Bericht 29% gewijzigd door Fokski op 03-07-2008 15:06:22 ]
  † In Memoriam † vrijdag 4 juli 2008 @ 06:58:50 #131
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59881088
quote:
De Democratische presidentskandidaat Barack Obama heeft donderdag gezinspeeld op een wijziging in zijn standpunt ten aanzien van de oorlog in Irak.

Tot nu toe beloofde Obama dat hij, mocht hij begin volgend jaar het Witte Huis betreden, binnen zestien maanden Amerikaanse troepen naar huis zal halen. Maar op campagne in North Dakota zei hij donderdag dat zijn geplande reis naar Irak als gevolg kan hebben dat hij zijn plannen wijzigt.

Veel hangt af van wat hij te horen krijgt van militaire commandanten ter plekke, zei hij. Opmerkelijk is dat president George Bush ook vaak zegt dat hij bij beslissingen over troepenterugtrekkingen vooral luistert naar de commandanten ter plekke.

De deadline van zestien maanden was altijd al op voorwaarde dat de Amerikaanse troepen veilig zijn en dat Irak stabiel is, zei de senator uit Illinois. De oorlog moet op verantwoorde wijze worden beëindigd, herhaalde hij, maar zo 'ondoordacht' als de Amerikaanse invasie was, zo 'voorzichtig' moeten de Verenigde Staten zijn bij de terugtrekking.
Change!
Carpe Libertatem
  vrijdag 4 juli 2008 @ 07:25:23 #132
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_59881181
Ik verbaasde me vandaag vooral over hoeveel geld Rush Limbaugh verdient. Tot aan 2016 is dat 400 miljoen dollar. Voor een radioshow....
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_59881851
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 06:58 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Change!
Je kan beter niet op Nederlandse kranten afgaan. Obama heeft gisteren twee pers-conferenties gegeven. Het bericht in je quote lijkt vooral gebaseerd op de eerste. In de tweede pers-conferentie zei Obama:
quote:
“Let me be as clear as I can be,” he said. “I intend to end this war. My first day in office I will bring the Joint Chiefs of Staff in, and I will give them a new mission, and that is to end this war — responsibly, deliberately, but decisively.”
pi_59881917
quote:

[..]

Change!
Kul. Het standpunt is ongewijzigd voor diegene die echt op let. De Nederlandse media valt trouwens zowieso door de mand als je een beetje de Amerikaanse media volgt. Wat men allemaal wel niet op pikt.
pi_59885447
quote:

[..]

Change!
quote:
Please, Please, Reporters with Brains

I spent most of today in bed with some kind of nasty cold. So I only caught up on any news this evening. And I must confess to being little short of astounded by the avalanche of press BS I'm reading on Barack Obama's position on Iraq.

The McCain camp seems to have a lot of reporters eating out of its hands since many journalists don't appear to grasp the basic distinction between strategy and tactics. I've even had normally sensible journalist colleagues forwarding me RNC press releases like they're passing on the revealed truth. McCain's campaign actually put out a statement claiming that Obama "has now adopted John McCain's position that we cannot risk the progress we have made in Iraq by beginning to withdraw our troops immediately without concern for conditions on the ground."

I've watched this campaign unfold pretty closely. And I've listened to Obama's position on Iraq. He's been very clear through this year and last on the distinction between strategy and tactics. Presidents set the strategy -- which in this context means the goal or the policy. And if the policy is a military one, a President will consult closely with his military advisors on the tactics used to execute the policy.

This is an elementary distinction the current occupant in the White House has continually tried to confuse by claiming that his policies are driven and constrained by the advice he's given by his commanders on the ground. There's nothing odd or contradictory about Obama saying that he'll change the policy to one of withdrawal of American combat troops from Iraq with a specific timetable but that he will consult with his military advisors about how best to execute that policy.

For the McCain campaign to put out a memo to reporters claiming that Obama has adopted McCain's policy only shows that his advisors believe that a sizable percentage of the political press is made up of incorrigible morons. And it's hard to disagree with the judgment.

The simple truth is that this campaign offers a very clear cut choice on Iraq. One candidate believes that the US occupation of Iraq is the solution; the other thinks it's the problem. John McCain supports the permanent deployment of US troops in Iraq. That is why his hundred years remark isn't some gotcha line. It's a clear statement of his policy. Obama supports a deliberate and orderly withdrawal of US forces from Iraq. It's a completely different view of America's role in the world and future in the Middle East. Reporters who can't grasp what Obama is saying seem simply to have been permanently befuddled by George W. Bush's game-playing over delegating policy to commanders.
http://talkingpointsmemo.com/archives/202750.php
  † In Memoriam † vrijdag 4 juli 2008 @ 11:58:00 #136
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59885570
quote:
Jij denkt serieus dat jouw held zich aan zijn standpunt gaat kunnen houden als hij eenmaal in office is?
Carpe Libertatem
pi_59885825
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:58 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat jouw held zich aan zijn standpunt gaat kunnen houden als hij eenmaal in office is?
Dat hij de oorlog wil beëindigen en dat het merendeel van de troepen binnen twee jaar uit Irak is? Jazeker. Ik zou niet weten waarom niet. Misschien kun je uitleggen waarom Barack Obama plotseling gaat zeggen: Nee, toch maar niet, we blijven nog vier jaar. Het kan, alles kan, maar ik zie op het moment geen reden waarom dat zou zijn. Jij wel, waarom?

De keuze is simpel: Je kunt kiezen voor de huidige partij, voor het huidige beleid, en Amerikaanse troepen nog minstens vier jaar in Irak een uitzichtloze oorlog laten voeren, of je kunt kiezen voor de oppositie, voor de kandidaat die wat dit onderwerp betreft, in tegenstelling tot John McCain en George W. Bush, het juiste beoordelingsvermogen had en de oorlog wil stoppen en de Amerikaanse troepen wil terugtrekken. (Het is niet helemaal duidelijk of hij er nog wat wil achterlaten; een slecht plan, me dunkt.)

Maar on-topic: Jij zegt cynisch "Change!", alsof Barack Obama zijn positie heeft veranderd. Het punt is dat dat niet zo is: zijn standpunt is nog steeds dat binnen twee jaar de Amerikaanse troepen verdwenen moeten zijn en dat de wijze waarop besproken zal worden met de militairen in Irak. Dat is een helder standpunt dat in de loop der maanden en jaren niet is gewijzigd.

Wat, nu, heeft dat te maken met de vraag of hij zich aan z'n woord zal houden? Niets. Het is een heel ander onderwerp.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 15:03:02 #138
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_59891274
Paul Krugman is just on the right of Fidel Castro.
pi_59894855

Geweldig dit filmpje !

Niet Obama zal een eind maken aan de Amerikaanse levensstijl, maar simpelweg hogere energieprijzen. Alleen bij Fox News hebben ze toch een manier gevonden om Obama al de schuld te geven .
pi_59907113
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 18:44 schreef pberends het volgende:

Geweldig dit filmpje !

Niet Obama zal een eind maken aan de Amerikaanse levensstijl, maar simpelweg hogere energieprijzen. Alleen bij Fox News hebben ze toch een manier gevonden om Obama al de schuld te geven .
de vrouwelijke O'Reilly
Life sucks
pi_59908288
quote:

Geweldig dit filmpje !

Holy fuck, you've got to be kidding me.

Over Obama, zijn trek richting het midden van de laatste tijd vind ik wel ontgoochelend. Opeens heel erg chummy met de evangelicals, toezegging dat hij 'faith based initiatives' wil uitbreiden, zijn steun voor de FISA bill, en nu begint hij ook al heel langzaam terug te komen op z'n toezeggingen wat betreft Irak. Het is nog steeds een betere keuze dan McCain 'by far', maar ik begin steeds meer teleurgesteld te raken. En ik had volgens de online test full-on Obamania...
pi_59910012
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:03 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

de vrouwelijke O'Reilly
Op Wikipedia staat dat ze heeft gedate met Keith Olbermann. Ik vraag mij af waar zij het tijdens zo'n date dan over hadden...
  zaterdag 5 juli 2008 @ 17:13:51 #144
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_59910692
Ann Coulter is nog wat extremer denk ik. Maar laat ze toch, die mensen mogen ook hun mening hebben lijkt me.
pi_59910967
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 16:26 schreef AlanSmitheeJr het volgende:

[..]

Op Wikipedia staat dat ze heeft gedate met Keith Olbermann. Ik vraag mij af waar zij het tijdens zo'n date dan over hadden...
Ik denk dat ze niet kon praten omdat ze een linkse lul in der mond had.
pi_59910982
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 14:16 schreef Richardfun het volgende:

[..]

Holy fuck, you've got to be kidding me.

Over Obama, zijn trek richting het midden van de laatste tijd vind ik wel ontgoochelend. Opeens heel erg chummy met de evangelicals, toezegging dat hij 'faith based initiatives' wil uitbreiden, zijn steun voor de FISA bill, en nu begint hij ook al heel langzaam terug te komen op z'n toezeggingen wat betreft Irak. Het is nog steeds een betere keuze dan McCain 'by far', maar ik begin steeds meer teleurgesteld te raken. En ik had volgens de online test full-on Obamania...
Ik ben er ook niet blij mee, maar ik snap dat Obama wat meer naar het midden moet draaien om gewoon de verkiezingen te winnen. Amerika is veel rechtser dan Nederland.
pi_59911516
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 17:30 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik ben er ook niet blij mee, maar ik snap dat Obama wat meer naar het midden moet draaien om gewoon de verkiezingen te winnen. Amerika is veel rechtser dan Nederland.
Dat is het nou juist, Gore en Kerry probeerden hetzelfde in 2000 en 2004, de swing voters bereiken, en verloren uiteindelijk. Dit komt op mij over als een vorm van verraad tegenover de mensen die het mogelijk maakten voor hem de primaries te winnen. Hij verkwanselt op deze manier wel heel rap z'n imago van 'transcendant, new politician'. Jammer...
  zaterdag 5 juli 2008 @ 18:02:07 #148
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_59911547
Ik zie vooral een Obama die nuance toepast en bepaalde 'centrumissues' benadrukt om niet als radicaal links te worden weggezet. En blijkbaar is dat nodig, want 'hij beweegt naar het midden' impliceert dat Obama, onterecht, als behoorlijk links werd gezien.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 5 juli 2008 @ 23:24:34 #149
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_59917161
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 18:02 schreef Montov het volgende:
Ik zie vooral een Obama die nuance toepast en bepaalde 'centrumissues' benadrukt om niet als radicaal links te worden weggezet. En blijkbaar is dat nodig, want 'hij beweegt naar het midden' impliceert dat Obama, onterecht, als behoorlijk links werd gezien.
Dit bedoel ik dus:

http://dailykos.com/story/2008/7/5/141534/5991/564/525227
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 5 juli 2008 @ 23:52:28 #150
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_59917760
quote:

Geweldig dit filmpje !

Tja FOX, nog honderdduizend maal gekleurder dan bijv. MSNBC. Een heerlijke zender als je je even wilt ergeren, dat wel.

Er zijn nogal wat domme Amerikanen die het slikken als zoete koek maar goed, idioten heb je overal, niet alleen in de VS.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')