abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:27:03 #51
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59728842
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tja. Ik werk fulltime, verdien bovenmodaal, en als ik zie wat er aan belastingen e.d bij mij weg wordt gehaald, dat vind ik minstens net zo erg.
Tja, ik werk fulltime, verdien bovenmodaal, ben geshuffeld, krijg geen zorgtoeslag en betaal veel belasting.
Da's pas lullig.
pi_59728884
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:26 schreef ShadyLane het volgende:
En als ze gaan snijden ( ) in het geld dat nu gaat naar groepen die helemaal niet zo'n ernstige handicap of ziekte hebben, en er meer geld gaat naar mensen die echt volledig verlamd zijn of iets dergelijks, vind je dat dan ook erg?
Iedereen moet een bedrag krijgen waar ie van rond kan komen.

Als iemand "niet zo erg ziek is" kan iemand wel streven naar een parttime baan.

Het moet allemaal een beetje in verhouding zijn.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_59728940
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:27 schreef SHE het volgende:

[..]

Tja, ik werk fulltime, verdien bovenmodaal, ben geshuffeld, krijg geen zorgtoeslag en betaal veel belasting.
Da's pas lullig.
Ik voel mee met je pijn.

Eigenlijk best krom, de modaal tot net-boven modaal verdienende burger draagt het meeste af, krijgt het minste daarvan terug, en moet dan ook nog eens het gezeur aanhoren van mensen die niet 'mogen' werken over het feit dat het oneerlijk is dat zij geen geld meer krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2008 12:30:48 ]
pi_59729103
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik voel mee met je pijn.

Eigenlijk best krom, de modaal tot net-boven modaal verdienende burger draagt het meeste af, krijgt het minste daarvan terug, en moet dan ook nog eens het gezeur aanhoren van mensen die niet 'mogen' werken over het feit dat het oneerlijk is dat zij geen geld meer krijgen.
Lonaa is 17, die kan niet eens in haar eigen onderhoud voorzien met werk (jeugdminimumloon), maar dat is het probleem van de ouders.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:36:35 #55
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59729123
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik voel mee met je pijn.

Mwoah, zo zwart-wit is dat natuurlijk niet.
Toen ik door mijn 'toestand' ineens een paar maanden niet kon werken omdat ik helemaal naar de tering was, was daar ook het sociaal vangnet. Dat vond ik toen echt een ontzettend fijne gedachten. Een zorg minder.
Ik vind het niet erg om veel belasting te betalen, als ik weet dat het goed besteed wordt. Ik vind het ook niet erg het te betalen als ik de zorg zelf niet nodig heb, maar iemand anders wel.
We leven met elkaar en ik vind dat je voor elkaar moet zorgen.

Ik heb er wel moeite mee als mensen aan zichzelf twijfelen, zichzelf tekort doen of zichzelf niet capabel achten. Een geestelijk of ernstig lichamelijk gehandicapte verdient in mijn optiek een voorkeursbehandeling, tov de vele jongeren die ziek/zwak of hysterisch zijn.
Daarbij natuurlijk ook nog de bende werkelozen die ten onrechte werkeloos zijn.

Royalere vergoedingen voor aantoonbaar gehandicapten; scherpere controle en betere naleving van de regels. Daar ben ik voor.
pi_59729195
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:36 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Lonaa is 17, die kan niet eens in haar eigen onderhoud voorzien met werk (jeugdminimumloon), maar dat is het probleem van de ouders.
Klopt, maar zij is wel degene die in dit topic gelijk moord en brand schreeuwt over het feit dat deze regelingen teruggeschroeft worden, terwijl ze financieel gezien nog niet eens daarvan voor de volledige 100% afhankelijk is.
pi_59729220
Dat de regeling zoals deze bestond wordt gewijzigd vind ik zo vreemd nog niet. Wat Klopkoek over het hoofd ziet is dat deze aftrek het meest oplevert voor de zieken met een hoog inkomen.

De fiscale tegemoetkoming in de ziektenkosten zou wat mij betreft dan ook zeker in een heffingskorting omgezet mogen worden. Maar beter nog: niet via de IB moeten lopen.

Voor aantoonbare knelpunt zou overigens een oplossing komen...

IIk snap de OP dan ook niet helemaal, want de suggestie dat de hogere inkomens niet geraakt worden lijkt mij aantoonbaar onjuist, die zijn voor zover ik de plannen ken nog harder geraakt.

Doel van de regeling is dat de tegemoetkoming terecht komt bij mensen die het nodig hebben. Dat lijkt mij een goede zaak. Als dat nu niet goed wordt geregeld moet dat worden aangepakt. Dat mensen er op achteruit gaan omdat ze meer kregen dan reëel was vind ik geen bezwaar. Die hebben gewoon jarenlang een meevaller gehad. Het is ze gegund, maar het is ook terecht dat dat dan weer zou worden teruggedraaid.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_59729281
DS4 saves the day again
pi_59729289
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:54 schreef Scaurus het volgende:
Klopkoek, dat gehandicapten en andere armen zwaarder belast komt heeft niets te maken met rechts. Het komt door het linkse kabinet, dat maar al te graag de suikeroom speelt met haar prachtwijken en ontwikkelingsgeld. De schuld van links zelf, dus.
Links kabinet? Heb ik een verkiezing gemist?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:53:29 #60
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59729529
Dit kabinet is overduidelijk links. De PvdA blinkt als vanouds uit in maakbaarheidsgeloof en waanbeelden over integratie, terwijl de CDA het niet laat om flink in te grijpen in de economie en het persoonlijke leven van de burger.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_59729599
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:36 schreef SHE het volgende:

Royalere vergoedingen voor aantoonbaar gehandicapten; scherpere controle en betere naleving van de regels. Daar ben ik voor.
De regelgeving waar Klopkoek op doelt beoogt dat wel... ook al beoogt het vooral geld ophalen, maar dit is een kabinet van dieven, dus dat is logisch.
pi_59729865
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 11:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat ligt een beetje ingewikkeld, ik zit momenteel op een kamertraining. Dat betekend op dit moment dat ik 240 euro per maand heb, en daar alles van moet betalen (excl. gas water licht, huur)

Echter, over 2 weken gooien ze me er hier uit (want ik kan zelfstandig wonen)
En dan begint het probleem, ik kan niet terug naar huis (dopor mn 'handicap")
moet dus op mezelf gaan wonen, maar ik ben nog geen 18, dus ik heb helemaal geen recht op geld. Nou kunnen mn ouders best de huur betalen (tijdelijk) als dat moet, maar ik moet toch ook ergens van eten?
Voor mensen in jouw situatie hebben ze nou de wajong uitgevonden. Aanvragen zodat je in je onderhoud kunt voorzien terwijl je je studie afmaakt en daarna (evt. parttime) gaan werken.
En in de tussentijd ook eens iets gaan regelen zodat je ouders bijdragen. Ongeacht hoe de relatie is, die verantwoordelijkheid hebben ze nu eenmaal.
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 12:17:20 #63
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59750463
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:52 schreef Amokzaaier het volgende:
Boehoee. Als de topinkomens erop achteruit gaan hoor je niemand klagen, en die gaan er meer op achteruit absoluut gezien.
Ja, die worden keer op keer genaaid en dan staat KK vooraan om te juigen. Maar als het om gehandicapten gaat is het schandelijk.

Het is idd ook schandelijk te noemen het beleid van dit kabinet over de gehele linie en op dit punt zeker. Maar veel linkse meten wel met twee maten.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_59750599
Geweldig kabinet. Belastingen verhogen, kansloze uitgaven doen en de hele bevolking erop achteruit laten gaan. Wat is de linkse lente toch mooi.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 13:40:20 #65
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59752199
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:53 schreef Scaurus het volgende:
Dit kabinet is overduidelijk links. De PvdA blinkt als vanouds uit in maakbaarheidsgeloof en waanbeelden over integratie, terwijl de CDA het niet laat om flink in te grijpen in de economie en het persoonlijke leven van de burger.
CDA is de laatste jaren toch duidelijk meer naar rechts getrokken.
je oogst wat je zaait
pi_59752303
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 11:20 schreef Verluste het volgende:
Dit is meer de uitwerking van het vorige kabinet hoor... bedank de VVD maar.
Dat kon je natuurlijk verwachten, een flapdrol die de schuld weer op de VVD probeert af te schuiven
  zaterdag 28 juni 2008 @ 17:11:59 #67
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59756098
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 12:22 schreef nikk het volgende:
Geweldig kabinet. Belastingen verhogen, kansloze uitgaven doen en de hele bevolking erop achteruit laten gaan. Wat is de linkse lente toch mooi.
Idd en er zijn zelfs al PvdA-ers die inzien dat dit kabinet verslaafd is aan belastingen:
'Balkenende-IV is verslaafd aan belastingen'
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 29 juni 2008 @ 23:07:25 #68
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_59782623
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 13:45 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat kon je natuurlijk verwachten, een flapdrol die de schuld weer op de VVD probeert af te schuiven
Is het niet zo dan? Bewijs dan maar dat het niet zo eens, dan zien we wie hier de flapdrol is.
Dasvidanja
pi_59782865
quote:
Op zondag 29 juni 2008 23:07 schreef Verluste het volgende:

Is het niet zo dan? Bewijs dan maar dat het niet zo eens, dan zien we wie hier de flapdrol is.
De VVD zit niet in de regering... flapdrol.
pi_59783493
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 12:17 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, die worden keer op keer genaaid en dan staat KK vooraan om te juigen. Maar als het om gehandicapten gaat is het schandelijk.

. Maar veel linkse meten wel met twee maten.
Het zijn ook veel verschillende dingen. Als topinkomens achteruitgaan schroeven ze hun aantal vakanties per jaar gewoon terug van 5 naar 4. Veel gehandicapten staat het water echter financieel aan de lippen. Zij kunnen niet zomaar bezuinigen op iets, want ze hebben al heel weinig.

Bovendien vind ik dat er maar een kant van het verhaal belicht wordt. De gehandicapte moet maar gaan werken, eigen verantwoordelijkheid, enz. Maar it takes two to tango. Al wil een gehandicapte nog zo graag, de werkgever moet ook willen. En daar hoor je nooit iemand over. De werkgevers discrimineren er op los. Een vlekje, of zelfs een verkeerde achternaam, en je hebt al een achterstand van hier tot gunder!

De gehandicapte moet van alles, maar de werkgever hoeft niks. Quota of puntensystemen zijn uit den boze! De werkgever moet vooral de ongebreidelde vrijheid houden om te kiezen wie hij wil. En de werkgever heeft het liefst een kerngezonde robot.

[ Bericht 0% gewijzigd door zwemmerseczeem op 30-06-2008 16:31:07 ]
  maandag 30 juni 2008 @ 12:06:50 #71
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_59790589
quote:
Op zondag 29 juni 2008 23:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

De VVD zit niet in de regering... flapdrol.
Jij begrijpt niet dat dit kabinet nog steeds met de besluiten en consequenties zit van de vorige kabinetten Balkenende waar de VVD wél in zat. Laat je informeren sul.
Dasvidanja
  maandag 30 juni 2008 @ 12:11:06 #72
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_59790693
quote:
Op zondag 29 juni 2008 23:37 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Het zijn ook veel verschillende dingen. Als topinkomens achteruitgaan schroeven ze hun aantal vakanties per jaar gewoon terug van 5 naar 4. Veel gehandicapten staat het water echter financieel aan de lippen. Zij kunnen niet zomaar bezuinigen op iets, want ze hebben al heel weinig.

Bovendien vind ik dat er maar een kant van het verhaal belicht wordt. De gehandicapte moet maar gaan werken, eigen verantwoordelijkheid, enz. Maar it takes two to tango. Al wil een gehandicapte nog zo graag, de werkgever moet ook willen. En daar hoor je nooit iemand over. De wekgevers discrimineren er op los. Een vlekje, of zelfs een verkeerde achternaam, en je hebt al een achterstand van hier tot gunder!

De gehandicapte moet van alles, maar de werkgever hoeft niks. Quota of puntensystemen zijn uit den boze! De werkgever moet vooral de ongebreidelde vrijheid houden om te kiezen wie hij wil. En de werkgever heeft het liefst een kerngezonde robot.
Klopt, de werkgever wordt nooit aangepakt. De regering durft ook nauwelijks, want anders gaat de werkgever ergens anders naartoe, helemaal onder de voortdurende globalisering en de daarmee gepaard gaande out-sourcing. Voeg hierbij de invloedrijke lobby van de werkgevers in de Nederlandse politiek (leve de VVD) en je hebt hem zitten.
Dasvidanja
pi_59791248
quote:
Op maandag 30 juni 2008 12:06 schreef Verluste het volgende:

[..]

Jij begrijpt niet dat dit kabinet nog steeds met de besluiten en consequenties zit van de vorige kabinetten Balkenende waar de VVD wél in zat. Laat je informeren sul.
Dit kabinet kan volgens mij het voorstel van destijds ongedaan maken als ze dat willen.
pi_59791994
quote:
Op maandag 30 juni 2008 12:06 schreef Verluste het volgende:

[..]

Jij begrijpt niet dat dit een compleet nieuw voorstel is waar de VVD part noch deel aan heeft?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2008 13:11:56 ]
pi_59792052
Noch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')