abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 juni 2008 @ 10:42:12 #1
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59726034
quote:
Forse financiële klap voor gehandicapten
anp
Veel chronisch zieken en gehandicapten met een laag tot modaal inkomen gaan komend jaar fors in inkomen achteruit door de beperking van de aftrek van ziektekosten.

Gehandicapten en zieken die in AWBZ-instellingen verblijven, leveren 8 tot 9 procent in, chronische zieken of gehandicapten met een uitkering of een inkomen onder modaal vaak 2 tot 9 procent. Dat becijferde het Nibud in opdracht van de Chronisch zieken en Gehandicapten Raad (CG-raad).

De regering wil met ingang van volgend jaar de fiscale regeling Buitengewone Uitgaven verruilen voor vaste toeslagen. „De inkomenseffecten blijken veel negatiever dan gedacht”, zei de CG-raad vrijdag. „De vaste toeslagen wegen niet op tegen het wegvallen van de aftrekposten.” De toeslag kan een hoge zijn van 450 euro of een lage van 250 euro. Sommige mensen zouden helemaal niet voor compensatie in aanmerking komen.

De Tweede Kamer debatteert 1 juli over de beperking van de aftrek. De CG-raad doet een dringend beroep op het parlement om het dreigende koopkrachtverlies voor de kwetsbare groepen te voorkomen.
Het is om kapot voor te schamen. In naam van de vrijheid worden steeds meer verdrukten verder weg gedouwd. Een regelrechte schande. Maar dan zullen de rechtse Foukkertjes wel zeggen "iedereen gaat erop achteruit dus zij ook" en "waarom zouden sterken die keihard hebben gewerkt voor de losers moeten betalen".
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 27 juni 2008 @ 10:43:32 #2
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_59726078
waarom zouden sterken die keihard hebben gewerkt voor de losers moeten betalen?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_59726113
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:43 schreef DuTank het volgende:
Waar moet ik dan van leven?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_59726164

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2008 10:47:34 ]
pi_59726171
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:45 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Waar moet ik dan van leven?
Zakjes plakken?
  vrijdag 27 juni 2008 @ 10:52:16 #6
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59726300
Tering, men vindt het nog normaal ook.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 27 juni 2008 @ 10:52:16 #7
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59726301
Boehoee. Als de topinkomens erop achteruit gaan hoor je niemand klagen, en die gaan er meer op achteruit absoluut gezien.
je oogst wat je zaait
  vrijdag 27 juni 2008 @ 10:52:34 #8
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59726307
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:52 schreef Amokzaaier het volgende:
Boehoee. Als de topinkomens erop achteruit gaan hoor je niemand klagen, en die gaan er meer op achteruit absoluut gezien.
Onzin.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 27 juni 2008 @ 10:54:56 #9
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59726365
Klopkoek, dat gehandicapten en andere armen zwaarder belast komt heeft niets te maken met rechts. Het komt door het linkse kabinet, dat maar al te graag de suikeroom speelt met haar prachtwijken en ontwikkelingsgeld. De schuld van links zelf, dus.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  vrijdag 27 juni 2008 @ 10:55:38 #10
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59726385
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:52 schreef Amokzaaier het volgende:
Zelfs al zou dat gebeuren; wat niet zo is..hoe kun je dit ingodsnaam vergelijken met de zwakkeren in de samenleving.
Dit is krankzinnig en moreel verwerpelijk.
Van gehandicapten en chronisch zieken blijf je af. Punt.

Conservatief en links-midden..fantastische combinatie. Ik heb me zelden zo kut gevoeld in NL als afgelopen 6 jaar. Wat een farce
  vrijdag 27 juni 2008 @ 10:57:08 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_59726423
Komt omdat al die ADHD rugzakjes en gastouderbureautjes misbruik maakten van de oude regeling, en omdat er in Den Haag niemand in 1 keer iets goed kan bedenken/uitvoeren.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 27 juni 2008 @ 10:59:22 #12
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59726488
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:55 schreef SHE het volgende:

[..]

Zelfs al zou dat gebeuren; wat niet zo is..hoe kun je dit ingodsnaam vergelijken met de zwakkeren in de samenleving.
Dit is krankzinnig en moreel verwerpelijk.
Van gehandicapten en chronisch zieken blijf je af. Punt.

Conservatief en links-midden..fantastische combinatie. Ik heb me zelden zo kut gevoeld in NL als afgelopen 6 jaar. Wat een farce
zij moeten ook maar eens leren om op hun eigen benen te staan!
je oogst wat je zaait
  vrijdag 27 juni 2008 @ 11:01:39 #13
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59726560
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:55 schreef SHE het volgende:
CDA is op dit moment verre van conservatief!
  vrijdag 27 juni 2008 @ 11:02:41 #14
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59726588
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:59 schreef Amokzaaier het volgende:
zij moeten ook maar eens leren om op hun eigen benen te staan!
Walgelijk, zeg. Je hebt zelf zeker nog nooit een zwaar gehandicapt persoon meegemaakt?
pi_59726665
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 11:02 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Walgelijk, zeg. Je hebt zelf zeker nog nooit een zwaar gehandicapt persoon meegemaakt?
Dan heb je altijd nog de rolstoel.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 11:07:52 #16
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59726725
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 11:02 schreef Scaurus het volgende:

[..]

jawel, zowel mentaal als lichamelijk. Ik kan alleen niet serieus zijn bij dit soort topics. Nu met zen allen gaan huilen over dat de gehandicapten erop achteruit gaan. Het is een open deur intrappen dat dit een verwerpelijke zaak is en dat zij de laatste zijn die erop achteruit dienen te gaan...
je oogst wat je zaait
  vrijdag 27 juni 2008 @ 11:08:19 #17
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59726737
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 11:01 schreef Scaurus het volgende:

[..]

CDA is op dit moment verre van conservatief!
You got to be kidding me..
pi_59726768
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 10:52 schreef Klopkoek het volgende:
Tering, men vindt het nog normaal ook.
Niet zo happen, gast. En daarnaast loop je meteen met "rechts" te schreeuwen enzo... Ik weet niet of je de politiek een beetje gevolgd hebt de afgelopen jaren, maar onze huidige minister van Financiën is toch behoorlijk links! Probleem is dat hij liever geld uitgeeft aan marokkanen dan aan gehandicapten, omdat daar meer potentiële stemmers te winnen zijn.
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_59726817
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 11:05 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dan heb je altijd nog de rolstoel.
Jij bent echt achterlijk, weet je dat?

Mensen die gehandicapt zijn, lichamelijk, geestelijk, of een psychische handicap hebben, kunnen daar zelf weinig aan doen, of niet?

Of is het mijn eigen schuld dat ik misbruikt ben en mede door die trauma's een Borderline Stoornis heb ontwikkeld en nu niet naar school kan, en ook niet kan gaan werken.

Ik kan je vertellen, ik sta er helemaal in m'n eentje voor, ik heb helemaal geen geld, door dit soort achterlijke regelingen.

En het feit dat het probleem lbijft bestaan komt door mensen zoals jij.
pi_59726935
Klopkoek, je kan je wel druk maken om de reactie van de gem. rechtse rukker, maar het echte schandaal is natuurlijk dat dit onder PvdA/CU bewind gebeurt
  vrijdag 27 juni 2008 @ 11:17:24 #21
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59727014
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 11:15 schreef NLweltmeister het volgende:
Klopkoek, je kan je wel druk maken om de reactie van de gem. rechtse rukker, maar het echte schandaal is natuurlijk dat dit onder PvdA/CU bewind gebeurt
Dat is inderdaad schandalig maar weinig verbazingwekkend. CDA is gewoon de laatste 30 jaar steeds rechtser en conservatiever geworden. ChristenUnie en PvdA werken amper samen. PvdA kent een richtingenstrijd tussen de liberale stroming en de sociaal-democratische stroming.

Heel logisch dat dit het resultaat is maar wel schandalig inderdaad.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_59727019
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 11:15 schreef NLweltmeister het volgende:
Ach, die Christenen willen alleen maar hun eigen geloof doordrukken naar de wetten van Nederland,
PvdA heeft de afgelopen tijd helemaal niet zo veel nuttigs gedaan.

Het échte schandaal is dat het uberhaupt GEBEURD. Of links of rechts daar nou mee te maken heeft, het gebeurd, en dat is de schande.
pi_59727079
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 11:10 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mensen die gehandicapt zijn, lichamelijk, geestelijk, of een psychische handicap hebben, kunnen daar zelf weinig aan doen, of niet?

Of is het mijn eigen schuld dat ik misbruikt ben en mede door die trauma's een Borderline Stoornis heb ontwikkeld en nu niet naar school kan, en ook niet kan gaan werken.

Ik kan je vertellen, ik sta er helemaal in m'n eentje voor, ik heb helemaal geen geld, door dit soort achterlijke regelingen.

Wacht even hoor. Door je borderline kan je niet naar school dus kan je ook niet werken? Of is het een en/en situatie?
  vrijdag 27 juni 2008 @ 11:20:07 #24
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_59727098
Dit is meer de uitwerking van het vorige kabinet hoor... bedank de VVD maar.
Dasvidanja
pi_59727104
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 11:10 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee, sorry.
quote:
Soms wel he (autoongeluk...), maar dat lijkt me niet zo relevant; ze zullen het vast niet gewild hebben.
quote:
Vermoedelijk is daar ook een sterke genetische component...
quote:
Boehoehoe. Je komt toch niet van honger om? Het is vast geen vetpot, maar dat is het minimumloon ook niet. En andere mensen staan er ook helemaal in hun eentje voor.
quote:
Hoezo? Ík zit niet in de regering hoor. Ga maar huilen bij je vrindje Bos oid, die neemt deze maatregelen, niet ik...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')