abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 september 2008 @ 23:38:58 #126
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_61463623
quote:
Op zondag 7 september 2008 23:38 schreef Tennessee het volgende:

[..]

lol, hangt ervanaf welk subforum
Het forum waar ik de poll in plaatste, VBL dus.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_61463884
quote:
Op zondag 7 september 2008 23:38 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Het forum waar ik de poll in plaatste, VBL dus.
je hebt iets gemist geloof ik...

Waarom ging je dan na déze poll in VBL een kleine twee jaar lang lopen roepen dat hij ontslagen moest worden en dat je namens de meerderheid sprak?
quote:
Op maandag 26 juni 2006 01:36 schreef remlof het volgende:
...

Poll: Moet Marco van Basten trainer van Oranje blijven?
  • ja 156
  • nee 40
    ...
  •   Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 9 september 2008 @ 00:12:46 #128
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_61488798
    quote:
    Op zondag 7 september 2008 23:09 schreef Tennessee het volgende:
    Gepikt uit de VI;

Met de uitschakeling op het EK tegen Rusland is er een einde gekomen aan de periode van Marco van Basten als bondscoach van het Nederlands elftal. VI.nl maakt de statistische balans op.

• Nederland speelde 52 interlands onder leiding van Marco van Basten. Daarvan won de ploeg er liefst 35, tegen twaalf gelijke spelen en vijf nederlagen. Alleen de Engelsman Bob Glendenning behaalde meer overwinningen (37) dan Van Basten als Oranje-bondscoach.

• Het Oranje van Van Basten hield in die 52 interlands liefst 31 keer de nul, een nationaal record. Het vorige record stond op naam van Rinus Michels, die zijn ploeg in totaal dertig keer de nul zag houden in 53 interlands.

• Dirk Kuijt is de speler met de meeste wedstrijden onder leiding van Van Basten. De aanvaller van Liverpool speelde in 42 van de 52 wedstrijden mee. Achter Kuijt waren Giovanni van Bronckhorst (40) en Edwin van der Sar (39) het vaakst van de partij.

• Met vijftien doelpunten mag Ruud van Nistelrooy zich de productiefste international in het Oranje van Van Basten noemen. De Brabander zette Nederland met zeven van die vijftien goals op voorsprong in een wedstrijd.

De balans van Oranje onder Van Basten

Kader Duels Winst Gelijk Verlies V-T
    Vriendschappelijk 20 12 6 2 41-18
    WK-kwalificatie 12 10 2 0 27-3
    WK-eindronde 4 2 1 1 3-2
    EK-kwalificatie 12 8 2 2 15-5
    EK-eindronde 4 3 1 0 10-2
    Totaal 52 35 12 5 96-30

• In totaal liet Van Basten tijdens zijn bewind 32 spelers debuteren in het Nederlands elftal. Romeo Castelen, Dave van den Bergh, Jan Kromkamp en Collins John waren in augustus 2004 de eerste, Orlando Engelaar en Andwélé Slory waren in juni 2007 de laatste.

• Van Basten bleef in zijn eerste zestien interlands als bondscoach ongeslagen (elf zeges en vijf gelijke spelen). Pas op 12 november 2005 leed hij zijn eerste nederlaag als keuzeheer van Oranje: 3-1 in een oefeninterland tegen Italië in de Amsterdam Arena.

• Van Basten boekte zijn grootste zeges als bondscoach in de WK-kwalificatiewedstrijden tegen Andorra (4-0) op 7 september 2005 en Finland (0-4) op 8 juni 2006 én in de oefeninterland in en tegen Ierland (0-4) op 16 augustus 2006.

• De grootste nederlaag onder zijn bewind dateert van 12 november 2005, toen Oranje met 3-1 een oefenduel met Italië verloor.
  • resultaat: 2 maal in de eerste knock out wedstrijd uit het toernooi geknikkerd
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
    pi_61488844
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 00:12 schreef rubbereend het volgende:

[..]

resultaat: 2 maal in de eerste knock out wedstrijd uit het toernooi geknikkerd
    ik heb op Oranje anders zien swingen op het EK tegen Italie. Dat zal ik nooit meer vergeten; voor mij is ie geslaagd als bondscoach.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 9 september 2008 @ 00:26:16 #130
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_61488998
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 00:15 schreef toma het volgende:

[..]

ik heb op Oranje anders zien swingen op het EK tegen Italie. Dat zal ik nooit meer vergeten; voor mij is ie geslaagd als bondscoach.
    dat was mooi ja, maarja beetje teleurstellende uitschakeling steeds. Opzich een dramatisch resultaat als je de pule uitstekend doorkomt en er in de knock out fase treurig uitvliegt. Dat zijn toch de wedstrijden waar het om gaat wil je prijzen winnen.
    DeLuna vindt me dik ;(
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      dinsdag 9 september 2008 @ 00:26:57 #131
    123545 DatMeenJeNiet
    Mike Mampuya till i die O+
    pi_61489001
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 00:15 schreef toma het volgende:

[..]

Kom op.

Het waren zeker twee geweldige wedstrijden hoor, maar alleen in Frankrijk had hij echt een aandeel met zijn wissel. En uiteindelijk bleek het helemaal niets waard te zijn.

Als je de kwalificatie-resultaten en het voetbal daarin, en dan de prestaties op het EK en WK bekijkt, is 'ie gewoon keihard gefaald. En dan laat ik de randzaken er nog buiten.

Waarmee ik niet wil zeggen dat hij er niets van kan hoor. Nederland heeft gewoon een armoedige selectie (verdedigend), maar hij werkte vier jaar naar het EK toe, zoals hij zelf zei. En als je dan na 3 jaar toch maar, door te overleggen, eindelijk van een duidelijk falende tactiek afstapt en 1 week voordat het toernooi begint, je hele verdediging omgooit. Dan ben je gewoon niet goed bezig.
    pi_61489141
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 00:26 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Kom op.

Het waren zeker twee geweldige wedstrijden hoor, maar alleen in Frankrijk had hij echt een aandeel met zijn wissel. En uiteindelijk bleek het helemaal niets waard te zijn.

Als je de kwalificatie-resultaten en het voetbal daarin, en dan de prestaties op het EK en WK bekijkt, is 'ie gewoon keihard gefaald. En dan laat ik de randzaken er nog buiten.

Waarmee ik niet wil zeggen dat hij er niets van kan hoor. Nederland heeft gewoon een armoedige selectie (verdedigend), maar hij werkte vier jaar naar het EK toe, zoals hij zelf zei. En als je dan na 3 jaar toch maar, door te overleggen, eindelijk van een duidelijk falende tactiek afstapt en 1 week voordat het toernooi begint, je hele verdediging omgooit. Dan ben je gewoon niet goed bezig.
    als je hem beoordeeld op zijn resultaten is hij inderdaad door het ijs gezakt. Wanneer een andere coach Oranje zou trainen denk ik niet dat hij de verwaande spelertjes van Nederland zou ver kan krijgen dat ze voor elkaar door het vuur gaan. Het belangrijkste is dat hij ondanks zijn koude uitstraling een hecht team heeft weten te maken van Oranje en mede daardoor waren de prestaties zo goed tegen Italie en Frankrijk. Tegen Rusland was Nederland ten onder gegaan maar was dat de schuld van van Basten?
      dinsdag 9 september 2008 @ 00:41:27 #133
    36815 Silenus
    Frikandel of kroket?
    pi_61489226
    Ik denk echt niet dat we met een andere trainer verder waren gekomen of zelfs maar Europees kampioen konden worden.

Advocaat haalde in 2004 de halve finale, maar ik heb toch echt véél meer genoten van dit EK dan het vorige. Meer zat er echt niet in met dit elftal, hoezeer we dat ook wilden geloven na die heerlijke groepsronde.
    Gourmetten of steengrillen?
      dinsdag 9 september 2008 @ 00:43:53 #134
    123545 DatMeenJeNiet
    Mike Mampuya till i die O+
    pi_61489261
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 00:36 schreef toma het volgende:

[..]

als je hem beoordeeld op zijn resultaten is hij inderdaad door het ijs gezakt. Wanneer een andere coach Oranje zou trainen denk ik niet dat hij de verwaande spelertjes van Nederland zou ver kan krijgen dat ze voor elkaar door het vuur gaan. Het belangrijkste is dat hij ondanks zijn koude uitstraling een hecht team heeft weten te maken van Oranje en mede daardoor waren de prestaties zo goed tegen Italie en Frankrijk. Tegen Rusland was Nederland ten onder gegaan maar was dat de schuld van van Basten?
    Dat hechte team was inderdaad geweldig om te zien, maar of dat echt door trainingen en andere dingen is gebeurt betwijfel ik. Het was gewoon in mijn ogen meer van: Snel scoren en daardoor het geloof krijgen dat er wat viel te behalen. Als je dan vrij makkelijk een tweede goal maakt gaat iedereen natuurlijk knokken om het te behouden. Ook de hectiek en de sfeer zorgde ervoor dat ze automatisch gingen knokken voor elke bal. En de wedstrijd tegen Frankrijk was wel een beetje hetzelfde.

Je kan pas echt zien hoe hecht een team is als er een beetje tegenslag is. En als ik dan de wedstrijd van Rusland bekijk weet ik toch wel weer genoeg. Alleen maar wegwerpgebaren naar elkaar. Van Persie die een vrije trap inpikt e.d.
    pi_61489347
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 00:41 schreef Silenus het volgende:
    Ik denk echt niet dat we met een andere trainer verder waren gekomen of zelfs maar Europees kampioen konden worden.

Advocaat haalde in 2004 de halve finale, maar ik heb toch echt véél meer genoten van dit EK dan het vorige. Meer zat er echt niet in met dit elftal, hoezeer we dat ook wilden geloven na die heerlijke groepsronde.
    Hoe wil je de prestatie van Rusland dan noemen?
    pi_61489442
    quote:

Advocaat haalde in 2004 de halve finale, maar ik heb toch echt véél meer genoten van dit EK dan het vorige.
    Juist.
      dinsdag 9 september 2008 @ 01:21:04 #137
    36815 Silenus
    Frikandel of kroket?
    pi_61489800
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 00:48 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Hoe wil je de prestatie van Rusland dan noemen?
    Vorm van de dag, kwaliteit, zij waren op die dag gewoon wat beter dan wij en hadden terecht gewonnen. Wij hadden daarna ook niet van Spanje gewonnen in de halve finale.
    Gourmetten of steengrillen?
      dinsdag 9 september 2008 @ 08:52:53 #138
    30220 Barca
    ~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
    pi_61491430
    Een goede coach had er zeker meer uitgehaald. Die had ook betere spelers geselecteerd.

Als extra een interview met Dirk Kuijt:

Dirk Kuijt klinkt geïrriteerd in een interview met Sportweek. De spits die doorgaans de vuile was binnenhoudt, uit zijn frustratie over zijn rol als bankzitter bij het Nederlands elftal.

'Ik móét er gewoon instaan. Ik wil gewoon spelen en ik vind ook dat ik moet spelen. En ik ga ervoor zorgen dat ik speel', zegt de 28-jarige aanvaller van Liverpool. 'Ik zal me nooit neerleggen bij een rol als twaalfde man. Een reserverol vind ik onacceptabel.'

Afgelopen zaterdag begon Kuijt weer eens op de bank, ditmaal tijdens het oefenduel met Australië. De 43-voudig internatonal kwam na rust in het veld voor Robin van Persie. En enkele weken eerder mocht hij in Moskou het laatste half uur meespelen tegen Rusland.

Kuijt wijst naar zijn status bij Liverpool, de ploeg waarmee hij in de laatste twee seizoenen reikte tot de halve finale én de finale van de Champions League. Dit seizoen kwam hij viermaal in actie, telkens als basisspeler. 'Mijn rol bij Liverpool is veranderd, ik speel momenteel bijna alles.'

'Als je een vaste waarde bent bij Liverpool, moet je bij Oranje soms wel even slikken. Ook omdat het niveau vaak minder is. Tijdens het EK zijn we tegen Italië en Frankrijk boven onszelf uitgestegen, maar dat waren uitschieters. Dat niveau hebben we in de jaren ervoor nooit gehaald.'

'Europese topteams zijn sowieso beter dan landenploegen, de spelers zijn veel beter op elkaar ingespeeld. Bij Liverpool heb ik een bepaald niveau bereikt dat ik graag wil doorontwikkelen bij Oranje, maar daar word je dan in afgeremd.'
    Retro is mode, metro ook!
    'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
    pi_61491499
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 08:52 schreef Barca het volgende:
    Een goede coach had er zeker meer uitgehaald. Die had ook betere spelers geselecteerd.
    Bron?
    Kom op man het blijft speculeren.
    De coach die zou winnen van rusland had voor hetzelfde geld verloren van italie en frankrijk. Dan had je die hele wedstrijd niet gesppeeld.
      dinsdag 9 september 2008 @ 08:58:00 #140
    30220 Barca
    pi_61491526
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 08:56 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Bron?
    Kom op man het blijft speculeren.
    De coach die zou winnen van rusland had voor hetzelfde geld verloren van italie en frankrijk. Dan had je die hele wedstrijd niet gesppeeld.
    Die goede coach had niet alleen gewonnen van Italië en Frankrijk maar ook van Rusland en Spanje.
    pi_61491582
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 08:58 schreef Barca het volgende:

[..]

Die goede coach had niet alleen gewonnen van Italië en Frankrijk maar ook van Rusland en Spanje.
    Een goede coach had ze 100% zeker kampioen gemaakt zeker?
    Nou die coach bestaat niet. Zou ook verschrikkelijk saai worden als je het zeker weet.
      dinsdag 9 september 2008 @ 09:05:46 #142
    30220 Barca
    pi_61491653
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 09:01 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Een goede coach had ze 100% zeker kampioen gemaakt zeker?
    Nee, dat dan weer niet.
      dinsdag 9 september 2008 @ 09:11:23 #143
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_61491743
    quote:

Maar aan de andere kant, twee wedstrijden (Italië en Frankrijk) hebben nu de volledige vier jaar goedgemaakt?
    I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
    A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
      dinsdag 9 september 2008 @ 09:14:22 #144
    30220 Barca
    pi_61491801
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 09:11 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Maar aan de andere kant, twee wedstrijden (Italië en Frankrijk) hebben nu de volledige vier jaar goedgemaakt?
    Nee, we werden immers geen kampioen!?!
      Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 9 september 2008 @ 19:48:56 #145
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_61507089
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 01:21 schreef Silenus het volgende:

[..]

Vorm van de dag, kwaliteit, zij waren op die dag gewoon wat beter dan wij en hadden terecht gewonnen. Wij hadden daarna ook niet van Spanje gewonnen in de halve finale.
    er is tegen Rusland weer tactisch geblunderd, net zoals de tegen Portugal op het WK. Toen is er keihard gefaald door van Basten.

En hoe kun je nou zeggen dat er niet meer in zat als er beweerd wordt dat het voetbal in de poule briljant was? Dan moet dat verder op het toernooi ook kunnen. Vorm van de dag hoeft daar maar beperkt in mee te werken.
    DeLuna vindt me dik ;(
      dinsdag 9 september 2008 @ 19:55:17 #146
    30220 Barca
    pi_61507295
    Bassie is gewoon een loser! Ook in de poulewedstrijden was het spel niet briljant. Het was af en toe meer geluk dan wijsheid. Aanvallend? Hm ... voornamelijk countervoetbal.
      dinsdag 9 september 2008 @ 19:57:36 #147
    43675 TAV74
    We're a virus with shoes
    pi_61507367
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 19:55 schreef Barca het volgende:
    Bassie is gewoon een loser!
    mwoah:

Erelijst als speler

* Europees kampioen: 1988
    * Europacup I: 1989, 1990
    * Europacup II: 1987
    * Wereldbeker: 1989, 1990
    * Europese Super Cup: 1989, 1990
    * Landskampioen Nederland: 1982, 1983, 1985
    * Landskampioen Italië: 1988, 1992, 1993
    * KNVB beker: 1983, 1986, 1987
    * FIFA voetballer van het jaar: 1992
    * Wereld voetballer van het jaar: 1988, 1992
    * Europees voetballer van het jaar: 1988, 1989, 1992
    "The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
      dinsdag 9 september 2008 @ 20:01:33 #148
    30220 Barca
    pi_61507474
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 19:57 schreef TAV74 het volgende:

[..]

mwoah:

Erelijst als speler

Als coach!
    pi_61507790
    quote:
    Op dinsdag 9 september 2008 19:55 schreef Barca het volgende:
    Bassie is gewoon een loser! Ook in de poulewedstrijden was het spel niet briljant. Het was af en toe meer geluk dan wijsheid. Aanvallend? Hm ... voornamelijk countervoetbal.
    Maar in diezelfde poulefase durfde hij aanvallend te wisselen (tegen Frankrijk) waardoor de wedstrijd werd gewonnen.
    FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
    Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
    Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
    Ain't it good to be alive
    pi_61509137
    Wat ik me nu afvraag.
    Barca beweert allemaal dingen waarvan hij zeker weet dat ze kloppen. Waarom hebben allerlei experts over de hele wereld (of in ieder geval Europa) de mening, dat van Basten het goed heeft gedaan?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')