Ben momenteel op de zolder bezig zoals eerder gezegd en ik bedacht me ineens dat ik nog nooit foto's had laten zien van de ketel zoals ie er al een tijdje hangt.
Ketel:
![]()
Het kleine kastje wat je aan de linkerkant ziet zitten is de ontvanger van de Thermostaat...
Honeywell CMT927RFNormaal zit er aan deze ontvanger een stekker maar deze heb ik afgeknipt en verbonden met het 230v punt op het schakelbord van de ketel.
Daardoor krijgt ie direct stroom van de ketel en staat het gewoon veel netter en heb je alleen nog maar de stekker van de ketel.
Wandje er achter maar meteen met gips beplaat omdat als je de ketel er eenmaal hebt hangen en aangesloten je dus nooit meer gips er achter zou kunnen krijgen.
Dus een frame op de wand gemaakt met hout en slagpluggen en daaroverheen de gips gemaakt, op deze steunbalken weer de ketel gehangen.
En daar waar de onderkant van de ketel tegen de wand aanhangt is ook een balk geplaats om te voorkomen dat ie door het gewicht door het gips heen drukt.
Aansluitingen:
![]()
De aansluitingen van links naar rechts:
Uiterst Links: Aanvoer van de CV, incl overdrukventiel... Hier moet ik nog een bakje onde maken en de werking is heel simpel... Water in het bakje betekend kapot drukvat. Is simpelweg dus een beveiliging van de ketel en indicator.
2e van Links: Aanvoer van het warme water richting badkamer, nog niet aangesloten omdat we nog niet met de badkamer begonnen zijn.
Midden: Gasleiding, met afsluiter... Let op de richting waarop je de afsluiter monteerd, in dit geval kan je dus, mocht de ketel defect zijn, de ketel demonteren zonder het gas voor het hele huis afgesloten hoeft te worden.
2e van Rechts: Aanvoer van het koude water, voor het vullen van de boiler... Ook hierop een overdruk beveiliging, deze moet alleen nog even met een slangetje direct aan worden gesloten op de afvoer, zoals je op de 1e foto kan zien zit deze er al naast.
Daarnaast zit meteen op deze leiding de kraan voor het bijvullen van het systeem.
Uiterst Rechts: De retourleiding van de CV. Bovenin zie je een T-Koppeling, deze is verbonden met het Drukvat welke ook meteen geschikt is voor het bijvullen van het systeem. Dus slang tussen kraan en drukvat en vullen maar.
De zwarte slang die je ziet lopen is van de afvoer van de ketel. bij overdruk dumpt ie het overtollige water én de pegelvrije rookgasafvoer voert hier z'n lekwater door af.
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]