1Cquote:
Hoewel het in de knel komt met het centrale Wat doet je amateurclubje seizoen huppeldepup topic, vind ik het best aardig hier met Tong bijvoorbeeld onze competitie te volgen...quote:
Volgend jaar Seolto erbijquote:Op woensdag 25 juni 2008 16:55 schreef methodmich het volgende:
[..]
1C
Achilles Veen (vorig jaar bijna gepromoveerd, willen graag omhoog en zullen vermoedelijk bovenin mee blijven doen)
GPC Vlissingen (geen concurrent volgens Sand)
Kloetinge (weet niet wat die nu exact voor verloop hebben, anders als mededegradant wellicht ook titelkandidaat)
LRC Leerdam (lijkt me de topfavoriet)
Nieuw-Lekkerland (gaan voor een periode en laten het altijd lopen in de nacompetitie, promoveren liever niet)
Nivo Sparta
Rijsoord (zie Nieuw-Lekkerland)
Roda Boys / Bommelerwaard (willen ook bovenin spelen altijd, al zijn ze wel wat kwijt geloof ik)
Terneuzense Boys (lijkt me meer degradatiekandidaat)
VVGZ (onvoorspelbaar, vorig jaar slecht, dus wellicht dit jaar weer goed, gaat altijd wisselend daar)
Wilhelmina '26 (nipt gehandhaafd, dus degradatiekandidaat vermoedelijk)
Zaamslag (knap gepromoveerd ten koste van De Zwerver, al was dat niet verdiend, zullen het wel lastig krijgen)
Sandman zal wellicht meer over de Zeeuwen kunnen vertellen.
Hopelijk komen wij voor de districtsbeker bij Nivo.Oefenen in Alblasserdam altijd leuk, sterke ploeg hebben die.
Nog tegen gespeld.quote:
Hmm, zie inderdaad dat ze wel wat kwijt zijn ja. Erwin Verbruggen naar Achilles Veen, aderlating. Verder Mark Santegoeds naar jullie, Fop Gouman komt in ons tweede elftal spelen en Pascal Ippel naar Kozakken Boys. Vier dragende krachten weg dus. Frans van der Steenhoven blijft nog wel.quote:Op woensdag 25 juni 2008 19:17 schreef tong80 het volgende:
Ben benieuwd wat Roda boys kan brengen. Hun hoofdsponsor is gestopt en alle goeie spelers zijn vertrokken.
De suikerfabriek is dicht ondertussen, maar hij staat er nog wel ja. Het sportterrein is ook al verplaatst in de loop der jaren. Afhankelijk van welke kant je af komt, kan het zijn dat je er langs rijdt.quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nog tegen gespeld.
Was dat bij de suikerfabriek ?
Zo ben ik.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:48 schreef Beschouw het volgende:
In ieder geval geweldige TT. In Zaltbommel wonen optimistische mensen
Bert Goefelquote:Op zaterdag 28 juni 2008 02:13 schreef Da_Sandman het volgende:
Tja, kan de namen noemen, maar die zeggen jullie toch niets.
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 02:29 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat bedoel ik. Dan kan ik hier nu wel de vertrokken GPC'ers vertellen, maar daar heb je volgend seizoen toch niets meer aan.
Niks tegen jullie D3 he! Vorig jaar twee keer leuke wedstrijden tegen gespeeldquote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:33 schreef tong80 het volgende:
Nee helaas stond wel in het Brabants Dagblad.
Helaas op onze kut-site staat niks.
Daar staan meer berichten over de D-3 dan over het eerste.
Bij ons losten we dat op door een verplichte registratie...quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:08 schreef tong80 het volgende:
Het is echt absurd dat we niet kunnen discussieren op onze site omdat er een keer iemand de naam van een ander had gebruikt.
Ik zal het eens voorstellen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:03 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Bij ons losten we dat op door een verplichte registratie...
Laat het maar wetenquote:Op donderdag 3 juli 2008 21:18 schreef tong80 het volgende:
Heb een mailtje gestuurd naar Michiel de Webmaster van de site.
Ben benieuwd of het wordt opgepakt.
Bij Excelsior'31 hebben ze het forum ook dichtgegooid omdat er telkens mot was tussen een paar bezoekers.quote:Op woensdag 2 juli 2008 19:08 schreef tong80 het volgende:
Ik ben veel te ongedisciplineerd om zo iets te doen.
Het is inderdaad karig.
Het is echt absurd dat we niet kunnen discussieren op onze site omdat er een keer iemand de naam van een ander had gebruikt.
Denk dat we de enige club in Nederland zijn waar ze die maatregel hebben getroffen.
quote:Op zondag 6 juli 2008 23:06 schreef F1Bas het volgende:
Ben blij dat de blauwen nu wel een beetje zijn opgerot van ons forum
Ik moest er ook om lachen.quote:
Een boek op de achtergrond dus.quote:Op maandag 4 augustus 2008 13:56 schreef HPayne het volgende:
[..] Ze hebben er zelfs een boek van liggen
[..]
Nogmaals ik heb geen idee. Lijkt me dat ze ondertussen wel compleet zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:04 schreef chmirosh het volgende:
Was Nivo gisteravond compleet tegen Alblasserdam???
Die was gewoon als bestuurslid met Baronie in HIA voor de oefenwedstrijd met ASWH.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:53 schreef tong80 het volgende:
terwijl ook Martijn van Galen en nog steeds in de lappenmand bivakkeren.
Je bent ingefluisterd door Dickquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 01:41 schreef Beschouw het volgende:
Alle oefenwedstrijden was het niks en intern werd er al aardig gemopperd. Alleen de laatste ging wat beter.
Hopelijk gaat het nu de goede kant op. En waarom dat gemopper? Per slot van rekening waren het maar oefenpotjes.
Dit werd toch het grote 1C topic? Dan zit ie goed...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 00:58 schreef tong80 het volgende:
Gudde je zit in het verkeerde topic.
Hier moet je zijn
Wat doet je amateurclubje seizoen 2007/08 + 2008/09 #1
Dat meen ik ergens wel gelezen te hebben idd, maar als tong het liever niet heeft, ook prima natuurlijkquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:03 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dit werd toch het grote 1C topic? Dan zit ie goed...
Je zit wel dicht bij de waarheidquote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:23 schreef Yeahinho het volgende:
Welja, tong is immers de baas van Fok!
Wees gerust. Zolang tong geen ban krijgt, zal het topic in leven blijvenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:30 schreef methodmich het volgende:
Nou ja, hij heeft het topic gemaakt. Als hij het niet leuk vindt, kan ik me voorstellen dat er een nieuw 1c topic komt en dat dit topic dan alleen over Nivo blijft gaan.... en vermoedelijk langzaam zal doodbloeden dan.
Zo is het maar net.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:04 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Wees gerust. Zolang tong geen ban krijgt, zal het topic in leven blijven.
quote:Zeeuwse nomade in Veen
De bal rolt weer, de amateurclubs zijn begonnen aan hun voorbereiding. Elke dag kijkt deze krant vooruit naar het nieuwe seizoen. Vandaag: Niels Dominicus, de Zeeuwse spits van Achilles Veen.
JAN-DIRK VERHEY
WESTKAPELLE
De reisafstand tussen zijn woonplaats Westkapelle en Veen bedraagt liefst 158 kilometer. ,,Maar dat ik lang moet reizen om te voetballen ben ik inmiddels wel gewend,’’ verklaart de 24-jarige Niels Dominicus. ,,Op mijn vijftiende ging ik bij RBC Roosendaal aan de slag, waar ik vier jaar heb gezeten. Ik weet niet beter, heb het er ook graag voor over.’’
Achilles Veen wordt alweer de zesde club voor Dominicus. Hij begon met voetballen bij De Noormannen in zijn woonplaats Westkapelle. Via RCS belandde de aanvaller dus in de jeugd van RBC, waar hij op 9 april 2005 uit tegen FC Groningen zijn debuut maakte in de eredivisie. Het bleef echter bij één invalbeurt, waarna hij zich met Hoek in het seizoen 2005-2006 pas via een beslissingswedstrijd tegen Nieuw-Lekkerland wist te handhaven in de hoofdklasse. Kozakken Boys verleidde hem vorig seizoen tot een avontuur in Werkendam, maar een gelukkige samenwerking was het nooit. ,,Ik werd gehaald als eerste spits, maar heb het niet kunnen waarmaken. Ik begon al niet lekker met een blessure, maar vijf of zes goals is - zeker bij een club als Kozakken Boys - gewoon te weinig. Zo eerlijk moet ik zijn. Maar ondanks dat kijk ik terug op een mooi jaar met veel sportieve hoogtepunten. Denk aan de bekerwedstrijd thuis tegen Ajax en de prima prestaties in de competitie.’’
Dominicus kwam in Werkendam niet in aanmerking voor een langer verblijf, waarna zijn overgang naar Achilles Veen in een paar dagen was beklonken. ,,Trainer Freddy Kruijs kende mij nog uit de jeugd van RBC. Hij heeft veel vertouwen in me,’’ weet de aanvaller, die centraal voorin zal moeten concurreren met de van een meniscusoperatie herstellende Özcan Ozkaya, ook al een oud-Kozak. ,,Het wordt dringen in de spits, zeker als straks ook Sjors Spanbroek weer van de partij is. Vorig jaar een bepalende speler.’’
Na een aantal magere jaren in de eerste klasse, vond Achilles Veen vorig seizoen weer de weg omhoog. Het team veroverde met overmacht de eerste periode, maar moest na de winterstop toch afhaken in de titelrace met Heerjansdam. In de finale van de nacompetitie waren de Brabanders, na eerst te hebben afgerekend met Rijsoord en Nieuw-Lekkerland, net niet opgewassen tegen het aanvallende geweld van het Goudse De Jodan Boys (3-1 verlies). In de komende jaargang is Achilles Veen in 1C dan ook zeker één van de kandidaten voor het kampioenschap. Dominicus: ,,Er wordt vanuit de club geen druk opgelegd dat de titel een must is. Maar met dit team moeten we wel kunnen meedraaien bovenin. Er zijn geen spelers vertrokken, maar wel vier versterkingen aangetrokken. Maar het is en blijft slechts een voorspelling. Met drie degradanten erbij uit de hoofdklasse is 1C voor mij wel een aantrekkelijke afdeling om in te voetballen.’’
Sparta'30 viel me nog alles mee voor een derdeklasser, al was LRC ook niet in al te beste doen.quote:LRC Leerdam speelde zaterdag de eerste wedstrijd waarin punten te verdienen waren. Voor de beker thuis tegen Sparta'30 uit Andel. Hoogstaand was het deze middag niet echt. Een matig duel waarin Sparta'30, in het begin, redelijk wilde meespelen. Het klasseverschil was duidelijk en de bezoekers werden steeds verder terug gedrongen. Bij LRC Leerdam ontbrak het vaak aan de laatste pass en de echte kansen waren niet talrijk. Men ging er ook nog eens slordig mee om. Door een doelpunt van Casper Nieuwenhuizen werd het een bescheiden maar verdiende 1-0 overwinning.
Hoe bevalt Mirco Bovo?quote:Op zondag 24 augustus 2008 18:24 schreef Gudde het volgende:
[..]
Sparta'30 viel me nog alles mee voor een derdeklasser, al was LRC ook niet in al te beste doen.
Het gemis van Looijen aan het begin van het seizoen kan nog wel eens flink gaan tegenvallen.
Heeft veel gewisseld met de andere keeper, maar beide zijn nog niet bepaald getest door de tegenstanders. Lastig om al wat over te zeggen, volgens mij is het ook nog niet zeker wie nu eerste keeper wordt komend seizoen.quote:
Voorin worden er nog veel te veel kansen om zeep geholpen, hopelijk wordt daar nog hard aan gewerkt voor de start van het seizoen.quote:Dinsdagavond heeft LRC Leerdam zich uitstekend herstelt van het mindere optreden van zaterdag. Thuis tegen Everstein was men oppermachtig. Niet dat de bezoekers een zwakke indruk maakte, LRC liet de tegenstander gewoon niet in haar spel komen. Het was een duel met fraaie combinaties en veel doelkansen. Wat dat betreft kan men de ploeg aanrekenen dat er te weinig kansen werden benut. Maar het ging om het spel en dat was goed en aantrekkelijk voor de toeschouwers. De wedstrijd eindigde in een 6-0 overwinning voor LRC Leerdam.
Uit De Dordtenaarquote:De Aftrap: Dennis van der Pol (VVGZ)
De bal rolt weer, de amateurclubs zijn begonnen aan hun voorbereiding naar het nieuwe seizoen. Vandaag: Dennis van der Pol, vaste waarde van het Zwijndrechtse VVGZ.
JAN-DIRK VERHEY
ZWIJNDRECHT
Seizoen 2007-2008 liep voor alles wat VVGZ lief heeft uit op een grote teleurstelling. Pas in de slotfase werd lijfsbehoud veiliggesteld, met praktisch dezelfde selectie die in de jaren daarvoor een paar keer dichtbij de hoofdklasse was. ,,Dat had vooral te maken met het feit dat de samenwerking met trainer Arie van der Zouwen gewoon slecht verliep,’’ verklaart Dennis van der Pol. ,,Ondanks dat zijn voetbalvisie niet ter discussie staat, gingen de spelers niet voor Van der Zouwen door het vuur. Vooral in de communicatie schortte er veel aan, de spelers wisten niet waar ze aan toe waren. We speelden wekelijks in een andere opstelling, waardoor alle vastigheden ontbraken.’’
De matige prestaties zorgden ervoor dat Van der Zouwen vertrok en Winand van Loon (XerxesDZB) kwam. ,,Hoewel we pas vier weken bezig zijn, vind ik het wel lekker gaan. De aanpak is wat menselijker, wat ik persoonlijk erg prettig vind. Maar er wordt zeker net zo hard getraind,’’ aldus de Zwijndrechter, die op zijn negentiende een driejarig contract tekende (en uitdiende) bij Excelsior Rotterdam. Via één jaar ASWH kwam de ’Vogel’ terug op het oude nest, waar hij nu alweer aan zijn zesde seizoen gaat beginnen.
,,De concurrentie is momenteel moordend, we hebben twintig jongens die allemaal zo in de basis kunnen staan. Dat lijkt veel, maar het blijkt bijna altijd dat je in de eerste klasse zo’n grote groep nodig hebt. Dat er ook teleurstellingen en scheven gezichten zullen zijn staat vast, maar zo werkt dat nu eenmaal.’’
De dertigjarige middenvelder - die zich vooral gaat richten op een meer controlerende rol in de as van het elftal - hoopt met zijn ploeg in 1C nu eens een ’normaal’ seizoen te draaien. ,,Want het is bij ons altijd het uiterste: of we spelen voor een plek in de hoofdklasse of we staan onderaan. Een middenweg lijkt er niet te zijn bij VVGZ. Het zou wel eens lekker zijn om zorgeloos in de middenmoot te spelen en met deze selectie moet dat ook kunnen. Het doel is meedoen voor een periodetitel, al hangt veel af van hoe we de eerste drie, vier wedstrijden doorkomen. Een goede start is ontzettend belangrijk,’’ is de financieel administrateur van professie van mening. ,,De drie degradanten, Nivo Sparta, Kloetinge en LRC Leerdam, zie ik als de echte favorieten voor het kampioenschap.’’
Die laatste seconde was trouwens zo'n beetje de 10e minuut van de blessuretijd, erg veel overtredingen van de kant van Hardinxveld, waar meer dan de gegeven kaarten zeker toch hun recht waren geweest. Willem Looijen wordt helaas overduidelijk gemist, beetje jammer dat hij zo goed als de enige spits is in de selectie.quote:Blamage voor LRC Leerdam
De hoofdmacht van LRC Leerdam blameerde zich zaterdag, in de bekerwedstrijd tegen Hardinxveld. Een uiterst matige vertoning waarin er maar heel weinig tot stand kon worden gebracht. Niet dat de thuisclub nu zo sterk was, voetballen met veel mensen achter de bal en lange halen is Hardinxveld op het lijf geschreven. LRC Leerdam vond de sleutel tot het openbreken van de wedstrijd niet al trof men vier keer de paal. Hardinxveld scoorde in de laatste seconde waardoor de thuisclub met 1-0 wist te winnen. Reden voor was overbodige uitzinnige vreugde. LRC Leerdam bereikte wel de volgende ronde, Everstein won met 4-0 van Sparta'30 waardoor men op doelsaldo verder mag bekeren.
Hoog zuurheidsgehalte ditquote:overbodige uitzinnige vreugde
Hardinxveld zondag of zaterdag?quote:Op zondag 31 augustus 2008 03:56 schreef Gudde het volgende:
[..]
Die laatste seconde was trouwens zo'n beetje de 10e minuut van de blessuretijd, erg veel overtredingen van de kant van Hardinxveld, waar meer dan de gegeven kaarten zeker toch hun recht waren geweest. Willem Looijen wordt helaas overduidelijk gemist, beetje jammer dat hij zo goed als de enige spits is in de selectie.
Kolff tekende voor de 0-1 vanuit een penalty, maar verder zou ik het niet durven zeggen. Helaas geen tijd gehad om de reis heen en weer vanuit Leerdam naar Zaamslag te maken.quote:Op zaterdag 6 september 2008 19:57 schreef methodmich het volgende:
Lekker gedaan door LRC zeg! Doelpuntenmakers?
"Ik denk niet dat wij er uit zullen vliegen"quote:Op donderdag 11 september 2008 22:10 schreef Valdivia het volgende:
Heb afgelopen weekend Zaamslag-LRC gezien.
Zaamslag heeft opzich best een leuk elftal, zit veel voetbal in, maar ze gingen de boot in omdat ze toch nog wat onervaren zijn op het niveau van de 1ste klasse. Ze misten overigens nog een penalty bij een 1-3 stand. Verder heeft LRC echt een goeie ploeg, die zeker bovenin gaan meedraaien. Ben benieuwd wat Zaamslag zal kunnen tegen de wat kleinere clubs.
LRC miste zaterdag nog een aantal spelers vanwege blessures, Marcel Koman, Benjamin de Gans, Addy Kleijn, Willem Looijen, Juarth Leihitu en Maarten van Gelderen, waarvan er normaal gesproken zeker 3, misschien wel 4, een basisplaats hebben. Het team zou er dus alleen nog maar sterker op moeten worden als zij weer terugkeren, als er niet meer blessures bijkomen dan...quote:Op donderdag 11 september 2008 22:10 schreef Valdivia het volgende:
Heb afgelopen weekend Zaamslag-LRC gezien.
Zaamslag heeft opzich best een leuk elftal, zit veel voetbal in, maar ze gingen de boot in omdat ze toch nog wat onervaren zijn op het niveau van de 1ste klasse. Ze misten overigens nog een penalty bij een 1-3 stand. Verder heeft LRC echt een goeie ploeg, die zeker bovenin gaan meedraaien. Ben benieuwd wat Zaamslag zal kunnen tegen de wat kleinere clubs.
Kloetinge is al aardig aan het doelsaldo aan het werk, 1-7 uit bij Wilhelmina '26.quote:LRC slaat na rust toe
Het duel tussen LRC Leerdam en Roda Boys was, nog afgezien van de score, een aantrekkelijk duel. Met twee verschillende helften waarin de thuisclub na de rust genadeloos wist toe te slaan. De eerste helft was er weinig te genieten, veel balverlies en gelijkwaardige ploegen. De tweede helft begon de wedstrijd pas echt met behoorlijk voetbal en doelpunten. LRC kwam op voorsprong door een strafschop. Roda Boys drong daarna aan maar LRC Leerdam bleef veel gevaarlijker. Nog 2 doelpunten zorgde uiteindelijk voor een verdiende 3-0 winst. Een uitstekend begin van de competitie.
Dat gebeurt er nou als jij er niet bent.quote:Op zaterdag 13 september 2008 22:05 schreef tong80 het volgende:
Kon vandaag helaas niet gaan kijken.
Schrok wel van de uitslag.
Veen schijnt zo goed niet te zijn. GPC had gewoon kunnen winnen vernam ik vanavond, zonde dus. Kloetinge wint met 1-7, twee rode kaarten aan Wilhelmina kant. Baas weer twee keer succesvol, die kent weinig aanpassingsproblemen.quote:Op zaterdag 13 september 2008 20:35 schreef methodmich het volgende:
Lekkere zeges idd, voor zowel LRC als Kloetinge.
Nivo verrassend onderuit tegen VVGZ met 2-4! Rijsoord wint ook in Zeeland, doen ze goed. En GPC toch wel knap gelijk bij Veen.
LRC heeft verschikkelijk veel kansen gehad om een doelpunt te maken, binnen 5 minuten had het eigenlijk al wel 3-0 kunnen en misschien wel moeten staan. Kans op kans kwam voorbij, maar alleen Paul Dimmendaal in de eerste helft en Casper Nieuwenhuizen in de tweede helft wisten een bal voorbij de keeper te krijgen.quote:LRC Leerdam boekte een verdiende 2-0 overwinning op Wilhelmina'26. Winst die op basis van eerdere resultaten ook verwacht was. Gezien het spelbeeld was het dik verdiend maar de thuisclub maakte het zichzelf toch vooral onnodig moeilijk. In plaats van de bal het werk te laten doen probeerde men het voornamelijk zelf op te lossen. Niet de methode om een verdedigende tegenstander te verslaan. Toch kreeg men veel kansen en de uitslag had hoger moeten zijn. Nu bleef het bij twee, bijna identieke, doelpunten. 2-0 voor LRC Leerdam waardoor men nog steeds zonder puntverlies is.
quote:Op vrijdag 19 september 2008 18:58 schreef tong80 het volgende:
Leueke loting voor NIVO. Altena een oude bekende.
Je hebt als Leerdamse scheidsrechter ook wel heel erg de schijn tegen bij een wedstrijd van een concurrent. Was het echt zo erg of moet de schuld van het puntverlies van Kloetinge toch ergens neergelegd worden?quote:Op zaterdag 20 september 2008 19:38 schreef Da_Sandman het volgende:
Verslag GPC Vlissingen - Kloetinge:
http://www.voetbalinzeeland.nl/viz/web/index.php?option=com_content&view=article&id=190:kloetinge-lijdt-eerste-puntverlies&catid=34:laatste-nieuws&Itemid=64
Penalty was zeker onterecht. Tweede helft floot de beste man wel redelijk in het voordeel van GPC, maar of dat dat kwam doordat hij uit Leerdam komt of doordat Kloetinge de scheids probeerde te bespelen, laat ik maar in het midden. En dan heb ik uit het artikel nog gelaten dat hij bevriend is met bestuursleden van LRC, want dat is alleen maar wat ik in de kantine van wat spelers van Kloetinge hoorde...quote:Op zaterdag 20 september 2008 19:56 schreef Gudde het volgende:
[..]
Je hebt als Leerdamse scheidsrechter ook wel heel erg de schijn tegen bij een wedstrijd van een concurrent. Was het echt zo erg of moet de schuld van het puntverlies van Kloetinge toch ergens neergelegd worden?
Nja netjes... Daar heeft GPC niet zo veel aan. Feit blijft dat je drie punten uit drie wedstrijden hebt, da's niet veel...quote:Op zaterdag 20 september 2008 19:59 schreef methodmich het volgende:
Toch netjes van GPC! En Nivo is niet echt best bezig. LRC doet wat het met doen.
quote:LRC doet ’t rustig aan tegen Wilhelmina’26
Voor aanvang van LRC Leerdam - Wilhelmina’26 (2-0) werden in de bestuurskamer afgelopen zaterdag de verhoudingen al duidelijk. Waar Wilhelmina’26-trainer Chris Burhenne stelde dat zijn team dit seizoen drie clubs onder zich wil houden, zeiden bestuursleden van de thuisclub glimlachend dat ze het liefst elf teams onder LRC zien eindigen.
ANDRÉ VALK
LEERDAM
Op het veld van sportpark Bruinsdeel werd duidelijk waarom deze doelstellingen worden gehanteerd. LRC bivakkeerde vooral op de helft van de Wijk en Aalburgers, die blij mochten zijn dat de schade tot een verschil van twee beperkt bleef. En ook de stand na afloop wees op de verschillen tussen beide clubs. LRC staat in 1C op negen punten, Wilhelmina’26 nog op nul.
,,Toch moet ik mijn jongens een groot compliment maken,’’ sprak Burhenne. ,,We hebben, gewoon met drie spitsen, voor elke meter geknokt en goed compact gespeeld. En tot heel lang in de wedstrijd mochten we hopen op een puntje.’’
Dat het tot de 84ste minuut 1-0 stond, mocht LRC ook zichzelf aanrekenen. De hoofdklasse-degradant, die al snel Juarth Leihitu met een enkelblessure kwijtraakte, hanteerde een te laag tempo en liet de mooiste kansen onbenut. Zo kregen Paul Dimmendaal, René de Blok, Coen van der Waal, spelmaker Sebastiaan Kolff en Danny van Steijn de bal niet achter de uitblinkende doelman Geron van Wijk. Alleen Dimmendaal prikte rond het half uur op aangeven van invaller Anthony Malawauw (ex-Sliedrecht) raak.
In deel twee veranderde er niets aan het spelbeeld. Het oppermachtige LRC verzuimde via met name Van der Waal het duel te beslissen, terwijl de gasten via een uitbraak over Christian Bauman en Eddy Schouten zowaar een keer gevaarlijk werden. Pas zes minuten voor tijd maakte invaller Casper Nieuwenhuizen van Wilhelmina’26 een geslagen ploeg. Met mogelijk André Versteeg er weer bij moeten zaterdag tegen Vlissingen de punten wel gepakt worden.
LRC wacht een eerste serieuze test bij Nieuw-Lekkerland. ,,Een goede ploeg, maar die hebben wij ook,’’ blikte LRC-trainer Michel Langerak vooruit. ,,Vandaag hadden we eerder 2-0 moeten maken. We moeten bij die kansen de bal gewoon door het net heen willen rossen. Maar we hebben gewonnen, en dat was het belangrijkste.’’
Hoe kom je daarbij dan? Alleen de kampioen promoveert, de drie (vervangende) periodekampioenen spelen nacompetitie en spelen daarna tegen een nummer 12 uit de hoofdklasse of een andere nacompetitiewinnaar om de resterende plaatsen.quote:Op vrijdag 26 september 2008 21:24 schreef Gudde het volgende:
Een tweede plaats geeft als het goed is ook recht op promotie naar de hoofdklasse, dus dat is ook altijd nog een optie natuurlijk
Nog meer dan kansloos dramatisch slecht geen mentaliteit 0,0 bah ben hier echt ziek vanquote:Op zaterdag 27 september 2008 18:45 schreef tong80 het volgende:
1-3 verloren. En nog wel kansloos.
Als het voetballend niet lukt klap er dan een keer onder.
Niks van een derby mentaliteit gemerkt.
Het bier was toch wel goed hoop ik?quote:Op zaterdag 27 september 2008 18:45 schreef tong80 het volgende:
1-3 verloren. En nog wel kansloos.
Als het voetballend niet lukt klap er dan een keer onder.
Niks van een derby mentaliteit gemerkt.
Zie elftalleider boven je.quote:Op zaterdag 27 september 2008 23:18 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Het bier was toch wel goed hoop ik?
Heb ik me vorige week langs de lijn laten vertellen, zou zijn ivm de doorstroom van hoofdklasse naar topklasse. Wat er precies van waar is weet ik verder ook niet hoor.quote:Op zaterdag 27 september 2008 20:25 schreef methodmich het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij dan? Alleen de kampioen promoveert, de drie (vervangende) periodekampioenen spelen nacompetitie en spelen daarna tegen een nummer 12 uit de hoofdklasse of een andere nacompetitiewinnaar om de resterende plaatsen.
Erg jammer dat Kolff de penalty er niet in kreeg, had de voorsprong op de nummer 2 zomaar al 4 punten kunnen zijn. Beetje jammer alleen van de indianengeluiden van het Lekkerlands publiek wanneer Anthony Malawauw van LRC aan de bal was.quote:De uitwedstrijd tegen Nieuw Lekkerland leverde LRC Leerdam één punt op. Weliswaar verspeelde men daarmee de eerste punten van het seizoen maar men blijft in ieder geval koploper. De 1-1 eindstand gaf de verhoudingen goed weer. Een vooral met inzet spelend Nieuw Lekkerland en een beter voetballend LRC Leerdam. Het gelijkspel was dus terecht, niemand had moeten winnen maar LRC Leerdam had absoluut kunnen winnen. 9 minuten voor tijd kreeg men een, terechte, strafschop die echter via de buitenkant van de paal werd naast geschoten. De eindstand was toen al bereikt.
Tja, de topklasse komt sowieso komend seizoen nog niet, dus dit seizoen moet je gewoon kampioen worden hoor. Of dus via het toetje.quote:Op zondag 28 september 2008 13:34 schreef Gudde het volgende:
[..]
Heb ik me vorige week langs de lijn laten vertellen, zou zijn ivm de doorstroom van hoofdklasse naar topklasse. Wat er precies van waar is weet ik verder ook niet hoor.
Smoesjesquote:Op dinsdag 30 september 2008 01:42 schreef Da_Sandman het volgende:
GPC had makkelijk moeten winnen. Net als vorige week tegen Kloetinge ruim een helft met een man meer gespeeld en legio kansen gehad.
Wij hadden ook bovenaan kunnen staan.quote:Op dinsdag 30 september 2008 01:48 schreef Da_Sandman het volgende:
Neuh, juist niet. Tis tekenend...
Wij staan bovenaanquote:Op dinsdag 30 september 2008 01:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wij hadden ook bovenaan kunnen staan.
Ik ga je geen succes wensen. Wel een mooie wedstrijd.quote:Op dinsdag 30 september 2008 09:43 schreef Gudde het volgende:
[..]
Wij staan bovenaanAls dat aan het einde van de rit ook nog maar zo is.
Eerst zaterdag maar weer even tegen Nivo Sparta, hopelijk kan Willem Looijen dan weer een paar minuten maken.
Heel misschien, zit doordeweeks verder van Leerdam dan in het weekend, dat maakt het wat minder gemakkelijk.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 17:26 schreef methodmich het volgende:
Gudde, aanstaande dinsdag een oefenpot tussen ASWH en LRC in HIA. Altijd leuk, al werd die vorig jaar drie keer afgelast geloof ik.Ga je nog kijken?
Na vanmiddag ben je blij ver van Leerdam te zittenquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:07 schreef Gudde het volgende:
[..]
Heel misschien, zit doordeweeks verder van Leerdam dan in het weekend, dat maakt het wat minder gemakkelijk.
Inderdaad au.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:49 schreef Da_Sandman het volgende:
LRC Leerdam - Nivo Sparta 3-0
Au tong
quote:
Overwinning had ik toch niet verwacht, maar blijkbaar toch een aardig sterk LRC, Mich?quote:LRC Leerdam wint van ASWH
Dinsdagavond speelde LRC Leerdam een oefenduel tegen ASWH in Hendrik Ido Ambacht. De wedstrijd tegen de stabiele hoofdklasser werd een zeer aantrekkelijk duel met een goed spelend LRC Leerdam in een hoog tempo. Vooral de tweede helft was het aanzien meer dan waard en maakte LRC een 2-0 achterstand goed. Toen was er ook het heroptreden van Willem Looijen die zijn gezicht tegen het venster drukte met twee doelpunten. Overigens verdienen alle spelers een compliment voor het niveau want na een aarzelend begin en kansen voor ASWH was men gewoon gelijkwaardig. En de tweede helft feller en beter. Een strafschop van Sebastiaan Gielens bleek de beslissing en een opsteker, 3-2 winst.
Was wel een leuk potje. ASWH begon met een enigszins experimentele opstelling, waarin vaste basisspelers Damiën Vereecken, Ferry van Lare, aanvoerder Leon van Dalen en Alexander de Jong ontbraken. Youri Petrov en keeper Jacob van den Belt gingen zelfs trainen. Daardoor o.a. reservekeeper Lee Quincy Cheuk-A-Lam in de ploeg, plus de jongelingen Brian Berends en Richard Yeboah. Daarnaast had Leushuis enkele opdrachten over de speelwijze gegeven.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:16 schreef Gudde het volgende:
[..]
Overwinning had ik toch niet verwacht, maar blijkbaar toch een aardig sterk LRC, Mich?
Mooi dat Looijen weer mee heeft gespeeld en helemaal dat hij er meteen twee maakt natuurlijk!
Joepiequote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:30 schreef Elftalleider het volgende:
Eindelijk een overwinning 2-5 gewonnen van STEDOCO
ZALTBOMMEL - Nivo Sparta, de degradant uit de hoofdklasse, staat na vijf competitiewedstrijden nog maar op één punt.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:13 schreef chmirosh het volgende:
Peelen terug bij Nivo Sparta??????????????????
Nivo Sparta bezig met een speler van Schijndel????????????
Laat ze maar lekker in 1c blijven met dat knollenveld. Scheelt me ook weer een retourtje Zeeland.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 19:06 schreef Da_Sandman het volgende:
Sterk Kloetinge gezien vanmiddag. Als ze zo spelen, gaan ze het LRC nog knap lastig maken.
Moet zeggen, veld lag er aardig bij vanmiddag.quote:Op zondag 12 oktober 2008 00:02 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Laat ze maar lekker in 1c blijven met dat knollenveld. Scheelt me ook weer een retourtje Zeeland.
Jullie lopen tegen hetzelfde aan als Heerjansdam vorig seizoen. Favoriet, dus iedereen wil punten pakken, maakt niet uit hoe. Die gaan dus niet voetballen tegen LRC. Tegen ASWH kreeg LRC ook ruimte om te spelen en dan tikken ze best aardig, dus denk dat dit je stelling over sterkere tegenstanders wel onderstreept!quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:36 schreef Gudde het volgende:
Gelukkig in de blessuretijd toch nog de 3 punten gepakt, jammer dat het wederom niet met goed voetbal gebeurt. Ik heb het idee dat LRC veel te makkelijk meegaat in het spel van de tegenstander, waar ze juist hun eigen spel moeten blijven spelen. Tegen sterke tegenstanders wordt met regelmaat een heel stuk beter gespeeld dan tegen de wat mindere tegenstanders. Mooi dat Looijen er weer twee heeft gemaakt, op naar de 15 die hij als doel gesteld heeft dit seizoen.
Hoe beviel het als keeper van het tweede Mike ?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:30 schreef Elftalleider het volgende:
Eindelijk een overwinning 2-5 gewonnen van STEDOCO
Die oerwoudgeluiden hebben ze wel een handje van inderdaad, was in de competitie tegen LRC ook al het geval. LRC won vandaag overigens met 8-0 uit bij Arkel, tegenstander uit de 4e klasse die geen moment de indruk maakte dat ze ook maar iets er tegenin hadden kunnen brengen. Onder andere dankzij een paar mooie goals van Casper Nieuwenhuizen. Er waren wel 7 posities anders ingevuld vergeleken met de laatste competitiewedstrijd. Benjamin de Gans was weer van de partij en pikte ook meteen een doelpunt mee na een wandeling, met de bal, vanaf de eigen helft zo richting het doel van Arkel. Ook Maarten van Gelderen speelde weer een volle wedstrijd mee na een blessureperiode van een aantal maanden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 19:54 schreef methodmich het volgende:
Dus Nivo ook uit de beker?
Nieuw-Lekkerland - ASWH 0-1.
Lachen om de plaatselijke jeugd daar. Oerwoudgeluiden, iedereen was homo en Danny Buijs een "kutkakkerlak".
Zaamslag wint knap van Hoek na pingels!
quote:
Zo kan het dus ook..quote:Dinsdagavond speelde LRC Leerdam een oefenduel, op het kunstgras, tegen Montfoort. Een tegenstander die eveneens in de eerste klas speelt. Voor LRC Leerdam kunnen we spreken van een deceptie want zo mag men een 5-1 nederlaag toch wel noemen. Onverdiend was het niet. De eerste helft was aardig om te zien, de tweede helft lukte er niets meer. Wel was er voor LRC Leerdam meer balbezit, men deed er niets mee en Montfoort counterde vier keer de tegenstander vakkundig uit. Verdedigend zat het bepaald niet goed maar ook de rest van het elftal bakte er weinig van. Met beide benen op de grond zullen we maar zeggen. En een les voor het competitieduel tegen Achilles Veen.
Is inderdaad een voetbalschool van onder meer Dennis en Gerard de Nooijer. Zie www.jvoz.nl. De jeugdploegen moeten op termijn naar het hoogste niveau gaan groeien.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:27 schreef Yeahinho het volgende:
MM, Sandman, kunnen jullie soms wat meer vertellen over Cortgene/JVOZ?
Zitten bij onze C1 in de competitie, dus zodoende heb ik er e.e.a. over gehoord. Ben benieuwd naar het hoe en wat.
Dus we krijgen na Van Hanegem Van Vossen en Blind nog een Zeeuwse international ?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:25 schreef methodmich het volgende:
Inderdaad, dat is bijna profvoetbal zoals die jongetjes worden begeleid. ASWH D1 moest er onlangs ook tegen spelen, werden redelijk afgedroogd. Grootste talentjes van Zeeland worden benaderd volgens mij.
En Toine van Renterghem, Frans de Munck, Adri van Male, Jo Schot en Adrie Koster niet te vergeten he...quote:
Van Male was toch een NSBer ?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 01:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En Toine van Renterghem, Frans de Munck, Adri van Male, Jo Schot en Adrie Koster niet te vergeten he....
Dat is dan ook het hoofddoel van de JVOZ heb ik me laten vertellen, de Tiende Zeeuw van Oranje opleiden.
Bijna goed, Heerjansdam speelt tegen Papendrechtquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 20:06 schreef methodmich het volgende:
Netjes, LRC dus ook door. Volgende ronde zal nog wel "regiogestuurd" loten zijn dan. Gokje: LRC - Heerjansdam en ASWH - Papendrecht.
Volgende week dus uit naar Kloetinge, de beslissing in de strijd om de eerste periode.quote:Het blijft onnodig spannend
De thuiswedstrijd tegen Achilles Veen leverde voor LRC Leerdam weer drie punten op. Met 2-0 werden de bezoekers aan de kant geschoven en daar kon iedereen vrede mee hebben. Toch bleef het lang spannend, LRC Leerdam hield de tegenstander lang in de wedstrijd. Niet dat het kansen opleverde maar de 2-0 bleef lang uit. Terwijl er toch voldoende kansen waren, in de eerste helft maar ook in de tweede. Dat is ook het enige dat men ploeg kan verwijten, men had meer doelpunten moeten maken. Zeker met het oog op de periode, die volgende week beslist kan worden, had dat goed uitgekomen. De koppositie kwam echter nooit in gevaar.
Daar waren we bij NIVO ook blij meequote:
De scheidsrechter liet hier en daar toch wel wat steekjes vallen, de nummer 2 van GPC had eigenlijk voor rust al met 2 keer geel van het veld gemoeten, na zijn eerste gele kaart maakte hij tot twee maal toe nog een overtreding waar zeker een tweede geel op z'n plaats was geweest. Verder werd er door de keeper van GPC nog zeker één keer en misschien wel twee keer de voorste man van LRC tegen de vlakte gewerkt in het strafschopgebied. Waar een penalty toch zeker op z'n plaats was, liet de scheidsrechter verder spelen.quote:LRC Leerdam maakt het niet af
Voor LRC Leerdam was het zaterdag weer een uitstekende dag. Zelf won men vrij makkelijk met 3-0 van GPC Vlissingen en zag men concurrent Kloetinge verliezen. Al zijn er natuurlijk meer ploegen op jacht naar de voorlopig tweede plaats. Echt goed was het duel tegen GPC niet, daarvoor was het verschil tussen beide ploegen toch echt te groot. LRC Leerdam maakte het niet af, als we kijken naar het aantal kansen dat men kreeg. Voor rust had de voorsprong, 1-0, al veel groter moeten zijn, na de rust hetzelfde verhaal. Al stond de zege in de 53ste minuut wel vast toen het 2-0 werd. In het laatste signaal werd het uiteindelijk nog 3-0. Verdiende winst die veel hoger had moeten uitvallen.
Dat is bij jullie tweede wel andersquote:Op zaterdag 8 november 2008 17:42 schreef Gudde het volgende:
Overigens na 5 thuiswedstrijden nog altijd geen doelpunt tegen.
Dat werd 3-6 inderdaad, vandaag ook weer een 2-5 verlies tegen het tweede van Hoek.quote:Op zaterdag 8 november 2008 20:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is bij jullie tweede wel anders
Na de 6-1 was het feest compleet. De spelers van LRC deelden niet mee in de feestvreugde en lieten hun tranen rijkelijk vloeien. Met nog een kwartier te spelen voorzagen ze een nog pijnlijkere afstraffing. Om de goede vrede te bewaren besloot het tweede van Nivo daarom wat gas terug te nemen en tegen de schamele beloning van 2 meter bier en een sinas (voor Mèèrk) in de laatste 10 minuten nog twee tegendoelpunten door te laten.
De wedstrijd eindigde dus in een dik verdiende overwinning voor nivo twee. De eerste van het seizoen. Maar zeker niet de laatste!
Het tweede van NIVO speelt hoofdklasse en jullie tweede ?quote:Op zaterdag 8 november 2008 21:14 schreef Da_Sandman het volgende:
Ons tweede ook weer verloren, zoals verwacht gaan die er gewoon uit denk ik. Schijnt ook al wat gerommel te zijn.
Spelen ook in dezelfde klassequote:Op zaterdag 8 november 2008 21:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het tweede van NIVO speelt hoofdklasse en jullie tweede ?
quote:
quote:Unitas-speler Bjorn Cevat is zich bewust van eigen rol
Voetballen op zaterdag werd voor Bjorn Cevat vanwege zijn drukke werkzaamheden in het familiebedrijf, waarvan hij zelf één van de eigenaren is, steeds lastiger.
JAN-DIRK VERHEY
GORINCHEM/HEDEL
Dus toen Unitas de 28-jarige middenvelder vorig seizoen polste voor een overgang van Nivo Sparta uit Zaltbommel - waarmee hij degradeerde uit de zaterdag-hoofdklasse - naar sportpark Molenvliet, hoefde de inwoner van het Brabantse Hedel niet lang na te denken. ,,En na wat aanpassingsproblemen omdat het zondagvoetbal zo anders is dan het spelletje dat op zaterdag wordt gespeeld, heb ik inmiddels aardig mijn draai gevonden,’’ verklaart Cevat. ,,In het begin moest ik erg wennen aan het technische voetbal dat bij Unitas, maar eigenlijk bij elke zondagclub, wordt gespeeld. Op zaterdag is het toch meer fysiek en de lange bal van achteruit, die speelwijze zat inmiddels aardig in mijn systeem. De omschakeling was dus groot.’’
Met Cevat in de basis, hij is op elke positie op het middenveld bruikbaar voor trainer Roger Schouwenaar, behaalde Unitas uit de laatste drie duels de volle buit. Een kleine twee weken geleden tegen Geldrop/AEK (4-3 winst) toonden de Gorcumers aan met de besten mee te kunnen in 1C. ,,We moeten zeker in de top-vier kunnen eindigen,’’ denkt Bjorn Cevat. ,,De laatste weken voetballen we zo goed, omdat we ons wat minder aanpassen aan de tegenstander dan in het begin van de competitie. Wij zijn op ons sterkst wanneer we uitgaan van eigen kracht en met veel druk naar voren spelen. Want onze kracht ligt vooral in het aanvallende gedeelte, dat is wel duidelijk. Wij hebben voorin echt de spelers om elke tegenstander onze wil op te leggen.’’
Met Nivo Sparta speelde de rechtspoot de afgelopen drie seizoen in de eerste- en hoofdklasse. ,,Vooral het jaar op het hoogste niveau was een kick,’’ zegt Cevat. ,,Uit bij IJsselmeervogels en Spakenburg spelen is heel gaaf. Normaal kwam ik bij die clubs als toeschouwer, dan sta je ineens op het veld. Al was het sportief gezien voor ons een heel slecht jaar, leerzaam was het zeker. Ondanks alle verliespartijen bleef de sfeer onderling prima, iedereen besefte dat we als team domweg kwaliteit tekort kwamen om in de hoofdklasse te overleven.’’
Bjorn Cevat begon met voetballen bij Hedel in zijn woonplaats. FC Den Bosch trok hem als elfjarig ventje aan, waarna hij op zijn veertiende verkaste naar de jeugdopleiding van RKC Waalwijk. Vervolgens kwam hij via wederom Hedel en Vlijmense Boys in Zaltbommel terecht. ,,Hedel blijft mijn club, maar ook Nivo Sparta zit een beetje in mijn hart.’’
Februari volgend jaar hoopt Cevat voor de eerste keer vader te worden. ,,En ik ga samen met mijn broer een nieuwe twee-onder-één-kap-woning bouwen in Hedel, waar we beiden met onze vrouwen gaan wonen. Dus het wordt een drukke tijd, maar wel heel leuk.’’
Unitas ontvangt morgen Nuenen. Een topper, want beide ploegen delen met zestien punten de tweede plaats achter koploper Best Vooruit. Waarbij de Brabanders nog wel één duel tegoed hebben. Over zijn eigen rol in de Gorcumse formatie is Bjorn Cevat duidelijk. ,,Ik moet het minder hebben van mijn techniek. Ik ben een speler met veel loopvermogen en duelkracht. Dat weet ik en ik vind dat ook helemaal geen probleem. Ik weet wat ik kan en wat juist niet. Van een sommige medespelers heb ik al gehoord dat ze vinden dat ik een type speler ben dat Unitas al jaren goed kon gebruiken. Mooi toch? Ik vind het prima om af en toe te ’stofzuigen’.’’
Ik hoop er in ieder geval op. Ik mag aannemen dat de KNVB nu niet 'gespreid' gaat loten, straks krijg je Hoek 2 - Zaamslag en GPC Vlissingen - Kloetinge ofzoquote:Op zaterdag 22 november 2008 19:37 schreef methodmich het volgende:
Paar clubs uit 1C hebben gebekerd:
Serooskerke - Kloetinge 1-4
GPC Vlissingen - Zeelandia-Middelburg 6-0
Jong Ambon - Zaamslag 2-8
LRC Leerdam - VVGZ 2 werd afgelast
Misschien wel ASWH - GPC in de volgende ronde.
Sterke competitie hebben wequote:Op zaterdag 22 november 2008 19:37 schreef methodmich het volgende:
Paar clubs uit 1C hebben gebekerd:
Serooskerke - Kloetinge 1-4
GPC Vlissingen - Zeelandia-Middelburg 6-0
Jong Ambon - Zaamslag 2-8
De geruchten blijken dus toch waar.quote:Theo van Geffen nieuwe hoofdtrainer Maliskamp
Het bestuur heeft m.i.v. het seizoen 2009-2010 Theo van Geffen als opvolger van Jos van der Els aangetrokken. Hij gaat een verbintenis aan voor 2 seizoenen. Theo is geen onbekende voor de meeste Maliskampers. Hij is woonachtig in Rosmalen en is op dit moment nog trainer van Hedel. Daarnaast heeft hij verscheidene jaren in het eerste elftal van OJC Rosmalen gespeeld.
In een zeer prettig gesprek hebben beide partijen afgesproken de positieve weg die door Jos de afgelopen jaren is ingezet, voort te zetten.
Moet je toch even verbeteren, de nummer één na laatst. Maar toch bedanktquote:Op zaterdag 29 november 2008 17:48 schreef tong80 het volgende:
0-1 verloren van de nummer laatst GPC
Gefeliciteerd Da_Sandman
Niemandquote:Op zaterdag 29 november 2008 20:16 schreef methodmich het volgende:
LRC blijft als een trein draaien, nu weer gewonnen. Wie gaat hen nog stoppen?
quote:3-1 winst, nauwelijks verdiend
En weer kan LRC Leerdam 3 punten aan het totaal bijschrijven middels een 3-1 overwinning tegen VVGZ uit Zwijndrecht. Een overwinning die, zelfs met de beste wil, niet verdiend genoemd kan worden. LRC Leerdam speelde een uiterst matig duel, vergat te voetballen en hanteerde veelal de lange bal. Het voetbal kwam van de gasten die meer overleg in hun spel hadden. De eerste en laatste minuten waren bepalend in het duel. Na één minuut een voorsprong voor LRC Leerdam, in het rustsignaal werd het 2-1. Vlak voor het laatste fluitsignaal viel de beslissing. De kostbare punten bleven in Leerdam en voor de rest was het een duel om snel te vergeten.
Die trein was vandaag anders niet in goede doen. De 1-0 van Willem Looijen lag er al heel snel in, maar dankzij een in vele ogen wel heel erg makkelijk gegeven penalty kwam VVGZ weer langszij. Dat was ook meteen het einde van een hele reeks aan thuiswedstrijden zonder tegendoelpunt. Op slag van rust wist de aanvoerder van VVGZ de bal met de hand voor het doel weg te slaan, waar normaal gesproken toch rood voor wordt gegeven deed de scheidsrechter het af met een hele makkelijke 'niet meer doen hè'. Een penalty volgde wel en werd dan ook benut door Sebastiaan Gielens. Waar in de tweede helft eerder de 2-2 leek te gaan vallen, was het Sebastiaan Kolff die er in de laatste minuten toch 3-1 van maakte. Volgende week dus maar op naar de thuiswedstrijd tegen Zaamslag, die hebben vandaag een flinke nederlaag geleden zeg.quote:Op zaterdag 29 november 2008 20:16 schreef methodmich het volgende:
LRC blijft als een trein draaien, nu weer gewonnen. Wie gaat hen nog stoppen?
Denk dat dit nog wel meevalt. Dit is gewoon het niveau van onder de subtop. Als je ziet dat GPC door deze overwinning naar de gedeelde zevende plaats stijgt... En niemand stopt LRC meer. Kloetinge heeft zich ook al neergelegd bij de tweede plaats als hoogst haalbare...quote:Op zaterdag 29 november 2008 20:20 schreef tong80 het volgende:
Nivo moet blij zijn als ze er in blijven dit jaar.
GPC was echt niks en wij waren nog minder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |