abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61020157
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 17:30 schreef methodmich het volgende:
Nou ja, hij heeft het topic gemaakt. Als hij het niet leuk vindt, kan ik me voorstellen dat er een nieuw 1c topic komt en dat dit topic dan alleen over Nivo blijft gaan.... en vermoedelijk langzaam zal doodbloeden dan.
Wees gerust. Zolang tong geen ban krijgt, zal het topic in leven blijven .
  Trouwste user 2022 donderdag 21 augustus 2008 @ 21:16:56 #102
7889 tong80
Spleenheup
pi_61020525
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:04 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Wees gerust. Zolang tong geen ban krijgt, zal het topic in leven blijven .
Zo is het maar net.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_61028172
GPC verloor gister overigens het oefenduel met VC Vlissingen met 5-1. Niet al te best geweest, hoewel de goals makkelijk zijn weggegeven. Zes september is echter pas belangrijk natuurlijk,..
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_61032086
Tong was het er mee eens zie ik. Kom maar met suggesties voor een andere TT, heb voorlopig een neutrale gekozen.
pi_61044207
Dit lijkt me voorlopig al duidelijk.

Nog een stukje met Niels Dominicus, spits van Achilles Veen. Die maakt wat kilometers om naar zijn club te komen, terwijl Veen ook weer niet overdadig betaalt:
quote:
Zeeuwse nomade in Veen

De bal rolt weer, de amateurclubs zijn begonnen aan hun voorbereiding. Elke dag kijkt deze krant vooruit naar het nieuwe seizoen. Vandaag: Niels Dominicus, de Zeeuwse spits van Achilles Veen.

JAN-DIRK VERHEY

WESTKAPELLE

De reisafstand tussen zijn woonplaats Westkapelle en Veen bedraagt liefst 158 kilometer. ,,Maar dat ik lang moet reizen om te voetballen ben ik inmiddels wel gewend,’’ verklaart de 24-jarige Niels Dominicus. ,,Op mijn vijftiende ging ik bij RBC Roosendaal aan de slag, waar ik vier jaar heb gezeten. Ik weet niet beter, heb het er ook graag voor over.’’

Achilles Veen wordt alweer de zesde club voor Dominicus. Hij begon met voetballen bij De Noormannen in zijn woonplaats Westkapelle. Via RCS belandde de aanvaller dus in de jeugd van RBC, waar hij op 9 april 2005 uit tegen FC Groningen zijn debuut maakte in de eredivisie. Het bleef echter bij één invalbeurt, waarna hij zich met Hoek in het seizoen 2005-2006 pas via een beslissingswedstrijd tegen Nieuw-Lekkerland wist te handhaven in de hoofdklasse. Kozakken Boys verleidde hem vorig seizoen tot een avontuur in Werkendam, maar een gelukkige samenwerking was het nooit. ,,Ik werd gehaald als eerste spits, maar heb het niet kunnen waarmaken. Ik begon al niet lekker met een blessure, maar vijf of zes goals is - zeker bij een club als Kozakken Boys - gewoon te weinig. Zo eerlijk moet ik zijn. Maar ondanks dat kijk ik terug op een mooi jaar met veel sportieve hoogtepunten. Denk aan de bekerwedstrijd thuis tegen Ajax en de prima prestaties in de competitie.’’

Dominicus kwam in Werkendam niet in aanmerking voor een langer verblijf, waarna zijn overgang naar Achilles Veen in een paar dagen was beklonken. ,,Trainer Freddy Kruijs kende mij nog uit de jeugd van RBC. Hij heeft veel vertouwen in me,’’ weet de aanvaller, die centraal voorin zal moeten concurreren met de van een meniscusoperatie herstellende Özcan Ozkaya, ook al een oud-Kozak. ,,Het wordt dringen in de spits, zeker als straks ook Sjors Spanbroek weer van de partij is. Vorig jaar een bepalende speler.’’

Na een aantal magere jaren in de eerste klasse, vond Achilles Veen vorig seizoen weer de weg omhoog. Het team veroverde met overmacht de eerste periode, maar moest na de winterstop toch afhaken in de titelrace met Heerjansdam. In de finale van de nacompetitie waren de Brabanders, na eerst te hebben afgerekend met Rijsoord en Nieuw-Lekkerland, net niet opgewassen tegen het aanvallende geweld van het Goudse De Jodan Boys (3-1 verlies). In de komende jaargang is Achilles Veen in 1C dan ook zeker één van de kandidaten voor het kampioenschap. Dominicus: ,,Er wordt vanuit de club geen druk opgelegd dat de titel een must is. Maar met dit team moeten we wel kunnen meedraaien bovenin. Er zijn geen spelers vertrokken, maar wel vier versterkingen aangetrokken. Maar het is en blijft slechts een voorspelling. Met drie degradanten erbij uit de hoofdklasse is 1C voor mij wel een aantrekkelijke afdeling om in te voetballen.’’
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_61088128
Concurrent Rijsoord deed gisteren goede zaken in de strijd om de districtsbeker Zuid I. Het werd liefst 5-0 tegen Dubbeldam. Jason van den Berg, Francisco Maas, Roy Leeuwenstein, Raymond Smit en Timo van der Want scoorden.

GPC, LRC of Nivo nog gebekerd?
www.thuisuiteten.nl
pi_61089954
quote:
LRC Leerdam speelde zaterdag de eerste wedstrijd waarin punten te verdienen waren. Voor de beker thuis tegen Sparta'30 uit Andel. Hoogstaand was het deze middag niet echt. Een matig duel waarin Sparta'30, in het begin, redelijk wilde meespelen. Het klasseverschil was duidelijk en de bezoekers werden steeds verder terug gedrongen. Bij LRC Leerdam ontbrak het vaak aan de laatste pass en de echte kansen waren niet talrijk. Men ging er ook nog eens slordig mee om. Door een doelpunt van Casper Nieuwenhuizen werd het een bescheiden maar verdiende 1-0 overwinning.
Sparta'30 viel me nog alles mee voor een derdeklasser, al was LRC ook niet in al te beste doen.
Het gemis van Looijen aan het begin van het seizoen kan nog wel eens flink gaan tegenvallen.
pi_61096875
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 18:24 schreef Gudde het volgende:

[..]

Sparta'30 viel me nog alles mee voor een derdeklasser, al was LRC ook niet in al te beste doen.
Het gemis van Looijen aan het begin van het seizoen kan nog wel eens flink gaan tegenvallen.
Hoe bevalt Mirco Bovo?
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_61101902
GPC gebekerd tegen Aardenburg, 1-2 winst. Niet mee geweest, niemand nog gesproken, maar buitenom dat er gewonnen is, lijkt het me een wat magere uitslag.

Dinsdag bekeren tegen Nieuwdorp, dan wel even kijken...
In Southern Sun
  Trouwste user 2022 maandag 25 augustus 2008 @ 03:51:11 #110
7889 tong80
Spleenheup
pi_61101963
Nivo-Sparta is het bekertoernooi met een overwinning begonnen. In Haarsteeg won de ploeg van Philip den Haan met 3-4. Mark Santegoets was aan Nivo-zijde de gevierde man met drie doelpunten en een assist op Robert Clerx die met zijn doelpunt de Bommelse winst veilig stelde.

De wedstrijd werd voorafgegaan door één minuut stilte ter nagedachtenis aan de op 98-jarige leeftijd overleden Wim Gevers. Als er iemand een ‘Nivo-Sparta-hart’ had dan was het Wim Gevers wel en ook vorig seizoen pakte hij achter het glas nog zijn wedstrijdjes mee van het eerste elftal.

Het eerste wapenfeitje in de wedstrijd kwam van Niels den Haan. Hij raakte de bal echter niet vol waardoor zijn inzet naast ging. Bovendien blesseerde hij zich met deze actie en het leek er zelfs op dat ook hij zich noodgedwongen moest aansluiten bij zijn andere geblesseerde collega’s. Martijn van Galen, Wesley Paijmans, Barry Bouta, Rick van de Pas en Roberto Verhagen bleven allen geblesseerd langs de kant. Gelukkig kon Den Haan worden opgelapt en speelde hij de volledige wedstrijd uit.

Nadat Santegoets een eerdere kopbal nog via de lat over zag gaan was het niet veel later wel raak. Een inzet van Clerx werd geblokkeerd waarna de bal net buiten het strafschopgebied voor de voeten kwam van de nieuwe ‘goaltjesdief’ (0-1). Santegoets speelde tegen Haarsteeg een zeer sterke wedstrijd. Het was dat de doelman een aantal keer goed redde want anders was het voor Santegoets niet bij drie doelpunten gebleven. De aanvaller beschikt over een goede longinhoud en bleef de gehele wedstrijd dreigend voor het doel van Haarsteeg. Verder schroomt hij niet om zo af en toe ook mee te verdedigen als de wedstrijd daar om vraagt.

Bij de thuisploeg stond echter ook een zeer bekwame aanvaller op het veld. Een stevige spits waar de Bommelse verdediging de handen vol aan had. Na een half uur spelen moest Björn Jongste kort aan de noodrem trekken. Dit leverde hem een gele kaart op en een vrije trap tegen. Met een streep dwars door de muur werd deze buitenkans door de thuisploeg verzilverd (1-1).

Na rust maakte Walter Cremers op de rechterkant plaats voor Kevin Paijmans. De jongere broer van de geblesseerde Wesley toonde zich gretig maar moet zeker nog wennen aan het ‘nivo-tje’ hoger.

Na een uur spelen bediende Clerx Santegoets op maat en kon deze zijn ploeg voor de tweede keer op voorsprong brengen. Helaas mocht dit niet lang duren want uit de volgende tegenstoot werd al weer tegen gescoord. Bij een lange bal over links werd Stephan Netten ogenschijnlijk eenvoudig uitgespeeld waarna een lage voorzet volgde welke van binnen het doelgebied werd binnen getikt (2-2).

Nivo toonde veerkracht en had op voorsprong moeten komen toen Clerx voor het vijandige doel verscheen. Zwaar gehinderd lukte het hem echter niet te scoren en gek genoeg zag de scheidsrechter er geen overtreding en penalty in.
De gehavende ploeg van Den Haan leek wederom niets bespaard te blijven toen de thuisploeg met nog een kwartier te spelen op voorsprong kwam (3-2). Nadat Niels Blom met rood was weggestuurd leek de misère compleet maar dankzij een Haarsteegs’ presentje wist Santegoets wederom te scoren (3-3).

Doelman John van der Ley hield zijn ploeg daarna met een voortreffelijke redding op de been. Op aangeven van Santegoets mocht Clerx vlak voor tijd de bevrijdende 3-4 aantekenen en was de winst binnen. Dinsdag vervolgt Nivo-Sparta het bekertoernooi met de uitwedstrijd tegen ASH, aanvang 18:45 uur.

Opstelling Nivo-Sparta: Van der Ley, Blom, Netten, Jongste, Van Heijnsbergen, Brothwell, De Bruin, W. Cremers(46. K. Paijmans), Clerx, Santegoets, Den Haan
Scoreverloop: 19. Santegoets 0-1; 32. 1-1; 62. Santegoets 1-2; 66. 2-2; 73. 3-2; 83. Santegoets 3-3; 89. Clerx 3-4
Bijzonderheden: 80. Rode kaart Niels Blom

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_61103359
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 22:37 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Hoe bevalt Mirco Bovo?
Heeft veel gewisseld met de andere keeper, maar beide zijn nog niet bepaald getest door de tegenstanders. Lastig om al wat over te zeggen, volgens mij is het ook nog niet zeker wie nu eerste keeper wordt komend seizoen.
  Trouwste user 2022 maandag 25 augustus 2008 @ 12:31:29 #112
7889 tong80
Spleenheup
pi_61107686
Afgelopen zaterdag op 23 augustus 2008 is op 98-jarige leeftijd ons erelid en oudste verenigingslid in leeftijdsjaren Wim Gevers op zeer hoge leeftijd overleden. Hij zou eind deze maand 99 jaar worden.
Het bestuur verzocht mij deze “in herinnering” te schrijven aangezien ik Wim Gevers binnen onze vereniging mee hebt gemaakt vanaf het 1e uur (in 1958) dat hij lid werd. Maar niet alleen van het 1e moment dat hij onze vereniging binnenkwam, al sinds 1949 had ik dagelijkse contacten met hem als toenmalig collega, hij de al de iets oudere typograaf en ik als 15-jarige leerjongen. Hij was toen met een aantal Bosschenaren werkzaam bij drukkerij Van de Garde hier in Zaltbommel (waar nu Blokker is), toen nog een bloeiende drukkerij. Iedere dag reisde hij met nog een aantal collega’s op en neer. In die tijd was hij actief bij de supportersclub Rood/Zwart van BVV in Den Bosch, toen een heel aansprekende club in het hoogste voetbal, (betaald voetbal bestond toen nog niet). Hij had altijd wel een drukwerkje (gratis!) te maken voor die supportersclub en als dank kreeg ik altijd een vrijkaartje voor de wedstrijden van BVV op “Heidelust” in Vught. Prachtige wedstrijden o.a. om het kampioenschap van Nederland met Ajax, Haarlem, Heerenveen (Abe Lenstra), Xerxes (Faas Wilkes), Emma-Dordrecht (met vijf broers Van der Gijp), MVV-Maastricht enz.

Rond 1958 kwam hij, pas getrouwd, in Bommel wonen, toen al in de Prinses Julianastraat, het huis waar hij tot het laatste moment gewoond heeft. In die tijd was de concurrentie tussen de beide Bommelse voetbalclubs nog zeer scherp en zoals Gevers het zelf zei was Loek er als de kippen bij om hem meteen in te lijven bij Nivo. Hij werd direct een actief lid van onze vereniging. In verschillende functies is hij binnen onze vereniging actief, nee zeer actief geweest.

Hij begon in 1958 als secretaris van de toen nog kleine jeugdcommissie, immers we hadden toen maar een tweetal jeugdteams, maar ook tegelijkertijd op andere fronten waar hulp nodig was sprong hij bij, met name bij de grote jaarlijkse N.I.V.O.-Sparta-wandeltochten bood hij altijd de helpende hand.

Toen wij rond 1963 onze eerste 2 kleedkamers en daarna de kleine kantine gingen bouwen was het vanzelfsprekend dat Gevers er bij was en toen eind 1964 de kantine werd geopend, werd hij samen met zijn vrouw het eerste kantine-echtpaar.

Wim Gevers heeft binnen onze vereniging nooit een bestuursfunctie gehad of geambieerd, “laat mij me gang maar gaan” was zijn opstelling, ik kan genoeg doen, ook zonder een functie. En dat genoeg doen heeft hij ruimschoots bewezen, wat er ook georganiseerd werd, wat er ook gedaan moest worden hij was er altijd bij. Zeker na zijn pensionering en het overlijden van zijn vrouw (in 1981) was hij vrijwel dagelijks op de accommodatie aanwezig, altijd bezig, altijd klussend. Dit heeft hij mogen volhouden tot zo’n 4 jaar terug, toen moesten we hem van een hoge trap afjagen omdat hij zonodig de doelpalen moest schilderen en dat op 94-jarige leeftijd. Ongekend wat hij voor onze club al die jaren heeft gedaan. In het jubileumblad t.g.v. het 40-jarig bestaan in 1983 zei hij “Nivo is alles voor me”.

Hij was dan ook zeer trots op zijn koninklijke onderscheiding die hij in 1997 mocht ontvangen en die door de toenmalige burgemeester op de middenstip van het hoofdveld werd uitgereikt als waardering voor het vele werk als vrijwilliger verricht.

De laatste 20 jaar was hij ook “gastheer” in de bestuurskamer en op zijn eigen sympathieke manier heeft hij dit uitstekend gedaan, kreeg van diverse clubs tot in Zeeland toe uitnodigingen om eens bij hen terug te komen, maar Gevers had geen tijd daarvoor. Het maakte hem niet uit of het 1e of 6e thuis speelde, hij was er voor de ontvangst. Toen hij een drietal jaren terug in feite dit werk niet meer alleen af kon, gaf hij zelf aan wie hem moest komen assisteren en opvolgen, dat wilde hij zelf uitmaken. Tot de laatste thuiswedstrijd van het 1e elftal in het afgelopen seizoen kwam hij kijken, hij werd gebracht door zijn zoon Joop en zat stilletjes voor het raam en genoot van de wedstrijd, zijn sigaartje en een glaasje limonade. Na afloop vertrok hij weer meteen, hij kon de drukte in de bestuurskamer niet meer volgen.

Gevers was een rustige, aardige man, je zag hem eigenlijk nooit kwaad, zou nooit een grote mond opzetten, nooit schreeuwen. Maar als hij het ergens niet mee eens was, liet hij dit goed merken, zwaaide met zijn vinger voor je neus en zei ”nu moet jij eens goed luisteren jongen” en dan volgde zijn mening of kritiek. Ongezouten, wie hij dan voor hem had maakte niet uit.

De laatste twee jaren zijn niet zo gemakkelijk geweest voor hem. Lichamelijk was hij op, hij was volledig uitgeleefd, was o zo mager geworden maar gelukkig nog geestelijk goed bij de tijd. Tot afgelopen voorjaar kwam hij op de maandagmorgen nog helpen om het clubblad te nietten, zijn laatste actieve functie. De laatste maanden ging hij enkele keren naar de dagopvang in De Wielewaal, dat beviel hem wel, maar je moest niet praten over waarom ga je niet blijvend daar wonen, dat wilde hij jaren terug al niet en ook heden ten dage was dit taboe. Ik ga mijn huis niet uit zei hij twee weken terug nog tegen me. Toch voelde hij toen dat het einde naderde. Heel kort voor zijn overlijden mocht ik nog even bij hem zijn, zijn ogen openslaande en mijn handen grijpend bedankte hij me voor de vele goede jaren. Typisch Gevers!

We nemen afscheid van ons erelid Wim Gevers, een rustige fijne man.
De vereniging N.I.V.O.-Sparta is hem veel dank verschuldigd, een dank die in woorden niet is uit te drukken, maar hij heeft het heel graag gedaan.
Dat hij moge rusten in vrede.
Loek van Gameren

Dag Willem.
pi_61149751
quote:
Dinsdagavond heeft LRC Leerdam zich uitstekend herstelt van het mindere optreden van zaterdag. Thuis tegen Everstein was men oppermachtig. Niet dat de bezoekers een zwakke indruk maakte, LRC liet de tegenstander gewoon niet in haar spel komen. Het was een duel met fraaie combinaties en veel doelkansen. Wat dat betreft kan men de ploeg aanrekenen dat er te weinig kansen werden benut. Maar het ging om het spel en dat was goed en aantrekkelijk voor de toeschouwers. De wedstrijd eindigde in een 6-0 overwinning voor LRC Leerdam.
Voorin worden er nog veel te veel kansen om zeep geholpen, hopelijk wordt daar nog hard aan gewerkt voor de start van het seizoen.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:27:44 #114
11721 scheur
maar toch.....................
pi_61152583
Nivo vanavond gewonnen van ASH. Eigenlijk een draak van een wedstrijd, maar het gemis van veel spelers was daar debet aan. 0-2, overigens. Zaterdag tegen NOAD de volgende ronde veilig stellen. Moet kunnen.
pi_61163857
GPC wint uit bij Nieuwdorp met 1-3 en is zeker van de volgende ronde geloof ik.
In Southern Sun
pi_61170391
Zijn ze sowieso poulewinnaar dan nu? Want alleen de nummer één gaat door.

Rijsoord - Papendrecht werd 1-2, met tien keer geel.
www.thuisuiteten.nl
pi_61174733
Alle bekeruitslagen uit 1C:

LRC Leerdam - Everstein 6 - 0
ASH - Nivo Sparta 0 - 2
EBOH zon - VVGZ 1 - 4
Woudrichem - Roda Boys 1 - 7
GVV'63 - Achilles Veen 1 - 3
Wilhelmina'26 - WSC 1 - 3
Rijsoord - Papendrecht zon 1 - 2
Zaamslag - Heinkenszand 8 - 0
Terneuzense Boys - Vlissingen 0 - 6
Kloetinge - HVV'24 4 - 0
Nieuwdorp - GPC Vlissingen 1 - 3
Nieuw Lekkerland - Papendrecht zat 5 - 0

Zaamslag, de eerste tegenstander van LRC, maakte in de eerste twee bekerwedstrijden de meeste doelpunten, 14 in totaal.
pi_61224539
Zaamslag is vooral thuis lastig te kloppen, begreep ik.

Nog een stukje met een speler uit 1C:
quote:
De Aftrap: Dennis van der Pol (VVGZ)

De bal rolt weer, de amateurclubs zijn begonnen aan hun voorbereiding naar het nieuwe seizoen. Vandaag: Dennis van der Pol, vaste waarde van het Zwijndrechtse VVGZ.

JAN-DIRK VERHEY

ZWIJNDRECHT

Seizoen 2007-2008 liep voor alles wat VVGZ lief heeft uit op een grote teleurstelling. Pas in de slotfase werd lijfsbehoud veiliggesteld, met praktisch dezelfde selectie die in de jaren daarvoor een paar keer dichtbij de hoofdklasse was. ,,Dat had vooral te maken met het feit dat de samenwerking met trainer Arie van der Zouwen gewoon slecht verliep,’’ verklaart Dennis van der Pol. ,,Ondanks dat zijn voetbalvisie niet ter discussie staat, gingen de spelers niet voor Van der Zouwen door het vuur. Vooral in de communicatie schortte er veel aan, de spelers wisten niet waar ze aan toe waren. We speelden wekelijks in een andere opstelling, waardoor alle vastigheden ontbraken.’’

De matige prestaties zorgden ervoor dat Van der Zouwen vertrok en Winand van Loon (XerxesDZB) kwam. ,,Hoewel we pas vier weken bezig zijn, vind ik het wel lekker gaan. De aanpak is wat menselijker, wat ik persoonlijk erg prettig vind. Maar er wordt zeker net zo hard getraind,’’ aldus de Zwijndrechter, die op zijn negentiende een driejarig contract tekende (en uitdiende) bij Excelsior Rotterdam. Via één jaar ASWH kwam de ’Vogel’ terug op het oude nest, waar hij nu alweer aan zijn zesde seizoen gaat beginnen.

,,De concurrentie is momenteel moordend, we hebben twintig jongens die allemaal zo in de basis kunnen staan. Dat lijkt veel, maar het blijkt bijna altijd dat je in de eerste klasse zo’n grote groep nodig hebt. Dat er ook teleurstellingen en scheven gezichten zullen zijn staat vast, maar zo werkt dat nu eenmaal.’’

De dertigjarige middenvelder - die zich vooral gaat richten op een meer controlerende rol in de as van het elftal - hoopt met zijn ploeg in 1C nu eens een ’normaal’ seizoen te draaien. ,,Want het is bij ons altijd het uiterste: of we spelen voor een plek in de hoofdklasse of we staan onderaan. Een middenweg lijkt er niet te zijn bij VVGZ. Het zou wel eens lekker zijn om zorgeloos in de middenmoot te spelen en met deze selectie moet dat ook kunnen. Het doel is meedoen voor een periodetitel, al hangt veel af van hoe we de eerste drie, vier wedstrijden doorkomen. Een goede start is ontzettend belangrijk,’’ is de financieel administrateur van professie van mening. ,,De drie degradanten, Nivo Sparta, Kloetinge en LRC Leerdam, zie ik als de echte favorieten voor het kampioenschap.’’
Uit De Dordtenaar
www.thuisuiteten.nl
pi_61258040
Vanavond een dikke discussie gehad over het al dan niet betalen van spelers. Er zijn blijkbaar mensen binnen mijn vereniging die dat toejuichen. Daar schrok ik toch wel van. Zover ik weet is GPC de enige in de eerste klasse die niet aan betalingen doet?
In Southern Sun
pi_61259354
quote:
Blamage voor LRC Leerdam
De hoofdmacht van LRC Leerdam blameerde zich zaterdag, in de bekerwedstrijd tegen Hardinxveld. Een uiterst matige vertoning waarin er maar heel weinig tot stand kon worden gebracht. Niet dat de thuisclub nu zo sterk was, voetballen met veel mensen achter de bal en lange halen is Hardinxveld op het lijf geschreven. LRC Leerdam vond de sleutel tot het openbreken van de wedstrijd niet al trof men vier keer de paal. Hardinxveld scoorde in de laatste seconde waardoor de thuisclub met 1-0 wist te winnen. Reden voor was overbodige uitzinnige vreugde. LRC Leerdam bereikte wel de volgende ronde, Everstein won met 4-0 van Sparta'30 waardoor men op doelsaldo verder mag bekeren.
Die laatste seconde was trouwens zo'n beetje de 10e minuut van de blessuretijd, erg veel overtredingen van de kant van Hardinxveld, waar meer dan de gegeven kaarten zeker toch hun recht waren geweest. Willem Looijen wordt helaas overduidelijk gemist, beetje jammer dat hij zo goed als de enige spits is in de selectie.
pi_61261126
quote:
overbodige uitzinnige vreugde
Hoog zuurheidsgehalte dit .
In Southern Sun
pi_61261790
Moet je het complete bericht op de site eens lezen, staat nog veel meer in van dat soort uitspraken
  Trouwste user 2022 zondag 31 augustus 2008 @ 15:23:49 #123
7889 tong80
Spleenheup
pi_61266300
Nivo-Sparta is na drie overwinningen door in de beker. Derdeklasser NOAD’32 werd zaterdagmiddag als derde bekeropponent vrij eenvoudig met een grote nederlaag huiswaarts gestuurd. Op het zonnige Eurosportpark bleef de teller uiteindelijk steken op 5-1. Met de rust waren beide ploegen nog in evenwicht (1-1) maar dat hadden de gasten vooral te danken aan Nivo.

Er werden in het eerste deel namelijk zeer veel kansen gecreëerd maar alleen Barry Bouta wist er één van te verzilveren. Dit hadden er eigenlijk twee moeten zijn want op slag van rust kreeg Bouta de bal op een presenteerblaadje van Robert Clerx maar schoot hij te slap in. Ook Walter Cremers verprutste een zeer grote kans nadat de bal uit een lage voorzet via Roberto Verhagen vlak voor het doel voor zijn voeten kwam. In een eerder stadium was Cremers ook al dreigend nadat hij zich in het strafschopgebied fraai vrij speelde maar hij zijn schot net naast zag gaan.

Zijn broer beleefde in het doel een rustige middag maar kon helaas niet voorkomen dat de 1-1 uit de lucht kwam vallen. De gasten hadden weinig te vertellen maar kregen van de Bommelse defensie alle tijd en ruimte om een voorzet te geven en mochten deze bij de tweede paal even zo eenvoudig en vrij binnen schieten. Diep in de tweede helft mocht doelman Cremers bij een 5-1 stand nog een keer handelend optreden. Hij redde fraai op een afstandsschot en de rebound was ook voor de jonge ‘goalie’.

Met zijn doelpunten, zijn aanvallende dreiging en zijn prima inzet liet Bouta tegen NOAD’32 zien wat de trainer aan hem kan hebben. Hij speelde de hele wedstrijd en kreeg aan het front in de tweede helft gezelschap van Niels den Haan en Martijn van Galen die zijn eerste speelminuten maakte in de voorbereiding. De andere spits Mark Santegoets bleef uit voorzorg nog op de bank.

De ‘koning van de assist’ troffee was zaterdagmiddag voor Clerx. Hij was vier keer niet zelfzuchtig en had daardoor een groot aandeel in de drie treffers van Bouta en de 5-1 van Davey Brothwell. De kleine middenvelder is rustig aan de bal en behoudt op de belangrijke momenten goed het overzicht.

Brothwell maakte zaterdag ook de 4-1 en deze was identiek aan zijn andere treffer. Beide keren kreeg Brothwell de bal bijna vanaf de achterlijn teruggelegd waarna als een aanstormende verdediger van binnen de vijf meter doeltreffend tegen de bal aan liep.

Dinsdag staat de laatste oefenwedstrijd op het programma als de ploeg van Philip den Haan in Vlijmen aantreedt tegen Vlijmense Boys (aanvang 20:00 uur). Een paar dagen later gaat Nivo op bezoek bij Rijsoord. Het oefenen zit er dan op want vanaf zaterdag gaat het om het ‘echie’!

Opstelling Nivo-Sparta: E. Cremers, Blom (65. Van Galen), Netten, Jongste, Van Heijnsbergen, De Bruin (60. Den Haan), Brothwell, Verhagen, Clerx, W. Cremers (46. K. Paijmans), Bouta
Scoreverloop: 20. Bouta 1-0; 37. 1-1; 47. Bouta 2-1; 55. Bouta 3-1; 65. Brothwell 4-1; 78. Brothwell 5-1

pi_61268741
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 03:56 schreef Gudde het volgende:

[..]

Die laatste seconde was trouwens zo'n beetje de 10e minuut van de blessuretijd, erg veel overtredingen van de kant van Hardinxveld, waar meer dan de gegeven kaarten zeker toch hun recht waren geweest. Willem Looijen wordt helaas overduidelijk gemist, beetje jammer dat hij zo goed als de enige spits is in de selectie.
Hardinxveld zondag of zaterdag?

Rijsoord even 7-1 tegen Meerkerk in de districtsbeker. Papendrecht gaat nu dus door in de poule, aangezien die niet van Dubbeldam gaan verliezen en Meerkerk door Rijsoord is verpletterd.
www.thuisuiteten.nl
pi_61289964
Meerkerk mist nog een aantal spelers uit de eerste selectie vanwege blessures, misschien dat daar een excuus kan liggen.

Het was het derdeklas zaterdag elftal van Hardinxveld overigens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')