Wees gerust. Zolang tong geen ban krijgt, zal het topic in leven blijvenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:30 schreef methodmich het volgende:
Nou ja, hij heeft het topic gemaakt. Als hij het niet leuk vindt, kan ik me voorstellen dat er een nieuw 1c topic komt en dat dit topic dan alleen over Nivo blijft gaan.... en vermoedelijk langzaam zal doodbloeden dan.
Zo is het maar net.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:04 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Wees gerust. Zolang tong geen ban krijgt, zal het topic in leven blijven.
quote:Zeeuwse nomade in Veen
De bal rolt weer, de amateurclubs zijn begonnen aan hun voorbereiding. Elke dag kijkt deze krant vooruit naar het nieuwe seizoen. Vandaag: Niels Dominicus, de Zeeuwse spits van Achilles Veen.
JAN-DIRK VERHEY
WESTKAPELLE
De reisafstand tussen zijn woonplaats Westkapelle en Veen bedraagt liefst 158 kilometer. ,,Maar dat ik lang moet reizen om te voetballen ben ik inmiddels wel gewend,’’ verklaart de 24-jarige Niels Dominicus. ,,Op mijn vijftiende ging ik bij RBC Roosendaal aan de slag, waar ik vier jaar heb gezeten. Ik weet niet beter, heb het er ook graag voor over.’’
Achilles Veen wordt alweer de zesde club voor Dominicus. Hij begon met voetballen bij De Noormannen in zijn woonplaats Westkapelle. Via RCS belandde de aanvaller dus in de jeugd van RBC, waar hij op 9 april 2005 uit tegen FC Groningen zijn debuut maakte in de eredivisie. Het bleef echter bij één invalbeurt, waarna hij zich met Hoek in het seizoen 2005-2006 pas via een beslissingswedstrijd tegen Nieuw-Lekkerland wist te handhaven in de hoofdklasse. Kozakken Boys verleidde hem vorig seizoen tot een avontuur in Werkendam, maar een gelukkige samenwerking was het nooit. ,,Ik werd gehaald als eerste spits, maar heb het niet kunnen waarmaken. Ik begon al niet lekker met een blessure, maar vijf of zes goals is - zeker bij een club als Kozakken Boys - gewoon te weinig. Zo eerlijk moet ik zijn. Maar ondanks dat kijk ik terug op een mooi jaar met veel sportieve hoogtepunten. Denk aan de bekerwedstrijd thuis tegen Ajax en de prima prestaties in de competitie.’’
Dominicus kwam in Werkendam niet in aanmerking voor een langer verblijf, waarna zijn overgang naar Achilles Veen in een paar dagen was beklonken. ,,Trainer Freddy Kruijs kende mij nog uit de jeugd van RBC. Hij heeft veel vertouwen in me,’’ weet de aanvaller, die centraal voorin zal moeten concurreren met de van een meniscusoperatie herstellende Özcan Ozkaya, ook al een oud-Kozak. ,,Het wordt dringen in de spits, zeker als straks ook Sjors Spanbroek weer van de partij is. Vorig jaar een bepalende speler.’’
Na een aantal magere jaren in de eerste klasse, vond Achilles Veen vorig seizoen weer de weg omhoog. Het team veroverde met overmacht de eerste periode, maar moest na de winterstop toch afhaken in de titelrace met Heerjansdam. In de finale van de nacompetitie waren de Brabanders, na eerst te hebben afgerekend met Rijsoord en Nieuw-Lekkerland, net niet opgewassen tegen het aanvallende geweld van het Goudse De Jodan Boys (3-1 verlies). In de komende jaargang is Achilles Veen in 1C dan ook zeker één van de kandidaten voor het kampioenschap. Dominicus: ,,Er wordt vanuit de club geen druk opgelegd dat de titel een must is. Maar met dit team moeten we wel kunnen meedraaien bovenin. Er zijn geen spelers vertrokken, maar wel vier versterkingen aangetrokken. Maar het is en blijft slechts een voorspelling. Met drie degradanten erbij uit de hoofdklasse is 1C voor mij wel een aantrekkelijke afdeling om in te voetballen.’’
Sparta'30 viel me nog alles mee voor een derdeklasser, al was LRC ook niet in al te beste doen.quote:LRC Leerdam speelde zaterdag de eerste wedstrijd waarin punten te verdienen waren. Voor de beker thuis tegen Sparta'30 uit Andel. Hoogstaand was het deze middag niet echt. Een matig duel waarin Sparta'30, in het begin, redelijk wilde meespelen. Het klasseverschil was duidelijk en de bezoekers werden steeds verder terug gedrongen. Bij LRC Leerdam ontbrak het vaak aan de laatste pass en de echte kansen waren niet talrijk. Men ging er ook nog eens slordig mee om. Door een doelpunt van Casper Nieuwenhuizen werd het een bescheiden maar verdiende 1-0 overwinning.
Hoe bevalt Mirco Bovo?quote:Op zondag 24 augustus 2008 18:24 schreef Gudde het volgende:
[..]
Sparta'30 viel me nog alles mee voor een derdeklasser, al was LRC ook niet in al te beste doen.
Het gemis van Looijen aan het begin van het seizoen kan nog wel eens flink gaan tegenvallen.
Heeft veel gewisseld met de andere keeper, maar beide zijn nog niet bepaald getest door de tegenstanders. Lastig om al wat over te zeggen, volgens mij is het ook nog niet zeker wie nu eerste keeper wordt komend seizoen.quote:
Voorin worden er nog veel te veel kansen om zeep geholpen, hopelijk wordt daar nog hard aan gewerkt voor de start van het seizoen.quote:Dinsdagavond heeft LRC Leerdam zich uitstekend herstelt van het mindere optreden van zaterdag. Thuis tegen Everstein was men oppermachtig. Niet dat de bezoekers een zwakke indruk maakte, LRC liet de tegenstander gewoon niet in haar spel komen. Het was een duel met fraaie combinaties en veel doelkansen. Wat dat betreft kan men de ploeg aanrekenen dat er te weinig kansen werden benut. Maar het ging om het spel en dat was goed en aantrekkelijk voor de toeschouwers. De wedstrijd eindigde in een 6-0 overwinning voor LRC Leerdam.
Uit De Dordtenaarquote:De Aftrap: Dennis van der Pol (VVGZ)
De bal rolt weer, de amateurclubs zijn begonnen aan hun voorbereiding naar het nieuwe seizoen. Vandaag: Dennis van der Pol, vaste waarde van het Zwijndrechtse VVGZ.
JAN-DIRK VERHEY
ZWIJNDRECHT
Seizoen 2007-2008 liep voor alles wat VVGZ lief heeft uit op een grote teleurstelling. Pas in de slotfase werd lijfsbehoud veiliggesteld, met praktisch dezelfde selectie die in de jaren daarvoor een paar keer dichtbij de hoofdklasse was. ,,Dat had vooral te maken met het feit dat de samenwerking met trainer Arie van der Zouwen gewoon slecht verliep,’’ verklaart Dennis van der Pol. ,,Ondanks dat zijn voetbalvisie niet ter discussie staat, gingen de spelers niet voor Van der Zouwen door het vuur. Vooral in de communicatie schortte er veel aan, de spelers wisten niet waar ze aan toe waren. We speelden wekelijks in een andere opstelling, waardoor alle vastigheden ontbraken.’’
De matige prestaties zorgden ervoor dat Van der Zouwen vertrok en Winand van Loon (XerxesDZB) kwam. ,,Hoewel we pas vier weken bezig zijn, vind ik het wel lekker gaan. De aanpak is wat menselijker, wat ik persoonlijk erg prettig vind. Maar er wordt zeker net zo hard getraind,’’ aldus de Zwijndrechter, die op zijn negentiende een driejarig contract tekende (en uitdiende) bij Excelsior Rotterdam. Via één jaar ASWH kwam de ’Vogel’ terug op het oude nest, waar hij nu alweer aan zijn zesde seizoen gaat beginnen.
,,De concurrentie is momenteel moordend, we hebben twintig jongens die allemaal zo in de basis kunnen staan. Dat lijkt veel, maar het blijkt bijna altijd dat je in de eerste klasse zo’n grote groep nodig hebt. Dat er ook teleurstellingen en scheven gezichten zullen zijn staat vast, maar zo werkt dat nu eenmaal.’’
De dertigjarige middenvelder - die zich vooral gaat richten op een meer controlerende rol in de as van het elftal - hoopt met zijn ploeg in 1C nu eens een ’normaal’ seizoen te draaien. ,,Want het is bij ons altijd het uiterste: of we spelen voor een plek in de hoofdklasse of we staan onderaan. Een middenweg lijkt er niet te zijn bij VVGZ. Het zou wel eens lekker zijn om zorgeloos in de middenmoot te spelen en met deze selectie moet dat ook kunnen. Het doel is meedoen voor een periodetitel, al hangt veel af van hoe we de eerste drie, vier wedstrijden doorkomen. Een goede start is ontzettend belangrijk,’’ is de financieel administrateur van professie van mening. ,,De drie degradanten, Nivo Sparta, Kloetinge en LRC Leerdam, zie ik als de echte favorieten voor het kampioenschap.’’
Die laatste seconde was trouwens zo'n beetje de 10e minuut van de blessuretijd, erg veel overtredingen van de kant van Hardinxveld, waar meer dan de gegeven kaarten zeker toch hun recht waren geweest. Willem Looijen wordt helaas overduidelijk gemist, beetje jammer dat hij zo goed als de enige spits is in de selectie.quote:Blamage voor LRC Leerdam
De hoofdmacht van LRC Leerdam blameerde zich zaterdag, in de bekerwedstrijd tegen Hardinxveld. Een uiterst matige vertoning waarin er maar heel weinig tot stand kon worden gebracht. Niet dat de thuisclub nu zo sterk was, voetballen met veel mensen achter de bal en lange halen is Hardinxveld op het lijf geschreven. LRC Leerdam vond de sleutel tot het openbreken van de wedstrijd niet al trof men vier keer de paal. Hardinxveld scoorde in de laatste seconde waardoor de thuisclub met 1-0 wist te winnen. Reden voor was overbodige uitzinnige vreugde. LRC Leerdam bereikte wel de volgende ronde, Everstein won met 4-0 van Sparta'30 waardoor men op doelsaldo verder mag bekeren.
Hoog zuurheidsgehalte ditquote:overbodige uitzinnige vreugde
Hardinxveld zondag of zaterdag?quote:Op zondag 31 augustus 2008 03:56 schreef Gudde het volgende:
[..]
Die laatste seconde was trouwens zo'n beetje de 10e minuut van de blessuretijd, erg veel overtredingen van de kant van Hardinxveld, waar meer dan de gegeven kaarten zeker toch hun recht waren geweest. Willem Looijen wordt helaas overduidelijk gemist, beetje jammer dat hij zo goed als de enige spits is in de selectie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |