quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:53 schreef placebeau het volgende:
in brussel is er nu een tentoonstelling "it's not only rock'n roll" van mensen uit de muziekwereld die beeldend werk tentoonstellen
van wie is de volgende:
berkery + 1quote:Op vrijdag 20 juni 2008 13:16 schreef Berkery het volgende:
Brian Eno?
quote:Chickens in the breadpan, picking out dough
Granny does your dog bite? No, child, no
briljant stukje tekstquote:Op vrijdag 20 juni 2008 14:11 schreef cafca het volgende:
The Devil went down to Georgia, van the Charlie Daniels Band
quote:you ain't no punk, you punk.
you wanna talk about the real junk?
if i ever slip, i'll be banned
quote:yeah, somethin' from the garage and down the driveway.
now get outta your mind and get outta my way.
now do you understand? do you understand?
louie, louie, louie, lou-i the bird's the word and do you know why?
you gotta beat it with a stick.
you gotta beat it 'til it's thick.
you gotta live until you're dead. y
ou gotta rock 'til you see red.
now do you understand? do you understand?
quote:is a punk rock band originally formed in 1976
Their music is mostly in blues form, played at varying, (though usually fast) tempos, with a very minimal drumkit. An integral part of the earlysound is dual guitars, without a bassist. The content of their songs and image is campy, trashy Americana (alternately in the style of filmmakers John Waters and David Lynch), sexual fetishism, clever bad jokes, and cheap, retro horror B-movie clichés.
quote:might seem like an odd choice for adaptation to the operatic stage. By almost any measure, the film would be categorized as a “cult classic,” one of the darkest, most disturbing, and most narratively obscure films by any major director. The subject of endless debate, the film raises questions about reality versus fantasy and offers few certainties about its meaning. It leaves the viewer wondering not only “What was that supposed to mean?,” but “What just happened?”
Tsja, als kinderen van dj's kunnen, dan kan een opera over 1 van mijn favoriete films toch ook wel?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 18:26 schreef Grobbel het volgende:
Dit is toch Muziektrivia?
En ik zou dan eerder voor Lost Highway gaan, afgaande op de omschrijving.
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 18:28 schreef bartrid het volgende:
[..]
Tsja, als kinderen van dj's kunnen...
Film waar onder andere Henry Rollins en Marilyn Manson rolletjes in hebben en waar de hoofdpersoon jazz saxofonist is...quote:Op vrijdag 20 juni 2008 18:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
![]()
Kinderen van DJ's vernoemd naar een wereldberoemde zanger, verwijzend naar de songtekst van een zeer bekende zangeres...
methodmich +1quote:Op vrijdag 20 juni 2008 19:01 schreef methodmich het volgende:
Nine Inch Nails, Barry Adamson, Lou Reed, David Bowie, Smashing Pumpkins
knars +1quote:Op zaterdag 21 juni 2008 13:58 schreef knars het volgende:
lowlands
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:05 schreef bigshadow het volgende:
Justice!
BS+1quote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:05 schreef bigshadow het volgende:
Justice!
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:29 schreef knars het volgende:
...and justice for all... van metallica natuurlijk
Ja, wouk net zeggenquote:Op maandag 23 juni 2008 10:59 schreef Berkery het volgende:
Simple Minds - New Gold Dream
Welk nummer van wie?quote:De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet
En meer van dat soort kreten slaakte jij...
Iggy +1quote:Op maandag 23 juni 2008 14:08 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Mouth & McNeal - Ik Zie Een Ster
Welk nummer?quote:I see you comb your hair and gimme that grin
It's making me spin now, spinning within
Before I melt like snow
I say hello...
Peaceman +1quote:Op maandag 23 juni 2008 17:47 schreef peaceman het volgende:
How do you do - Roxette
quote:Op maandag 23 juni 2008 17:48 schreef belsen het volgende:
Was jij nou bezig je snor te laten staan?
On en Bigshadow zijn Coldplay fansquote:Op maandag 23 juni 2008 18:40 schreef On het volgende:
Starfish, ook heel origineel.
Not even close.quote:Op maandag 23 juni 2008 20:18 schreef bartrid het volgende:
Die linker lijkt op Mike Patton. Mr Bungle?
Ook niet.quote:Op maandag 23 juni 2008 20:46 schreef cafca het volgende:
Band of Horses?
quote:Op maandag 23 juni 2008 23:20 schreef On het volgende:Zoek het op muzikaal gebied een beetje in de richting van Terry Riley van de vorige vraag.
Grobbel +1quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:24 schreef Grobbel het volgende:
Antwoord op de vraag van On: William Basinski!
Daar heeft Pitchfork ook nog een blauwe maandag mee lopen dwepen. Die gast heeft ooit een paar oude cassettebandjes letterlijk kapotgedraaid (door deze steeds te laten loopen op een bepaalde manier), en het resultaat daarvan opgenomen en uitgebracht. Ooit nog geluisterd, maar ik kon er werkelijk geen hol mee.
edit: deze dus. http://www.pitchforkmedia(...)tegration-loops-i-iv
The Disintegration Loopsquote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:24 schreef Grobbel het volgende:
Antwoord op de vraag van On: William Basinski!
Daar heeft Pitchfork ook nog een blauwe maandag mee lopen dwepen. Die gast heeft ooit een paar oude cassettebandjes letterlijk kapotgedraaid (door deze steeds te laten loopen op een bepaalde manier), en het resultaat daarvan opgenomen en uitgebracht. Ooit nog geluisterd, maar ik kon er werkelijk geen hol mee.
edit: deze dus. http://www.pitchforkmedia(...)tegration-loops-i-iv
ranja +1quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:26 schreef ranja het volgende:
My Bloody Valentine
Dan kunnen we Oye mi canto dus doorstrepen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 10:00 schreef ranja het volgende:
Overigens heeft Gloria Estefan het niet gecovered.
Ik kon er ook niets mee, maar ik geloof dat er een link werd gelegd tussen de loops en 9-11. Vandaar dat PF het bijzonder vond.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:17 schreef On het volgende:
[..]
The Disintegration Loops![]()
Gelukkig wist iemand het nog, zou zonde zijn geweest als zo'n artiest niet even gementioned zou worden.
er werd toendertijd overal wel een link mee gelegd met 9/11quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:54 schreef Z het volgende:
[..]
Ik kon er ook niets mee, maar ik geloof dat er een link werd gelegd tussen de loops en 9-11. Vandaar dat PF het bijzonder vond.
quote:Op woensdag 25 juni 2008 18:20 schreef ranja het volgende:
En newbie bedoel je een van de nummers die in de eerste top 40 stonden maar al van 1964 zijn?
als ik na 40 jaar een trivia vraag zou stellen over de minst succesvolle single in de top 50, dan wel jaquote:Op woensdag 25 juni 2008 18:26 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dus al er in december een single de Top 40 binnenkomt en om de 1 of andere reden hernoemt men met de jaarwisseling de Top 40 naar Top 50 ofzo (ik noem maar wat) dan zou je die single in de 1e week van 2009 beschouwen als heruitgave?
Nee, je moet nummers gokken die je niet kent. Deze kent iedereen toch?quote:Op woensdag 25 juni 2008 18:54 schreef peaceman het volgende:
nowhere man?
Real Love scoorde slechter dan Free as a Bird, trouwensquote:Op woensdag 25 juni 2008 06:24 schreef brother52 het volgende:
Free as a bird?
Die hele Gloria zegt me geen holquote:Op woensdag 25 juni 2008 21:38 schreef ranja het volgende:
Roll Over Beethoven is ook al van 1964, toen er dus nog geen Top 40 was. Het staat overigens wel als 'hit' van de ep genoemd.
Maar daarentegen geloof ik niet dat Gloria een hit met die titel heeft
nee, het zal vast wel op wat verzamelaars staan maar dat bedoelde knars vast niet met de vraag 'album track'quote:Op woensdag 25 juni 2008 21:51 schreef Burnett het volgende:
Past Masters I & II al gecheckt?
quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:55 schreef Gambolputty het volgende:
Als Iggy dezelde associatie heeft gemaakt als ik is dat Diana King
quote:In silent seething heat
Through charred and damned desire
Dark Eros wounding me
Your innocence is cruel
And you ass like Jesus feet
Worth kissing
a maar goed Berk +1quote:Op donderdag 26 juni 2008 14:10 schreef Berkery het volgende:
One moment of clarity!
quote:I remember way back then when
Everything was true and when
We would have such a very good time
Such a fine time
Such a happy time
And I remember how we'd play
Simply waste the day away
Then we'd say
Nothing would come between us
Two dreamers
quote:Op donderdag 26 juni 2008 15:11 schreef Z het volgende:
Ik raad weer een Madness vraag, Our house.
Coldplay zeker?quote:Op donderdag 26 juni 2008 15:20 schreef Z het volgende:
In Amerika krijg je bij je Happy Meal dit speeltje:
[ afbeelding ]
Daar is één bepaalde band het niet mee eens, en heeft vervolgens de Mac aangeklaagd. Welke band?
die jaquote:Op donderdag 26 juni 2008 15:26 schreef ranja het volgende:
Devo? Vanwege de vorm van het hoedje?
Burnett +1quote:Op donderdag 26 juni 2008 15:53 schreef Burnett het volgende:
josie and the pussycats
Nooit geweten dattie ook Pennywise in IT speelt..., die Tim Curry (en ook een rol in Annie...quote:
Ik wilde nog als tip geven: zij lijkt meer op Meatloaf, dan hij.quote:Op donderdag 26 juni 2008 18:41 schreef horned_reaper het volgende:
Dat was Imca Marina.
Iets met wijnquote:Op donderdag 26 juni 2008 19:48 schreef belsen het volgende:
Wat hebben Imca Marina, UB40 en Bram Vermeulen dan gemeen?
Vino, Red red wine en Rode wijn, ja.quote:
omg mijn eerste shot in the dark sinds tijden en nog goed ookquote:Op donderdag 26 juni 2008 20:20 schreef belsen het volgende:
[..]
Vino, Red red wine en Rode wijn, ja.
Charmian +1
On +1quote:
Helemaal goed Burnett +1quote:Op donderdag 26 juni 2008 21:06 schreef Burnett het volgende:
zidane
quote:Op donderdag 26 juni 2008 21:19 schreef cafca het volgende:
1. Boy
2. October
3. War
4. The Unforgettable Fire
5. The Joshua Tree
6.
7. Achtung Baby
....en toen was het niet leuk meer...![]()
8.
9.
10.
de nummers 7. & 9. nog...quote:Op donderdag 26 juni 2008 21:22 schreef belsen het volgende:
8. Zooropa
10. All that you can't leave behind
Rattle And Hum is nr. 7. ..., alleen 9. nog, een korte titel..., palindroomquote:Op donderdag 26 juni 2008 21:25 schreef cafca het volgende:
Tja, ik kon Under a bloodred sky, Wide awake in America en Rattle en hum er nog tussen plaatsen, maar dat zijn geen studio albums. De rest heb ik gewoonweg verdrongen.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |