FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / goedkope pk's voor de auto
freddyvsdonderdag 19 juni 2008 @ 08:55
hoi, ik heb onlangs een auto gekocht en nu vraag ik me af hoe ik goedkope pk's erbij kan krijgen. Dus welke presatatieonderdelen zijn goedkoop en geven meer pk's?( meer dan 7 pk)

groeten
MdMa98donderdag 19 juni 2008 @ 08:59
begin eerst eens met een openluchtfilter en andere uitlaat, winst 0,5pk
Bdijkdonderdag 19 juni 2008 @ 08:59
hahaha,
MdMa98donderdag 19 juni 2008 @ 09:00
ohwja dan nog achterbank dr uit, alle panelen van het interieur dr uitslopen, reseverband dr uit.
Noway666donderdag 19 juni 2008 @ 09:03
- Ruitenwisserspoilers
- nep-string op de achteruitkijkspiegel.
- ongeacht de kleur van je auto, schilder je motorkap zwart, zodat hij s'avonds op carbon lijkt in jouw fantasie.
- petje dragen en boven de handrem hangen met je harses.
- dobbelstenen aan je achterkijkspiegel hangen.
- kippegaas achter je voorgril stoppen, vraag naar het gaas zonder kippen, dat geeft zoveel rommel.
- booskijkertjes op je koplampen maken.
- gigantische toerenteller op je dashboard zetten.

Volgens mij ben je er dan wel.
johnwoodonderdag 19 juni 2008 @ 09:04
Je vergeet de No Fear en VTEC stickers!
MdMa98donderdag 19 juni 2008 @ 09:05
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:03 schreef Noway666 het volgende:
- Ruitenwisserspoilers
- nep-string op de achteruitkijkspiegel.
- ongeacht de kleur van je auto, schilder je motorkap zwart, zodat hij s'avonds op carbon lijkt in jouw fantasie.
- petje dragen en boven de handrem hangen met je harses.
- dobbelstenen aan je achterkijkspiegel hangen.
- kippegaas achter je voorgril stoppen, vraag naar het gaas zonder kippen, dat geeft zoveel rommel.
- booskijkertjes op je koplampen maken.
- gigantische toerenteller op je dashboard zetten.

Volgens mij ben je er dan wel.
je vergeet de sportantenne, die levert minstens 20pk extra!
MdMa98donderdag 19 juni 2008 @ 09:06
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:04 schreef johnwoo het volgende:
Je vergeet de No Fear en VTEC stickers!
VTEC is op sommige auto`s terrecht!

helaas op die van mij niet, ik rij VTEC-E

Maar heb dan wel een openluchtfilter, sportdemper en sportantenne
TheSwooshdockSaintsdonderdag 19 juni 2008 @ 09:06
whehe tvptje voor de reacties die gaan komen
rudedeltadudedonderdag 19 juni 2008 @ 09:08
TS je hebt verlaagde velgen nodig!
rudedeltadudedonderdag 19 juni 2008 @ 09:08
ohw enne... vergeet de remus knalpiepe niet
TheSwooshdockSaintsdonderdag 19 juni 2008 @ 09:09
ik zou der ook 8 nepsportuitaten opdoen
MaartenGrendeldonderdag 19 juni 2008 @ 09:09
Bij de modelbouwzaak een 5l jerrycan nitromethaan kopen, dit toevoegen aan een tank gewone benzine en vlammen maar. Gegarandeerd 50+ pk winst...wel eerst goed warm laten draaien en voorzichtig mengen.
freddyvsdonderdag 19 juni 2008 @ 09:10
heel grappig maar ik wil graag bruikbare tips..
MdMa98donderdag 19 juni 2008 @ 09:10
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:08 schreef rudedeltadude het volgende:
TS je hebt verlaagde velgen nodig!
verlaagde velgen

maar even serieus.. een auto gaat standaard gewoon niet sneller. je kan alleen sprint versnellen door gewicht te verwijderen. Helaas moet dat dan wel radicaal, iets met gehele interieur verwijderen, geen audio etc.
TheSwooshdockSaintsdonderdag 19 juni 2008 @ 09:11
chippen hoeft niet altijd heel duur te zijn toch?
Sm0keZdonderdag 19 juni 2008 @ 09:13


Hang er zo eentje achter! Natuurlijk ook met booskijkers op de achterlichten he, en dikke twenty-fo's met spinners!

Dat scheelt al zéker 1 pk
MdMa98donderdag 19 juni 2008 @ 09:13
TS wat voor wagen gaat het om? rij eens langs een "specialist" tunen kost geld iig. Ik kan wel met termen gooien als: spruitstuk, uitlaatlijn, sportdemper, verlagen etc. Heb je een motor met turbo? dan zou ik even langs de chipper gaan. kost paar honderd euro maar levert meer op dan 7 pk winst
MdMa98donderdag 19 juni 2008 @ 09:14
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:13 schreef Sm0keZ het volgende:
[ afbeelding ]

Hang er zo eentje achter! Natuurlijk ook met booskijkers op de achterlichten he, en dikke twenty-fo's met spinners!

Dat scheelt al zéker 1 pk
Die bovenste ramen laten hem wel snel lijken zeg..
johnwoodonderdag 19 juni 2008 @ 09:22
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:10 schreef freddyvs het volgende:
heel grappig maar ik wil graag bruikbare tips..
Okee hier een serieuze reactie...
Wat je kunt doen om je auto sneller te maken hangt heel erg af van welke auto je precies hebt.

Heb je een nonturbo benzine auto, dan kun je "goedkope" pk's wel vergeten. Een n/a benzine is uiteraard ook best op te voeren, maar het kost allemaal wat meer. Chippen heeft op zichzelf weinig nut; het kan wel helpen wanneer je de motor al hebt aangepast. Begin met simpele dingen zoals restricties in inlaat- en uitlaattraject op te heffen (open uitlaat, katalysator weg etc). Hete nokken en hogere compressie zijn de manieren om een n/a motor echt op te fokken. Verder zoveel mogelijk lichtgewicht onderdelen gebruiken (vliegwiel, velgen) en eventueel e.e.a. strippen.

Heb je een turbodiesel of turbo benzine dan heeft chippen veel meer effect. Verder een zo open mogelijke uitlaat voor een snellere spool en hogere turbodruk. Eventueel een boostcontroller (pas wel op dat je niet zo hoog gaat dat je knock krijgt). Dan heb je de "goedkope" mods wel gehad en kun je ook verder met de dingen die bij nonturbo al genoemd zijn.

Overigens zijn er voor sommige nonturbo's wel trucjes om voor weinig geld wat pk's te winnen. Zo weet ik dat er een type Honda blok is (ik meen een of andere 1.5) die dmv een restrictieve pakking bij het inlaatspruitstuk "geknepen" wordt, en waarbij je direct ongeveer 10 pk wint door die te vervangen door een andere pakking. En ik weet dat je bij een BMW 328 een pk of 20-25 kunt winnen door een ander inlaatspruitstuk te monteren (ik geloof die van een M3). Maar bij de meeste motoren zijn er niet sulke simpele goedkope trucjes.

[ Bericht 16% gewijzigd door johnwoo op 19-06-2008 09:31:07 ]
Klaas.Kopkaasdonderdag 19 juni 2008 @ 09:23
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:13 schreef Sm0keZ het volgende:
[ afbeelding ]

Hang er zo eentje achter! Natuurlijk ook met booskijkers op de achterlichten he, en dikke twenty-fo's met spinners!

Dat scheelt al zéker 1 pk
Sportief bakkie hoor
TS : Bukken achter het stuur als je tegenwind hebt. Scheelt meteen al een pk of 15.
Deetchdonderdag 19 juni 2008 @ 09:26
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:04 schreef johnwoo het volgende:
Je vergeet de No Fear en VTEC stickers!
Nait Bange!
Sm0keZdonderdag 19 juni 2008 @ 09:28
Oja, we zijn er een vergeten!

Lichtmetalen ruitenwissers die horizontaal halverwege je raam zitten
freddyvsdonderdag 19 juni 2008 @ 09:29
Het gaat om een volvo 460 2.0 GLT E2. Dus een auto van 14 jaar zonder turbo. Veel pk's erbij zijn niet nodig.
7-8 pk is al voldoende. Het doel is om mijn auto wat sneller te maken.
NEDdonderdag 19 juni 2008 @ 09:34
Als je een snellere auto wilt, waarom koop je dan in godesnaam zo een trage strontbak?
Koop meteen eentje die van zichzelf al snel(ler) is zou ik zeggen
freddyvsdonderdag 19 juni 2008 @ 09:37
true maar dat is niet mijn vraag...
Klaas.Kopkaasdonderdag 19 juni 2008 @ 09:38
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:29 schreef freddyvs het volgende:
Het gaat om een volvo 460 2.0 GLT E2. Dus een auto van 14 jaar zonder turbo. Veel pk's erbij zijn niet nodig.
7-8 pk is al voldoende. Het doel is om mijn auto wat sneller te maken.


Zoveel mogelijk heuvelafwaarts rijden. Al dat lompe gewicht van die tank werkt dan in je voordeel.
Noway666donderdag 19 juni 2008 @ 09:38
Wat NED zegt, trage dikke strontbak.

Denk ook aan de "investering" die je nu hebt gemaakt, je kan beter geld op zij houden voor onderhoud omdat de wagen waarschijnlijk meer als 2,5 ton heeft gereden.
Op zo'n oudere motor opvoertrucjes proberen kan net iets te veel zijn.
rene90donderdag 19 juni 2008 @ 09:39
Over twee weken TS bij wegmisbruikers met te hard rijden:P
verklaring van TS:
ja ik moest toch die 7 pk extra testen!
Waarom wil je in godsnaam 7 pk extra
NEDdonderdag 19 juni 2008 @ 09:40
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:37 schreef freddyvs het volgende:
true maar dat is niet mijn vraag...
Ja dan dus wat johnwoo zegt
freddyvsdonderdag 19 juni 2008 @ 09:44
Om de auto dus iets sneller te maken. en de auto heeft btw langerna geen 2,5 ton gelopen. en dat ''lompe gewicht'' valt ook wel mee, hij weegt namelijk ongeveer 1000 kilo.
DroogDokdonderdag 19 juni 2008 @ 09:46
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:39 schreef rene90 het volgende:
Over twee weken TS bij wegmisbruikers met te hard rijden:P
verklaring van TS:
ja ik moest toch die 7 pk extra testen!
Waarom wil je in godsnaam 7 pk extra
Goede vraag idd.

Ik zou dit nemen:

Geeft je 50 tot 75 pk winst volgens mij.
rene90donderdag 19 juni 2008 @ 09:48
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:44 schreef freddyvs het volgende:
Om de auto dus iets sneller te maken. en de auto heeft btw langerna geen 2,5 ton gelopen. en dat ''lompe gewicht'' valt ook wel mee, hij weegt namelijk ongeveer 1000 kilo.
Hoeveel KM denk je ermee te winnen? Ik ben er totaal niet bekent mee maar volgens mij maakt die 7 pk ook geen reet uit bijna. Plus dat hij wel meer gaat slurpen dus tja...het is geen eenmalige kostenpost om die 7 pk te "kopen"
Klaas.Kopkaasdonderdag 19 juni 2008 @ 09:48
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:44 schreef freddyvs het volgende:
Om de auto dus iets sneller te maken. en de auto heeft btw langerna geen 2,5 ton gelopen. en dat ''lompe gewicht'' valt ook wel mee, hij weegt namelijk ongeveer 1000 kilo.
Kerel, Lees nou een goed.

Die bak is :

1: Log en lomp, gewoon geen snelle auto, van die 7pk meer merk je geen flikker.
2: Stokoud, modificaties aan de motor zouden wel eens einde oefening kunnen zijn
3: De motor heeft in al die jaren waarschijnlijk al veel meer als 7 pk verloren.

Kortom, lekker in rijden, lekker sparen, en dan een ander autootje. Lees je eerst eens in welke auto's al out-of-the-box snel genoeg zijn voor je, en welke goed (goedkoop) te tunen zijn.
Sm0keZdonderdag 19 juni 2008 @ 09:50
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:46 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Goede vraag idd.

Ik zou dit nemen:
[ afbeelding ]
Geeft je 50 tot 75 pk winst volgens mij.
Helaas ook -50 tot -75% duurzaamheid
InTrePidIvitydonderdag 19 juni 2008 @ 09:56
Ik heb eens gelezen dat PK's niet altijd kloppen, dus ik zou het wel goed natellen. Mijn auto heeft 300PK, maar dat schijnt dus niet 300PK te zijn (Klaar.). Mijn advies is dan ook om je niet op te laten lichten, want in de winkel verkopen ze misschien wel 40PK, maar dan is het maar 30PK! Opletten dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door InTrePidIvity op 19-06-2008 11:11:52 ]
freddyvsdonderdag 19 juni 2008 @ 10:13
Kon een golf 2 gti kopen maar die auto's vertrouw ik niet helemaal. Heb de volvo gekocht vanwege zijn weinig km's, betrouwbaarheid en zijn ruimte(ben namelijk 1.93). Denk alleen dat onderdelen duur gaan worden(in vergelijking met golf).
Sm0keZdonderdag 19 juni 2008 @ 10:15
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:56 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik heb eens gelezen dat PK's niet altijd kloppen, dus ik zou het wel goed natellen. Mijn auto heeft 300PK, maar dat schijnt dus niet 300PK te zijn (Klaar.). Mijn advies is dan ook om je niet op te laten lichten, want in de winkel verkopen ze misschien wel 40PK, maar dan is het maar 30PK! Opletten dus.
Dit zou ik wel eens onderbouwd willen zien eigenlijk... Als er een nieuwe auto wordt geleverd die volgens de fabrikant over een x aantal pk beschikt, dan is dat ook zo

Het enige wat verschilt, is als het op de krukas wordt gemeten, of op de wielen zelf.
NEDdonderdag 19 juni 2008 @ 10:19
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:46 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Goede vraag idd.

Ik zou dit nemen:
[ afbeelding ]
Geeft je 50 tot 75 pk winst volgens mij.
Dat kan vele malen meer pk/winst opleveren hoor.
De vraag is alleen hoelang je auto het volhoudt
garnage-patrickdonderdag 19 juni 2008 @ 10:40
goed, heb even op een site voor het chippen van auto's gekeken, daar staat ook je volvo bij.

standaard 110pk / 165nm koppel
na het chippen 119pk / 178nm koppel

kosten: ¤399,-
MdMa98donderdag 19 juni 2008 @ 10:47
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:40 schreef garnage-patrick het volgende:
goed, heb even op een site voor het chippen van auto's gekeken, daar staat ook je volvo bij.

standaard 110pk / 165nm koppel
na het chippen 119pk / 178nm koppel

kosten: ¤399,-
Dat is het inderdaad niet echt waard.
Chippen is alleen interessant wanneer je een turbodiesel hebt.
@Ts probeer gewoon eens simpele modificaties zoals complete luchtfilterhuis vervangen voor een openluchtfilter. Mischien kun je ergens voor weinig je uitlaatlijn laten vervangen?
jitzzzzedonderdag 19 juni 2008 @ 10:51
Net alsof je 7/8 pk verschil merkt tijdens het rijden
NEDdonderdag 19 juni 2008 @ 10:55
quote:
Chippen is alleen interessant wanneer je een turbodiesel hebt.
Bij een trubo benzine is het ook interessant hoor
VlaDjedonderdag 19 juni 2008 @ 10:59
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:26 schreef Deetch het volgende:

[..]

Nait Bange!
Offtopic:
Laatst zag ik een auto staan met een Nait Bange sticker op z'n achterruit Dus ik zo gucken, ja van wot de fuk.

OT.
Chippen
(ligt er maar net aan wat JIJ goedkoop vind)
Papierversnipperaardonderdag 19 juni 2008 @ 11:00
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:56 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik heb eens gelezen dat PK's niet altijd kloppen, dus ik zou het wel goed natellen. Mijn auto heeft 300PK, maar dat schijnt dus niet 300PK te zijn (Klaar.). Mijn advies is dan ook om je niet op te laten lichten, want in de winkel verkopen ze misschien wel 40PK, maar dan is het maar 30PK! Opletten dus.
Ben jij familie van StefanP?
DroogDokdonderdag 19 juni 2008 @ 11:12
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:56 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik heb eens gelezen dat PK's niet altijd kloppen, dus ik zou het wel goed natellen. Mijn auto heeft 300PK, maar dat schijnt dus niet 300PK te zijn (Klaar.). Mijn advies is dan ook om je niet op te laten lichten, want in de winkel verkopen ze misschien wel 40PK, maar dan is het maar 30PK! Opletten dus.
Wie doet er even een linkje naar het XXX pk is niet altijd XXX pk topic?

Uit nieuwsgierigheid, wat voor bak heb je dan als je 300 pk onder je rechter voet hebt?
MdMa98donderdag 19 juni 2008 @ 11:13
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:55 schreef NED het volgende:

[..]

Bij een trubo benzine is het ook interessant hoor
Ook dat .. was ik vergeten te vermelden. Je hebt gelijk.
DroogDokdonderdag 19 juni 2008 @ 11:14
Zelf al gevonden:

Leer hier Stefke p iets over vermogen en koppel...

kabelhaspeldonderdag 19 juni 2008 @ 11:33
Wat dacht je van verder doortrekken dan 3000 rpm...
MdMa98donderdag 19 juni 2008 @ 12:08
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:33 schreef kabelhaspel het volgende:
Wat dacht je van verder doortrekken dan 3000 rpm...
Arclight-Sdonderdag 19 juni 2008 @ 12:22
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:34 schreef NED het volgende:
Als je een snellere auto wilt, waarom koop je dan in godesnaam zo een trage strontbak?
Koop meteen eentje die van zichzelf al snel(ler) is zou ik zeggen
2.0 zijn redelijk rap hoor.
Sm0keZdonderdag 19 juni 2008 @ 12:25
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:14 schreef DroogDok het volgende:
Zelf al gevonden:

Leer hier Stefke p iets over vermogen en koppel...

quote:
300PK is in de autowereld geen 300PK.

* Sm0keZ valt van zijn stoel
arnold-ddonderdag 19 juni 2008 @ 12:26
Een volvo 360..
volgens mij past daar een Renault 5 Turbo blok in.

dk 160PK heb je dan
Arclight-Sdonderdag 19 juni 2008 @ 12:55
Mischien een 2.5 20v van een 850 inlepelen?
blupdonderdag 19 juni 2008 @ 13:05
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:26 schreef arnold-d het volgende:
Een volvo 360..
volgens mij past daar een Renault 5 Turbo blok in.

dk 160PK heb je dan
Nee, niet de 5 Turbo. Sowiezo vind je dat blok nimmer niet.
Je bedoelt de 5 GT Turbo, 1.4 die heeft 125PK. Voor zover ik weet zijn oudere Volvo/Renault blokken relatief makkelijk uitwisselbaar. Vooral de 440 turbo blokjes naar clio's bv.. Iets wat lame is aangezien een oude Clio 16v al meer vermogen levert. Een williams helemaal.
Mind_Fuckdonderdag 19 juni 2008 @ 13:39
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:11 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
chippen hoeft niet altijd heel duur te zijn toch?
Maar is tegelijkertijd nutteloos voor een non-turbo/compressor auto.
Enige manier om meer pk's op te wekken is door er geld tegenaan te gooien.
Denk aan een speciale uitlaat (speciaal gebogen spagetthi spruitstuk) en motoronderdelen zoals snelle nokkenassen, inlaatkleppen uitboren etc.
NEDdonderdag 19 juni 2008 @ 13:44
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:22 schreef Arclight-S het volgende:

[..]

2.0 zijn redelijk rap hoor.
Eehmz...... nee. Dat zijn trage strontbakken.
MaartenGrendeldonderdag 19 juni 2008 @ 14:02
Serieuze tip dan maar: als je zo'n oude, niet echt sportieve auto sneller wilt maken kun je beter als het overbodige gewicht eruit slopen. Daar zal de auto sneller EN zuiniger van worden.
Barcaconiadonderdag 19 juni 2008 @ 15:32
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:26 schreef arnold-d het volgende:
Een volvo 360..
volgens mij past daar een Renault 5 Turbo blok in.

dk 160PK heb je dan
Een Volvo 340 moet je hebben. Daar past elk renault blok uit dezelfde tijd redelijk makkelijk in. Denk aan 1.9d, clio 16V etc.
Een 360 heeft een echte Volvo motor, en als je dat makkelijk wilt upgraden moet je een 2.3i uit een 240 nemen.
Barcaconiadonderdag 19 juni 2008 @ 15:34
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:25 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]


[..]


* Sm0keZ valt van zijn stoel
300PK is dan ook 2x de helft van 300PK. Ongeveer 75PK dus in de autowereld.
InTrePidIvitydonderdag 19 juni 2008 @ 16:43
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 15:34 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

300PK is dan ook 2x de helft van 300PK. Ongeveer 75PK dus in de autowereld.
Volgens mij speelt de luchtweerstandscoëfficiëntie ook een grote rol, dus als je geen aërodynamisch verantwoorde auto hebt, dan scheelt dat zo nog een kwart.
T42donderdag 19 juni 2008 @ 17:42
ik heb een hele motor verwisseld voor 6 pk winst
Barcaconiadonderdag 19 juni 2008 @ 17:58
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 17:42 schreef T42 het volgende:
ik heb een hele motor verwisseld voor 6 pk winst
Voor een Kever wissel je dan ook een motor in een uurtje
T42donderdag 19 juni 2008 @ 18:26
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 17:58 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Voor een Kever wissel je dan ook een motor in een uurtje
nou doe maar 50 uur. tis geen standaard kevert maar iets apartere kevert (wel orgineel)
Barcaconiadonderdag 19 juni 2008 @ 19:07
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 18:26 schreef T42 het volgende:

[..]

nou doe maar 50 uur. tis geen standaard kevert maar iets apartere kevert (wel orgineel)
Dan is het je eigen schuld
Breaker.Fakerdonderdag 19 juni 2008 @ 20:49
Waarom extra PK?
Heb je hier in Nederland of in België niet veel aan. Je ga daar alleen harder mee rijden. Of ga je een nieuwe hobby houden boetes sparen.

Een andere uitlaat onderzetten helpt niet het klinkt anders daarom denk je dat hij sneller gaat. En naar een chipper gaan zal ik niet doen. Je heb meer kans op schade aan de motor,remmen, en aan de aandrijflijn.

Als je toch zo veel pk wilt waarom ga je dan niet racen op een circuit. Of koop een andere auto.
Juup©donderdag 19 juni 2008 @ 20:51
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:29 schreef freddyvs het volgende:
Het gaat om een volvo 460 2.0 GLT E2. Dus een auto van 14 jaar zonder turbo. Veel pk's erbij zijn niet nodig.
7-8 pk is al voldoende. Het doel is om mijn auto wat sneller te maken.
7-8 PK, nou dar zal hij idd WAT sneller van gaan (2Km/u of zo).
fathankdonderdag 19 juni 2008 @ 21:17
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:14 schreef DroogDok het volgende:
Zelf al gevonden:

Leer hier Stefke p iets over vermogen en koppel...

check mijn sig
InTrePidIvitydonderdag 19 juni 2008 @ 21:20
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:17 schreef fathank het volgende:

[..]

check mijn sig
Dat was de inspiratie
mstrdonderdag 19 juni 2008 @ 21:35
Allemaal stickers van tuning-onderdelen op je auto plakken, gegarandeerd 10 pk!
T42donderdag 19 juni 2008 @ 22:34
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 20:51 schreef Juup© het volgende:

[..]

7-8 PK, nou dar zal hij idd WAT sneller van gaan (2Km/u of zo).
denk niet dat het om de snelheid gaat daar heb je hier nix aan!
optrekken en koppel is leuker met al een paar pk meer
bietelboerdonderdag 19 juni 2008 @ 22:38
Waarom wil je in godsnaam 7 pk extra? dat ga je never nooit merken...
bietelboerdonderdag 19 juni 2008 @ 22:41
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 22:34 schreef T42 het volgende:

[..]

denk niet dat het om de snelheid gaat daar heb je hier nix aan!
optrekken en koppel is leuker met al een paar pk meer
Als je een auto van 500 kilo hebt wel...
T42vrijdag 20 juni 2008 @ 08:13
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 22:41 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Als je een auto van 500 kilo hebt wel...
hij weegt 890kg en die 6 pk en bijna verdubbelde koppel merk ik echt wel
68Chevellevrijdag 20 juni 2008 @ 08:31
Uitlaat zelf fabriceren zodat er zo min mogelijk bochten inkomen te zitten.
Demper verwijderen
Kleinere diameter banden voor megasnelle accelleratie
onnozele dingen als airco's en audio verwijderen.

Oh.... hier heb je zo ongeveer een richtlijn waar je heen moet werken.

http://link.marktplaats.nl/173245164

(Check dan ook gelijk die dobbelstenen..... Hij is viessss...Patrick!)
Hot_Baboonvrijdag 20 juni 2008 @ 10:29
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 08:31 schreef 68Chevelle het volgende:
Uitlaat zelf fabriceren zodat er zo min mogelijk bochten inkomen te zitten.
Demper verwijderen
Kleinere diameter banden voor megasnelle accelleratie
onnozele dingen als airco's en audio verwijderen.

Oh.... hier heb je zo ongeveer een richtlijn waar je heen moet werken.

http://link.marktplaats.nl/173245164

(Check dan ook gelijk die dobbelstenen..... Hij is viessss...Patrick!)

Conjoooo Patrick!
QrisSvrijdag 20 juni 2008 @ 11:40
had dan een 850 t5 gekocht ofzeauw... die zijn ook helemaal niet duur
bietelboerzondag 22 juni 2008 @ 01:08
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 08:13 schreef T42 het volgende:

[..]

hij weegt 890kg en die 6 pk en bijna verdubbelde koppel merk ik echt wel
Een verdubbeling aan koppel merk je idd, maar mijn opmerking sloeg op de 6 pk en dat merk je echt niet...

100 of 200nm is dan ook een heel verschil
Arclight-Szondag 22 juni 2008 @ 09:34
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 11:40 schreef QrisS het volgende:
had dan een 850 t5 gekocht ofzeauw... die zijn ook helemaal niet duur
Googolplexianzondag 22 juni 2008 @ 11:47
Goedkope pk's erbij lukt gewoon niet met zo'n auto. Het allergoedkoopste is wellicht een turbo op de sloop scoren en die erop gooien (als dat past want de 460 Turbo was een 1.8, geloof ik). En dan zit je nog met een turbo-gat van hier tot Tokyo.

Ik denk dat je meer hebt aan wat meer respons van je motor... verloren pk's proberen terug te krijgen. Dus dat wordt onderhouden en afstellen.

- gasklephuis eens eraf halen en goed schoonmaken
- inlaatlijn goed schoonmaken, filter vervangen (alleen een open lucht filter is puur cosmetisch ... niet doen)
- benzinedrukregelaartje er tussen
- ontsteking goed nakijken (bobine, verdeelkap, ontstekingsmodule, bougiekabels, bougies)

Wat ook wel helpt is de wagen lichter maken en onnodige dingen eruit slopen.
Een airco eruit halen scheelt al aardig wat pk. Het meeleuren van overdreven boom-boxen en versterkers maakt de zooi alleen maar trager.

Persoonlijk sluit ik me aan bij Klaas.Kopkaas en anderen die zeggen dat je hier beter geen geld in kunt gaan steken... lekker rijden en sparen voor iets snellers. Als je een prestatie-monster had gewild had je niet moeten gaan voor een 460 want laten we wel wezen ... 2.0 liter injectie met 109 pk (waarvan er waarschijnlijk minstens 10 zijn verdwenen) is wel een beetje weinig, natuurlijk.
bietelboerzondag 22 juni 2008 @ 14:37
Die brandstof druk regelaar heeft geen zin hoor, je kunt zelfs nog lage boost draaien met de OEM brandstof regelaar

Belangrijkste wat je idd kunt doen is alles ff weer fris maken, kat er onder uit en het gewicht zo laag mogelijk brengen.

- inlaatlijn goed schoonmaken, filter vervangen (alleen een open lucht filter is puur cosmetisch ... niet doen)

Ik had een Cold air intake en hij had wel degelijk nut, ik heb op een GOEDE dyno gestaan en ik had 4 pk winst....
Noway666zondag 22 juni 2008 @ 18:59
quote:
Op zondag 22 juni 2008 14:37 schreef bietelboer het volgende:
Die brandstof druk regelaar heeft geen zin hoor, je kunt zelfs nog lage boost draaien met de OEM brandstof regelaar

Belangrijkste wat je idd kunt doen is alles ff weer fris maken, kat er onder uit en het gewicht zo laag mogelijk brengen.

- inlaatlijn goed schoonmaken, filter vervangen (alleen een open lucht filter is puur cosmetisch ... niet doen)

Ik had een Cold air intake en hij had wel degelijk nut, ik heb op een GOEDE dyno gestaan en ik had 4 pk winst....
4PK en de kosten daarvan waren
bietelboerzondag 22 juni 2008 @ 22:26
quote:
Op zondag 22 juni 2008 18:59 schreef Noway666 het volgende:

[..]

4PK en de kosten daarvan waren
Nieuw een kleine 100 euro...pk's kosten nou eenmaal geld

Wil je veel pk's dan kun je het beste boosten...
T42zondag 22 juni 2008 @ 23:36
quote:
Op zondag 22 juni 2008 01:08 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Een verdubbeling aan koppel merk je idd, maar mijn opmerking sloeg op de 6 pk en dat merk je echt niet...

100 of 200nm is dan ook een heel verschil
me blok is al naar zijn grootje spuit olie aan de boven kant (vuldop) er weer uit.

1600 euro heb ik een nieuwe dus weer effe sparen
PICHTzondag 22 juni 2008 @ 23:44
Jammer dat je niet de 1.7 turbo hebt. Die heb ik namelijk in mijn volvo 480 zitten, standaard 120pk maar met een andere chip a 200 euro trek je er 170pk uit aan de wielen.
bietelboerzondag 22 juni 2008 @ 23:44
quote:
Op zondag 22 juni 2008 23:36 schreef T42 het volgende:

[..]

me blok is al naar zijn grootje spuit olie aan de boven kant (vuldop) er weer uit.

1600 euro heb ik een nieuwe dus weer effe sparen
Is dat een gereviseerd blok? anders een idee om je blokje te laten reviceren?
Repeatmaandag 23 juni 2008 @ 00:45
quote:
Op zondag 22 juni 2008 23:44 schreef PICHT het volgende:
Jammer dat je niet de 1.7 turbo hebt. Die heb ik namelijk in mijn volvo 480 zitten, standaard 120pk maar met een andere chip a 200 euro trek je er 170pk uit aan de wielen.
Van 120 vliegwielpk's naar 170 wielpk? Flinke chip is dat dan
jitzzzzemaandag 23 juni 2008 @ 08:01
quote:
Op zondag 22 juni 2008 23:44 schreef PICHT het volgende:
Jammer dat je niet de 1.7 turbo hebt. Die heb ik namelijk in mijn volvo 480 zitten, standaard 120pk maar met een andere chip a 200 euro trek je er 170pk uit aan de wielen.
Ja, ik denk het ook
Hot_Baboonmaandag 23 juni 2008 @ 09:07
quote:
Op maandag 23 juni 2008 00:45 schreef Repeat het volgende:

[..]

Van 120 vliegwielpk's naar 170 wielpk? Flinke chip is dat dan

Deze Chip wellicht..

MdMa98maandag 23 juni 2008 @ 09:56
quote:
Op maandag 23 juni 2008 09:07 schreef Hot_Baboon het volgende:

[..]

Deze Chip wellicht..

[ afbeelding ]
mischien heeft ie wel een hemi v8 voor je volvo? zal ik je even opgeven?
68Chevellemaandag 23 juni 2008 @ 10:56
Kun je lassen?

http://link.marktplaats.nl/171423098
Hot_Baboonmaandag 23 juni 2008 @ 14:51
nou dan ben jij klaar voor 1250 ¤. heb je in ieder geval genoeg pk's voor je knaken.
rivalmaandag 23 juni 2008 @ 15:36
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:13 schreef freddyvs het volgende:
Kon een golf 2 gti kopen maar die auto's vertrouw ik niet helemaal.
vreemd, staan ze namelijk bekent om
Hot_Baboonmaandag 23 juni 2008 @ 15:41
quote:
Op maandag 23 juni 2008 15:36 schreef rival het volgende:

[..]

vreemd, staan ze namelijk bekent om
vooral die zekeringkasten schijnen erg brandveilig te zijn
rivalmaandag 23 juni 2008 @ 15:47
quote:
Op maandag 23 juni 2008 15:41 schreef Hot_Baboon het volgende:

[..]

vooral die zekeringkasten schijnen erg brandveilig te zijn
er is welgeteld 1 groot probleem bij de golf 2 en dat is het raamrubber van de voorruit, hierdoor kan er water lekken tot onder de vloermat bij de passagier. waardoor daar roestplekken ontstaan....

dat is het enige algemene probleem, meer bestaan er niet. ook geen zekeringenkast
4xfokwoensdag 25 juni 2008 @ 19:31
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:34 schreef NED het volgende:
Als je een snellere auto wilt, waarom koop je dan in godesnaam zo een trage strontbak?
Koop meteen eentje die van zichzelf al snel(ler) is zou ik zeggen
volgens autotrader trekt die in 10 sec naar de honderd.

een moderne 1.6 haalt dat nog niet eens!!, ze zitten meestal rond de 11 -12
Repeatwoensdag 25 juni 2008 @ 19:38
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 19:31 schreef 4xfok het volgende:

[..]

volgens autotrader trekt die in 10 sec naar de honderd.

een moderne 1.6 haalt dat nog niet eens!!, ze zitten meestal rond de 11 -12
Nee, maar 10 seconden snel noemen is wat anders Opzich vlot genoeg, maar het zijn geen sportwagenprestaties...
Googolplexianwoensdag 25 juni 2008 @ 19:39
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 19:31 schreef 4xfok het volgende:

[..]

volgens autotrader trekt die in 10 sec naar de honderd.

een moderne 1.6 haalt dat nog niet eens!!, ze zitten meestal rond de 11 -12
't Is een 2.0 hoor O_o
4xfokwoensdag 25 juni 2008 @ 19:59
maar een 2.0 uit 1990 kan je niet vergelijk met een auto die 18 jaar ouder is

1.6 en 2.0 is denk goede vergelijking
Googolplexianwoensdag 25 juni 2008 @ 20:46
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 19:59 schreef 4xfok het volgende:
maar een 2.0 uit 1990 kan je niet vergelijk met een auto die 18 jaar ouder is

1.6 en 2.0 is denk goede vergelijking
Vergelijken met een auto uit 1972? Ik snap je wel heur

Vergeet alleen niet dat het Honda B16A1 blok uit 1990 komt (150 pk uit 1.6).
Zoooo oud is de techniek niet.
2cvwoensdag 25 juni 2008 @ 21:26
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 10:51 schreef jitzzzze het volgende:
Net alsof je 7/8 pk verschil merkt tijdens het rijden
Wel als je een 2cv hebt
freddyvsdonderdag 26 juni 2008 @ 08:50
Is het verantwoord om een 1.7 turbo uit ongeveer 92 aan te schaffen als relatief weinig verstand hebt van auto's(motorisch)? De kosten van het maken van een turbo zijn hoog toch?