freddyvs | donderdag 19 juni 2008 @ 08:55 |
hoi, ik heb onlangs een auto gekocht en nu vraag ik me af hoe ik goedkope pk's erbij kan krijgen. Dus welke presatatieonderdelen zijn goedkoop en geven meer pk's?( meer dan 7 pk) groeten | |
MdMa98 | donderdag 19 juni 2008 @ 08:59 |
begin eerst eens met een openluchtfilter en andere uitlaat, winst 0,5pk | |
Bdijk | donderdag 19 juni 2008 @ 08:59 |
hahaha, | |
MdMa98 | donderdag 19 juni 2008 @ 09:00 |
ohwja dan nog achterbank dr uit, alle panelen van het interieur dr uitslopen, reseverband dr uit. | |
Noway666 | donderdag 19 juni 2008 @ 09:03 |
- Ruitenwisserspoilers - nep-string op de achteruitkijkspiegel. - ongeacht de kleur van je auto, schilder je motorkap zwart, zodat hij s'avonds op carbon lijkt in jouw fantasie. - petje dragen en boven de handrem hangen met je harses. - dobbelstenen aan je achterkijkspiegel hangen. - kippegaas achter je voorgril stoppen, vraag naar het gaas zonder kippen, dat geeft zoveel rommel. - booskijkertjes op je koplampen maken. - gigantische toerenteller op je dashboard zetten. Volgens mij ben je er dan wel. ![]() | |
johnwoo | donderdag 19 juni 2008 @ 09:04 |
Je vergeet de No Fear en VTEC stickers! | |
MdMa98 | donderdag 19 juni 2008 @ 09:05 |
quote:je vergeet de sportantenne, die levert minstens 20pk extra! ![]() ![]() | |
MdMa98 | donderdag 19 juni 2008 @ 09:06 |
quote:VTEC is op sommige auto`s terrecht! helaas op die van mij niet, ik rij VTEC-E ![]() Maar heb dan wel een openluchtfilter, sportdemper en sportantenne ![]() ![]() ![]() | |
TheSwooshdockSaints | donderdag 19 juni 2008 @ 09:06 |
whehe tvptje voor de reacties die gaan komen | |
rudedeltadude | donderdag 19 juni 2008 @ 09:08 |
TS je hebt verlaagde velgen nodig! | |
rudedeltadude | donderdag 19 juni 2008 @ 09:08 |
ohw enne... vergeet de remus knalpiepe niet | |
TheSwooshdockSaints | donderdag 19 juni 2008 @ 09:09 |
ik zou der ook 8 nepsportuitaten opdoen | |
MaartenGrendel | donderdag 19 juni 2008 @ 09:09 |
Bij de modelbouwzaak een 5l jerrycan nitromethaan kopen, dit toevoegen aan een tank gewone benzine en vlammen maar. Gegarandeerd 50+ pk winst...wel eerst goed warm laten draaien en voorzichtig mengen. ![]() | |
freddyvs | donderdag 19 juni 2008 @ 09:10 |
heel grappig maar ik wil graag bruikbare tips.. | |
MdMa98 | donderdag 19 juni 2008 @ 09:10 |
quote:verlaagde velgen ![]() maar even serieus.. een auto gaat standaard gewoon niet sneller. je kan alleen sprint versnellen door gewicht te verwijderen. Helaas moet dat dan wel radicaal, iets met gehele interieur verwijderen, geen audio etc. | |
TheSwooshdockSaints | donderdag 19 juni 2008 @ 09:11 |
chippen hoeft niet altijd heel duur te zijn toch? | |
Sm0keZ | donderdag 19 juni 2008 @ 09:13 |
![]() Hang er zo eentje achter! Natuurlijk ook met booskijkers op de achterlichten he, en dikke twenty-fo's met spinners! Dat scheelt al zéker 1 pk ![]() | |
MdMa98 | donderdag 19 juni 2008 @ 09:13 |
TS wat voor wagen gaat het om? rij eens langs een "specialist" tunen kost geld iig. Ik kan wel met termen gooien als: spruitstuk, uitlaatlijn, sportdemper, verlagen etc. Heb je een motor met turbo? dan zou ik even langs de chipper gaan. kost paar honderd euro maar levert meer op dan 7 pk winst | |
MdMa98 | donderdag 19 juni 2008 @ 09:14 |
quote:Die bovenste ramen laten hem wel snel lijken zeg.. ![]() | |
johnwoo | donderdag 19 juni 2008 @ 09:22 |
quote:Okee hier een serieuze reactie... Wat je kunt doen om je auto sneller te maken hangt heel erg af van welke auto je precies hebt. Heb je een nonturbo benzine auto, dan kun je "goedkope" pk's wel vergeten. Een n/a benzine is uiteraard ook best op te voeren, maar het kost allemaal wat meer. Chippen heeft op zichzelf weinig nut; het kan wel helpen wanneer je de motor al hebt aangepast. Begin met simpele dingen zoals restricties in inlaat- en uitlaattraject op te heffen (open uitlaat, katalysator weg etc). Hete nokken en hogere compressie zijn de manieren om een n/a motor echt op te fokken. Verder zoveel mogelijk lichtgewicht onderdelen gebruiken (vliegwiel, velgen) en eventueel e.e.a. strippen. Heb je een turbodiesel of turbo benzine dan heeft chippen veel meer effect. Verder een zo open mogelijke uitlaat voor een snellere spool en hogere turbodruk. Eventueel een boostcontroller (pas wel op dat je niet zo hoog gaat dat je knock krijgt). Dan heb je de "goedkope" mods wel gehad en kun je ook verder met de dingen die bij nonturbo al genoemd zijn. Overigens zijn er voor sommige nonturbo's wel trucjes om voor weinig geld wat pk's te winnen. Zo weet ik dat er een type Honda blok is (ik meen een of andere 1.5) die dmv een restrictieve pakking bij het inlaatspruitstuk "geknepen" wordt, en waarbij je direct ongeveer 10 pk wint door die te vervangen door een andere pakking. En ik weet dat je bij een BMW 328 een pk of 20-25 kunt winnen door een ander inlaatspruitstuk te monteren (ik geloof die van een M3). Maar bij de meeste motoren zijn er niet sulke simpele goedkope trucjes. [ Bericht 16% gewijzigd door johnwoo op 19-06-2008 09:31:07 ] | |
Klaas.Kopkaas | donderdag 19 juni 2008 @ 09:23 |
quote:Sportief bakkie hoor ![]() TS : Bukken achter het stuur als je tegenwind hebt. Scheelt meteen al een pk of 15. | |
Deetch | donderdag 19 juni 2008 @ 09:26 |
quote:Nait Bange! | |
Sm0keZ | donderdag 19 juni 2008 @ 09:28 |
Oja, we zijn er een vergeten! Lichtmetalen ruitenwissers die horizontaal halverwege je raam zitten ![]() | |
freddyvs | donderdag 19 juni 2008 @ 09:29 |
Het gaat om een volvo 460 2.0 GLT E2. Dus een auto van 14 jaar zonder turbo. Veel pk's erbij zijn niet nodig. 7-8 pk is al voldoende. Het doel is om mijn auto wat sneller te maken. | |
NED | donderdag 19 juni 2008 @ 09:34 |
Als je een snellere auto wilt, waarom koop je dan in godesnaam zo een trage strontbak? Koop meteen eentje die van zichzelf al snel(ler) is zou ik zeggen ![]() | |
freddyvs | donderdag 19 juni 2008 @ 09:37 |
true maar dat is niet mijn vraag... | |
Klaas.Kopkaas | donderdag 19 juni 2008 @ 09:38 |
quote: Zoveel mogelijk heuvelafwaarts rijden. ![]() | |
Noway666 | donderdag 19 juni 2008 @ 09:38 |
Wat NED zegt, trage dikke strontbak. Denk ook aan de "investering" die je nu hebt gemaakt, je kan beter geld op zij houden voor onderhoud omdat de wagen waarschijnlijk meer als 2,5 ton heeft gereden. Op zo'n oudere motor opvoertrucjes proberen kan net iets te veel zijn. | |
rene90 | donderdag 19 juni 2008 @ 09:39 |
Over twee weken TS bij wegmisbruikers met te hard rijden:P verklaring van TS: ja ik moest toch die 7 pk extra testen! Waarom wil je in godsnaam 7 pk extra ![]() | |
NED | donderdag 19 juni 2008 @ 09:40 |
quote:Ja dan dus wat johnwoo zegt ![]() | |
freddyvs | donderdag 19 juni 2008 @ 09:44 |
Om de auto dus iets sneller te maken. en de auto heeft btw langerna geen 2,5 ton gelopen. en dat ''lompe gewicht'' valt ook wel mee, hij weegt namelijk ongeveer 1000 kilo. | |
DroogDok | donderdag 19 juni 2008 @ 09:46 |
quote:Goede vraag idd. Ik zou dit nemen: ![]() Geeft je 50 tot 75 pk winst volgens mij. | |
rene90 | donderdag 19 juni 2008 @ 09:48 |
quote:Hoeveel KM denk je ermee te winnen? Ik ben er totaal niet bekent mee maar volgens mij maakt die 7 pk ook geen reet uit bijna. Plus dat hij wel meer gaat slurpen dus tja...het is geen eenmalige kostenpost om die 7 pk te "kopen" ![]() | |
Klaas.Kopkaas | donderdag 19 juni 2008 @ 09:48 |
quote:Kerel, Lees nou een goed. ![]() Die bak is : 1: Log en lomp, gewoon geen snelle auto, van die 7pk meer merk je geen flikker. 2: Stokoud, modificaties aan de motor zouden wel eens einde oefening kunnen zijn 3: De motor heeft in al die jaren waarschijnlijk al veel meer als 7 pk verloren. ![]() Kortom, lekker in rijden, lekker sparen, en dan een ander autootje. Lees je eerst eens in welke auto's al out-of-the-box snel genoeg zijn voor je, en welke goed (goedkoop) te tunen zijn. | |
Sm0keZ | donderdag 19 juni 2008 @ 09:50 |
quote:Helaas ook -50 tot -75% duurzaamheid ![]() | |
InTrePidIvity | donderdag 19 juni 2008 @ 09:56 |
Ik heb eens gelezen dat PK's niet altijd kloppen, dus ik zou het wel goed natellen. Mijn auto heeft 300PK, maar dat schijnt dus niet 300PK te zijn (Klaar.). Mijn advies is dan ook om je niet op te laten lichten, want in de winkel verkopen ze misschien wel 40PK, maar dan is het maar 30PK! Opletten dus. [ Bericht 0% gewijzigd door InTrePidIvity op 19-06-2008 11:11:52 ] | |
freddyvs | donderdag 19 juni 2008 @ 10:13 |
Kon een golf 2 gti kopen maar die auto's vertrouw ik niet helemaal. Heb de volvo gekocht vanwege zijn weinig km's, betrouwbaarheid en zijn ruimte(ben namelijk 1.93). Denk alleen dat onderdelen duur gaan worden(in vergelijking met golf). | |
Sm0keZ | donderdag 19 juni 2008 @ 10:15 |
quote:Dit zou ik wel eens onderbouwd willen zien eigenlijk... Als er een nieuwe auto wordt geleverd die volgens de fabrikant over een x aantal pk beschikt, dan is dat ook zo ![]() Het enige wat verschilt, is als het op de krukas wordt gemeten, of op de wielen zelf. | |
NED | donderdag 19 juni 2008 @ 10:19 |
quote:Dat kan vele malen meer pk/winst opleveren hoor. De vraag is alleen hoelang je auto het volhoudt ![]() | |
garnage-patrick | donderdag 19 juni 2008 @ 10:40 |
goed, heb even op een site voor het chippen van auto's gekeken, daar staat ook je volvo bij. standaard 110pk / 165nm koppel na het chippen 119pk / 178nm koppel kosten: ¤399,- | |
MdMa98 | donderdag 19 juni 2008 @ 10:47 |
quote:Dat is het inderdaad niet echt waard. Chippen is alleen interessant wanneer je een turbodiesel hebt. @Ts probeer gewoon eens simpele modificaties zoals complete luchtfilterhuis vervangen voor een openluchtfilter. Mischien kun je ergens voor weinig je uitlaatlijn laten vervangen? | |
jitzzzze | donderdag 19 juni 2008 @ 10:51 |
Net alsof je 7/8 pk verschil merkt tijdens het rijden ![]() | |
NED | donderdag 19 juni 2008 @ 10:55 |
quote:Bij een trubo benzine is het ook interessant hoor ![]() | |
VlaDje | donderdag 19 juni 2008 @ 10:59 |
quote:Offtopic: Laatst zag ik een auto staan met een Nait Bange sticker op z'n achterruit ![]() OT. Chippen ![]() (ligt er maar net aan wat JIJ goedkoop vind) | |
Papierversnipperaar | donderdag 19 juni 2008 @ 11:00 |
quote:Ben jij familie van StefanP? ![]() | |
DroogDok | donderdag 19 juni 2008 @ 11:12 |
quote:Wie doet er even een linkje naar het XXX pk is niet altijd XXX pk topic? Uit nieuwsgierigheid, wat voor bak heb je dan als je 300 pk onder je rechter voet hebt? ![]() | |
MdMa98 | donderdag 19 juni 2008 @ 11:13 |
quote:Ook dat .. was ik vergeten te vermelden. Je hebt gelijk. | |
DroogDok | donderdag 19 juni 2008 @ 11:14 |
Zelf al gevonden: Leer hier Stefke p iets over vermogen en koppel... ![]() | |
kabelhaspel | donderdag 19 juni 2008 @ 11:33 |
Wat dacht je van verder doortrekken dan 3000 rpm... | |
MdMa98 | donderdag 19 juni 2008 @ 12:08 |
quote: ![]() | |
Arclight-S | donderdag 19 juni 2008 @ 12:22 |
quote:2.0 zijn redelijk rap hoor. | |
Sm0keZ | donderdag 19 juni 2008 @ 12:25 |
quote: quote: ![]() ![]() * Sm0keZ valt van zijn stoel | |
arnold-d | donderdag 19 juni 2008 @ 12:26 |
Een volvo 360.. volgens mij past daar een Renault 5 Turbo blok in. dk 160PK heb je dan ![]() | |
Arclight-S | donderdag 19 juni 2008 @ 12:55 |
Mischien een 2.5 20v van een 850 inlepelen? | |
blup | donderdag 19 juni 2008 @ 13:05 |
quote:Nee, niet de 5 Turbo. Sowiezo vind je dat blok nimmer niet. Je bedoelt de 5 GT Turbo, 1.4 die heeft 125PK. Voor zover ik weet zijn oudere Volvo/Renault blokken relatief makkelijk uitwisselbaar. Vooral de 440 turbo blokjes naar clio's bv.. Iets wat lame is aangezien een oude Clio 16v al meer vermogen levert. Een williams helemaal. | |
Mind_Fuck | donderdag 19 juni 2008 @ 13:39 |
quote:Maar is tegelijkertijd nutteloos voor een non-turbo/compressor auto. Enige manier om meer pk's op te wekken is door er geld tegenaan te gooien. Denk aan een speciale uitlaat (speciaal gebogen spagetthi spruitstuk) en motoronderdelen zoals snelle nokkenassen, inlaatkleppen uitboren etc. | |
NED | donderdag 19 juni 2008 @ 13:44 |
quote:Eehmz...... nee. Dat zijn trage strontbakken. ![]() | |
MaartenGrendel | donderdag 19 juni 2008 @ 14:02 |
Serieuze tip dan maar: als je zo'n oude, niet echt sportieve auto sneller wilt maken kun je beter als het overbodige gewicht eruit slopen. Daar zal de auto sneller EN zuiniger van worden. ![]() | |
Barcaconia | donderdag 19 juni 2008 @ 15:32 |
quote:Een Volvo 340 moet je hebben. Daar past elk renault blok uit dezelfde tijd redelijk makkelijk in. Denk aan 1.9d, clio 16V etc. Een 360 heeft een echte Volvo motor, en als je dat makkelijk wilt upgraden moet je een 2.3i uit een 240 nemen. | |
Barcaconia | donderdag 19 juni 2008 @ 15:34 |
quote:300PK is dan ook 2x de helft van 300PK. Ongeveer 75PK dus in de autowereld. | |
InTrePidIvity | donderdag 19 juni 2008 @ 16:43 |
quote:Volgens mij speelt de luchtweerstandscoëfficiëntie ook een grote rol, dus als je geen aërodynamisch verantwoorde auto hebt, dan scheelt dat zo nog een kwart. | |
T42 | donderdag 19 juni 2008 @ 17:42 |
ik heb een hele motor verwisseld voor 6 pk winst ![]() | |
Barcaconia | donderdag 19 juni 2008 @ 17:58 |
quote:Voor een Kever wissel je dan ook een motor in een uurtje ![]() | |
T42 | donderdag 19 juni 2008 @ 18:26 |
quote:nou doe maar 50 uur. tis geen standaard kevert ![]() ![]() | |
Barcaconia | donderdag 19 juni 2008 @ 19:07 |
quote:Dan is het je eigen schuld ![]() | |
Breaker.Faker | donderdag 19 juni 2008 @ 20:49 |
Waarom extra PK? Heb je hier in Nederland of in België niet veel aan. Je ga daar alleen harder mee rijden. Of ga je een nieuwe hobby houden boetes sparen. Een andere uitlaat onderzetten helpt niet het klinkt anders daarom denk je dat hij sneller gaat. En naar een chipper gaan zal ik niet doen. Je heb meer kans op schade aan de motor,remmen, en aan de aandrijflijn. Als je toch zo veel pk wilt waarom ga je dan niet racen op een circuit. Of koop een andere auto. | |
Juup© | donderdag 19 juni 2008 @ 20:51 |
quote:7-8 PK, nou dar zal hij idd WAT sneller van gaan (2Km/u of zo). | |
fathank | donderdag 19 juni 2008 @ 21:17 |
quote:check mijn sig ![]() | |
InTrePidIvity | donderdag 19 juni 2008 @ 21:20 |
quote:Dat was de inspiratie ![]() | |
mstr | donderdag 19 juni 2008 @ 21:35 |
Allemaal stickers van tuning-onderdelen op je auto plakken, gegarandeerd 10 pk! ![]() | |
T42 | donderdag 19 juni 2008 @ 22:34 |
quote:denk niet dat het om de snelheid gaat daar heb je hier nix aan! optrekken en koppel is leuker met al een paar pk meer | |
bietelboer | donderdag 19 juni 2008 @ 22:38 |
Waarom wil je in godsnaam 7 pk extra? dat ga je never nooit merken... | |
bietelboer | donderdag 19 juni 2008 @ 22:41 |
quote:Als je een auto van 500 kilo hebt wel... | |
T42 | vrijdag 20 juni 2008 @ 08:13 |
quote:hij weegt 890kg en die 6 pk en bijna verdubbelde koppel merk ik echt wel | |
68Chevelle | vrijdag 20 juni 2008 @ 08:31 |
Uitlaat zelf fabriceren zodat er zo min mogelijk bochten inkomen te zitten. Demper verwijderen Kleinere diameter banden voor megasnelle accelleratie onnozele dingen als airco's en audio verwijderen. Oh.... hier heb je zo ongeveer een richtlijn waar je heen moet werken. http://link.marktplaats.nl/173245164 (Check dan ook gelijk die dobbelstenen..... Hij is viessss...Patrick!) | |
Hot_Baboon | vrijdag 20 juni 2008 @ 10:29 |
quote: Conjoooo Patrick! ![]() | |
QrisS | vrijdag 20 juni 2008 @ 11:40 |
had dan een 850 t5 gekocht ofzeauw... die zijn ook helemaal niet duur | |
bietelboer | zondag 22 juni 2008 @ 01:08 |
quote:Een verdubbeling aan koppel merk je idd, maar mijn opmerking sloeg op de 6 pk en dat merk je echt niet... 100 of 200nm is dan ook een heel verschil ![]() | |
Arclight-S | zondag 22 juni 2008 @ 09:34 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Googolplexian | zondag 22 juni 2008 @ 11:47 |
Goedkope pk's erbij lukt gewoon niet met zo'n auto. Het allergoedkoopste is wellicht een turbo op de sloop scoren en die erop gooien (als dat past want de 460 Turbo was een 1.8, geloof ik). En dan zit je nog met een turbo-gat van hier tot Tokyo. Ik denk dat je meer hebt aan wat meer respons van je motor... verloren pk's proberen terug te krijgen. Dus dat wordt onderhouden en afstellen. - gasklephuis eens eraf halen en goed schoonmaken - inlaatlijn goed schoonmaken, filter vervangen (alleen een open lucht filter is puur cosmetisch ... niet doen) - benzinedrukregelaartje er tussen - ontsteking goed nakijken (bobine, verdeelkap, ontstekingsmodule, bougiekabels, bougies) Wat ook wel helpt is de wagen lichter maken en onnodige dingen eruit slopen. Een airco eruit halen scheelt al aardig wat pk. Het meeleuren van overdreven boom-boxen en versterkers maakt de zooi alleen maar trager. Persoonlijk sluit ik me aan bij Klaas.Kopkaas en anderen die zeggen dat je hier beter geen geld in kunt gaan steken... lekker rijden en sparen voor iets snellers. Als je een prestatie-monster had gewild had je niet moeten gaan voor een 460 want laten we wel wezen ... 2.0 liter injectie met 109 pk (waarvan er waarschijnlijk minstens 10 zijn verdwenen) is wel een beetje weinig, natuurlijk. | |
bietelboer | zondag 22 juni 2008 @ 14:37 |
Die brandstof druk regelaar heeft geen zin hoor, je kunt zelfs nog lage boost draaien met de OEM brandstof regelaar ![]() Belangrijkste wat je idd kunt doen is alles ff weer fris maken, kat er onder uit en het gewicht zo laag mogelijk brengen. - inlaatlijn goed schoonmaken, filter vervangen (alleen een open lucht filter is puur cosmetisch ... niet doen) Ik had een Cold air intake en hij had wel degelijk nut, ik heb op een GOEDE dyno gestaan en ik had 4 pk winst.... | |
Noway666 | zondag 22 juni 2008 @ 18:59 |
quote:4PK en de kosten daarvan waren ![]() | |
bietelboer | zondag 22 juni 2008 @ 22:26 |
quote:Nieuw een kleine 100 euro...pk's kosten nou eenmaal geld ![]() Wil je veel pk's dan kun je het beste boosten... | |
T42 | zondag 22 juni 2008 @ 23:36 |
quote:me blok is al naar zijn grootje ![]() 1600 euro heb ik een nieuwe dus weer effe sparen | |
PICHT | zondag 22 juni 2008 @ 23:44 |
Jammer dat je niet de 1.7 turbo hebt. Die heb ik namelijk in mijn volvo 480 zitten, standaard 120pk maar met een andere chip a 200 euro trek je er 170pk uit aan de wielen. | |
bietelboer | zondag 22 juni 2008 @ 23:44 |
quote:Is dat een gereviseerd blok? anders een idee om je blokje te laten reviceren? ![]() | |
Repeat | maandag 23 juni 2008 @ 00:45 |
quote:Van 120 vliegwielpk's naar 170 wielpk? Flinke chip is dat dan ![]() | |
jitzzzze | maandag 23 juni 2008 @ 08:01 |
quote:Ja, ik denk het ook ![]() | |
Hot_Baboon | maandag 23 juni 2008 @ 09:07 |
quote: Deze Chip wellicht.. ![]() ![]() | |
MdMa98 | maandag 23 juni 2008 @ 09:56 |
quote:mischien heeft ie wel een hemi v8 voor je volvo? zal ik je even opgeven? | |
68Chevelle | maandag 23 juni 2008 @ 10:56 |
Kun je lassen? http://link.marktplaats.nl/171423098 | |
Hot_Baboon | maandag 23 juni 2008 @ 14:51 |
nou dan ben jij klaar voor 1250 ¤. heb je in ieder geval genoeg pk's voor je knaken. | |
rival | maandag 23 juni 2008 @ 15:36 |
quote:vreemd, staan ze namelijk bekent om ![]() | |
Hot_Baboon | maandag 23 juni 2008 @ 15:41 |
quote:vooral die zekeringkasten schijnen erg brandveilig te zijn ![]() | |
rival | maandag 23 juni 2008 @ 15:47 |
quote:er is welgeteld 1 groot probleem bij de golf 2 en dat is het raamrubber van de voorruit, hierdoor kan er water lekken tot onder de vloermat bij de passagier. waardoor daar roestplekken ontstaan.... dat is het enige algemene probleem, meer bestaan er niet. ook geen zekeringenkast ![]() | |
4xfok | woensdag 25 juni 2008 @ 19:31 |
quote:volgens autotrader trekt die in 10 sec naar de honderd. een moderne 1.6 haalt dat nog niet eens!!, ze zitten meestal rond de 11 -12 | |
Repeat | woensdag 25 juni 2008 @ 19:38 |
quote:Nee, maar 10 seconden snel noemen is wat anders ![]() | |
Googolplexian | woensdag 25 juni 2008 @ 19:39 |
quote:'t Is een 2.0 hoor O_o | |
4xfok | woensdag 25 juni 2008 @ 19:59 |
maar een 2.0 uit 1990 kan je niet vergelijk met een auto die 18 jaar ouder is 1.6 en 2.0 is denk goede vergelijking | |
Googolplexian | woensdag 25 juni 2008 @ 20:46 |
quote:Vergelijken met een auto uit 1972? ![]() Vergeet alleen niet dat het Honda B16A1 blok uit 1990 komt (150 pk uit 1.6). Zoooo oud is de techniek niet. | |
2cv | woensdag 25 juni 2008 @ 21:26 |
quote:Wel als je een 2cv hebt ![]() | |
freddyvs | donderdag 26 juni 2008 @ 08:50 |
Is het verantwoord om een 1.7 turbo uit ongeveer 92 aan te schaffen als relatief weinig verstand hebt van auto's(motorisch)? De kosten van het maken van een turbo zijn hoog toch? |