quote:Ambtenaren denken dat ze de wijsheid in pacht hebben, gewoon eens luisteren naar de burgers doet wonderen.
quote:Niet goed natuurlijk, maar met alle regeltjes in dit land snap je dat kleine ondernemers tot wanhoop gedreven worden. Ongetwijfeld een PvdA wethouder....
quote:net goed aanpakken die machthebbers. moesten ze in den haag ook doen. wij hebben niks meer te zeggen,.
quote:Dit is toch ongelofeljk!, mensen doen maar tegenwoordig,alemaal de schuld van balkeende en zijn linkse aanpak, geert waar ben je? ik hoop dat deze man door het arrestatieteam hard word aangepakt,..gelijk chip in zijn lichaam aanbrengen zodat hij geregistreerd word en dna afgeven deze man mag geen kinderen meer krijgen want dat worden ook criminelen.
quote:die wethouder is ongetwijfeld weer een ambtenaar die het bloed onder de nagels van een hardwerkende ondernemer heeft uitgehaald.
quote:Als je brood van hardwerkende ondernemers pikt en ze het moeilijk maakt om een bedrijf draaiende te houden dan is dit het gevolgd daarvan. Ik hoop dat de wethouder een afgeslacht wordt. Dat zal de 2de kamer wel wakker schudden. Ze moeten eens afblijven van de hardwerkende ondernemers. Niet overgeven, maakt de wethouder af. Binnen 5 jaar ben je vrij vanwege ontoerekeningsvatbaar!
quote:Die wethouder zal best op persoonlijke titel getracht hebben die ondernemer te slachten... en dit is het resultaat!! Komt door de fascistische houding van ambtenaren!!
quote:Eindelijk eens iemand die durft die overbetaalde overbodige ambtenaartjes aan te pakken!
quote:En dit zal vaker gebeuren zolang de overheid de hardwerkende burgers blijft uitknijpen. De maat is een keer vol, en worden die zakkenvullers een keertje aangepakt. Ik kan het me heel goed voorstellen. Tijd voor een revolutie
quote:Kan me goed voorstellen dat deze man zwaar gefrustreerd is door toedoen van de huidige amtenarij in dit regeltjes land.Stem daarom PVV!!! dat is tot nu toe de enige partij die daar daadwerkelijk iets aan wil doen.Er moet echt een keer de bezem doorheen!!!!
quote:Tja , ik heb gèèn medelijden met deze man! Dit is nog maar een begin...De Nederlander wordt eindelijk wakker en accepteerd het misdadige gedrag niet meer van ambtenaren en regerings leiders.Eindelijk!
En waar kennen we dat verheerlijken van het geweld tegen de staat? Juist, van het fascisme en communisme. Het wordt steeds erger in Nederland. Ik maak me oprecht zorgen. Nederland radicaliseert. Het gaat ook niet meer om idealen of principes (in het geval van rechts: een dader moet je keihard straffen), maar puur eigenbelang. Jezélf in het middelpunt van de wereld zetten en iedereen moet daarvoor wijken, desnoods met geweld.quote:Waarom staan er arrestatie teams klaar? Laat die PVDA wethouder lekker zitten, komt vanzelf wel een keertje vrij.
'De gemiddelde Nederlander' is in politieke termen altijd een discutabel begrip. Je spreekt in het verband van maosime, communisme en fascisme ook niet zo snel over 'de gemiddelde Duitser'. Ik stel alleen vast dat het Telegraaf/GeenStijl/Wilders/Verdonk publiek verder radicaliseert én dat dat behoorlijk gevaarlijk is. Het wordt steeds erger. Het begint met foeteren, het eindigt met geweld prediken én de daad bij het woord voegen.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:24 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Ik denk niet dat de reacties van de telegraaf een representatief beeld geven van de gemiddelde Nederlander.
Ik vind het nooit zo slim om met Hitler-vergelijkingen op de proppen te komen. Daarmee doe je discussies meestal geen goed.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
'De gemiddelde Nederlander' is in politieke termen altijd een discutabel begrip. Je spreekt in het verband van maosime, communisme en fascisme ook niet zo snel over 'de gemiddelde Duitser'. Ik stel alleen vast dat het Telegraaf/GeenStijl/Wilders/Verdonk publiek verder radicaliseert én dat dat behoorlijk gevaarlijk is. Het wordt steeds erger. Het begint met foeteren, het eindigt met geweld prediken én de daad bij het woord voegen.
Vergeet niet: Hitler had op z'n hoogtepunt ook maar slechts 30% van de stemmen....
quote:De PVDA houdt de bevolking al anderhalf-jaar gegijzeld het is allen jammer dat de gijzelnemer een vreemdeling is.Maar na afloop een kopje thee en alles is weer goed, maar het is een goed initatief dat zou de echte Nederlander ook moeten doen.Niet over je laten lopen en je niet laten bestelen door de in en in corrupte overheid en gemeente ambtenaren.
Het is ook een beetje het medium waardoor het wat versterkt wordt natuurlijk he. Mensen proberen in zo'n comment een krachtig statement te maken, omdat het anders niet opvalt tussen de andere reacties. Ik verwacht dat als je een serieus gesprek met ze zou voeren, ze al snel van hun standpunt afstappen.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:45 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben het volledig met Klopkoek eens en ik vind het een zorgwekkende ontwikkeling, dit soort populisme. Of je daar de naam van de Telegraaf één op één aan moet koppelen, is een ander verhaal, maar feit is wel dat dit soort plat populisme hand over hand toeneemt. Je ziet het ook aan de politieke peilingen...
Nee, Hitler-vergelijkingen hoeven wat mij betreft ook niet, maar wat je wel ziet is dat gewelddadig gedrag steeds meer getolereerd wordt, en erger: normaal gevonden wordt. Wat jij nu ook zegt: een burger die kritisch tegenover bepaalde zaken staat. Je bent nu gewoon ongemerkt een terreurdaad aan het afzwakken, als ware het een burger die gebruik maakt van zijn inspraakrecht in een gemeenteraadsvergadering ofzo.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:31 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Ik vind het nooit zo slim om met Hitler-vergelijkingen op de proppen te komen. Daarmee doe je discussies meestal geen goed. Wat ik denk is dat er gewoon een veranderende burger bestaat die kritisch tegenover bepaalde zaken staat. Tegenwoordig zijn er veel meer mogelijkheden om dit ongenoegen uit te spreken.
Dan ben je zeker de grote stakingen van een paar jaar geleden vergeten? Daar werd het CDA-VVD-D66 kabinet ook uitgemaakt voor alles wat lelijk is. Ik kan me nog een Balkenende-pop herinneren met een strop om z'n nek, en zeer agressieve spandoeken tegen Verdonk. Bos was toen de grote man.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:53 schreef Elfletterig het volgende:
Nu ik erover nadenk: bezien in het licht van dit opkomende populisme, vind ik het helemaal niet zo vreemd dat de PvdA zo keldert in de peilingen. Het is de partij die het keer op keer moet ontgelden. Nu ook weer, met de brandstofprijzen en dergelijke. Grote stickers met "Stop Bos" en "Met Bos ben je de klos". Waarom hoorde ik een paar jaar terug nooit iemand over Zalm? Een minister van financiën die ook gewoon forse accijnzen liet heffen en geen cent aan de burger teruggaf.
Wat je ziet, is een soort rechts-populisme, waarbij de PvdA meer dan wie ook, wordt zwartgemaakt. Dat gaat nu zelfs al zo ver dat het gijzelen van een wethouder wordt goedgekeurd, omdat het een PvdA'er is. Het is bij die populisten zeker nog nooit in de gedachte opgekomen dat deze gemeentebestuurder gewoon zijn werk doet en langs democratische weg is gekozen.
quote:Op maandag 16 juni 2008 14:42 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je best wel in de war raakt als Telegraaf-lezer. Aan de ene kant geweld tegen een PvdA-wethouder, wat een duidelijk pluspunt is. Maar aan de andere kant is de dader wel een Turkse allochtoon, een duidelijk minpunt...
Moeilijk, moeilijk
Het is nogal vreemd om de haatzaaierij jegens Balkenende en Verdonk in de schoenen te schuiven van Bos. Dat er ook voorbeelden zijn van populistisch gedrag uit linkse hoek, bestrijd ik zeker niet, maar de algemene tendens is toch dat het rechts-populisme veel nadrukkelijker aanwezig is.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:58 schreef Hephaistos. het volgende:
Dan ben je zeker de grote stakingen van een paar jaar geleden vergeten? Daar werd het CDA-VVD-D66 kabinet ook uitgemaakt voor alles wat lelijk is. Ik kan me nog een Balkenende-pop herinneren met een strop om z'n nek, en zeer agressieve spandoeken tegen Verdonk. Bos was toen de grote man. Het is meer aanschoppen tegen de gevestigde macht dan enkel een haatcampagne tegen links.
Wat een drogredenquote:Op maandag 16 juni 2008 15:09 schreef Elfletterig het volgende:
Overigens vind ik het nogal bizar dat dit topic vanuit POL naar KLB wordt verplaatst. Het is een inhoudelijk topic, over een actueel verschijnsel. KLB is een puinhoop en daar komt dit topic niet tot zijn recht. Als de POL-moderator er dan echt geen raad mee weet, gooi het dan naar GC of NWS ofzo, maar niet naar KLB
Het komt in golven, dat is mijn punt. Wat mij betreft is het van tweeen een. Of je schuift de haat tegen Fortuyn en Verdonk in de schoenen van linkse politici die flink stemming maken tegen rechts, en dan dus ook de huidige anti-links stemming in de schoenen van rechtse politici. Of je doet dat bij beiden niet.quote:Op maandag 16 juni 2008 15:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is nogal vreemd om de haatzaaierij jegens Balkenende en Verdonk in de schoenen te schuiven van Bos. Dat er ook voorbeelden zijn van populistisch gedrag uit linkse hoek, bestrijd ik zeker niet, maar de algemene tendens is toch dat het rechts-populisme veel nadrukkelijker aanwezig is.
Dat van museumplein was inderdaad nog beschaaft actievoeren.quote:Op maandag 16 juni 2008 15:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is nogal vreemd om de haatzaaierij jegens Balkenende en Verdonk in de schoenen te schuiven van Bos. Dat er ook voorbeelden zijn van populistisch gedrag uit linkse hoek, bestrijd ik zeker niet, maar de algemene tendens is toch dat het rechts-populisme veel nadrukkelijker aanwezig is.
Overigens vind ik het nogal bizar dat dit topic vanuit POL naar KLB wordt verplaatst. Het is een inhoudelijk topic, over een actueel verschijnsel. KLB is een puinhoop en daar komt dit topic niet tot zijn recht. Als de POL-moderator er dan echt geen raad mee weet, gooi het dan naar GC of NWS ofzo, maar niet naar KLB
Rechts-populisten voeden het wantrouwen tegen het democratische systeem zoals wij dat kennen. Dát is het verschil.quote:Op maandag 16 juni 2008 15:16 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het komt in golven, dat is mijn punt. Wat mij betreft is het van tweeen een. Of je schuift de haat tegen Fortuyn en Verdonk in de schoenen van linkse politici die flink stemming maken tegen rechts, en dan dus ook de huidige anti-links stemming in de schoenen van rechtse politici. Of je doet dat bij beiden niet.
Een fatsoenlijk topic verdient het om fatsoenlijk tot zijn recht te komen. KLB is momenteel zo'n grote puinhoop (tientallen baggertopics per dag) dat een goed topic daar nauwelijks nog te vinden is. Zie eventueel: KLB-filter in Nieuwe Topics?quote:Op maandag 16 juni 2008 15:12 schreef Chewie het volgende:
Wat een drogredenOmdat KLB een puinhoop is kun je een inhoudelijke klacht daar beter niet neerzetten
![]()
Het is een heel ander soort haat. Toen Fortuyn door een milieufreak werd vermoord, klonk onmiddellijk de suggestie dat de kogel van links was gekomen. En dat Ad Melkert er mede schuldig aan zou zijn. Dat is ongeveer net zo absurd als de schuld van de Almelose gijzelingszaak neer te leggen bij een raadslid van de VVD ofzo.quote:Op maandag 16 juni 2008 15:16 schreef Hephaistos. het volgende:
Het komt in golven, dat is mijn punt. Wat mij betreft is het van tweeen een. Of je schuift de haat tegen Fortuyn en Verdonk in de schoenen van linkse politici die flink stemming maken tegen rechts, en dan dus ook de huidige anti-links stemming in de schoenen van rechtse politici. Of je doet dat bij beiden niet.
Je kunt kort of lang lullen maar de OP is een klacht en wat mij betreft een terechte klacht maar de door jouw aangevoerde reden is een drogreden, wat let je om er in KLB wel wat van te maken i.p.v. te klagen over het onrecht wat Klopkoek en dit topic is aangedaan.quote:Op maandag 16 juni 2008 15:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een fatsoenlijk topic verdient het om fatsoenlijk tot zijn recht te komen. KLB is momenteel zo'n grote puinhoop (tientallen baggertopics per dag) dat een goed topic daar nauwelijks nog te vinden is. Zie eventueel: KLB-filter in Nieuwe Topics?
Bovendien is dit topic niet eens geschikt voor KLB, ondanks de suggestie die jij wekt. Topicstarter heeft een observatie gedaan en wil daar een discussie over het uitlokken. Het gaat om een actueel verschijnsel, waar wel degelijk ook een politieke lading aan zit.
Het is dit soort ophitserij van Verdonk en co. die dit land naar een gevaarlijke toestand helpen. Het brokkelt het vertrouwen af in de rechtstaat, in de democratie en kan een aansporing zijn tot geweld.quote:Rita het toch weer over dat ene onderwerp moet hebben.
'Ik zal nooit zo'n film maken als Wilders', zegt Verdonk. 'Iedereen is hier welkom. Oud of jong, man of vrouw, allochtoon of autochtoon, het zal me een zorg zijn. Maar je moet wel willen meedoen, je eigen broek willen ophouden.'
Eigenlijk wil ze het er niet meer over hebben, maar dat mannen en vrouwen elkaar de hand schudden, dat hoort hier zo. 'Het voelt als een belediging als je hand wordt geweigerd.' Verontrustend noemt ze de vele mailtjes van mensen uit de thuiszorg. Vrouwen die geen hand krijgen, maar na een kwartier wel de billen van die man moeten wassen. Of neem de boerka. 'Ik zie al voor me dat ik in m'n gewone badpak naar het zwembad ga en word geweigerd omdat ik in een boerkini moet. Schei toch uit!'
Integratie is in alle zaaltjes hot stuff, ook dankzij Verdonks belofte in te zetten op het behoud van het karakter van Nederland. 'Wij zijn een gastvrij volk, maar we geven beetje bij beetje in. Onze homo's kunnen niet meer over staat in Amsterdam. Er komen moeders naar me toe, omdat hun dochters worden uitgemaakt voor hoer. Ik geloof er niet in moslims steeds maar op hun ziel te trappen, maar je moet wel duidelijk maken hoe het hoort in Nederland. Mannen en vrouwen hebben gelijke rechten.'
In Leeuwarden hekelen demonstranten van de actiegroep Doorbraak haar 'racistische en nationalistische' gedachtengoed en voor de deur roeren ze luidruchtig de trom. Op hun spandoeken staat onder andere 'Ruim Rita op'. Als ze de aankomst van Verdonk zijn misgelopen, verhuizen ze naar de achterkant van Eden Oranje Hotel, waar de zaal is. Haastige handen schuiven de gordijnen dicht als de demonstranten op de ramen roffelen.
'Op Moederdag werd ik in Scheveningen getrakteerd op een etentje. Komt er een allochtone man naar me toe. Hij geeft me een hand en zegt: ik ben asielzoeker. Ik vraag meteen: heeft u een vergunning? Nee, zegt hij, maar ik wil zeggen dat ik respect voor u heb, omdat u staat voor uw land. Nederlanders zien dat niet. Nee, van de Nederlanders mag Sinterklaas niet, en Zwarte Piet mag alle kleuren hebben zolang het niet zwart is. Op islamitische scholen worden de ramen dichtgeplakt als Sinterklaas langskomt.'
En dan vertelt Verdonk over het Libanese gezin dat werd weggepest uit Waspik. Erg natuurlijk, maar wie hoort de keerzijde? Het gezin had een huis toegewezen gekregen, terwijl jongeren al jaren op de wachtlijst staan. De bestuurders waren niet bij machte dat uit te leggen, dus traden ze af. 'Daar heb ik respect voor. Maar in de Diamantbuurt in Amsterdam zijn autochtonen weggepest. Ik heb nooit gehoord dat daar ook maar één bestuurder is opgestapt. Dat noem ik met twee maten meten.'
Rita graag het verhaal over de kandelaars mag vertellen.
Willem Breeuwsma (41) is freelance verslaggever in Leeuwarden. 'Ik lees over haar, kijk naar haar website, ik ga op haar stemmen.'
Willem Breeuwsma: 'Ingeburgerde buitenlanders vinden haar bedreigend. Mij spreekt haar charisma aan. Ze is een sterke tante.
'In het verleden heb ik CDA en LPF gestemd. Ze heeft trouwe hondenogen, ze straalt warmte uit. Ze is niet bang, dat is ook belangrijk. De verruwing van de maatschappij, de normen en waarden, de criminelen, het kan zo toch niet doorgaan? Zij weet wat ze moet doen, dat verhaal over de kandelaars, dat is een goed verhaal.'
Het verhaal over de kandelaars. 'Ik heb thuis van die grote kandelaars. Wat denk je dat ik doe als er een inbreker is? Ik grijp een kandelaar. Maar men verwacht dat ik op zoek ga naar een klein kandelaartje. Schei toch uit! Je moet het wel in proporties blijven zien, maar wij vinden dat de bewijslast bij de inbreker moet liggen en niet bij de eigenaar. Handhaven in plaats van gedogen!'
In Rotterdam is er 'een verschrikkelijke overvalgolf' door draaideurcriminelen, klaagt een man. Stop de draaideur, vindt ook Verdonk. 'De criminelen zijn vaak illegalen. Ze moeten terug naar het land van herkomst en ik ben benieuwd hoeveel er dan nog overblijven.'
Als vanzelf komt de klaagzang over de rechterlijke macht. Te slap, vinden de zaaltjes, incompetent, zeggen sommigen. 'De fouten zijn niet meer uit te leggen, maar het is wel de basis van onze rechtsstaat', zegt Verdonk. Ze lanceert haar plannen voor lekenrechtspraak. 'Die eis voor de tasjesdief, die is toch niet te geloven hoog. Waar leeft iemand die zo'n eis stelt? Waar woont die?'
quote:Op maandag 16 juni 2008 15:25 schreef Nobu het volgende:
Al die schreeuwlelijks daar hebben hun hele wereldbeeld in mijn ogen juist te danken aan de Nederlandse politiek van een dertig jaar geleden. Dat krijg je als je de burger van jongs af aan geen eigen verantwoordelijkheden geeft en alles wilt regelen. Als er dan iets fout gaat is het in de ogen van mensen altijd de schuld van iemand anders, en nooit van die persoon zelf. De overheid wordt tenslotte geacht om het je naar de zin te maken, in plaats van dat je er zelf eens wat aan gaat doen.
Ik ben van mening - en wat ik nu ga melden is echt geen nieuws onder de zon - dat moderators discussies mogelijk moeten maken, in plaats van onmogelijk. Door een politiek getint topic over een actueel verschijnsel naar KLB te verbannen, wordt dat stukken lastiger, gezien het niveau van de gemiddelde KLB-user. Die komt niet veel verder dan: Patat !!! 1! !! omfg $*%*&*()#& , of zoiets.quote:Op maandag 16 juni 2008 15:30 schreef Chewie het volgende:
Je kunt kort of lang lullen maar de OP is een klacht en wat mij betreft een terechte klacht maar de door jouw aangevoerde reden is een drogreden, wat let je om er in KLB wel wat van te maken i.p.v. te klagen over het onrecht wat Klopkoek en dit topic is aangedaan.
Nee hoor... Hitler heeft op zijn hoogtepunt regelmatig 90% en meer van de stemmen gekregen. En tijdens Weimar, bij de presidentsverkiezingen, zat hij een paar keer ruim boven de 40%.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:29 schreef Klopkoek het volgende:
Vergeet niet: Hitler had op z'n hoogtepunt ook maar slechts 30% van de stemmen....
wanneer dan want de laatste verkiezing waar ze het hoogst scoorde haalden ze 44%quote:Op maandag 16 juni 2008 15:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee hoor... Hitler heeft op zijn hoogtepunt regelmatig 90% en meer van de stemmen gekregen. En tijdens Weimar, bij de presidentsverkiezingen, zat hij een paar keer ruim boven de 40%.
Same here.quote:Op maandag 16 juni 2008 15:43 schreef Elfletterig het volgende:
Klopkoek, het gekke is dat ik het met Rita Verdonk op hoofdlijnen EENS ben, zoals zij zich in dat artikel uitspreekt. Ik krijg nergens de indruk dat zij het gebruik van geweld goedkeurt.
Ja, wat had jij dan verwacht?quote:Op maandag 16 juni 2008 15:50 schreef Klopkoek het volgende:
Op GeenStijl trouwens heb je ook van die "het is een PvdA'er dus doodt hem" reacties
Kijk dan naar de inconsistenties, naar het ontbreken van principes. Het zijn gemeenplaatsen zoals 'straffen zijn te soft' Tenzij het gaat om een winkelier die overvallen wordt, tenzij het gaat om een rovende Marrokaan, tenzij het gaat om een asielzoekersgezin die wordt weggepest.... Dan zijn de straffen opeens te hoog.quote:Op maandag 16 juni 2008 15:50 schreef Frollo het volgende:
[..]
Same here.
Haar aanhangers mogen dan schuimbekkende racisten zijn, zij zelf zegt hier en daar nog best wel iets redelijks.
Want dat is natuurlijk totaal niet aan de orde.quote:'Ik zie al voor me dat ik in m'n gewone badpak naar het zwembad ga en word geweigerd omdat ik in een boerkini moet. Schei toch uit!'
Ja, wat dat betreft geef ik je zeker gelijk.quote:Op maandag 16 juni 2008 15:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kijk dan naar de inconsistenties, naar het ontbreken van principes. Het zijn gemeenplaatsen zoals 'straffen zijn te soft' Tenzij het gaat om een winkelier die overvallen wordt, tenzij het gaat om een rovende Marrokaan, tenzij het gaat om een asielzoekersgezin die wordt weggepest.... Dan zijn de straffen opeens te hoog.
Hiermee maak je de rechtsstaat kapot. Er zitten heimelijk discrimerende maatstaven in. Geniepig vind ze eigenlijk dat je buitenlanders harder dient te straffen dan Nederlanders.
Klopt, maar als ze dat werkelijk zo belangrijk vindt mag ze ook wel de aanval inzetten op wat christenbolwerken. Of Rabbijnen, die weigeren immers ook vrouwen een hand te geven.quote:Op maandag 16 juni 2008 15:59 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja, wat dat betreft geef ik je zeker gelijk.
Ik refereerde eigenlijk alleen maar aan haar principe van: 'Homo's en vrouwen hebben rechten en die rechten gaan altijd vóór wat voor geloof iemand ook mag hebben.' Daar ben ik het gewoon mee eens.
Waarom open je in godsnaam dit topic? Je weet toch ook wel dat het onzinnig getroll is, toch doe je het? Ieder z'n ding...quote:Op maandag 16 juni 2008 14:45 schreef Chewie het volgende:
En waarom lees je in godsnaam de reactie's op de site van de Telegraaf of uberhaupt nieuws op die site?
Je weet toch, walgen is 1 van de redenen om nog op Fok! te blijvenquote:Op maandag 16 juni 2008 16:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waarom open je in godsnaam dit topic? Je weet toch ook wel dat het onzinnig getroll is, toch doe je het? Ieder z'n ding...
Toch is het "links" geweest dat begonnen is met het discrimineren naar afkomst in de rechtsstaat. In het algemeen is "rechts" veel objectiever wanneer het om straffen gaat.quote:Op maandag 16 juni 2008 15:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kijk dan naar de inconsistenties, naar het ontbreken van principes. Het zijn gemeenplaatsen zoals 'straffen zijn te soft' Tenzij het gaat om een winkelier die overvallen wordt, tenzij het gaat om een rovende Marrokaan, tenzij het gaat om een asielzoekersgezin die wordt weggepest.... Dan zijn de straffen opeens te hoog.
Hiermee maak je de rechtsstaat kapot. Er zitten heimelijk discrimerende maatstaven in. Geniepig vind ze eigenlijk dat je buitenlanders harder dient te straffen dan Nederlanders. Ze wakkert bovendien de haat aan met leugens:
[..]
Want dat is natuurlijk totaal niet aan de orde.
Nou, ondanks dat de gijzelnemer een Turk betreft, wordt toch partij voor hem gekozen. Afkomst speelt dus een secundaire rol tov de situatie.quote:Op maandag 16 juni 2008 16:35 schreef Klopkoek het volgende:
Onderbouw het eens LXIV.
De Telegraaf is niet bepaald de genuanceerdste krant. Het ligt in lijn der verwachting dat dat ook geen genuanceerde lezers aantrekt.quote:Op maandag 16 juni 2008 18:53 schreef DS4 het volgende:
Dus omdat er enkele lezers van de Telegraaf-internetpagina (!), waartoe KK kennelijk behoort, zo reageren zegt dit iets over ALLE Telegraaflezers?
Ik zie ook de grootst mogelijke onzin op Fok!, maar om nu te zeggen dat ik dan denk dat het ook iets over mij zegt... nou, nee.
In mijn beleving is de uitspraak van enkelen aan de gehele groep toerekenen ook niet genuanceerd...quote:Op maandag 16 juni 2008 19:00 schreef speknek het volgende:
De Telegraaf is niet bepaald de genuanceerdste krant. Het ligt in lijn der verwachting dat dat ook geen genuanceerde lezers aantrekt.
Nee, nee en nog eens nee.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:47 schreef Klopkoek het volgende:
Populisme is nog een lieve term, het neigt heel erg naar jihadisme of gewoonweg fascisme.
Let op: bij fascisme hoort niet perse een holocaust maar wel geweldprediking.
quote:Op maandag 16 juni 2008 20:01 schreef Klopkoek het volgende:
Aangezien ik de gedachtes van speknek redelijk ken distantieer ik me ook van dergelijke uitspraken.
Een deel van de reacties die topicstarter aanhaalt, zijn van DIT forum afkomstig. Geen idee of er ook posts van de Telegraaf-website bij zitten. Misschien moet je de topictitel iets minder letterlijk nemen? Hij doelt waarschijnlijk op een bepaald soort, rechts-populistisch publiek. En daarvan vind je er op de website van de Telegraaf nogal veel.quote:Op maandag 16 juni 2008 18:53 schreef DS4 het volgende:
Dus omdat er enkele lezers van de Telegraaf-internetpagina (!), waartoe KK kennelijk behoort, zo reageren zegt dit iets over ALLE Telegraaflezers? Ik zie ook de grootst mogelijke onzin op Fok!, maar om nu te zeggen dat ik dan denk dat het ook iets over mij zegt... nou, nee.
Idd, en sinds wanneer is de telegraaf lezen die reageerd een repressentatief deel van de telegraaf lezers.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:45 schreef Chewie het volgende:
Wat heeft het Telegraaf publiek met politiek te maken![]()
En waarom lees je in godsnaam de reactie's op de site van de Telegraaf of uberhaupt nieuws op die site?
Omdat hij een punt wil maken dat telegraaf een hele foute krant isquote:Op maandag 16 juni 2008 16:20 schreef Monidique het volgende:
Waarom open je in godsnaam dit topic? Je weet toch ook wel dat het onzinnig getroll is, toch doe je het? Ieder z'n ding...
Ik zeg: de TT zegt heel veel over KK en bijzonder weinig over de gemiddelde Telegraaflezer.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:41 schreef Elfletterig het volgende:
Misschien moet je de topictitel iets minder letterlijk nemen?
Ach, domme lullen vind je overal. Een van de nadelen van internet is dat veel mensen zonder enige terughoudendheid de grofste zaken gaan spuien. Maar dat lijkt mij geen nieuws...quote:Hij doelt waarschijnlijk op een bepaald soort, rechts-populistisch publiek. En daarvan vind je er op de website van de Telegraaf nogal veel.
Op een hautiane manier neerkijken op mensen die het wat minder hebben getroffen en tegelijkertijd überlibertaire gedachtes erop na houden.... Daar doe ik niet aan...quote:
Wat voor punt wil je dan? Dat de Telegraaf een dom vodje is?quote:Op maandag 16 juni 2008 20:02 schreef Klopkoek het volgende:
De enige die geen punt maakt is Pappie_Culo
Ja, dat is al wat langer.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:17 schreef Klopkoek het volgende:
Kijk dat is nou het gevaar wat veel mensen niet zien. Die denken "ach dat zijn frustraties, dat vinden mensen niet echt". Maar vergis je niet: zoiets kan zich uitbreiden als een virus en dat is momenteel aan de gang.
Dat heb je heel goed, daarom kun je eigenlijk ook helemaal niets leren van de geschiedenis.quote:Op maandag 16 juni 2008 14:54 schreef Klopkoek het volgende:
En over die Hitler vergelijkingen:
Het probleem met vergelijkingen is altijd dat geen twee fenomenen hetzelfde zijn.
Op zich vind ik deze zorg terecht, maar ik snap niet waarom jij die concentratie alleen bij Geenstijl en De Telegraaf ziet. Het is m.i. veel algemener. M.i.: hoe lager de leeftijd en hoe lager het iq, hoe meer je dit soort barbaarse uitingen ziet.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 08:41 schreef Klopkoek het volgende:
En ja, het is geen nieuws dat GeenStijl en De Telegraaf dit soort lui aantrekken en ja, misschien speelt de anonimiteit een rol. Toch lijkt het wel steeds erger te worden. Het verspreidt zich als een virus. Voordat je het weet komen de driften naar de oppervlakte en vinden mensen dat echt.
Je moet de beide delen van je stelling onderbouwen hè.quote:Op maandag 16 juni 2008 16:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, ondanks dat de gijzelnemer een Turk betreft, wordt toch partij voor hem gekozen. Afkomst speelt dus een secundaire rol tov de situatie.
Ja, er zijn mensen die dit zien als 'paradigmaverschuiving'...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:17 schreef Klopkoek het volgende:
Kijk dat is nou het gevaar wat veel mensen niet zien. Die denken "ach dat zijn frustraties, dat vinden mensen niet echt". Maar vergis je niet: zoiets kan zich uitbreiden als een virus en dat is momenteel aan de gang.
En dus zou het altijd al aanwezig hebben moeten zijn?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op zich vind ik deze zorg terecht, maar ik snap niet waarom jij die concentratie alleen bij Geenstijl en De Telegraaf ziet. Het is m.i. veel algemener. M.i.: hoe lager de leeftijd en hoe lager het iq, hoe meer je dit soort barbaarse uitingen ziet.
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:01 schreef JohnDope het volgende:
Overigens bleek de ambtenarij in Almelo het leven van die ondernemer onmogelijk te maken. En dit is geen incident, maar het topje van de ijsberg.
Dus als er iemand fascisten zijn in dit verhaal, dan zijn het wel de ambtenaren.
Als jij in dezelfde situatie had gezeten, dan kan jij het echt niet meer politiek correct relativeren.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:17 schreef Chewie het volgende:
[..]
De frustratie van deze ondernemer begrijp ik maar dat is nog geen reden om tot zo'n actie over te gaan.
Ach ik heb verschillende langlopende situatie's meegemaakt, o.a. met belastingdienst en gemeent, maar toch weerhield iets me ervan om tot zulke actie's over te gaan al spoken die wel door mijn hoofd.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als jij in dezelfde situatie had gezeten, dan kan jij het echt niet meer politiek correct relativeren.
Omdat het water je nog niet tot de lippen stond.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ach ik heb verschillende langlopende situatie's meegemaakt, o.a. met belastingdienst en gemeent, maar toch weerhield iets me ervan om tot zulke actie's over te gaan al spoken die wel door mijn hoofd.
Bij die ondernemer volgens de berichten ook nietquote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Omdat het water je nog niet tot de lippen stond.
Wat was jouw probleem dan precies en om hoeveel geld ging het?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:41 schreef Chewie het volgende:
[..]
Bij die ondernemer volgens de berichten ook niet
En bij mij stond het water wat betreft de belastingdienst al ver boven mijn kruintje.
Volgens de belastingdienst had ik meer inkomsten dan ik opgegeven had in de tijd dat ik projecten deed in het buitenland en eisten ze 30.000 ¤ van me. Ze wisten al dat ze fout zaten maar mocht uiteindelijk eerst betalen voordat ik het terug kreeg.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:46 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wat was jouw probleem dan precies en om hoeveel geld ging het?
Om te beginnen is 30.000 sowieso al een stuk minder dan 300.000.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:50 schreef Chewie het volgende:
[..]
Volgens de belastingdienst had ik meer inkomsten dan ik opgegeven had in de tijd dat ik projecten deed in het buitenland en eisten ze 30.000 ¤ van me. Ze wisten al dat ze fout zaten maar mocht uiteindelijk eerst betalen voordat ik het terug kreeg.
Absoluut wel,quote:Op maandag 16 juni 2008 14:24 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Ik denk niet dat de reacties van de telegraaf een representatief beeld geven van de gemiddelde Nederlander.
Meer dan de helft van de wereldbevolking zit in een veel en veel slechtere situatie dan deze ondernemer.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als jij in dezelfde situatie had gezeten, dan kan jij het echt niet meer politiek correct relativeren.
Wat een redenatiequote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Om te beginnen is 30.000 sowieso al een stuk minder dan 300.000.
Ach kom nou. Er zijn gewoon wat vergunningen geweigerd.... Iedereen krijgt te maken met tegenslag.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:17 schreef Chewie het volgende:
[..]
De frustratie van deze ondernemer begrijp ik maar dat is nog geen reden om tot zo'n actie over te gaan.
Vertel...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 10:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, er zijn mensen die dit zien als 'paradigmaverschuiving'...
Ja en de andere helft zit in een betere situatie.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:36 schreef _Vulcanus_ het volgende:
[..]
Meer dan de helft van de wereldbevolking zit in een veel en veel slechtere situatie dan deze ondernemer.
Ik praat die actie natuurlijk ook niet goed, maar ik begrijp het wel, want ambtenaren zijn over het algemeen gewoon schurken en nu hadden ze een keer iemand voor zich die ze te ver de afgrond probeerden in te duwen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:38 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat een redenatie![]()
Het gaat er toch om hoe je in de problemen komt en hoe je daarmee omgaat, snap toch echt niet dat jij zo'n actie als gisteren goed kan praten.
Ik had je wat socialer en meelevender verwacht Klopkoek, toch vreemd dat je nu door een keiharde zakelijke liberaal terecht moet worden gewezen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ach kom nou. Er zijn gewoon wat vergunningen geweigerd.... Iedereen krijgt te maken met tegenslag.
Je kunt niet zo één, twee, drie zeggen of de gemeente heeft gefaald of dingen nagelaten.
Dan zeggen we dus eigenlijk hetzelfdequote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:49 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik praat die actie natuurlijk ook niet goed, maar ik begrijp het wel, want ambtenaren zijn gewoon schurken en nu hadden ze een keer iemand voor zich die ze te ver de afgrond probeerden in te duwen.
Inderdaad een vage reactie van die Klopkoek.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:50 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik had je wat socialer en meelevender verwacht Klopkoek, toch vreemd dat je nu door een keiharde zakelijke liberaal terecht moet worden gewezen.
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 08:41 schreef Klopkoek het volgende:
Toch lijkt het wel steeds erger te worden. Het verspreidt zich als een virus. Voordat je het weet komen de driften naar de oppervlakte en vinden mensen dat echt.
Je kunt niet op basis van de berichten concluderen of de gemeente gefaald heeft.quote:Ik had je wat socialer en meelevender verwacht Klopkoek, toch vreemd dat je nu door een keiharde zakelijke liberaal terecht moet worden gewezen.
Wat is er niet te begrijpen aan zijn frustratie, wat dus zoals al eerder gezegd geen vrijbrief is voor zijn gedrag gisteren?
Ik vind de frustratie's alleen al terecht door de ellenlange aanvraagprocedure's.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je kunt niet op basis van de berichten concluderen of de gemeente gefaald heeft.
Natuurlijk zijn bepaalde dingen raar in Nederland. Zoals dat een vergunning aanvragen heel lang duurt en eigenlijk niet daarop kunt wachten met het openen van je zaak.
Ik zeg alleen: je kunt niet concluderen of de frustraties terecht waren, je kunt ook niet concluderen dat de frustraties onterecht waren.
Noem het maar natuurlijk...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja en de andere helft zit in een betere situatie.
Dit slaat nergens op natuurlijk.
Noem eens een situatie in Nederland die slechter was en waar het slachtoffer toen wel rustig bleef.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:12 schreef _Vulcanus_ het volgende:
[..]
Noem het maar natuurlijk...
Stel dat iedereen die in een slechtere situatie zit, uit een soort van protest overal ter wereld waar mensen enigigzins hun problemen zouden kunnen verlichten, auto's in de fik gaan steken (heb ik het niet eens over gijzeling).
Dat kan je toch niet goedkeuren....?
quote:Deze ondernemer had gewoon zijn zaakjes niet op orde, alle kroegbazen die ik ken (en dat zijn er een hoop) steken geen auto's in de fik, en gijzelen ook niet. Maar zijn gewoon grof geld aan het verdienen.
En zo hoort het.
Ach, het is tegen ambtenaren (en dan ook nog van de PvdA. Als het aan JohnDope ligt krijgt de beste man een lintje...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:38 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat een redenatie![]()
Het gaat er toch om hoe je in de problemen komt en hoe je daarmee omgaat, snap toch echt niet dat jij zo'n actie als gisteren goed kan praten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |