Breda-076 | zondag 15 juni 2008 @ 20:19 |
Ik kan nergens een topis hierover vinden dus begin ik er zelf maar 1. Sinds kort heb ik deze camera gekocht en ben er zeer tevreden mee (is ook pas mijn eerste spiegel reflex camera dus er ging al een wereld voor me open). Nou was ik benieuwd of er hier nog meer mensen met deze camera zouden zijn. En dan hun mening te horen over deze camera. En wat de beste lenzen zijn, handige tips. Kortom brand maar los hier! ![]() | |
Hexley | maandag 16 juni 2008 @ 00:45 |
Was het niet slimmer om er het Sony A300 en A350 topic van te maken? Op de sensor na zijn ze het zelfde waardoor de A300 iets sneller is, maar verder verschillen ze niet. En die K betekent alleen dat je het kitsetje met 18-70 mm gekocht hebt, X is met 18-70 mm en 55-200 mm. ![]() Maar het was volgens mij zinvoller om een "het grote Sony en Konica Minolta DSLR topic" te openen. Daar zou je meer reacties in kunnen verwachten. Twee van mijn flitsers doen het gewoon op die A350, net als 10 stukjes glas en ander prut. Maar sorry ik heb een Dynax 7D en geen A350... ![]() | |
Castor | maandag 16 juni 2008 @ 02:22 |
Ik heb ook een Sony maar dan de A200. Tot nu toe behoorlijk tevreden, maar ik ga binnenkort wel een externe flitser kopen. Das wel nodig. | |
Xilantof | maandag 16 juni 2008 @ 06:03 |
quote:Goed plan. Ik zal de topictitel vast aanpassen. Ik ben het met je eens dat een dergelijke opzet interessanter is voor meer users. | |
Hexley | maandag 16 juni 2008 @ 10:04 |
Twee handige sites zijn Dyxum.com en mhohner.de, er is erg veel info te vinden over oa. Minolta, Konica Minolta en Sony spul. Voor nieuwe users, je kunt al het oude AF glaswerk (behalve de APS objectieven) van Minolta op je Sony draaien. Met Sigma's moet je wel een beetje oppassen, daar zit wat risico glas tussen maar er staan twee lijstjes op de Duitse Sigma site met welke lenzen je niet tweedehands moet kopen. Je kunt er dus aardig wat geld mee besparen, en ook de jaren '80 modelletjes van Minolta werken gewoon hoor. Tweede hands flitsers is een ander verhaal, de enige echt bruikbare modellen zijn de Minolta 2500(D), 3600HS(D) en de 5600HS(D). De eerste is niet echt een interessante en andere twee zijn op de opdruk na het zelfde als de Sony Alpha HVL-F36AM en HVL-F56AM. Andere merken en ook Minolta's gewoon niet aan beginnen, of je moet Macro spul willen. Dan zijn de Minolta Macro Ring Flash 1200 en de Macro Twin Flash 2400 leuk, de versies met AF in de naam zijn weer "bagger". Voor mensen die met filmpjes willen spelen Sony heeft geen 35mm SLR's en bijna zeker dat ze er nooit zullen komen. Je zult het dus opzoek moeten naar een tweedehands model, de modellen uit de 2, 3, 4 en 5 serie kan ik iig niet aanraden. Het zijn echte consumenten modellen, de Dynax 303si is bijvoorbeeld echt een veredelde compact camera met verwisselbare lens, manueel, diafragma of sluitertijd kiezen? Vergeet het maar, de Dynax 404si en de 505si kunnen het wel weer maar dat is gewoon 100% PVC. Alleen aanpakken als het gratis is. De 7 en 9 serie zijn wel erg leuk, en dat is ook tezien aan de prijzen die men voor de Dynax 7 en de Dynax 9 vraagt. Redelijk goedkoop te vinden is de Dynax 700si die voor de 7 kwam, heb hem zelf al ruim 12 jaar en het is toch een redelijke moderne camera. Hij heeft zelfs dat irritante AF Eye-start wat iedereen geweldig vindt. Daarnaast is er de 800si nog, maar de verschillen zijn eigenlijk klein en het is dus specs vergelijken welke beter bij je zal passen. Het zit hem dan in meerdere AF modes, wel of geen programs, PC socket op de body of op de grip en wel of geen data opslaan. De modellen voor de si serie zullen steeds meer basic worden. De Dynax 7xi heeft bijvoorbeeld geen DOF preview, de Dynax 7000i geen ingebouwd flitser, de 7000AF heeft naast geen eigen flitser ook nog een ander voetje voor de externe flitser. Dat laatste is voor de hele AF serie, het is geen Dynax maar het zijn wel (erg trage) AF SLR's. De 9000AF is eigenlijk wel erg speciaal een AF met hand transport, goed voor het ouderwetse gevoel... Iets waar je wel rekening mee moet houden als je met filmpjes bezig wilt, (D) objectieven zijn gewoon bruikbaar maar als er DT opstaat weer niet. Het past wel op de camera, maar je krijgt gratis een "speciaal" effect. Genoeg basic info niet? ![]() | |
Breda-076 | maandag 16 juni 2008 @ 10:40 |
quote:Bedankt dat je het heb aangepast! 1ste post dus moet nog een hoop leren ![]() | |
Hexley | maandag 16 juni 2008 @ 10:42 |
quote:En ben je er al uit? Ik wil wel even ongevraagd mijn mening geven hoor... ![]() Tweede hands van Minolta alleen de 3600HS(D) en de 5600HS(D), die 2500(D) is gewoon "troep". En als je een nieuwe wilt de HVL-F42AM (199 KE)kost slechts 20 euro meer dan de HVL-F36AM (179 KE) Maar dan heb je wel een kop die naast naar boven en onder kan ook rond kan draaien, verder zit er een test knop op, hij kan manueel en heeft een ingebouwde "wide angle adapter". Het is dus niet alleen een paar meter extra. En dat voor slechts 20 euro meer... En dan is er de HVL-F56AM (333 Konijn) dat is toch een aardig verschil met de HVL-F42AM. Wat je extra krijgt is dat hij dienst kan doen als wireless controller (kan de camera zelf ook), 2 extra wireless kanalen, modeling en strobo flash, externe voeding kan er op plus een contact voor off shoe kabel. Natuurlijk ook een beetje meer power en een pimpy LCD schermpje ipv. leds. Of het die 130 euro extra waard is moet je natuurlijk zelf beslissen, maar in de meeste gevallen is de HVL-F42AM toch ruim voldoende. ![]() Andere merken zou ik zelf niet aan beginnen, te vaak gehoord dat er toch problemen waren of beperkingen. Maar dat geld niet alleen voor de echte low budget flitsers, ook de flitsers van Metz en Sigma geven wel eens problemen. Een paar tientjes meer en het werkt gewoon goed. | |
Breda-076 | maandag 16 juni 2008 @ 10:54 |
quote:\ Maar is het dan ook zo dat als ik een Minolta lens zie staan dat die dan altijd past op mijn camera? Want ik ben dus opzoek naar een macro lens. Druk ik dat in op google/marktplaats dan krijg ik natuurlijk duizende verschillende soorten. En dan moet ik kijken naar de minolta lenzen en die kan ik dan gewoon bestellen? Past altijd? Misschien is het in jullie ogen wel een hele domme vraag maar ik begrijp dit nog niet zo goed. En het zal natuurlijk klote zijn als ik een lens zou kopen die dan weer niet zou passen Vorig week heb ik in de winkel een sigma lens gekocht dan kom je thuis en druk je dat in op internet dan zie je dat het je veel geld had gescheeld als je het online had besteld. Daarom wil ik weten waar ik op moet letten. Zodat ik de Macro lens wel online kan kopen. | |
Hexley | maandag 16 juni 2008 @ 12:33 |
Elk AF objectief met A-type bayonet mount van het merk Minolta of Konica Minolta zal gewoon werken. Het maakt ook niet uit hoe oud hij is, al komt hij uit 1985 als het van het merk Minolta of Konica Minolta is werkt het. De MD en MC objectieven zijn manual focus en gaan niet werken. De APS lenzen zijn wel AF maar hebben een andere aansluiting, het past gewoon niet. Je ziet ze erg weinig en in bijna alle gevallen staat het er wel bij of het een APS lensje is. Standaard kun je er vanuit gaan dat als het een AF lens is, het wel past en werkt. Regelmatig zie je dat men er ook bij zet wat voorn aansluiting het heeft, al is men redelijk creatief: A-type, A-mount, Minolta A of Minolta AF. En ook wil men wel eens for (Minolta) Dynax, Maxxum of Alpha gebruiken. Maar dat is allemaal het zelfde.... Het enige wat bij die Minola lenzen is, is het een (D) of niet? Die (D) staat niet voor Digitaal (DT is Digital only), als je ADI wilt gebruiken heb je een (D) objectief nodig. Heb je deze niet, zet in het menu: Flash Control op Preflash TTL en het werkt gewoon. Sony glas werk is allemaal (D) glas, vandaar dat het er ook niet op staat. Maar de kans dat je nog nieuwe Konica Minolta's of Minolta's tegen komt in de winkel is erg klein. De hele fotografie handel hebben ze in januari 2006 namelijk verkocht aan Sony. Bij de merken Tamron, Tokina en Sigma moet je alleen op de aansluiting letten, niet dat je er een voor een Canon besteld... ![]() Nieuw werkt gewoon alles, tweede hands weet ik dat Sigma's van voor 2001 problemen kunnen geven. Lijsje van de probleem Sigma's: quote: | |
Breda-076 | maandag 16 juni 2008 @ 13:36 |
Bedankt! Ik ga eens kijken of ik een goede macro lens kan vinden online. Met jou informatie moet dat toch zeker gaan lukken! | |
Hexley | maandag 16 juni 2008 @ 15:38 |
quote: quote:Uhm, je geeft wel lekker veel info... ![]() Wat heb je op het oog, zoom speeltje of met een vast brandpunt? De Sigma 105mm F2.8 EX DG Macro of de Tamron SP AF 90mm F2.8 Di zijn toch wel aardige dingetjes. En die 15mm verschil maakt niet echt heel veel uit hoor. Dat heb ik getest, heb namelijk een Sigma AF 90mm F2.8 Macro en een Sigma 105mm F2.8 EX Macro. ![]() | |
Breda-076 | maandag 16 juni 2008 @ 21:08 |
quote:Ik zou niet weten wat ik zou moeten hebben. Ik lees een beetje de forums en dan probeer ik daar maar het beste uit te halen. Het lijkt me fantastische om bloemen en/of insecten te fotograferen. Dus daar ben ik een lens voor aan het zoeken. Maar volgens mij kan jij me daar best verder mee helpen ![]() | |
Garbageman | dinsdag 17 juni 2008 @ 13:08 |
kijk ook eens even naar de Cosina 100mm 1:3.5 macro. Low budget plastic die verrassend mooie plaatjes maakt! beoordelingen op dyxum | |
Castor | zaterdag 21 juni 2008 @ 14:03 |
quote:Bedankt voor de info. Waarschijnlijk wordt het de HVL-F56AM, ik ben van plan om veel/vaak in het nachtleven te gaan fotograferen. Een battery grip zal dan ook wel handig zijn denk ik zo? | |
Hexley | zaterdag 21 juni 2008 @ 15:29 |
quote:Het voegt in ieder geval wel "status" toe.... ![]() Edit: Zag dit net @ t.net staan: Sony kondigt nieuwe high-end flitser aan. Dus waarschijnlijk gaat de HVL-F56AM eruit,.... En met een beetje geluk kun je de HVL-F56AM afgeprijsd vinden.. ![]() [ Bericht 24% gewijzigd door Hexley op 22-06-2008 14:55:34 (Sony HVL-F58AM) ] | |
MarBu | zondag 22 juni 2008 @ 21:01 |
quote:Flitsers hebben hun eigen (AA) batterijen, een battery grip zal dan ook alleen maar effect hebben op het uithoudingsvermogen van je body, ongeacht of je daar een flitser op hebt zitten. Wellicht dat de balans in portretstand (camera kwartslag gedraaid) ook wat beter is maar ik gok niet dat je dat bedoelde. | |
ThAzOnE | maandag 23 juni 2008 @ 12:31 |
Deze amateur heeft zijn eerste spiegelreflex besteld, de Sony a200 met 2 extra lenzen ( Sony DT 18-70mm F3.5-5.6 en Sony 75-300mm F4.5-5.6 ). Kan niet wachten tot die binnen is...donderdagavond besteld, maar helaas geen aangetekende pakketjes op zaterdag ![]() Iemand trouwens een goede tip voor een goed boek over fotografie? Er is zoveel keus en er zijn zoveel meningen...het liefst met voorbeelden en nijntje-taal ![]() | |
MarBu | maandag 23 juni 2008 @ 18:25 |
quote:Gefeliciteerd met je aankoop! Over goede fotografieboeken: in Literatuur digitale fotografie staan wel nuttige tips. Wat het meeste genoemd wordt (ben ik het persoonlijk ook mee eens): -De hele serie van John Freeman (waarbij ik zou beginnen met "Fotografie" en "Compositie"). -Verder nog de National Geographic Fotogids. Boekje is klein (handig om onderweg mee te nemen) en behandelt in grote lijnen hetzelfde als Freeman's "Fotografie". | |
ThAzOnE | maandag 23 juni 2008 @ 21:16 |
Bedankt! Gelijk even een wensenlijst maken! | |
Hexley | dinsdag 24 juni 2008 @ 18:53 |
quote:Weet niet wat hij bedoelt.... ![]() Je krijgt er naast meer volume en gewicht ook meer knopjes, dus nog meer "status".... ![]() Iets wat me vandaag eigenlijk pas opviel, is dat je met de grip de accu's verder leeg kunt trekken. ![]() Normaal trek ik de grip er nooit onderweg, maar omdat ik de 7D volgende week verstuur (hij krijgt een ander matglas) wilde ik het gewicht (1600 gram ) van verpakking, body en 1 accu weten. Met beide accu's uit de grip deed hij niets meer, even met een andere volle accu getest en de camera was gelukkig niet stuk. Grip er weer onder met de "lege" accu's en hij deed het weer. Nou ben ik niet van plan te testen hoeveel langer ze het uithouden, maar samen in een grip houden ze het dus langer uit.... ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Hexley op 24-06-2008 19:01:19 ] | |
feetjai | dinsdag 24 juni 2008 @ 20:45 |
Reply first post: Ja, ik ben ook Sony user --> sony alpha 100. Tip: als je een lens koopt....koop dan meteen de meer lichtsterke. Bijv. monolta 85 1.4 daarmee schiet je nog foto's binnhuis als de zon niet schint en donker begint te worden. Lenzen met diafragma hoger dan 2.8 schieten vaak te kort in donkere momenten of je sluitertijd wordt te lang. Waardoor je al snel flitser of andere lichtbronnen moet gebruiken om genoeg licht in je foto te krijgen. Enkele lenzen die aan te raden zijn: Sigma 12-24 hiermee kan je schiet je een foto met een hele brede hoek. mooi voor natuur, mensen fotograferen. Tamron 200-500 (goedkoop) Minolta 85 1.4G (je schiet portret foto's vanaf ongeveer 3 meter. hele lichaam in beeld vanaf zo 5 meter afstand. (de helft goedkoper dan de Sony versie) Minolta 135 Vaste brandpunt lezen zijn zeer aan te raden. Je loopt en zoekt naar een mooie hoek om te schieten. En zijn veel lichtsterker dan zoom lenzen. Edit: Ja lichtsterke lenzen kunnen duur zijn, maar op lange termijn heb je er echt veel profijt van. Je hebt al een DSLR camera...zonder goede lenzen haal je niet alles uit je DLSR Edit 2: Sony 135 4.5 STF Smooth trans focus (minolta 135 STF) De enige lens die zorgt dat de achtergrond objecten geleidelijker wazig worden, hierdoor springt jouw te fotograferen object nog duidelijker uit de foto. Lees review over deze speciale lens: http://www.dyxum.com/colu(...)AL-135F28_review.asp [ Bericht 11% gewijzigd door feetjai op 24-06-2008 23:06:17 ] | |
ThAzOnE | dinsdag 24 juni 2008 @ 22:46 |
joepie heb hem binnen en wat is die leuk!!!!! Nu nog mee leren om te gaan... ![]() | |
MarBu | dinsdag 24 juni 2008 @ 23:05 |
quote:Je hebt in principe wel een punt, alleen vind ik dit wel véél te kort door de bocht. Ja, primes (lenzen met een vast brandpunt) en lichtsterke objectieven zijn optisch superieur. Je moet echter vooral lenzen kopen vanuit je eigen situatie, wat je echt nodig hebt. Er zijn veel situaties waarin zoomlenzen beter voldoen, ondanks het feit dat ze optisch minder zijn. Denk aan sterk wisselende situaties, waarin je onmogelijk primes kan wisselen. Zolang er voldoende licht beschikbaar is kun je met goedkopere lenzen ook prima platen maken. Als het donkerder wordt (of je wilt een kleine scherptediepte creëren) ga je tegen de beperkingen van deze lenzen aanlopen En uiteraard hangt er vaak een gigantisch prijskaartje aan dit soort lenzen; het is aan ieder voor zich om te bepalen tot welke prijsklasse dit voor jezelf te rechtvaardigen is. Als we dan aan het aanraden zijn: -Minolta 50 mm F/1.7 ## lichtsterke lens, prima geschikt voor portretten, zou iedereen moeten hebben (2e hands voor rond de 100 euro te krijgen) -Minolta 70-210mm F/4 ## bekend als de "beercan"; oerdegelijke lens, niet erg snel met focussen maar wel ontzettend scherp (2e hands heb ik hem ooit voor 150 euro gekocht, ik denk dat je nu goed moet zoeken voor die prijs). | |
MarBu | dinsdag 24 juni 2008 @ 23:14 |
quote:Een e-book dat ik de vorige keer al gelijk aan had moeten raden (Engelstalig): Gary Frieman's Alpha 200 boek Gary's boeken combineren uitleg over de basisprincipes van fotografie met een handleiding van je camera vol met nuttige handigheidjes die niet in de handleiding staan. Zeker voor een eerste dSLR een absolute aanrader. Toen ik van mij Minolta 7D overstapte op mijn A700 heb ik ook dat e-book gekocht en kwam toch nog een paar toestel-specifieke tips tegen. Voor de lage prijs (16 euro) en de enorme hoeveelheid informatie (350+ pagina's) is dit toch eigenlijk ook wel een must-have. | |
Hexley | woensdag 25 juni 2008 @ 01:20 |
quote:Proest.... In wat voorn huis woon jij? ![]() Dan lijkt me een 35mm F1.4 of een 50mm F1.4 toch veel bruikbaarder, zeker binnen. Tuurlijk een witte Sony 70-200mm F/2.8 is ook een leuk stukje glas maar kost wel 1.700 euro. Een nieuwe 85mm F1.4 slechts 1.200 euro en die 35mm F/.4 kost nieuw ook maar 1.300 euro. Maar overdreven tele zoals 200-500mm die kun je ook wel als 2.8 kopen, advies prijs 25.000 euro. Volgens mij zitten kopers van camera's die 400 a 500 euro kosten, niet echt te wachten op zulke hoge uitgaven. Eigenlijk onzinnige adviezen niet? ![]() | |
feetjai | woensdag 25 juni 2008 @ 20:04 |
quote:Beste Huxley Ik had geen complete lijst gegeven van alle bruikbare lenzen en onder welke condities ze bruikbaar zijn. De lijst die ik gaf waren enkele lenzen die ik de laatste tijd veel meer gebruikt heb... De 200-500 die ik heb zoals ik zeg heb gezegd goedkoop...was zo rond de 600 euro???? Maar dan heb je wel iets meer zoom en voor dat geld is het waard. Als iemand een DLSR wilt kopen dan is het handig te weten dat lenzen bakken met geld kost. Als je niet of nooit goede lenzen wilt kopen, dan is een goede compact camera bijna even zo goed...soms zelf beter! Er is nu een compact camera uit die vele functies van een DLRS heeft, Maar natturlijk doet een DLRS net iets meer...anders is er geen bestaansrescht voor de DLSR. Dus dat je zegt dat mensen niet zitten te wachten op zulke uitgaven..dan zou het beste advies zijn --> koop een compact ....tenzij men serieus overweegt om betere lenzen te gaan halen. Ooit gehoord van dat iemand een Ferarri wagen koopt met volkwagen kever motor?? echt zonde niet?? ![]() | |
Hexley | woensdag 25 juni 2008 @ 23:00 |
quote:Heb even gekeken @ konijn "Tamron 200-500mm f 5,0-6,3 DI LD Sony/KM" kosten ¤ 839,00 Dan zou ik toch eerder voor een combo "Sigma 70-200mm F2.8 II EX DG APO HSM Sony" ¤ 695,00 met een "Sigma Converter EX DG Apo" de 1,4X kost ¤ 181,00 en de 2X kost ¤ 222,00. En binnenkort is er ook nog de "Tamron 70-200/2.8 SP Di-LD Sony" voor ¤ 649,00. Lijken me toch veel breder inzetbare setjes,... En 400mm is toch ook nog behoorlijk hoor. quote:Nee, een Kever met een Ferrari motor dan wel? Het bestaansrecht van de goedkope klasse is de pimp factor,.. ![]() Edit: Heb nu tijd zat dus even een kleine edit. ![]() Kijk het is echt niet dat ik bedoel dat de goedkopere body's ellendige waardeloze dingen zijn. Maar dat is ook met het glaswerk, vaak is toch het mannetje of vrouwtje achter de camera het probleem. ![]() Iets waar ik me wel een beetje aan stoor is de wedstrijd rond gear, onder de "serieuze amateurs". ![]() En het bestaansrecht van de A100/A200/A3x0 is net als die van de EOS 350/400/450/1000 massa verkoop. En die markt is er, die was er vroeger al. Mensen willen een SLR omdat de pro's ze hebben. Volgens mij doet kleur het hem ook, de witte Soligor 100-400 keukenrol tele bijvoorbeeld... ![]() Daarmee maken ze ook meteen goede foto's, tenminste dat denken / vinden ze. ![]() Een tijdje terug nog gezien, een oom van me kwam met ongeveer 100 net geschoten foto's aan, of die even mijn computer mocht gebruiken. Zijn oordeel, er zaten een flink aantal mooie platen tussen. ![]() Technisch gezien waren ze allemaal gewoon bagger, onscherp of onderbelicht... Of zelfs beide... En dan kun je lullen als brugman, in de meeste gevallen maakt het geen donder uit. Het is een "dure" camera dus de foto's zijn goed en dat het aan "fotograaf" ligt, foto's maken is alleen op de knop drukken. Zulk soort onzin heb ik al vaker gezien, dus niets slechts bij 1 persoon... ![]() En hoe duurder de cam, hoe beter de foto's. En dat laatste weet Sony ook, waarom zitten die "programma's" anders op de A700. Of die overbodige irritante Eye-start...? Over dat laatste liep laatst nog een poll @ dyxum.com, de meeste zijn het met me eens dat het een stomme nutteloze functie is. ![]() Maar voor het grote publiek toch een reden meer te betalen. ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door Hexley op 26-06-2008 12:13:33 (Verveelde me... ;)) ] | |
feetjai | donderdag 26 juni 2008 @ 19:35 |
quote:Waarom zou jij je storen aan mensen die met dure spullen willen pronken. Ach ik denk...als iemand dat leuk vind doe je maar. Ik heb betere dingen te doen dan mij daaraan te ergeren. Eyestart? Die heb ik meteen uitgezet....kost te veel accu energie. elke foto die je wilt schieten focus je misschien 2 keer.....ik druk wel als ik ergens op wil focussen. Mij bevalt de A100 goed tot nu toe...ik kan niks zeggen over de beste tot nu toe de A700...Qua prijs is ie nu best aantrekkelijk 1013 euro en er gaat nog 150 euro eraf met Sony actie. --> digitalstreet te beuningen goedkoper dan Konijneberg! oe! best aantrekkelijk....aan het denken...nah en de Taron 200-500 voor 757 euro bij Digitalstreet. (Bijna elke dag druk bij hen...laatst kocht ik iets...20 wachtenden voor mij...mensen bleven maar komen) Hmm ja....mijn manier van foto's beoordelen wordt stapje voor stapje beter. Daarom zou iedereen eens vaker foto's aan anderen moeten laten zien. Meld je oom aan bij deze site kan hij foto's online zetten in critiek thread..leert hij zeker bij als dat nog van toepassing is. Kever met ferarri motor??? Dat klinkt zo gek nog niet. Dat is best tof eigenlijk. Zit er iemand naast jouw net voor de stoplicht die naar de snelweg gaat....hij brommen met zijn zware motor. Als het groen is...jij even lichtjes op het gaspedaal en weg ben je....je zou een achter uit camera moeten hebben..ben toch benieuwd hoe die persoon zou reageren...dat een Kever een sportwagen uittrekt. Zo'n kever heeft stijl. Het ziet er heel normaal uit, maar van binnen is hij über! ![]() Trouwens heeft iemand als iets meer over de opvolger van de A700 gelezen? | |
Hexley | donderdag 26 juni 2008 @ 21:55 |
quote: ![]() En jij denkt dat mensen, die alleen hun hond/kat en de kinderen/kleinkinderen fotograferen daar zin in hebben? We gaan gewoon terug naar de jaren 90 toen de 35mm SLR ook voor bijna iedereen betaalbaar was. En dat is toch het publiek waar de fabrikanten zich het meeste op richten. quote: ![]() Eerst komt de A900, en die kan wel eens behoorlijk duur worden Full Frame met waarschijnlijk een 24.6 M Sensor. | |
feetjai | donderdag 26 juni 2008 @ 22:45 |
24.6M sensor Dat is een flinke stap meer pixels! @700 12.4M Dat wordt een foto waarin je flink kan vergroten zonder beeld verlies! wow. Zijn er Canon of Nikon professionele camera's die qua functies overeen zullen komen met de @900? Dat kan een prijsindicatie geven. Behoorlijk duur? Dat is 1990 euro? 2500 euro??? 4000 ..nee!!! =( Iemand die ongeveer een indicatie kan geven?? pure schatting qua functies vergeleken met nikon en canon.... | |
MarBu | donderdag 26 juni 2008 @ 23:07 |
quote:Dit is overigens geen opvolger van de A700 maar een (behoorlijk) grotere broer. Over een opvolger van de A700 zijn al wat rumoeren maar je kan net zo goed zelf iets verzinnen ![]() Over die A900 (zoals velen hem al noemen, maar zoals hij volgens mij officieel nog niet heet): Je zit toch wel in het bovenste segment, rond de Nikon D3 en tussen de Canon 5D en 1D. Ik zou toch wel van een introductieprijs van 2500 a 3000 euro uitgaan. Het blijft echter giswerk, Sony kan z'n info vaak akelig lang geheim houden. [ Bericht 0% gewijzigd door MarBu op 26-06-2008 23:13:27 ] | |
Hexley | donderdag 26 juni 2008 @ 23:27 |
quote:Uhm, Het is meer een mix tussen de Canon EOS 5D 12.7 MP en de EOS 1Ds Mark III met 21,1 MP. Dus wat de adviesprijs gaat worden voor de A900 ik heb geen idee. EOS 5D is zo rond de 2.800 begonnen en de EOS 1Ds Mark III zo rond de 7.000 De EOS 5D heeft geen vaste grip en is al bijna drie jaar op de markt, kosten nu 1.600 a 1.650 euro. EOS 1Ds Mark III heeft wel een vaste grip en is nog geen jaar op de markt, nu minimaal 6.500 euro. *** edit *** Nikon heeft dus de D3 deze heeft ook een vaste grip en is nog net geen jaar op de markt maar heeft "slechts" 12,1 MP en kost zo rond de 3.500 euro. ![]() *** *** Even ter info DT objectieven kun je niet op een Full Frame dSLR zoals de A900 gebruiken. Of men moet er een DT optie opzetten waardoor je niet de complete sensor gebruikt. quote:De naam is gewoon een gok, de "pro" serie was altijd met een 9 en de "semi-pro" lijn was met een 7. Nu heeft Sony het bij de kleinere dSLR's al flink door elkaar gegooid en zit er geen nette orde meer in, ![]() Dus het kan van alles worden..... [ Bericht 12% gewijzigd door Hexley op 27-06-2008 00:44:18 (Nikon D3) ] | |
Apoc2003 | zaterdag 20 september 2008 @ 10:57 |
Ik overweeg om de Sony Alpha 200 of 300 te kopen. M'n budget is niet erg groot, maar ben wel van plan om het apparaat veel te gaan gebruiken, voor verschillende doeleinden. Ik overweeg nu de A200 inclusief 18-70mm en 70-300mm lens aan te schaffen voor +/- 600 euro. Lijkt mij een prima toestel om mee te beginnen in de spiegelreflexcategorie, plus dat de prijs erg lekker is. Mijn vraag is hoe de twee lenzen het doen? Zijn het goede lenzen, of is het eigenlijk niet heel bijzonder en kan ik beter voor 600 euro een (andere) body + betere lens kopen? | |
Ouwesok | zaterdag 20 september 2008 @ 12:00 |
quote:Laat je niet verlakken door foldergoeroe's die je weten te vertellen dat die 18-70's slecht zouden zijn, het is voor zijn geld een prima lensje, zeker wanneer je een gestabiliseerde camera als een Dynax of een Alfa gebruikt en je hem altijd een stopje extra kunt diafragmeren. Datzelfde geldt voor de voordeliger 70-300's, door foldergoeroe's verguisd, maar in werkelijkheid prima glas. Bij lange zoomlenzen is de mens de beperkende faktor en dan ben je met een Alfa of andere gestabiliseerde camera goed bediend. Waar ik bij mijn EOSsen met een 70-300 al snel uit moet wijken naar een schouderstatief of eenpoot hou ik de Dynax of de Alfa met gemak 1/30s@300mm stil. Zonder bewegingsonscherpte blijkt dan zo'n goeiekope 70-300 gewoon erg goed te presteren. De meerwaarde van duurdere zoomlenzen komt er pas uit wanneer je meer onder bijzondere omstandigheden fotografeert. Een andere combinatie van body+glas kan binnen je budget uiteraard wel, maar gaat niet per definitie tot betere plaatjes leiden. | |
Hexley | zaterdag 20 september 2008 @ 17:26 |
Apoc2003 vertel mij eens wie jouw een Alpha 200 inclusief 18-70mm en 70-300mm lens voor 600 euro wil verkopen. De Sony 70-300mm F4.5-5.6 G SSM kost los alleen al 750 tot 800 euro. ![]() Sony heeft namelijk geen "goedkope" 70-300mm, dus lijkt het me dat het om een Sigma of Tamron gaat, al kan het natuurlijk ook de goedkopere Sony 75-300mm wezen. ![]() Wat je nu dus als glaswerk op het oog hebt ik weet het niet daar wil je dus een advies over? ![]() Maar volgens mij maakt het allemaal weinig uit, echt slecht glas is er eigenlijk niet meer... ![]() | |
Apoc2003 | zondag 21 september 2008 @ 14:23 |
Het gaat om de 75-300 lens inderdaad, klein typfoutje. Deze set wordt overal verkocht voor tussen de 550 en 650 euro. Mijn idee was dat je met een 18-70mm lens én een 75-300 lens een completere camera hebt dan met alleen een 18-70 lens. Natuurlijk wil ik wel kwaliteit hebben voor m'n geld, dus ik wou eigenlijk advies over deze kwestie: Twee standaard lezen kopen, of één (duurdere) betere lens? Bovendien ben ik nog maar een beginnende fotograaf, dus aan de echt prijzige categorie wil ik m'n vingers (nog) niet branden. Bedankt voor de adviezen trouwens! | |
Castor | zondag 21 september 2008 @ 22:22 |
quote:Ik heb de alpha 200 met beide genoemde lenzen. Ben er zeer tevreden mee, gebruik ze voor allerlei doeleinden. Ik heb wel een extra flitser (HVL-F56AM) aangeschaft want ik vondt de ingebouwde flitser niet voldoen. Hier zijn een aantal van mijn foto's, genomen met de alpha 200. | |
Hexley | zondag 21 september 2008 @ 23:58 |
Volgens mij zijn de meeste interne flitsers gewoon naadje... Maar het draadloos flitsen is gewoon super,... ![]() Gewoon op een statief schroeven en als je er twee hebt wordt het nog leuker... ![]() Maar je kunt ze ook alleen als AF hulp licht gebruiken, wat soms wel eens handig kan wezen. ![]() | |
perslucht | vrijdag 26 september 2008 @ 19:43 |
Beste mensen, Ik sta op het punt een spiegelreflexcamera aan te schaffen, het gaat om een A200 met standaard 18-70mm objectiefje en een Tamron 70-300mm F4,0-5,6 Di LD macro voor slechts 535 euro. Vóórdat ik 'm aanschaf wil ik nog wat informatie weten, dat het een A200 wordt staat vast (de aanbieding is ook niet anders) maar ik zit nog wat te twijfelen over de objectieven. (Misschien past dit dan ook beter in het objectieven topic thuis.) De standaard kit lens van Sony, deze is van plastic, en wat ik graag zou willen weten is of er grote verschillen zijn met een alternatief objectief met glazen lenzen. Om die reden is het misschien een idee om na de aanschaf van die set een ander 18-70 lensje te zoeken, ik zat te denken aan een 2e hands Minolta oid. (??) En dan de Tamron lens, wie kan daar wat over zeggen, ik kan zo 123 geen reviews vinden... Felix | |
Ouwesok | vrijdag 26 september 2008 @ 22:50 |
quote:Ik weet niet door wie je je hebt laten voorlichten, maar in de 18-70 zitten normale glazen elementen. Alleen in de montuur zit nogal wat kunststof verwerkt waardoor de lens onnatuurlijk licht is en bij het zoomen wat droogjes aanvoelt. Het lensje presteert voor zijn geld meer dan behoorlijk en eigenlijk kom je alleen onder beroerde lichtomstandigheden iets tekort. Zo slecht als sommige foldergoeroe's hem neerzetten is die 18-70 absoluut niet. Alternatieven zijn er uiteraard wel, alleen kosten die iets in de orde van enkele honderden euri. Met die standaardzoom kun je in elk geval prima bepalen waar je voorkeuren liggen. quote:Voor die Tamron geldt hetzelfde verhaal, er is makkelijk iets beters te vinden, alleen moet er dan behoorlijk in de beurs getast worden. Met de Sony heb je een gestabiliseerd geheel en dan doet de Tamron het voor zijn geld eigenlijk ontzettend goed. Ook hier geldt weer dat het een prima dingetje is om uit te zoeken waar je voorkeuren liggen. Gebruik je het stuk tussen de 200 en 300 nauwelijks dan zou je op termijn eens aan een 2.8/70-200 kunnen gaan denken (bijv. van Sigma of Tamron). Tik je daarentegen voortdurend tegen die 300 aan dan kun je in de toekomst aan nog langer spul gaan denken. | |
perslucht | zaterdag 27 september 2008 @ 00:34 |
Tja, ik heb mij door vrij veel mensen laten voorlichten. Één daarvan beweerde dat die standaard lens dus van plastic was, de rest heeft daar niet echt iets over gezegd. Dankzei hem begon ik dus weer te 'twijfelen':P Maarja, zorgen om niksdus. Dan speelt nog de vraag, zal ik voor een A200W (18-70+75-300) of voor die met de Tamron gaan. Ook komt er nog bij kijken dat ik veel verhalen hoor dat 'de goedkope winkeliers' vaak hun producten uit het buitenland halen. Dit ziet de Nederlandse importeur natuurlijk liever niet gebeuren wat betekend dat ze moeilijk kunnen doen over de garantie. De A200W is bij veel zaken zo te halen, en die aanbieding met de Tamron (wat iets in de prijs scheelt trouwens) bij een bedrijf in Holten waar ik totaal geen ervaring mee heb en nog eens een takke eind reizen is (heb OV). Is er hier al eens een winkeliers topic gestart? | |
Ouwesok | zaterdag 27 september 2008 @ 00:59 |
quote:Grijze import is al een stuk minder geworden, een aantal webwinkeliers zet de herkomst van de spullen er netjes bij. Je hoeft voor die shop in Holten overigens niet met het OV, je kan het ook gewoon thuis laten bezorgen. | |
Hexley | zaterdag 27 september 2008 @ 14:17 |
Ik denk dat hij de Lens Mount bedoelt of hoe noem je de achterkant, die is van plastic. Voor als je niet weet dat stukje wat meestal van metaal is... ![]() Maar het maakt weinig uit of je nou een Konica Minolta of de Sony 18-70 DT neemt. Het zijn op zich de zelfde lensjes, ze zien er alleen van buiten iets anders uit maar de rest is het zelfde hoor. ![]() | |
Ouwesok | zaterdag 27 september 2008 @ 22:05 |
quote:Maar dat wordt dus door veel foldergoeroe's al vertaald met 'er zit geen echt glas in'. (van de Nikon E-series van eind jaren 70 werd dat ook al gezegd en van de goedkopere Canonzoomlenzen ook, en in alle gevallen was het klinkklare blödsinn, de optieken zijn gewoon uit glas, alleen in de montuur is meer kunststof verwerkt, maar dat is geen schande) quote:Ze zijn inderdaad helemaal identiek aan elkaar. Overigens vind ik het K-M/Sony-standaardzoompje wel een stukkie beter dan de 18-55 die bij mijn eerste EOS zat. Er zit iets meer reserve in qua scherpte, de Canon is daarentegen weer ietsjes briljanter, scheelt geen straatlengtes maar toch | |
perslucht | zondag 28 september 2008 @ 00:22 |
Bedankt voor de info, binnenkort maar eens tot aanschaf overgaan:) | |
maduropa | zondag 28 september 2008 @ 12:50 |
Ben zelf de trotse eigenaar van een Sony Alpha 350, en ben afgelopen vrijdag (26 september) naar de alpha-workshop geweest in Boxtel. Resultaat, de camera heb ik nu compleet anders ingesteld, het advies om de standaardinstellingen voor bv portret, macro ect zwart te maken met een stift heb ik nog niet nagevolgd. overigens, mijn keuze voor de alpha 350 kwam door de objectieven die ik al had voor mijn 'oude' Dynax 505 Si Super, een Sigma 28-200 lens, flitser plus 105 mm macro lens. Is er iemand anders ook al naar die workshop geweest? | |
Hexley | zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:27 |
quote:Wat een onzinnig advies... Mijn advies zet hem op manueel en breek dan de knop eraf.... ![]() De Dynax 505 Si, Zo'n eentje heb ik ook ooit gehad en dat is niet echt om blij van te worden. Des tijds gekocht nadat ik een aantal positieve reviews gelezen had en ze er een paar "prijzen" gewonnen hadden. Maar in het echt viel hij toch zwaar tegen, zelfs het geluid van de sluiter klonk, uhm goedkoop... Na een paar keer ging hij weer terug de doos in en kwam de Dynax 7000i weer uit de kast, niet veel later heb ik een Dynax 700si aangeschaft en hem ingeruild. Echt een wereld van verschil... ![]() Het ergste van alles is dat ik later mijn moeder een 404si voor haar verjaardag gegeven heb... ![]() Nu is het verschil tussen de Dynax 5D en 7D een stuk kleiner, de 5D is weer een fotocamera ipv een stuk speelgoed met de kwaliteit van een wegwerpcamera, wat de 505si was... ![]() | |
LekkerApart | zaterdag 18 oktober 2008 @ 13:33 |
Ik heb een a100 met de kitlenzen 17-70 en 70-300.. Het zal niet topkwaliteitglas zijn, maar het is prima voor normaal gebruik. In het donker is het met de interne flitser wel zeer matig, maar met de 42-am er boven op is het weer erg fijn ![]() Laat je aub niet gek maken door de verkopers in de winkels die er nog nooit mee gespeeld hebben.. Ik heb de camera sinds 2006 en nog nooit geen spijt van gehad. | |
maduropa | maandag 20 oktober 2008 @ 10:58 |
Nee, niet de Dynax 505 Si, maar de Dynax 505 Si Super. maar ik heb ze wel allebei in mijn bezit (gehad). De normale Si had ik net drie maanden toen ik deze meenam op vakantie naar Italië. Toen we de camera's in de auto hadden opgeborgen, onzichtbaar voor het oog in de achterbak, gingen we de supermarkt in, om bij terugkeer te bemerken dat iemand dat had gezien en twee spiegelreflexen had meegenomen inclusief de rolletjes. De compacts hadden ze laten liggen. Verzekeringskwestie maakte alles in orde, toen meer geld uitgegeven aan de een stuk degelijkere Super-uitvoering. Deze had onder andere een metalen vatting voor de lens, was een stuk degelijker en ook veel sneller. En hoezo onzinnig advies, ![]() Heb het gevoel dat ik nu eindelijk goed leer om foto's te kunnen maken met deze camera. | |
Hexley | maandag 20 oktober 2008 @ 20:23 |
quote:Technisch gezien zijn de 505si en de 505si Super 100% gelijk hoor. ![]() Het verschil tussen de 505si en de 505si Super is zoals je zelf al zegt dat de 505si Super een metalen mondje heeft. Verder heeft hij de "Eye Start" functie en kan het filmpje terugspoelen waarbij hij een stukje uit het rolletje laat. Met de 505si kun je een foto twee maal belichten en met de 505si Super zo vaak je wilt. Als laatste weegt de 505si Super 375 gram wat 25 gram meer is dan de 500si, dat zijn de verschillen tussen de 505si en de 505si Super. ![]() Een stuk degelijkere zit gewoon tussen je oren, marketing heet dat... ![]() ![]() En het verschil in snelheid zal denk ik, bijna zeker door ander glas komen... ![]() De advies verkoopprijzen voor eind 1999, begin 2000 waren: Voor een 505si body ƒ 790,- (¤ 358,49) en voor een 505si Super body ƒ 849,- (¤ 385,26). In de advies verkoopprijzen zit dus een verschil van slechts 59 gulden,.... Ik heb even in een paar dozen lopen rommelen en daar in een F+D uit juli 1999 gevonden. KameraExpress vroeg in juli 1999 voor een 505si met 28-70mm 700 gulden, maar de 505si Super met 28-70mm moest 900 gulden opbrengen! Op zich is dat gewoon 140 gulden teveel.... ![]() Heb zo het vermoeden dat men jouw destijds ook heeft "opgelicht" .... ![]() Maar goed, een hele hoop gezeur over de 505si (Super)... ![]() Maar dan zal ik ook even de reden geven waarom ik hem niet mag, het voelt gewoon naar goedkoop plastic maar nog veel belangrijker het gewicht van slechts 350 gram (375 Super) dat is gewoon te weinig. Mijn Dynax 5D weegt 590 gram maar qua maat zijn ze bijna het even groot, de 505si (Super) is iets breder maar wel iets lager dan de 5D. Een te lichte camera is voor mij erger dan eentje die eigenlijk te zwaar is. ![]() quote:Van mij mag je best met een zwarte viltstift tekeer gaan hoor.... ![]() Het is jouw camera dus als je hem wilt verminken, ga je gang... Maar ik kan het iig niet zinvol noemen... ![]() | |
maduropa | dinsdag 21 oktober 2008 @ 08:15 |
viltstift ga ik zeker niet gebruiken, ![]() ik draai gewoon zelden aan het wieletje. De aanschaf van m'n oude analoge camera werd toen vooral bepaald door de keuze van de lens, een 28-200. En die lens gebruik ik nu nog steeds met veel plezier. Overigens, de Eye-start was meer irritant dan functioneel. Op het moment dat je de grip vasthield en je lichaam voldoende warmte uitstraalde begon ie al te focussen. ![]() | |
Pizzahut | dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:07 |
quote:ik ben donderdag aan de beurt ![]() | |
maduropa | dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:22 |
quote:Veel plezier, ik heb er in ieder geval veel aan gehad (of dat nu veel over mij of over de workshop zegt laat ik even in het midden ![]() | |
Pizzahut | woensdag 22 oktober 2008 @ 17:06 |
ben je met het openbaar vervoer gegaan? zo ja, hoe kan ik het beste vanaf het station naar die Focus Academie komen? (Bus, OV Fiets, Lopend) | |
Hexley | woensdag 22 oktober 2008 @ 21:29 |
quote:Als ik de Alpha workshop site bekijk heb ik het idee dat het een workshop met basic info is, plus info die je ook in de manual had kunnen vinden. En als laatste mag je Sony spullen voor je dSLR testen, wat dus gewoon product promotie is... ![]() Je posts hier bevestigen dat beeld min of meer.... ![]() | |
Pizzahut | woensdag 22 oktober 2008 @ 22:25 |
quote:nja goed die workshop kreeg ik gratis bij mijn camera, zie morgen wel of ik wat opsteek of niet. | |
Hexley | donderdag 23 oktober 2008 @ 19:47 |
quote:Nee natuurlijk zeker als het gratis is,... ![]() Als de koffie nog een beetje te drinken is dan is het eigenlijk al goed. ![]() | |
Pizzahut | donderdag 23 oktober 2008 @ 22:40 |
koffie was prima ![]() zeer vermaakt, ook even een lens van 8000 euro op mijn body geschroefd en uitgeprobeerd ![]() | |
Hexley | vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:12 |
quote:Mmm lag er geen A900 waar je even mee mocht spelen? ![]() Maar het is erg hoor, zelfs met spul wat je vast gehad hebt moet je patsen? ![]() ![]() Je hebt er dus gewoon een 300mm F2.8 G SSM vast gehad, straat prijs slechts 5750 a 5850 euro. ![]() Nog steeds veelte duur bij Canon krijg je er voor die prijs nog een gratis EOS 5D Mark II Body bij. ![]() | |
maduropa | zondag 26 oktober 2008 @ 08:26 |
Wie was de mentor en op welke locatie? Ik was in Boxtel, erg moeilijk parkeren daar. | |
Pizzahut | zondag 26 oktober 2008 @ 11:34 |
quote:Ik zat in Haarlem, ene Mark was de gene die de uitleg gaf, hele chille kerel. Ik kwam met het openbaar vervoer en het was op de blabla figeeweg 1, laat op nr 1 nu een stuk of 26 gebouwen staan (a-z) en ik op 1-z moest zijn en die ergens in een steegje in een hoekje te staan. | |
maduropa | zondag 26 oktober 2008 @ 11:53 |
In Boxtel was het bij de lokale Kunst-academie, Theo van Waas gaf ons de workshop, hij verzorgt die daar afwisselend met Frans Barten, de schrijver van het boek. En, gaf deze ook de tip om de programma's op de camera nooit meer te gebruiken? Ben overigens nu bezig om al mijn vakantiefoto's van afgelopen week opnieuw te 'ontwikkelen' uit de ARW's. En ik moet zeggen dat dit toch een redelijk aantal plaatjes enorm doet verbeteren, vooral die waar het beeld te donker was geweest. | |
Pizzahut | zondag 26 oktober 2008 @ 15:36 |
Ja inderdaad, vakantie foto's e.d. kon je gewoon jpg voor gebruiken maar echte compositie foto's moest je in RAW maken en die bewerken met de bijgeleverde software wat ik ook zeker ga doen! | |
Hexley | maandag 27 oktober 2008 @ 00:47 |
quote:En heeft hij niets over dat die auto ISO gezegd? Nog zo'n overbodige functie.... ![]() quote:Gewoon altijd in RAW + JPEG schieten, zoveel kosten die kaarten tegenwoordig ook niet meer. ![]() En in plaats van de bijgeleverde software, kijk eens naar: Apple's Aperture 2, Adobe Photoshop Lightroom 2 en Phase One's Capture One 4 / Capture One 4 PRO. Apple's Aperture is exclusief voor de Mac maar de andere twee zijn te krijgen in Windows en Mac smaak. Maar alle drie is het "leuk" spul en waarschijnlijk "leuker" dan de Sony software... ![]() Lijstjes met ondersteunde camera's zie: Apple, Adobe en Phase One. | |
Pizzahut | maandag 27 oktober 2008 @ 09:31 |
Zelf heb ik inderdaad ook Lightroom, zijn hier ook ergens filters voor te vinden? Halloween komt er weer aan en wil graag een gothic/spooky filter voor wat effect. Doe nu alles met photoshop maar daarmee is het resultaat niet altijd wat ik wil. | |
Hexley | maandag 27 oktober 2008 @ 14:55 |
Ik neem aan, dat die toch wel ergens te vinden zijn. ![]() Zelf ben ik begonnen met Capture One 3 PRO en later overgestapt naar Aperture 1.5, heb Lightroom 1.x destijds wel bekeken maar Aperture beviel me beter. Lightroom 2 en Capture One 4 (PRO) heb ik nog niet bekeken, daar heb ik ook geen haast mee omdat Aperture 2 me goed bevalt. Zelf switch ik ook tussen Aperture en Photoshop en dat geeft geen problemen... ![]() Verder natuurlijk wel op je "White Balance" letten, neem aan dat je dat ook te horen gekregen hebt op die cursus. En je monitor kalibreren is ook aan te raden, ja ik weet het dat kost ook weer geld. Hier een paar cent en daar weer een paar cent, uiteindelijk is het toch best wel een dure hobby... ![]() Om terug te komen op de Sony software, ik zag gisteren op DPreview de review van de Alpha 900 staan. ![]() En van de Sony software kun je niet echt vrolijk worden, even een beetje knippen en plakken: quote:JPEG from camera: ![]() Sony Image Data Converter SR (RAW): ![]() Adobe Camera RAW 4.6 (RAW): ![]() Voor meer info en zo, zie de hele Alpha 900 review. ![]() Het is uiteindelijk best wel een kwijl cam... ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Hexley op 27-10-2008 15:03:13 ] | |
perslucht | woensdag 5 november 2008 @ 15:18 |
Iemand ervaring met deze Grip voor de A2/3/350? Kom hem net tegen met wat zoeken op google. ![]() ![]() 99,5 procent positief, en hij heeft verder ook nog interessante producten. Uit China uiteraard ![]() Hij ziet er voor zover ik weet hetzelfde uit als de Sony Grip. | |
Hexley | donderdag 6 november 2008 @ 16:27 |
quote:Nee geen ervaring met die, heb alleen een VC-7D en een VC-700. ![]() Als ik naar de Sony site ga en de grip daar bekijk zie ik toch verschillen. ![]() Maar wat is de reden als ik vragen mag? Het zal je camera naast groter ook flink zwaarder maken. Weet niet hoe het met deze is, maar de VC-7D is alleen met 2 accu's bruikbaar anders is de balans er uit. Heb even voor je gekeken, in het geval van een KM 7D maakt het de camera toch 332 gram zwaarder. | |
perslucht | donderdag 6 november 2008 @ 19:21 |
Tja, waarom ik hem wil hebben weet ik niet. Ik was eigenlijk ook niet van plan 'm te kopen omdat ik eerst even de Sony Grip in een winkel wil testen. De winkels waar ik langs ben gegaan hadden hem alleen niet op voorraad... Verder heeft hij wel een aantrekkelijk prijsje, en hij heeft nog wat (zeer) interessante objecten te koop, dat is eventueel mooi te combineren ![]() | |
maduropa | donderdag 6 november 2008 @ 19:57 |
Interessante prijs, maakt het geheel wat toegankelijker. Die wireless remote lijkt me ook wel interessant, dat zouden ze eigenlijk moeten combineren, een battery-grip met een wireless remote. | |
MarBu | donderdag 6 november 2008 @ 20:29 |
Mijn grip voor de A700 voegt 360 gram aan gewicht toe (met 2 accu's erin). Ik zou zelf echt niet meer zonder vertical grip kunnen. De camera ligt echt veel beter in de hand aangezien (o.a.) je pink nu ook houvast heeft. Het extra gewicht vind ik een voordeel, vooral met m'n telelenzen; ik vind de gewichtsverdeling en stabiliteit zo veel beter. Dat is echter wel erg persoonlijk, sommige mensen willen lichte camera's, andere willen lekker veel gewicht. Tenslotte is het echt een verademing om met zo'n grip foto's te maken in portretstand. De dubbele knoppen werken ideaal. Het enige wat ik mis bij de grip die jij op het oog hebt is een oog voor een handstrap. Zo'n strap vind ik zelf ideaal om de camera losjes paraat te kunnen hebben, zonder dat ding zou ik hem veel minder lang in m'n hand hebben. Nu zijn er ook wel systemen waarbij je zo'n strap via je statief-aansluiting kunt vastmaken maar dat lijkt me niet ideaal (bij deze grip is trouwens niet te zien of er een statief-aansluiting aanwezig is, dat zou ik wel even navragen). | |
perslucht | donderdag 6 november 2008 @ 20:44 |
@ Maduropa: Mocht je een van die spullen kopen (die remote is idd erg interessant, net als de MD-AF adapter) zou je dat kunnen laten weten? Misschien kunnen we de bestelling combineren, is dat een idee? @MarBu: Bedankt, ik zal even contact opnemen met de verkoper. Volgens mij hebben ze bij de Mediamarkt hier zo'n grip liggen, eens vragen of ik even mag 'passen' ![]() | |
maduropa | vrijdag 7 november 2008 @ 09:55 |
@perslucht misschien wel een mogelijkheid, maar dan moet je wel eerst weten of de verkoper ook gecombineerd wil versturen. Meestal halen ze nog een deel van de omzet uit de transport-kosten, doordat ze dan voor een lagere prijs verkopen hebben ze weer allerlei voordelen op belastingen en uitvoerrechten oid. Maar eh, kijk eens hier naar: Nog een grip ![]() | |
MarBu | vrijdag 7 november 2008 @ 10:30 |
quote:Ik zou wel even een paar kanttekeningen willen plaatsen bij deze grip -Zo te zien moet je je accudeurtje echt helemaal van je fototoestel losmaken om de grip te kunnen monteren -De ergonomie (plaatsing van de shutter-button) ziet er niet echt denderend uit -Om die sluiterknop te kunnen gebruiken moet je wel een kabeltje buitenlangs aansluiten (zit niet direct in de weg maar lijkt me ook niet erg handig) -Je hebt naast de sluiterknop geen verdere controls (knoppen of draaiwieltjes), die waren voor mij dé reden om een grip te kopen Verder heeft deze grip wél een aansluiting voor een handstrap. De mogelijkheid om AA-batterijen te gebruiken is ook wel handig. Daarnaast lijkt (het is slecht te zien) er ook een IR-receiver aan de achterkant te zitten, wat het op afstand fotograferen van bijvoorbeeld schuwe dieren vergemakkelijkt (de IR-receiver van mn A700 zit voorop gepositioneerd zodat de remote alleen bij zelfportretten handig is) | |
perslucht | vrijdag 7 november 2008 @ 11:17 |
Tja, nu wordt het wel lastig ![]() Toch heb ik een lichte voorkeur voor de andere (die van 'mij'). Het geheel oogt wat degelijker. Een groot voordeel van die Gadget-Infinity grip is natuurlijk de afstandbediening. Ik heb jinfinance even een bericht gestuurd, nu nog wachten op antwoord ![]() | |
maduropa | vrijdag 7 november 2008 @ 11:38 |
accudeurtje heb ik al nagekeken, deze is eenvoudig los te halen en kun je opbergen in de grip. De remote is zowel aan te spreken van voor als van achter, En inderdaad zie ik wat de crux is, er zit alleen een sluiterknop op, je bedient de camera met deze grip via het remote kanaal, kabeltje moet dus altijd aangesloten zijn, klepje staat dus altijd open, anders is het alleen maar een extra batterijen-houder. Dat houdt dus in dat diafragma en sluitertijd aanpassen ect niet zo snel meer gaat, info over deze grip is te vinden op: http://www.ownuser.com.tw/S35Re_menu.htm Perslucht, Is dit niet dezelfde als die van jou? merk Trevor, [ Bericht 16% gewijzigd door maduropa op 07-11-2008 11:48:15 ] | |
perslucht | vrijdag 7 november 2008 @ 11:48 |
Link naar topic op Flickr Ik heb een van die knakkers geemaild over zijn grip, eens kijken wat hij te zeggen heeft. @Maduropa Ik begrijp dat de gadget-infinity grip afvalt? In ieder geval wel voor mij. | |
Hexley | vrijdag 7 november 2008 @ 11:53 |
quote:360 gram das toevallig, ongeveer het gewicht van een 505si (Super).... ![]() ![]() Weet niet wat je precies onder lichte camera's verstaat, maar 750 gram (5D + Accu + CF) is niet echt licht, 1250 gram (7D + 2x Accu + CF + Grip) is gewoon zwaar. ![]() quote:Gewoon een kwartslag draaien, gaat een stuk sneller dan de camera anders vast pakken,... Helemaal als je zo'n onhandige handstrap gebruikt. ![]() quote:Ik zou toch gewoon voor de Sony gaan, nou kun je wel naar de winkel gaan en de Sony bekijken. Maar wat heeft dat voorn zin? Ik zie toch echt verschillen tussen beide... Goed de Sony is 50% duurder, maar wat als de imitatie bijvoorbeeld slecht aansluit of knoppen heeft die niet lekker "klikken"? Wat doe je dan? Toch een Sony halen.... dan wordt het toch een duur grapje... ![]() ![]() | |
maduropa | vrijdag 7 november 2008 @ 12:11 |
die remote-grip-versie valt inderdaad af, en voor ¤ 75 inc verzenden is ie 35% van de prijs bij fotokonijnenberg. Dat scheelt dan net genoeg. | |
Hexley | vrijdag 7 november 2008 @ 12:38 |
quote:Moet toegeven dat ik er dan ook flink over zou denken, wat te doen... ![]() | |
MarBu | vrijdag 7 november 2008 @ 12:56 |
quote:Die grip vind ik vaak het verschil tussen licht en zwaar. Mijn A700 is met grip ook ongeveer 1250 gram, en dat vind ik precies goed, terwijl anderen dat gewoon te zwaar vinden. quote:De tijd die ik nodig heb om mijn hand te verplaatsen is verwaarloosbaar langer dan de tijd die ik nodig heb om mijn camera te draaien. Die strap zit ook niet in de weg. Die heb ik zodanig afgesteld dat ik er tijdens het fotograferen niks van merk (dus ook geen steun) maar tijdens het paraat houden in m'n hand (dus gewoon losjes langs je lichaam) kan ik dat gewoon ontspannen doen. Het doel van die grip is overigens niet om sneller te kunnen draaien maar om gedraaid sneller en comfortabeler te kunnen werken. quote:Daar ben ik het mee eens. Je (perslucht) zegt dat je niet precies weet waarom je hem wilt kopen. Zelf heb ik hem gekocht voor de ergonomie. En dan kan je zo'n eBay-grip inderdaad niet gelijk stellen met een Sony-grip, hoogstens wat de gewichtsverdeling betreft. | |
perslucht | vrijdag 7 november 2008 @ 19:16 |
Ok, daarnet even een grip op mijn A200 gemonteerd. En ik moet zeggen dat het erg prettig is. Nou nog even de reactie van de chinees afwachten, en mijn vraag op flickr. Wie weet schaf ik hem wel aan ![]() | |
perslucht | vrijdag 7 november 2008 @ 20:12 |
Nog een gevonden... Travor Battery Grip for Sony Alpha A350 A300 A200 (VG-B30AM) | |
Hexley | zaterdag 8 november 2008 @ 19:53 |
quote:Aan de verkoper vragen of het een goed product is of wat. ![]() Ik blijf het een risico vinden, maar goed... ![]() Maar ergens blijft het gewoon persoonlijk. En zelf, de ene keer vind ik het erg fijn en soms toch liever niet... ![]() | |
perslucht | zaterdag 8 november 2008 @ 20:16 |
Ik heb gevraagd of er een bevestiging voor zo'n handstrap op zit en of hij ook foto's van de onderkant heeft. Niet veel bijzonders dus. Tot nu toe geen reactie. Ik heb trouwens een originele Sony grip gevonden voor een leuk prijsje. ![]() | |
perslucht | zaterdag 8 november 2008 @ 22:52 |
quote: quote:Excuses, ik had je wijziging in je bericht niet gelezen ![]() | |
maduropa | zondag 9 november 2008 @ 14:26 |
hm, de originele heeft inderdaad een net prijsje, Maar is het een origineel originele of een originele kopie. Want daar zijn ze ook zeer goed in. | |
perslucht | maandag 10 november 2008 @ 07:57 |
Voor 118 euro ligt 'ie bij je op de deurmat. Denk dat het wel een originele is hoor, daar ben ik niet zo bang voor. Ik wacht sowieso nog even met de aanschaf, eerst maar eens wat meer foto's gaan maken ![]() Maarja ik heb nou eenmaal een gat in mijn hand. | |
maduropa | maandag 10 november 2008 @ 08:17 |
Ik heb intussen voor een 13 euro wel een remote control besteld, ben nu nog aan het kijken naar een hot-shoe adaptor. Ik heb namelijk ooit een ringflitser gekregen van iemand, alleen deze past niet op de sony. Maar met de goedkope 'shoe's' moet je niet een te oude flitser plaatsen, dan blaas je vanalles op met alle voltages. Dus nu eerst de flitser weer tevoorschijn halen op zolder. Ik zag trouwens op ebay dat de 'replacement-grips' voor andere merken een heuse metamorfose aan het ondergaan zijn, vooral qua mogelijkheden. Misschien komt dat ook voor de sony-lijn en dan hopelijk wel een goede. Ik denk dat ik daar ook nog op wacht. De prijzen van de originele grips zullen alleen maar goedkoper worden dus daar voor overhaast ik mij niet | |
perslucht | maandag 10 november 2008 @ 08:58 |
Hehe, ik hoop binnen nu en anderhalve week die md-af adapter binnen te krijgen. Verzendkosten waren daarvoor ook gratis ![]() Ik hoop dat de verkoper wat actiever is wat verzenden betreft, want ik heb nog geen reactie op mijn vraag... Die prijzen voor een grip zullen nog wel extra dalen ja, in het begin betaald je je nog +200 euro, nu heb je hem al voor 170 bij een willekeurige fotozaak. | |
maduropa | maandag 10 november 2008 @ 13:25 |
Ik hoop dat de originele grip in ieder geval daalt tot zeker onder de ¤ 100 En niet te vergeten de extra batterij, die mag ook goedkoper, die is namelijk ook nodig, anders raakt het vast uit onbalans zoals Hexley al aangaf. Nu afwachten tot ik op 5 december de afstandbediening mag uitpakken ![]() | |
perslucht | maandag 10 november 2008 @ 13:43 |
Reactie van de Flickr persoon!quote: quote:Ok, dat is dan duidelijk ![]() | |
raysaf | zaterdag 22 november 2008 @ 13:41 |
Goedenmiddag, nieuw hier op het forum en nu helemaal in de war.... Inmiddels is het topic over gegaan op het batterygrip topic, maar ik heb toch nog wel een vraagje over de lenzen voor de Sony a200. Helemaal zonder verstand van fotograferen, maar wel met sterke interesse, heb ik gisteren de A200 aangeschaft met de standaard lens er bij 18-70mm. Super tevreden over de camera en helemaal in mijn nopjes (is mijn eerste spiegelreflex) ben ik nu het internet aan het afspeuren naar wat in mijn situatie nou de beste lens is. Is het misschien in mijn geval om de extra lens van SONY er bij te kopen, die je ook in een kit kunt aanschaffen? Misschien dat jullie mij kunnen helpen want ik heb echt geen idee... Ik maak voornamelijk foto's van mijn kinderen, in huis, het zwembad, in de dierentuin enz. Natuurlijk ook van mijn vrouw, maar dat komt in veel gevallen op het zelfde neer.... ![]() ![]() Ook op onze boot maak ik ook graag foto's van de omgeving en de dieren die we onderweg tegenkomen... Ik vind het echt ingewikkeld, maar weet zeker dat ik er met jullie wel uitkom... Laterzzz Ray ![]() | |
raysaf | zaterdag 22 november 2008 @ 14:17 |
Ik heb trouwens een telelens gevonden op marktplaats van Tokina een 75-300 voor E 75.- Staat niet bij hoe oud hij is, maar het is in de buurt dus ik kan gaan kijken natuurlijk. Is dit interessant? Ik hoor het wel, Ray | |
FictionalFenna | zaterdag 22 november 2008 @ 14:46 |
Ik heb een Sony DSC H-50 en weet niet hoe ik moet onder- en overbelichten. Ik heb al in het instructieboekje gekeken, maar daar kon ik niks vinden. Weet iemand waarnaar ik moet kijken en waar ik op moet letten? | |
Ouwesok | zaterdag 22 november 2008 @ 14:55 |
quote:Voor de Alfavatting is op marktbay en eplaats ontzettend veel spul te vinden, alles wat van oudsher op de Minolta AF-reflexen paste gaat ook op de Alfa. Voor wat betreft het kopen van een tweedehands lens voor een Alfa even een tipje : Let vooral op de geluidsproduktie van de lens bij het scherpstellen. Op de afgelopen beurs in Houten stond ik met een Sigma 70-300 op de Dynax waar best wel een beschaafd plaatje uit kwam maar die bij het scherpstellen het geluid van een kettingzaag voortbracht, het tempo van scherpstellen was ook niet echt bemoedigend. Het risico dat je met een dergelijke lens loopt is dat je uiteindelijk je scherpstelmotor verkrukt en dan werkt er bij een Alfa/Dynax helemaal niks meer. Laat dus een gebruikte lens bij voldoende licht even een paar keer over een flink bereik scherpstellen, dat moet dan geen overdreven herrie maken en lekker soepel lopen. | |
Ouwesok | zaterdag 22 november 2008 @ 14:58 |
quote:Welke belichtingsmode gebruik je ![]() | |
maduropa | zaterdag 22 november 2008 @ 15:01 |
Hoi Ray, veel plezier met je nieuwe aanschaf, Wat de lenzen betreft, de standaard kitlenzen zijn tegenwoordig zeer acceptabel, ik heb een tijd geleden via mijn broer nog een paar 'oude' lenzen gekregen van minolta. Als ik die lenzen vergelijk met de hudige standaard-kitlenzen kan ik je zeggen dat die Sony's zeer goed werken. Wat een 70-300 aanschaffen betreft, bedenk wel eerst of je die wel goed kunt gebruiken voor de soort foto's die jij wilt maken. Dat soort lenzen zijn meestal niet zo lichtsterk, oftewel binnen kun je ze (bijna) alleen met flitser gebruiken, en bekijk welke minimum-afstand je nodig hebt voor een scherpe foto. Ik gebruik naast die 18-70 ook een 28-200, daarmee kan ik een heleboel meer doen maar als ik mijn kids op de foto wil zetten thuis pak ik altijd die 18-70. Met die 28-200 moet ik namelijk altijd wat meer afstand hebben voordat ik het er scherp op krijg. Ik denk dat je met een 70-300 dat probleem ook zult hebben. | |
FictionalFenna | zaterdag 22 november 2008 @ 15:03 |
quote:Wat bedoel je precies met belichtingsmode? ![]() De camera heb ik altijd op manual staan. | |
perslucht | zaterdag 22 november 2008 @ 15:18 |
Hoi Ray, Zelf bezit ik ook een A200, en ik heb ondertussen mijn lenzenverzameling wat uitgebreid. Als tele heb ik een 2e hands Sigma 75-200 F2.8-3.5. Lekker lichtsterk dus en bevalt tot dusver goed, alleen bij sommige platen stelt hij niet goed scherp, maar dat kan ook aan mij liggen. Dus nog geen duidelijk oordeel hier over. Met de Sony telelenzen heb ik geen ervaring, ik vind ze ook vrij duur. 2e hands vind ik een prima alternatief. Voor alternatief voor de kitlens overweeg ik een Sigma 18-50mm F2.8 of Sigma 18-70 F2.8-4.5 aan te schaffen, misschien is dat ook voor jou interessant. Veel plezier met je set! (Ben er trouwens nog niet uit of ik een Sigma op Tamron neem) [ Bericht 5% gewijzigd door perslucht op 22-11-2008 15:41:43 ] | |
Ouwesok | zaterdag 22 november 2008 @ 15:25 |
quote:Of ie op zo'n creatieve instelling staat (sport, portret, bloemetjes, zweedse concertpianisten of vuurwerk of zo), of hij staat in de 'alles volautomatisch'modus, dan laten de meeste camera's geen correcties door hun baasje toe. Daarvoor moet je in P, Av, Tv staan. Doe je de belichting Manual, dan is het een kwestie van niet meer het wijzertje op de nul draaien, maar naar de plus- of minkant, zo ver als je hem hebben wil. quote:Bij handmatig je belichting instellen is er eigenlijk geen sprake van correctie, die zit namelijk al besloten in de manier waarop je met de meteruitslag omgaat (bewust onder- of overbelichten). Correcties instellen is pas zinvol wanneer je één van bovengenoemde automatiekstanden gebruikt | |
Pizzahut | woensdag 3 december 2008 @ 00:05 |
Kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste een slowsync foto kan maken met de sony a300? Is dat de rear flash mode? zo ja wat moet dan ongeveer de sluitertijd zijn? | |
Ouwesok | woensdag 3 december 2008 @ 00:25 |
quote:Slowsync doet het in principe bij iedere sluitertijd langer dan de kortst mogelijke synchronisatietijd. Het verschil tussen slow en rearsynch is dat bij rearsync het omgevingslicht iets meer voorrang krijgt. Welke tijd je wilt gebruiken hangt af van het effect dat je beoogt. Is dat een perfect mengsel van bestaand licht en flitslicht, dan volstaat in principe iedere tijd die je nodig zou zijn voor bestaand licht. Is dat een opname met beweging plus een vriesmoment dan moet je tijd lang genoeg zijn om de beweging vloeiend te krijgen(en in dat geval gebruik je altijd rearsync) | |
Pizzahut | donderdag 4 december 2008 @ 11:09 |
en dan zou je dus zo'n foto krijgen:![]() | |
Ouwesok | donderdag 4 december 2008 @ 19:50 |
quote:Inderdaad. De kunst is om bij zo'n plaat het mengsel tussen bestaand- en flitslicht te regelen. In dit geval komt het bestaande licht nog een tikje te dun door, maar dat moet wel af te stemmen zijn | |
Pizzahut | donderdag 4 december 2008 @ 22:06 |
quote:Dit is neem ik aan de slow flits functie? Dus dat de sluiter wel lang is? of hoe moet ik dat zien. | |
Pizzahut | zondag 7 december 2008 @ 23:01 |
Edit: Ik kan mijn post niet meer editten.... Ik ben er dus achter gekomen dat 1 seconden sluitertijd bij slow sync niet ongebruikelijk is. Man creativiteit ten top zeg met dat slow sync! ![]() | |
perslucht | maandag 8 december 2008 @ 13:27 |
Mochten er nog mensen op zoek zijn naar een originele verticale greep. Op Ebay heb ik er een gevonden voor een zeer leuk prijsje van 116 euro zonder verzendkosten. Ik wacht er nog even mee, eerst maar eens foto's gaan maken ![]() | |
Leipo666 | maandag 8 december 2008 @ 13:40 |
hebben mensen ervaring met handstraps voor de sony modellen? zoals deze: ![]() omdat ik mijn a100 altijd in een tas heb zitten gebruik ik de schouderband toch bijna nooit | |
Pizzahut | woensdag 10 december 2008 @ 11:24 |
Ik zat er dus ook aan te denken die aan te schaffen. Ik wikkel nu eigenlijk mijn halsband over mijn pols heen. TVP dus ![]() | |
ebeaydojraes | maandag 15 december 2008 @ 10:37 |
van luminous landscape:quote:en dan heeff Sony met de A900 ook nog eens de snelste AF camera in dit segment. Sony is going better then expected. Nu die ruisproblemen nog. | |
MarBu | maandag 15 december 2008 @ 11:22 |
quote:Ik heb zelf een Minolta strap (HS1) bij mijn A700 en vind het ideaal werken. Als neckstrap heb ik een OP/TECH Pro. Hiervan kan ik de band losklikken zodat ik alleen 2 korte lijntjes langs m'n camera heb hangen. Ik vind het perfect werken om de camera zo in mijn hand paraat te hebben in plaats van om je nek hangend. Ook tijdens het maken van foto's voelt het veel beter (toch wat steun rond je hand en een zeker gevoel). Wat ik me alleen afvraag is of zo'n strap wel lekker zit als je geen grip onder je camera hebt. Mijn hand zit (met grip dus) precies goed in de strap, en de strap zit mooi midden naast de camera. Zonder grip vraag ik me af of je hand niet half onder je camera wordt gevouwen of veel te hoog zit. Mijn strap heeft geen plaat om hem aan je statiefaansluiting te monteren dus ik kan dat helaas niet uitproberen. Ik vind dit dus wel een typisch product waarvan je moet testen of het je ligt of niet (zeker zonder vertical grip). Het komt alleen wel heel precies hoe strak je de strap afstelt (afweging tussen bewegingsvrijheid en steun), het duurde bij mij toch zeker wel een paar dagen van steeds iets bijstellen voordat het perfect zat. Dus bij het testen in een winkel zou ik zeker ruim de tijd nemen om hem af te stellen voor je besluit dat het waardeloos zit, dat kan een wereld van verschil zijn. | |
Pizzahut | zaterdag 10 januari 2009 @ 16:46 |
Weet iemand waar ik accessoires kan vinden voor sony? Ik zoek een diffuser voor de Sony HVL-F42AM en zonnenkappen voor de Sony 18/70-4.5/5.6 Kit lens en de Sigma 70-210 (55mm en 52mm). Op internet kan ik niet veel vinden en ben zo'n beetje heel Hilversum doorgelopen. | |
perslucht | zaterdag 10 januari 2009 @ 23:30 |
Ebay ![]() [ Bericht 48% gewijzigd door perslucht op 10-01-2009 23:32:01 (Link toegevoegd) ] | |
Jerkmaine | zaterdag 17 januari 2009 @ 14:03 |
TVP'tje, A200 gebruiker meldt zich ![]() | |
Jerkmaine | zaterdag 17 januari 2009 @ 14:06 |
quote:Passen deze ook gewoon op de A200? Zoiets zoek ik al een tijdje ![]() | |
perslucht | zaterdag 17 januari 2009 @ 16:43 |
Past ![]() | |
Intermec | dinsdag 20 januari 2009 @ 08:54 |
Heb de handstrap van dealextreme op mn a200 zitten en moet zeggen da ik best tevreden over ben. helemaal gezien de prijs van het ding. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8175 zoiets dus ![]() | |
Murloc | dinsdag 20 januari 2009 @ 11:14 |
Gisteren ook een A200 gekocht. Eens ff goed in de boeken duiken nu ![]() | |
reign_in_pain | dinsdag 9 juni 2009 @ 17:52 |
Even weer een beetje nieuw leven in blazen. Ik ben in bezit van een alpha 200, met 17-70 kitlens. Om de bruikbaarheid wat te vergroten ben ik op zoek naar een mooie telezoom. Nu is mijn oog gevallen op de "beercan" 70-210 F4 van minolta. Iemand met ervaringen? Hoor dingen over scherpstellen etc. En is die meerwaarde van f4 constant groot? Verder heb ik nog een aantal manuele Minolta lensen (best chique, maar oud) liggen, iemand ervaring mee om die er op te krijgen. Ik heb gehoord dat het met converters wel kan? Alvast bedankt | |
Intermec | dinsdag 9 juni 2009 @ 18:50 |
Heb een tijdje de 70-210 4.5/5.6 gehad en erg tevreden erover. Goede degelijke kwaliteit. Let wel.. kans is klein dat je een echte beercan krijgt, maar een gewone 70-210, ondanks dat ze op marktplaats doodleuk beercan roepen. Voor 60 euro heb je een 70-210 4.5/5.6, voor een beercan ben je al snel 150 euro kwijt. Heb de 70-210 verkocht en een 28-200 gekocht. Let wel.. de 70-210 heeft een factor 1.5 en is dus eigenlijk een 105-315 (de analoge lens) Qua focus e.d. met die van mij iig nooit problemen gehad. | |
klipper | dinsdag 9 juni 2009 @ 19:16 |
quote:He toevallig, heb hem gisteren ook gekocht, de basisset dan, kreeg ¤90 extra korting i.v.m. laagste prijs garantie, uiteindelijk ¤299 voor betaald. (A200K) | |
Ouwesok | dinsdag 9 juni 2009 @ 19:54 |
quote:De 'beercan' heeft verwantschap met een Leitz-ontwerp dat ooit in een partnership bij Minolta terechtkwam. Daaruit kwam eerst een zoomrokkor voor de MD-vatting en bij introductie van de AF-vatting kwam dus de beercan. Het is een waanzinnig goeie zoomlens, alleen nogal gewichtig en momenteel zwaar overprijsd. De latere 70-210's zijn optisch meetbaar een tandje minder alleen om het verschil in een plaatje te merken moet je echt je best doen. quote:MD-glas vergt een adapter met een negatief elementje erin om de oplegmaat te overbruggen. Die adapters zijn er wel kosten op ebay een tientje of zes. Over het kwaliteitsverlies hoor ik verschillende opvattingen maar heb ik tot nog toe bitter weinig te zien gekregen. Ik vind zelf het adapter iets te duur om het gewoon eens te proberen (maar de verleiding is best wel groot) | |
reign_in_pain | woensdag 10 juni 2009 @ 15:56 |
Ok, dus de meerwaarde van de f4 constant is beperkt. Wel beschouwd ben ik ook geen kenner, dus waarschijnlijk ga ik het verschil ook niet zien ![]() Toch maar eens kijken voor een "normale"70-210". Over die adaptor. Ik ben best benieuwd als iemand ervaringen heeft of een adresje heeft waar het te proberen is (winkel oid). Het scheelt ook zeker in het aanschaffen van lenzen. Mooie MF lenzen zijn soms al te krijgen voor 15-50 euro. Ik zoek nog een goede macro lens en dan vind ik MF zeker geen bezwaar... Mocht ik meer informatie vinden, post ik het... | |
Hexley | maandag 22 juni 2009 @ 10:31 |
Is eigenlijk een alternatief voor DiMAGE Transfer? En het liefste voor OS X, al mogen andere OS'en ook... ![]() | |
reign_in_pain | donderdag 16 juli 2009 @ 22:26 |
In navolging van de reactie hier, toch gegaan voor de 70-210 3.5-4.5 Mooie lens, erg te vreden! Allen bij weinig licht som langzaam met scherpstellen. thnx for the tip | |
admiraal_anaal | zondag 19 juli 2009 @ 09:44 |
Canon Powershot SX110 IS bezitter meldt zich ![]() | |
reign_in_pain | woensdag 22 juli 2009 @ 10:09 |
quote:Canon is niet bepaald een aplha mount camera ![]() | |
Hexley | vrijdag 31 juli 2009 @ 08:22 |
quote:Als het op korte afstand is, kun je natuurlijk het AF hulp licht van een externe flitser gebruiken... ![]() | |
Hexley | vrijdag 31 juli 2009 @ 08:28 |
quote:Bedoel dus voor de "tethered shooting mode", het op een PC opslaan ipv. op CF... Is er iemand die DiMAGE Transfer gebruikt @ OS X via VMware? Ik krijg het niet voor elkaar... ![]() Het lukt me alleen via Parallels maar ik zou liever VMware gebruiken.... ![]() ![]() | |
maduropa | woensdag 19 augustus 2009 @ 11:11 |
Afgelopen zaterdag bij Konijnenberg naar binnen gelopen, liep naar buiten met de nieuwe 50 mm prime met een 1.8 diafragma van Sony. ( Het lijkt sterk op het antwoord van Sony op de plastic fantastic van Canon. hij is alleen ietsjes duurder, namelijk ¤ 150,- Heb hem al gebruikt voor portretjes te oefenen van de kids en om binnen bij de show van het dolfinarium te schieten zonder flits. Indien gewenst zal ik zsm wat voorbeeldjes plaatsen maar ik ben er zeer tevreden over. Scherpstellen doet ie vlot, handmatig lukt ook zeer netjes, (draai is groot genoeg), | |
HenkPietKlaasWim | woensdag 28 juli 2010 @ 16:14 |
Even een enorme rotschop! Maar afijn, ik heb mijn camera vorig jaar een beetje mishandeld door naar een bijzonder stoffig land op vakantie te gaan. Dus nu hapert het ding een beetje. Af en toe. Vooral als het erg warm is. Het ding maakt rare/enge geluiden en de lens voel je trillen. Ik gok dat ik het ding het beste een keer goed schoon kan maken, maar hoe pak ik dat aan? Heb trouwens een Alfa 100 met Sony 18-200 lens. | |
Fuzzphoto.eu | woensdag 28 juli 2010 @ 16:34 |
Grote rocket blower kopen, lens eraf en alles helemaal uitblazen. Vergeet ook de toetsen en wieltjes niet. | |
HenkPietKlaasWim | woensdag 28 juli 2010 @ 16:39 |
Zou dat ook het probleem met mijn lens oplossen dan? | |
Fuzzphoto.eu | woensdag 28 juli 2010 @ 19:33 |
Nee, waarschijnlijk niet. Ik denk dat er gruis in het autofocus mechaniek zit, en dat krijg je er niet goed uit zonder de lens gedeeltelijk te demonteren. Het kan ook iets anders zijn, maar dit is het meest voor de hand liggend. | |
HenkPietKlaasWim | donderdag 29 juli 2010 @ 08:31 |
quote:Ah, en is dat zelf te doen? ![]() ![]() | |
Fuzzphoto.eu | donderdag 29 juli 2010 @ 21:08 |
Dat ligt er helemaal aan hoe handig je bent. Je zult wel een goede set schroevendraaiertjes moeten aanschaffen, en een zoomlens moet je niet helemaal strippen als het niet moet, maar bij de AF-spindel/tandheugel kom je meestal al wel door gewoon de mount te demonteren. Ik heb al wel eens een 135 mm prime schoongemaakt: http://fuzzcraft.com/min135service.html, maar primes zitten veel simpeler in elkaar dan zooms. | |
HenkPietKlaasWim | donderdag 29 juli 2010 @ 22:15 |
Hmmm... ik voorzie een tripje naar de lokale fotograaf zaterdag. Eens kijken wat die er van zegt. |