abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59505731
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 03:20 schreef Viajero het volgende:

[..]

1) Ik denk dat een meerderheid van de Israelis dan ook in het anti-Israel bakje mag.

2) Ik ben zelf nogal pro Israel, maar die colonizatie van de west bank is schandalig. Dat de omliggende landen nog veel schandaliger dingen uitvoeren doet daar niets aan af.
2) Sterke uitspraak!
1) Waarom gaat dat proces van stelen dan toch door? Is het geen democratisch land dan?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_59506339
quote:
Op maandag 16 juni 2008 22:22 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Stel je bijvoorbeeld voor dat Saoedi-Arabië het gebied zou regeren, zou de situatie dan hetzelfde zijn dat er zoveel weerstand zou bestaan tegen Saoedi-Arabië.

Naar mijn mening speelt het religieuze aspect een overheersende rol. De Palestijnen zijn naar mijn gevoel vaak meer bijzaak.
Je bedoelt het geval, dat Saoedi-Arabië de Palestijnen net zo zou behandelen als Israël nu doet?
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar dat zou ik even schandalig vinden.
Waarschijnlijk zou er minder ophef over gemaakt worden, daar heb je wel gelijk in.

Ik zoek naar een wezenlijk verschil, want de conflicten in Soedan en het bezetten van Tibet wekken inderdaad minder discussie op. En ook minder mijn ergernis.
Het enige verschil dat ik zie, is de hypocrisie van Israel. De Arabieren in Soedan zijn gewoon openlijk op etnische zuivering uit en China doet niet geheimzinnig of zielig over het bezetten van Tibet. Behalve dan dat beide geen journalisten toelaten.
Maar Israel speelt de vermoorde onschuld en praat over "verdedigen" en over "doorlaatposten" en over "veiligheidsmuur". En nodigt journalisten uit om een en ander uit te leggen, zodat ze het begrijpen. Die achterbakse, leugenachtige hypocrisie maakt me kwaad. En domweg het recht van de sterkste toepassen, maar dat vermommen met religieuze onzin is helemaal misselijkmakend.
Blijkbaar ben ik er meer gevoelig voor dat mensen me voor de gek proberen te houden dan voor wezenlijk menselijk onrecht.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 19 juni 2008 @ 00:30:35 #203
111528 Viajero
Who dares wins
pi_59506931
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 23:48 schreef Kees22 het volgende:

[..]

2) Sterke uitspraak!
1) Waarom gaat dat proces van stelen dan toch door? Is het geen democratisch land dan?
Jawel, maar ze hebben teveel kleine partijen en zijn in coalitieregeringen telkens afhankelijk van kleine, radicale partijen.

Vergelijk het met Nederland waar een meerderheid van de bevolking voor embryoselectie is, maar een kleine Christenradicale partij die nog geen 10% van de bevolking vertegenwoordigt dat kan blokkeren.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_59506945
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 03:51 schreef Viajero het volgende:
Ok, sorry voor alle posts, maar ik vind dit altijd een hele interessante discussie.

Mijn conclusie: Israel moet stoppen met het bouwen van huizen op bezet gebied. De heilige plaatsen moeten wel in Israelische handen blijven, ik vertrouw de Palestijnen absoluut niet als het gaat om religieuze tolerantie tav Joden.
Mischien vertrouw je de Palestijnen op dit moment niet
maar de Israel en de Israelisce bewoners zijn nooit vertrouwen geweest
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_59507051
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 00:30 schreef Viajero het volgende:

[..]

Jawel, maar ze hebben teveel kleine partijen en zijn in coalitieregeringen telkens afhankelijk van kleine, radicale partijen.

Vergelijk het met Nederland waar een meerderheid van de bevolking voor embryoselectie is, maar een kleine Christenradicale partij die nog geen 10% van de bevolking vertegenwoordigt dat kan blokkeren.
Tja, dat is een keer gebeurd, en 30 jaar geleden een keer met abortusklinieken. Maar 40 jaar lang aan een stuk door????
pi_59507126
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 03:51 schreef Viajero het volgende:
Ok, sorry voor alle posts, maar ik vind dit altijd een hele interessante discussie.

Mijn conclusie: Israel moet stoppen met het bouwen van huizen op bezet gebied. De heilige plaatsen moeten wel in Israelische handen blijven, ik vertrouw de Palestijnen absoluut niet als het gaat om religieuze tolerantie tav Joden.
Ik vind de discussie eigenlijk erg saai en voorspelbaar. Maar hier op fok lijkt er een langzame progressie, het lijkt wel of er af en toe een argument of nuance binnensluipt. Dat is dan weer hoopgevend.

Jeruzalem is heilig voor de joden, christenen en moslims, dus waarom geen VN-mandaat of zo?
Want de drie partijen vertrouwen elkaar niet en daar hebben ze ook goede redenen voor.
pi_59507159
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 21:59 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Je verwijt mij ongenuanceerde uitspraken, maar zelf maak je die voortdurend.

Ik haalde enkele belangrijke feiten aan die een overheersende rol spelen in het conflict. Waarom zouden er geen Joden bij mogen komen wonen in Oost- Jeruzalem?
als je zo ziet hoe dat gaat in andere steden .. zoals bvb die joodse dame uit dat youtube-filmpje over Hebron, een andere heilige plaats .. lijkt het mij nogal logisch dat je dat als bewoner daar niet wil ..
en in dit geval komt er nog eens bij in hoeverre de te verwachten 'bescherming' van de joodse bewoners in het moslim-kwartier de toegang naar de moskee gaat beperken/bemoeilijken
quote:
(De laatste vraag die jij opwerpt zou eventueel een eigen topic over geopend kunnen worden met als onderwerp waarom er uitgerekend islamitische heiligdommen zijn gebouwd op de meest heilige plek van het Jodendom de Tempelberg.)
Zover ik weet is het niet zo vreemd dat heiligdommen van de nieuwe 'stroming' gebouwd worden op de grond van oude heiligdommen .. er staat mij iets bij van dat veel kerken in het begin van het Christendom gebouwd werden op de resten van oudere tempels voor andere goden ..
En dan is hier ook nog eens sprake van pakweg 600 jaar tussen vernietiging van de tweede tempel/het begin van de joodse diaspora en de eerste tekenen van een islamitisch heiligdom ..

Wat bedoel je met 'uitgerekend islamitisch' ? Dat islamitische geloof is net als het Christendom een 'nieuw' testament/epistel van hetzelfde oorspronkelijk joodse verhaal, fase 1, 2 en 3 zeg maar, in essentie gaat het nog steeds om dezelfde god en dus ook om dezelfde heilige plekken .. en fyi, beide opvolgers worden niet geaccepteerd door de gelovige Jood ..
Maw .. de moslim heeft aan hand van zijn 'sprookjesboek' evenveel recht op dat stukje 'heilige' grond als de jood aan hand van het zijne, net zoals de christen recht heeft op zijn 'upgrade' van het joodse geloof .. tenminste, als je ervan uit gaat dat het sprookjes-boeken zijn.
Of is het in dit geval dat nu ineens wel het oudste sprookjesboek telt, na 2000 jaar joden-achtervolging vanuit ons gedeelte van de wereld, omdat ze 'onze' messias uit fase 2 aan het mes hebben geleverd ?

Ons eigen sprookjesboek, fase 2, hebben we min of meer aan de kant gedaan, ingeruild zo je wil voor de wetenschap, en dat is helemaal okay, dat is onze maatschappij, onze manier van leven, moeten we zelf weten .. als die 'duivelse macht' dan toch bestaat en we brengen ons eeuwige leven door in de hel, so be it, dat was/is onze keuze toch

Maar om vanuit die achtergrond aan de ene kant de Koran uit te maken voor sprookjesboek en dan aan de andere kant joodse claims op die grond aan hand van een ouder sprookjesboek wel te valideren .. sorry hoor, maar imhao (a=atheďst) slaat dat echt helemaal nergens op

en tja, als je de boeken en heiligdommen even buiten beschouwing laat is het toch helemaal iets van : wtf, je bent bijna 2000 jaar geleden vrijwillig weg gegaan ??
pleased to meet you
pi_59507281
Inderdaad.
En als je je dan beroept op een situatie van 2000 jaar geleden, gebruik dan ook wapens van 2000 jaar geleden.

Je moet er toch niet aan denken dat iedereen terug moest naar de plaats waar zijn voorouders 2000 jaar geleden woonden! En waarom 2000 jaar geleden, waarom niet 5000 of 500 jaar geleden?
pi_59507282
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 00:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik vind de discussie eigenlijk erg saai en voorspelbaar. Maar hier op fok lijkt er een langzame progressie, het lijkt wel of er af en toe een argument of nuance binnensluipt. Dat is dan weer hoopgevend.

Jeruzalem is heilig voor de joden, christenen en moslims, dus waarom geen VN-mandaat of zo?
Want de drie partijen vertrouwen elkaar niet en daar hebben ze ook goede redenen voor.
http://domino.un.org/unis(...)069738a?OpenDocument
pleased to meet you
pi_59507364
quote:
He, bedankt. Heb nu geen tijd om te lezen, maar de titel is veelbelovend.
pi_59507669
Kees22, Users steunen Israel alleen omdat ze een oorlog voeren en massamoorden plegen tegen de Palestijnen.

Zij hebben geen hart, hebben alleen hart voor Israel maar voor de menselijkheid niet
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:05:20 #212
138914 Slappy
ambtenaar
pi_59529969
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 01:27 schreef Meki het volgende:
Kees22, Users steunen Israel alleen omdat ze een oorlog voeren en massamoorden plegen tegen de Palestijnen.

Zij hebben geen hart, hebben alleen hart voor Israel maar voor de menselijkheid niet
Propaganda draait weer op volle toeren zie ik wel weer

Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:21:49 #213
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59530874
quote:
Op zondag 15 juni 2008 22:01 schreef Yildiz het volgende:
Ik dacht dat volwassen mensen toch wel een beetje boven de 'maar hunnie doen het ook' kinderschoopleinlogica stonden.

Jammer.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:49:21 #214
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_59532241
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:21 schreef Yildiz het volgende:

[..]
hey wijsneus! heb je het nou tegen meki?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_59535869
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hey wijsneus! heb je het nou tegen meki?
Maakt niet uit waar het over gaat, Ieszra-el iez altaid vaut.
  donderdag 19 juni 2008 @ 23:26:00 #216
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59537142
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 22:55 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Waar héb je het over? Ik heb volgens mij wel 5x in dit topic gepost dat ik het prima vind dat Israël daar is, ik zeg slechts dat het fout is dat ze illegaal land in bezit nemen, land wat buiten de grenzen die gesteld zijn in 1967 valt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_59539646
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 22:55 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is niet je sterkste kant?
Mag hoor, in dit land mag je zo stom zijn als je zelf wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')