abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 juni 2008 @ 21:18:21 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_59413904
ze hebben het land duur betaald aan arabieren gasturbine.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 15 juni 2008 @ 21:34:44 #102
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_59414442
Eigenlijk ben ik nu best wel dik gepwnt, niet?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  zondag 15 juni 2008 @ 21:35:23 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_59414460
quote:
Op zondag 15 juni 2008 21:34 schreef GasTurbine het volgende:
Eigenlijk ben ik nu best wel dik gepwnt, niet?
in dat andere topic bedoel je? nah.
pi_59414578
quote:
Op zondag 15 juni 2008 21:11 schreef moussie het volgende:

[..]

dat het hebben van joods bloed en alles wat daarmee samenhangt jou weinig zegt had ik inmiddels al door anders .. leuk hé, zo'n vlaggetje, heb je nou ook het idee dat het iets betekend voor je, iets substantieels, iets in de trend van 'ik ben van origine joods en hoor daar eigenlijk te wonen'?

en usual suspects, nou wat leuk .. je moest even nog een keer vertellen dat de Palestijnen geen lieverdjes zijn ? Nou wat een nieuws zeg, dat wisten we al, die zijn zoals ieder ander normaal mens pissig als hun land zomaar wordt ingepikt .. dat het inmiddels een gebed zonder eind is, een cirkel die amper nog te doorbreken is en waar haat haat zit te voeden, over en weer is toch wel duidelijk ?

Wat denk jij dat er gebeurd na zo'n kennisgeving .. we gaan woningen bouwen daar en daar .. alles en iedereen staat meteen weer op scherp, het is provocatie van het zuiverste water
Je leest niet goed. Ik heb duidelijk geschreven dat jouw verhaal (bewering), dat ik al vaker langs heb zien komen, mij niets zegt. Mijn verwachting was zelfs dat je weer met dat verhaal op de proppen zou komen. En ja hoor, mijn verwachting is uitgekomen.

Zo leuk en fris zijn die usual suspects meestal niet of had je dat ook al niet begrepen.

Inderdaad ligt het allemaal nogal gevoelig. Ik schreef ook al eerder dat op de Tempelberg in Oost- Jeruzalem, de meest heilige plek van het Jodendom, islamitische heiligdommen zijn gebouwd. Waar denk jij anders dat die enorme interesse vandaan komt voor dat piepkleine landje.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zondag 15 juni 2008 @ 21:39:50 #105
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_59414605
quote:
Op zondag 15 juni 2008 21:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

in dat andere topic bedoel je? nah.
Neen in dit topic. Dat andere topic was gewoon echt een haphaphapatie. Maar hier sla/slaak ik 2 losse kreten die eigenlijk best kanschloos zijn
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_59414749
quote:
Op zondag 15 juni 2008 21:18 schreef zoalshetis het volgende:
ze hebben het land duur betaald aan arabieren gasturbine.
Niet iedereen verkocht z'n land of eigen huis, omdat iemand het graag wilde kopen. Dat is ook een iets te simplistisch beeld dat wordt geschetst van de situatie van toen.
Grotendeels vluchtte de toenmalige bevolking naar buurlanden. Waarom? Een paar voorbeeldjes:

- 22 juli 1946 - Het Koning Davidhotel in Jeruzalem werd getroffen door een bomaanslag die werd uitgevoerd door joodse terroristen van de rechtse partij de Etsel waarbij 91 Britse militairen omkwamen. De leden waren vermomd als Arabieren en lieten de bom in het hotel ontploffen
In het hotel bevond zich het kantoor van het Britse bestuur en er waren tevens delen van het Britse leger en de politie gevestigd. De Britten bestuurden op dat moment het mandaatgebied Palestina.
Het hoofd van de Etsel en de opdrachtgever van de aanslag, Mehachem Begin, werd ruim 30 jaar na de aanslag de premier van Israel.

- 1947, 12 december - Joodse extremisten plegen een bomaanslag bij de Damaskuspoort in Jeruzalem waarbij vijf Arabieren omkomen.

- 1947, 13 december - Totaal 26 Arabieren vinden de dood door twee aanslagen in respectievelijk Jaffa en Haifa, gepleegd door Joodse extremisten.

- 1948, 9 tot 11 april - Leden van de Joodse terroristische groeperingen Etsel en Lechi vallen het Arabische dorp Deir Yassin aan en vermoorden er 100 tot 120 mensen, voornamelijk oude mensen, vrouwen en kinderen, hetgeen bekend is geworden als het Bloedbad van Deir Yassin. In oorspronkelijke verklaringen werd gesproken van 250 personen, hetgeen een van de belangrijkste oorzaken vormde van de Palestijnse exodus van 1948.

eerlijk=eerlijk ( ), het was iets minder nobel dan slechts 'kopen'.
En nu geregeld klagen van terrorisme en dat het barbaars is.. de toenmalige kolonistenterroristen waren er klaarblijkelijk ook niet vies van. Terroristen van toen kwamen gewoon in de regering, zo is dat.
  zondag 15 juni 2008 @ 21:46:31 #107
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_59414828
quote:
Op zondag 15 juni 2008 21:44 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Niet iedereen verkocht z'n land of eigen huis, omdat iemand het graag wilde kopen. Dat is ook een iets te simplistisch beeld dat wordt geschetst van de situatie van toen.
Grotendeels vluchtte de toenmalige bevolking naar buurlanden. Waarom? Een paar voorbeeldjes:

- 22 juli 1946 - Het Koning Davidhotel in Jeruzalem werd getroffen door een bomaanslag die werd uitgevoerd door joodse terroristen van de rechtse partij de Etsel waarbij 91 Britse militairen omkwamen. De leden waren vermomd als Arabieren en lieten de bom in het hotel ontploffen
In het hotel bevond zich het kantoor van het Britse bestuur en er waren tevens delen van het Britse leger en de politie gevestigd. De Britten bestuurden op dat moment het mandaatgebied Palestina.
Het hoofd van de Etsel en de opdrachtgever van de aanslag, Mehachem Begin, werd ruim 30 jaar na de aanslag de premier van Israel.

- 1947, 12 december - Joodse extremisten plegen een bomaanslag bij de Damaskuspoort in Jeruzalem waarbij vijf Arabieren omkomen.

- 1947, 13 december - Totaal 26 Arabieren vinden de dood door twee aanslagen in respectievelijk Jaffa en Haifa, gepleegd door Joodse extremisten.

- 1948, 9 tot 11 april - Leden van de Joodse terroristische groeperingen Etsel en Lechi vallen het Arabische dorp Deir Yassin aan en vermoorden er 100 tot 120 mensen, voornamelijk oude mensen, vrouwen en kinderen, hetgeen bekend is geworden als het Bloedbad van Deir Yassin. In oorspronkelijke verklaringen werd gesproken van 250 personen, hetgeen een van de belangrijkste oorzaken vormde van de Palestijnse exodus van 1948.

eerlijk=eerlijk ( ), het was iets minder nobel dan slechts 'kopen'.
En nu geregeld klagen van terrorisme en dat het barbaars is.. de toenmalige kolonistenterroristen waren er klaarblijkelijk ook niet vies van. Terroristen van toen kwamen gewoon in de regering, zo is dat.
lekkere eenzijdige voorbeelden.
pi_59414904
quote:
Op zondag 15 juni 2008 21:46 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lekkere eenzijdige voorbeelden.
Zegt zij die met "ze hebben het eerlijk gekocht " komt. Ik postte maar even het bijbehorende deel van die kant erbij.
pi_59415157
quote:
Op zondag 15 juni 2008 21:49 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Zegt zij die met "ze hebben het eerlijk gekocht " komt. Ik postte maar even het bijbehorende deel van die kant erbij.
Weet je misschien 'even'' ook hoeveel aanslagen er zijn geweest van de 'Palestijnse' kant?
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_59415294
quote:
Op zondag 15 juni 2008 21:56 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Weet je misschien 'even'' ook hoeveel aanslagen er zijn geweest van de 'Palestijnse' kant?
Uiteraard. Maar "zoalsheti" probeerde (faalde hopeloos) uit te leggen aan een andere user hoe de kolonisten in het begin (46 - 48) aan land kwamen. Hij liet echter een stuk weg, dat vulde ik daarom aan.
Laten we wel realistisch/objectief blijven.
eerlijk=eerlijk, zeg ik maar zo. ( )
  zondag 15 juni 2008 @ 22:01:57 #111
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59415328
Ik dacht dat volwassen mensen toch wel een beetje boven de 'maar hunnie doen het ook' kinderschoopleinlogica stonden.

Jammer.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_59415477
quote:
Op zondag 15 juni 2008 22:01 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar "zoalsheti" probeerde (faalde hopeloos) uit te leggen aan een andere user hoe de kolonisten in het begin (46 - 48) aan land kwamen. Hij liet echter een stuk weg, dat vulde ik daarom aan.
Laten we wel realistisch/objectief blijven.
eerlijk=eerlijk, zeg ik maar zo. ( )
Het klopt toch ook dat een groot gedeelte is gekocht. Zoalshetis merkt dat terecht op. Het was een dor, armoedig, dunbevolkt en onderonwikkeld land.

Verder mag je natuurlijk altijd een aanvulling geven.
  zondag 15 juni 2008 @ 22:12:12 #113
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59415718
quote:
Op zondag 15 juni 2008 22:06 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Het klopt toch ook dat een groot gedeelte is gekocht. Zoalshetis merkt dat terecht op. Het was een dor, armoedig, dunbevolkt en onderonwikkeld land.

Verder mag je natuurlijk altijd een aanvulling geven.
Als het mag, heb ik een vraag. Misschien ligt het aan mij, maar het is niet de eerste keer dat ik lees dat het eerst een dor, armoedig land was. (Wat het nu niet meer is, verschillende factoren zijn daar de basis van, maar dat is mijn vraag niet.)

Maar, wat doet dat gegeven ertoe?
pi_59416021
quote:
Op zondag 15 juni 2008 22:12 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Als het mag, heb ik een vraag. Misschien ligt het aan mij, maar het is niet de eerste keer dat ik lees dat het eerst een dor, armoedig land was. (Wat het nu niet meer is, verschillende factoren zijn daar de basis van, maar dat is mijn vraag niet.)

Dat het afgunst opwekt, dat het aantrekkelijker is om te bezitten. En uiteraard dat de joden wel hebben aangepakt en iets hebben gemaakt van hun stukje grond, wat de arabieren niet gedaan hebben.
pi_59416045
quote:
Op zondag 15 juni 2008 22:12 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Het geeft de gesteldheid van het gebied aan in die tijd gedurende lange tijd. Een verwaarloosd armoedig stukje gebied waar maar weinig interesse voor was en waar maar weinig mensen woonden.
  zondag 15 juni 2008 @ 22:24:21 #116
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_59416221
overigens zijn de palestijnen eeuwenlang vervolgd en vermoord door moslims in landen rondom de plek waar ze waren toen de wereldpolitiek met open kaart israel kocht.
maar nu het gaat om die kutjoden, die islamitisch kinderbloed gebruiken voor hun matzes, piepen al die moslims ineens moord en brand. hypocriete klootzakken, dat zijn het. en nog jaloers ook.
  zondag 15 juni 2008 @ 22:25:23 #117
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59416247
quote:
Op zondag 15 juni 2008 22:20 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Het geeft de gesteldheid van het gebied aan in die tijd gedurende lange tijd. Een verwaarloosd armoedig stukje gebied waar maar weinig interesse voor was en waar maar weinig mensen woonden.
Vind je het dan heel erg dat ik eigendom gewoon als eigendom zie, en dat hooguit de waarde van de grond gestegen zal zijn in de loop der tijd?
pi_59416577
quote:
Op zondag 15 juni 2008 22:25 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Vind je het dan heel erg dat ik eigendom gewoon als eigendom zie, en dat hooguit de waarde van de grond gestegen zal zijn in de loop der tijd?
Dat is een wel heel eenvoudige voorstelling van zaken. Zelfs in Europa zijn gebieden door conflicten van land veranderd. Jij ziet deze zaak meer als een kwestie van particulieren onderling als het om eigendom gaat.

Veel van het land lag braak. Een verlaten niemandsland.

[ Bericht 7% gewijzigd door rutger05 op 15-06-2008 22:52:11 ]
pi_59416844
ach ja iedereen heeft zo zn redenen..........

http://video.google.com/g(...)-1127653652241016730
  maandag 16 juni 2008 @ 06:17:49 #120
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_59423420
quote:
Op zondag 15 juni 2008 16:30 schreef moussie het volgende:

[..]

hehe, het is dat ik van dit soort zwarte humor houd ..

maar je zal er toch maar opgroeien zeg, geen wonder dan toch dat die ellende maar voort blijft gaan ?

en waar 2 vechten zijn 2 fout ? De kinderen kunnen nog niet eens normaal buiten spelen, dan worden ze met stenen bekogelt, en als je als moeder je kind wil helpen krijg je een klap toe van de soldaten .. en dat is nota bene op palestijns grondgebied .. dus hoezo 2 fout ?

En tja, die koloniste is een bitch, maar dat zijn al die kolonisten, zionisten in hart en ziel met geen ander doel dan Eretz Israël, die gaan gewoon onder bescherming van de soldaten 'Arabs' pesten net zolang tot ze vanuit zichzelf weggaan of er weer een raketje wordt afgeschoten, in het tweede geval heeft men weer een goed excuus voor hardhandige represailles ..

Ik heb me een tijdje terug, tijdens zo'n 'ali b. gaat muren beschilderen' topic oid, door een zut rapporten van de U.N. geworsteld, het human rights gedeelte, van de maanden voor en na de Oslo-verdragen, een tijd die mi toch wel bepalend was voor de beeldvorming, de welwillende Jood tegenover de 'agressieve' Palestijnse terrorist ..
In de maanden na het verdrag werd er ipv minder meer onteigent en onderste boven geploegd !! En wat zie je dan in het (westerse) nieuws .. juist ja, niet de joodse schendingen van het kersverse verdrag maar de palestijnse reacties daarop, en dan uiteraard zonder vermelding van de oorzaak, de doorgaande ontruimingen tbv de (illegale) nederzettingen
Moussie, er zijn er 2 fout in dit geval duidelijk de kolonisten maar ergens anders de palastijnen weer. Overigens wel leuk dat je het over sprookjeboeken hebt zonder recht wil je daaraan denken als we het weer over moslims hebben in Nederland die door die boeken zich niet aanpassen en zich rechten willen toeeigenen.
mai pen rai
pi_59425503
quote:
Op maandag 16 juni 2008 06:17 schreef niet_links het volgende:

[..]

Moussie, er zijn er 2 fout in dit geval duidelijk de kolonisten maar ergens anders de palastijnen weer.
uiteraard gaat dat over en weer, maar ja, dat de Palestijnen geen lieverdjes zijn wisten we al, dat de Joden, en dan met name de kolonisten, geen haar beter zijn wordt in het algemeen genegeerd/onderbelicht
quote:
Overigens wel leuk dat je het over sprookjeboeken hebt zonder recht wil je daaraan denken als we het weer over moslims hebben in Nederland die door die boeken zich niet aanpassen en zich rechten willen toeeigenen.
je mist mijn punt geloof ik .. waar het mij om ging was nou juist dat 'het sprookjesboek argument' wel schijnt te tellen als het om de ( hier wonende) moslim gaat die zich beroept op zijn heilige boeken, maar als sneeuw voor de zon verdwijnt als het om een nog ouder ander sprookjesboek en de daaraan te ontlenen 'rechten' gaat .. mi is dat nogal hypocriet
het is toch te zot voor woorden, dat we op basis van een boek van 2000+ jaar oud beslissen dat de Joden recht hebben op dat stukkie land, het is hun immers door God beloofd, zonder dat geschrift zouden we de Joden voor gek verklaren met hun claim op dat land, zo'n kleine 2000 jaar later, nadat ze min of meer vrijwillig vertrokken zijn van daar .. toch ?
pleased to meet you
pi_59426265
quote:
Op zondag 15 juni 2008 21:39 schreef rutger05 het volgende:
Je leest niet goed. Ik heb duidelijk geschreven dat jouw verhaal (bewering), dat ik al vaker langs heb zien komen, mij niets zegt. Mijn verwachting was zelfs dat je weer met dat verhaal op de proppen zou komen. En ja hoor, mijn verwachting is uitgekomen.
jouw verwachting .. ga toch weg man, je weet inmiddels dat ik joods bloed heb en toch probeer je me weer weg te zetten als antisemiet .. het is een herhaling van zetten waarbij jij de voorzet doet
quote:
Zo leuk en fris zijn die usual suspects meestal niet of had je dat ook al niet begrepen.
dat jij mensen met een andere mening liever persoonlijk aanvalt met de aloude 'antisemitische' retoriek was anders al duidelijk
quote:
Inderdaad ligt het allemaal nogal gevoelig. Ik schreef ook al eerder dat op de Tempelberg in Oost- Jeruzalem, de meest heilige plek van het Jodendom, islamitische heiligdommen zijn gebouwd. Waar denk jij anders dat die enorme interesse vandaan komt voor dat piepkleine landje.
dus omdat er tig 100 jaar eerder een andere beschaving, voor ze het land min of meer vrijwillig hebben verlaten, iets gebouwd heeft en dat als 'heilig' bestempelt mag er nooit meer iets anders worden gebouwd ?
pleased to meet you
pi_59426390
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:53 schreef moussie het volgende:

[..]

jouw verwachting .. ga toch weg man, je weet inmiddels dat ik joods bloed heb en toch probeer je me weer weg te zetten als antisemiet .. het is een herhaling van zetten waarbij jij de voorzet doet
Net alsof joden geen antisemieten kunnen zijn...
pi_59429720
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:53 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

dat jij mensen met een andere mening liever persoonlijk aanvalt met de aloude 'antisemitische' retoriek was anders al duidelijk
[..]

dus omdat er tig 100 jaar eerder een andere beschaving, voor ze het land min of meer vrijwillig hebben verlaten, iets gebouwd heeft en dat als 'heilig' bestempelt mag er nooit meer iets anders worden gebouwd ?
Ik weet van jouw bewering. Ik schreef gelijk al dat jij dat verhaal al vaker afgestoken hebt in dergelijke topics. Mijn verwachting was dat jij met deze bewering op de proppen zou komen en mijn verwachting kwam precies uit.

Verdiep je eens in de geschiedenis van het gebied zou ik zeggen.
pi_59429741
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:58 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Net alsof joden geen antisemieten kunnen zijn...
Helaas heb je die ook.
pi_59436993
quote:
Op maandag 16 juni 2008 13:00 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik weet van jouw bewering. Ik schreef gelijk al dat jij dat verhaal al vaker afgestoken hebt in dergelijke topics. Mijn verwachting was dat jij met deze bewering op de proppen zou komen en mijn verwachting kwam precies uit.
tja, nogal wiedes als je ipv op argumenten in te gaan weer gaat schermen met het vermeende antisemitisme van 'the usual suspects'
quote:
Verdiep je eens in de geschiedenis van het gebied zou ik zeggen.
dat doe ik al dik 40 jaar lang lieve schat .. en niet alleen de geschiedenis van dat gebied maar joodse geschiedenis in het algemeen

waar jij je mi eens in zou moeten verdiepen is dat boek van Teitelbaum, misschien dat je dan het anti-zionisme wat bij sommige Joden leeft wat beter begrijpt
pleased to meet you
pi_59437532
Users die het een Islam-Judaisme issue willen maken.
  maandag 16 juni 2008 @ 17:55:46 #128
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_59437610
quote:
Op maandag 16 juni 2008 17:52 schreef Triggershot het volgende:
diep, ver diep is dat een hele duidelijke oorzaak.
pi_59438277
quote:
Dat is het ook.

Christenen spelen er geen rol in, en de andere partijen trekken hun claims en argumenten uit hun geloof.
  maandag 16 juni 2008 @ 18:26:31 #130
97745 Thorical
finding a way
pi_59438348
Stelletje achterlijke idijoden.
pi_59438656
quote:
Op maandag 16 juni 2008 18:24 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Dat is het ook.

Christenen spelen er geen rol in, en de andere partijen trekken hun claims en argumenten uit hun geloof.
Christenen spelen geen rol? Wat denk je dat Abbas is? Een vrome moslimboy? Er wonen meer dan 1 miljoen Arabieren waarvan meer dan 75% moslims in Israël. En zo rond de 20/30% van de joodse geestelijken is anti-zionistisch. Dus please hou op.
pi_59439582
Israel
pi_59439749
quote:
Op maandag 16 juni 2008 17:26 schreef moussie het volgende:

[..]

tja, nogal wiedes als je ipv op argumenten in te gaan weer gaat schermen met het vermeende antisemitisme van 'the usual suspects'
[..]

dat doe ik al dik 40 jaar lang lieve schat .. en niet alleen de geschiedenis van dat gebied maar joodse geschiedenis in het algemeen

waar jij je mi eens in zou moeten verdiepen is dat boek van Teitelbaum, misschien dat je dan het anti-zionisme wat bij sommige Joden leeft wat beter begrijpt
Ik verbeeld het mij allemaal wil je zeker met droge ogen beweren.

Dat zou ik niet zeggen.
pi_59439782
quote:
Het speelt wel een overheersende rol in het conflict.
pi_59440233
quote:
Op maandag 16 juni 2008 18:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Christenen spelen geen rol? Wat denk je dat Abbas is? Een vrome moslimboy? Er wonen meer dan 1 miljoen Arabieren waarvan meer dan 75% moslims in Israël. En zo rond de 20/30% van de joodse geestelijken is anti-zionistisch. Dus please hou op.

Abbas:

Christenen : 20 % vd Arabieren idd in Israel . Wat wel vreemd is is dat sinds 1948 aantal christenen in Israel met 270% is gestegen, terwijl in PA 45% is gezakt. Zie hier islamitische tolerantie, maar goed dit ow laten we even links liggen.

Joodse geestelijken: niet 30% anti zionistisch, maar 2 a 3 %.

De grootste Neturai Karta heeft naar eigen zeggen 5000 aanhangers. Peilingen wijzen uit dat dit er niet meer dan 1500 zijn, vooral geconcentreerd in Jeruzalem. Dat zijn de echte feiten.

Veel orthodoxe joden denken inderdaad dat zij pas in het Heilige Landmogen wonen als God dit aangegeven heeft (ofzooiets).Echter zij zien ook wel in dat in de huidige situatie dit niet toelaat, dit is 1 van de redenen waarom Shas zo groot is geworden.

off topic: Je bent erg goed in overdrijven zeg
  maandag 16 juni 2008 @ 20:18:33 #136
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59441557
Ik weet niet waar het heengaat met dit topic, maar staat er nu ergens aangegeven waarom Israël in zijn recht zou staan om land van een ander te pikken onder dreiging van geweld?
pi_59441694
quote:
Op maandag 16 juni 2008 19:22 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik verbeeld het mij allemaal wil je zeker met droge ogen beweren.
wat mij persoonlijk betreft wel ja, en niet alleen dat, je gebruikt het ook nog eens als een schermstok om maar niet op argumenten in te hoeven gaan ..
dat ik hetgeen de joodse kolonisten doen verafschuw wil namelijk niet zeggen dat ik het joodse volk in z'n geheel veroordeel, en dat ik vind dat die staat er niet nu en niet op deze manier had moeten komen betekend niet dat die er nooit had moeten komen ..
dat het joodse volk het zat is om achtervolgd en uitgemoord te worden, dat het zichzelf wil verdedigen, vind ik alleen maar normaal, maar zoals gezegd, niet op die grond, niet op deze manier, je besmeurt alles wat de werkelijk gelovige Jood heilig is ..
quote:
Dat zou ik niet zeggen.
dat is het nou juist, je zegt eigenlijk niks .. en van nuanceren heb je ook geen kaas gegeten .. wel zwaaien met een joods vlaggetje maar op z'n joods discussiëren, ho maar
pleased to meet you
pi_59442275
quote:
Op maandag 16 juni 2008 20:18 schreef Yildiz het volgende:
Ik weet niet waar het heengaat met dit topic, maar staat er nu ergens aangegeven waarom Israël in zijn recht zou staan om land van een ander te pikken onder dreiging van geweld?

Doet ze dat dan? Het enige wat ik de afgelopen jaren heb gezien het teruggeven van land voor zogenaamde ''vrede''.
pi_59442894
quote:
Op maandag 16 juni 2008 19:37 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Abbas:

Christenen : 20 % vd Arabieren idd in Israel . Wat wel vreemd is is dat sinds 1948 aantal christenen in Israel met 270% is gestegen, terwijl in PA 45% is gezakt. Zie hier islamitische tolerantie, maar goed dit ow laten we even links liggen.
huh .. waar haal je die cijfers vandaan ?

als ik in het world factbook kijk zie ik toch echt dat er in de omringende landen verhoudingsgewijs veel meer Christenen wonen dan in Israël .. daar is het 2,1% van de bevolking, iets van 135.000 .. in Syrië is het 10%, in Jordanië 6%, in Egypte 10% en in Libanon 39% .. zelfs in het Irak van Saddam wonen er 4% Christenen en in Iran is het een lager percentage maar in aantallen nog steeds heel wat meer dan die pakweg 135.000 in Israël ..

Dus die 'intolerantie' viel in beginsel wel mee .. ter vergelijking, in NL wonen 5,5% moslims en een aardig gedeelte van de bevolking zit in paniek te piepen dat ze de tent over gaan nemen ..
dat het de laatst jaren wat minder is ben ik het zonder meer met je eens, maar is dat een gevolg van hun intolerantie of komt dat meer door al die buitenlandse troepen daar die op pad zijn gestuurd met de godsdienstig getinte 'axis of evil' retoriek ?
pleased to meet you
pi_59443255
quote:
Op maandag 16 juni 2008 21:00 schreef moussie het volgende:

[..]

huh .. waar haal je die cijfers vandaan ?

als ik in het world factbook kijk zie ik toch echt dat er in de omringende landen verhoudingsgewijs veel meer Christenen wonen dan in Israël .. daar is het 2,1% van de bevolking, iets van 135.000 .. in Syrië is het 10%, in Jordanië 6%, in Egypte 10% en in Libanon 39% .. zelfs in het Irak van Saddam wonen er 4% Christenen en in Iran is het een lager percentage maar in aantallen nog steeds heel wat meer dan die pakweg 135.000 in Israël ..

Dus die 'intolerantie' viel in beginsel wel mee .. ter vergelijking, in NL wonen 5,5% moslims en een aardig gedeelte van de bevolking zit in paniek te piepen dat ze de tent over gaan nemen ..
dat het de laatst jaren wat minder is ben ik het zonder meer met je eens, maar is dat een gevolg van hun intolerantie of komt dat meer door al die buitenlandse troepen daar die op pad zijn gestuurd met de godsdienstig getinte 'axis of evil' retoriek ?
Jij weet toch ook wel dat christenen het in Palestina niet zo gemakkelijk hebben? Jij weet toch ook wel dat christenen Irak worden uitgetreiterd en dat hun aantal drastisch is afgenomen?
pi_59443316
quote:
Op maandag 16 juni 2008 20:22 schreef moussie het volgende:

[..]

wat mij persoonlijk betreft wel ja, en niet alleen dat, je gebruikt het ook nog eens als een schermstok om maar niet op argumenten in te hoeven gaan ..
dat ik hetgeen de joodse kolonisten doen verafschuw wil namelijk niet zeggen dat ik het joodse volk in z'n geheel veroordeel, en dat ik vind dat die staat er niet nu en niet op deze manier had moeten komen betekend niet dat die er nooit had moeten komen ..
dat het joodse volk het zat is om achtervolgd en uitgemoord te worden, dat het zichzelf wil verdedigen, vind ik alleen maar normaal, maar zoals gezegd, niet op die grond, niet op deze manier, je besmeurt alles wat de werkelijk gelovige Jood heilig is ..
[..]

dat is het nou juist, je zegt eigenlijk niks .. en van nuanceren heb je ook geen kaas gegeten .. wel zwaaien met een joods vlaggetje maar op z'n joods discussiëren, ho maar
Ik ben er wel klaar mee voor nu.
  maandag 16 juni 2008 @ 21:16:38 #142
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59443330
quote:
Op maandag 16 juni 2008 20:40 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Doet ze dat dan? Het enige wat ik de afgelopen jaren heb gezien het teruggeven van land voor zogenaamde ''vrede''.
Teruggeven van land wat eerder ook illegaal in bezit was genomen, of land wat eerder binnen de 'grenzen van 1967' lag?
pi_59443386
quote:
Op maandag 16 juni 2008 21:16 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Teruggeven van land wat eerder ook illegaal in bezit was genomen, of land wat eerder binnen de 'grenzen van 1967' lag?
Hoe zie jij de grenzen van Israel dan?
pi_59443783
quote:
Op maandag 16 juni 2008 19:22 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Het speelt wel een overheersende rol in het conflict.
Ik zou het eerder houden op nationalisme, met steun trekken voor je zaak uit geloof.
pi_59444012
quote:
Op maandag 16 juni 2008 19:37 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Abbas:

Joodse geestelijken: niet 30% anti zionistisch, maar 2 a 3 %.

De grootste Neturai Karta heeft naar eigen zeggen 5000 aanhangers. Peilingen wijzen uit dat dit er niet meer dan 1500 zijn, vooral geconcentreerd in Jeruzalem. Dat zijn de echte feiten.

Veel orthodoxe joden denken inderdaad dat zij pas in het Heilige Landmogen wonen als God dit aangegeven heeft (ofzooiets).Echter zij zien ook wel in dat in de huidige situatie dit niet toelaat, dit is 1 van de redenen waarom Shas zo groot is geworden.

off topic: Je bent erg goed in overdrijven zeg
Over overdrijven gesproken maar goed.

Nee hoor, je legt woorden in mijn mond, de tolerantie in Israël noch de onderdrukking in Palestina schuif ik op Judaisme of op de Islam, maar de een schuif ik op een seculier democratie en de een op een totalitair dictatuur wat eerder neigt naar fascistische en nationalistische stromingen dan naar de Islam. Het is namelijk dezelfde Islam waar de joodse bevolking met 300% steeg toen de christenen aan het huishouden waren in Spanje dat de grootste Islamitische rijk van toen de joden als een 'culturele verrijking' zag.

Dat zijn de feiten mon cheri, niet een paar renegades die handelen op het enige wat ze nog over hebben, die uit hun land zijn gedreven en gedreven door nationalisme het land terug willen, als je niets hebt om oorlog mee te voeren dan is Islam the means, not the goal.

Dat jij niet snapt dat ik het nooit als een zaak van 'Islamitische (in)tolerantie' heb gezien is niet mijn tekortkoming, maar jouw vorm van mij in een hoek proberen te krijgen, me te verdedigen over dingen waar ik het niet over heb gehad.
pi_59444144
quote:
Op maandag 16 juni 2008 21:14 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Jij weet toch ook wel dat christenen het in Palestina niet zo gemakkelijk hebben?
ik kan me natuurlijk vergissen, maar volgens mij heeft helemaal niemand het makkelijk in Palestina op het moment .. alleen een gek of iemand die daar is geboren die daar wil wonen
quote:
Jij weet toch ook wel dat christenen Irak worden uitgetreiterd en dat hun aantal drastisch is afgenomen?
yup, en als je dezelfde interviews hebt gezien als ik (oa Netwerk) weet je ook dat het volgens die mensen daar komt omdat de bezetter ook christelijk is ..
pleased to meet you
pi_59444183
quote:
Op maandag 16 juni 2008 21:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik zou het eerder houden op nationalisme, met steun trekken voor je zaak uit geloof.
Die rol speelt het ook, maar het beperkt zich zeker niet tot dat. Het is heilig land van meerdere religies en dat speelt wereldwijd een overheersende rol.
pi_59444297
quote:
Op maandag 16 juni 2008 21:42 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Die rol speelt het ook, maar het beperkt zich zeker niet tot dat. Het is heilig land van meerdere religies en dat speelt wereldwijd een overheersende rol.
Deels, een kleine deel, de reli fanaten in de VS die Here Jezus zo snel mogelijk terug willen hebben zijn invloedrijk, maar alleen in de VS, de internationale opinie is vooral beinvloed door onze schuldgevoel, geen religieuze, maar een seculiere.

Als ze Palestijnen een eigen staat krijgen bestaande uit Arabieren wordt het alles behalve een kalifaat, welke onafhankelijke Arabische land is nou een kalifaat?
pi_59444396
quote:
Op maandag 16 juni 2008 21:41 schreef moussie het volgende:

[..]

ik kan me natuurlijk vergissen, maar volgens mij heeft helemaal niemand het makkelijk in Palestina op het moment .. alleen een gek of iemand die daar is geboren die daar wil wonen
[..]

yup, en als je dezelfde interviews hebt gezien als ik (oa Netwerk) weet je ook dat het volgens die mensen daar komt omdat de bezetter ook christelijk is ..
Je weet toch wel waarop ik doel?

Toevallig ken ik enkele gevluchte Iraakse christenen en ik weet waarom zij zijn gevlucht. Dat is omdat christenen daar vermoord en weggetreiterd worden doordat kansen worden aangegrepen voor een zuivering. Zij verliezen nog steeds familieleden en kennissen daar.
pi_59444593
quote:
Op maandag 16 juni 2008 21:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Deels, een kleine deel, de reli fanaten in de VS die Here Jezus zo snel mogelijk terug willen hebben zijn invloedrijk, maar alleen in de VS, de internationale opinie is vooral beinvloed door onze schuldgevoel, geen religieuze, maar een seculiere.

Als ze Palestijnen een eigen staat krijgen bestaande uit Arabieren wordt het alles behalve een kalifaat, welke onafhankelijke Arabische land is nou een kalifaat?
Deels. De overheersende rol is welke religie van welke groep de macht heeft over het heilige land. Het is dan ook geen conflict dat zich alleen uitstrekt tot die regio.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')