tja, nogal wiedes als je ipv op argumenten in te gaan weer gaat schermen met het vermeende antisemitisme van 'the usual suspects'quote:Op maandag 16 juni 2008 13:00 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik weet van jouw bewering. Ik schreef gelijk al dat jij dat verhaal al vaker afgestoken hebt in dergelijke topics. Mijn verwachting was dat jij met deze bewering op de proppen zou komen en mijn verwachting kwam precies uit.
dat doe ik al dik 40 jaar lang lieve schat .. en niet alleen de geschiedenis van dat gebied maar joodse geschiedenis in het algemeenquote:Verdiep je eens in de geschiedenis van het gebied zou ik zeggen.
diep, ver diep is dat een hele duidelijke oorzaak.quote:Op maandag 16 juni 2008 17:52 schreef Triggershot het volgende:
Users die het een Islam-Judaisme issue willen maken.
Dat is het ook.quote:Op maandag 16 juni 2008 17:52 schreef Triggershot het volgende:
Christenen spelen geen rol? Wat denk je dat Abbas is? Een vrome moslimboy? Er wonen meer dan 1 miljoen Arabieren waarvan meer dan 75% moslims in Israël. En zo rond de 20/30% van de joodse geestelijken is anti-zionistisch. Dus please hou op.quote:Op maandag 16 juni 2008 18:24 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Dat is het ook.
Christenen spelen er geen rol in, en de andere partijen trekken hun claims en argumenten uit hun geloof.
Ik verbeeld het mij allemaal wil je zeker met droge ogen beweren.quote:Op maandag 16 juni 2008 17:26 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, nogal wiedes als je ipv op argumenten in te gaan weer gaat schermen met het vermeende antisemitisme van 'the usual suspects'
[..]
dat doe ik al dik 40 jaar lang lieve schat .. en niet alleen de geschiedenis van dat gebied maar joodse geschiedenis in het algemeen
waar jij je mi eens in zou moeten verdiepen is dat boek van Teitelbaum, misschien dat je dan het anti-zionisme wat bij sommige Joden leeft wat beter begrijpt
Het speelt wel een overheersende rol in het conflict.quote:Op maandag 16 juni 2008 17:52 schreef Triggershot het volgende:
quote:Op maandag 16 juni 2008 18:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Christenen spelen geen rol? Wat denk je dat Abbas is? Een vrome moslimboy? Er wonen meer dan 1 miljoen Arabieren waarvan meer dan 75% moslims in Israël. En zo rond de 20/30% van de joodse geestelijken is anti-zionistisch. Dus please hou op.
wat mij persoonlijk betreft wel ja, en niet alleen dat, je gebruikt het ook nog eens als een schermstok om maar niet op argumenten in te hoeven gaan ..quote:Op maandag 16 juni 2008 19:22 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik verbeeld het mij allemaal wil je zeker met droge ogen beweren.![]()
dat is het nou juist, je zegt eigenlijk niks .. en van nuanceren heb je ook geen kaas gegeten .. wel zwaaien met een joods vlaggetje maar op z'n joods discussiëren, ho maarquote:Dat zou ik niet zeggen.
quote:Op maandag 16 juni 2008 20:18 schreef Yildiz het volgende:
Ik weet niet waar het heengaat met dit topic, maar staat er nu ergens aangegeven waarom Israël in zijn recht zou staan om land van een ander te pikken onder dreiging van geweld?
huh .. waar haal je die cijfers vandaan ?quote:Op maandag 16 juni 2008 19:37 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Abbas:
Christenen : 20 % vd Arabieren idd in Israel . Wat wel vreemd is is dat sinds 1948 aantal christenen in Israel met 270% is gestegen, terwijl in PA 45% is gezakt. Zie hier islamitische tolerantie, maar goed dit ow laten we even links liggen.
Jij weet toch ook wel dat christenen het in Palestina niet zo gemakkelijk hebben? Jij weet toch ook wel dat christenen Irak worden uitgetreiterd en dat hun aantal drastisch is afgenomen?quote:Op maandag 16 juni 2008 21:00 schreef moussie het volgende:
[..]
huh .. waar haal je die cijfers vandaan ?
als ik in het world factbook kijk zie ik toch echt dat er in de omringende landen verhoudingsgewijs veel meer Christenen wonen dan in Israël .. daar is het 2,1% van de bevolking, iets van 135.000 .. in Syrië is het 10%, in Jordanië 6%, in Egypte 10% en in Libanon 39% .. zelfs in het Irak van Saddam wonen er 4% Christenen en in Iran is het een lager percentage maar in aantallen nog steeds heel wat meer dan die pakweg 135.000 in Israël ..
Dus die 'intolerantie' viel in beginsel wel mee .. ter vergelijking, in NL wonen 5,5% moslims en een aardig gedeelte van de bevolking zit in paniek te piepen dat ze de tent over gaan nemen ..
dat het de laatst jaren wat minder is ben ik het zonder meer met je eens, maar is dat een gevolg van hun intolerantie of komt dat meer door al die buitenlandse troepen daar die op pad zijn gestuurd met de godsdienstig getinte 'axis of evil' retoriek ?
Ik ben er wel klaar mee voor nu.quote:Op maandag 16 juni 2008 20:22 schreef moussie het volgende:
[..]
wat mij persoonlijk betreft wel ja, en niet alleen dat, je gebruikt het ook nog eens als een schermstok om maar niet op argumenten in te hoeven gaan ..
dat ik hetgeen de joodse kolonisten doen verafschuw wil namelijk niet zeggen dat ik het joodse volk in z'n geheel veroordeel, en dat ik vind dat die staat er niet nu en niet op deze manier had moeten komen betekend niet dat die er nooit had moeten komen ..
dat het joodse volk het zat is om achtervolgd en uitgemoord te worden, dat het zichzelf wil verdedigen, vind ik alleen maar normaal, maar zoals gezegd, niet op die grond, niet op deze manier, je besmeurt alles wat de werkelijk gelovige Jood heilig is ..
[..]
dat is het nou juist, je zegt eigenlijk niks .. en van nuanceren heb je ook geen kaas gegeten .. wel zwaaien met een joods vlaggetje maar op z'n joods discussiëren, ho maar
Teruggeven van land wat eerder ook illegaal in bezit was genomen, of land wat eerder binnen de 'grenzen van 1967' lag?quote:Op maandag 16 juni 2008 20:40 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Doet ze dat dan? Het enige wat ik de afgelopen jaren heb gezien het teruggeven van land voor zogenaamde ''vrede''.
Hoe zie jij de grenzen van Israel dan?quote:Op maandag 16 juni 2008 21:16 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Teruggeven van land wat eerder ook illegaal in bezit was genomen, of land wat eerder binnen de 'grenzen van 1967' lag?
Ik zou het eerder houden op nationalisme, met steun trekken voor je zaak uit geloof.quote:Op maandag 16 juni 2008 19:22 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het speelt wel een overheersende rol in het conflict.
Over overdrijven gesproken maar goed.quote:Op maandag 16 juni 2008 19:37 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Abbas:
Christenen : 20 % vd Arabieren idd in Israel . Wat wel vreemd is is dat sinds 1948 aantal christenen in Israel met 270% is gestegen, terwijl in PA 45% is gezakt. Zie hier islamitische tolerantie, maar goed dit ow laten we even links liggen.
Joodse geestelijken: niet 30% anti zionistisch, maar 2 a 3 %.
De grootste Neturai Karta heeft naar eigen zeggen 5000 aanhangers. Peilingen wijzen uit dat dit er niet meer dan 1500 zijn, vooral geconcentreerd in Jeruzalem. Dat zijn de echte feiten.
Veel orthodoxe joden denken inderdaad dat zij pas in het Heilige Landmogen wonen als God dit aangegeven heeft (ofzooiets).Echter zij zien ook wel in dat in de huidige situatie dit niet toelaat, dit is 1 van de redenen waarom Shas zo groot is geworden.
off topic: Je bent erg goed in overdrijven zeg
ik kan me natuurlijk vergissen, maar volgens mij heeft helemaal niemand het makkelijk in Palestina op het moment .. alleen een gek of iemand die daar is geboren die daar wil wonenquote:Op maandag 16 juni 2008 21:14 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Jij weet toch ook wel dat christenen het in Palestina niet zo gemakkelijk hebben?
yup, en als je dezelfde interviews hebt gezien als ik (oa Netwerk) weet je ook dat het volgens die mensen daar komt omdat de bezetter ook christelijk is ..quote:Jij weet toch ook wel dat christenen Irak worden uitgetreiterd en dat hun aantal drastisch is afgenomen?
Die rol speelt het ook, maar het beperkt zich zeker niet tot dat. Het is heilig land van meerdere religies en dat speelt wereldwijd een overheersende rol.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zou het eerder houden op nationalisme, met steun trekken voor je zaak uit geloof.
Deels, een kleine deel, de reli fanaten in de VS die Here Jezus zo snel mogelijk terug willen hebben zijn invloedrijk, maar alleen in de VS, de internationale opinie is vooral beinvloed door onze schuldgevoel, geen religieuze, maar een seculiere.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:42 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Die rol speelt het ook, maar het beperkt zich zeker niet tot dat. Het is heilig land van meerdere religies en dat speelt wereldwijd een overheersende rol.
Je weet toch wel waarop ik doel?quote:Op maandag 16 juni 2008 21:41 schreef moussie het volgende:
[..]
ik kan me natuurlijk vergissen, maar volgens mij heeft helemaal niemand het makkelijk in Palestina op het moment .. alleen een gek of iemand die daar is geboren die daar wil wonen
[..]
yup, en als je dezelfde interviews hebt gezien als ik (oa Netwerk) weet je ook dat het volgens die mensen daar komt omdat de bezetter ook christelijk is ..
Deels. De overheersende rol is welke religie van welke groep de macht heeft over het heilige land. Het is dan ook geen conflict dat zich alleen uitstrekt tot die regio.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Deels, een kleine deel, de reli fanaten in de VS die Here Jezus zo snel mogelijk terug willen hebben zijn invloedrijk, maar alleen in de VS, de internationale opinie is vooral beinvloed door onze schuldgevoel, geen religieuze, maar een seculiere.
Als ze Palestijnen een eigen staat krijgen bestaande uit Arabieren wordt het alles behalve een kalifaat, welke onafhankelijke Arabische land is nou een kalifaat?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |