2) Sterke uitspraak!quote:Op woensdag 18 juni 2008 03:20 schreef Viajero het volgende:
[..]
1) Ik denk dat een meerderheid van de Israelis dan ook in het anti-Israel bakje mag.
2) Ik ben zelf nogal pro Israel, maar die colonizatie van de west bank is schandalig. Dat de omliggende landen nog veel schandaliger dingen uitvoeren doet daar niets aan af.
Je bedoelt het geval, dat Saoedi-Arabië de Palestijnen net zo zou behandelen als Israël nu doet?quote:Op maandag 16 juni 2008 22:22 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Stel je bijvoorbeeld voor dat Saoedi-Arabië het gebied zou regeren, zou de situatie dan hetzelfde zijn dat er zoveel weerstand zou bestaan tegen Saoedi-Arabië.
Naar mijn mening speelt het religieuze aspect een overheersende rol. De Palestijnen zijn naar mijn gevoel vaak meer bijzaak.
Jawel, maar ze hebben teveel kleine partijen en zijn in coalitieregeringen telkens afhankelijk van kleine, radicale partijen.quote:Op woensdag 18 juni 2008 23:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
2) Sterke uitspraak!
1) Waarom gaat dat proces van stelen dan toch door? Is het geen democratisch land dan?
Mischien vertrouw je de Palestijnen op dit moment nietquote:Op woensdag 18 juni 2008 03:51 schreef Viajero het volgende:
Ok, sorry voor alle posts, maar ik vind dit altijd een hele interessante discussie.
Mijn conclusie: Israel moet stoppen met het bouwen van huizen op bezet gebied. De heilige plaatsen moeten wel in Israelische handen blijven, ik vertrouw de Palestijnen absoluut niet als het gaat om religieuze tolerantie tav Joden.
Tja, dat is een keer gebeurd, en 30 jaar geleden een keer met abortusklinieken. Maar 40 jaar lang aan een stuk door????quote:Op donderdag 19 juni 2008 00:30 schreef Viajero het volgende:
[..]
Jawel, maar ze hebben teveel kleine partijen en zijn in coalitieregeringen telkens afhankelijk van kleine, radicale partijen.
Vergelijk het met Nederland waar een meerderheid van de bevolking voor embryoselectie is, maar een kleine Christenradicale partij die nog geen 10% van de bevolking vertegenwoordigt dat kan blokkeren.
Ik vind de discussie eigenlijk erg saai en voorspelbaar. Maar hier op fok lijkt er een langzame progressie, het lijkt wel of er af en toe een argument of nuance binnensluipt. Dat is dan weer hoopgevend.quote:Op woensdag 18 juni 2008 03:51 schreef Viajero het volgende:
Ok, sorry voor alle posts, maar ik vind dit altijd een hele interessante discussie.
Mijn conclusie: Israel moet stoppen met het bouwen van huizen op bezet gebied. De heilige plaatsen moeten wel in Israelische handen blijven, ik vertrouw de Palestijnen absoluut niet als het gaat om religieuze tolerantie tav Joden.
als je zo ziet hoe dat gaat in andere steden .. zoals bvb die joodse dame uit dat youtube-filmpje over Hebron, een andere heilige plaats .. lijkt het mij nogal logisch dat je dat als bewoner daar niet wil ..quote:Op woensdag 18 juni 2008 21:59 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Je verwijt mij ongenuanceerde uitspraken, maar zelf maak je die voortdurend.
Ik haalde enkele belangrijke feiten aan die een overheersende rol spelen in het conflict. Waarom zouden er geen Joden bij mogen komen wonen in Oost- Jeruzalem?
Zover ik weet is het niet zo vreemd dat heiligdommen van de nieuwe 'stroming' gebouwd worden op de grond van oude heiligdommen .. er staat mij iets bij van dat veel kerken in het begin van het Christendom gebouwd werden op de resten van oudere tempels voor andere goden ..quote:(De laatste vraag die jij opwerpt zou eventueel een eigen topic over geopend kunnen worden met als onderwerp waarom er uitgerekend islamitische heiligdommen zijn gebouwd op de meest heilige plek van het Jodendom de Tempelberg.)
http://domino.un.org/unis(...)069738a?OpenDocumentquote:Op donderdag 19 juni 2008 00:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik vind de discussie eigenlijk erg saai en voorspelbaar. Maar hier op fok lijkt er een langzame progressie, het lijkt wel of er af en toe een argument of nuance binnensluipt. Dat is dan weer hoopgevend.
Jeruzalem is heilig voor de joden, christenen en moslims, dus waarom geen VN-mandaat of zo?
Want de drie partijen vertrouwen elkaar niet en daar hebben ze ook goede redenen voor.
He, bedankt. Heb nu geen tijd om te lezen, maar de titel is veelbelovend.quote:Op donderdag 19 juni 2008 00:51 schreef moussie het volgende:
[..]
http://domino.un.org/unis(...)069738a?OpenDocument
Propaganda draait weer op volle toeren zie ik wel weerquote:Op donderdag 19 juni 2008 01:27 schreef Meki het volgende:
Kees22, Users steunen Israel alleen omdat ze een oorlog voeren en massamoorden plegen tegen de Palestijnen.
Zij hebben geen hart, hebben alleen hart voor Israel maar voor de menselijkheid niet
quote:Op zondag 15 juni 2008 22:01 schreef Yildiz het volgende:
Ik dacht dat volwassen mensen toch wel een beetje boven de 'maar hunnie doen het ook' kinderschoopleinlogica stonden.
Jammer.
hey wijsneus! heb je het nou tegen meki?quote:
Maakt niet uit waar het over gaat, Ieszra-el iez altaid vaut.quote:Op donderdag 19 juni 2008 21:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hey wijsneus! heb je het nou tegen meki?
Waar héb je het over? Ik heb volgens mij wel 5x in dit topic gepost dat ik het prima vind dat Israël daar is, ik zeg slechts dat het fout is dat ze illegaal land in bezit nemen, land wat buiten de grenzen die gesteld zijn in 1967 valt.quote:Op donderdag 19 juni 2008 22:55 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Maakt niet uit waar het over gaat, Ieszra-el iez altaid vaut.
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant?quote:Op donderdag 19 juni 2008 22:55 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Maakt niet uit waar het over gaat, Ieszra-el iez altaid vaut.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |