Ik ben er wel klaar mee voor nu.quote:Op maandag 16 juni 2008 20:22 schreef moussie het volgende:
[..]
wat mij persoonlijk betreft wel ja, en niet alleen dat, je gebruikt het ook nog eens als een schermstok om maar niet op argumenten in te hoeven gaan ..
dat ik hetgeen de joodse kolonisten doen verafschuw wil namelijk niet zeggen dat ik het joodse volk in z'n geheel veroordeel, en dat ik vind dat die staat er niet nu en niet op deze manier had moeten komen betekend niet dat die er nooit had moeten komen ..
dat het joodse volk het zat is om achtervolgd en uitgemoord te worden, dat het zichzelf wil verdedigen, vind ik alleen maar normaal, maar zoals gezegd, niet op die grond, niet op deze manier, je besmeurt alles wat de werkelijk gelovige Jood heilig is ..
[..]
dat is het nou juist, je zegt eigenlijk niks .. en van nuanceren heb je ook geen kaas gegeten .. wel zwaaien met een joods vlaggetje maar op z'n joods discussiëren, ho maar
Teruggeven van land wat eerder ook illegaal in bezit was genomen, of land wat eerder binnen de 'grenzen van 1967' lag?quote:Op maandag 16 juni 2008 20:40 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Doet ze dat dan? Het enige wat ik de afgelopen jaren heb gezien het teruggeven van land voor zogenaamde ''vrede''.
Hoe zie jij de grenzen van Israel dan?quote:Op maandag 16 juni 2008 21:16 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Teruggeven van land wat eerder ook illegaal in bezit was genomen, of land wat eerder binnen de 'grenzen van 1967' lag?
Ik zou het eerder houden op nationalisme, met steun trekken voor je zaak uit geloof.quote:Op maandag 16 juni 2008 19:22 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het speelt wel een overheersende rol in het conflict.
Over overdrijven gesproken maar goed.quote:Op maandag 16 juni 2008 19:37 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Abbas:
Christenen : 20 % vd Arabieren idd in Israel . Wat wel vreemd is is dat sinds 1948 aantal christenen in Israel met 270% is gestegen, terwijl in PA 45% is gezakt. Zie hier islamitische tolerantie, maar goed dit ow laten we even links liggen.
Joodse geestelijken: niet 30% anti zionistisch, maar 2 a 3 %.
De grootste Neturai Karta heeft naar eigen zeggen 5000 aanhangers. Peilingen wijzen uit dat dit er niet meer dan 1500 zijn, vooral geconcentreerd in Jeruzalem. Dat zijn de echte feiten.
Veel orthodoxe joden denken inderdaad dat zij pas in het Heilige Landmogen wonen als God dit aangegeven heeft (ofzooiets).Echter zij zien ook wel in dat in de huidige situatie dit niet toelaat, dit is 1 van de redenen waarom Shas zo groot is geworden.
off topic: Je bent erg goed in overdrijven zeg
ik kan me natuurlijk vergissen, maar volgens mij heeft helemaal niemand het makkelijk in Palestina op het moment .. alleen een gek of iemand die daar is geboren die daar wil wonenquote:Op maandag 16 juni 2008 21:14 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Jij weet toch ook wel dat christenen het in Palestina niet zo gemakkelijk hebben?
yup, en als je dezelfde interviews hebt gezien als ik (oa Netwerk) weet je ook dat het volgens die mensen daar komt omdat de bezetter ook christelijk is ..quote:Jij weet toch ook wel dat christenen Irak worden uitgetreiterd en dat hun aantal drastisch is afgenomen?
Die rol speelt het ook, maar het beperkt zich zeker niet tot dat. Het is heilig land van meerdere religies en dat speelt wereldwijd een overheersende rol.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zou het eerder houden op nationalisme, met steun trekken voor je zaak uit geloof.
Deels, een kleine deel, de reli fanaten in de VS die Here Jezus zo snel mogelijk terug willen hebben zijn invloedrijk, maar alleen in de VS, de internationale opinie is vooral beinvloed door onze schuldgevoel, geen religieuze, maar een seculiere.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:42 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Die rol speelt het ook, maar het beperkt zich zeker niet tot dat. Het is heilig land van meerdere religies en dat speelt wereldwijd een overheersende rol.
Je weet toch wel waarop ik doel?quote:Op maandag 16 juni 2008 21:41 schreef moussie het volgende:
[..]
ik kan me natuurlijk vergissen, maar volgens mij heeft helemaal niemand het makkelijk in Palestina op het moment .. alleen een gek of iemand die daar is geboren die daar wil wonen
[..]
yup, en als je dezelfde interviews hebt gezien als ik (oa Netwerk) weet je ook dat het volgens die mensen daar komt omdat de bezetter ook christelijk is ..
Deels. De overheersende rol is welke religie van welke groep de macht heeft over het heilige land. Het is dan ook geen conflict dat zich alleen uitstrekt tot die regio.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Deels, een kleine deel, de reli fanaten in de VS die Here Jezus zo snel mogelijk terug willen hebben zijn invloedrijk, maar alleen in de VS, de internationale opinie is vooral beinvloed door onze schuldgevoel, geen religieuze, maar een seculiere.
Als ze Palestijnen een eigen staat krijgen bestaande uit Arabieren wordt het alles behalve een kalifaat, welke onafhankelijke Arabische land is nou een kalifaat?
Vanuit radicaal Joods of Islamtische perspectief zou ik met je akkoord gaan, maar beiden zijn alles behalve representatief, Hamas is aan het doodbloeden en Fatah is sinds einde van Arafat als een 2e Willem de Zwijger.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:53 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Deels. De overheersende rol is welke religie van welke groep de macht heeft over het heilige land. Het is dan ook geen conflict dat zich alleen uitstrekt tot die regio.![]()
ik weet waarop jij doelt, ja .. maar vergeet jij niet om bij je overwegingen mee te nemen dat die kans tot zuivering er blijkbaar niet was ten tijde van het regime van Saddam .. ?quote:Op maandag 16 juni 2008 21:49 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Je weet toch wel waarop ik doel?
Toevallig ken ik enkele gevluchte Iraakse christenen en ik weet waarom zij zijn gevlucht. Dat is omdat christenen daar vermoord en weggetreiterd worden doordat kansen worden aangegrepen voor een zuivering. Zij verliezen nog steeds familieleden en kennissen daar.
Stel je bijvoorbeeld voor dat Saoedi-Arabië het gebied zou regeren, zou de situatie dan hetzelfde zijn dat er zoveel weerstand zou bestaan tegen Saoedi-Arabië.quote:Op maandag 16 juni 2008 22:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vanuit radicaal Joods of Islamtische perspectief zou ik met je akkoord gaan, maar beiden zijn alles behalve representatief, Hamas is aan het doodbloeden en Fatah is sinds einde van Arafat als een 2e Willem de Zwijger.
Dat de moslims daar de macht grijpen betekent nog niet dat de Islam Jeruzalem zal overheersen, vergelijk het met Turkije en Constantinopel.
en dat maakt het nou zo hypocriet imho .. aan de ene kant claim je dat land aan hand van wat er in dat boek/de boeken geschreven staat maar aan de andere kant negeer je totaal wat er verder staat in datzelfde boek, namelijk dat je hoort te wachten tot dat God je terug zal voeren naar het beloofde land ..quote:Op maandag 16 juni 2008 21:42 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Die rol speelt het ook, maar het beperkt zich zeker niet tot dat. Het is heilig land van meerdere religies en dat speelt wereldwijd een overheersende rol.
Saddam hield de bevolking wel zo gruwelijk en alomvattend onder druk dat dat moeilijk mogelijk was. Land is inderdaad nu erg instabiel na de vernietigende heerschappij van Saddam. Alle onderdrukte conflicten zijn groter geworden en worden nu uitgevochten in een strijd om de macht en om andere groepen uit te roeien.quote:Op maandag 16 juni 2008 22:15 schreef moussie het volgende:
[..]
ik weet waarop jij doelt, ja .. maar vergeet jij niet om bij je overwegingen mee te nemen dat die kans tot zuivering er blijkbaar niet was ten tijde van het regime van Saddam .. ?
Toen leefde men gewoon in vrede met elkaars verschillen, en dat, zover ik weet, al eeuwenlang .. toch frappant dat het nu ineens niet meer kan, nu de Amerikanen het volk kwamen 'bevrijden' .. maar ja, da's een ander topic
Jij wilt de discussie op het persoonlijke religieuze vlak gaan trekken en daar ga ik niet in mee.quote:Op maandag 16 juni 2008 22:23 schreef moussie het volgende:
[..]
en dat maakt het nou zo hypocriet imho .. aan de ene kant claim je dat land aan hand van wat er in dat boek/de boeken geschreven staat maar aan de andere kant negeer je totaal wat er verder staat in datzelfde boek, namelijk dat je hoort te wachten tot dat God je terug zal voeren naar het beloofde land ..
het klopt vanuit religieuze visie aan geen kant, en dat een atheïst een claim gebaseerd op een 'sprookjesboek' omzet naar een politiek standpunt waarin de joden 'recht' hebben op juist dat stukkie grond is ronduit absurd
Onjuistquote:Op zondag 15 juni 2008 21:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
omdat de koran voortkomt uit de torah misschien.
ja, wel vreemd dat de koran in de hoofdlijnen erg veel lijkt op de torah.quote:Op maandag 16 juni 2008 23:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Onjuist
Koran is eenmalig gebracht vanuit de hemel, terwijl de Torah meerdere keren zijn herschreven door dichters en redacties
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |