Nee, niet als ik het ben.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:07 schreef Yesse het volgende:
Kunnen we niet beter gewoon de laatste nemen? Volgens mij wilt iedereen openen nu
De noodzaak om het elders te doen is wel veel kleiner.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:07 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, ja of ze moeten zo braaf zijn om alleen datgene te drinken wat ze thuis krijgen
En nog snel editen ook.quote:
Jammer knulquote:
Als iedereen gaat openen blijf ik met mn stats bezigquote:
Toch geloof ik niet in dat argumentquote:De noodzaak om het elders te doen is wel veel kleiner.
quote:
Dat mag. Ik wel.quote:
dat had ik ook altijd, maar moet zeggen, met paar wijntjes kan de avond net wat anders zijn. Wat vrolijker, wat meer dansen, evt beetje sjansen.. Het is niet nodig, maar het kan wel een extra iets geven.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:06 schreef Yesse het volgende:
Heb ik ook wel een beetje. Is misschien niet-drinkers eigen. Omdat je wel vaak mensen ziet die alleen drinken omdat ze er "los" van worden. En dan heb je een beetje zoiets van; waarom is dat nodig?
Dat denken veel ouders. Toch blijkt dat kinderen die thuis niet mogen drinken juist later minder en minder vaak drinken.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:06 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Zo houd je het wellicht wel beter onder controle. Zoals een vader van een vriend al eens zei: Ik heb liever dat hij zijn eerste bier thuis drinkt waar ik bij ben, dan dat hij het op straat doet zonder dat ik het weet.
Net als Piles geloof ik daar ook niet in.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:09 schreef Angel_of_Dth het volgende:
De noodzaak om het elders te doen is wel veel kleiner.
quote:
Nicequote:
Wie is er hier al vanaf het begin dan?quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:13 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Nice
Misschien tijd voor een lijstje hoogtepunten/mooiste/humoristisch stage sc maken ?
Daarentegen zijn er wel landen waar alcohol een veel groter probleem is dan hier. Dus of het effect dat jij beschrijft op latere termijn wel zo duidelijk is, dan wil ik dan weer betwijfelen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:12 schreef Yesse het volgende:
[..]
Dat denken veel ouders. Toch blijkt dat kinderen die thuis niet mogen drinken juist later minder en minder vaak drinken.
Vandaar ook ons vreselijk hoge alcohol gebruik onder jongeren (wij hebben het meeste % jongeren die jong drinkt van Europa.)
Voor mezelf hou ik daar niet van, wil me 100% onder controle houdenquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:11 schreef Cuegirllie het volgende:
dat had ik ook altijd, maar moet zeggen, met paar wijntjes kan de avond net wat anders zijn. Wat vrolijker, wat meer dansen, evt beetje sjansen.. Het is niet nodig, maar het kan wel een extra iets geven.
Preciesquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:12 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Net als Piles geloof ik daar ook niet in.
Je denkt dan eerder dat het mag van je ouders en het is dan mooi gratis..
Ikke.. nummer 13 om precies te zijnquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:14 schreef Milou__ het volgende:
[..]
Wie is er hier al vanaf het begin dan?
quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:14 schreef Milou__ het volgende:
[..]
Wie is er hier al vanaf het begin dan?
Dat kan je dan ook doen hoorquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:14 schreef Piles het volgende:
Voor mezelf hou ik daar niet van, wil me 100% onder controle houden![]()
Nouja, ik heb die onderzoeken niet gedaan. Toch is hier in Nederland de alcohol ook steeds meer het probleem. Maar er is in de afgelopen 15 jaar eerst een enorme stijging van drinkende kinderen gekomen. Die zijn nu nog niet allemaal volwassen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Daarentegen zijn er wel landen waar alcohol een veel groter probleem is dan hier. Dus of het effect dat jij beschrijft op latere termijn wel zo duidelijk is, dan wil ik dan weer betwijfelen.
Ik draag Pili en Kuno aan voor de roddel dat Pili op Kuno zou vallenquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:13 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Nice
Misschien tijd voor een lijstje hoogtepunten/mooiste/humoristisch stage sc maken ?
Ik ben van mezelf al een vrolijk dansend persoon. Ik ben ook iemand die gerust danst als niet iedereen om me heen danst.. Maar ik ga niet alcohol drinken puur omdat ik dan losser wordt. Ik vind het niet lekker.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:11 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
dat had ik ook altijd, maar moet zeggen, met paar wijntjes kan de avond net wat anders zijn. Wat vrolijker, wat meer dansen, evt beetje sjansen.. Het is niet nodig, maar het kan wel een extra iets geven.
behalve natuurlijk als je in een irritant persoon veranderd door drank
Nee, maar een groot deel ervan is dat wel.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:15 schreef Yesse het volgende:
[..]
Nouja, ik heb die onderzoeken niet gedaan. Toch is hier in Nederland de alcohol ook steeds meer het probleem. Maar er is in de afgelopen 15 jaar eerst een enorme stijging van drinkende kinderen gekomen. Die zijn nu nog niet allemaal volwassen.
dat is ook niet lekker neequote:Op donderdag 12 juni 2008 14:18 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik ben van mezelf al een vrolijk dansend persoon. Ik ben ook iemand die gerust danst als niet iedereen om me heen danst.. Maar ik ga niet alcohol drinken puur omdat ik dan losser wordt. Ik vind het niet lekker.
Nee maar het gaat ook niet om het alcoholprobleem later maar dat de hersenen van kinderen niet goed kunnen volgroeien/ontwikkelen zo en daardoor vooral het gedeelte van "beslissingen maken" niet goed ontwikkelen.. En dat is dan wel weer een probleemquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:18 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nee, maar een groot deel ervan is dat wel.
Maar een alcoholprobleem ontwikkel je in mijn ogen niet door op jongere leeftijd al eens iets te drinken. Als daar een duidelijk causaal verband zou zijn, zou het probleem volgens mij veel groter zijn. Ik denk dat er veel andere sociaal (economische) oorzaken zijn waarbij het verband beter aangetoond kan worden.
En je krijgt Korsakov als toetjequote:Op donderdag 12 juni 2008 14:21 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik vind drank een mooi goed. Drank brengt mensen dichter bij elkaar, levert stof tot praten en zorgt voor de meest uiteenlopende geniale avondturen. Daarentegen komt het wel eens voor dat men van drank een behoorlijke kater krijgt, dat je niet meer controle hebt over je lichaam en dat het een hoop geld kost. Al met al zijn de voor- en nadelen tegen elkaar af te wegen.
Voor mij is de afweging snel gemaakt, die katers en dat geld gaan wel weer over, goede herinneringen en leuke avondturen blijven in gedachte!
Begin er dan niet over.quote:
Dat is algemeen bekend en daar zal vrijwel iedereen het met je eens zijn.quote:maar dat de hersenen van kinderen niet goed kunnen volgroeien/ontwikkelen zo en daardoor vooral het gedeelte van "beslissingen maken" niet goed ontwikkelen.. En dat is dan wel weer een probleem
Ik vind het ook goed spul.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:21 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik vind drank een mooi goed.
Dan is het toch juist goed dat ze er iets aan proberen te doenquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:23 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dat is algemeen bekend en daar zal vrijwel iedereen het met je eens zijn.
Dank jequote:Op donderdag 12 juni 2008 14:17 schreef Yesse het volgende:
Ik draag Pili en Kuno aan voor de roddel dat Pili op Kuno zou vallen
Ik ben dat totaal niet, en weiger ook om me moed in te drinken. Want zo ben ik gewoon niet.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:18 schreef Yesse het volgende:
Ik ben van mezelf al een vrolijk dansend persoon. Ik ben ook iemand die gerust danst als niet iedereen om me heen danst.. Maar ik ga niet alcohol drinken puur omdat ik dan losser wordt. Ik vind het niet lekker.
Ik zet hem neer..quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:17 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik draag Pili en Kuno aan voor de roddel dat Pili op Kuno zou vallen
Ik zeg ook niet dat het niet goed is.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:25 schreef Yesse het volgende:
[..]
Dan is het toch juist goed dat ze er iets aan proberen te doen
Er wordt ook wel eens gezegd dat af en toe een wijntje ook gezond isquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:25 schreef Yesse het volgende:
Nog even op een rijtje, de gevolgen van (te veel) drank:
[..]
Formuleer het dan wel even goed.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:25 schreef Yesse het volgende:
Nog even op een rijtje, de mogelijke gevolgen van (te veel) drank:
Daarnaast lijkt het me de grootste bullshit dat Nederlanders t.o.v. andere landen een groter probleem hebben met drank. Waren het bijvoorbeeld niet de Denen die langzamerhand wat van hun biertje tijdens de middagpauze afkomen, zijn het niet de Engelsen en de Belgen die veel meer een kroegencultuur kennen dan wij die kennen. Een cultuur die gevoedt wordt op alcohol consumptie? Zijn het niet de Russen die 's morgens bij het ontbijt een mok Wodka drinken?quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:18 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Maar een alcoholprobleem ontwikkel je in mijn ogen niet door op jongere leeftijd al eens iets te drinken. Als daar een duidelijk causaal verband zou zijn, zou het probleem volgens mij veel groter zijn. Ik denk dat er veel andere sociaal (economische) oorzaken zijn waarbij het verband beter aangetoond kan worden.
Dat staat er dan ook in.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:27 schreef Milou__ het volgende:
[..]
Er wordt ook wel eens gezegd dat af en toe een wijntje ook gezond is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |