quote:
Ik normaal ook maar had geen zinquote:Op donderdag 12 juni 2008 13:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik doe het altijd direct na het eten. Althans de pannen enzo, de rest gaat in de vaatwasser, maar met een grote wok enzo is dat lastig. Maar zo ben je er lekker snel weer klaar mee, als het steeds meer wordt, gaat het je ook steeds meer tegenstaan.
Dat MEEN je niet... wat een gekkenhuis zegquote:Op donderdag 12 juni 2008 13:57 schreef Yesse het volgende:
Gemiddeld aantal glazen in het weekend:
10 t/m 13 jarigen:
2,85
14 en 15-jarigen
5,27
Dat is (veel) meer dan ik drink..quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:57 schreef Yesse het volgende:
10 t/m 13 jarigen:
2,85
14 en 15-jarigen
5,27
quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:57 schreef Houniet het volgende:
[..]
I know! [ afbeelding ].. [ afbeelding ] .
Ik dronk op mijn 13e ook vast wel minimaal gemiddeld 1-3 dagen in 4 weken. Op mijn 14e en 15e begon het pas regelmatig te worden. Ik was er ook vrij vroeg bij met uitgaan (cafe van het jongerencentrum op mijn 14e).quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:56 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ik was er ook vrij vroeg bij.. maar niet in de getallen, zeg maar
Volgens onderzoeken enzo komt het doordat ouders tegenwoordig steeds makkelijker worden. Nouja, als ze thuis drinken/dronken worden maakt het niet uitquote:Op donderdag 12 juni 2008 13:57 schreef jackson het volgende:
[..]
Dat MEEN je niet... wat een gekkenhuis zeg
Dat is best veel jaquote:Op donderdag 12 juni 2008 13:55 schreef Yesse het volgende:
Gemiddelde alcoholconsumptie per vier weken van 10- tot en met 15-jarigen die alcohol drinken
10 t/m 13 jarigen:
3-4 dagen per week: 15%
1-2 dagen per week: 35%
1-3 dagen in de 4 weken: 44%
geen: 1 %
In het ziekenhuis in Delft hebben ze maar een apart afdeling draaien voor alcoholvergiftiging bij kinderen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:57 schreef jackson het volgende:
[..]
Dat MEEN je niet... wat een gekkenhuis zeg
Ze kunnen iig niet met drank op gaan autorijdenquote:Op donderdag 12 juni 2008 13:59 schreef Yesse het volgende:
Volgens onderzoeken enzo komt het doordat ouders tegenwoordig steeds makkelijker worden. Nouja, als ze thuis drinken/dronken worden maakt het niet uit
0quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:59 schreef Cuegirllie het volgende:
Wat is het drinkgedrag onder de stage SC-ers dan?
Een 15-jarige die 5 glazen bier in een weekend drinkt, dat vind ik niet zo schokkend. Volgens mij ligt het gemiddelde hier in de noordkop aanzienlijk hoger.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:57 schreef Yesse het volgende:
10 t/m 13 jarigen:
2,85
14 en 15-jarigen
5,27
Probleem is dat het ook gaat om het drinken opzich. of het nu lekker is of nietquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Een 15-jarige die 5 glazen bier in een weekend drinkt, dat vind ik niet zo schokkend. Volgens mij ligt het gemiddelde hier in de noordkop aanzienlijk hoger.
Ja.. maar je hersenen zijn pas op je 24ste volgroeidquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Een 15-jarige die 5 glazen bier in een weekend drinkt, dat vind ik niet zo schokkend. Volgens mij ligt het gemiddelde hier in de noordkop aanzienlijk hoger.
Maar normaal is het nietquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Speciale reden daarvoor?quote:
Delftquote:Op donderdag 12 juni 2008 13:59 schreef PieterBas het volgende:
[..]
In het ziekenhuis in Delft hebben ze maar een apart afdeling draaien voor alcoholvergiftiging bij kinderen.
Veel te veel hier.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:59 schreef Cuegirllie het volgende:
Ja klopt. Maar waar dat vandaan komt weten ze nog niet.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Overigens vandaag in het nieuws dat er een 'kleine daling' is. Klein? Meisjes die alcohol drinken, dat is van 68% naar 48% gegaan ofzo, 20 procentpunt van 68% vind ik toch geen kleine daling.
Met een feestje of met stappen een paar glazen wijnquote:Op donderdag 12 juni 2008 13:59 schreef Cuegirllie het volgende:
We gaan niet nog eens uitweiden over normaal en normen.quote:
Niet lekker is wel de belangrijkste, en ook wel een hekel aan moeten drinken om het gezellig te hebben.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:01 schreef Cuegirllie het volgende:
Speciale reden daarvoor?
Idd, wat daar allemaal voor volk vandaan komtquote:
Misschien heeft de overheid voor het eerst een effectieve reclamecampagne bedacht.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:01 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar waar dat vandaan komt weten ze nog niet.
Er zijn in die periode wel heel veel reclames/campagnes geweest om alcoholgebruik bij kinderen terug te dringen. Misschien werkt het?
Mezelf dan ook maar:quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:59 schreef Cuegirllie het volgende:
Ik vind het gewoon lekker om een paar glaasjes wijn te drinken....en ik kan het nuchter ook prima gezellig hebbenquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Niet lekker is wel de belangrijkste, en ook wel een hekel aan moeten drinken om het gezellig te hebben.
Dan houdt het idd op jaquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:03 schreef Piles het volgende:
Niet lekker is wel de belangrijkste, en ook wel een hekel aan moeten drinken om het gezellig te hebben.
Als jij het nu gezellig kunt hebben zonder drank, kan het moeten drinken om het gezellig te hebben nooit een reden zijn voor jou om niet te drinken. Dat is immers dan niet het geval.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik stap wel eens in Delft..quote:
Klopt en ze hebben de reclames nu eindelijke en keer op de ouders gerichtquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Misschien heeft de overheid voor het eerst een effectieve reclamecampagne bedacht.
Nou ja, de media heeft er natuurlijk veelvuldig aandacht een besteed en de extreme gevallen komen ook steeds meer in de media. Dat zal zeker effect hebben. Het is alleen lastig om een duidelijk causaal verband te leggen.
quote:Van de jongeren die aangeven wel alcohol te drinken maar het niet kopen geeft het
overgrote deel (71%) aan dat de ouders dit voor hen kopen. Daarnaast worden de nietkopers
nogal eens in alcohol voorzien door vriend(inn)en (17%).
Nee, maar daardoor wel een hekel aan alcohol gekregen. Ook om wat sommige dronken mensen allemaal doen bijvoorbeeldquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Als jij het nu gezellig kunt hebben zonder drank, kan het moeten drinken om het gezellig te hebben nooit een reden zijn voor jou om niet te drinken. Dat is immers dan niet het geval.
Ouders die het voor hun kinderen kopenquote:
Raar volkquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:03 schreef Piles het volgende:
Idd, wat daar allemaal voor volk vandaan komt![]()
Ik vind dat die eer voor jou isquote:
Heb ik ook wel een beetje. Is misschien niet-drinkers eigen. Omdat je wel vaak mensen ziet die alleen drinken omdat ze er "los" van worden. En dan heb je een beetje zoiets van; waarom is dat nodig?quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, maar daardoor wel een hekel aan alcohol gekregen. Ook om wat sommige dronken mensen allemaal doen bijvoorbeeld
Zo houd je het wellicht wel beter onder controle. Zoals een vader van een vriend al eens zei: Ik heb liever dat hij zijn eerste bier thuis drinkt waar ik bij ben, dan dat hij het op straat doet zonder dat ik het weet.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:05 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Ouders die het voor hun kinderen kopen
Laat ze dan moeite doen voor hun drank
Iddquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:06 schreef Yesse het volgende:
Heb ik ook wel een beetje. Is misschien niet-drinkers eigen. Omdat je wel vaak mensen ziet die alleen drinken omdat ze er "los" van worden. En dan heb je een beetje zoiets van; waarom is dat nodig?
Laat Cali het maar doenquote:
Tuurlijk niet, ja of ze moeten zo braaf zijn om alleen datgene te drinken wat ze thuis krijgenquote:Op donderdag 12 juni 2008 14:06 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Zo houd je het wellicht wel beter onder controle. Zoals een vader van een vriend al eens zei: Ik heb liever dat hij zijn eerste bier thuis drinkt waar ik bij ben, dan dat hij het op straat doet zonder dat ik het weet.
Cali opent.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:07 schreef Yesse het volgende:
Kunnen we niet beter gewoon de laatste nemen? Volgens mij wilt iedereen openen nu
Beste optiequote:Op donderdag 12 juni 2008 14:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Laat degene die het snelst is (en niet openen voordat deze vol is) het maar doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |