Dan kunnen ze ook niet lid worden.quote:
Nee, tegen het verdrag mogen ze best stemmen als ze het verdrag niet goed vinden. Ik vind het zelf ook niet zo'n fantastisch verdrag. Het gaat me om de ondankbare en oneigenlijke anti-Europa sfeer die je nu ineens in de campagnes zag.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:37 schreef PJORourke het volgende:
Je moet dus voor een verdrag stemmen omdat je in het verleden veel geld hebt gekregen?Dat is wederom van die waardeloze ja-kampargumentatie.
Ja, in 2008 misschien, maar in Ierland is veel meer geld gepompt hoor.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja maar het lidmaatschap wat er betaald moet worden aan de EU is veel meer dan de Ieren subsidie hebben gekregen.
Als jij mij nou 100 euro geeft, mag je lid worden van mijn club en dan krijg je weer 35 euro subsidie terug om te besteden en haal het niet in je hoofd om ondankbaar te zijnquote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:42 schreef Pool het volgende:
[..]
Het gaat me om de ondankbare en oneigenlijke anti-Europa sfeer die je nu ineens in de campagnes zag.
Nouja, ik heb nog niemand een punt horen noemen wat echt onmogelijk is zonder dat we één EU zijn. Tot nu toe heeft geen één voordeel die mij heeft weten te bereiken. Misschien dat jij er dan maar één moet noemen om de nee-stemmers over te halen?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:19 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Gevalletje domme burgers die Nee stemmen tegen alles wat ze niet snappen, of gevalletje EU die totaal niet kan uitleggen waarom het goed is om voor te stemmen?
Maar buiten die subsidie om, de subsidie is maar een klein verhaal, hebben ze ook door de vrije handel in goederen en diensten veel bedrijfstakken opgezet en multinationals aangetrokken.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als jij mij nou 100 euro geeft, mag je lid worden van mijn club en dan krijg je weer 35 euro subsidie terug om te besteden en haal het niet in je hoofd om ondankbaar te zijn
Om even een paar internationale handeltjes te doen heb je natuurlijk geen bureaucratische EU + grondwet nodig.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:46 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar buiten die subsidie om, de subsidie is maar een klein verhaal, hebben ze ook door de vrije handel in goederen en diensten veel bedrijfstakken opgezet en multinationals aangetrokken.
Bijna alle Helpdesks van grote Europese bedrijven zitten in Dublin, Apple is er gaan zitten, Microsoft heeft er een groot kantoor... Allemaal door de EU.
Kom op zeg, dankbaarheid zie je nooit in de politiek. Denk maar aan het afserveren van Churchill in 1945.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:42 schreef Pool het volgende:
Nee, tegen het verdrag mogen ze best stemmen als ze het verdrag niet goed vinden. Ik vind het zelf ook niet zo'n fantastisch verdrag. Het gaat me om de ondankbare en oneigenlijke anti-Europa sfeer die je nu ineens in de campagnes zag.
De grondwet is er mede om expansie te vereenvoudigen. Meer vrije handel en meer lidstaten met toekostige werkgelegenheid en goedekope werknemers.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Om even een paar internationale handeltjes te doen heb je natuurlijk geen wel de bureaucratische EU maar niet meteen de grondwet nodig.
Onzin. Allemaal door de lage belasting. Waar haal je deze propaganda vandaan?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:46 schreef SicSicSics het volgende:
Maar buiten die subsidie om, de subsidie is maar een klein verhaal, hebben ze ook door de vrije handel in goederen en diensten veel bedrijfstakken opgezet en multinationals aangetrokken.
Bijna alle Helpdesks van grote Europese bedrijven zitten in Dublin, Apple is er gaan zitten, Microsoft heeft er een groot kantoor... Allemaal door de EU.
Crap.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:51 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
De grondwet is er mede om expansie te vereenvoudigen. Meer vrije handel en meer lidstaten met toekostige werkgelegenheid en goedekope werknemers.
En Ierland heeft wel degelijk aan de EU te danken dat er een vrij verkeer van goederen en diensten is binnen de EU. Zonder dit vrije verkeer hadden deze grote bedrijven hier nooit en te nimmer gaan zitten!
EFTA is er ook nog, veel beter dan de EUSSR.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:51 schreef SicSicSics het volgende:
De grondwet is er mede om expansie te vereenvoudigen. Meer vrije handel en meer lidstaten met toekostige werkgelegenheid en goedekope werknemers.
En Ierland heeft wel degelijk aan de EU te danken dat er een vrij verkeer van goederen en diensten is binnen de EU. Zonder dit vrije verkeer hadden deze grote bedrijven hier nooit en te nimmer gaan zitten!
Een lage belasting die zonder de EU niet mogelijk was geweest.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:51 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Onzin. Allemaal door de lage belasting. Waar haal je deze propaganda vandaan?
Daar verschillen de meningen over...quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Crap.
Een grondwet is niet nodig en een heel bureaucratisch apparaat al helemaal niet.
Dat durf ik te betwijfelen.quote:En zonder de bureaucratische EU hadden die bedrijven hier ook gezeten.
Dit is werkelijk belachelijk.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:53 schreef SicSicSics het volgende:
Een lage belasting die zonder de EU niet mogelijk was geweest.
Die meningen kloppen niet. De enige voor wie Europa wel werkt is voor de ambtenaren.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:54 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Daar verschillen de meningen over...
[..]
Ik weet het zeker.quote:Dat durf ik te betwijfelen.
Bij Ierland was het dus meer andersom. 35 euro lidmaatschap en 100 euro terug.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als jij mij nou 100 euro geeft, mag je lid worden van mijn club en dan krijg je weer 35 euro subsidie terug om te besteden en haal het niet in je hoofd om ondankbaar te zijn
Ik weet niet wat hier van waar is, maar dit spoort natuurlijk ook niet.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:56 schreef Pool het volgende:
[..]
Bij Ierland was het dus meer andersom. 35 euro lidmaatschap en 100 euro terug.
Werkelijk?quote:
Sure... Iedereen is gek want ik heb gelijk...quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:55 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die meningen kloppen niet. De enige voor wie Europa wel werkt is voor de ambtenaren.
Ik weet ook zeker dat de aarde plat is...quote:Ik weet het zeker.
Denk nou even logisch na, er werd al handel gedreven voordat bureaucratische Europa bestond.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:00 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Sure... Iedereen is gek want ik heb gelijk...![]()
[..]
Ja dat dacht ik dus al.quote:Ik weet ook zeker dat de aarde plat is...
Ik zeg ook niet dat het er niet was, ik zeg dat het beter/gemakkelijker is geworden sinds de Unie.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Denk nou even logisch na, er werd al handel gedreven voordat bureaucratische Europa bestond.
quote:Ja dat dacht ik dus al.
Ja, want belastingen zijn - voorlopig nog steeds - een aangelegenheid die puur voor de lidstaten is. Het verdrag zou dat wijzigen, maar dat lijkt me redelijk morsdood.quote:
Dus je denkt dat het geld van de Unie wat naar Ierland is gestroomd er niet toe heeft geleidt dat Ierland haar belastingen niet of minder hoefde te verhogen?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:04 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja, want belastingen zijn - voorlopig nog steeds - een aangelegenheid die puur voor de lidstaten is. Het verdrag zou dat wijzigen, maar dat lijkt me redelijk morsdood.
Het is nog steeds even makkelijk/moeilijk als vroeger. Handel is handel.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:04 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het er niet was, ik zeg dat het beter/ghemakkelijker is geworden sinds de Unie.
Standaard Europa praatjes, eerst een land paaien, even tijdelijk kunstmatig de economie pimpen en als Europa het land binnen heeft dan stort het in elkaar.quote:En de economische groei van Ierland is als een raket gegaan na toetredeing tot de Unie, om daarvan te zeggen dat het ook zo was gegaan zonder deze toetreding is gewoon dom.
[..]
Vanuit de basis geredeneerd wel ja.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:06 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is nog steeds even makkelijk/moeilijk als vroeger. Handel is handel.
Standaard anti-Europa praatjes!quote:Standaard Europa praatjes, eerst een land paaien, even tijdelijk kunstmatig de economie pimpen en als Europa het land binnen heeft dan stort het in elkaar.
En dat is wat die Ieren dondersgoed beseffen. Je moet naar "morgen" kijken.
Ik meende me te herinneren dat de PVDA en D'66 tegen waren? Foutje van mijn kant dan.quote:Op donderdag 12 juni 2008 23:44 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Laten we die bewering eens nader onderzoeken.
CDA was vóór (41 zetels in de huidige Tweede Kamer)
PvdA was vóór (33 zetels)
VVD was vóór (22 zetels)
GroenLinks was vóór (7 zetels)
D66 was vóór (3 zetels)
In totaal hebben de partijen die vóór de Europese Grondwet waren op dit moment dus 106 zetels in de Tweede Kamer. Dat is een ruime meerderheid (meerderheid is vanaf 75+1 zetels).
Eenvoudig gezegd: je praat onzin.
D66 tegen? Een grotere Europartij bestaat niet in Den Haagquote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:12 schreef Sora het volgende:
[..]
Ik meende me te herinneren dat de PVDA en D'66 tegen waren? Foutje van mijn kant dan.
Leg 's uit?quote:
Juist door middel van dit verdrag wordt het er allemaal een stuk democratischer op, de EC krijgt (eindelijk) meer macht, en zelfs lidstaten krijgen nog altijd een grote vinger in de pap.quote:met totalitaire trekjes.
quote:Dr Kuyperstraat 9
2514 BA The Hague
City: The Hague
Phone: +31 (0)70 363 0993
Fax: +31 (0)70 361 7604
Web Site: http://www.irishembassy.nl/html/00_frame_000.html
Email: info@irishembassy.nl
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:06 schreef MrX1982 het volgende:
Het feit dat alleen de Ieren een referendum hebben is al een argument om de EU zoals dat nu gaat te verwerpen.
Je spreekt jezelf trouwens wel tegen.quote:Een bureaucratisch monster met totalitaire trekjes.
Dat vetorecht is niet verschrikkelijk, zolang er geen volwaardig Europees Parlement is met internationale partijen waarbij je als Nederlander ook op een goede Engelse kandidaat kunt stemmen.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:18 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Leg 's uit?
[..]
Juist door middel van dit verdrag wordt het er allemaal een stuk democratischer op, de EC krijgt (eindelijk) meer macht, en zelfs lidstaten krijgen nog altijd een grote vinger in de pap.
En dat verschrikkelijke vetorecht verdwijnt eindelijk.
Democratisch word het pas als de burgers meer invloed krijgen en dus niet een benoemde president, niet een benoemde europese commissie.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:18 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Leg 's uit?
[..]
Juist door middel van dit verdrag wordt het er allemaal een stuk democratischer op, de EC krijgt (eindelijk) meer macht, en zelfs lidstaten krijgen nog altijd een grote vinger in de pap.
En dat verschrikkelijke vetorecht verdwijnt eindelijk.
Ik geef je gelijk, maar dan komen we toch dichtbij Europese superstaat (waar ik niet tegen ben, overigens. Maar een hoop mensen wel)quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:23 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat vetorecht is niet verschrikkelijk, zolang er geen volwaardig Europees Parlement is met internationale partijen waarbij je als Nederlander ook op een goede Engelse kandidaat kunt stemmen.
Gaat het in Nederland anders dan? Wij hebben toch ook geen gekozen president? Of een gekozen regering?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:25 schreef Sora het volgende:
[..]
Democratisch word het pas als de burgers meer invloed krijgen en dus niet een benoemde president, niet een benoemde europese commissie.
Nee, want dat geld was geearmarkt. Belastingen "hoef" je overigens niet te verhogen, dat is een keuze naar gelang je hang naar geldsmijterij.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:06 schreef SicSicSics het volgende:
Dus je denkt dat het geld van de Unie wat naar Ierland is gestroomd er niet toe heeft geleidt dat Ierland haar belastingen niet of minder hoefde te verhogen?
Nee, het hoeft geen superstaat te worden, liever niet zelfs, zolang je de competenties maar goed verdeelt en duidelijk vastlegt. Over zaak A gaat dan de Nederlandse wetgever, terwijl over zaak B de Europese wetgever gaat. Zo'n Europese wetgever moet dan juist niet "mijn" land vertegenwoordigen, maar de Europese burgers.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:27 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Ik geef je gelijk, maar dan komen we toch dichtbij Europese superstaat (waar ik niet tegen ben, overigens. Maar een hoop mensen wel)
Maar het gaat er juist om dat die mensen die je kiest "jouw" land vertegenwoordigen.
En dus is het goed om zo'n totalitair monster op te tuigen?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:28 schreef Hendrik_ het volgende:
Gaat het in Nederland anders dan? Wij hebben toch ook geen gekozen president? Of een gekozen regering?
De politici van de lidstaten zijn maar wat graag uit op nog meer macht. Het verbaast me niets dat naast Ierland geen enkel ander land een referendum heeft gehouden. Politici zijn doodsbang dat hun speeltje door de burgers van Europa wordt verworpen met goede redenen.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:21 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
[..]
Je spreekt jezelf trouwens wel tegen.
Het was aan de lidstaten zelf om te beslissen hoe zij deze verdragen al dan niet "goedkeurden", maar jij had dus liever gezien dat Europa het aan zijn lidstaten opdrong om een referendum te houden?
Wat wil je nou? Nóg meer invloed vanuit Brussel?![]()
idd ...juist lage belastingen leiden vaak tot betere werkgelegenheid etc etcquote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:30 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, want dat geld was geearmarkt. Belastingen "hoef" je overigens niet te verhogen, dat is een keuze naar gelang je hang naar geldsmijterij.
quote:of je nu onder de sabel van napoleon of het werkkamp van Adolfje
dan wel het pennetje van balkenende gedwongen wordt je bek dicht te houden.
Europa bewijst met het gebrek aan referenda in "haar provincien" duidelijk een gebrek aan vrijheid en mening van het individu.
Helaas mijn Frans is te zwak om het verzoek tot bedank kaartjes voor de Nee stem aldaar te plaatsen, maar let op mijn woorden. De regering zal hier waarschijnlijk proberen het referndum over te doen nadat ze er iets succesvoller in geweest zijn de bevolking bang te maken.
Het zou fijn zijn als de bevolking van Frankrijk en Nederland hun stem toch nog laat horen en hen die het lef gehad hebben een met de palm naar voren gerichte wijs en middelvinger naar brussel op te steken een hart onder de riem steken en de respecrtievbelijke ambasades met bloemetjes kaartjes en mailtjes overlaadt.
En eventuele Fracofielen/phonen die bovenstaande op een froggie forum willen plaatsen.....ga gaarne uw gang.
Het is onzin om te zeggen dat "dus" Europa een totalitair monster is.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:34 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En dus is het goed om zo'n totalitair monster op te tuigen?
Is Nederland dan ook echt democratisch? nee, alles behalve. Als je de vergelijking trekt met amerika (het andere uiterste) hebben we meer weg van een dictatuur dan van een democratie. Zo erg is het natuurlijk niet, maar het zou wel wat meer mogen.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:28 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Gaat het in Nederland anders dan? Wij hebben toch ook geen gekozen president? Of een gekozen regering?
Als je een totalitaire staat voorstaat wel ja.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:34 schreef SCH het volgende:
Zo zie je maar dat referenda onzinnige instrumten zijn.
Inderdaad, kutvolk stemt niet op datgene wat ik wil, referenda zijn kut.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:34 schreef SCH het volgende:
Zo zie je maar dat referenda onzinnige instrumten zijn.
Is Nederland dan perfect? Dat zie ik niemand in deze thread beweren. 'Maar zij doen het ook' lijkt me geen goede manier om een club als de EU te besturen.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:28 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Het is een totalitair monster, maar jij probeert dat recht te lullen door te wijzen op de weeffouten in het Nederlandse systeem, dat inderdaad ook zeer gebrekkig is. Maar geen reden om er nog een politbureau boven op te gooien.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:36 schreef Hendrik_ het volgende:
Het is onzin om te zeggen dat "dus" Europa een totalitair monster is.
Dat geld was wat?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:30 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, want dat geld was geearmarkt. Belastingen "hoef" je overigens niet te verhogen, dat is een keuze naar gelang je hang naar geldsmijterij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |