mag, maar ik snap de vraag niet.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 13:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
@ Argento
Mag ik hier nog een reactie op?
Daar was ik al bang voor...... want je degradeert mensen tot instrument van een economie.....Een mens is toch meer dan dat...quote:
Het is een hypocriete stelling omdat bedrijven mogelijk zijn omdat er een gemeenschap is. Bedrijven ZIJN gemeenschappen die gebruik maken van andere gemeenschappen (landen, organisaties overheid) om te kunnen functioneren. Ze zullen dus een bijdrage moeten leveren aan die gemeenschappen uit eigenbelang.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 13:16 schreef Argento het volgende:
[..]
Last time I checked neemt ieder individu deel aan het economisch verkeer en is ieder individu dus drager van vermogensrechten.
Toon mij een individu die niet deelneemt aan het economisch verkeer, geen drager is van vermogensrechten, en toch deelneemt aan het maatschappelijk leven. Ik zie niet hoe je die twee los van elkaar kunt zien, dus ja, de kern van het individu als onderdeel van de maatschappij is gelegen in het feit dat hij als drager van vermogensrechten deelneemt aan het economisch verkeer.
Hoe de samenleving er duizenden jaren geleden uitzag vind ik in dit verband inderdaad niet zo boeiend.
je bedoelt of iemand een identiteit heeft of mag hebben als hij om welke reden dan ook niet kan werken? Natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 13:21 schreef EchtGaaf het volgende:
Mag iemand iemand zijn als hij/ zij om wat voor reden dan ook niet kan werkten.....?
Overdrijven is ook een vak. Uitgangspunt is dat ieder volwassen mens zelf in zijn levensonderhoud dient te voorzien. Dat heeft niks met degraderen te maken. Het is gewoon niet vanzelfsprekend om jouw lasten op anderen af te wentelen.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 13:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor...... want je degradeert mensen tot instrument van een economie.....Een mens is toch meer dan dat...
Andere poging:
Mag iemand iemand zijn als hij/ zij om wat voor reden dan ook niet kan werkten.....?
precies. en als je zou betogen dat die toplui er vanuit hun eigen belang goed aan zouden doen hun salarisstijgingen te beteugelen, dan is dat een heel valide betoog. In ieder geval een stuk beter houdbaar dan de suggestie dat ze hun salarisstijgingen zouden MOETEN beteugelen omdat het niet eerlijk zou zijn jegens diegenen die die stijgingen niet hebben.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 13:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is een hypocriete stelling omdat bedrijven mogelijk zijn omdat er een gemeenschap is. Bedrijven ZIJN gemeenschappen die gebruik maken van andere gemeenschappen (landen, organisaties overheid) om te kunnen functioneren. Ze zullen dus een bijdrage moeten leveren aan die gemeenschappen uit eigenbelang.
Het is natuurlijk verleidelijk om die afhankelijkheid te ontkennen als het je geld kost, maar ook schadelijk. Het debat over topinkomens is daar een symptoom van, net zoals vroeger debatten over de verantwoordelijkheid van bedrijven in milieuvraagstukken.
Zelfs DIE stelling is houdbaar aangezien meneer de topmanager niet in zijn eentje het bedrijfsresultaat voor elkaar gebokst heeft. Daar heeft iedere medewerker uit de onderneming aan bijgedragen. Als je dan vervolgens jezelf 30% extra toebedeelt en je medewerkers op de nul lijn wilt houden met een flut verhaal over "concureren met buitenlandse CEO salarissen" dan dienen wat mij betreft de pek en veren tevoorschijn gehaald te worden.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 14:09 schreef Argento het volgende:
[..]
precies. en als je zou betogen dat die toplui er vanuit hun eigen belang goed aan zouden doen hun salarisstijgingen te beteugelen, dan is dat een heel valide betoog. In ieder geval een stuk beter houdbaar dan de suggestie dat ze hun salarisstijgingen zouden MOETEN beteugelen omdat het niet eerlijk zou zijn jegens diegenen die die stijgingen niet hebben.
Daar bestaat de WAO voor.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vraag je je werkelijk nooit af, dat er mensen zijn die niet KUNNEN werken?
nu weet ik het zeker: EchtGaaf, Klopkoek en rebel6 is één en dezelfde user.quote:
Thank you.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:17 schreef Klopkoek het volgende:
Owja, applausje voor EchtGaaf.
Ja, je inlevingsvermogen is dan ook briljant.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 17:58 schreef Argento het volgende:
[..]
nu weet ik het zeker: EchtGaaf, Klopkoek en rebel6 is één en dezelfde user.
En de rest kan gewoon werken en moet mijn inziens dat ook gewoon gaan doen.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 12:35 schreef Boze_Appel het volgende:
De groep die echt te ziek, zwak en misselijk is om (parttime) werk te verrichten is echt klein.
Met het laatste laat je zien hoe onwetend je bent. Je hebt werkelijk geen benul hoe erg het met je moet zijn om nog voor een arbeidsongeschiktheidsuitkering in aanmerking te komen....(WIA)quote:Op vrijdag 13 juni 2008 13:47 schreef MMWhOPS het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak. Uitgangspunt is dat ieder volwassen mens zelf in zijn levensonderhoud dient te voorzien. Dat heeft niks met degraderen te maken. Het is gewoon niet vanzelfsprekend om jouw lasten op anderen af te wentelen.
Verder, waar leg je de lat om vast te stellen of iemand wel of niet meer kan werken? Die lat, zo menen velen waaronder ik, ligt nogal laag in Nederland. Te laag.
In ieder geval het geld op de eerste plaats stellen. Vanuit religieus oogpunt aanbidden zij slechts de mammon, de afgod van het geld.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:17 schreef Klopkoek het volgende:
Opvallend hoe 'liberalen' (imo zijn het gewoon economisch conservatieven, het 19e eeuwse liberalisme had een heel ander karakter en doel) hier de Marxistische analyse onderschrijven dat de economie de bovenbouw bepaalt.
Het zijn stiekum gewoon Marxisten die op zoveel mogelijk macht en geld uit zijn
Nou prima, dan heb je toch ook niet andermans geld nodig om dat probleem op te lossen?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 18:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, je inlevingsvermogen is dan ook briljant.![]()
Nee, gelukkig zijn er mensen die bij het oplossen van problemen de MENS centraal durven stellen ipv het verdomde geld.
In beginsel niet. Maar het kan wmb niet zo zijn dat de minima er % het meeste op achteruit gaan. Daar pas ik voor.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 18:19 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Nou prima, dan heb je toch ook niet andermans geld nodig om dat probleem op te lossen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |