abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59361594
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

@ Argento

Mag ik hier nog een reactie op?
mag, maar ik snap de vraag niet.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_59361669
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:17 schreef Argento het volgende:

[..]

mag, maar ik snap de vraag niet.
Daar was ik al bang voor...... want je degradeert mensen tot instrument van een economie.....Een mens is toch meer dan dat...

Andere poging:

Mag iemand iemand zijn als hij/ zij om wat voor reden dan ook niet kan werkten.....?

[ Bericht 7% gewijzigd door EchtGaaf op 13-06-2008 13:27:51 ]
  vrijdag 13 juni 2008 @ 13:34:20 #183
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_59361970
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:16 schreef Argento het volgende:

[..]

Last time I checked neemt ieder individu deel aan het economisch verkeer en is ieder individu dus drager van vermogensrechten.

Toon mij een individu die niet deelneemt aan het economisch verkeer, geen drager is van vermogensrechten, en toch deelneemt aan het maatschappelijk leven. Ik zie niet hoe je die twee los van elkaar kunt zien, dus ja, de kern van het individu als onderdeel van de maatschappij is gelegen in het feit dat hij als drager van vermogensrechten deelneemt aan het economisch verkeer.

Hoe de samenleving er duizenden jaren geleden uitzag vind ik in dit verband inderdaad niet zo boeiend.
Het is een hypocriete stelling omdat bedrijven mogelijk zijn omdat er een gemeenschap is. Bedrijven ZIJN gemeenschappen die gebruik maken van andere gemeenschappen (landen, organisaties overheid) om te kunnen functioneren. Ze zullen dus een bijdrage moeten leveren aan die gemeenschappen uit eigenbelang.

Het is natuurlijk verleidelijk om die afhankelijkheid te ontkennen als het je geld kost, maar ook schadelijk. Het debat over topinkomens is daar een symptoom van, net zoals vroeger debatten over de verantwoordelijkheid van bedrijven in milieuvraagstukken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_59362256
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:21 schreef EchtGaaf het volgende:
Mag iemand iemand zijn als hij/ zij om wat voor reden dan ook niet kan werkten.....?
je bedoelt of iemand een identiteit heeft of mag hebben als hij om welke reden dan ook niet kan werken? Natuurlijk.

maar ik zie niet in wat dat te maken heeft met de vaststelling dat het krijgen van geld zonder tegenprestatie een uitzondering is.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_59362377
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Daar was ik al bang voor...... want je degradeert mensen tot instrument van een economie.....Een mens is toch meer dan dat...

Andere poging:

Overdrijven is ook een vak. Uitgangspunt is dat ieder volwassen mens zelf in zijn levensonderhoud dient te voorzien. Dat heeft niks met degraderen te maken. Het is gewoon niet vanzelfsprekend om jouw lasten op anderen af te wentelen.

Verder, waar leg je de lat om vast te stellen of iemand wel of niet meer kan werken? Die lat, zo menen velen waaronder ik, ligt nogal laag in Nederland. Te laag.
pi_59362925
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is een hypocriete stelling omdat bedrijven mogelijk zijn omdat er een gemeenschap is. Bedrijven ZIJN gemeenschappen die gebruik maken van andere gemeenschappen (landen, organisaties overheid) om te kunnen functioneren. Ze zullen dus een bijdrage moeten leveren aan die gemeenschappen uit eigenbelang.

Het is natuurlijk verleidelijk om die afhankelijkheid te ontkennen als het je geld kost, maar ook schadelijk. Het debat over topinkomens is daar een symptoom van, net zoals vroeger debatten over de verantwoordelijkheid van bedrijven in milieuvraagstukken.
precies. en als je zou betogen dat die toplui er vanuit hun eigen belang goed aan zouden doen hun salarisstijgingen te beteugelen, dan is dat een heel valide betoog. In ieder geval een stuk beter houdbaar dan de suggestie dat ze hun salarisstijgingen zouden MOETEN beteugelen omdat het niet eerlijk zou zijn jegens diegenen die die stijgingen niet hebben.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:10:19 #187
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_59364556
Niet mijn probleem.

&

Hadden ze maar betere keuzes moeten maken.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:19:21 #188
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_59364795
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 14:09 schreef Argento het volgende:

[..]

precies. en als je zou betogen dat die toplui er vanuit hun eigen belang goed aan zouden doen hun salarisstijgingen te beteugelen, dan is dat een heel valide betoog. In ieder geval een stuk beter houdbaar dan de suggestie dat ze hun salarisstijgingen zouden MOETEN beteugelen omdat het niet eerlijk zou zijn jegens diegenen die die stijgingen niet hebben.
Zelfs DIE stelling is houdbaar aangezien meneer de topmanager niet in zijn eentje het bedrijfsresultaat voor elkaar gebokst heeft. Daar heeft iedere medewerker uit de onderneming aan bijgedragen. Als je dan vervolgens jezelf 30% extra toebedeelt en je medewerkers op de nul lijn wilt houden met een flut verhaal over "concureren met buitenlandse CEO salarissen" dan dienen wat mij betreft de pek en veren tevoorschijn gehaald te worden.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 16:17:19 #189
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59366405
Opvallend hoe 'liberalen' (imo zijn het gewoon economisch conservatieven, het 19e eeuwse liberalisme had een heel ander karakter en doel) hier de Marxistische analyse onderschrijven dat de economie de bovenbouw bepaalt.

Het zijn stiekum gewoon Marxisten die op zoveel mogelijk macht en geld uit zijn
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 13 juni 2008 @ 16:17:53 #190
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59366425
Owja, applausje voor EchtGaaf.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 13 juni 2008 @ 16:46:54 #191
3542 Gia
User under construction
pi_59367205
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 12:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Vraag je je werkelijk nooit af, dat er mensen zijn die niet KUNNEN werken?
Daar bestaat de WAO voor.

Mensen die wel kunnen werken, maar in de bijstand blijven hangen, mogen wmb aangepakt worden.

Zij hebben nu, rekening houdend met subsidies en kwijtscheldingen, net zoveel als iemand die 40 uur werkt tegen het minimumloon. En dat moet m.i. niet kunnen.

Daar mag dan inderdaad wel een tegenprestatie tegenover staan. Zoals ik al noemde: wandelen met bejaarden en gehandicapten, boodschappen doen voor hulpbehoevenden enz.... Allemaal zaken die iedere bijstandsgerechtigde gewoon kan doen.
pi_59368818
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 16:17 schreef Klopkoek het volgende:
nu weet ik het zeker: EchtGaaf, Klopkoek en rebel6 is één en dezelfde user.
pi_59369000
quote:
Thank you.

Ik hoop met de vraag- en Argento begrijp hem echt niet- dat ik iets in hem los heb gemaakt.

Hij zou eens over zijn eigen schaduw heen kunnen springen.

ik hoop dat het hem echt een keer doordringt dat het leven heel wat meer is dan een economisch bestel op gang te houden. En dat een mens veel meer is dan een economisch instrument. Dat mensen zwakkeren niet in hun nek moeten aankijken als ze om wat voor reden dan ook niet kunnen deelnemen aan het arbeidsproces.

Mensen aan de onderkant zijn niet minder of slechter of luier dan mensen die het goed hebben getroffen.

Ik hoop werkelijk, dat Argento en anderen de MENS centraal gaan stellen ipv de economie.

Als ik ook maar ene klein stukje hen daarin kan laten bewegen, dan is de winst (in de goed zin van het woord) mij heel veel waard.
pi_59369045
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 17:58 schreef Argento het volgende:

[..]

nu weet ik het zeker: EchtGaaf, Klopkoek en rebel6 is één en dezelfde user.
Ja, je inlevingsvermogen is dan ook briljant.

Nee, gelukkig zijn er mensen die bij het oplossen van problemen de MENS centraal durven stellen ipv het verdomde geld.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 18:11:35 #195
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59369111
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 12:35 schreef Boze_Appel het volgende:
De groep die echt te ziek, zwak en misselijk is om (parttime) werk te verrichten is echt klein.
En de rest kan gewoon werken en moet mijn inziens dat ook gewoon gaan doen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_59369153
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 13:47 schreef MMWhOPS het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak. Uitgangspunt is dat ieder volwassen mens zelf in zijn levensonderhoud dient te voorzien. Dat heeft niks met degraderen te maken. Het is gewoon niet vanzelfsprekend om jouw lasten op anderen af te wentelen.

Verder, waar leg je de lat om vast te stellen of iemand wel of niet meer kan werken? Die lat, zo menen velen waaronder ik, ligt nogal laag in Nederland. Te laag.
Met het laatste laat je zien hoe onwetend je bent. Je hebt werkelijk geen benul hoe erg het met je moet zijn om nog voor een arbeidsongeschiktheidsuitkering in aanmerking te komen....(WIA)

En diegenen die een arbeidshandicap hebben, maar niet erg genoeg om in de WIA te komen (WAO bestaat niet meer) , die zijn helemaal zuur. Want geen werkgever neemt ze in dienst. Solidariteit bij werkgevers is een vloek in de kerk.
pi_59369219
quote:
Opvallend hoe 'liberalen' (imo zijn het gewoon economisch conservatieven, het 19e eeuwse liberalisme had een heel ander karakter en doel) hier de Marxistische analyse onderschrijven dat de economie de bovenbouw bepaalt.

Het zijn stiekum gewoon Marxisten die op zoveel mogelijk macht en geld uit zijn
In ieder geval het geld op de eerste plaats stellen. Vanuit religieus oogpunt aanbidden zij slechts de mammon, de afgod van het geld.

Krijg je een eerste plaats kut maatschappij voor terug.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 18:19:28 #198
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_59369316
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 18:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, je inlevingsvermogen is dan ook briljant.

Nee, gelukkig zijn er mensen die bij het oplossen van problemen de MENS centraal durven stellen ipv het verdomde geld.
Nou prima, dan heb je toch ook niet andermans geld nodig om dat probleem op te lossen?
pi_59369435
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 18:19 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Nou prima, dan heb je toch ook niet andermans geld nodig om dat probleem op te lossen?
In beginsel niet. Maar het kan wmb niet zo zijn dat de minima er % het meeste op achteruit gaan. Daar pas ik voor.

En ik ben nog steeds van mening dat overheid een schild voor de zwakken hoort te zijn. Lijkt me ook weinig mis mee als je een beschaafd land zou willen zijn en blijven.

Terecht dat KlopKoek het nodige verwacht van een partij als de PvdA. Zijn zorg is imo meer dan terecht, want de PvdA heeft al veel steken laten vallen rond verkiezingsbeloften.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 20:18:59 #200
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59372687
Ja EchtGaaf echt schandalig hoe simpel er wordt geroepen hier. Laat ik bijv. het argument nemen 'de onderkant is lui'. Stel dat het waar is, verdienen ze dan een achteruitgang? Er zijn twee mogelijkheden:

- Je verkoopt het als een correctie. Eerst kregen ze teveel, nu wordt er de noodzakelijke correctie uitgevoerd. Weinig overtuigend aangezien al een jaar of 30 de onderkant al flink heeft moeten inleveren.

- Je verkoopt het als een rechtvaardige status quo. "Armoede zorgt voor motivatie, het is daarom terecht dat de onderkant het niet al te breed heeft". Ook die redenatie klopt niet. Je moet immers nog steeds aannemelijk maken dat de inkomensval van dit jaar terecht is, hetzij door aan te tonen dat zij minder uren werken, hetzij door hun apathie aan te tonen.

Het is eigenlijk mijn algemene probleem met dit soort kreten. Het veronderstelt een status quo. Alsof mensen altijd al lui zijn geweest, altijd al dom, altijd al onbeschoft. Het roept vragen op waarom inkomenssituaties veranderen en hoe dat te verdedigen valt, en die vraag, die worden door de schreeuwers niet beantwoord.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over het internationale perspectief.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')