Nee, we willen dat elke werkplek / sector tot op 10 decimalen nauwkeurig een exacte afspiegeling vormt van de verdeling in de Nederlandse samenleving! Als ze nou gewoon eens lekker de boel met rust laten zal er hoogstwaarschijnlijk ook wel verandering in komen. Juist iets als PABO is nu er steeds meer 'hoogopgeleide' vrouwen komen erg in trek bij die vrouwen. Het ligt nog aardig dicht tegen de traditionele rol van huismoeder aan. Dat lijkt ook nog eens het extra effect te hebben dat basischooldocent(m/v) de kwalificatie vrouwenberoep heeft gekregen en daarom ook nog eens minder populair wordt onder mannen. Volgens mij valt daar voor de overheid vrij weinig in te sturen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 16:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, wat is het nou? Willen ze nou meer vrouwen, meer gehandicapten, meer allochtonen en nu weer meer mannen ... WAT?!?!
Ik alleen liever niet als scholier...quote:Op donderdag 12 juni 2008 16:20 schreef Picchia het volgende:
Ik vond het wel een goed idee om studenten naast hun studie te laten lesgeven. Als ze toch mensen tekort komen zou ik best een paar uurtjes per week een vak willen geven als bijbaantje.
Ja! Dan moet je voor een nieuwe baan naar een overheidsinstantie die uitzoekt bij welke sector / bedrijf er nog een optie is voor jou.quote:Op donderdag 12 juni 2008 16:22 schreef Monolith het volgende:
Nee, we willen dat elke werkplek / sector tot op 10 decimalen nauwkeurig een exacte afspiegeling vormt van de verdeling in de Nederlandse samenleving!
Ik wist niet dat jij nog een scholier was.quote:Op donderdag 12 juni 2008 16:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik alleen liever niet als scholier...
Scholier van het Leven,quote:Op donderdag 12 juni 2008 16:31 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik wist niet dat jij nog een scholier was.
Jong snel en wild wordt recht-door-zee, hyves en Lange Fransquote:‘Seks op televisie is uit’
Van onze verslaggever Maud Efting
gepubliceerd op 12 juni 2008 09:49, bijgewerkt op 12 juni 2008 15:31
AMSTERDAM - Alphons Martens (40) is programmaleider bij Veronica. En hij gaat het allemaal anders doen: de Veronica-meisjes gaan er definitief uit.
VergrotingVergroting
Deelnemers aan het EK-Lingerie (Kippa)
De bikini-meisjes halen van het EK Lingerie doen het minder goed dan de vorige keer. Hoe komt dat?
‘We zitten nu op 320 duizend kijkers. De vorige keer zaten we in de tweede week op 800 duizend. Ik denk dat de mensen tijdens dit EK minder zappen in de rust. Ze willen toch gewoon volgen wat er gebeurt. Maar het is wel het best scorende programma van de afgelopen dagen bij ons. Verder is het hopeloos tijdens dit EK – voor iedereen die geen voetbal uitzendt trouwens.’
Wordt dit de laatste EK Lingerie?
‘Waarschijnlijk wel, het past niet bij de kant die we nu ontwikkelen. Veronica wordt meer betrokken. We krijgen straks meer programma’s die ergens over gaan.’
Seks is uit?
‘Wat tv betreft denk ik wel dat seks uit is. Je kunt het wel steeds heftiger maken, maar nooit zo heftig als op internet. Bovendien: als het te heftig is, stoot het mensen af. Als je als zender wil groeien, dan houdt dat je tegen. Je ziet internationaal ook steeds minder ‘sexy reality’-series op de markt. Of kijk naar onze eigen serie, Undercover Lover. De eerste reeks ging goed, de tweede reeks liep minder.’
Stootte het ook adverteerders af?
‘Nou, in de reclameblokken eromheen vochten ze om een plekje hoor. Maar ze wilden het programma niet openlijk sponsoren.’
Dus de Veronica-meisjes en programma’s als Veronica’s Lekkerste gaan er definitief uit?
‘Ja.’
Waar gaat het straks dan wel over?
‘Het wordt een beetje een mannelijke zender voor mensen die hard werken, hard genieten en hard leven. Jonge mensen tussen de 13 en 35 die op Hyves en Youtube zitten. We hebben ook presentatoren aangetrokken, zoals Johnny de Mol en Lange Frans.’
Het programma Kamervragen van Lange Frans was geen succes.
‘Lange Frans heeft zich er goed doorheen geworsteld voor een eerste programma, maar qua kijkcijfers was het niet wat ik verwacht had. Het is ook wel een stap om als zender van Veronica’s lekkerste en Temptation Island naar Kamervragen te gaan. Het was té anders, té betrokken. Maar over een jaar of anderhalf zitten we daar wel.’
Veronica gaat ook in zee met GeenStijl. Gaat er nog iets veranderen aan die filmpjes van Rutger?
‘Ik vind het heel leuk wat ze doen, maar voor tv moet er meer snelheid in. Bij tv zijn mensen minder geneigd te wachten tot het afgelopen is. Op internet zie je bij GeenStijl soms hilarische filmpjes en soms filmpjes waarvan je denkt: mja, grappig. Dat kan niet meer. Het moet altíjd hilarisch zijn.’
quote:Libertarianism (and Neo-Conservatism) have at their core the belief that there is no such thing as society - all there is, and all there should be, are a bunch of individuals looking out for their own best interests.
This is flawed for a number of reasons - firstly, nobody is solely responsible for their own successes or failures; these depend upon a huge number of other people, some of whom they know and interact with directly, but many of whom they will never have any direct contact with. Secondly, their very well-being depends upon the existence of a functioning society, without which there is just chaos. What is perhaps worse, is that treating people in this way, as disconnected self-centred individuals is in some way a self-fulfilling prophecy. Once people are left to look after more and more of their own interests, they are forced to become self-centred individuals who have to spend the majority of their time simply making sure they are not being cheated by all the other self-centred individuals who have been created.
This is why Libertarianism is bashed. Libertarians themselves are bashed for another reason. Their concept of liberty is basically one of negative liberty i.e. they hate the thought that they might be not allowed to do something. But wat is noticeable is that these people are always sufficiently well off that they do not have to worry about their own positive liberty i.e. they have the resources to take advantage of their negative liberty. They pretend to be magnanimous in granting everybody the same negative liberties as they want themselves, but these are useless to all those people who lack the resources and/or ability to take advantage of them.
Misschien moet je ze dat eerst eens vragen? B_A, HenriO...is dat zo?quote:Libertarianism (and Neo-Conservatism) have at their core the belief that there is no such thing as society - all there is, and all there should be, are a bunch of individuals looking out for their own best interests.
Dat ligt aan de definitie van "society". Als het de maatschappij is zoals gesteld in het quotestukje van monolith, met maatschappelijk belang en dergelijke dan bestaat society niet. Dat stelt namelijk dat ik, mijn buurman, jij en een visser uit Urk dezelfde belangen hebben. Dat is uiteraard grote onzin en alhoewel er overstemmende belangen te vinden zullen zijn zoals veiligheid, ed. is er daarom nog niet sprake van een "society" of maatschappij.quote:Op donderdag 12 juni 2008 18:03 schreef Autodidact het volgende:
Misschien moet je ze dat eerst eens vragen? B_A, HenriO...is dat zo?
http://www.nu.nl/news/161(...)onder_de_douche.htmlquote:KOLLUM - Enkele gezinnen uit het Friese Kollum hebben twee jaar lang tijdens het douchen elektrische schokken gekregen. De schokken ontstonden doordat een van de bewoners uit de straat Reinaard een schroef in de muur had gedraaid die dwars door een stroomkabel was gegaan.
Daardoor kwam al het leidingwater en de bewapening in het beton van de huizen onder stroom te staan. Een bliksembeveiligingsbedrijf heeft de elektriciteitsvoorziening inmiddels goed geaard.
Normaal gesproken zorgt de aardlekschakelaar of een doorgeslagen stop automatisch voor het stilleggen van de elektriciteitsvoorziening. Volgens het bliksembeveiligingsbedrijf was het veiligheidssysteem niet goed geaard waardoor het niet werkte.
Huilen
De stroomkabel leverde elektriciteit aan een ventilator. Als de ventilator werd aangezet, kregen de douchende Friezen stroomschokken van 166 volt. De kinderen van de gezinnen aan de Reinaard kwamen door de schokken regelmatig huilend onder de douche vandaan.
Het bliksembeveiligingsbedrijf noemt de situatie "levensgevaarlijk". De stroomvoorziening is inmiddels wel goed geaard, waardoor de stroomschokken voorbij zijn.
Zeker, zeker, kameraad Harrie.quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:30 schreef Aoristus het volgende:
[..]
je zit al goed in de EK sferen, broeder Aaaah
Beide toch?quote:Op donderdag 12 juni 2008 20:03 schreef Monidique het volgende:
Telt nou doelsaldo of onderling resultaat?
Belasting en eerlijk gaat niet samen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 20:12 schreef El_Matador het volgende:
Vlaktaks. Het enige eerlijke systeem.
Idealiter niet.quote:Op donderdag 12 juni 2008 20:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Belasting en eerlijk gaat niet samen.
Jouw zusje telt. Roep haar. Laat haar hier posten.quote:Op donderdag 12 juni 2008 20:03 schreef Monidique het volgende:
Telt nou doelsaldo of onderling resultaat?
Had ik toch mooi gelijk.quote:Op donderdag 12 juni 2008 20:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.euro2008.digsvid.com/2008/06/tie-breaker-rules/
Kroatie!quote:
Je moeder.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |