Ik heb wel meteen de koning der dieren gebruikt. Een inhaalslag van heb ik jou daar!quote:Op woensdag 11 juni 2008 00:14 schreef Floripas het volgende:
Johan heeft de lolcat ontdekt, na twee jaar.
Nou ja, hij is historicus-in-opleiding.
Nu ophouden met soggen, leren jij!quote:Op woensdag 11 juni 2008 00:15 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik heb wel meteen de koning der dieren gebruikt. Een inhaalslag van heb ik jou daar!
Een amerikaanse kinderfilm om gepeupel mee te lokken? Neuh.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zal wel lukken. Jij gaat lekker wijven scoren bij de film van Sex and the city neem ik aan?
bronquote:LEEUWARDEN - Justitie moet meer mogelijkheden krijgen om beslag te leggen op bezit van verdachten. Criminelen zouden moeten bewijzen dat zij rechtmatig eigenaar zijn van een pand of auto.
Daarvoor pleit directeur Hessel Schuth van Bureau Ontnemingswetgeving Openbaar Ministerie (BOOM).
Schuth wil de bewijslast omkeren. "We nemen het in beslag en zetten een advertentie in de krant dat de rechtmatige eigenaar zich kan komen melden."
BOOM heeft vorig jaar 22,7 miljoen euro ontnomen van criminelen, zo bleek woensdag uit het jaarverslag. Dat is bijna 30 procent meer dan in 2006.
Plukken
Maar het had veel meer kunnen zijn. Van de rechter mocht BOOM vorig jaar voor 80 miljoen euro plukken van criminelen, maar er was 'slechts' 22,7 miljoen euro te halen. De 'grote opdracht' voor BOOM is volgens Schuth meer beslag leggen.
Juwelen
Het bureau kan boten, panden, bankrekeningen, juwelen en auto's waar beslag op is gelegd te gelde maken. Het is verder moeilijk bij het geld van criminelen te komen, omdat ze dat vaak hebben weggesluisd.
Schuth vindt dat daarom anders moet worden gekeken naar het ontnemen van crimineel geld. "Veel crimineel geld is belegd via rechtspersonen of onduidelijke constructies", aldus Schuth.
Holleeder
Hij noemt als voorbeeld topcrimineel Willem Holleeder. "Iemand als Holleeder heeft bijna niks op zijn naam staan. Dan wordt het moeilijker iets af te pakken."
Strafblad
Hij stelt voor criteria te stellen aan verdachte goederen, zoals vastgoed en auto's. "Bijvoorbeeld als een pand meer dan twee keer van eigenaar is veranderd in een korte periode en wordt gebruikt door een persoon met een strafblad", licht de directeur zijn plan toe.
BOOM kan dan beslag leggen en houdt het pand totdat iemand kan aantonen dat het rechtmatig van hem is.
Bewijslast
"Uiteindelijk gaan we veel meer binnenhalen", zo stelt de officier van justitie. "Het wordt makkelijker met het omkeren van de bewijslast."
Risico
De maatschappij is "te veel gecorrumpeerd met illegaal geld", stelt Schuth. Volgens hem nemen "de echte zware criminelen" graag het risico van een gevangenisstraf.
"Door hun goederen af te pakken, raak je ze echt. Het motief van een misdrijf is emotie of geld. Emotie, daar kunnen we helaas niet zo veel aan veranderen, maar geld kunnen we afpakken."
Doorzoekingen
Momenteel probeert het ontnemingsbureau al meer beslag te leggen door intensiever samen te werken met de politie. Zo werd in de vastgoedaffaire tijdens de doorzoekingen bij verdachten meteen gekeken naar waardevolle spullen.
Officieren ontdekten juwelen, Ferrari's, boten en elektrische gitaren, en het beslag is opgelopen tot 100 miljoen euro.
Spaarpotje
Het vijftien jaar geleden opgerichte BOOM beheert nu in totaal voor 450 miljoen euro aan waardevolle spullen. Schuth noemt dit zogenoemde conservatoir beslag 'het spaarpotje'.
Worden de verdachten in de vastgoedzaak schuldig bevonden en besluit de rechter dat geld van hen mag worden ontnomen, dan heeft BOOM in ieder geval voor 100 miljoen euro aan waardevolle spullen die te gelde kunnen worden gemaakt.
Omdat hij er het best voor staat in de peilingen misschien. McCain is ook niet bepaald een sterke kandidaat.quote:Op woensdag 11 juni 2008 09:47 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Waarom denkt iedereen dat de USA de eerste zwarte president krijgt? Obama wordt het van z'n lang-zal-ze-leven niet.
Heb je daar een bron voor of is dat simpelweg een gevoel?quote:Op woensdag 11 juni 2008 10:07 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Maar uiteindelijk zijn er toch teveel amerikanen die niet op een gekleurde willen stemmen.
Vreemde redeneringen hier. Ik denk niet dat "een bezoek aan Amerika" je een duidelijk beeld gaat geven van het aantal kiezers dat absoluut niet op een zwarte kandidaat zou stemmen. Daarnaast had Bush voor zover ik weet geen zwarte tegenkandidaten.quote:Op woensdag 11 juni 2008 10:17 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Dat is een gevoel ja. En gebaseerd op het verleden en op een bezoek aan Amerika. De afgleopen verkiezing is geheel tegen de verwachtingen van ons europeanen in Bush twee keer tot president gekozen, waarom zouden we het nu wel bij het juiste eind hebben. Ook mijn schoonfamilie in Amerika denkt allemaal dat het uiteindelijk toch McCain wordt.
quote:Rita Verdonk wil invoering vlaktaks
AMSTERDAM – Trots op Nederland-leider Rita Verdonk is voorstander van een enkel belastingtarief voor iedereen. Dat zegt ze in een interview met NU.nl.
ANP
"We moeten toe naar belastingvermindering en een eenvoudiger belastingsysteem. Dan kun je gaan denken aan de vlaktaks", aldus Verdonk.
Momenteel kent het Nederlandse systeem voor inkomstenbelasting vier schijven, waarbij naar mate meer verdiend wordt ook een hoger percentage belasting betaald moet worden.
Bij de vlaktaks, of flattax, betaalt iedereen hetzelfde percentage belastingen.
Inkomensongelijkheid
Het argument dat een dergelijk belastingsysteem voor een grotere inkomensongelijkheid zal zorgen verwerpt de oud-minister van Integratie.
"De een is ondernemender dan de ander en bereid meer risico's te nemen. Ik ken ondernemers die twintig uur per dag werken. Als je acht uur per dag voldoende vindt verdien je natuurlijk ook minder."
"Als ik op de miljonairsbeurs rondloop en al die jachten en dure auto's zie dan denk ik: wat fijn als je dat kan kopen. Ik kan je zeggen, ik kan het niet kopen en ik heb er ook geen last van."
Bezuinigingen
Om een dergelijk belastingsysteem te kunnen financieren wil Rita Verdonk bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking en de Antillen. Ook is volgens haar een efficiencyslag te maken binnen de ambtenarij.
De Sociaal Economische Raad (SER) opperde onlangs in het rapport 'Duurzaam globaliseren: een wereld te winnen'ook de vlaktaks als nieuw fiscaal stelsel.
Goede argumentenquote:"De een is ondernemender dan de ander en bereid meer risico's te nemen. Ik ken ondernemers die twintig uur per dag werken. Als je acht uur per dag voldoende vindt verdien je natuurlijk ook minder."
"Als ik op de miljonairsbeurs rondloop en al die jachten en dure auto's zie dan denk ik: wat fijn als je dat kan kopen. Ik kan je zeggen, ik kan het niet kopen en ik heb er ook geen last van."
Klopt, maar je voert het aan als reden waarom de Amerikanen niet happig zouden zijn om op een zwarte kandidaat te stemmen. De echte strijd moet natuurlijk nog beginnen en er kan van alles gebeuren, maar Obama lijkt er op dit moment iets beter voor te staan.quote:Op woensdag 11 juni 2008 10:38 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik zeg toch ook niet dat Bush zwarte tegenstanders had.
Ik zeg alleen dat de uitverkiezing van Bush hier ook onverwacht was. De media in Amerika belicht de verkeizingen heel anders als in Nederland.
Niet onlogisch als je de inhoud en het denkvermogen van een kikkervis hebt. Ik bedoel Rita natuurlijk. Laat dat duidelijk zijn.quote:Op woensdag 11 juni 2008 10:53 schreef Picchia het volgende:
Ze viel direct vrij gunstig bij de kiezers. En daarom heeft ze ook zoveel kansen om zich te profileren als 'nieuwe' partij.
Maar ik heb het gevoel alsof ze het een beetje aan het verprutsen is.
Vergeet niet haar totale onvermogen tot zelfstandig nadenken.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:00 schreef Monidique het volgende:
Verdonk heeft geen charisma, geen programma, geen visie en geen indrukwekkende geschiedenis. Het is mij een raadsel waarom zij ueberhaupt iets te verprutsen heeft...
elke minister liet telkens proefballonnen op?quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:00 schreef Picchia het volgende:
Maar goed, ze moet nog steeds haar programma presenteren. De inhoud van haar hoofdthema's heeft ze nog niet bekend gemaakt. Misschien verwacht ze dat ze beter dichter bij de verkiezingen in de schijnwerpers kan staan.
De schuld van de spellingscontrole van Firefox.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:04 schreef Monidique het volgende:
spatiegebruik.nl
Plasterk.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
welke minister liet telkens proefballonnen op?
We hebben een vijand !quote:De man die ons leven aan de pomp vergalt
Accent Henry Okah
U kent de man op het fotootje nog niet, maar dat gaat snel veranderen. Maak kennis met Henry Okah, de man die er mede voor verantwoordelijk wordt gehouden dat u zo’n schrikbarende prijs voor een liter brandstof aan de pomp betaalt.
Henry Okah?
Jazeker, Henry Okah is een ogenschijnlijk keurige Nigeriaanse zakenman, die er van beschuldigd wordt dat hij de leider is van Beweging voor de Emancipatie van de Nigerdelta (MEND). Deze week begint in het Nigeriaanse Jos een rechtszaak tegen de 42- jarige man wiens gewapende beweging veel onrust beweging veel onrust veroorzaakt in de olierijke Nigerdelta.
De MEND is ruim twee jaar actief in de delta. De beweging ontvoert oliewerkers, saboteert olie-installaties en valt Nigeriaanse soldaten aan.
Leve de global village: één zo’n aanval, zoals die van eind mei waarbij elf soldaten gedood werden, jaagt de prijs van een vat olie al met één dollar omhoog.
MEND-leider Okah werd in februari door Angola aan Nigeria uitgeleverd. De aanklacht tegen Okah is vrij simpel.
Hij wordt beschuldigd van moord, ontvoering, bankovervallen en wapensmokkel.
Hij zou voor al deze misdrijven de doodstraf kunnen krijgen.
Het proces wordt, om reden van ‘nationale veiligheid’, achter gesloten deuren gevoerd, en Okahs advocaten klagen dat ze nauwelijks toegang tot hun klant hebben.
Okah zou ook ‘psychologisch gemarteld’ zijn.
Volgens hardnekkige geruchten was hij door de Nigeriaanse dienst al vermoord terwijl hij van Angola naar Nigeria gevlogen werd. Daarna waarde het bericht op internet rond dat Okah twee giftige slangen die door zijn bewakers in zijn cel gegooid waren, gedood zou hebben.
Hij is, volgens zijn broer Charles die het levensverhaal aan de BBC vertelde, afkomstig uit een keurige familie.
Vader was een hoge marineofficier.
Als 19-jarige werd Henry zich er van bewust hoe de bevolking in de olierijke Nigerdelta uitgebuit wordt.
De executie van ‘delta-activist’ Ken Saro Wiwa in 1995 was een omslagpunt in zijn leven, vertelt zijn broer.
Waarna hij zich dus ontpopte tot de Nigeriaanse ontpopte tot de Nigeriaanse Robin Hood.
Okah woonde sinds 2003 in Zuid-Afrika, waar hij geld verdiende met wapenhandel.
Van daaruit zou hij de MEND hebben aangestuurd, en 250 duizend wapens Nigeria hebben binnengesmokkeld.
De activiteiten van de MEND halen in westerse kranten zelden de voorpagina, en dat is niet terecht.
Want de gevolgen van de acties van de gemaskerde, zwaar bewapende militanten in hun snelle boten, doen zich over de gehele wereld voelen.
De strijders ontvoeren oliewerkers, ze saboteren olie-installaties én ze tappen illegaal olie af, die ze vervolgens weer verkopen. De laatste twee jaar zouden door sabotage en diefstal, een half miljoen vaten olie per dag verloren zijn gegaan, met een marktwaarde van, schrik niet, 29 miljard dollar.
Dus denkt u nog eens aan Henry Okah, als u de volgende keer met een zuur gezicht bij de benzinepomp staat.
Rolf Bos
Henry Okah
Ik voer het aan om te bwijzen dat Europa een heel ander beeld schetst dan wat er in Amerika gebeurt. Daar is laatst bij NOVA ofzo ook al een reportage over geweest. En het is gewoon zo. In Europa lijkt Obama er beter voor te staan. In Amerika niet.quote:Op woensdag 11 juni 2008 10:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, maar je voert het aan als reden waarom de Amerikanen niet happig zouden zijn om op een zwarte kandidaat te stemmen. De echte strijd moet natuurlijk nog beginnen en er kan van alles gebeuren, maar Obama lijkt er op dit moment iets beter voor te staan.
Maar daarom is ze ook ooit bij de VVD beland.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Vergeet niet haar totale onvermogen tot zelfstandig nadenken.
wat een glijer is dat inderdaadquote:
In Amerika zeggen peilingen vrij consistent dat Obama meer stemmen krijgt dan John McCain. In Amerika is John McCain een seniele oorlogshitser die het beleid van George W. Bush wil voortzetten. In Amerika wordt de Republikeinse partij geplaagd door schandalen, tegenvallers en verkiezingsnederlagen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:10 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
In Europa lijkt Obama er beter voor te staan. In Amerika niet.
Kratje bier?quote:Op woensdag 11 juni 2008 09:47 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Waarom denkt iedereen dat de USA de eerste zwarte president krijgt? Obama wordt het van z'n lang-zal-ze-leven niet.
Best.quote:
Zoals Monidique al aangeeft blijkt dat gewoon uit Amerikaanse peilingen. Daarnaast weet ik niet precies waarop je doelt met de acties van de KKK, bedoel je de steun van Robert Byrd of bedoel je dit?quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:10 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Ik voer het aan om te bwijzen dat Europa een heel ander beeld schetst dan wat er in Amerika gebeurt. Daar is laatst bij NOVA ofzo ook al een reportage over geweest. En het is gewoon zo. In Europa lijkt Obama er beter voor te staan. In Amerika niet.
Ik heb hier in Nederland (bijna) niks gehoord over de acties van de KKK, dat heb ik in Amerika wel gehoord.
Volgens mij neem jij de KKK nog iets te serieus. Uit het genoemde bericht blijkt toch wel dat het verworden is tot niet meer dan een stel inteelt aandachtshoeren...quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:31 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Het feit dat de KKK een klok start vanaf het moment dat Obama beėdigt wordt. Vanaf dat moment worden er weddenschappen afgesloten hoe lang hij nog in leven blijft.
Wat heeft dat te maken met de kans van Obama om verkozen te worden?quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:31 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Het feit dat de KKK een klok start vanaf het moment dat Obama beėdigt wordt. Vanaf dat moment worden er weddenschappen afgesloten hoe lang hij nog in leven blijft.
Als je dat artikel bedoelt dat ik postte, dat is afkomstig van een satirische website, maar door veel serieuze media opgepikt alszijnde echt.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:36 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Volgens mij neem jij de KKK nog iets te serieus. Uit het genoemde bericht blijkt toch wel dat het verworden is tot niet meer dan een stel inteelt aandachtshoeren...
Hmm, dan ben ik er mooi ingetraptquote:Op woensdag 11 juni 2008 11:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je dat artikel bedoelt dat ik postte, dat is afkomstig van een satirische website, maar door veel serieuze media opgepikt alszijnde echt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |