Inderdaad. Lijkt zo inderdaad (helaas) een eitje te worden voor Nadal. Ook zo zonde dat de breakpunten die Federer krijgt, hij ze gewoon niet benut. En dan gaat het logischerwijs wel erg moeilijk worden.quote:Op zondag 8 juni 2008 15:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee.Kansloos dit zeg, voor Federer. Nadal speelt helemaal in zijn comfort zone. Als dit zo doorgaat, zijn we over 5 kwartier klaar.
En die UE's, die kan hij zich tegen Nadal niet veroorloven.
quote:Op zondag 8 juni 2008 17:06 schreef SCH het volgende:
Nadal gaat heersen de komende jaren, dit was het tijdperk Federer.
Heerlijke dag
Ik ook, Djokovic heeft ook grote kans als je het mij vraagt. En misschien nog wel meer.quote:Op zondag 8 juni 2008 17:08 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
siemerink zat daar ook al aan te denken. Ook op gras geeft hij nadal een goeie kans tegen fed.
niet op de ranglijstquote:Op zondag 8 juni 2008 17:06 schreef Tim86 het volgende:
Gelukkig zakte Rafa nu niet door zijn knieën heen zoals normaal (en tegen Djoko).Hoort niet na deze wedstrijd.
Het gat tussen Nadal en Fed is alleen maar groter geworden..
Nou idd, ik vond er helemaal niets aan. M.i een van de meest saaie finales ooit. De dames-finale,gisteren, was in dat opzich een hele belevenis.quote:
voor deze wimbledon zet ik nog steeds mijn geld op fed, maar alle GS en Masters daarnaquote:Op zondag 8 juni 2008 17:08 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik ook, Djokovic heeft ook grote kans als je het mij vraagt. En misschien nog wel meer.
Van de afgelopen 23 jaar denk ik wel. Zo lang volg ik het tennis al en dit is het ergste wat ik tot nu toe heb gezien. 6-1 6-3 6-2 (of zoiets) Hewitt-Nalbandian finale Wimbledon 2001.quote:Op zondag 8 juni 2008 17:06 schreef Ambrosius het volgende:
Is dit een record voor minste games verliezen tijdens een GS?
moet rafa eerst langs djoko. En vergeet Tsonga niet, die vloerde nadal in Australie. Misschien dat als Nalbandian weer eens gaat lijnen hij ook van rafa kan winnenquote:Op zondag 8 juni 2008 17:11 schreef TheVulture het volgende:
Wat een briljante oorwassing was dit zeg... en ik ben het met Siemerink eens, Nadal gaat Wimbledon ook pakken
Bij de NOS hadden ze het over Vilas in 1977 die drie games verloor van een Amerikaanquote:Op zondag 8 juni 2008 17:12 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Van de afgelopen 23 jaar denk ik wel. Zo lang volg ik het tennis al en dit is het ergste wat ik tot nu toe heb gezien. 6-1 6-3 6-2 (of zoiets) Hewitt-Nalbandian finale Wimbledon 2001.
Ik heb het over het hele toernooi, dus de minste games verliezen in 7 potjes.quote:Op zondag 8 juni 2008 17:12 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Van de afgelopen 23 jaar denk ik wel. Zo lang volg ik het tennis al en dit is het ergste wat ik tot nu toe heb gezien. 6-1 6-3 6-2 (of zoiets) Hewitt-Nalbandian finale Wimbledon 2001.
Djoko heeft ook zeker een dikke kans... Tsonga zie ik niet als een serieuze kandidaat.quote:Op zondag 8 juni 2008 17:13 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
moet rafa eerst langs djoko. En vergeet Tsonga niet, die vloerde nadal in Australie. Misschien dat als Nalbandian weer eens gaat lijnen hij ook van rafa kan winnen
Denk dat Ambrosius het totaal aantal verloren games in het gehele toernooi bedoelde.quote:Op zondag 8 juni 2008 17:12 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
quote:
quote:Op zondag 8 juni 2008 17:11 schreef daniel04 het volgende:
Ik weet niet zovee van tennis, maar kan iemand mij uitleggen waarom er van Federer zo weinig overblijft op gravel?
prinses zal niet lukkenquote:
Oh, sorry.quote:Op zondag 8 juni 2008 17:13 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik heb het over het hele toernooi, dus de minste games verliezen in 7 potjes.
Er zat namelijk maar één tie-break, één 7-5 en volgens mij één 6-4 bij, de rest was allemaal (veel) minder.
heb het alleen over gravelquote:
De koning.quote:
Martinquote:Op zondag 8 juni 2008 17:15 schreef Bruce117 het volgende:
[..]![]()
Een kroonprins is de opvolger van de huidige heerser.
Vraag me af wie nu dan de heerser is
Ja okee, maar waarom houdt dat bijna als regel in dat toppers op het één slecht uit de voeten kunnen op het ander?quote:Op zondag 8 juni 2008 17:15 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
het is een ander/langzamer spelletje. Je kan de mooiste strakke bal ooit slaan. gravel vertraagt het (zowel bij de stuit op je eigen kant als op de kant van je tegenstander) waardoor de tegenstanders hem altijd terug kan brengen. Tapijt of gras is veel sneller. Hard in de hoek en je hebt het punt eigenlijk al.
quote:Op zondag 8 juni 2008 17:18 schreef TheGeneral het volgende:
Ach, als we de wedstrijd morgen analyseren zal iedereen concluderen dat het beide kanten op had kunnen gaan vandaag,. Helaas is het net de kant van Rafa op gegaan. Zo gaan die dingen. Het waren maar een paar puntjes waar het anders mee had kunnen gaan. Net een netband, net een balletje op de lijn. Zulk soort dingen.
quote:Op zondag 8 juni 2008 17:18 schreef daniel04 het volgende:
[..]
Ja okee, maar waarom houdt dat bijna als regel in dat toppers op het één slecht uit de voeten kunnen op het ander?
Toch al vaker gebeurd de afgelopen tijd?quote:Op zondag 8 juni 2008 17:10 schreef SCH het volgende:
Heerlijk om Federer eens zo op zijn bek te zien gaan eigenlijk
Ach, als we de wedstrijd morgen analyseren zal iedereen concluderen dat het beide kanten op had kunnen gaan vandaag,. Helaas is het net de kant van Rafa op gegaan. Zo gaan die dingen. Het waren maar een paar puntjes waar het anders mee had kunnen gaan. Net een netband, net een balletje op de lijn. Zulk soort dingen.
Dat ligt ook aan de tegenstand. Ik meen dat Courier een keer de finale op Wimbledon heeft gehaaldquote:Op zondag 8 juni 2008 17:19 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]Fed, djoko en Nadal zitten regelmatig bij de laatste vier op welke ondergrond dan ook.
Fed heeft het in parijs tot de finale geschopt he. Dan kan je niet slecht uit de voeten op gravel denk ik
Is van begin af aan aangewezen als 1 van de grootste talenten ter wereld. Daar gaan we nog veel van zien, maar zijn prestatie hier is bepaald geen verrassing. De vraag is niet OF, maar WANNEER hij echt doorbreekt.quote:Op zondag 8 juni 2008 17:21 schreef TubewayDigital het volgende:
vond die gulbis ook wel aardig ballen, wat gaan we daar van zien?
Nee, precies: 2005 halve finale en 2006, 2007 in 2008. En bijna altijd in de finale van de gravel-TMS'en.quote:Op zondag 8 juni 2008 17:19 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]Fed, djoko en Nadal zitten regelmatig bij de laatste vier op welke ondergrond dan ook.
Fed heeft het in parijs tot de finale geschopt he. Dan kan je niet slecht uit de voeten op gravel denk ik
Ook al is het niet serieus bedoeld, toch zit er misschien wat in. Op dat BP in de tweede set bij 3-3 (?), sloeg Federer een backhand in het net na een matig dropshot van Nadal. Niet dat Federer dan wel had gewonnen, maar zo'n afgang als het nu was zou het niet geworden zijn dan.quote:Op zondag 8 juni 2008 17:18 schreef TheGeneral het volgende:
quote:Op zondag 8 juni 2008 17:24 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ook al is het niet serieus bedoeld, toch zit er misschien wat in. Op dat BP in de tweede set bij 3-3 (?), sloeg Federer een backhand in het net na een matig dropshot van Nadal. Niet dat Federer dan wel had gewonnen, maar zo'n afgangpandoering als het nu was zou het niet geworden zijn dan.
Op snellere ondergrond heeft Nadal minder tijd om de passing van Federer te halen, zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op zondag 8 juni 2008 17:29 schreef daniel04 het volgende:
Het gaat me er ook niet zozeer om dat Federer nooit wat op gravel zou hebben gepresteerd. Ik probeer te achterhalen hoe het verschil in ondergrond zich nu uit. Het enige wat je daar altijd over hoort is 'het tempo ligt hoger/lager.' Ja okee, en dan?
De tweede set voelde idd. als een ommekeer. Of misschien als een spranketje hoop op dat het een spannende wedstrijd zou gaan worden. Zo'n psychisch spelletje blijft tennis (wat ik er ook zo mooi aan vind). Er hoeft op een bepaald moment maar een kleine tegenslag te zijn waardoor je de hele wedstrijd verliest.quote:Op zondag 8 juni 2008 17:28 schreef Colplay het volgende:
Het leek in de tweede set echt een wedstrijd te worden. Tot Nadal op 4-3 door de service van Federer heen ging. Maar Federer miste daarvoor wel wat kansen om een break voor te komen. Toch had hij natuurlijk nooit gewonnen, maar Federer heeft wel wat kansjes gehad in de tweede set.
jep.quote:Op zondag 8 juni 2008 17:28 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je doorhad dat ik niet serieus was![]()
Nadal zijn forehand is met extreem veel topspin. Op andere ondergronden heb je daar een stuk minder last van. Op gravel stuitert die bal bij Federer boven zijn hoofd. Dan krijgt hij de bal niet goed diep terug. En kan Nadal het afmaken. De 2 handige backhand kunnen daar wat makkelijker mee ommgaan omdat je da bal dan wat sneller neemt. Met 1 handige backhand is dit een stuk moeilijker.quote:Op zondag 8 juni 2008 17:29 schreef daniel04 het volgende:
Het gaat me er ook niet zozeer om dat Federer nooit wat op gravel zou hebben gepresteerd. Ik probeer te achterhalen hoe het verschil in ondergrond zich nu uit. Het enige wat je daar altijd over hoort is 'het tempo ligt hoger/lager.' Ja okee, en dan?
Totaal niet. Ik had niet verwacht dat Federer zou winnen hoor..quote:Op zondag 8 juni 2008 17:31 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
jep.
Je zal trouwens wel een kut middag hebben he? je had veel verwacht vandaag...
Het kwartje valt, dank je.quote:Op zondag 8 juni 2008 17:30 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Op snellere ondergrond heeft Nadal minder tijd om de passing van Federer te halen, zo moeilijk is dat toch niet?
het werkt dus 2 kanten op.quote:
Je moet het zo zien: als alle ballen van Federer in slowmotion zouden zijn, zou zelfs een 60 plusser nog de tijd hebben om ze te halen. Hoe sneller het gaat, hoe minder makkelijk dat wordt. Op gras gaat het megasnel en dus heeft bijna niemand zijn ballen daar terug.quote:Op zondag 8 juni 2008 17:29 schreef daniel04 het volgende:
Het gras op Wimbledon is tegenwoordig niet meer supersnel, daar is het vooral de bal die heel laag blijft. Indoor (en misschien de andere grastoernooien) liggen de snelste banen op het moment.quote:Op zondag 8 juni 2008 17:48 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Je moet het zo zien: als alle ballen van Federer in slowmotion zouden zijn, zou zelfs een 60 plusser nog de tijd hebben om ze te halen. Hoe sneller het gaat, hoe minder makkelijk dat wordt. Op gras gaat het megasnel en dus heeft bijna niemand zijn ballen daar terug.
Dat voordeel geldt bij een tragere baansoort natuurlijk ook wel voor hem zelf, maar weegt niet op tegen het nadeel. Ook omdat hij op gravel enorme topspin ballen krijgt die hij moeilijk in winners om kan zetten. Op gras heeft hij daar geen last van omdat de spin daar veel minder is. Daar kan hij dergelijke ballen dus wel moeiteloos in een hoek leggen.
Indoortennisquote:Op zondag 8 juni 2008 17:54 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het gras op Wimbledon is tegenwoordig niet meer supersnel, daar is het vooral de bal die heel laag blijft. Indoor (en misschien de andere grastoernooien) liggen de snelste banen op het moment.
klopt, andere set was 6-3. Die zag ik ook nog staan jaquote:Op zondag 8 juni 2008 19:36 schreef Colplay het volgende:
Bij AD zeiden ze wel dat 1999 tegen Black op Queens de laatste keer was dat Federer een set met 6-0 verloor. Uitgerekend op gras
Is dit allemaal mijn schuld?quote:Op zondag 8 juni 2008 17:28 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je doorhad dat ik niet serieus was![]()
Mooi gezegd. Geldt ook voor mij. Zou alleen leuk zijn als hij volgend jaar in de finale van RG van Nadal wint.quote:Op zondag 8 juni 2008 17:33 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Totaal niet. Ik had niet verwacht dat Federer zou winnen hoor..Ik had niet verwacht dat hij zo eraf zou gaan maar okee, het is niet anders.
Tegen deze Nadal op gravel is het bijna onmogelijk te winnen. NIEMAND lukt dat zowat. Je ziet hoe makkelijk hij iedereen opzij schuift.
Deze verliespartij doet mij niet zo veel.
nadal is echter nu wel veel aanvallender gaan spelen dan de afgelopen jaren.quote:Op zondag 8 juni 2008 17:32 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Nadal zijn forehand is met extreem veel topspin. Op andere ondergronden heb je daar een stuk minder last van. Op gravel stuitert die bal bij Federer boven zijn hoofd. Dan krijgt hij de bal niet goed diep terug. En kan Nadal het afmaken. De 2 handige backhand kunnen daar wat makkelijker mee ommgaan omdat je da bal dan wat sneller neemt. Met 1 handige backhand is dit een stuk moeilijker.
Nadal beweegt ook als geen ander op dit soort ondergrond. Hij glijdt alle kanten op. Op andere ondergronden kan dit niet. Nu op gravel heeft Nadal elke bal terug. En laat hij de tegenstander de fout maken. Zelf is hij niet zo aanvallend maar doordat elke bal terugkomt gaat de tegenstander iets forceren waardoor da fout gemaakt wordt.
Interessante observaties.quote:Op zondag 8 juni 2008 21:07 schreef jacqjacq het volgende:
[..]
nadal is echter nu wel veel aanvallender gaan spelen dan de afgelopen jaren.
Staat bijna binnen de baseline in plaats van 2 meter er achter, heeft een veel grotere variatie aan slagen , hardere service en speelt aanvallender.
dit betekent dat hij ook op gras en de harde baan veel grotere kansen heeft dan vorig jaar.
wimbledon zal voor federer een harde dobber worden, want nadal zou hem vandaag op gras ook zeker hebben verslagen.
Heb het idee, dat met deze manier van spelen, nadal ook verder zal komen op de us-open.
Ik denk dat het vandaag ook voor een heel groot deel een mentaal probleem bij Federer was. Lijkt met dat hij al met weinig zelfvertrouwen aan de partij begon en zag vanaf het begin de ballen aan alle kanten langs hem vliegen. Won in de eerste set maar 3 van de 11 netpunten. Op gras stapt Federer toch anders de baan op en zal een partij als nu hem nooit gebeuren. Zie Nadal daarom eigenlijk nog niet van Federer winnen op Wimbledon, maar gelukkig duurt het niet zo lang meer voor ze daar beginnen, dus we weten het snel..quote:Op zondag 8 juni 2008 21:07 schreef jacqjacq het volgende:
[..]
Staat bijna binnen de baseline in plaats van 2 meter er achter, heeft een veel grotere variatie aan slagen , hardere service en speelt aanvallender.
dit betekent dat hij ook op gras en de harde baan veel grotere kansen heeft dan vorig jaar.
wimbledon zal voor federer een harde dobber worden, want nadal zou hem vandaag op gras ook zeker hebben verslagen.
Heb het idee, dat met deze manier van spelen, nadal ook verder zal komen op de us-open.
er is iig een groot gevecht gaande om de nummers 1,2 en 3 en het zou me niet verbazen als federer aan het einde van het jaar op nummer 3 staat.
Het zonnetje scheen nochtans lekkerquote:Op maandag 9 juni 2008 00:37 schreef -Vaduz- het volgende:
Federer bleek een mooi-weer-tennisser vandaag.
Vind ik ook ja! Had er echt meer van verwachtquote:Op maandag 9 juni 2008 01:05 schreef Tim86 het volgende:
Terugkijkend was het sowieso een tegenvallend toernooi helaas. Enige lichtpunten waren gulbis en monfils imo. Geen tegenstand voor de 3 toppers en geen tegenstand voor nadal. Ook geen echt fantastische wedstrijden verder en anonieme nederlanders. En regen!
Daar valt nog niets van te zeggen. Aan het begin van het jaar bleek van wat je zei namelijk niets. Nadal is vooral nog meer topspin in zijn slagen gaan leggen. Hoe dat uitwerkt op hardcourt en vooral gras is maar af te wachten. Het kan op dit ondergronden ook zo maar tegen hem werken. Even wachten tot Wimbledon komt.quote:Op zondag 8 juni 2008 21:07 schreef jacqjacq het volgende:
[..]
er is iig een groot gevecht gaande om de nummers 1,2 en 3 en het zou me niet verbazen als federer aan het einde van het jaar op nummer 3 staat.
Nee, in het net slaan was beter...quote:Op maandag 9 juni 2008 12:03 schreef hoM3r het volgende:
De opmerking van Siemerink: "Federer moet hier gewoon slicen, laat Nadal dan maar die passing slaan" vond ik vrij briljant. Nadal vind dat inderdaad heel moeilijk, passings slaan.
Eens !quote:Op maandag 9 juni 2008 01:05 schreef Tim86 het volgende:
Terugkijkend was het sowieso een tegenvallend toernooi helaas. Enige lichtpunten waren gulbis en monfils imo. Geen tegenstand voor de 3 toppers en geen tegenstand voor nadal. Ook geen echt fantastische wedstrijden verder en anonieme nederlanders. En regen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |