abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 juli 2008 @ 21:11:51 #201
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_60404660
Heb het gisteren gedaan, en het is inderdaad wel warm, maar het was nog wel goed vol te houden....de douche die je daarna kan nemen is gewoon een fijn vooruitzicht waardoor je wel door blijft lopen
pi_60404708
die douche kan ik ook nemen als ik niet hardloop hoor
Ja doei.
pi_60405462
quote:
Op maandag 28 juli 2008 20:59 schreef Sweetbeach het volgende:
iemand die loopt met dit weer? Ik ben gister gegaan, god wat zweet je na een run van 30 min zeg niet normaal.

Ik loop echter wél want wil mijn conditie toch een beetje op pijl houden! Binnenkort maar eens intervallen!
Vanavond nog, kleine 10 km wel langzaam tempo maar ging best ok.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 16:09:29 #204
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_60421670
22 KM gelopen net. Het ging zeer goed tot km 17,8 toen ik opeens stil viel... toen stukje gewandeld a 6,5 km p/u (mentaal misschien vermoeider meer dan lichamelijk).

Bij km 19 weer begonnen te rennen tm het einde.

2 uur en 8 min over gedaan. De snelheid waarmee ik hardliep lag ongeveer op 10,8 km p/u. Niet erg hard maar achteraf dus hard genoeg. M'n voorbereiding was ook beetje klote omdat ik 4 uur voordat ik liep voor het laatst had gegeten (visite bij de buurvrouw duurde te lang).
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_60429003
Er zijn hie nog een paar Amsterdammers toch?
Weten jullie een plek waar ik goed mijn Polar footpod kan calibreren? Fietspad naast een weg met hectometerpaaltjes of zo?
  woensdag 30 juli 2008 @ 08:34:22 #206
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_60436325
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:37 schreef computergirl het volgende:
Weten jullie een plek waar ik goed mijn Polar footpod kan calibreren? Fietspad naast een weg met hectometerpaaltjes of zo?
is Google maps hier niet betrouwbaar genoeg voor?

* Forrestx heeft de zelfde vraag...maar dan in Alkmaar Centrum

[ Bericht 2% gewijzigd door ForrestX op 30-07-2008 08:44:08 ]
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_60442248
Dag fanatieke of minder fanatieke hardlopers,

Ik hoop dat ik hier iemand vind met ervaring en wat tips... ik vermoed namelijk dat ik last heb van (beginnende) scheenbeenirritatie - shin splints dus.

Ik heb veel nuttige informatie kunnen vinden op deze website:
http://www.blessure-aanwi(...)eenbeenirritatie.htm

Maar ik kom er toch niet helemaal uit.
Alle symptomen kloppen: de plek, +- 8 cm boven de enkel, aan de binnenkant van het onderbeen, de klachten (direct bij het starten van hardlopen aanwezig, verdwijnen geleidelijk tijdens het hardlopen).

Ik kom er alleen niet uit hoe het bij mij gekomen is. Het komt altijd door overbelasting, maar ik heb eigenlijk niets anders gedaan dan ik altijd al deed en het is voor het eerst dat ik hier last van heb.

Afgelopen november ben ik begonnen met hardlopen, en Ik loop momenteel 2 keer per week ongeveer 5,5 km. Ik heb in het begin vaker gelopen, 3x per week 5 km, en nooit ergens last van gehad.
Vorige week heb ik 7 km gelopen (sinds 3 maanden weer eens) en dat ging prima, zonder klachten. Dit had ik ook al vaker gedaan (in april heb ik aan een wedstrijd meegedaan en 7,5 km gelopen, ik trainde op 6,5 km).

De keer na de 7 km, 2 dagen later, voelde ik direct de pijn in m'n onderbenen. Hierna heb ik nog 2 keer gelopen (met resp. 5 en 2 dagen ertussen), maar de pijn is er nog steeds.
Nu ben ik dus van plan om te rusten tot het over is, maar ik weet niet hoe ik het in de toekomst kan voorkomen.

Ik heb m'n trainingsintensiteit dus niet bijzonder opgevoerd, de ondergrond is nog hetzelfde, m'n schoenen zijn nog maar 8 maanden oud.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik overproneer (ik heb al wel antipronatie schoenen) of dat het komt door eenzijdige training (ik loop dus altijd dezelfde afstand in hetzelfde tempo, maar ik was juist van plan om aan een schema voor 10 km te beginnen).
Maar dit is ook vanaf het begin zo geweest en nu ineens krijg ik klachten.
Zou het kunnen komen door ineens weer die 7 km? Het was maar 7 minuten meer dan wat ik normaal loop...

Ik dacht er zelf aan om iig even langs de runnersworld te gaan om advies te vragen en om te laten kijken of mijn loopstijl wel goed is. Misschien heb ik een extra inlegzool nodig ofzo...

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn / hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen?
  woensdag 30 juli 2008 @ 14:15:35 #208
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_60443247
Advies vragen bij een loopspeciaalzaak en een fysio is natuurlijk nooit verkeerd en ik denk dat je daar een beter antwoord zal krijgen dan hier.
Overbelasting kan komen door je trainingsomvang te vergroten, door vaker te lopen of door sneller te lopen (of een combinatie). Overbelasting ontstaat ook door andere ondergrond, afnemende dempende werking van de schoenen, gewichtstoename enzovoorts. Wat jij dus zegt over je trainingsomvang die gelijk is gebleven kan wel eens fout zijn
Zelf heb ik het hardlopen aan de kant gelegd door een shin-splint en mijn heil gezocht in een andere sport. De klachten kwamen telkens weer terug als ik intensiever ging trainen. Laat je hierdoor echter niet ontmoedigen, want ik heb veel te lang doorgelopen met de klacht: er werd zelfs gedacht aan een stressfractuur. Ik denk dat jij er op tijd bij bent, maar schroef je trainingsarbeid omlaag. Je hoeft niet te stoppen, maar je moet wel minderen.
Daarnaast is mijn advies: ga naar een (sport)fysiotherapeut. Op internet lopen te adviezen te ver uiteen, beter ga je naar een expert.
pi_60443336
Pfff maandag was het warm. 16 km gelopen maar ik was echt kapot aan het einde, waarschijnlijk omdat mijn drinkbelt leeg was.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_60452429
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 14:15 schreef Asics-DS het volgende:
Advies vragen bij een loopspeciaalzaak en een fysio is natuurlijk nooit verkeerd en ik denk dat je daar een beter antwoord zal krijgen dan hier.
Overbelasting kan komen door je trainingsomvang te vergroten, door vaker te lopen of door sneller te lopen (of een combinatie). Overbelasting ontstaat ook door andere ondergrond, afnemende dempende werking van de schoenen, gewichtstoename enzovoorts. Wat jij dus zegt over je trainingsomvang die gelijk is gebleven kan wel eens fout zijn
Zelf heb ik het hardlopen aan de kant gelegd door een shin-splint en mijn heil gezocht in een andere sport. De klachten kwamen telkens weer terug als ik intensiever ging trainen. Laat je hierdoor echter niet ontmoedigen, want ik heb veel te lang doorgelopen met de klacht: er werd zelfs gedacht aan een stressfractuur. Ik denk dat jij er op tijd bij bent, maar schroef je trainingsarbeid omlaag. Je hoeft niet te stoppen, maar je moet wel minderen.
Daarnaast is mijn advies: ga naar een (sport)fysiotherapeut. Op internet lopen te adviezen te ver uiteen, beter ga je naar een expert.
die haakjes kun je beter weghalen. Sportfysio dus.

evt na doorverwijzing van huisarts.
  woensdag 30 juli 2008 @ 22:42:21 #211
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_60454961
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:37 schreef computergirl het volgende:
Bosbaan? Dan heb je een wedstrijdroeibaan naast je met meter-borden
pi_60454966

Vannavond voor het eerst hardgelopen bij een loopclub, de traing was wel leuk alleen zijn er daar erg weinig mensen van mijn leeftijd. M'n broertje was ook meegekomen, en hij gaat dan liever alleen trainen dan dat hij meedoet met die dertigers/veertigers enz.

We hebben met een klein groepje 5x6 gedaan, dus 6 minuten lopen, dan ff pauzetje, en dan weer 6 minuten lopen. De club heeft vele leden, dus dan zijn er nogal wat verschillende groepjes. Ik kan nog 4x gratis meetrainen, dan moet ik geld betalen (42 euri per half jaar). M'n ouders lopen bij een andere vereniging.
Children of the night. What music they make.
  woensdag 30 juli 2008 @ 22:44:51 #213
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_60455027
ik ga overigens ook nog wel eens bij een loopclub, is wel mijn plan. Maar goed, vooralsnog train ik gewoon zelfstandig en heb de tijd niet om vast ritme te trainen.

Mijn volgende doel wordt dat Amsterdam-Praag-Amsterdam project wat van mei verschoven is naar September Gisteren begonnen
pi_60455175
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 22:42 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Bosbaan? Dan heb je een wedstrijdroeibaan naast je met meter-borden
Oh Ja! Tuurlijk
pi_60455210
Ik heb de tijd wel, elke dag werken van 7 tot 5, dan woensdag en vrijdag training vanaf 19.15 tot 21.00 u oid.

Zelfstandig trainen? Ben je ook zo begonnen? Heb je een beetje een leuke buurt om te trainen? Waar ik woon begint er een natuurgebied (Midden Delfland) een paar straten verderop, dus dat is wel relaxt
pi_60455255
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 22:51 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb de tijd wel, elke dag werken van 7 tot 5, dan woensdag en vrijdag training vanaf 19.15 tot 21.00 u oid.

Zelfstandig trainen? Ben je ook zo begonnen? Heb je een beetje een leuke buurt om te trainen? Waar ik woon begint er een natuurgebied (Midden Delfland) een paar straten verderop, dus dat is wel relaxt
In Midden Delfland kan je wel relaxt lopen
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_60455348
Idd, lekker groot gebied en genoeg fietspaden
pi_60455402
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 22:57 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb daar wel een aantal malen gelopen. Met de auto naar Schipluiden, en toen met mijn vader lopen, toen hij nog mijn tempo aan kon
  woensdag 30 juli 2008 @ 23:07:11 #219
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_60455552
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 22:51 schreef DeHovenier het volgende:

Toen ik 'begon' met hardlopen woonde ik op loopafstand van zowel het Amstelland als het Amsterdamse bos. Tegenwoordig woon ik midden in het centrum, maar ben ik gewend aan langere afstanden dus loop ik nog steeds hard in het Amstelland alleen moet ik daarvoor nu eerst 4 kilometer de stad uitlopen via de amstel

Kortere afstanden loop ik overigens in het vondelpark (dat tot 2010 telkens open gaat liggen vanwege renovatie, grrr)
pi_60455588
we gaan eindelijk naar Nijmegen verhuizen, waar meer hardlopers zijn dan in Arnhem hier. Ik word hier altijd zo raar nagekeken, terwijl het in Nijmegen, 20km verderop , echt heel normaal is, en ze in kuddes voorbij lijken te komen

Ja doei.
  woensdag 30 juli 2008 @ 23:10:31 #221
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_60455640
Nijmegen, leuk gebied (en idd, daar leeft het hardlopen met de avondvierdaagse/zevenheuvelen en batavieren )
  woensdag 30 juli 2008 @ 23:10:56 #222
34586 kepler
No bounce, no play
pi_60455657
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 22:57 schreef DeHovenier het volgende:
ik loop vaak in het gebied tussen Station Delft Zuid en Schiedam (zit een heel stuk natuurgebied), erg rustig daar altijd en veel geasfalteerde fietspaden

(alhoewel ik me nu afvraag of dat wel Delf Land is )
The line is a dot to you!
  woensdag 30 juli 2008 @ 23:22:06 #223
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_60455880
Nijmegen, leuk gebied (en idd, daar leeft het hardlopen met de avondvierdaagse/zevenheuvelen en batavieren )

en adorthiel: Ik heb ook een keer een periode enorm last gehad van scheenbeen. Het duurde vrij lang (1 mnd) voordat het echt helemaal weg was en daarna voorzichtig weer getraind. Sindsdien nergens last van gehad en heb daarna veel langere afstanden gelopen dan ervoor (marathon voor het eerst bijv.). Voorkomen weet ik niet hoe dat moet (het kwam wel heel toevallig opzetten toen ik net van schoenen was gewisseld in het dagelijks leven, maar goed, dat zijn verbanden die je zelf gaat vinden als je maar ver genoeg zoekt). wat ik wel weet is dat het gewoon zomaar kan gebeuren en dat het belangrijkste is dat je adequaat reageert en je lichaam volledig laat herstellen. Nu verder belasten is kwadratisch langer wachten voordat je herstelt bent. Ik ben weer begonnen een week nadat ik helemaal geen last meer had

Succes, hoop dat het meevalt voor je en het snel weer weg is!
pi_60456727
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 22:42 schreef DeHovenier het volgende:

Vannavond voor het eerst hardgelopen bij een loopclub, de traing was wel leuk alleen zijn er daar erg weinig mensen van mijn leeftijd. M'n broertje was ook meegekomen, en hij gaat dan liever alleen trainen dan dat hij meedoet met die dertigers/veertigers enz.

We hebben met een klein groepje 5x6 gedaan, dus 6 minuten lopen, dan ff pauzetje, en dan weer 6 minuten lopen. De club heeft vele leden, dus dan zijn er nogal wat verschillende groepjes. Ik kan nog 4x gratis meetrainen, dan moet ik geld betalen (42 euri per half jaar). M'n ouders lopen bij een andere vereniging.
Ik heb ook een paar keer meegetraind met een loopclub (schoonouders hebben abonnement erop en als zij niet gaan kan ik soms). Had voor mij niet zoveel toegevoegde waarde om wekelijks mee te doen, ook idd veel ouwe lui..
  donderdag 31 juli 2008 @ 14:26:06 #225
62913 Blik
The one and Only!
pi_60466701
Even een vraagje voor de wat ervarenere hardlopers. Ik heb deze week het 2de hardloopschema van 5 tot 10 km afgerond. De laatste 3 trainingen zien er als volgt uit

Training 1: 35 minuten hardlopen, hoger tempo
Traning 2: 68 minuten hardlopen, rustig tempo
Traning 3: 18 minuten hardlopen, 4*2 minuten versnellen

Mijn bedoeling is om de maximale tijd zo rond de 60 minuten te houden (voor een 10 km), maar wat meer snelheid op te bouwen. Kan ik dan het beste dit schema de komende weken vasthouden of is het beter om een schema te gaan volgen wat meer op intervallen traint? En heeft iemand ook een voorbeeld van zo'n schema?
pi_60472135
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 14:26 schreef Blik het volgende:
Even een vraagje voor de wat ervarenere hardlopers. Ik heb deze week het 2de hardloopschema van 5 tot 10 km afgerond. De laatste 3 trainingen zien er als volgt uit

Mijn bedoeling is om de maximale tijd zo rond de 60 minuten te houden (voor een 10 km), maar wat meer snelheid op te bouwen. Kan ik dan het beste dit schema de komende weken vasthouden of is het beter om een schema te gaan volgen wat meer op intervallen traint? En heeft iemand ook een voorbeeld van zo'n schema?
Zo te zien zijn die laatste 3 trainingen vrij aardig om snelheid op te bouwen. De lange rustige training (2) lijkt mij geschikt om je uithoudingsvermogen wat te vergroten en de andere twee zorgen voor een hoger tempo. De derde training lijkt wel een beetje kort, dat dan weer wel. Ik heb echter geen schema voor je . Dat zal vast wel ergens op internet te vinden zijn.
pi_60475399
Bedankt voor de snelle reacties op m'n scheenbeenprobleempje :-)

Gelukkig merk ik dat ik tijdens m'n gewone bezigheden geen pijn heb.
Ik ga komende week sowieso wel langs de loopzaak, en wacht voorlopig rustig af, minstens 2 weken of een maand als dat nodig is.
Als ik dan geen pijn merk ga ik voorzichtig weer proberen te lopen, eerst 15 minuten ofzo en als dat gaat steeds 5 minuten langer?
Als het dan nog niet weg is, of ik opnieuw last krijg, ga ik inderdaad maar langs een professional...

Wel fijn om te lezen dat het bij jou ook tamelijk plotseling en "zomaar" is gebeurd, Grumpey. Ik kan er nog steeds geen touw aan vastknopen hoe het bij mij gekomen is.
Eenmalig 1,5 km verder dan normaal en daarna gewoon m'n standaard afstand, dat is toch geen overbelasting te noemen, zeker als ik eerder ook op deze manier getraind heb...

Maarja, dan voorlopig maar even zwemmen in plaats van hardlopen. Ook wel fijn met dit weer
pi_60497977
De 2e training is achter de rug, we gingen 2x 2,5 km lopen, de 1e x in een laag tempo en de 2e x in je eigen tempo. Was leuker dan woensdag. De trainer zei dat we woensdag in een nieuwe groep zitten, die lopen 4x10 minuten. Ben benieuwd
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 09:52:50 #229
62913 Blik
The one and Only!
pi_60505065
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 14:26 schreef Blik het volgende:

Heeft iemand anders nog tips voor bovenstaande vraag?

Heb gisteren training 3 gelopen, die versnellingen van 2 minuten zijn wel echt killing. Was helemaal kapot op het einde. UIteindelijk in 10.8 km/u gelopen.
pi_60505925
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 09:52 schreef Blik het volgende:

[..]

Heb gisteren training 3 gelopen, die versnellingen van 2 minuten zijn wel echt killing. Was helemaal kapot op het einde. UIteindelijk in 10.8 km/u gelopen.
Zorg voor veel afwisseling, en niet altijd op het randje van je kunnen, maar ook geregeld zeer rustige trainingen , loop eens een keer 2x 2 km op rustig tempo

maja vind ik zelf ook heel lastig hoor, leukste vind ik 10-15km rond de 14/15 km/h en alles wat ik daarna nog over heb sprint ik eruit na afloop.
Niet echt goede training maar is wel kicken .
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 11:19:28 #231
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_60506011
hee! nooit geweten dat dit topic er is
Momenteel aan het herstellen van een gebroken voet (sinds koninginnedag)
ik hoop heel binnenkort te kunnen trainen.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 11:20:49 #232
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_60506031
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 09:52 schreef Blik het volgende:

[..]

mijn ervaring is dat zulke dingen beter gaan wanneer je met een groepje loopt. In mijn eentje doe ik meestal een duurloop - ook fijn.
Asics neemt de tijd.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 17:02:23 #233
62913 Blik
The one and Only!
pi_60511416
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 11:20 schreef Asics het volgende:

[..]

mijn ervaring is dat zulke dingen beter gaan wanneer je met een groepje loopt. In mijn eentje doe ik meestal een duurloop - ook fijn.
Dat gaat dus niet gebeuren. Ik loop het lekkerst alleen en als ik dat wil, dus in een groep lopen gaat niet werken.

Ik wil gewoon 3 afwisselende trainingen hebben waarmee ik uiteindelijk mijn tempo kan verhogen, en afstand moet ongeveer rond de 10 km blijven. Training 1 en 2 zijn volgens mij wel OK, maar training 3 kan ik nog wel wat advies voor gebruiken. Een fijne intervaltraining met genoeg versnellingen erin
  zondag 3 augustus 2008 @ 00:09:37 #234
197786 Asics-DS
pi_60519024
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 11:20 schreef Asics het volgende:

[..]

Asics.... this thread is too small for the both of us.

On-topic: ik heb af en toe echt momenten dat ik 't lopen mis. 't Wielrennen (wedstrijden) gaat me erg goed af en biedt perspectief, maar soms... heel soms vraag ik me toch af hoe ik er nu voor zou staan als ik niet had doorgelopen met die shin-splint. Misschien had ik die felbegeerde 1:08 al te pakken op de halve .
Het lopen had ook zo z'n kutmomenten: halverwege een lange duurloop erachter komen dat het toch niet zo lekker meer gaat ( ) bijvoorbeeld, blessureleed etc. Maar het heeft echt z'n charmes.
Misschien als 't fietsen niet uitpakt zoals ik wil dat ik weer ga lopen als onderdeel van een triathlon o.i.d.

[ Bericht 11% gewijzigd door Asics-DS op 03-08-2008 00:16:30 ]
pi_60521793
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 00:09 schreef Asics-DS het volgende:

[..]

Misschien als 't fietsen niet uitpakt zoals ik wil dat ik weer ga lopen als onderdeel van een triathlon o.i.d.
Hmm, triathlon is dan toch 'even' 42 km lopen naast zwemmen en fietsen?

Gaan die shin-splints dan nooit meer over?
  zondag 3 augustus 2008 @ 11:15:39 #236
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_60523107
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 00:09 schreef Asics-DS het volgende:

[..]

Asics.... this thread is too small for the both of us.

On-topic: ik heb af en toe echt momenten dat ik 't lopen mis. 't Wielrennen (wedstrijden) gaat me erg goed af en biedt perspectief, maar soms... heel soms vraag ik me toch af hoe ik er nu voor zou staan als ik niet had doorgelopen met die shin-splint. Misschien had ik die felbegeerde 1:08 al te pakken op de halve .
Het lopen had ook zo z'n kutmomenten: halverwege een lange duurloop erachter komen dat het toch niet zo lekker meer gaat ( ) bijvoorbeeld, blessureleed etc. Maar het heeft echt z'n charmes.
nooit geweten !
vanochtend voor 't eerst weer gelopen na een blessure (geborken voet) van 3 maanden.
Héél voorzichtig gedaan (4km gelopen - op 't gemakje) ging best goed.
Geen pijn ofzo maar ik merkte wel dat mijn conditie ver gezakt is.
Asics neemt de tijd.
  zondag 3 augustus 2008 @ 11:46:07 #237
197786 Asics-DS
pi_60523587
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 07:29 schreef computergirl het volgende:

[..]

Hmm, triathlon is dan toch 'even' 42 km lopen naast zwemmen en fietsen?

Gaan die shin-splints dan nooit meer over?
Veel lopers kunnen met goede behandeling wel fatsoenlijk blijven lopen, maar ik het 't te ver 'gepusht'. Ik had dagen dat ik na het lopen niet eens meer op mn been kon staan. Nu vraag ik me ook echt af wat me bezielde...... Ik ben naar het ziekenhuis geweest omdat de fysio dacht dat de spieren en pezen een scheurtje in het bot hadden getrokken.
Het schijnt dat je na een shin-splint altijd gevoelig blijft voor het opnieuw optreden ervan. Als ik de looptrainingen weer oppak kan ik niet twee dagen na elkaar lopen: dan speelt het weer op. En als je niet twee dagen na elkaar kan lopen zal ik niet echt snelle tijden gaan lopen. En tja, ik ben competitief ingesteld .

Over die triathlon: dat is de klassieke afstand idd (Ironman afstand) 3.8 km zwemmen, 180 km fietsen en 42.2 km lopen. Maar je hebt nog de Olympische afstand, Sprint afstand en de halve en kwart triathlon. Genoeg variatie .
  woensdag 6 augustus 2008 @ 12:28:06 #238
62913 Blik
The one and Only!
pi_60597855
Heb eergisteren trouwens de laatste les van het MP3-schema uitgelopen. 69 minuten hardlopen, was echt enorm zwaar. Had na 35 minuten al een slap gevoel in mijn benen, en dat wordt niet beter gedurende het lopen kan ik je zeggen. Ging dus steeds langzamer en langzamer lopen. Uiteindelijk 10.8 km gelopen met 9.4 km/u.

Volgende doel is om 10 kilometer onder het uur te lopen, dus we gaan lekker door met lopen

Overigens ook zojuist ingeschreven voor de 10 KM loop in Utrecht van eind september, daar ben ik van plan om onder het uur te lopen.
pi_60612739
Vandaag weer training gehad, heb nog 1 gratis training over. Ik zit te dubben over het feit of ik lid word van de vereniging, of solo ga trainen.
pi_60620036
quote:
Op zondag 27 juli 2008 17:10 schreef PieterBas het volgende:
Gisteren eindelijk eens mijn Nike+ chip gekalibreerd, nu klopt het een stuk beter. Gisterenochtend weer eens in weken een duurloop gedaan van bijna 7km.

Nog niet heel veel kilometers, maar ik ga nu rustig opbouwen naar Nijmegen en hierdoor hoop ook niet mijn sprintsnelheid te verliezen.
Mijn band werkt ook eindelijk zoals het moet!

Maar eh, dat kalibreren, hoe werkt dat? Wilde dat zelf eigenlijk op een wedstrijddag doen. Anders weet je het toch nooit precies? (tijd, afstand)
Sweet and innocent...
pi_60620397
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 09:43 schreef Innocence het volgende:

[..]

Mijn band werkt ook eindelijk zoals het moet!

Maar eh, dat kalibreren, hoe werkt dat? Wilde dat zelf eigenlijk op een wedstrijddag doen. Anders weet je het toch nooit precies? (tijd, afstand)
Wegwedstrijden zijn vaak niet helemaal een rond getal. In sommige gevallen wil het nog wel eens een paar meters meer of minder schelen.

Hoe ik mijn Nike+ chip had gekalibreerd.. Ik keek op afstandmeten.nl en zocht naar een recht stuk van 400 meter in mijn wijk en sindsdien heb ik geen verkeerde afstanden meer.
pi_60621256
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 10:02 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Wegwedstrijden zijn vaak niet helemaal een rond getal. In sommige gevallen wil het nog wel eens een paar meters meer of minder schelen.

Hoe ik mijn Nike+ chip had gekalibreerd.. Ik keek op afstandmeten.nl en zocht naar een recht stuk van 400 meter in mijn wijk en sindsdien heb ik geen verkeerde afstanden meer.
Maar hoe weet je dat afstandsmeten.nl nauwkeuriger is als je voorgekalibreerde chip?
Sweet and innocent...
pi_60624679
Dag dames. Zijn hier ook deelnemers voor de Marathon van Eindhoven (12 okt)?
pi_60624875
Na jaren afgegeven te hebben op hardlopen 2 weken geleden toch zelf ook begonnen. Met een paar collega's gaan we de estafettevorm van de Marathon van Amsterdam lopen. Nu moet ik dus zorgen dat ik binnen 3 maanden 7.2 kilometer kan rennen (bij voorkeur 10).

Merk dat het opzich best aardig gaat. Loop 3 of 2 keer in de week 5.x kilometer in een half uur, maar wel in intervals. Langer dan 6 minuten achter elkaar rennen lukt echt nog niet. Een echt beginner dus

Wel ben ik erg blij dat ik even bij Runners World op de lopende band heb gestaan. Daardoor werd duidelijk dat ik een versteviging aan de binnenkant van mijn voet nodig had. En ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo relaxed gelopen! Nu dus een kwestie van snel conditie opbouwen en zorgen dat ik naar die 7 kilometer ga.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 23:52:15 #245
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_60694768
Ik zal mezelf ook maar even voorstellen in dit topic.

Ik ben eind juni begonnen met hardlopen. Na jaren intensief niks doen vond ik dat er toch maar wat meer beweging in mijn lijf moest komen, niet op de laatste plaats doordat een Bourgondisch er 21e eeuws leven duidelijks zichtbaar werden hier en daar…

Op een goede dag ben ik naar Runnersworld in Alkmaar getogen en heb mij een paar Saucony’s laten aanmeten en ben ik door de medewerker verwezen naar de site van Asics, Myasics.nl, voor een trainingsschema wat ik nu dan ook min of meer braaf volg.

Als doel heb ik mezelf een 21km loop gegeven. Een vriend van mij loopt deze afstand al jaren met tijden tussen 1.30 en 1.40 en ik wil hem, out of the blue, verslaan…Tsja…je moet een doel hebben is het niet??…misschien in Egmond in januari 2009 anders in Bergen in oktober 2009..of een andere 21km in deze periode (Amsterdam?)…

Zoals gezegd ben ik begonnen met het schema van Myasics.nl. Een mooi handvat. In het begin was ik na 5 minuten al op, stuk en zat er doorheen, maar vorderingen kwamen snel! Na een maand trainen heb ik een hartslagmeter aangeschaft, een Polar RS200sb (met footpod). Prachtig ding, zeker omdat het je inzicht geeft hoeveel inspanning je nu eigenlijk moet doen om iets te bereiken…maar met de komst van de hartslagmeter deed zich meteen een uitdaging voor…het schema van Myasics.nl ondersteund namelijk geen hartslagen…ik zoek dus zelf een combinatie van het schema van Myasics en het schema dat Polar voor je maakt op jouw eigen Polar website waar je je gegevens uit de hartslagmeter kunt uploaden…

Al met al prachtig allemaal!

Mijn hartslagzones volgens Asics:

Rust: minder dan 135 slagen per minuut
Warming-up: tussen de 122 en de 149 slagen per minuut
Rustig hardlopen: tussen de 135 en de 149 slagen per minuut
Hardlopen: tussen de 149 en de 169 slagen per minuut
Hoog tempo: tussen de 156 en de 176 slagen per minuut
Interval / fartlek: tussen de 156 en de 190 slagen per minuut

Maximale hartslag: 190 (berekend)
Rusthartslag: 53 (gemeten met Polar)

Vandaag heb ik 6 km gelopen in 35 minuten met een constante hartslag van 170 hsm, Zone 4 op mijn hartslag meter, en dat ging erg goed! Niet oververmoeid aan het einde, geen zure benen, gewoon een lekker gevoel. Wanneer ik in Zone 3 zou lopen (zeg maar tussen de 135 en de 149 slagen per minuut) loop ik naar mijn idee zo traag!! Toch geven beide schema’s (Myasics.nl en Polar) dit aan en zou ik redelijk vaak in deze zone moeten trainen…Ik heb het gevoel dat ik dan tè langzaam loop…

Al met al is dit hoe ik er nu voor sta…
Morgen (zondag loop ik 6 x 5 minuten met 2 minuten herhalingspauze. (nog ff uitzoeken hoe ik dit het beste in kan stellen in mijn hartslagmeter, tips welkom!!!)

Net als anderen zal ik hier af en toe mijn ervaringen posten…

Commentaar, tips en andere zaken altijd welkom (zeker over het gebruik van mijn hartslagmeter!)

Grtz,

Fx/ Jaap
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_60726462
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 23:52 schreef ForrestX het volgende:
(...)

Vandaag heb ik 6 km gelopen in 35 minuten met een constante hartslag van 170 hsm, Zone 4 op mijn hartslag meter, en dat ging erg goed! Niet oververmoeid aan het einde, geen zure benen, gewoon een lekker gevoel. Wanneer ik in Zone 3 zou lopen (zeg maar tussen de 135 en de 149 slagen per minuut) loop ik naar mijn idee zo traag!! Toch geven beide schema’s (Myasics.nl en Polar) dit aan en zou ik redelijk vaak in deze zone moeten trainen…Ik heb het gevoel dat ik dan tè langzaam loop…

)...)

Grtz,

Fx/ Jaap
Ik heb geen hartslagmeter, dus loop in snelheidszones. Daar heb ik precies hetzelfde probleem. Ik wil graag een halve marathon lopen tussen de 11 en 12 km/h of 5:00-5:30 min/km en daarvoor zou ik -volgens het schema van hardloopschema.nl- lange afstanden moeten trainen in snelheidszone D1 (dat is bij jou volgensmij 'rustig hadlopen') oftewel 6:00 min/km...
Voelt ook totaal nutteloos.
Sweet and innocent...
pi_60726692
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:15 schreef Innocence het volgende:

[..]

Ik heb geen hartslagmeter, dus loop in snelheidszones. Daar heb ik precies hetzelfde probleem. Ik wil graag een halve marathon lopen tussen de 11 en 12 km/h of 5:00-5:30 min/km en daarvoor zou ik -volgens het schema van hardloopschema.nl- lange afstanden moeten trainen in snelheidszone D1 (dat is bij jou volgensmij 'rustig hadlopen') oftewel 6:00 min/km...
Voelt ook totaal nutteloos.
6 min per km is toch gewoon 10 km per uur? Dat is niet echt wandeltempo hoor. Voor mij is dat een heel relaxed ontspannend tempo wat ik lang vol kan houden. Alleen is mijn hartslag altijd te hoog volgens de hartslagmeter, maar dat komt volgens mij omdat de berekende max te laag is voor mij.
Vorige week vrijdag had ik een interval training gedaan en had ik op een gegeven moment een harstlag (in percentage van max) van 103%
pi_60728852
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:26 schreef computergirl het volgende:

[..]

6 min per km is toch gewoon 10 km per uur? Dat is niet echt wandeltempo hoor. Voor mij is dat een heel relaxed ontspannend tempo wat ik lang vol kan houden.
Waar heb ik het over 'wandeltempo' dan?
Natuurlijk is dat een heel relaxed ontspannen tempo, maar daar train je toch niet voor...
Sweet and innocent...
pi_60729333
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 11:58 schreef Innocence het volgende:

[..]

Waar heb ik het over 'wandeltempo' dan?
Natuurlijk is dat een heel relaxed ontspannen tempo, maar daar train je toch niet voor...
Nou ja 'nutteloos' vond ik zo negatief klinken sorry hoor.
Duurlopen op een relaxed tempo zijn nuttig, elk schema heeft ze, maar weet niet meer precies waarom
pi_60729528
knoop is door! na een (te) lange pauze moet ik echt weer lopen! en als flinke stok achter de bekende deur gaik me opgeven voor de zeven heuvelen vanavond
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')