Vanavond nog, kleine 10 km wel langzaam tempo maar ging best ok.quote:Op maandag 28 juli 2008 20:59 schreef Sweetbeach het volgende:
iemand die loopt met dit weer? Ik ben gister gegaan, god wat zweet je na een run van 30 min zegniet normaal.
Ik loop echter wél want wil mijn conditie toch een beetje op pijl houden! Binnenkort maar eens intervallen!
is Google maps hier niet betrouwbaar genoeg voor?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:37 schreef computergirl het volgende:
Er zijn hie nog een paar Amsterdammers toch?
Weten jullie een plek waar ik goed mijn Polar footpod kan calibreren? Fietspad naast een weg met hectometerpaaltjes of zo?
die haakjes kun je beter weghalen. Sportfysio dus.quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:15 schreef Asics-DS het volgende:
Advies vragen bij een loopspeciaalzaak en een fysio is natuurlijk nooit verkeerd en ik denk dat je daar een beter antwoord zal krijgen dan hier.
Overbelasting kan komen door je trainingsomvang te vergroten, door vaker te lopen of door sneller te lopen (of een combinatie). Overbelasting ontstaat ook door andere ondergrond, afnemende dempende werking van de schoenen, gewichtstoename enzovoorts. Wat jij dus zegt over je trainingsomvang die gelijk is gebleven kan wel eens fout zijn
Zelf heb ik het hardlopen aan de kant gelegd door een shin-splint en mijn heil gezocht in een andere sport. De klachten kwamen telkens weer terug als ik intensiever ging trainen. Laat je hierdoor echter niet ontmoedigen, want ik heb veel te lang doorgelopen met de klacht: er werd zelfs gedacht aan een stressfractuur. Ik denk dat jij er op tijd bij bent, maar schroef je trainingsarbeid omlaag. Je hoeft niet te stoppen, maar je moet wel minderen.
Daarnaast is mijn advies: ga naar een (sport)fysiotherapeut. Op internet lopen te adviezen te ver uiteen, beter ga je naar een expert.
Bosbaan? Dan heb je een wedstrijdroeibaan naast je met meter-bordenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:37 schreef computergirl het volgende:
Er zijn hie nog een paar Amsterdammers toch?
Weten jullie een plek waar ik goed mijn Polar footpod kan calibreren? Fietspad naast een weg met hectometerpaaltjes of zo?
Oh Ja! Tuurlijkquote:Op woensdag 30 juli 2008 22:42 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Bosbaan? Dan heb je een wedstrijdroeibaan naast je met meter-borden
In Midden Delfland kan je wel relaxt lopenquote:Op woensdag 30 juli 2008 22:51 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb de tijd wel, elke dag werken van 7 tot 5, dan woensdag en vrijdag training vanaf 19.15 tot 21.00 u oid.
Zelfstandig trainen? Ben je ook zo begonnen? Heb je een beetje een leuke buurt om te trainen? Waar ik woon begint er een natuurgebied (Midden Delfland) een paar straten verderop, dus dat is wel relaxt
Ik heb daar wel een aantal malen gelopen. Met de auto naar Schipluiden, en toen met mijn vader lopen, toen hij nog mijn tempo aan konquote:Op woensdag 30 juli 2008 22:57 schreef DeHovenier het volgende:
Idd, lekker groot gebied en genoeg fietspaden
Toen ik 'begon' met hardlopen woonde ik op loopafstand van zowel het Amstelland als het Amsterdamse bos. Tegenwoordig woon ik midden in het centrum, maar ben ik gewend aan langere afstanden dus loop ik nog steeds hard in het Amstelland alleen moet ik daarvoor nu eerst 4 kilometer de stad uitlopen via de amstelquote:Op woensdag 30 juli 2008 22:51 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb de tijd wel, elke dag werken van 7 tot 5, dan woensdag en vrijdag training vanaf 19.15 tot 21.00 u oid.
Zelfstandig trainen? Ben je ook zo begonnen? Heb je een beetje een leuke buurt om te trainen? Waar ik woon begint er een natuurgebied (Midden Delfland) een paar straten verderop, dus dat is wel relaxt
ik loop vaak in het gebied tussen Station Delft Zuid en Schiedam (zit een heel stuk natuurgebied), erg rustig daar altijd en veel geasfalteerde fietspadenquote:Op woensdag 30 juli 2008 22:57 schreef DeHovenier het volgende:
Idd, lekker groot gebied en genoeg fietspaden
Ik heb ook een paar keer meegetraind met een loopclub (schoonouders hebben abonnement erop en als zij niet gaan kan ik soms). Had voor mij niet zoveel toegevoegde waarde om wekelijks mee te doen, ook idd veel ouwe lui..quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:42 schreef DeHovenier het volgende:
Vannavond voor het eerst hardgelopen bij een loopclub, de traing was wel leuk alleen zijn er daar erg weinig mensen van mijn leeftijd. M'n broertje was ook meegekomen, en hij gaat dan liever alleen trainen dan dat hij meedoet met die dertigers/veertigers enz.
We hebben met een klein groepje 5x6 gedaan, dus 6 minuten lopen, dan ff pauzetje, en dan weer 6 minuten lopen. De club heeft vele leden, dus dan zijn er nogal wat verschillende groepjes. Ik kan nog 4x gratis meetrainen, dan moet ik geld betalen (42 euri per half jaar). M'n ouders lopen bij een andere vereniging.
Zo te zien zijn die laatste 3 trainingen vrij aardig om snelheid op te bouwen. De lange rustige training (2) lijkt mij geschikt om je uithoudingsvermogen wat te vergroten en de andere twee zorgen voor een hoger tempo. De derde training lijkt wel een beetje kort, dat dan weer wel. Ik heb echter geen schema voor jequote:Op donderdag 31 juli 2008 14:26 schreef Blik het volgende:
Even een vraagje voor de wat ervarenere hardlopers. Ik heb deze week het 2de hardloopschema van 5 tot 10 km afgerond. De laatste 3 trainingen zien er als volgt uit
Training 1: 35 minuten hardlopen, hoger tempo
Traning 2: 68 minuten hardlopen, rustig tempo
Traning 3: 18 minuten hardlopen, 4*2 minuten versnellen
Mijn bedoeling is om de maximale tijd zo rond de 60 minuten te houden (voor een 10 km), maar wat meer snelheid op te bouwen. Kan ik dan het beste dit schema de komende weken vasthouden of is het beter om een schema te gaan volgen wat meer op intervallen traint? En heeft iemand ook een voorbeeld van zo'n schema?
Heeft iemand anders nog tips voor bovenstaande vraag?quote:Op donderdag 31 juli 2008 14:26 schreef Blik het volgende:
Even een vraagje voor de wat ervarenere hardlopers. Ik heb deze week het 2de hardloopschema van 5 tot 10 km afgerond. De laatste 3 trainingen zien er als volgt uit
Training 1: 35 minuten hardlopen, hoger tempo
Traning 2: 68 minuten hardlopen, rustig tempo
Traning 3: 18 minuten hardlopen, 4*2 minuten versnellen
Mijn bedoeling is om de maximale tijd zo rond de 60 minuten te houden (voor een 10 km), maar wat meer snelheid op te bouwen. Kan ik dan het beste dit schema de komende weken vasthouden of is het beter om een schema te gaan volgen wat meer op intervallen traint? En heeft iemand ook een voorbeeld van zo'n schema?
Zorg voor veel afwisseling, en niet altijd op het randje van je kunnen, maar ook geregeld zeer rustige trainingen , loop eens een keer 2x 2 km op rustig tempoquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 09:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Heeft iemand anders nog tips voor bovenstaande vraag?
Heb gisteren training 3 gelopen, die versnellingen van 2 minuten zijn wel echt killing. Was helemaal kapot op het einde. UIteindelijk in 10.8 km/u gelopen.
mijn ervaring is dat zulke dingen beter gaan wanneer je met een groepje loopt. In mijn eentje doe ik meestal een duurloop - ook fijn.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 09:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Heeft iemand anders nog tips voor bovenstaande vraag?
Heb gisteren training 3 gelopen, die versnellingen van 2 minuten zijn wel echt killing. Was helemaal kapot op het einde. UIteindelijk in 10.8 km/u gelopen.
Dat gaat dus niet gebeuren. Ik loop het lekkerst alleen en als ik dat wil, dus in een groep lopen gaat niet werken.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:20 schreef Asics het volgende:
[..]
mijn ervaring is dat zulke dingen beter gaan wanneer je met een groepje loopt. In mijn eentje doe ik meestal een duurloop - ook fijn.
Asics.... this thread is too small for the both of us.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:20 schreef Asics het volgende:
[..]
mijn ervaring is dat zulke dingen beter gaan wanneer je met een groepje loopt. In mijn eentje doe ik meestal een duurloop - ook fijn.
Hmm, triathlon is dan toch 'even' 42 km lopen naast zwemmen en fietsen?quote:Op zondag 3 augustus 2008 00:09 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Misschien als 't fietsen niet uitpakt zoals ik wil dat ik weer ga lopen als onderdeel van een triathlon o.i.d.
quote:Op zondag 3 augustus 2008 00:09 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Asics.... this thread is too small for the both of us.
On-topic: ik heb af en toe echt momenten dat ik 't lopen mis. 't Wielrennen (wedstrijden) gaat me erg goed af en biedt perspectief, maar soms... heel soms vraag ik me toch af hoe ik er nu voor zou staan als ik niet had doorgelopen met die shin-splint.Misschien had ik die felbegeerde 1:08 al te pakken op de halve
.
Het lopen had ook zo z'n kutmomenten: halverwege een lange duurloop erachter komen dat het toch niet zo lekker meer gaat(
) bijvoorbeeld, blessureleed etc. Maar het heeft echt z'n charmes.
Misschien als 't fietsen niet uitpakt zoals ik wil dat ik weer ga lopen als onderdeel van een triathlon o.i.d.
Veel lopers kunnen met goede behandeling wel fatsoenlijk blijven lopen, maar ik het 't te ver 'gepusht'. Ik had dagen dat ik na het lopen niet eens meer op mn been kon staan. Nu vraag ik me ook echt af wat me bezielde...... Ik ben naar het ziekenhuis geweest omdat de fysio dacht dat de spieren en pezen een scheurtje in het bot hadden getrokken.quote:Op zondag 3 augustus 2008 07:29 schreef computergirl het volgende:
[..]
Hmm, triathlon is dan toch 'even' 42 km lopen naast zwemmen en fietsen?
Gaan die shin-splints dan nooit meer over?
Mijn band werkt ook eindelijk zoals het moet!quote:Op zondag 27 juli 2008 17:10 schreef PieterBas het volgende:
Gisteren eindelijk eens mijn Nike+ chip gekalibreerd, nu klopt het een stuk beter. Gisterenochtend weer eens in weken een duurloop gedaan van bijna 7km.
Nog niet heel veel kilometers, maar ik ga nu rustig opbouwen naar Nijmegen en hierdoor hoop ook niet mijn sprintsnelheid te verliezen.
Wegwedstrijden zijn vaak niet helemaal een rond getal. In sommige gevallen wil het nog wel eens een paar meters meer of minder schelen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 09:43 schreef Innocence het volgende:
[..]
Mijn band werkt ook eindelijk zoals het moet!
Maar eh, dat kalibreren, hoe werkt dat? Wilde dat zelf eigenlijk op een wedstrijddag doen. Anders weet je het toch nooit precies? (tijd, afstand)
Maar hoe weet je dat afstandsmeten.nl nauwkeuriger is als je voorgekalibreerde chip?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:02 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Wegwedstrijden zijn vaak niet helemaal een rond getal. In sommige gevallen wil het nog wel eens een paar meters meer of minder schelen.
Hoe ik mijn Nike+ chip had gekalibreerd.. Ik keek op afstandmeten.nl en zocht naar een recht stuk van 400 meter in mijn wijk en sindsdien heb ik geen verkeerde afstanden meer.
Ik heb geen hartslagmeter, dus loop in snelheidszones. Daar heb ik precies hetzelfde probleem. Ik wil graag een halve marathon lopen tussen de 11 en 12 km/h of 5:00-5:30 min/km en daarvoor zou ik -volgens het schema van hardloopschema.nl- lange afstanden moeten trainen in snelheidszone D1 (dat is bij jou volgensmij 'rustig hadlopen') oftewel 6:00 min/km...quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:52 schreef ForrestX het volgende:
(...)
Vandaag heb ik 6 km gelopen in 35 minuten met een constante hartslag van 170 hsm, Zone 4 op mijn hartslag meter, en dat ging erg goed! Niet oververmoeid aan het einde, geen zure benen, gewoon een lekker gevoel. Wanneer ik in Zone 3 zou lopen (zeg maar tussen de 135 en de 149 slagen per minuut) loop ik naar mijn idee zo traag!! Toch geven beide schema’s (Myasics.nl en Polar) dit aan en zou ik redelijk vaak in deze zone moeten trainen…Ik heb het gevoel dat ik dan tè langzaam loop…
)...)
Grtz,
Fx/ Jaap
6 min per km is toch gewoon 10 km per uur? Dat is niet echt wandeltempo hoor. Voor mij is dat een heel relaxed ontspannend tempo wat ik lang vol kan houden. Alleen is mijn hartslag altijd te hoog volgens de hartslagmeter, maar dat komt volgens mij omdat de berekende max te laag is voor mij.quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:15 schreef Innocence het volgende:
[..]
Ik heb geen hartslagmeter, dus loop in snelheidszones. Daar heb ik precies hetzelfde probleem. Ik wil graag een halve marathon lopen tussen de 11 en 12 km/h of 5:00-5:30 min/km en daarvoor zou ik -volgens het schema van hardloopschema.nl- lange afstanden moeten trainen in snelheidszone D1 (dat is bij jou volgensmij 'rustig hadlopen') oftewel 6:00 min/km...
Voelt ook totaal nutteloos.
Waar heb ik het over 'wandeltempo' dan?quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:26 schreef computergirl het volgende:
[..]
6 min per km is toch gewoon 10 km per uur? Dat is niet echt wandeltempo hoor. Voor mij is dat een heel relaxed ontspannend tempo wat ik lang vol kan houden.
Nou ja 'nutteloos' vond ik zo negatief klinkenquote:Op maandag 11 augustus 2008 11:58 schreef Innocence het volgende:
[..]
Waar heb ik het over 'wandeltempo' dan?
Natuurlijk is dat een heel relaxed ontspannen tempo, maar daar train je toch niet voor...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |