Ik zie ook geen probleem in een kroeg vol vrijwillige rokers.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je gebruikt wel grote woorden hè?Wat jij thuis doet, is jouw zaak. Zolang je thuis geen klanten ontvangt namens je bedrijf en zolang er geen andere collega's in jouw huis aan het werk zijn, zie ik het probleem niet.
Als gesteld word dat mensen er vrijwillig voor kiezen om in een kroeg te roken worden de rechten van de werknemer er bij gesleept. Maar nu telt dat niet? Dan ben je hypocriet en inconsequent.quote:Dat jij thuis, een plek waar verder niemand komt, rookt, is niet overlastgevend voor anderen. Je creëert problemen die er niet zijn.
Dat is geen argument. Als mensen ergens vrijwillig voor kiezen is "het went wel" geen argument om iets te verbieden.quote:Niet mogen roken in de horeca gaat vanzelf wennen. Dat niet-rokerskroegen slecht hebben gewerkt, komt omdat het MOGEN roken altijd de norm is geweest in de horeca. Dat verandert nu.
Ik heb hele goede argumenten, jij komt alleen maar met "Het went wel" en "Regels zijn regels".quote:
Het is handig om regels mee te nemen in een discussie. Ik kom tenminste nog met argumenten, jij komt alleen maar met sentimenten.
Er zijn geen onderzoeken over uitlaatgassenquote:Dat auto's schadelijker zijn dan meeroken is jouw subjectieve waarneming totdat je het met goede bronnen aantoont.
Vrachtwagenchauffeurs mogen op hun werkplek niet roken.quote:Ik bestrijd niet dat uitlaatgassen schadelijk kunnen zijn. Er is dan ook van allerlei regelgeving op ingezet om dat probleem aan te pakken. Denk aan catalysators, roetfilters, schonere motoren, beperking van de maximumsnelheid, enzovoort. Een werknemer die op de snelweg in de file staat, is doorgaans op weg naar zijn werk, of op weg naar huis. Wat iemand in zijn eigen auto doet, moet hij zelf weten.
Ik heb hele goede argumenten, maar blijkbaar vind jij het opleggen van regels belangrijker dan keuzevrijheid.quote:Verder valt me op dat je maar met kreten blijft smijten, maar dat je geen enkel goed argument hebt. De schadelijke gevolgen van (mee)roken zijn algemeen bekend. En jij blijft maar zoeken naar niet terzake doende dwarsstraatjes; discussies over heel andere onderwerpen.
Als ik daar voor kies wie ben jij (getraumatiseerd als je bent door de keuze van je familieleden) om dat tegen te willen houden?quote:[..]
Vind je het goed dat ik, als nabestaande van meerdere zwaar rokende familieleden die aan longkanker zijn overleden, niet op deze bagger-opmerking reageer? Steek je kop lekker in het zand, ga lekker (mee)roken en je eigen gezondheid op het spel zetten ofzo.
Geen ernstige schade. De kans op bepaalde aandoeningen zou eventueel iets groter kunnen zijn. Dat is heel wat anders.quote:[..]
Wanneer dat uit gedegen onderzoek zou blijken wel, ja. Mijn punt was dat er vast wel een kern van waarheid zit in al die onderzoeken, waaronder wetenschappelijke, die erop wijzen dat meeroken ernstige schade toebrengt aan de gezondheid.
Dat maak ik zelf nog wel uit.quote:[..]
Klopt, maar dat heet dan 'ontmoedigen'. De overheid wil graag tegengaan dat mensen roken. Hoe minder, hoe beter.
[..]
Ga lekker in een niet roken kroeg zitten als je niet wilt meeroken.quote:Als ik in een kroeg zit te drinken, heb jij daar geen last van. Bij roken is dat anders. Er zijn volop mogelijkheden voor mensen om te roken en te drinken tegelijk. Bijvoorbeeld thuis of in de buitenlucht. Jij kent mensen een recht toe dat ze zodadelijk niet meer hebben; jouw probleem.
Niet rokers zijn verantwoordelijk voor hun eigen keuzes. Als ze persé in een rook kroeg wilen zitten wie ben jij dan om dat te verbieden?quote:[..]
Je draait.blablabla
Onzin. De uitlaatgassen houden zich niet aan die verboden.quote:[..]
Roken wordt ook niet verboden. Overigens zijn er ook zat plekken waar je niet mag komen met een auto. In de meeste steden zijn voetgangerszones te vinden, waar auto's niet of nauwelijks worden toegelaten. Je opmerkingen zijn dus feitelijk onjuist.
... als mensen er voor kiezen ergens last van te hebben door op plekken te komen waar ze eigenlijk niet willen zijn, zoals niet rokers in een rook kroeg.quote:
[..]
Het is duidelijk dat jij je in discussies laat leiden door emoties, in plaats van door argumenten. Bovendien spreek je jezelf alweer tegen, want je stelt eerst dat ze niemand lastigvallen, om er vervolgens in dezelfde zin aan toe te voegen: behalve.... -
Denk je nou dat die turken hun koffiehuis ook "gratis" mogen huren? Denk je dat zij hun koffie "gratis" van de koffiefabrikanten krijgen? Is hun stroom "gratis"? Hebben ze alleen maar medewerkers die "gratis" werken? Wat ben jij dom en hypocriet zeg.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Als die Turken gewoon de letters van de raam halen en gordijnen ophangen, verder niks rekenen voor een bak koffie dan wat de gek ervoor geeft, dan is het niet meer vergelijkbaar met een kroeg. Maar gewoon gezellig bij iemand op de koffie.
Een kroegeigenaar kan dat ook doen.
Tot 1 januari 2004 was dit rookverbod niet aanwezig... dus dat jaar opschorten werd 11 jaar opschortenquote:zaterdag 18 september 1993
Rookverbod
Het algehele rookverbod in stoptreinen wordt een jaar opgeschort. Wel zal per 1 januari 1994 niet meer gerookt mogen worden op de balkons en in de gangpaden van treinen. Dat verbod geldt dan zowel voor de stoptreinen als voor de intercity's.
Nu is roken in een vliegtuig in zijn geheel ondenkbaarquote:Transavia is niet van plan het rookverbod op zijn vluchten op te heffen, zoals Martinair onlangs deed. Ook KLM ziet geen aanleiding het niet-rokenbeleid te wijzigen, gezien de ervaringen tot nu toe. Transavia betreurt het besluit van Martinair, omdat daarmee onduidelijkheid voor de passagiers ontstaat. Overigens leverde de ommezwaai van Martinair Transavia meteen extra boekingen op.
Ja en tegenwoordig moet je door bergen en bergen controle's, worden je vingerafdrukken genomen, etc. etc.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:38 schreef MikeyMo het volgende:
Nu is roken in een vliegtuig in zijn geheel ondenkbaar
Binnenkort niet meer http://www.smintair.comquote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:38 schreef MikeyMo het volgende:
Nu is roken in een vliegtuig in zijn geheel ondenkbaar
Sinds dat overlastgevend gedrag van toepassing kan zijn op mensen die zich vrijwillig begeven in een café waar de eigenaar vrijwillig rokers toestaat.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:53 schreef Elfletterig het volgende:
(dat zijn er nu drie op een rij...) - Sinds wanneer komt het verbieden van overlastgevend gedrag overeen met afpersen?
Wel dus. Café-eigenaars die hun klanten toestaan te roken krijgen boetes opgelegd.quote:Er wordt niemand afgeperst.
En we hebben weer een t-shirt winnaar.quote:Ik verleen trouwens ook nergens toestemming voor, noch verbied ik iets. Wet- en regelgeving is een zaak van de politiek. We kiezen politici in dit democratische land. Wanneer je daar niet mee kunt leven, kun je altijd nog emigreren naar een ander land.
De koffiehuizen die ik ken zijn gewoon gevestigd in een woonhuis, wat dus al door de bewoner gehuurd wordt. Er zijn wat letters op de raam geplakt om aan te geven dat het een koffiehuis is en daarom ben je er klant. De meeste 'klanten' zijn echter gewoon vrienden van elkaar. Maar op die manier heeft Hassan een eigen bedrijf. En dat mag! Niks mis mee. Maar daar mag dan straks niet meer gerookt worden.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:24 schreef Farenji het volgende:
[..]
Denk je nou dat die turken hun koffiehuis ook "gratis" mogen huren? Denk je dat zij hun koffie "gratis" van de koffiefabrikanten krijgen? Is hun stroom "gratis"? Hebben ze alleen maar medewerkers die "gratis" werken? Wat ben jij dom en hypocriet zeg.
Daar stapt de overheid volledig overheen. Daar hebben ze toch schijt aan, dan zetten ze gewoon wat meer blauw in op straat wat ongetwijfeld ook weer meer inkomsten zal leveren (voor hen wel voor de horeca niet) omdat je nu al bekeurd wordt voor openbare dronkenschap, en tja in de kroeg drink je meestal wat, en laat je niet je drankje(biertje etc) op de bar staan of wat dan ook.quote:Op maandag 9 juni 2008 19:10 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ben wel heel erg benieuwd wat de omwonenden gaan vinden van al de overlast die nu op hun stoep plaatsvindt. Al die rokers die buiten een beetje beschonken baldadig gaan doen.
Goh, wat aardig van jou zeg, ooit eens gedacht dat de meeste panden een bestemmingsplan hebben, woon-werk? Je kunt niet zomaar een bedrijfspand kopen, en daarin gaan wonen.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 07:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Goh, wel twee voorbeelden, en geen van beide van een kroeg.
Wmb mag in die Turkse koffiehuizen gewoon gerookt worden. Ik vind dát nu meer een eigen huiskamer dan een openbare kroeg.
quote:Op dinsdag 10 juni 2008 11:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Je moet eens leren lezen. Als je een huiskamer openstelt voor gasten en je schenkt 'gratis' koffie, bier of limonade, dan mag jij zelf bepalen wat je doet. Maar.....je hebt dan geen bedrijf en officieel geen inkomsten. Mensen die niet willen betalen, kun je dan niet dwingen. Maar die mag je wel de deur weigeren, uiteraard.
Een gewone kroeg werkt zo niet. Dat is een bedrijf, geregistreerd bij de KvK en voor zo'n bedrijf is het onmogelijk om als 'huiskamer' verder te gaan. Voor een klein Turks koffiehuis wel.
Wij hebben hier in Helmond ook van die koffiehuizen. Meer dan een huiskamer is het niet. Wat letters op een raam, inschrijving bij de KvK en je hebt een bedrijf. Alleen in die vorm mag daar dan straks ook niet meer gerookt worden. Gelijke monniken, gelijke kappen. Echter stopt de Turk met zijn bedrijf, maar blijft hij 'open' voor zijn vrienden, dan is het wat anders. Maar dan heb je dus geen bedrijf meer en mag je niks rekenen.
Ook van mensen die drinken kun je last hebben, misschien niet van jou persoonlijk, maar er zijn genoeg bezopen lui waar ik last van heb, of waar andere last van hebben, sterker nog, de kans dat je de pijp uitgaat omdat er weer een of andere dronken infantiel op je insteekt is groter dan de kans op te overlijden door meeroken.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als ik in een kroeg zit te drinken, heb jij daar geen last van. Bij roken is dat anders. Er zijn volop mogelijkheden voor mensen om te roken en te drinken tegelijk. Bijvoorbeeld thuis of in de buitenlucht. Jij kent mensen een recht toe dat ze zodadelijk niet meer hebben; jouw probleem.
[..]
Ik wel; het is slecht voor hun gezondheid. En het gegeven dat er gerookt wordt, belemmert anderen in hun keuze om het pand te bezoeken.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zie ook geen probleem in een kroeg vol vrijwillige rokers.
Ik heb toch de kaders neergezet wat betreft thuiswerken? Als jij een dagje thuis werkt, moet je zelf weten of je rookt. Je bent immers in je eigen huis en je hebt geen medewerkers in dienst die in jouw huis aan het werk zijn. De rook-discussie gaat niet over het feit dat je werknemer bent, het gaat om je werkomgeving. En guess what: een barman staat doorgaans in een kroeg achter de bar.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als gesteld word dat mensen er vrijwillig voor kiezen om in een kroeg te roken worden de rechten van de werknemer er bij gesleept. Maar nu telt dat niet? Dan ben je hypocriet en inconsequent.
Dat niet-rookkroegen tot dusver niet populair waren, is echter ook geen argument om het NIET te verbieden. Overigens was 'het went wel' niet een argument om aan te geven waarom roken verboden moet worden in kroegen. Ik gebruikte die woorden alleen om erop te wijzen dat je een nieuwe norm krijgt.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is geen argument. Als mensen ergens vrijwillig voor kiezen is "het went wel" geen argument om iets te verbieden.
Laten we het er maar op houden dat ik er heel anders over denk en dat ik vaststel dat jij: a) mijn opmerkingen verdraait en b) de argumenten stelselmatig negeert.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb hele goede argumenten, jij komt alleen maar met "Het went wel" en "Regels zijn regels".
Misschien moet je daar dan eens op aandringen. Het zit je kennelijk nogal dwars, gezien het aantal keren dat je er in dit topic over begonnen bent.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er zijn geen onderzoeken over uitlaatgassen
Ja en?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs mogen op hun werkplek niet roken.
Nee hoor, ik vind keuzevrijheid heel belangrijk. Maar regels heb je soms nodig om de keuzevrijheid van iedereen te garanderen. Jij hebt het alleen over de keuzevrijheid die rokers zouden moeten hebben en over hoe anderen zich daaraan moeten aanpassen. Ik - en met mij vele anderen, onder wie een democratische meerderheid in de politiek - draaien het echter om: de rokers passen zich aan. Ze hebben keuzevrijheid genoeg: buiten roken, roken in een rookruimte, eens een avondje NIET roken, vervangende middelen gebruiken (nicotinepleisters of -kauwgom), of helemaal stoppen met roken. Dat zijn toch al gauw vijf verschillende keuzes waaruit de roker kan kiezen.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb hele goede argumenten, maar blijkbaar vind jij het opleggen van regels belangrijker dan keuzevrijheid.
Ik ben niet getraumatiseerd. Ik reageerde op jouw mening dat cijfers over de schadelijkheid van roken 'misleidend' zijn. Wat mij betreft rook je jezelf helemaal te pletter, dat moet je fijn zelf weten.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als ik daar voor kies wie ben jij (getraumatiseerd als je bent door de keuze van je familieleden) om dat tegen te willen houden?
De kans op ernstige ziektes als longkanker, hart- en vaatziekten is 20-30 procent groter. Dat is dus heel aanzienlijk. En doodgaan aan longkanker kwalificeer ik toch wel degelijk als 'ernstige schade'.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Geen ernstige schade. De kans op bepaalde aandoeningen zou eventueel iets groter kunnen zijn. Dat is heel wat anders.
Klopt, maar daarom mag de regering het nog wel ontmoedigenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat maak ik zelf nog wel uit.
Zet die knop nou eens om. Ik ga gewoon naar een kroeg straks; een plek waar niet wordt gerookt. Als je toch wilt roken, heb je legio andere keuzemogelijkheden.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ga lekker in een niet roken kroeg zitten als je niet wilt meeroken.
Preventief beleid, gericht op de volksgezondheid. Verder is het zo dat je als niet-roker al snel met een groepje vrienden meegaat en dan toch in een kroeg terechtkomt waar gerookt wordt, omdat er altijd wel wat rokers zijn die niet een poosje zonder hun behoefte kunnen. Niet-rokers zwichten dus sneller om mee te gaan naar een rook-kroeg dan dat rokers meegaan naar een niet-rookkroeg. Als je dat zo laat, blijft roken in een kroeg altijd de vanzelfsprekende norm. Dat verandert nu definitief.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Niet rokers zijn verantwoordelijk voor hun eigen keuzes. Als ze persé in een rook kroeg wilen zitten wie ben jij dan om dat te verbieden?
Wat ik schreef, was correct, ook wanneer jij het 'onzin' noemt. Roken wordt niet verboden; het wordt alleen aan banden gelegd, wat inhoudt dat het op bepaalde plaatsen niet is toegestaan. Kom maar met gedegen cijfers over uitlaatgassen of open er fijn een topic over.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Onzin. De uitlaatgassen houden zich niet aan die verboden.
Fout verwoord: het gaat erom dat mensen noodgedwongen de overlast voor lief nemen omdat ze willen zijn op een plek waar ze graag willen zijn. Die overlast wordt nu weggenomen, zodat iedereen in een kroeg kan zijn, zonder dat er sprake is van overlast. En daar komt nog eens bij dat de veroorzakers van die overlast legio keuzemogelijkheden hebben. Staak je verzet, zet de knop om.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
... als mensen er voor kiezen ergens last van te hebben door op plekken te komen waar ze eigenlijk niet willen zijn, zoals niet rokers in een rook kroeg.
Beetje kromme vergelijking maar goed, dat weet je zelf ongetwijfeld ook wel. Dit is simpelweg appels met peren vergelijken.Daarbij de koffiehuizen die jij kent zijn al gevestigd in een woonhuis, dan ben ik benieuwd waar (provincie e.d.) jij woont, want de turkse koffiehuizen zoals ik die ken (en dat zijn er veel hier in de buurt) zijn allemaal gevestigd in bedrijfsruimte waar men geen woonhuis van mag en kan maken.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:17 schreef Gia het volgende:
[..]
De koffiehuizen die ik ken zijn gewoon gevestigd in een woonhuis, wat dus al door de bewoner gehuurd wordt. Er zijn wat letters op de raam geplakt om aan te geven dat het een koffiehuis is en daarom ben je er klant. De meeste 'klanten' zijn echter gewoon vrienden van elkaar. Maar op die manier heeft Hassan een eigen bedrijf. En dat mag! Niks mis mee. Maar daar mag dan straks niet meer gerookt worden.
Als Hassan geen bedrijf heeft, dan mag hij alsnog al die vrienden uitnodigen. Als die vervolgens allemaal wat geld cadeau geven en Hassan schenkt een kopje koffie, dan mag er volop gerookt worden.
Dit is voor een klein koffiehuis een mogelijkheid. Maar goed, je kunt dan niks meer aftrekken van de belasting.
Ik zou dat ook kunnen doen. Ik geef wekelijks een feest voor allemaal rokers, die mij een envelop met inhoud geven en als een goede gastvrouw schenk ik wat iedereen wil. Maar....je kunt dan geen personeel aannemen, loon uitbetalen enz..... want je hebt dan geen bedrijf.
Op kleinschalig niveau (huiskamer) zou dit kunnen. Voor de gehele horeca gaat dit dus niet werken.
Zie mijn bovenstaande antwoord op vloeitjesversnipperaar.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:15 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Sinds dat overlastgevend gedrag van toepassing kan zijn op mensen die zich vrijwillig begeven in een café waar de eigenaar vrijwillig rokers toestaat.
Dus als ik een bekeuring krijg voor te hard rijden, word ik door de politie 'afgeperst'? Pak eens een woordenboek ofzo. Café-eigenaars die klanten toestaan om te roken, overtreden de wet. En op wetsovertredingen staan straffen; dat is heel normaal.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:15 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Wel dus. Café-eigenaars die hun klanten toestaan te roken krijgen boetes opgelegd.
Vrij vertaald: ik heb verder geen argumenten meer, dus maak ik maar een denigrerende opmerkingquote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:15 schreef HenriOsewoudt het volgende:
En we hebben weer een t-shirt winnaar.
Helmond, kun je in mijn profiel zien, toch?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:23 schreef smoekie het volgende:
[..]
Beetje kromme vergelijking maar goed, dat weet je zelf ongetwijfeld ook wel. Dit is simpelweg appels met peren vergelijken.Daarbij de koffiehuizen die jij kent zijn al gevestigd in een woonhuis, dan ben ik benieuwd waar (provincie e.d.) jij woont, want de turkse koffiehuizen zoals ik die ken (en dat zijn er veel hier in de buurt) zijn allemaal gevestigd in bedrijfsruimte waar men geen woonhuis van mag en kan maken.
Je draait, je bent hypocriet en inconsequent, Elfletterig. Je overtuigd niet. Je bent alleen maar je trauma's aan het spuien.quote:De rook-discussie gaat niet over het feit dat je werknemer bent, het gaat om je werkomgeving.
Café-eigenaars hebben dan ook een verantwoordelijkheid om geen drank te schenken aan bezoekers die al stomdronken zijn. Ook wordt deze lieden de toegang tot het pand ontzegt. Openbare dronkenschap op straat is strafbaar. De politie pakt daarnaast regelmatig dronken figuren op, die in de politiecel mogen ontnuchteren. Dat je last kunt hebben van mensen die drinken, vind ik geen argument om de overlast door rokers voor lief te nemen.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:19 schreef smoekie het volgende:
Ook van mensen die drinken kun je last hebben, misschien niet van jou persoonlijk, maar er zijn genoeg bezopen lui waar ik last van heb, of waar andere last van hebben, sterker nog, de kans dat je de pijp uitgaat omdat er weer een of andere dronken infantiel op je insteekt is groter dan de kans op te overlijden door meeroken.
De kans op zelfregulering heeft de horeca gehad en onvoldoende benut.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:19 schreef smoekie het volgende:
Ik ben en blijf gewoon van mening dat dit een keuze zou moeten zijn die de horeca zelf mag nemen, en die hen niet opgelegd zou mogen worden.
Ik snap je punt, maar ik heb er geen last van wanneer mijn buurman dik is en ongezond leeft. Bij roken is dat fundamenteel anders, als gevolg van de rooklucht.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:19 schreef smoekie het volgende:
Zoals dit verbod en nu komt, zal men als dit allemaal achter de rug is en de wind weer is gaan liggen wat anders verzinnen, het is bewezen dat dik zijn (overgewicht) meer gezondheidsproblemen oplevert dan mensen die roken en drinken, de volgende stap die je kunt verwachten is dat men dikke mensen gaat aanpakken, en vaak doen ze dat in de knip, straks moeten de dikke mensen meer premie voor ziektekosten gaan betalen omdat zij de gezondheidszorg meer geld kosten dan hen die een 'normaal' gewicht hebben.
Ik ben dit niet oneens met je, maar mij ontgaat waarom dit een argument zou moeten zijn dat pleit VOOR het toestaan van roken in kroegen. Het rookverbod neemt juist een stuk hokjesgeest (rokers en niet-rokers die apart moeten uitgaan naar afzonderlijke kroegen) weg.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:19 schreef smoekie het volgende:
Zo krijg je straks verschillende soorten verzekeringen e.d.
Alles wordt in hokjes gestopt.
De Mensen die roken en drinken.
De mensen met overgewicht.
De mensen die weer te dun zijn.
Mensen die gevaarlijke hobby's uitoefenen of werken waar meer risico is.
Die moeten zich nu al scheel betalen voor dergelijke verzekeringen, en dat zal straks alleen maar toenemen.
Laten we nou reëel zijn. Als de premie van jouw autoverzekering ineens 20-25 procent omhoog schiet, word jij niet vrolijk. Deze discussie zou volgens mij beter in een ander topic gevoerd kunnen worden, trouwens.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:19 schreef smoekie het volgende:
Laat hen die een gevaarlijk beroep of hobby uitoefenen lekker gaan zonder ze geld uit de zak te kloppen, of zonder onderscheid te maken. (wat nu al gebeurt)
Gezondheid is niet in geld uit te drukken. Je doet net of alles met geld te vervangen is. Als iemand door roken of meeroken naar de knoppen gaat als gevolg van bijvoorbeeld longkanker, is dat niet in een geldbedrag uit te drukken. Een ontmoedigingsbeleid wat betreft roken is GEZOND voor onze samenleving als geheel. Mensen zullen gemiddeld langer en gezonder leven, de kosten voor gezondheidszorg zullen gemiddeld lager zijn.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:19 schreef smoekie het volgende:
Men loopt te mauwen over hen die roken dat het de mensen die niet roken geld kost omdat zij daar indirect voor opdraaien, maar men vergeet dat de rokers daarentegen weer opdraaien voor de kosten van sporters e.d. en zo betaald uiteindelijk iedereen voor iedereen, en dat is altijd goed geweest, laat het lekker zo.
Ik zie niks.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:26 schreef Elfletterig het volgende:
Zie mijn bovenstaande antwoord op vloeitjesversnipperaar.
Nee, de eigenaar van de weg stelt de regels. (Dat de overheid geen eigenaar van wegen zou moeten zijn laat ik nu even buiten beschouwing). Zo ook in een café: of de eigenaar roken wel of niet toestaat is zijn eigen zaak. Niet de jouwe.quote:Dus als ik een bekeuring krijg voor te hard rijden, word ik door de politie 'afgeperst'?
Je hebt je argument dat het 'in de wet staat' en dus per definitie niet slecht kan zijn al een paar keer herhaald maar je zou toch moeten weten dat dat geen indruk op me maakt. Er zijn ook landen waar het stenigen van overspelige vrouwen wettig en zelfs democratisch wordt goedgekeurd. Dat is volgens jou dus ook geen mishandeling. Hadden ze maar moeten emigreren nietwaar?quote:Pak eens een woordenboek ofzo. Café-eigenaars die klanten toestaan om te roken, overtreden de wet. En op wetsovertredingen staan straffen; dat is heel normaal.
Zoals anderen hier al constateerden: je hebt geen argumenten, alleen frustraties. Ik steek er nog een op, goeiemiddag.quote:Vrij vertaald: ik heb verder geen argumenten meer, dus maak ik maar een denigrerende opmerking![]()
quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je draait, je bent hypocriet en inconsequent, Elfletterig. Je overtuigd niet. Je bent alleen maar je trauma's aan het spuien.
Je kan toch gewoon zeggen dat je geen bedrijf bent? Net als een koffie woning?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Helmond, kun je in mijn profiel zien, toch?
Grote koffiehuizen hebben hetzelfde als de gemiddelde kroeg: Personeel. En dus geldt daar straks een rookverbod. Zelfs al rookt al het personeel.
Op kleinschalig niveau kunnen mensen het doen zoals ik voorstelde. Maar een club, zoals Papier dat dan weer voorstelt, kan dat uiteraard niet. Want dan BEN je een bedrijf en dan mag dat niet.
En dan komen de anti-rokers erachter dat er feitelijk maar weinig veranderd is voor de roker zoals ook is gebleken in landen die ons zijn voorgegaan de markt komt wel met initiatieven, dat binnen een jaar het rookverbod voor een groot gedeelte alweer ongedaan is gemaakt omdat ondernemers gelijk krijgen van de rechter en de hoge raad zoals in Duitsland is gebeurt.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:33 schreef Gia het volgende:
Nog 21 dagen!!
Als het aan Gia ligt kan een ondernemer zijn personeel voor een gedeelte eigenaar maken om zo het verbod te omzeilenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon zeggen dat je geen bedrijf bent? Net als een koffie woning?
Als je niet normaal en consequent met argumentetn om kan gaan valt er niets te discussieren.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ah, je geeft het eindelijk op, leid ik hieruit af?
OK, bij deze dan nogmaals:quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:41 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Ik zie niks.
We verschillen fundamenteel van opvatting. Ik vind het uitstekend dat er een overheid is die bepaalde regelgeving invoert en toeziet op naleving. In jouw perfecte wereld zijn alle snelwegen particulier bezit, mag je op de ene weg 140 km/u en op de andere weg 200 km/u, hoef je geen gordel om, enzovoort. Het is naar mijn mening prima dat er van hoger hand beleid wordt gemaakt. Preventief beleid welteverstaan! Beleid waarmee het aantal verkeersdoden in 30 jaar tijd met zo'n 75 procent is afgenomen. En nu ook beleid dat de schade die rokers aanrichten, beperkt.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:41 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Nee, de eigenaar van de weg stelt de regels. (Dat de overheid geen eigenaar van wegen zou moeten zijn laat ik nu even buiten beschouwing). Zo ook in een café: of de eigenaar roken wel of niet toestaat is zijn eigen zaak. Niet de jouwe.
Je verdraait mijn woorden. Ik heb nergens gezegd dat iets wat in een wet staat, niet slecht kan zijn. Ik heb alleen geageerd tegen de term 'afpersing' die jij gebruikt. Ik heb daarbij gewezen dat het overtreden van wetten ertoe kan leiden dat je bekeurd of bestraft wordt. En dat dat iets heel anders is dan afpersing.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:41 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Je hebt je argument dat het 'in de wet staat' en dus per definitie niet slecht kan zijn al een paar keer herhaald maar je zou toch moeten weten dat dat geen indruk op me maakt. Er zijn ook landen waar het stenigen van overspelige vrouwen wettig en zelfs democratisch wordt goedgekeurd. Dat is volgens jou dus ook geen mishandeling. Hadden ze maar moeten emigreren nietwaar?
Ik heb legio argumenten. Papierversnipperaar en jij willen ze alleen niet horen. Het enige waarover ik gefrustreerd ben is het bedenkelijke niveau van jullie inbreng, waarbij het vooral gaat om het verdraaien van mijn woorden, en het betrekken van niet ter zake doende punten, waaronder zelfs 'afpersing' en het stenigen van overspelige vrouwen. Waar hebben we het over man? Op bepaalde plaatsen mag je geen sigaret opsteken.... Nou nou, het is me wat zeg.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:41 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Zoals anderen hier al constateerden: je hebt geen argumenten, alleen frustraties. Ik steek er nog een op, goeiemiddag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |