abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59656219
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:39 schreef -Six- het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met het HBO leren
Heel veel praktijkdingetjes en drama achtige colleges
pi_59656482
yiiihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!

eerste vak gehaald dit semester!!!! muhaaaaaaaaa! Modelleren van Organisaties is "IN THE POCKET"

één her minder

Nu nog éven Wiskunde, BenB, OenT en RenD halen
Ja doei.
pi_59656651
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:57 schreef motorbloempje het volgende:
yiiihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!

eerste vak gehaald dit semester!!!! muhaaaaaaaaa! Modelleren van Organisaties is "IN THE POCKET"

één her minder

Nu nog éven Wiskunde, BenB, OenT en RenD halen
Heb je voor die laatste 4 wel een her?
En gefeliciteerd natuurlijk
pi_59656706
Feli moblo
pi_59656736
Voorlopig nog niet..
BenB is geen groot her voor, maar heb ik tot nu toe alles gehaald van de deeltentamens.. vandaag de laatste gemaakt (een her van een deeltentamen) en als het meezit heb ik die gehaald

OenT is 10 juli het tentamen, maar heb mn presentatie vandaag erg goed gedaan, al zeg ik het zelf, scheelt alweer een deel

RenD wel herkansingin augustus , omdat dat een casus is, waarbij de bedrijven die we hadden benaderd afhaakten

Wiskunde herkansing in augustus, maar ga de hele zomer wiskunde doen om het te kunnen halen, want dan ben ik er voor eeuwig en altijd vanaf Heb de colleges niet gevolgd omdat ik de prioriteiten bij de andere vakken legde, maar ga toch proberen het dit jaar af te sluiten. René is gelukkig een goede leraar en wiskundewonder

Als het meezit kan ik alle vakken nog halen waarvan 3 zonder her, en twee mét
Ja doei.
  woensdag 25 juni 2008 @ 02:05:52 #206
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_59667235
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 09:56 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Interesting op het moment lijkt me L&O nog het leukste
Ach ja, iedereen maakt fouten . Neh, er zijn bij ons ook heel veel meiden die voor L&O gaan, volgens mij het merendeel. Juist omdat G&G gewoon één richting is, en je binnen L&O nog allerlei kanten op kan.
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 14:39 schreef SterreMarit het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreide reactie!! Leuk om te lezen =)

Ik heb zelf SPH gedaan en kan dus deelnemen aan het vrijstellingenprogramma, wat betekent dat zo'n beetje het hele 1e jaar vervalt. Gelukkig...want ik ben al doodgegooid met Piaget en co =)

Ik twijfel heel erg tussen L&O en G&G. Ik wil namelijk óf aan de slag in een groepspraktijk (m.n. gericht op diagnostiek, ouderbegeleiding en kortdurende behandeling) óf ik wil in het speciaal basisonderwijs als orthopedagoog aan de slag (cluster 4 idealiter, gedragsproblemen...ik hou ervan!). En dat is dus lastig, want ik zal toch écht één van deze richtingen moeten kiezen!
Ook als je HBO-instroom bent (dus het vrijstellingenprogramma volgt) is je eerste jaar relatief algemeen. Pas daarna hoef je een keuze te maken welke richting je wilt, dus maak je wat dat betreft nog niet druk, je kunt nog een jaartje rondkijken .
quote:
Denk je verder dat het een voordeel is als je als net afgestudeerde orthopedagoog een hbo-vooropleiding hebt en daarin de nodige praktijkervaring hebt opgedaan? Zo werd het bij de voorlichting namelijk wel gebracht, maar daar twijfel ik toch wel een beetje aan. Ik ben nu in ieder geval wél op zoek naar een SPH-baan (groepswerk) zodat ik de komende drie jaar iig relevante werkervaring op kan doen...misschien vergroot dat mijn kansen op de arbeidsmarkt? Ik twijfel sowieso nog heel sterk tussen een baantje met 'normale kids' (kinderopvang, bso) en een baantje met 'speciale kids' (leefgroep). Ik heb al redelijk wat stage-ervaring opgedaan met de laatste groep, dus wat dat betreft is het niet onverstandig eens met kinderen te werken die elkaar niet de hersens in slaan zonder reden of hun gezicht openkrabben uit onvermogen met frustraties om te gaan. Maar aan de andere kant...als ik nu drie jaar ervaring op kan doen op leefgroepen, staat dat wel mooier op het CV denk ik (A)

Lastig hoor! Moet volgende deze week beslissen voor welke baan ik kies, ga deze week meelopen...
Ik denk dat HBO-stages geen ruk voorstellen om iemand over de streep te trekken. Je hebt misschien iets meer praktijkervaring, maar op zich doen alle WO'ers dat ook op tijdens hun stage van negen maanden. Het zou een voordeeltje kunnen zijn, maar reken er niet teveel op.

Op dit moment een relevante bijbaan zoeken, dat levert je wel een voordeel op. Zowel bij het zoeken van een stage, als bij het zoeken van een baan na je opleiding. Met een baan nu kun je namelijk nog twee tot drie jaar directe ervaring opdoen in een richting van jouw keuze. Dat geeft je natuurlijk een voorsprong ten opzichte van al die andere guppen die in Kutkrabbenveen bij de bakker hebben gewerkt of op de kinderen uit de buurt hebben gepast die al in bed lagen als zij kwamen. Een studiegerelateerde bijbaan zoeken zou ik dan ook zeker aanraden, en je hebt het voordeel dat je daar, in tegenstelling tot veel van je toekomstige studiegenoten, relatief makkelijk aan kan komen doordat je een relevant HBO-diploma hebt. Daarmee kun je aan de bak; weliswaar in lagere functies dan waar je met je WO terecht kan, maar het is een opstap die de rest over het algemeen niet kan maken.

Bedenk ook dat veel afgestudeerde pedagogen de eerste twee jaar na hun studie in een functie onder hun niveau komen. Assistent, groepswerk, dat soort spul, meestal vanuit de instelling gericht op het later opdoen van ervaring op lagere niveau's, zodat je daarna kan doorgroeien. Op het moment dat je zulke ervaring al tijdens je studie opdoet, kun je ermee een mooi zakcentje verdienen, maar heb je bovendien de basiskennis al die bij een sollicitatieprocedure voor een hogere functie goed van pas komt, waardoor de kans kleiner is dat veel instellingen je in een functie onder je niveau willen plaatsen
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_59677498
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 16:00 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ja maar ze geven op zijn minst toch wel aan wat je kan verwachten?
Bij ons zeiden ze bijvoorbeeld ook wel boek we zouden kunnen gebruiken als voorbereiding
Ik start in principe ook in het 1e jaar! Ik doe de 1e 3 jaar (bachelor dus) alleen in 2 jaar, een groot deel van de 1e jaarsvakken vervalt, waardoor ik de bachelor versneld kan doorlopen.

Miss_S, heb jij ook een hbo afgerond? En als je in het 1e jaar begint...waarom dan die Wiskundetoets?
pi_59677579
Als je op de middelbare school geen wiskunde hebt gehad, of niet op VWO-niveau, dan moet je vaak nog een toelatingstoets doen.

Miss_S heeft Havo gedaan, en gaat nu haar HBO-P halen zodat ze naar de uni kan dus is het normaal dat zij een toets moet doen.

Wat heb jij als vooropleiding gedaan Sterre?
Ja doei.
pi_59677720
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 16:06 schreef Faithy het volgende:
in een normaal dictaat krijg je ook altijd oefenopdrachten.. maar als ze een voorbeeld TOETS bedoelt, dan moet je maar net geluk hebben dat een docent dat op zijn/haar pagina gezet heeft voor studenten... dat krijg je niet mee.. want het moet natuurlijk wel een goede indicatie zijn van wat je KUNT..
Dat snap ik ook wel hoor =) Maar ik wil gewoon graag de thema's weten, zodat ik mn vwo-wiskunde-boeken door kan nemen en zeker weet dat ik niets mis. Ik heb dat blauwe boekje waar de RU gebruik van maakt, maar daarin 'mis' ik veel dingen uit wiskunde van het vwo. En ik vraag me nu dus af of ik die wel moet kennen of niet. En op de vraag welke thema's je moet kennen hoopte ik een antwoord te krijgen uit voorbeeldopgaven, aangezien de studieadviseurs niet veel verder komen dan machtsverheffen, breuken, worteltrekken en kansberekenen als onderwerpen. Alleen in dat blauwe boekje staan al meer dingen...

Ik vind het prima om in de zomervakantie m'n wiskunde op te krikken, maar wil wel een beetje richting hebben...
pi_59677769
join the club.. hele zomer wiskunde in het park
15 augustus tentamen, en ik moet en zál het halen
Ja doei.
pi_59677779
Ik heb ook nog een MBO+ diploma maar ja ik kom inderdaad van Havo/Vwo en toen Havo en nu uiteindelijk een HBO-P (hopelijk )
Maar veel van dit soort wiskunde heb ik nooit gehad
pi_59678268
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 02:05 schreef Mikkie het volgende:

Bedenk ook dat veel afgestudeerde pedagogen de eerste twee jaar na hun studie in een functie onder hun niveau komen. Assistent, groepswerk, dat soort spul, meestal vanuit de instelling gericht op het later opdoen van ervaring op lagere niveau's, zodat je daarna kan doorgroeien. Op het moment dat je zulke ervaring al tijdens je studie opdoet, kun je ermee een mooi zakcentje verdienen, maar heb je bovendien de basiskennis al die bij een sollicitatieprocedure voor een hogere functie goed van pas komt, waardoor de kans kleiner is dat veel instellingen je in een functie onder je niveau willen plaatsen
Mja, ik heb indd begrepen dat je als afgestudeerde orthopedagoog vaak ook in SPH-banen terecht komt en ik wil juist géén SPH-baan, ik vind het individuele begeleiden veel leuker dan leefgroepen... Maar voor een paar jaar is dat, zeker als bijbaan, natuurlijk een geweldige leerervaring, vandaar dus ook mijn keuze om dat te gaan doen. Alleen nu dus nog die twijfel tussen kinderopvang en de leefgroepen met kinderen/jongeren met gedragsproblemen. Ik denk wel dat die 2e een betere optie is, zowel qua ervaring als qua salaris en mogelijkheden tot combinatie met studie. Een nachtdienst bv is 13u en als ik die 1x per week, bv in het weekend, kan draaien, kan ik d'n studie al wel betalen =) En in die grotere organisaties werken orthopedagogen...misschien kan ik voor hen al wat doen. Vriendin van mij werkt als pedagogisch medewerker bij zo'n organisatie en daar nemen medewerkers regelmatig (eenvoudige) taken van de orthopedagogen over, omdat die stapels werk hebben liggen. Staat ook altijd goed op het cv
Voordeel is ook dat veel organisaties op zoek zijn naar flexpoolmedewerkers. Ik kon heel gemakkelijk een baan vinden en door de sollicitatieprocedures heen komen...moet alleen nog 'even' kiezen nu! Als SPH'er zijn er banen genoeg, maar voor zulke banen moet je indd wel geschoold zijn. Heb ik SPH niet voor niets gedaan, hahaha =) *had ook direct na m'n vwo naar de uni kunnen gaan, dan was ik niet op m'n 24e nog es begonnen *
pi_59678346
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 15:12 schreef motorbloempje het volgende:
Wat heb jij als vooropleiding gedaan Sterre?
Vwo (profiel E&M), 1e jaar rechten aan de UvT en nu dus SPH...ik ben al ff onderweg dus

Beetje jammer dat de RU de wiskundetoets verplicht heeft gesteld; de UU heeft dat bv niet. Daar is een kopie van je vwo-diploma voldoende om aan de wiskunde-eis te voldoen. En daarop pronkt een 9,1 bij mij

Dat moet ik nu nog maar waar zien te maken bij die toets
  zaterdag 28 juni 2008 @ 00:20:42 #215
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_59745196
Nog iemand vandaag de CICAM toets over terrorisme gedaan? Was weer zielig gemakkelijk eigenlijk.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 09:12:02 #216
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_59748002
Over die wiskundetoets kun je debatteren, Marit. Ik snap het wel. Als je die kennis echt bezit is er dus weinig aan de hand: dan haal je 'm toch wel. Bezit je 'm niet, dan is het een momentje van wakker schudden en kun je meteen beginnen met bijscholing. Vooral bij de sociale wetenschappen krijg je de nodige statistiek voor je kiezen, dan is het wel fijn als je al een beetje op niveau bent, anders haal je dat simpelweg niet.
Zerg schreef:
  zaterdag 28 juni 2008 @ 09:16:07 #217
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_59748022
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 15:37 schreef SterreMarit het volgende:

[..]

Mja, ik heb indd begrepen dat je als afgestudeerde orthopedagoog vaak ook in SPH-banen terecht komt en ik wil juist géén SPH-baan, ik vind het individuele begeleiden veel leuker dan leefgroepen... Maar voor een paar jaar is dat, zeker als bijbaan, natuurlijk een geweldige leerervaring, vandaar dus ook mijn keuze om dat te gaan doen. Alleen nu dus nog die twijfel tussen kinderopvang en de leefgroepen met kinderen/jongeren met gedragsproblemen.
Dat is inderdaad een slimme keuze. Dan heb je al een bepaald niveau qua voorsprong ten opzichte van je medeafstudeerders.
quote:
Ik denk wel dat die 2e een betere optie is, zowel qua ervaring als qua salaris en mogelijkheden tot combinatie met studie. Een nachtdienst bv is 13u en als ik die 1x per week, bv in het weekend, kan draaien, kan ik d'n studie al wel betalen =) En in die grotere organisaties werken orthopedagogen...misschien kan ik voor hen al wat doen. Vriendin van mij werkt als pedagogisch medewerker bij zo'n organisatie en daar nemen medewerkers regelmatig (eenvoudige) taken van de orthopedagogen over, omdat die stapels werk hebben liggen. Staat ook altijd goed op het cv
Dit vind ik heel dubbel, wat je zegt. Van de ene kant snap ik je redenering: in zo weinig mogelijk tijd zo veel mogelijk geld verdienen. Van de andere kant: juist als je nog wat wil opsteken, die taken wil overnemen, en voor jezelf de echte ervaring opdoen, dan is zo'n nachtdienst weinig waard. Is wel makkelijk geld verdienen, maar bij het opdoen van ervaring en het toelichten van je ervaring op een sollicitatiegesprek val je door de mand. Ik had ook een dergelijke constructie...veel weekenddiensten die voornamelijk rustig zijn, kon eventueel ook de nachtdienst in. Het is makkelijker je uren maken en makkelijker verdienen, maar ik heb er vervolgens bewust voor gekozen om dit niet te doen en juist ook m'n dagen doordeweeks te pakken. Minder efficiënt, minder makkelijk verdienen, maar wel leerzamer. En dat is immers waarvoor ik er zit.
Zerg schreef:
pi_59748068
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 09:12 schreef Mikkie het volgende:
Over die wiskundetoets kun je debatteren, Marit. Ik snap het wel. Als je die kennis echt bezit is er dus weinig aan de hand: dan haal je 'm toch wel. Bezit je 'm niet, dan is het een momentje van wakker schudden en kun je meteen beginnen met bijscholing. Vooral bij de sociale wetenschappen krijg je de nodige statistiek voor je kiezen, dan is het wel fijn als je al een beetje op niveau bent, anders haal je dat simpelweg niet.
Maar wat ik raar vind is dat het alleen in Nijmegen dus zo is.
Maar weet niet of het raar vind dat Nijmegen het wel heeft of dat de anderen het juist niet hebben
  zaterdag 28 juni 2008 @ 11:23:08 #219
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_59749391
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 00:20 schreef Wheelgunner het volgende:
Nog iemand vandaag de CICAM toets over terrorisme gedaan? Was weer zielig gemakkelijk eigenlijk.
Ik heb vorig jaar alleen de tweede kans gedaan, en toen waren er best veel mensen die het niet gehaald hadden. Vond hem ook wel pittig hoor, één vraag was gewoon: beschrijf de geschiedenis van het terrorisme en gebruik daarbij de volgende begrippen (en dan een aantal begrippen die je er zelf dus nooit in had gestopt ). Maar had gelukkig zitten stampen met leren en ik had nog een 8. Maar als je beter bent in toepassing in plaats van stampen dan was het wat lastiger denk ik.
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
pi_59795287
Vanaf 1 september kan ik me ook officieel in dit topic plaatsen
  maandag 30 juni 2008 @ 15:31:30 #221
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_59795354
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 11:23 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar alleen de tweede kans gedaan, en toen waren er best veel mensen die het niet gehaald hadden. Vond hem ook wel pittig hoor, één vraag was gewoon: beschrijf de geschiedenis van het terrorisme en gebruik daarbij de volgende begrippen (en dan een aantal begrippen die je er zelf dus nooit in had gestopt ). Maar had gelukkig zitten stampen met leren en ik had nog een 8. Maar als je beter bent in toepassing in plaats van stampen dan was het wat lastiger denk ik.
Dan waren de vragen nu toch gemakkelijker, zoiets als: "waarom zijn er zoveel definities voor het woord terrorisme?" Vrij algemeen allemaal. Alleen de laatste twee vragen gingen specifiek over een bron die ik dus helaas niet bestudeerd had, maarja ik heb toch nog redelijk wat kunnen verzinnen volgens mij.
  maandag 30 juni 2008 @ 16:17:29 #222
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_59796465
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:31 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dan waren de vragen nu toch gemakkelijker, zoiets als: "waarom zijn er zoveel definities voor het woord terrorisme?" Vrij algemeen allemaal. Alleen de laatste twee vragen gingen specifiek over een bron die ik dus helaas niet bestudeerd had, maarja ik heb toch nog redelijk wat kunnen verzinnen volgens mij.
Dat klinkt inderdaad niet echt als een heel uitdagend tentamen... Ik hoor trouwens erg vaak dat CICAM-tentamens appeltje eitje zijn, maar heb zelf nooit hoger dan een 8 gehaald met behoorlijk veel leren, dus ik vraag me af in hoeverre dat klopt (het kan uiteraard ook aan mij liggen), ik geloof ook dat het per jaar weer heel erg verschilt qua zwaarte.
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:28 schreef m-materazzi het volgende:
Vanaf 1 september kan ik me ook officieel in dit topic plaatsen
Tof, wat ga je doen? En heb je er al zin in?
pi_59802732
Edit: foutje
  maandag 30 juni 2008 @ 20:41:54 #224
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_59802754
quote:
Op maandag 30 juni 2008 16:17 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:

[..]

Dat klinkt inderdaad niet echt als een heel uitdagend tentamen... Ik hoor trouwens erg vaak dat CICAM-tentamens appeltje eitje zijn, maar heb zelf nooit hoger dan een 8 gehaald met behoorlijk veel leren, dus ik vraag me af in hoeverre dat klopt (het kan uiteraard ook aan mij liggen), ik geloof ook dat het per jaar weer heel erg verschilt qua zwaarte.

Dillema's VN vredesops en intro conflict analyse heb ik met heel weinig werk allebei met 7-tjes gehaald, dus ik heb wel de indruk dat de CICAM tentamens niet veel vorostellen. Probleem met heel veel studeren is dat het maar korte en algemene tentamens zijn, het overgrote deel van de stof komt dus niet echt in detail terug. Ik denk dat de college's an sich voldoende zijn om een ok cijfer te halen.

Het jammere is dat ik er dus lang niet alles uithaal wat erin zit qua kennis omdat dat niet nodig is voor de tentamens, maarja, dat is mijn eigen schuld.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 12:01:23 #225
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_59815656
Woei, ik mag hier vanaf vandaag ook posten, heb zojuist een studentnummer toegewezen gekregen ik ga Engelse Taal en Cultuur studeren!

Ligt het trouwens aan mij of is de intro écht heel vroeg dit jaar? Ik mis de eerste 3 dagen, ben pas de 20e terug van vakantie hoe zit dat trouwens met het ophalen van de Introductiekaart als ik pas vanaf donderdag meedoe?
pi_59815862
Woei

En over de intro.. mijnes was van 20 augustus tot en met 29 augustus.. Misschien nu iets eerder ivm schrikkeljaar enzo? Je kan als het goed is die kaart dan ook wel later ophalen maar met 100% zekerheid durf ik dat niet te zeggen
pi_59815973
Intro van Geneeskunde is 25 + 29 Augustus t/m 1 September
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:14:04 #228
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_59817188
Ik ga ook intro lopen, ondanks het feit dat ik al in februari ben begonnen (ingestroomd). Ga het hele eerste semester eerstejaars vakken volgen, dus wil ik die mensen ook graag leren kennen
Doei.
pi_59817287
Ik word mentormama nu al zin in
pi_59817971
Wat wordt ik toch moe van de ru webmail en BB constant een time-out ... ben je net een minuut bezig kun je weer uit- en inloggen.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:57:46 #231
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_59818148
Forward hem naar je G-mail, ideaal moet binnenkort alleen ru-mail maar 's leeggooien...
Doei.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:21:25 #232
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_59820178
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 12:01 schreef morgane het volgende:
Woei, ik mag hier vanaf vandaag ook posten, heb zojuist een studentnummer toegewezen gekregen ik ga Engelse Taal en Cultuur studeren!

Ligt het trouwens aan mij of is de intro écht heel vroeg dit jaar? Ik mis de eerste 3 dagen, ben pas de 20e terug van vakantie hoe zit dat trouwens met het ophalen van de Introductiekaart als ik pas vanaf donderdag meedoe?
Tof! Dan kom je bij mijn zusje, die gaat Amerikanistiek doen .
Het is inderdaad vroeg, volgens mij komt dat omdat het studiejaar standaard op de eerste maandag van september valt, en ditkeer is dat gewoon 1september (en dus vroeg).
pi_59821340
Ik twijfel erg over het meedoen aan de introductie; heb dat nu bij 2 opleidingen meegemaakt en heb er eigenlijk weinig zin in... Ik leer vanzelf de weg wel kennen op de campus en ook de roosters enzo zal ik vanzelf wel begrijpen...toch? Ook mensen leren kennen gebeurt denk ik wel zonder deelname aan de introductie. Verder zijn er geen bijzonderheden (op feestjes na!) die je mist als je niet meedoet denk ik, of wel?

Tijdens de voorlichting in juni gaf de studie-adviseur aan dat veel hbo-agestudeerden weinig trek hebben in een intro en dat er speciaal voor hen een bijeenkomst wordt georganiseerd tijdens die introweek. Hier toevallig aankomende Pedagogiek-studenten die weten op welke dag dit zal zijn? Wel handig om te weten en ik kan het zo nergens vinden, hahaha =) En om nu wéér met de uni te gaan bellen...is ook zoiets

Ennuh...lid worden van de studievereniging kan ook wel als je niet meedoet aan de introductie toch? En is dat nuttig, buiten de korting op boeken na dan?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 16:11:15 #234
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_59821389
voor zover ik weet heb je vooral introductie met de mensen met wie je ook in je studie te maken zult hebben. Lijkt me erg vervelend om er tussen te hangen terwijl iedereen elkaar al 2 weken lang heeft leren kennen!!

Gelukkig heb ik een leuke groep getroffen die mij er ook nog in februari tussen lieten maar kan me voorstellen dat het bij sommige groepen/voor andere mensen moeilijker is. Als ik zie hoe mijn studiegenoten nog steeds praten over de intro, en de toffe dingen die ze samen deden, wil ik het wel écht gaan doen

Ben zelf lid van studievereniging Thalia, en ga in 2009-2010 met studiegenoten bestuur doen erg leuke mensen leuke uitjes, gezellige dingen ook naast je studieboekenvoordeel maargoed.. ieder zijn ding.. Ik vind het in ieder geval erg leuk! Maar we hebben dan ook een vrij actieve vereniging!
Doei.
pi_59822122
Volgens mij ben ik tijdens de intro ook nog op vakantie , had ik dit jaar ookal maar goed toch iedereen nog leren kennen natuurlijk
Maar de studievereninging van pedagogiek zag er wel interessant uit
  dinsdag 1 juli 2008 @ 16:44:30 #236
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_59822247
wanneer heb je die toets dan?
Doei.
pi_59822273
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:44 schreef Faithy het volgende:
wanneer heb je die toets dan?
De toets heb ik nu donderdag
  dinsdag 1 juli 2008 @ 16:46:46 #238
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_59822291
ah, ok
Doei.
pi_59822435
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:11 schreef Faithy het volgende:

voor zover ik weet heb je vooral introductie met de mensen met wie je ook in je studie te maken zult hebben. Lijkt me erg vervelend om er tussen te hangen terwijl iedereen elkaar al 2 weken lang heeft leren kennen!!
Het is geen middelbare school meer ...
  dinsdag 1 juli 2008 @ 16:54:40 #240
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_59822443
SterreMarit, het is écht een aanrader om de intro te doen... niets is verplicht maar het is een hele leuke manier om je studiegenoten te leren kennen en er zijn superleuke activiteiten. Daarnaast is elke avond de stad in sowieso erg leuk .
  dinsdag 1 juli 2008 @ 17:00:45 #241
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_59822586
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:54 schreef -Six- het volgende:

[..]

Het is geen middelbare school meer ...
mensen blijven mensen hoor

en wil je ontkennen dat een kennismakingsweek uitermate geschikt is om de mensen met wie je heel veel te maken gaat krijgen te leren kennen

Ik ben niet moeilijk hoor, om 'nieuwelingen' toe te laten, maar er zijn genoeg mensen die dat wel zijn/doen.. helaas, óók op universitair niveau...
Doei.
pi_59822735
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 17:00 schreef Faithy het volgende:

[..]
en wil je ontkennen dat een kennismakingsweek uitermate geschikt is om de mensen met wie je heel veel te maken gaat krijgen te leren kennen
Het is nog maar de vraag of je heel veel te maken krijgt met die mensen ... tevens is er nog een grote groep die niet meedoet aan de intro.
pi_59822945
Wat ik van dit jaar heb geleerd is dat de groepjes toch nog heel erg kunnen veranderen
Maar de intro lijkt me wel leuk om te doen, maar als je het niet doet kom je volgens mij nog makkelijk genoeg in de groep (als je een beetje je best doet)
pi_59822978
Naja hoe cliché, maar ik heb mijn beste vriendinnen aan de intro overgehouden
  dinsdag 1 juli 2008 @ 17:23:30 #245
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59822981
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 17:00 schreef Faithy het volgende:

[..]

mensen blijven mensen hoor

Ik ben niet moeilijk hoor, om 'nieuwelingen' toe te laten, maar er zijn genoeg mensen die dat wel zijn/doen.. helaas, óók op universitair niveau...
Alsof de verhoudingen tijdens de kennismakingsweek vastgelegd worden . Zowel tijdens de introductieweek op de Havo als de introductieweek op de uni hielden de kliekjes die zich tijdens de introweek vormden de rest van het school- resp. studiejaar niet stand.
Maar idd: het is wel handig als mensen je snufferd iig al even gezien hebben van tevoren.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 17:54:31 #246
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_59823516
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:08 schreef SterreMarit het volgende:
Ik twijfel erg over het meedoen aan de introductie; heb dat nu bij 2 opleidingen meegemaakt en heb er eigenlijk weinig zin in... Ik leer vanzelf de weg wel kennen op de campus en ook de roosters enzo zal ik vanzelf wel begrijpen...toch? Ook mensen leren kennen gebeurt denk ik wel zonder deelname aan de introductie. Verder zijn er geen bijzonderheden (op feestjes na!) die je mist als je niet meedoet denk ik, of wel?

Tijdens de voorlichting in juni gaf de studie-adviseur aan dat veel hbo-agestudeerden weinig trek hebben in een intro en dat er speciaal voor hen een bijeenkomst wordt georganiseerd tijdens die introweek. Hier toevallig aankomende Pedagogiek-studenten die weten op welke dag dit zal zijn? Wel handig om te weten en ik kan het zo nergens vinden, hahaha =) En om nu wéér met de uni te gaan bellen...is ook zoiets
Geen idee wanneer die bijeenkomst is, maar hij komt wel. Juist omdat je mensen op die manier niet verplicht om aan de intro mee te doen.
Overigens zou ik er voor kiezen om wél aan de intro mee te doen. Als ik de collegezaal rond kijken, zijn er heel veel groepjes bij elkaar die mentorgroepgenootjes van elkaar waren. Pedagogiek = vrouwen = klitten.
Het is ook maar net wat je doel is: wil je er veel mee optrekken tijdens en buiten studie, activiteiten, stappen etc...dan zou ik het doen. Kom je voornamelijk om te studeren en geloof je het verder wel, dan mis je er weinig aan, want het draait om leuke dingen doen en feesten.
Wat ook scheelt is dat je ex-hbo bent, die creëren op de één of andere manier altijd een soort 'aparte groep' voor zichzelf. Die laten je makkelijker toe dan dat de ex-vwo'ers en andere ex-vwo'er toelaten.
quote:
Ennuh...lid worden van de studievereniging kan ook wel als je niet meedoet aan de introductie toch? En is dat nuttig, buiten de korting op boeken na dan?
Achteraf lid worden is geen probleem, kun je het hele jaar doen.
En lid worden ligt eraan wat je eruit wil halen. Er zijn natuurlijk de informele activiteiten (feesten, borrels), maar ook de formele activiteiten als excursies, lezingen, studiereis etc. Dat maakt het naast de boeken al de moeite waard. Maar alleen voor de boeken is het dat ook al, kan je tientjes per jaar schelen .
Zerg schreef:
pi_59824149
Wanneer krijg je trouwens de uitslag van de wiskunde toets?
En hoe zit het trouwens met het parkeren bij het spinozagebouw?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 18:58:41 #248
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_59824578
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 18:34 schreef Miss_S het volgende:
Wanneer krijg je trouwens de uitslag van de wiskunde toets?
Geen idee
quote:
En hoe zit het trouwens met het parkeren bij het spinozagebouw?
Er ligt een parkeerterrein naast. Kost een euro per uur, max van vijf euro per dag.
Als je altijd met de auto komt is het volgens mij ook mogelijk om een parkeerkaart te kopen voor een bepaald bedrag per maand.
Zerg schreef:
pi_59824649
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 18:58 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Geen idee
[..]

Er ligt een parkeerterrein naast. Kost een euro per uur, max van vijf euro per dag.
Als je altijd met de auto komt is het volgens mij ook mogelijk om een parkeerkaart te kopen voor een bepaald bedrag per maand.
Aha dus zelfs als student van de RU kan je niet gratis parkeren?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:46:17 #250
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59825511
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:02 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Aha dus zelfs als student van de RU kan je niet gratis parkeren?
Het is dan ook de bedoeling dat studenten met de fiets of het OV komen, niet met de auto .
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')