quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:08 schreef SterreMarit het volgende:Ik twijfel erg over het meedoen aan de introductie; heb dat nu bij 2 opleidingen meegemaakt en heb er eigenlijk weinig zin in... Ik leer vanzelf de weg wel kennen op de campus en ook de roosters enzo zal ik vanzelf wel begrijpen...toch? Ook mensen leren kennen gebeurt denk ik wel zonder deelname aan de introductie. Verder zijn er geen bijzonderheden (op feestjes na!) die je mist als je niet meedoet denk ik, of wel?
Tijdens de voorlichting in juni gaf de studie-adviseur aan dat veel hbo-agestudeerden weinig trek hebben in een intro en dat er speciaal voor hen een bijeenkomst wordt georganiseerd tijdens die introweek. Hier toevallig aankomende Pedagogiek-studenten die weten op welke dag dit zal zijn? Wel handig om te weten en ik kan het zo nergens vinden, hahaha =) En om nu wéér met de uni te gaan bellen...is ook zoiets
Geen idee wanneer die bijeenkomst is, maar hij komt wel. Juist omdat je mensen op die manier niet verplicht om aan de intro mee te doen.
Overigens zou ik er voor kiezen om wél aan de intro mee te doen. Als ik de collegezaal rond kijken, zijn er heel veel groepjes bij elkaar die mentorgroepgenootjes van elkaar waren. Pedagogiek = vrouwen = klitten.
Het is ook maar net wat je doel is: wil je er veel mee optrekken tijdens en buiten studie, activiteiten, stappen etc...dan zou ik het doen. Kom je voornamelijk om te studeren en geloof je het verder wel, dan mis je er weinig aan, want het draait om leuke dingen doen en feesten.
Wat ook scheelt is dat je ex-hbo bent, die creëren op de één of andere manier altijd een soort 'aparte groep' voor zichzelf. Die laten je makkelijker toe dan dat de ex-vwo'ers en andere ex-vwo'er toelaten.
quote:
Ennuh...lid worden van de studievereniging kan ook wel als je niet meedoet aan de introductie toch? En is dat nuttig, buiten de korting op boeken na dan?

Achteraf lid worden is geen probleem, kun je het hele jaar doen.
En lid worden ligt eraan wat je eruit wil halen. Er zijn natuurlijk de informele activiteiten (feesten, borrels), maar ook de formele activiteiten als excursies, lezingen, studiereis etc. Dat maakt het naast de boeken al de moeite waard. Maar alleen voor de boeken is het dat ook al, kan je tientjes per jaar schelen

.