abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59255343
quote:
Op maandag 9 juni 2008 15:13 schreef Geqxon het volgende:
Als je het zo'n ramp vindt, waarom neem je zelf dan niet zo'n goed betaalde baan?
Ik heb vele dooddoeners hier langs zien komen, maar dit slaat zo ongeveer alles.
pi_59255520
quote:
Op maandag 9 juni 2008 19:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb nooit anders beweerd...

Is het nu echt zo vreemd als iemand een genuanceerde stelling poneert, want je bent de tweede al die er een fikse kapstok in ziet...
Het was meer in de richting van Argento; jij durft aan die vrijheid nog terecht grenzen te stellen, zij het dan dat je het nogal impliciet bracht..... doet daar weinig aan af. Maar Argento wil daar zelfs niets van weten. Fijn dat zo "gradaties"helder worden.
pi_59256881
quote:
Op maandag 9 juni 2008 17:05 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Zolang er geen fraude, diefstal of dwang plaatsvind is er ook helemaal niets aan de hand.
[..]
Ach man, open je ogen toch eens.

Wat is de meest succesvolle site waar je boeken kunt kopen?
En waar denk je dat die het succes aan te danken hebben?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat toevallig weer he dat een miljoenenconcern er met de buit vandoor gaat en niet een hardwerkende hobbyist.
En straks horen we jou natuurlijk de CEO van dat bedrijf prijzen voor die geweldige "prestatie".

quote:
Nee, dat is een probleem wat plaats vind bij een monopolist als een overheid. Je hoeft immers maar 1 systeem om te kopen. Maar jij nu dus beweren dat topmanagers rechters omkopen?
De belangen zijn groot en niemand die controleert op wiens kosten de rechter naar Yab Yum gaat...
pi_59257024
quote:
Op maandag 9 juni 2008 18:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

"Eerlijk" is inderdaad een kutnorm.
Beter een kutnorm dan normloos.
quote:
Op maandag 9 juni 2008 18:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat is dat nu weer voor vrijheid? Vrijheid voor bijna iedereen...
Ja echt een schending van de mensenrechten.
  † In Memoriam † maandag 9 juni 2008 @ 20:34:02 #105
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59257125
quote:
Op maandag 9 juni 2008 20:25 schreef rebel6 het volgende:
Ach man, open je ogen toch eens.
Die zijn gelukkig wagenwijd open en die kijken niet door een subjectieve "eerlijkheidsbril" heen
quote:
Wat is de meest succesvolle site waar je boeken kunt kopen?
En waar denk je dat die het succes aan te danken hebben?
bol.com en het success hebben ze te danken aan goede service, snel leveren en een leukere prijs kunnen bieden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Wat toevallig weer he dat een miljoenenconcern er met de buit vandoor gaat en niet een hardwerkende hobbyist.
En straks horen we jou natuurlijk de CEO van dat bedrijf prijzen voor die geweldige "prestatie".
Er zijn genoeg kleine bedrijven die dikke centen maken en dat is niet te danken aan overheidsdwang wat jij en EchtGaaf willen gebruiken om eerlijkheid af te dwingen. Die houdt coporatisme in stand.
quote:
De belangen zijn groot en niemand die controleert op wiens kosten de rechter naar Yab Yum gaat...
Je bent in 1x beroemd als je het kan bewijzen. Waar wacht je nog op, als je het zo zeker weet?
Carpe Libertatem
pi_59257397
quote:
Op maandag 9 juni 2008 18:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Rebel6, leuk en blij dat je weer terug bent

Dank je, ik was even discussiemoe.
Weet niet of ik vaak ga reageren, maar in ieder geval help ik graag met je strijd tegen de normvervaging.
  maandag 9 juni 2008 @ 21:43:08 #107
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_59259896
quote:
Op maandag 9 juni 2008 19:36 schreef EchtGaaf het volgende:
Zoiets van "succes van handelen is een keuze" ?
Nee, ik heb het over handelen in overeenstemming met je principes. Als jij de overtuiging hebt dat mensen niet teveel mogen verdienen, dan uit zich dat doordat jij op geen enkele manier bewust meewerkt aan het ontstaan of het in stand houden van een dergelijke situatie. Dat betekent dus dat je geen producten of diensten van het bedrijf waarbinnen zich die situatie voordoet afneemt, laat staan dat je voor een zo'n bedrijf werkt.
quote:
Hoe kan die "iemand" die gewoon een modaal salaris verdient "meewerken" of "mogelijk" maken dat dat een CEO een topsalaris krijgt
Als medewerker van een organisatie werk je mee aan het realiseren van de doelen van die organisatie en handel je volgens het door de organisatie opgelegde beleid. Dat betekent bijvoorbeeld dat als een bedrijf er dubieuze activiteiten op nahoudt, iedere medewerker daar een stuk verantwoordelijkheid voor draagt. Bij het topsalaris van de CEO is dat niet anders; iedere medewerker van de organisatie waar de CEO actief is, is verantwoordelijk voor dat topsalaris.
quote:
Vreemde redenatie. Je dicht een individuele zo wel heel veel macht toe , die hij/zij feitelijk niet eens heeft.
Je onderschat de macht en de verantwoordelijkheid van het individu.
quote:
Wel eens van discrepanties gehoord mbt tot opinie en handelen. Nl alleen al om het simpele feit dat therie en praktijk nogal verschillende zaken zijn....
Dat kan wel zijn, maar het zijn daden en niet woorden die bepalend zijn voor hetgeen waarvoor men staat. Wat dat betreft is een opinie op zich niets meer dan gebakken lucht.
pi_59262910
quote:
Op maandag 9 juni 2008 19:15 schreef EchtGaaf het volgende:

Het gaat mij om die een gewraakte passage, waarin jij stelt dat ik "verdorven BEN"

Ja, daar sta ik achter. Ik vind jou a-moreel ten opzichte van mijn morele standaard.

Wat is daar nu moeilijk aan te snappen?

Wat is jouw probleem ermee? Jij wil er graag een discussie over normen van maken. Nou, binnen mijn normen past jouw visie niet.

Dat is toch net zo valide als dat jij het handelen van CEO's niet vindt passen binnen jouw morele standaard?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_59267311
quote:
Op maandag 9 juni 2008 20:30 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Wat een flauwkul. Normloos betekent nog altijd vrijheid en alleen de vrijheid die leidt tot onaanvaardbaar nadeel voor een bepaalde groep of de samenleving als geheel. moet middels normen worden beteugeld.

Niemand heeft onaanvaardbaar nadeel van de hoge salarissen van CEO's en dan is normloos (lees: vrijheid) altijd, overal en per definitie te preferen boven een kutnorm.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_59269922
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 01:00 schreef Argento het volgende:

Wat een flauwkul. Normloos betekent nog altijd vrijheid en alleen de vrijheid die leidt tot onaanvaardbaar nadeel voor een bepaalde groep of de samenleving als geheel. moet middels normen worden beteugeld.

Niemand heeft onaanvaardbaar nadeel van de hoge salarissen van CEO's en dan is normloos (lees: vrijheid) altijd, overal en per definitie te preferen boven een kutnorm.
Precies.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_59274834
quote:
Op maandag 9 juni 2008 22:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, daar sta ik achter
Dan kan je je openlijk afvragen wie dan die kwalificatie dan eerder toekomt. Als jij geen andere bewoordingen kan kiezen dan je die hebt gebruikt om je punt te maken, dan val je bij mij als "professional" als advocaat wel erg door de mand....

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 10-06-2008 13:20:15 ]
pi_59274909
quote:
Op maandag 9 juni 2008 20:30 schreef rebel6 het volgende:

[..]

En zo is het maar net. Het ontbreken van normen staat voor normloosheid en zie waartoe het leidt. Uiteindelijk naar de afgrond.....
pi_59275048
quote:
Op maandag 9 juni 2008 20:41 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Dank je, ik was even discussiemoe.
Geeft niet hoor. Ik kan mij er heel veel bij voorstellen. Het is af en toe net dat je steeds tegen een blok beton oploopt....
quote:
Weet niet of ik vaak ga reageren, maar in ieder geval help ik graag met je strijd tegen de normvervaging.
Dank je!

Ik vrees dat de discussie en ophef er niet minder op zullen worden. De excessen worden ieder jaar weer veel erger.

Kijk maar wat je doet; als je zin hebt dan post je maar lekker. Maar voel je eigen niet gedwongen. Je bijdragen kan ik bijzonder goed waarderen.
pi_59275454
quote:
Op maandag 9 juni 2008 21:43 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Nee, ik heb het over handelen in overeenstemming met je principes. Als jij de overtuiging hebt dat mensen niet teveel mogen verdienen, dan uit zich dat doordat jij op geen enkele manier bewust meewerkt aan het ontstaan of het in stand houden van een dergelijke situatie. Dat betekent dus dat je geen producten of diensten van het bedrijf waarbinnen zich die situatie voordoet afneemt, laat staan dat je voor een zo'n bedrijf werkt.
Nooit van kartelvorming gehoord? En dat het verschijnsel van zelfverrijking aan de top zich niet beperkt to een paar bedrijven die uit de bocht vliegen? Je kan gerust vaststellen, lees de Elsevier maar, dat het zo ongeveer in de volle breedte (top)managers zichzelf schaamteloos verrijken en de rest met een lullige 2 / 3 % op steeds grotere achterstand zetten...
quote:
Als medewerker van een organisatie werk je mee aan het realiseren van de doelen van die organisatie en handel je volgens het door de organisatie opgelegde beleid. Dat betekent bijvoorbeeld dat als een bedrijf er dubieuze activiteiten op nahoudt, iedere medewerker daar een stuk verantwoordelijkheid voor draagt. Bij het topsalaris van de CEO is dat niet anders; iedere medewerker van de organisatie waar de CEO actief is, is verantwoordelijk voor dat topsalaris.
Het moet werkelijk niet gekker worden dat medewerkers, die heel vaak fel gekant zijn tegen die exorbitante zeflverrijkingen aan de top. Want nogmaals het verschijnsel doet, zeker als je het per branche bekijk, in de volle breedte voor. Dus wat valt er dan feitelijk te kiezen? Het ziekelijke woekert steeds verder voort.....
quote:
Je onderschat de macht en de verantwoordelijkheid van het individu.
Je overschat de macht en de verantwoordelijkheid van het individu.
quote:
Dat kan wel zijn, maar het zijn daden en niet woorden die bepalend zijn voor hetgeen waarvoor men staat. Wat dat betreft is een opinie op zich niets meer dan gebakken lucht.
Nee, je ziet niet in dat de praktijk weerbarstiger is dan het afdraaien van een simpel libertaries riedeltje.
pi_59275611
Ow, ik zie dat er alweer gelobbyed wordt voor een staatsdictatuur waarin de overheid een allesverslindend monster is dat gefinancieerd word door de bedrijven die alle winst die gemaakt word moeten afdragen aan dit monsterlijke orgaan dat inefficient, log en geldverspillend is, genaamd de Overheid.
  † In Memoriam † dinsdag 10 juni 2008 @ 13:26:41 #116
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59275654
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:24 schreef Scorpie het volgende:
Ow, ik zie dat er alweer gelobbyed wordt voor een staatsdictatuur waarin de overheid een allesverslindend monster is dat gefinancieerd word door de bedrijven die alle winst die gemaakt word moeten afdragen aan dit monsterlijke orgaan dat inefficient, log en geldverspillend is, genaamd de Overheid.
Maar mensen als EchtGaaf en rebel6 zijn dan dolgelukkig, want dan is alles eerlijk.
Carpe Libertatem
pi_59275666
quote:
Chauffeurs protesteren tegen advertentie

Ongeveer negenhonderd buschauffeurs hebben donderdag gedemonstreerd bij het hoofdkantoor van Connexxion in Hilversum. Ze boden acht regentonnen aan, een verwijzing naar de 812 duizend euro die voormalig topman Rob van Holten meekreeg bij zijn vertrek. "Daar was wel geld voor, maar er is kennelijk geen geld om de buschauffeurs een loonsverhoging te geven", licht een woordvoerder van FNV Bondgenoten toe.

http://www.depers.nl/econ(...)gen-advertentie.html

Het is werkelijk te bespottelijk voor woorden. Chauffeurs staken inmiddels al 10 dagen, om te voorkomen dat ze straks feitelijk met versoberde arbeidsvoorwaarden moeten stellen. Maar voor vertrekpremies is wel geld genoeg.

En nee, maar blijven denken dat het niet maatschappij ontwrichtend werkt...

Ik geef de chauffeurs groot gelijk. Het gedonder moet maar eens een keer ophouden.
pi_59275741
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is werkelijk te bespottelijk voor woorden. Chauffeurs staken inmiddels al 10 dagen, om te voorkomen dat ze straks feitelijk met ene versoberde arbeidsvoorwaarden moeten stellen. Maar voor vertrekpremies is wel geld genoeg.

Ik geef de chauffeurs groot gelijk. Het gedonder moet maar eens een keer ophouden.
Jongen, ben je nou werkelijk zo naief om te denken dat 8 ton in verhouding staat tot die procentuele verhoging van duizenden buschauffeur-salarissen? Je begint het spoor bijster te raken EG, enige vorm van realiteitszin is nu echt ver te zoeken.....
pi_59275769
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:26 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Maar mensen als EchtGaaf en rebel6 zijn dan dolgelukkig, want dan is alles eerlijk.
Ja. Alles is eerlijk, want de overheid reguleert het dan. Dus dan is het eerlijk

Stalin zou verheugd zijn over zoveel communistische aanhangers in Nederland.
pi_59275793
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jongen, ben je nou werkelijk zo naief om te denken dat 8 ton in verhouding staat tot die procentuele verhoging van duizenden buschauffeur-salarissen? Je begint het spoor bijster te raken EG, enige vorm van realiteitszin is nu echt ver te zoeken.....

Jij weet niet eens wat een principe kwestie is?
pi_59275819
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja. Alles is eerlijk, want de overheid reguleert het dan. Dus dan is het eerlijk

Stalin zou verheugd zijn over zoveel communistische aanhangers in Nederland.
Nunce is voor jouw een onbekend woord. Hoe onderontwikkeld kan je hier zijn.
  † In Memoriam † dinsdag 10 juni 2008 @ 13:32:47 #122
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59275842
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is werkelijk te bespottelijk voor woorden. Chauffeurs staken inmiddels al 10 dagen, om te voorkomen dat ze straks feitelijk met versoberde arbeidsvoorwaarden moeten stellen. Maar voor vertrekpremies is wel geld genoeg.

Dat zou éénmalig 58 euro bruto per werknemer bij Connexxion zijn geweest.

De looneis die ze willen is wel wat meer dan dat gouden handdrukje. Bovendien is het structueel.
Carpe Libertatem
pi_59275883
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:32 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat zou éénmalig 58 euro bruto per werknemer bij Connexxion zijn geweest.

De looneis die ze willen is wel wat meer dan dat gouden handdrukje. Bovendien is het structueel.

Al was het slechts die 58 euro, dan was het veel beter. Maar ja, als principes er jou niet toe doen...?

En je nek maar in het zand steken, dat het personeel dat op gegeven ogenblik terecht niet meer pikt....
pi_59275900
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Jij weet niet eens wat een principe kwestie is?
Principes? Lul niet vent, je bent al 20 topics aan het roepen hoe het geld opnieuw verdeeld moet worden volgens een communistisch model, ga je nu lafjes terugkrabbelen zoals je ook deed in topic #14, #15, #16 en #17 toen DS4 je klem had geluld over je eigen salaris?
pi_59275993
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Principes? Lul niet vent, je bent al 20 topics aan het roepen hoe het geld opnieuw verdeeld moet worden volgens een communistisch model, ga je nu lafjes terugkrabbelen zoals je ook deed in topic #14, #15, #16 en #17 toen DS4 je klem had geluld over je eigen salaris?
Diep onder de indruk van je beoordelingsvermogen en je vermogen tot duiding !

zolang je maar blijft komen met diezelfde dooddoeners- want dan zijn het zolang je maar mijn uitleg blijft uitleggen als een pleidooi voor een communisme- ben je voor mij geen partij in deze discussie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')