Het is bijna koren op mijn molen als het niet zo in en in triest was dat GroenLinks in combinatie met de Partij van de Arbeid de stad vernielt.quote:Machteloos tegen de tweedeling
Asscher (midden) samen met collega-wethouder Van Poelgeest in 2006. Volgens Asscher is de tweedeling tussen arm en rijk na twee jaar rood-groen college alleen maar groter geworden. Foto ANP
AMSTERDAM - De tweedeling in de stad wordt groter in plaats van kleiner. Het gemeentebestuur heeft daar weinig grip op. Dat zei wethouder Lodewijk Asscher (PvdA) gisteren tijdens een ontmoeting met de pers. Hij blikte daarbij terug op de eerste twee jaar van het rood-groene college.
Het is hem duidelijk geworden dat de tegenstellingen in de stad 'niet met een plan te veranderen' zijn. "Het zijn heel ingewikkelde processen."
Het pessimisme van Asscher komt voort uit onderzoeken naar armoede en diversiteit. Daaruit blijkt dat problemen op het gebied van huisvesting, werk en inkomen, gezondheid en onderwijs vaak samenvallen. Op basis van geboorteplaats en afkomst is bijna te voorspellen waar mensen later terechtkomen.
Wethouder Freek Ossel wil volgend jaar met een stuk voor de gemeenteraad komen op basis van de cijfers over 2007. De eerste berichten daarover bevestigen de negatieve trend.
Vorig najaar zei Asscher dat de tweedeling in de stad in toenemende mate 'gekleurd' is en vroeg hij zich af hoeveel mogelijkheden er zijn om daar wat aan te doen. Hij zei er toen bij te hopen dat daar juist in Amsterdam wel kansen voor zijn.
Voor grote nieuwe plannen om de tegenstellingen tussen arm en rijk te verkleinen, is geen geld. Als wethouder van Financiën heeft Asscher te maken met grote tegenvallers, vooral bij de Noord/Zuidlijn. De stad moet die op eigen houtje opvangen. Voorstellen het rijk meer te laten bijdragen lijken op dit moment kansloos. Niet één partij ondersteunt op dit moment de wens van Amsterdam. Ook staatssecretaris Tineke Huizinga van Verkeer en Waterstaat voelt daar niets voor. (HET PAROOL)
Jouw waarneming is op z'n zachtst gezegd volstrekt belachelijk.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:05 schreef Elfletterig het volgende:
Mijn waarneming is dat Amsterdam steeds meer een soort onneembare horde wordt. Een soort vesting waar je steeds lastiger in en uit kunt, met 'binnen de muren' een nagenoeg onleefbaar klimaat. Ik zou er voor geen goud willen wonen, ook al kon ik een baan krijgen waarmee ik 5 keer zo veel verdien als in mijn huidige.
Ik denk dat Amsterdam in de nabije toekomst met flinke leegstand te maken gaat krijgen en dat mensen hun heil ergens anders gaan zoeken. Steden als Amsterdam worden dan een soort ghetto's. Iedereen die er niet hoeft te zijn, zorgt dat -ie er wegblijft.
Zeker de afgelopen 6 jaar niet in A'dam oost geweest?quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:12 schreef wuppeltje het volgende:
-Bouwput Amsterdam? Er zit meer structuur achter dan je denkt. Als er een weg opengaat, worden er vaak meerdere dingen tegelijktijd gedaan. Daarna wordt diezelfde weg de jaren daarna op last van de stadsregisseur in principe niet meer opgelegd. De afgelopen 10 vind ik het beter gaan dan daarvoor. Zeker in vergelijking met wat er moet gebeuren in de stad (jarenlang achterstallig onderhoud aan de wegen). Ik kom regelmatig in Utrecht en Hilversum, qua verkeersdoorstroming vond ik het daar vele malen erger dan de laatste jaren in Amsterdam.
Mijn waarneming is maar een waarneming, toegegeven. Maar weerleg het eens dan. Ik baseer me mede op de punten die topicstarter aandraagt, plus wat ik zelf signaleer. Leg mij eens uit waarom de voordelen van wonen/leven in Amsterdam nog opwegen tegen de vele nadelen? Nadelen zijn er namelijk in overvloed, zoals torenhoge huizenprijzen, veel criminaliteit en slechte bereikbaarheid.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:10 schreef Pappie_Culo het volgende:
Jouw waarneming is op z'n zachtst gezegd volstrekt belachelijk.
Dit is iets heel anders dan je net voorstelde he?quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mijn waarneming is maar een waarneming, toegegeven. Maar weerleg het eens dan. Ik baseer me mede op de punten die topicstarter aandraagt, plus wat ik zelf signaleer. Leg mij eens uit waarom de voordelen van wonen/leven in Amsterdam nog opwegen tegen de vele nadelen? Nadelen zijn er namelijk in overvloed, zoals torenhoge huizenprijzen, veel criminaliteit en slechte bereikbaarheid.
Ik gok zo'n 200x in A'dam oost geweest de afgelopen 6 jaar. Mede daarom zei ik ook "in principe", omdat ik weet dat er een aantal straten zijn waar het om wat voor reden dan ook anders is gegaan. Maar toevallig wist ik tot voor kort ook de hoeveelheid plannen die niet alleen gemeente amsterdam, de stadsdelen, maar ook Nuon, Waternet, etc hadden.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:15 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Zeker de afgelopen 6 jaar niet in A'dam oost geweest?
Kruislaan, middenweg meerdere keren vlak na elkaar voor lange tijd open
Combino, Noord-Zuid lijn.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:34 schreef wuppeltje het volgende:
[..]
Ik gok zo'n 200x in A'dam oost geweest de afgelopen 6 jaar. Mede daarom zei ik ook "in principe", omdat ik weet dat er een aantal straten zijn waar het om wat voor reden dan ook anders is gegaan. Maar toevallig wist ik tot voor kort ook de hoeveelheid plannen die niet alleen gemeente amsterdam, de stadsdelen, maar ook Nuon, Waternet, etc hadden.
Amsterdam kamt met structureel gebrek aan onderhoud van wegen. Verder weten maar weinig mensen dat voor het verplaatsen van de riolering van het Zeeburgereiland naar het westelijk havengebied qua openleggen van de wegen een grotere operatie is geweest dan de Noord/Zuidlijn zal zijn.
'Macht corrumpeert', en z'n neefje 'Absolute macht corrumpeert absoluut'.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:11 schreef MrX1982 het volgende:
Mijn inschatting is dat er teveel clientelisme is en te weinig van de rest.
Maar om nou alleen PvdA & GroenLinks de schuld ervan te geven gaat mij te ver. Bij zowel de Combino & Noord/Zuid lijn was de VVD groot voorstander, en was de belangrijkste man in de besluitvorming iemand van VVD huizen. De combino is gewoon dom. Naast de vraag of het wel goed is gegaan met de besluitvorming bij de Noord/Zuid lijn, hebben we het wel over een van de meest complexe metrolijnen die je kunt bedenken. En niet geheel toevallig zijn er heel veel metrolijnen in de wereld waar de kosten behoorlijk zijn overschreden.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:37 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Combino, Noord-Zuid lijn.
Allemaal het gevolg van eerst handtekening zetten, dan onderzoek doen/nadenken.
Is wel erg overdreven gesteld, maar de middenklasse weten ze uitermate goed de stad uit te jagen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
'Macht corrumpeert', en z'n neefje 'Absolute macht corrumpeert absoluut'.
En welke partij heeft het daar al bijna meer dan een halve eeuw voor het zeggen? Juist
Zelf het wake up moment van de landelijke PvdA, de PF revolutie is glad aan de zakkenvullertjes voorbij gegaan; de linkse bomen gaan immer tot de hemel![]()
Mensen die denken dat't onder de PvdA ooit nog wat kan worden met amsterdam:
En ondertussen is de boel daar demografisch zo uit't lood dat je in binnenstad alleen nog puissant rijke expats heb, linkse zakkenvullertjes zoals youp van't hek, en kansenjongeren. Middenklasse? Al decennia geleden opgerot.
amsterdam, gotta love it
Ik zeg ook niet dat het de schuld van de pvda is.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:58 schreef wuppeltje het volgende:
[..]
Maar om nou alleen PvdA & GroenLinks de schuld ervan te geven gaat mij te ver. Bij zowel de Combino & Noord/Zuid lijn was de VVD groot voorstander, en was de belangrijkste man in de besluitvorming iemand van VVD huizen. De combino is gewoon dom. Naast de vraag of het wel goed is gegaan met de besluitvorming bij de Noord/Zuid lijn, hebben we het wel over een van de meest complexe metrolijnen die je kunt bedenken. En niet geheel toevallig zijn er heel veel metrolijnen in de wereld waar de kosten behoorlijk zijn overschreden.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:12 schreef wuppeltje het volgende:
Een aantal punten van jouw betoog:
-Vastgelopen woningmarkt. Qua huur is de scheiding nergens zo groot in Amsterdam, maar goed Amsterdam staat al jaren #1 als meest populaire plaats om te wonen. Met het huidige systeem werkt het niet. Maar een belangrijke factor dat de huren in de vrije sector weer zo hoog zijn, zijn de huizenprijzen. En die zijn mede zo hoog door de hypotheekrenteaftrek.
-Wat betreft de mindere financiële situatie is ook de VVD mede verantwoordelijk. Veel grote besluiten zijn met de VVD genomen, waarbij het veelal VVD wethouders waren die op de centjes aan het letten waren.
-Bouwput Amsterdam? Er zit meer structuur achter dan je denkt. Als er een weg opengaat, worden er vaak meerdere dingen tegelijktijd gedaan. Daarna wordt diezelfde weg de jaren daarna op last van de stadsregisseur in principe niet meer opgelegd. De afgelopen 10 vind ik het beter gaan dan daarvoor. Zeker in vergelijking met wat er moet gebeuren in de stad (jarenlang achterstallig onderhoud aan de wegen). Ik kom regelmatig in Utrecht en Hilversum, qua verkeersdoorstroming vond ik het daar vele malen erger dan de laatste jaren in Amsterdam.
Verder valt mij de hoeveelheid punten op die landelijk een probleem zijn, zoals het dichtslibben van wegen, milieu activisten die dingen tegenhouden, verkeersdrempels, taximarkt die dankzij de VVD vrij moest (en waar men in Amsterdam tot voor kort niet mee mocht bemoeien).
"Misdaad op straat neemt schrikbarend in hardheid toe, overvallen, berovingen en diefstal lijkt bijna normale kost te zijn. (cijfers worden als vanouds selectief gepubliceerd)."
Zo kan ik ook heel wat argumenten voor of tegen iets bedenken. Angst is een slechte raadgever. In de VS is men veel banger dan pakweg 30 jaar geleden in veel steden, terwijl naar amerikaanse begrippen de criminaliteit flink gedaald is in diezelfde periode.
quote:Supersnelwegen laten stad dichtslibben
10-10-2007 • De SP maakt zich grote zorgen over het leefklimaat en de luchtkwaliteit als de supersnelwegen tussen Almere en Amsterdam aangelegd worden. De regering en ook het Amsterdams college zijn akkoord met de komst van 12-baanswegen die nog meer auto's naar Amsterdam zullen leiden. Deze auto's zullen een grote last voor de stad en de gezondheid van de Amsterdammers vormen. Bovendien zullen al snel ook de overige wegen dichtslibben.
Meta Meijer
Minister Eurlings van Verkeer heeft de Amsterdamse gemoederen hevig in beroering gebracht. De A1, A10 en de A6 zouden flink verbreed moeten worden. De SP vroeg hierover opheldering van verantwoordelijk wethouder Herrema. Zelfs zonder besluitvorming over de kilometerheffing en beter openbaar vervoer zal de stad meewerken aan de weguitbreiding zolang de overlast langs de weg enigszins beperkt zal worden. De Gaasperdammerweg zal dan gedeeltelijk overkluisd moeten worden en ook voor de A10-Oost moeten oplossingen bedacht worden.
SP-raadslid Meta Meijer is teleurgesteld in deze opstelling van het PvdA/GroenLinks-college. "Het college zegt wel een betere luchtkwaliteit te willen, maar extra wegen en auto's passen daar echt niet bij. De SP is van mening dat er een flinke impuls aan het openbaar vervoer gegeven moet worden voordat er besloten wordt over de aanleg van extra asfalt. Het dichtslibben van de wegen in en rond de stad getuigt van onverstandig beleid. De SP zal zich hiertegen blijven verzette
Je eerste punt is aperte onzin: Om de haverklap gaan er hier straten open, eerst om de kabel (dan wel glasvezel) aan te leggen, vervolgens voor de riolering, daarna om opnieuw te asfalteren en daarna voor de waterleiding of iets in die richting. Ik heb sinds de 5 jaar dat ik hier woon de middenweg bijv voor 3 verschillende dingen met tussenpozer van een paar maanden open zien gaan, genoeg andere voorbeelden.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:12 schreef wuppeltje het volgende:
Een aantal punten van jouw betoog:
-Bouwput Amsterdam? Er zit meer structuur achter dan je denkt. Als er een weg opengaat, worden er vaak meerdere dingen tegelijktijd gedaan. Daarna wordt diezelfde weg de jaren daarna op last van de stadsregisseur in principe niet meer opgelegd. De afgelopen 10 vind ik het beter gaan dan daarvoor. Zeker in vergelijking met wat er moet gebeuren in de stad (jarenlang achterstallig onderhoud aan de wegen). Ik kom regelmatig in Utrecht en Hilversum, qua verkeersdoorstroming vond ik het daar vele malen erger dan de laatste jaren in Amsterdam.
Verder valt mij de hoeveelheid punten op die landelijk een probleem zijn, zoals het dichtslibben van wegen, milieu activisten die dingen tegenhouden, verkeersdrempels, taximarkt die dankzij de VVD vrij moest (en waar men in Amsterdam tot voor kort niet mee mocht bemoeien).
"Misdaad op straat neemt schrikbarend in hardheid toe, overvallen, berovingen en diefstal lijkt bijna normale kost te zijn. (cijfers worden als vanouds selectief gepubliceerd)."
Zo kan ik ook heel wat argumenten voor of tegen iets bedenken. Angst is een slechte raadgever. In de VS is men veel banger dan pakweg 30 jaar geleden in veel steden, terwijl naar amerikaanse begrippen de criminaliteit flink gedaald is in diezelfde periode.
Tja, hier in Oost zit de VVD geloof ik in de raad, GL hebben ze eruit gemieterd en EINDELIJK zijn die kut iepen uit de javastraat gesloopt en kan je weer een beetje fatsoenlijk door die straat heenlopen zonder dat je je op de kalverstraat in midzomer waant. Dat het verder een stel incompetente eikels zijn word wel duidelijk aan het wanbeleid rond de rellen in slotervaart, de slechte bereikbaarheid van het centrum, het constante automobilistje pesten etc etc.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:22 schreef Aoristus het volgende:
Wethouder Vos (GL) met haar milieuproblematiek. Ze zou een oplossing vinden de Proba Koala vinden. Intussen is het schip al illegaal naar Turkije vervoerd en met een flinke sanctie teruggehaald, want een asbestschip moet je onder veilige omstandigheden afbreken. Ze heeft haar excuses aangeboden en wonderwel werd dat geaccepteerd
De vele Iepen in Amsterdam zijn een doorn in het oog van ene hoop Amsterdammers, ze gedijen slecht in de stad, zijn vaak doodziek en scheiden teveel fijstof en zaadjes af. Toch vindt zij het nodig om er veel geld tegenaan te smijten om die bomen overeind te houden. Totaal visieloos.
Het circus was als vanouds een happening voor mensen met zowel een kleine als een grote beurs, een feest voor de kinderen als ze in het echt een leeuw konden zien op bijna tastbare afstand. Vos heeft er een stokje voor gestoken dat er geen dieren meer in het circus mogen optreden in Amsterdam. Wat moet de ondernemer dan? De beesten hebben voer nodig, maar daar heeft Vos geen boodschap aan, ze vindt het zielig, dus moet het weg.
Vos heeft zonder overleg een belangrijk pand op de Bosbaan ver onder de marktprijs verhandeld, ze zit nog steeds op haar plaats, ondanks de motie van wantrouwen die helaas (en vreemd genoeg) niet op brede steun kon rekenen.
De idioterie rondom de 'Anne Frankboom', Vos heeft onnodig de procedures opgerekt, zodat er een vooringenomen stelling zou ontstaan over de waarde van de boom. Inmiddels mag stadsdeel Centrum de kosten ophoesten voor een dode boom die mogelijk gevaar voor de omwonenden oplevert. Dat zelfs de Anne Frankstichting die boom liever kwijt dan rijk was, interesseert haar niet.
Er is forse kritiek op haar uitgavenpatroon, dat ze dat slecht en onzorgvuldig beheert.
Affijn, je kan nog wel even doorgaan. Feit is dat het geld op is en dat de boel alleen maar verloedert. Schoften zijn het !
Toch gaat de bouw van de aansluiting op de metro op de zoetermeer stadslijn gestaag voort. En dat is ook 'bijzonder' omdat er stukjes geboord worden, stukjes afgezonken worden, enz. Dat wordt daar niet opgevoerd als excuus voor falenquote:Op woensdag 4 juni 2008 16:11 schreef p072 het volgende:
Rotterdam is geen haar beter.
En daar heeft rechts een beste vinger in de pap.
Ik dacht juist dat het andersom was, de VVD is er uit gedonderd, want SP reserve Willem Paquay, woonachtig in Noord is als wethouder geinstalleerd, ook al is de SP zo tegen stadsdelenquote:Op woensdag 4 juni 2008 16:48 schreef Sora het volgende:
[..]
Tja, hier in Oost zit de VVD geloof ik in de raad, GL hebben ze eruit gemieterd en EINDELIJK zijn die kut iepen uit de javastraat gesloopt en kan je weer een beetje fatsoenlijk door die straat heenlopen zonder dat je je op de kalverstraat in midzomer waant. Dat het verder een stel incompetente eikels zijn word wel duidelijk aan het wanbeleid rond de rellen in slotervaart, de slechte bereikbaarheid van het centrum, het constante automobilistje pesten etc etc.
Dat viel mij hier ook al op ja terwijl het juist daar zeer goed gaat, iets wat je niet van de grote steden kunt zeggenquote:Op woensdag 4 juni 2008 17:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Toch gaat de bouw van de aansluiting op de metro op de zoetermeer stadslijn gestaag voort. En dat is ook 'bijzonder' omdat er stukjes geboord worden, stukjes afgezonken worden, enz. Dat wordt daar niet opgevoerd als excuus voor falen
Afgelopen 10 jaar voor ik weet niet hoeveel miljoen gloednieuwe metro stellen gekocht. Afgelopen 10 jaar ook voor ikweenie hoeveel miljoen spliksplinternieuwe trams gekocht. Geen OV bussen die lekken als het regend.
T'is allemaal niet zo moeilijk hoor, in R'dam wordt gewerkt, de gemeente heeft centen.
Van heel hautain iedereen die niet in amsterdam woont 'provinciaal' noemen, kun je geen peperdure infra projecten doen
zijn we het daar over eensquote:Op woensdag 4 juni 2008 17:07 schreef PJORourke het volgende:
En de "oppositie", de VVD, vindt het college helemaal niet zo slecht.Wat een zaadpartij is dat toch.
Nee hoor, ik denk er nog precies zo over. De eerste reactie was meer een toekomstbeeld, de tweede is wat meer gericht op wat nu al merkbaar is.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:34 schreef Pappie_Culo het volgende:
Dit is iets heel anders dan je net voorstelde he?![]()
Ik woon in een stad van ruim 100.000 inwoners, met prima treinverbindingen, voldoende eetgelegenheden, enzovoort. De hoge criminaliteit is - neem ik aan - gebaseerd op officiële cijfers. Tja, als jij die dan weer in twijfel gaat trekken... Ik kan daar niks mee.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:34 schreef Pappie_Culo het volgende:
De voordelen? Hoewel het lachwekkend is i.v.m. andere steden, hebben we hier na 19.00 ook nog openbaar vervoer, eten, etc. Genoeg plekken waar dat niet zo is. De hoge criminaliteit valt best mee. Echte extremen zijn zeer lokaal.
Uhm... als je praat over 'import-Amsterdammers' bedoel je dan allochtonen of bedoel je mensen uit andere delen van Nederland? En op welke provincie doel je? Nederland telt er twaalf. Amsterdam ligt ook in de provincie...quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:34 schreef Pappie_Culo het volgende:
Je moet niet vergeten dat zowel de hoge prijzen als de verslechtering van de wereldstedelijke uitstraling de schuld zijn van import Amsterdammers. Zij zijn het die met hun goede bedoelingen de stad kapot maken. Jammer, want Amsterdam was bijvoorbeeld de eerste die op grote schaal begon met het opknappen van het smoelwerk van de stad. Maarja, het schiet allemaal door. En met de mensen uit provincie, krijg je ook de politiek uit de provincie. Dat is waar Amsterdam kapot aan gaat. Mensen die niets snappen van een stad.
En die zijn ondertussen talrijk, ja. Cohen buigt zich bij tijden in alle denkbare bochten om het te bagataliseren.quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:45 schreef Picchia het volgende:
Daar komen nog de berichten over corruptie en belangenverstrengeling bij.
Hij heeft het eerst over een 'wereldstedelijke uitstraling' en begint dan over 'import'quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:34 schreef Pappie_Culo het volgende:
Je moet niet vergeten dat zowel de hoge prijzen als de verslechtering van de wereldstedelijke uitstraling de schuld zijn van import Amsterdammers. Zij zijn het die met hun goede bedoelingen de stad kapot maken.
Nouja, Amsterdam is best een wereldstad. Over heel de wereld kennen ze Amsterdam ... en waar ze Amsterdam van kennen zijn ze nu aan het verkutten.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:42 schreef PJORourke het volgende:
Wereldstedelijke uitstraling?Het is Londen of New York niet. Provincialisme ten top, die opmerking.
Drugs, hoeren en vunzigheid. Toerisme op het niveau-zwerver. Dat is niks om trots op te zijn. Bovendien is het uitgaansleven zo dood als een pier.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:48 schreef Boze_Appel het volgende:
Nouja, Amsterdam is best een wereldstad. Over heel de wereld kennen ze Amsterdam ... en waar ze Amsterdam van kennen zijn ze nu aan het verkutten.
Ik ben weinig trots op Nederland en/of Amsterdam, maar ik vind het toch best stoer dat je hier in Nederland in een coffeshop lekker je blowtje mag doen. Dat levert heel erg veel toerisme op.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:49 schreef PJORourke het volgende:
Drugs, hoeren en vunzigheid. Toerisme op het niveau-zwerver. Dat is niks om trots op te zijn. Bovendien is het uitgaansleven zo dood als een pier.
Maar waar op die kaart is natuurlijk nogal de vraag.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:56 schreef sneakypete het volgende:
Amsterdam is weldegelijk een soort wereldstad, overal ter wereld is Amsterdam bekend (en misschien berucht, maargoed).
Of je er trots op bent is een tweede, maar Amsterdam staat zeker op de internationale kaart.
En ik heb niets tegen ons gedoogbeleid, van mij mag het zelfs nog vrijer, dat zou de misdaad die er nu is tegen troeven uit handen nemen.
Misschien is het omdat ik in amsterdam geboren ben, maar ik vind rotterdam spuuglelijk en stom.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar waar op die kaart is natuurlijk nogal de vraag.
De enige stad in Nederland met wereldstedelijk uiterlijk (in sommige wijken) is Rotterdam.
\quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:15 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Zeker de afgelopen 6 jaar niet in A'dam oost geweest?
Kruislaan, middenweg meerdere keren vlak na elkaar voor lange tijd open
venetie is ook geen wereldstadquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:18 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Misschien is het omdat ik in amsterdam geboren ben, maar ik vind rotterdam spuuglelijk en stom.
Er zitten een paar leuke winkeltjes, maar thats all.
een wereldstad bestaat ook niet bij de gratie van wat wolkenkrabbers, venetie heeft ze ook niet.
Ik moest lachen toen ik het zagquote:Op woensdag 4 juni 2008 20:47 schreef Boze_Appel het volgende:
In de Pers van vandaag stond nog een uitgebreid interview met een van die PvdA dwazen.
eigenlijk is dat prima, zwerft dat tuig niet uit over de rest van het land.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:37 schreef Fastmatti het volgende:
Logisch dat je een tweedeling krijgt. Aan de ene kant zijn er extreem veel sociale huurhuizen met een kunstmatig lage prijs aan de andere kant heb je de vrije markt die vrijwel onbetaalbaar is. Gevolg is dat je tuig en yuppen hebt. De vraag is nu alleen binnen hoeveel jaar de yuppen Amsterdam laten vallen. Dan is er geen tweedeling meer maar wel een verloederde stad. Groenlinks en de PvdA doen in ieder geval flink hun best om dit zo snel mogelijk te laten gebeuren.
Het 'wereldstedelijke' aan een wereldstad is juist dat ze niet gaan zeiken 'wo kom je weg dan'quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nouja, Amsterdam is best een wereldstad. Over heel de wereld kennen ze Amsterdam ... en waar ze Amsterdam van kennen zijn ze nu aan het verkutten.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:49 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Drugs, hoeren en vunzigheid. Toerisme op het niveau-zwerver. Dat is niks om trots op te zijn. Bovendien is het uitgaansleven zo dood als een pier.
Toch klopt het beeld aardig dat PJO schetst, Amsterdam is gewoon een bende, zowel de politiek als de inwoners zelf.quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:35 schreef ethiraseth het volgende:
Het is wel duidelijk dat je geen klap van de stad afweet.
(volkskrant van vandaag)quote:Stadsdeel tegen preventief fouilleren
AMSTERDAM Het Amsterdamse stadsdeel Zeeburg wil niet dat onder zijn bewoners preventief wordt gefouilleerd. Het voornemen van burgemeester Cohen om het beleid van preventief fouilleren uit te breiden naar de oostelijke stadsdelen stuit ook bij Oost/Watergraafsmeer op grote twijfels.
De gemeente wil door willekeurig voorbijgangers te fouilleren verboden wapenbezit en drugsoverlast in deze delen van de stad terugdringen.
De deelraad van Zeeburg zal actief lobbyen bij de gemeenteraad om het besluit terug te draaien, aldus een woordvoerster woensdag.
Stadsdeelvoorzitter Verbeet van Oost/Watergraafsmeer zegt voorstander te zijn van een gerichtere aanpak. 75 procent van de overlastgevers zou bij de politie bekend zijn.
Zeeburg pakt liever op een eigen manier de criminaliteit aan, waarbij politie, Openbaar Ministerie, zorginstellingen en woningcorporaties samenwerken.
Door het succes daarvan nemen andere stadsdelen dat over, aldus de woordvoerster.
Dat zijn dan ook wereldsteden. Iedereen die je het 15 jaar terug vroeg had het over een wereldstedelijke uitstraling.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:42 schreef PJORourke het volgende:
Wereldstedelijke uitstraling?Het is Londen of New York niet. Provincialisme ten top, die opmerking.
Omdat Nederlanders uit de provincie nu eenmaal ongeevenaard klootjesvolk zijn. Schop 5 van die strontscheppers naar New York en het is spontaan New Jersey. Kan ik ook niks aan doen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:39 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Hij heeft het eerst over een 'wereldstedelijke uitstraling' en begint dan over 'import'![]()
Hahah. Die impott die moakt alles stuk, mien jong, ik ken mien hele duurp nait meer trugge'
quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar waar op die kaart is natuurlijk nogal de vraag.
De enige stad in Nederland met wereldstedelijk uiterlijk (in sommige wijken) is Rotterdam.
Niet die kut import die je hier krijgt. Ze komen hier wonen omdat het zo leuk is, en binnen een week hebben ze al 5 actie comite's opgericht en moet alle verkeer uit de straat, etc, etcquote:Op woensdag 4 juni 2008 23:27 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Het 'wereldstedelijke' aan een wereldstad is juist dat ze niet gaan zeiken 'wo kom je weg dan'
Om dan import-Amsterdammers af te gaan kraken is wel heel dorps zegDe import is juist wat een wereldstad een wereldstad maakt.
Rotterdammers zijn per definitie uitgesloten van enige geldige mening over Amsterdam natuurlijk.quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Toch klopt het beeld aardig dat PJO schetst, Amsterdam is gewoon een bende, zowel de politiek als de inwoners zelf.
Daar komt het dus niet op neer he ik bedoel amsterdam heeft ook flats maar toch niet die uitstraling.quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook wereldsteden. Iedereen die je het 15 jaar terug vroeg had het over een wereldstedelijke uitstraling.
Dat A'dam geen wereldstad is hoef je mij ook niet te vertellen. Daarom moeten we gewoon lekker doorgaan met de hoeren en de dope, anders komt hier niemand meer.
Waarom probeer je trouwens altijd zo slim uit de hoek te komen PJ? 't Is echt pijnlijk om je iedere keer van die schuivers op je smoelwerk te zien maken.
[..]
Omdat Nederlanders uit de provincie nu eenmaal ongeevenaard klootjesvolk zijn. Schop 5 van die strontscheppers naar New York en het is spontaan New Jersey. Kan ik ook niks aan doen.
[..]
Joa, wont wai hebbuh flettuh![]()
[..]
Niet die kut import die je hier krijgt. Ze komen hier wonen omdat het zo leuk is, en binnen een week hebben ze al 5 actie comite's opgericht en moet alle verkeer uit de straat, etc, etc
Sjugt... stelletje lullo's
Ik zie nog een voorooordeelquote:Op donderdag 5 juni 2008 01:35 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat je geen klap van de stad afweet.
Ga lekker in Twente tussen de boeren zitten in een hooiberg ofzo, dat is blijkbaar meer jouw vermaak.
Heh, die hebben wij hier ook in Drenthe. Komen hier wonen om de rust, en gaan dan klagen over een haan die kraait!quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
Niet die kut import die je hier krijgt. Ze komen hier wonen omdat het zo leuk is, en binnen een week hebben ze al 5 actie comite's opgericht en moet alle verkeer uit de straat, etc, etc
Leg mij dan uit waarom de geliberaliseerde taximarkt in een stad als Groningen prima werkt, veel aanbod en lagere prijzen. Het is dan vreemd dat het voor een stad als Amsterdam onmogelijk is om dit goed van de grond te krijgen er is daar immers veel meer vraag, lijkt me sterk dat Amsterdam andere regels opgelegt krijgt dan een andere gemeente.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:12 schreef wuppeltje het volgende:
Verder valt mij de hoeveelheid punten op die landelijk een probleem zijn, zoals het dichtslibben van wegen, milieu activisten die dingen tegenhouden, verkeersdrempels, taximarkt die dankzij de VVD vrij moest (en waar men in Amsterdam tot voor kort niet mee mocht bemoeien).
Amsterdamse taxichauffeurs cq taxiwereld is effe totaal andere koek dan grunnquote:Op donderdag 5 juni 2008 12:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
Leg mij dan uit waarom de geliberaliseerde taximarkt in een stad als Groningen prima werkt, veel aanbod en lagere prijzen. Het is dan vreemd dat het voor een stad als Amsterdam onmogelijk is om dit goed van de grond te krijgen er is daar immers veel meer vraag, lijkt me sterk dat Amsterdam andere regels opgelegt krijgt dan een andere gemeente.
Leg eens uit dan.quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daar komt het dus niet op neer he ik bedoel amsterdam heeft ook flats maar toch niet die uitstraling.
Het begint al wanneer je het station uit komt (nu even niet met die bouwputquote:
WAT?quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het begint al wanneer je het station uit komt (nu even niet met die bouwput) maar de uitstraling is zo veel groter (en moderner) dan amsterdam
Er waren en er mochten geen regels worden ingevoerd door Amsterdam. Elk verzoek werd tot voor kort afgewezen. Gewoon regeringsbeleid waarbij iedereen in Amsterdam zo'n beetje had voorspelt dat het mis zou gaan. En toen het daadwerkelijk zichtbaar is, mocht men nog steeds niets doen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
Leg mij dan uit waarom de geliberaliseerde taximarkt in een stad als Groningen prima werkt, veel aanbod en lagere prijzen. Het is dan vreemd dat het voor een stad als Amsterdam onmogelijk is om dit goed van de grond te krijgen er is daar immers veel meer vraag, lijkt me sterk dat Amsterdam andere regels opgelegt krijgt dan een andere gemeente.
met 18 sporenquote:Op donderdag 5 juni 2008 13:26 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
WAT?
rotjeknor CS is een dorpsstation, dat is 1.
Daarnaast vind ik het zo bijzonder niet. Je hebt de delftse poort en dat hotel annex kantoorgebouw ertegenover, wat wel erg mooi is. En dat oude warenhuis rechts van CS (er tegenover) vind ik erg fraai.
Maar iets uitstralen? Zo zijn er nog wel 3000 steden op het westelijk halfrondLoop voor de grap aan de linkerkant het station uit, en je staat in een spookstad.
Nee, dan Amsterdam... Je kijkt vanuit de trein de stad RECHT in z'n smoel aan de andere kant van het IJ. Als je het station uitkomt sta je midden in een levendige stad en dat voel je ook. Lichtjes, mensen, rumoer en een onmiskenbaar karakter... Namelijk Amsterdam in volle glorie. Dat heeft rotjeknor echt niet.
En 10 jaar na opening van het nieuwe Rotterdam CS, heeft Amsterdam alweer een 2de station met het formaat Amsterdam CS nu (Amsterdam Zuid).quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
met 18 sporen![]()
maar daar wordt aan gewerkt.
Euh, daar heb je juist allelei straten met singels waar het sinds LR prima is om te wonen. Zeer dicht bij het centrum, geen overlast.quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:26 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
WAT?
rotjeknor CS is een dorpsstation, dat is 1.
Daarnaast vind ik het zo bijzonder niet. Je hebt de delftse poort en dat hotel annex kantoorgebouw ertegenover, wat wel erg mooi is. En dat oude warenhuis rechts van CS (er tegenover) vind ik erg fraai.
Maar iets uitstralen? Zo zijn er nog wel 3000 steden op het westelijk halfrondLoop voor de grap aan de linkerkant het station uit, en je staat in een spookstad.
wat wil je daar mee zeggenquote:Op donderdag 5 juni 2008 16:07 schreef wuppeltje het volgende:
[..]
En 10 jaar na opening van het nieuwe Rotterdam CS, heeft Amsterdam alweer een 2de station met het formaat Amsterdam CS nu (Amsterdam Zuid).
Het grote verschil tussen Rotterdam en Amsterdam, is dat qua uiterlijk Rotterdam in delen er meer grootstedelijk uitziet vanwege de hoogbouw en een paar brede wegen in het centrum, terwijl dat in Amsterdam uit den boze is. Ik zeg bewust geen wereldstad, want Parijs en London zijn geen hoogbouwsteden in tegenstelling tot Rotterdam (let op het verschil, want Parijs en London hebben wel hoogbouw). Amsterdam daarentegen heeft veel meer een bevolkingssamenstelling die je mag verwachten van een wereldstad. Amsterdam heeft een hoog percentage westerse allochtonen.
Amsterdam heeft ook hoogbouw maar niet in het centrum.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:07 schreef wuppeltje het volgende:
[..]
En 10 jaar na opening van het nieuwe Rotterdam CS, heeft Amsterdam alweer een 2de station met het formaat Amsterdam CS nu (Amsterdam Zuid).
Het grote verschil tussen Rotterdam en Amsterdam, is dat qua uiterlijk Rotterdam in delen er meer grootstedelijk uitziet vanwege de hoogbouw en een paar brede wegen in het centrum, terwijl dat in Amsterdam uit den boze is. Ik zeg bewust geen wereldstad, want Parijs en London zijn geen hoogbouwsteden in tegenstelling tot Rotterdam (let op het verschil, want Parijs en London hebben wel hoogbouw). Amsterdam daarentegen heeft veel meer een bevolkingssamenstelling die je mag verwachten van een wereldstad. Amsterdam heeft een hoog percentage westerse allochtonen.
Qua reizigersaantallen met de trein is Amsterdam CS 5x zo groot als Station Zwolle. Ik denk niet dat ze dat snel hebben in Zwolle. Daarmee wil ik niet zeggen dat Zwolle onbelangrijk is, maar wel dat we van een totaal andere orde praten.quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wat wil je daar mee zeggen![]()
want zo bijzonder is het niet dat kan men in zwolle ook
Jup, maar sommige mensen denken dat je met hoogbouw een wereldstad maakt.quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:59 schreef HarryP het volgende:
Amsterdam heeft ook hoogbouw maar niet in het centrum.
Rotterdam had na de 2e wereldoorlog zijn centrum te herbouwen.
In Rotterdam is ongeveer 1/5 van de allochtonen een westerse allochtoon, in Amsterdam is dat bijna 1 op de 3. Daarnaast zijn er veel randgemeenten van Amsterdam die een hoger percentage hebben dan Amsterdam zelf. Ook wonen en werken er bijvoorbeeld veel meer Amerikanen, Britten en Japanners in en rondom Amsterdam.quote:Ook Rotterdam heeft een hoog percentage westerse en niet westerse allochtonen.
Kan je beter van Den Haag de hoofdstad maken, aangezien dat al de hofstad is. Anders maak je het de gemiddelde toerist nog moeilijker.quote:Ik heb al een keer voorgesteld om Rotterdam een jaartje of 2 de hoofdstad te maken..
het ging meer over het feit over dat 10 jaar gebeuren.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:29 schreef wuppeltje het volgende:
[..]
Qua reizigersaantallen met de trein is Amsterdam CS 5x zo groot als Station Zwolle. Ik denk niet dat ze dat snel hebben in Zwolle. Daarmee wil ik niet zeggen dat Zwolle onbelangrijk is, maar wel dat we van een totaal andere orde praten.
Rotterdam heeft denk ik straks een prachtig nieuw station om trots op te zijn. Amsterdam Zuid zal naar alle waarschijnlijkheid gigantisch groeien, omdat Amsterdam CS nauwelijks kan groeien. Over pakweg 15 - 20 jaar kan je ook voor Amsterdam Zuid een groot station verwachten.
[..]
Jup, maar sommige mensen denken dat je met hoogbouw een wereldstad maakt.
[..]
In Rotterdam is ongeveer 1/5 van de allochtonen een westerse allochtoon, in Amsterdam is dat bijna 1 op de 3. Daarnaast zijn er veel randgemeenten van Amsterdam die een hoger percentage hebben dan Amsterdam zelf. Ook wonen en werken er bijvoorbeeld veel meer Amerikanen, Britten en Japanners in en rondom Amsterdam.
[..]
Kan je beter van Den Haag de hoofdstad maken, aangezien dat al de hofstad is. Anders maak je het de gemiddelde toerist nog moeilijker.
Het komt allemaal wel, linksom of rechtsom. Tegen die tijd is een nieuw Station Amsterdam Zuid net zo hard nodig als het nieuwe Rotterdam Centraal dat nu in aanbouw is. Bovendien kan Rotterdam CS alleen de verwachtingen waar maken als Amsterdam zijn capaciteit qua stations ook uitbreidt. Dit zal ongetwijfeld ook gebeuren, anders praten we over grote verspilling van gemeenschapsgeld voor het niewe en grote Rotterdam CS.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het ging meer over het feit over dat 10 jaar gebeuren.
Het is allemaal voor de HSL zuid en oost. Jaja die komt er ook gewoon lieve kijkbuiskindertjesquote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:16 schreef wuppeltje het volgende:
[..]
Het komt allemaal wel, linksom of rechtsom. Tegen die tijd is een nieuw Station Amsterdam Zuid net zo hard nodig als het nieuwe Rotterdam Centraal dat nu in aanbouw is. Bovendien kan Rotterdam CS alleen de verwachtingen waar maken als Amsterdam zijn capaciteit qua stations ook uitbreidt. Dit zal ongetwijfeld ook gebeuren, anders praten we over grote verspilling van gemeenschapsgeld voor het niewe en grote Rotterdam CS.
quote:http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=35554
Hilwis: huurverhoging van 1000 euro
Donderdag 5 juni 2008 Huurders van het Hilwiscomplex aan het Victorieplein in Zuideramstel hebben de schrik van hun leven gekregen. Verhuurder Rappange wil de huur met maar liefst 1000 euro verhogen.
Momenteel betalen bewoners van huurwoningen in het complex rond de 800 euro per maand. Rapange wil dat bedrag nu verhogen naar 1850 euro.
Verhuurder Rappange weigerde voor de camera van AT5 te reageren, maar meldde telefonisch in zijn recht te staan. Boven de huurgrens van 630 euro mogen verhuurders de huur naar eigen inzicht verhogen. Het Wijksteunpunt wonen overweegt naar de rechter te stappen.
Ik hoor ze al in de verte gillen. OVERHEID NEEM MAATREGELEN NU. WETTEN REGELS!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 19:46 schreef Aoristus het volgende:
Belangrijke quote in dat bericht: als de huiseigenaar een eventueel proces wint, dan is Amsterdam vogelvrij !
Als het verwordt tot wat de gek er voor geeft, dan is het einde zoek. Enige regulatie is op z'n plaats zolang bijbouwen blijkbaar niet mogelijk is.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik hoor ze al in de verte gillen. OVERHEID NEEM MAATREGELEN NU. WETTEN REGELS!
En de reden dat bijbouwen niet mogelijk is... slaafs achter de fijnstofnorm van de EU aanhuppelen. Als een hondje achter Baroso.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:17 schreef Pappie_Culo het volgende:
Als het verwordt tot wat de gek er voor geeft, dan is het einde zoek. Enige regulatie is op z'n plaats zolang bijbouwen blijkbaar niet mogelijk is.
Standaard naamgeving voor alles wat de hoogte ingaatquote:
de verantwoordelijke: Mevrouw Marijke Vos, GroenLinksquote:Amsterdam mag worden vervolgd om Probo Koala
Van onze verslaggever Weert Schenk
Immuniteit gemeente is volgens rechtbank onzeker.
AMSTERDAM Justitie mag de gemeente Amsterdam strafrechtelijk vervolgen voor het laten terugpompen van giftige chemicaliën in de Probo Koala. De Amsterdamse rechtbank heeft dit woensdag bepaald.
Amsterdam had de rechters om ontheffing van strafrechtelijke vervolging gevraagd, omdat volgens de Hoge Raad een overheidsorgaan niet kan worden vervolgd voor fouten die tijdens normale overheidstaken worden begaan.
De rechtbank zegt echter dat immuniteit alleen geldt bij handelingen die uitsluitend door ambtenaren mogen worden uitgevoerd.
Omdat de rechters nog niet kunnen overzien of dit inderdaad het geval was, mag justitie de gemeente voor de rechter halen.
De Probo Koala probeerde in juli 2006 giftig afval af te geven aan afvalverwerker APS. Vanwege ruzie over de prijs werd het dodelijke gif met toestemming van de gemeente weer teruggepompt, waarna het werd gedumpt in Ivoorkust.
Okee, sindswanneer kunnen stadsdelen/de centrale stad leningen bij particulieren afsluiten ?quote:Een droomdeal op de rode loper
Van onze verslaggever Willem Beusekamp
De zakenman die zijn vijftien panden aan de NV Stadsgoed verkoopt, zegt de deal goeddeels zelf te financieren.
AMSTERDAM De Israëlische zakenman Asaf Barazani zegt de overname van zijn vijftien panden aan het Amsterdamse Damrak voor een belangrijk deel zelf te financieren. Met de min of meer afgedwongen verkoop is een bedrag gemoeid van 100 miljoen euro.
De koper, NV Stadsgoed, een dochter van woningcorporatie Het Oosten, betaalt hem 30 miljoen euro in contanten. Het restant van 70 miljoen wordt gefinancierd met een langlopende lening van Barazani aan Stadsgoed.
Jaarlijks ontvangt de zakenman daarover naar zijn zeggen een rente van 8 procent.
‘Daarvan kan ik heel goed leven’, aldus Barazani in een toelichting op de deal, die volgens hem volgende maand zal worden beklonken. ‘De onderhandelingen zijn vertraagd omdat iedereen van de gemeente op vakantie was.’
Frank Bijdendijk, algemeen directeur van Het Oosten, ontkent dat er sprake is van een lening van Barazani. ‘We hebben er niet om gevraagd en het lijkt me ook niet verstandig.’ Barazani: ‘Dat hij ontkent, verbaast mij niet. Ik verbaas me nergens meer over in Amsterdam. Als ik zeg dat ik die lening verstrek, dan is dat zo. Dat kunt u zo opschrijven.’
Bijdendijk: ‘Ik laat me niet uit over de koopprijs, maar ik denk dat we de deal gaan doorzetten.
Dus zonder lening.’ Barazani: ‘Dan toch wel met die lening van mij, want Stadsgoed kan het nooit betalen.’ Bijdendijk: ‘Het klopt dat Stadsgoed het niet kan betalen. Wij moeten bijspringen. Wij, dat wil zeggen woningcorporatie Stadgenoot, sinds kort de nieuwe naam van Het Oosten. Ik geef toe dat die namen nu wel heel veel op elkaar zijn gaan lijken.’
Stadsgoed is tien jaar geleden door Het Oosten opgericht om ongewenste en dubieuze bestemmingen van bedrijfspanden tegen te gaan. De ultieme actie in dat kader was vorig jaar de overname voor 25 miljoen euro van alle sekspanden van Charles Geerts op de Wallen. Met de uitkoop van Barazani, volgens het stadsbestuur dringend gewenst voor een grote schoonmaak van het entreegebied van de hoofdstad (de ‘rode loper’), is aanzienlijk meer geld gemoeid.
Uit de jaarrekening van Stadsgoed blijkt dat de transactie met Barazani vele malen het financiële vermogen van de vennootschap overtreft. Tegenover een eigen vermogen van 31 miljoen euro staan ruim 56 miljoen aan lang- en kortlopende schulden.
De gemeente Amsterdam is met twee leningen van 28 miljoen en 16 miljoen euro de voornaamste financier van Stadsgoed.
Tegen de rentevergoeding van 8 procent voor Barazani steekt die voor de gemeente bleek af: zij moet het doen met 2,95 tot 4,25 procent. Maximaal kan Stadsgoed 50 miljoen bij de gemeente opnemen.
Ofschoon er volgens Frank Bijdendijk dus geen sprake is van een lening spreekt Barazani over ‘een uitstekende deal’. Volgens hem wil Stadsgoed (de gemeente) hem zo graag kwijt dat hij goede condities kon afdwingen.
Bovendien, aldus de zakenman eerder deze week, is hij ‘ontzettend moe van dat gezeur met Bibob’, de wet Bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur, waarmee Amsterdam hem achtervolgt.
Ongeacht de verkoop van zijn panden aan het Damrak verzekert Barazani – strafrechtelijk is hij officieel van alle blaam gezuiverd – de Bibob-procedures tot de hoogste rechter te zullen uitvechten.
OMGquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:38 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik moest lachen toen ik het zagIn een artikel over de Noord-Zuidlijn (nu al 3x zo duur als begroot) als quote op laten tekenen dat Amsterdam nog niet failliet is omdat ze zo goed op de centjes letten
quote:
quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:39 schreef Martijn_77 het volgende:
De OP toont maar weer eens aan hoe destructief een bestuur met daarin de PvdA is
Hmmzz... Ligt niet alleen aan de PvdA hoor.quote:
Natuurlijk heeft de Pvda in Amsterdam veel goeds gedaan, ik vind het nog altijd een fantastische stad (al heb ik er nooit gewoond)quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:27 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Hmmzz... Ligt niet alleen aan de PvdA hoor.
Bovendien is Amsterdam historisch gezien altijd een rode stad geweest. En t.o.v. de jaren 70, 80 en zelfs '90 is Amsterdam toch van ver gekomen. Alleen jammer dat men ook veel steken heeft laten vallen, maar is er ook maar iemand in leven anno 2008 die Nederland anders kent dan dat?
Ik ben het niet helemaal met je eens, al neig ik met je te sympathiseren. De Oudezijds Voorburgwal lijkt gevuld te worden met kleinschalige bedrijvigheid en het pleintje waar de zwarte ingeoliede hoeren zitten, was al langer punt van aandacht, ik wed dat daar een hele hoop illegalen zitten die afhankelijk zijn van een pooier.quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:24 schreef Sora het volgende:
De wet bibob, de verschrikkelijk slechte planningen en begrotingen en het consequent toestaan van de acties van milieuclubjes die het nog sterker vertragen. Yup GL en PVDA doen flink hun best om deze stad om zeep te helpen. Toerisme is dit jaar duidelijk minder dan normaal (Ik haal bijv op de damstraat niet m'n gebruikelijke scores, raak hooguit 4-5 toeristen per rit daardoorheen, beetje normale zomer zijn dat er toch al snel 10-15) en dat is ook mede dankzij bibob. Door de wallen "schoon" te vegen haal je een belangrijke trekpleister weg en daar komt niets voor terug.
Daar gaat het toch ook niet om? Als Amsterdammers maar een misplaatst gevoel van superioriteit kunnen hebben dan boeit de rest niet zo.quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Van heel hautain iedereen die niet in amsterdam woont 'provinciaal' noemen, kun je geen peperdure infra projecten doen
- Illegale vrouwenhandel en uitbuiting gewoon toe laten staan in het hartje van de hoofdstad. Nee, dat is echt een trekpleister....quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:24 schreef Sora het volgende:
De wet bibob, de verschrikkelijk slechte planningen en begrotingen en het consequent toestaan van de acties van milieuclubjes die het nog sterker vertragen. Yup GL en PVDA doen flink hun best om deze stad om zeep te helpen. Toerisme is dit jaar duidelijk minder dan normaal (Ik haal bijv op de damstraat niet m'n gebruikelijke scores, raak hooguit 4-5 toeristen per rit daardoorheen, beetje normale zomer zijn dat er toch al snel 10-15) en dat is ook mede dankzij bibob. Door de wallen "schoon" te vegen haal je een belangrijke trekpleister weg en daar komt niets voor terug.
Maar was het beheersbaarder dan het nu is.quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:39 schreef Freak187 het volgende:
[..]
- Illegale vrouwenhandel en uitbuiting gewoon toe laten staan in het hartje van de hoofdstad. Nee, dat is echt een trekpleister....![]()
die paardenkoets rijd er al zolang ik me kan herinneren...quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:55 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik ben het niet helemaal met je eens, al neig ik met je te sympathiseren. De Oudezijds Voorburgwal lijkt gevuld te worden met kleinschalige bedrijvigheid en het pleintje waar de zwarte ingeoliede hoeren zitten, was al langer punt van aandacht, ik wed dat daar een hele hoop illegalen zitten die afhankelijk zijn van een pooier.
Sindskort rijdt er een paardenkoets door de stad. Niet mijn smaak, maar het is wel een creatieve invulling.
Vergeet het maar, kijk bijv maar naar Amsterdam-west, Oost, Zuid-oost en noord, dan voornamelijk naar de demografische samenstelling van de wijk en je hebt je antwoord voor welke partij daar toch het meest populair zal zijn.quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:44 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Amsterdam gewoon een voorbeeld is van wat er kan gebeuren als ene bepaalde politieke stroming te lang de macht in handen heeft. en dat is in dit geval de Pvda. De regelzucht en overheidsbemoeienis nemen er zo onderhand zulke perverse vormen aan dat het absurd wordt.
Het is niet zo dat andere partijen heilig zijn en de Pvda puur kut is maar het wordt tijd dat andere partijen iets doen aan de ideologische tekortkomingen van de hoofdstedelijke Pvda. Ik mag hopen dat de Amsterdammers verstandig zijn en dat die collegepartijen in 2010 een fors pak voor hun broek krijgen. Dan kan er eens een frisse wind door de Amsterdamse politiek waaien.
- Precies en nu zit het allemaal net buiten het centrum of zijn ze gewoon "ondergronds" gegaan en heb je er tenminste helemaal geen zicht op, de typische PVDA struisvogel methode, je kop in het zand steken.quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:39 schreef Freak187 het volgende:
[..]
- Illegale vrouwenhandel en uitbuiting gewoon toe laten staan in het hartje van de hoofdstad. Nee, dat is echt een trekpleister....![]()
- Toerisme zit in een dip door de dure dollar, maar volgens mij had ik laatst nog cijfers gezien waarbij het allemaal wel meeviel, die daling.
- Het huidige Damrak is een schande voor de stad. Ik juich het ten zeerste toe dat Amsterdam zulke panden terugkoopt en er iets fatsoenlijks van maakt, wat je vervolgens weer verhuurd. Er zitten 10000 pizzaria's op het Damrak.... dat slaat helemaal nergens op.
*zucht* provincialen met hun simpele en agressieve taalgebruik ook altijd.quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:02 schreef Klinger het volgende:
Puur vanwege het denigrerende 'provincialen' mogen alle amsterdammers wat mij betreft aan het gas. En nu graag wel goed...
Tering neuzen, denken altijd dat ze beter zijn dan een ander![]()
![]()
En het dan nog editten ookquote:Op woensdag 30 juli 2008 21:53 schreef Sora het volgende:
[..]
*zucht* provincialen met hun simpele en agressieve taalgebruik ook altijd.
Zorg dat de armen geen geld krijgen van de rijken, dan is het probleem ook opgelost. Maar de armen zijn niet eens zo zeer het probleem, de PVDA'rs en ander tuig, da's het probleem.quote:Op donderdag 31 juli 2008 02:20 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Tweedeling is dom en kost de rijken uiteindelijk bakken geld. Als de armen geen geld hebben produceren ze minder en leveren ze minder op waardoor U rijke ze minder gaat betalen.
MAAK DE ARMEN RIJK EN ZORG DAT JE ZELF IETS RIJKER BLIJK
Ahhh, arme calimeroquote:Op woensdag 30 juli 2008 19:02 schreef Klinger het volgende:
Puur vanwege het denigrerende 'provincialen' mogen alle amsterdammers wat mij betreft aan het gas. En nu graag wel goed...
Tering neuzen, denken altijd dat ze beter zijn dan een ander![]()
![]()
Daar gaat het niet om, want prostitutie is legaal. Het is een poging de stad te kuisen, maar dat heeft de stad niet nodig. Al helemaal niet met misbruik van Bibob.quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:39 schreef Freak187 het volgende:
[..]
- Illegale vrouwenhandel en uitbuiting gewoon toe laten staan in het hartje van de hoofdstad. Nee, dat is echt een trekpleister....![]()
- Toerisme zit in een dip door de dure dollar, maar volgens mij had ik laatst nog cijfers gezien waarbij het allemaal wel meeviel, die daling.
- Het huidige Damrak is een schande voor de stad. Ik juich het ten zeerste toe dat Amsterdam zulke panden terugkoopt en er iets fatsoenlijks van maakt, wat je vervolgens weer verhuurd. Er zitten 10000 pizzaria's op het Damrak.... dat slaat helemaal nergens op.
Vind het nog prima leefbaar.quote:Op donderdag 31 juli 2008 06:53 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Hiep hiep hoera.
Na zes decennia te hebben geleefd in Mokum, ben ik blij, dat ik ga verkassen naar het groene hart.
De stad is volledig naar de kloten en onleefbaar geworden, met dank aan Cohen en zijn corrupte bende.
Hoe oud ben je dan?quote:Op donderdag 31 juli 2008 06:53 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Hiep hiep hoera.
Na zes decennia te hebben geleefd in Mokum, ben ik blij, dat ik ga verkassen naar het groene hart.
De stad is volledig naar de kloten en onleefbaar geworden, met dank aan Cohen en zijn corrupte bende.
Typisch genoeg werkt dat ook andersom; in het dorp, waar ik tot voor kort woonde, kwam het gezeik ook van import. In dit geval import "uit de grote stad". Als je in een dorp gaat wonen, met boerderijen en vee, dan krijg je daar ook wat extra's bij, maar ja dat snappen stadsmensen niet.quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
Niet die kut import die je hier krijgt. Ze komen hier wonen omdat het zo leuk is, en binnen een week hebben ze al 5 actie comite's opgericht en moet alle verkeer uit de straat, etc, etc
Blijf gewoon waar je hoortquote:Op donderdag 31 juli 2008 18:54 schreef drexciya het volgende:
[..]
Typisch genoeg werkt dat ook andersom; in het dorp, waar ik tot voor kort woonde, kwam het gezeik ook van import. In dit geval import "uit de grote stad". Als je in een dorp gaat wonen, met boerderijen en vee, dan krijg je daar ook wat extra's bij, maar ja dat snappen stadsmensen niet.
Het algemene probleem is dat veel Nederlanders jankers zijn die de term geven en nemen niet snappen. Net zo goed als bij in de buurt van Schiphol gaan wonen; dan weet je toch waar je aan begint? Maar ja, de politiek is er erg goed in om naar huilies te luisteren. Iedereen die maar een grote mond opendoet of een actiecomite begint daar wordt naar geluisterd.
Dus dan moeten we het maar toestaan? Omdat overal illegale prostitutie is?quote:Daar gaat het niet om, want prostitutie is legaal. Het is een poging de stad te kuisen, maar dat heeft de stad niet nodig. Al helemaal niet met misbruik van Bibob.
Denk jij dat in andere steden geen (illegale) prostitutie plaats vindt?
Niet zozeer daarom, maar omdat het nagenoeg zo oud als de mensheid is en nooit zal verdwijnen. Alleen onbetrouwbare huichelaars willen het dan graag doen voorkomen alsof het er niet is.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:53 schreef Freak187 het volgende:
[..]
Dus dan moeten we het maar toestaan? Omdat overal illegale prostitutie is?
De meningen zijn nogal verdeeld over de juistheid van de procedures.quote:Volgens mij heeft Amsterdam aangegeven dat legale bedrijven en prostituees gewoon mogen blijven werken.
In navolging op het Barazani verhaal, heb ik iets gevonden op de website van het Parool:quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:04 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Okee, sindswanneer kunnen stadsdelen/de centrale stad leningen bij particulieren afsluiten ?![]()
Elke halve zool kan zien dat dit fout loopt. Meneer Barzani lijkt gelijk eisen te kunnen stellen over de wet Bibob die schijnbaar niet voor hem gelden, maar wel voor andere horeca gelegenheden. Staat hij boven de wet?
En waar haalt het stadsdeel 30 miljoen aan contanten vandaan?![]()
enquote:Vastgoedtycoon Damrak kan papieren kwijtraken
Van onze verslaggever Willem Beusekamp
gepubliceerd op 22 mei 2008 06:00, bijgewerkt op 22 mei 2008 09:15
AMSTERDAM - Asaf Barazani, een van de grote vastgoedexploitanten aan het Amsterdamse Damrak, dreigt toch zijn vergunningen kwijt te raken. Zelf zegt hij: ‘Ik weet van niks.’
Een woordvoerster van het stadsbestuur bevestigde woensdag dat burgemeester Cohen het voornemen heeft in het kader van de Wet Bibob de vergunningen van de van oorsprong Israëlische ondernemer in te trekken. De uit 2003 stammende Wet Bevordering Integriteitsbeoordelingen door het Openbaar Bestuur biedt gemeenten de mogelijkheid criminele activiteiten tegen te gaan door ondernemers hun vergunningen te onthouden.
Barazani heeft zes weken de tijd voor een verweerschrift. Daarvan hangt af of er een vervolgonderzoek komt of dat Cohen officieel besluit de vergunningen van Barazani in te trekken. Barazani kan daartegen weer bij de rechter in beroep.
In maart dit jaar verklaarde Barazani (51) glansrijk de Bibob-procedure te hebben doorstaan. ‘Al mijn vergunningen zijn verlengd’, zei hij toen tegen de Volkskrant. Nog steeds handhaaft hij deze lezing, ondanks de bevestiging van het tegendeel door het stadhuis.
Barazani bezit twaalf panden aan het Damrak. Er zitten hotels, appartementen, restaurants en winkels in. Barazani: ‘Ik heb inmiddels al mijn huurders gesproken. Niemand die iets van een brief van de burgemeester weet.’
Barazani, gevestigd aan de entreeboulevard van de hoofdstad, is het stadsbestuur al lang een doorn in het oog. Hij past niet in Operatie 1012, vernoemd naar het postcodegebied, waarmee Damrak, Rokin en de Wallen worden schoongeveegd van verdachte ondernemingen.
Op de Amsterdamse Wallen zijn inmiddels talrijke ondernemers gesneuveld in een Bibob-procedure. Anderen gaven er de voorkeur aan hun vastgoed te verkopen.
Tot voor kort stond de uitkomst van beroepszaken tegen een Bibob-sluiting vrijwel vast: getroffen ondernemers verloren. Het verzet tegen de Wet Bibob neemt echter toe. Niet alleen bij ondernemers, maar ook bij de rechtelijke macht.
In 2004 kwam Barazani in het nieuws toen een leger van 250 vertegenwoordigers van politie en justitie bij hem binnenviel. De hotelgasten moesten de straat op.
Barazani en leden van zijn uitgebreide familie werden onder meer verdacht van witwassen en het leiden van een criminele organisatie.
quote:Binnenland, vrijdag 23 mei 2008
'Koosjere maffia' ligt onder vuur
'Men is kennelijk jaloers op Joden die succes hebben, zoals wij' De 'koosjere maffia' of de 'Damrakmaffia' worden ze wel genoemd. De Israëlische families Barazani en Barzilai hebben een groot deel van het Damrak in handen. Ze waren al doelwit van justitieel onderzoek, nu neemt ook de gemeente hen op de korrel.
BART MIDDELBURG
Voor Yoram Barzilai, destijds nauw betrokken bij de exploitatie van het Delta Hotel aan het Damrak 42-43 maar inmiddels met onbekende bestemming vertrokken, was het een paar jaar geleden zonneklaar: dat justitie het waagde onderzoek te verrichten naar zijn familie, en dat dan ook nog vanwege de verdenking dat zij een criminele organisatie vormen, was niets minder dan antisemitisme.
"In 1944 hebben ze geprobeerd van ons Joden het geld, het lichaam en de ziel te roven, en dat proberen ze nu weer. Er zijn kennelijk mensen jaloers op Joden die succes hebben, zoals wij," legde hij uit tegenover deze krant.
En het houdt maar niet op met die jaloezie: eind april kregen de families Barazani en Barzilai een brief van burgemeester Job Cohen met de mededeling dat de gemeente de exploitatievergunningen van beide families wil intrekken op grond van de wet Bevordering Integriteit Beoordelingen door het Openbaar Bestuur, kortweg Bibob. Ook de gemeente is er kennelijk van overtuigd dat er iets grondig mis zit met wat wel de 'koosjere maffia' wordt genoemd.
De Barazani's en de Barzilais (eigenlijk één familie, zij hanteren alleen twee verschillende familieachternamen) domineren het Damrak, de entree van de stad, al sinds begin jaren negentig. Daarbij bestaat een globale taakverdeling: Asaf Barazani heeft voor miljoenen vastgoed op zijn naam staan. Alleen al op het Damrak bezitten zijn bv's de nummers 8, 23, 49, 50, 51, 53, 57, 58 en 59. Zijn broer Admon Barzilai zou zich vooral bemoeien met de exploitatie van dat vastgoed, daarbij gesteund door een horde broers, zusters, neven en nichten. Twee hotels van de firma op het Damrak zijn eigendom van maatschappijtjes in Luxemburg, maar onbekend is wie daar weer eigenaar van is.
In de loop van 2004 startte justitie een onderzoek naar de financiën van de Barazani's/Barzilais. In april 2004 werd op Schiphol Gonen Segev aangehouden, voormalig Israëlisch minister van Energiezaken; hij probeerde aan boord te komen van een vliegtuig naar Tel Aviv met 25.000 xtc-pillen in zijn handbagage.
Tegenover de politie verklaarde Segev vervolgens dat de xtc afkomstig was van personeel van het hotel waarin hij in Amsterdam had verbleven, een hotel aan de Oudezijds Kolk van de Houdstermaatschappij Barzilai bv.
Daarnaast onderzocht justitie de verdenking dat de 'Damrakmaffia' op grote schaal fraudeerde met salarissen en met de fiscus. "Admon Barzilai staat vermoedelijk aan het hoofd van een organisatie die hotels en restaurants exploiteert die bestuurd worden door familieleden," staat te lezen in het politiedossier. "Zijn zoon David Barzilai behartigt de belangen van zijn vader. Door Shlomo Barzilai werd vermoedelijk samen met zijn broer Admon geld onttrokken uit de omzet van hotels, geëxploiteerd door rechtspersonen waarvan zij (indirect) bestuurders zijn. Het geld, vermoedelijk afkomstig van een strafbaar feit, werd vervolgens door Shlomo en zijn neef David en Yosef Barazani, eveneens een neef van Shlomo, maandelijks witgewassen in Luxemburg bij bank Hapoalim."
Aan de hand van afgeluisterde telefoongesprekken vermoedde justitie dat de Barazani's en Barzilais op rekeningen in vooral Luxemburg een slordige 8,5 miljoen euro hadden staan.
Zondag 28 november 2004 volgde derhalve een massale inval van de Nationale Recherche en de Fiscale Inlichtingen- en Opsporingsdienst (Fiod) bij alle bedrijven op het Damrak die tot het conglomeraat werden gerekend, waaronder hotel De Korenaer, het Delta Hotel, hotel De Markies, hotel Damrak, en restaurant Napoli (nu Silicio); aan de operatie deden 250 opsporingsambtenaren mee. David, Shlomo en Yosef Barzilai werden aangehouden, maar kort daarop weer vrijgelaten. De beweerde kopstukken Asaf Barazani en Admon Barzilai werden opmerkelijk genoeg niet opgepakt.
Dat gerechtelijk vooronderzoek loopt nog steeds, met formeel als verdachten Admon Barzilai, David Barzilai en Lior Barzilai (nauw betrokken bij hotel De Korenaer); Asaf Barazani was aanvankelijk ook verdachte, maar hij heeft inmiddels een kennisgeving-van-niet-verdere-vervolging gehad. Lior Barzilai en zijn advocaat Bernard Zegers wensen nergens commentaar op te leveren. De advocaat van hoofdverdachte Admon Barzilai, Jan Verhoef, is een stuk spraakzamer. "Een zaakje van niks," zegt hij. "De verdenking is dat zij een criminele organisatie vormen die miljoenen witwast, maar als ik het zeggen mag: uit dat hele, jarenlange onderzoek is geen flikker gekomen."
Admon en David Barzilai zijn, aldus Verhoef, niet eens meer actief op het Damrak. Officier van justitie Annemieke Drogt beslist binnenkort of de zaak voor de rechter zal worden gebracht of niet. Justitie in Luxemburg is nadere informatie gevraagd over een aantal bankrekeningen die daar lopen en bedrijfjes die daar gevestigd zouden zijn. "Daar is nu het wachten op," aldus Verhoef.
Zelfs als justitie zou besluiten, zoals Verhoef verwacht, de hele zaak te seponeren, dan zijn de problemen voor de familie daarmee niet opgelost. Bij de Bibob-procedure die de gemeente nu is gestart, is de bewijslast een stuk lager: de gemeente hoeft niet het sluitende bewijs te leveren dat de Barazani's en Barzilais criminele activiteiten ontplooien, maar hoeft alleen maar aannemelijk te maken dat er goede gronden zijn dat te vermoeden.
Copyright: Het Parool
Ik zou de huidige situatie niet enkel aan een dergelijke politieke monocultuur toeschrijven; er zijn vele gemeenten die een dergelijke monocultuur kennen, en lang niet altijd leidt het tot problematiek, alhoewel ideaal anders is. Het lijkt me eerder een vorm van hoofdstedelijke ziekte die in vele Europese hoofdsteden heerst; ik heb geen idee waar dat exact vandaan komt, maar hoofdsteden hebben onder andere vaak een vrij unieke culturele en demografische situatie. Bovendien zijn ambtelijke apparaten in zulke steden meestal enorme molochen, wat de bestuurbaarheid er niet makkelijker op maakt.quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:44 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Amsterdam gewoon een voorbeeld is van wat er kan gebeuren als ene bepaalde politieke stroming te lang de macht in handen heeft. en dat is in dit geval de Pvda. De regelzucht en overheidsbemoeienis nemen er zo onderhand zulke perverse vormen aan dat het absurd wordt.
Het is niet zo dat andere partijen heilig zijn en de Pvda puur kut is maar het wordt tijd dat andere partijen iets doen aan de ideologische tekortkomingen van de hoofdstedelijke Pvda. Ik mag hopen dat de Amsterdammers verstandig zijn en dat die collegepartijen in 2010 een fors pak voor hun broek krijgen. Dan kan er eens een frisse wind door de Amsterdamse politiek waaien.
Hou jij dan voortaan je bek over de Amerikaanse presidentsverkiezingen? En de situatie in Zimbabwe, dat gaat jou natuurlijk ook niets aan. Klagen over Berlusconi? Ook niet, want je bent geen spaghettivreter.quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:22 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Rotterdammers zijn per definitie uitgesloten van enige geldige mening over Amsterdam natuurlijk.
Niet relevant. mensen uit rotje-knor met een mening over de enige stad van Nederland kan je gewoon niet serieus nemen. Die gasten zijn zelfs van mening dat ze in een stad wonenquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 13:06 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Hou jij dan voortaan je bek over de Amerikaanse presidentsverkiezingen? En de situatie in Zimbabwe, dat gaat jou natuurlijk ook niets aan. Klagen over Berlusconi? Ook niet, want je bent geen spaghettivreter.
http://www.parool.nl/paro(...)eer-aan-boetes.dhtmlquote:Stad verdient meer aan boetes
Vooral de stadsdelen gaan profiteren van de grotere opbrengst voor bekeuringen. Ergernissen waarvoor Amsterdammers o.a. beboet worden zijn slapen in een portiek, de hond niet aanlijnen en het verkeerd aanbieden van huisvuil. Foto GPD/Phil Nijhuis
AMSTERDAM - Amsterdam krijgt sinds deze week een groter deel van de opbrengst van de door stadswachten uitgedeelde bekeuringen. Van elke bekeuring die een stadswacht of andere zogeheten buitengewoon opsporingsambtenaar (boa) uitschrijft voor zogenoemde kleine ergernissen, vloeit met ingang van 2009 veertig euro terug naar Amsterdam. Dat was voorheen vijftien.
Vooral de stadsdelen, waarvoor veel van de ongeveer driehonderd boa's in de stad werken, profiteren daarvan. Kleine ergernissen zijn onder meer slapen in een portiek, de hond niet aanlijnen, verkeerd aanbieden van huisvuil en overtreding van alcoholverboden.
Ook van parkeerboetes gaat in de toekomst een groter deel naar de stadsdelen. Daarvoor is het wachten nog op instemming van de Eerste Kamer, maar als die akkoord gaat, wordt de vergoeding verhoogd van 7,50 naar 25 euro.
Oorzaak van de hogere opbrengst is de invoering van de bestuurlijke strafbeschikking. Tot de jaarwisseling werden bekeuringen van boa's via de politie doorgestuurd naar justitie. Met ingang van 2009 kan dat in de vier grote steden rechtstreeks, zonder tussenkomst van de politie. Justitie zorgt dan voor de afhandeling van de bekeuringen.
Het is niet de bedoeling dat de boa's meer bekeuringen gaan uitdelen nu dat aantrekkelijker is geworden voor hun werkgever. Het Stedelijk Bureau Handhaving vreest ook niet dat de bekeuringen worden tot een melkkoe voor de stadsdelen.
Volgens een woordvoerder is het slechts een 'compensatie van kosten'. De loonkosten van de boa's komen immers voor rekening van de gemeente, die bovendien veel investeert in hun opleiding. "Handhaving zal nooit een winstgevende activiteit worden."
Toch is de bestuurlijke strafbeschikking uitdrukkelijk wel bedoeld om gemeenten werk te laten maken van de bestrijding van overlast en kleine verkeersovertredingen. Dit omdat politie en justitie vooral in beslag worden genomen door de bestrijding van criminaliteit. (BART VAN ZOELEN)
Mensen die er prat op gaan dat Amsterdam een stad is.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 13:55 schreef Sora het volgende:
[..]
Niet relevant. mensen uit rotje-knor met een mening over de enige stad van Nederland kan je gewoon niet serieus nemen. Die gasten zijn zelfs van mening dat ze in een stad wonen![]()
![]()
wtf?quote:van Amsterdam een homohel te maken, degene die net zo gediend is van armlastig cultuurbeleid, kan terecht bij radio 538 die de provincialen op het museumplein bij elke gewenste gelegenheid vermaakt
Een hoop mensen die hier komen wonen uit Schubbekutteveen zien in A'dam een soort Hollands New York o.i.d.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 08:33 schreef LXIV het volgende:
Als provinciaal zie ik 2 problemen in Amsterdam: Op de eerste plaats de alleenheerschappij van de PVDA, waardoor zij lui, arrogant en corrupt is geworden. In tegenstelling tot de moderne landelijke PVDA natuurlijk.
Op de 2e plaats is de stad een slachtoffer van haar eigen succes. Want juist omdat "iedereen" er wil wonen kampt de stad met een gigantisch tekort aan woonruimte en enorme verkeersproblemen. Maar zou het er minder goed toeven zijn dan was dat dus niet zo. Klaarblijkelijk hebben mensen al die ellende er voor over om toch maar in Amsterdam te mogen wonen. Maar uiteindelijk is dat succes en geen falen.
Deze observatie zou 10 jaar geleden juist zijn geweest. De Partij van de Arbeid heeft zichzelf nog meer in de ellende gewerkt door ook nog eens samenwerking te zoeken met GroenLinksquote:Op dinsdag 13 januari 2009 08:33 schreef LXIV het volgende:
Als provinciaal zie ik 2 problemen in Amsterdam: Op de eerste plaats de alleenheerschappij van de PVDA, waardoor zij lui, arrogant en corrupt is geworden. In tegenstelling tot de moderne landelijke PVDA natuurlijk.
Op de 2e plaats is de stad een slachtoffer van haar eigen succes. Want juist omdat "iedereen" er wil wonen kampt de stad met een gigantisch tekort aan woonruimte en enorme verkeersproblemen. Maar zou het er minder goed toeven zijn dan was dat dus niet zo. Klaarblijkelijk hebben mensen al die ellende er voor over om toch maar in Amsterdam te mogen wonen. Maar uiteindelijk is dat succes en geen falen.
hahahahahahah hahahquote:Op woensdag 4 juni 2008 15:05 schreef Elfletterig het volgende:
Mijn waarneming is dat Amsterdam steeds meer een soort onneembare horde wordt. Een soort vesting waar je steeds lastiger in en uit kunt, met 'binnen de muren' een nagenoeg onleefbaar klimaat. Ik zou er voor geen goud willen wonen, ook al kon ik een baan krijgen waarmee ik 5 keer zo veel verdien als in mijn huidige.
Ik denk dat Amsterdam in de nabije toekomst met flinke leegstand te maken gaat krijgen en dat mensen hun heil ergens anders gaan zoeken. Steden als Amsterdam worden dan een soort ghetto's. Iedereen die er niet hoeft te zijn, zorgt dat -ie er wegblijft.
Tja hoeveel opels zijn er wel niet verkocht in de loop der decennia. Net zoiets.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:15 schreef MartyMcfly het volgende:
Ondanks de duidelijke nadelen van Amsterdam is het toch de populairste stad van Nederland.
Maar kijk eens op oproepjes voor woonruimte op marktplaats bijvoorbeeld. Die lui zijn totaal irrealistisch. Hebben een bepaald romantisch beeld bij de grachten en plaatsen vervolgens een irreele oproep. Zo van; ja ik wil graag komen wonen in Amsterdam, prachtige stad blabla, liefst voor 300 euro in de wijken centrum of oud-zuid.
Dan denk ik, wat denk je nou zelf?? Zo werkt dat natuurlijk niet. Die hebben geen idee hoe eigenlijk klote is om te wonen buiten de hele populaire wijken, zonder dat ik wil ophemelen hoe het is om wel in de populaire wijken te wonen want zo fantastisch is dat nou ook weer niet. Wel leuk maar niet meer dan dat. Een mooi huis bij het vondelpark klinkt wel leuk, maar echt totaal onbetaalbaar.
Dus waarschijnlijk beland je dan ergens in Noord, zuid-oost of nog erger, nieuw-west. Geen persoonlijk drama om te wonen, de huizen zijn vaak wel van betere kwaliteit dan die eeuwenoude uitgewoonde panden in de binnenstad, maar dat heb je na een paar jaar echt wel gezien.
Mensen vergeten vaak dat er ook flink wat uitstroom is in Amsterdam. Mensen die het gewoon hebben gehad en groener/schoner/beter/goedkoper willen wonen.
Ik ben als amsterdammer redelijk betrokken bij de politiek, het probleem is dat infrastructuur grotendeels door centrale stad geregeld wordt, zonder dat ze inspelen op het lokale beleid. Ik heb redelijk vaak contact met ex wethoudeer Werner Toonk van oud-west, prima vent die kapotgemaakt is door de lokale linkse partijen, een kerel die niet van veel gezeur of politieke twist houd, maar er staat om oud-west een prettige omgeving te maken. Iedereen kan reageren op ze blog, mailtjes worden binnen een dag beantwoord, suggesties ter harte genomen, etc etc. Helaas maakt de pvda en groenlinks alles kapot in amsterdam, met mensen die totaal niet geschikt zijn, vooral droeftoeters als ascher, poelgeest en herrema zijn een ramp voor de stad, deze mensen hebben het voor elkaar gekregen om de stad binnen 5 jaar in een ramp te veranderen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:52 schreef Pappie_Culo het volgende:
Wellicht een idee om daar eens wat aan te doen dan, in plaats van 90% van de tijd de stad als een dorp te laten besturen door stukken onbenul die ondertussen de boel tillen voor tienduizenden euro's.
goh, wat gek allemaal zeg!
En maar roepen hoe geweldig die stadsdelen zijn. Lullen over een rotonde, dat kunnen ze ja. Asscher is van hetzelfde laken een pak. Dorpsoudste is meer zijn ding.
Kies een richting en doe er iets mee.
Als je goed kijkt kan het wel, ik heb 5 jaar terug een appartement van 55m2 gekocht voor 149k, op 5 minuten lopen van het vondelpark, ok het is niet groot, maar dat vind ik niet zo erg. Als je in amsterdam voor een leuke prijs op een leuke plek wilt wonen, zul je over algemeen wat moeten toeleggen op meters. Maar liever dat dan het dubbele aantal meters in nieuw west, overigens is het wel zo dat bepaalde mindere wijken snel beter worden, als ik nu zou kopen in amsterdam zou ik zeker naar bepaalde stukken van Noord kijken, en ook in sommige stukjes Oost kan je nu goed je slag slaan.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:15 schreef MartyMcfly het volgende:
Ondanks de duidelijke nadelen van Amsterdam is het toch de populairste stad van Nederland.
Maar kijk eens op oproepjes voor woonruimte op marktplaats bijvoorbeeld. Die lui zijn totaal irrealistisch. Hebben een bepaald romantisch beeld bij de grachten en plaatsen vervolgens een irreele oproep. Zo van; ja ik wil graag komen wonen in Amsterdam, prachtige stad blabla, liefst voor 300 euro in de wijken centrum of oud-zuid.
Dan denk ik, wat denk je nou zelf?? Zo werkt dat natuurlijk niet. Die hebben geen idee hoe eigenlijk klote is om te wonen buiten de hele populaire wijken, zonder dat ik wil ophemelen hoe het is om wel in de populaire wijken te wonen want zo fantastisch is dat nou ook weer niet. Wel leuk maar niet meer dan dat. Een mooi huis bij het vondelpark klinkt wel leuk, maar echt totaal onbetaalbaar.
Dus waarschijnlijk beland je dan ergens in Noord, zuid-oost of nog erger, nieuw-west. Geen persoonlijk drama om te wonen, de huizen zijn vaak wel van betere kwaliteit dan die eeuwenoude uitgewoonde panden in de binnenstad, maar dat heb je na een paar jaar echt wel gezien.
Mensen vergeten vaak dat er ook flink wat uitstroom is in Amsterdam. Mensen die het gewoon hebben gehad en groener/schoner/beter/goedkoper willen wonen.
Groenlinks liever vandaag dan morgen weg.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben als amsterdammer redelijk betrokken bij de politiek, het probleem is dat infrastructuur grotendeels door centrale stad geregeld wordt, zonder dat ze inspelen op het lokale beleid. Ik heb redelijk vaak contact met ex wethoudeer Werner Toonk van oud-west, prima vent die kapotgemaakt is door de lokale linkse partijen, een kerel die niet van veel gezeur of politieke twist houd, maar er staat om oud-west een prettige omgeving te maken. Iedereen kan reageren op ze blog, mailtjes worden binnen een dag beantwoord, suggesties ter harte genomen, etc etc. Helaas maakt de pvda en groenlinks alles kapot in amsterdam, met mensen die totaal niet geschikt zijn, vooral droeftoeters als ascher, poelgeest en herrema zijn een ramp voor de stad, deze mensen hebben het voor elkaar gekregen om de stad binnen 5 jaar in een ramp te veranderen.
Oost isquote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je goed kijkt kan het wel, ik heb 5 jaar terug een appartement van 55m2 gekocht voor 149k, op 5 minuten lopen van het vondelpark, ok het is niet groot, maar dat vind ik niet zo erg. Als je in amsterdam voor een leuke prijs op een leuke plek wilt wonen, zul je over algemeen wat moeten toeleggen op meters. Maar liever dat dan het dubbele aantal meters in nieuw west, overigens is het wel zo dat bepaalde mindere wijken snel beter worden, als ik nu zou kopen in amsterdam zou ik zeker naar bepaalde stukken van Noord kijken, en ook in sommige stukjes Oost kan je nu goed je slag slaan.
Oost is leuk, over 5 jaar is het net zo mooi als Oud-West, beetje zelfde slag mensen, ik kom er vaak, en het heeft een erg positieve sfeer.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:13 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Oost is.
Hou echt van die buurt. Als ik het geld had zou ik een verdiepinkje nemen in dat gerenoveerde pand aan de Weittenbachstraat.
Leukquote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:17 schreef raptorix het volgende:
Punt is dat de allochtonen dol op de PVDA zijn met haar beleid, dus in een stad met zoveel allochtonen is het niet vreemd dat ze makkelijk de macht houden, ik heb zelf geen politieke functie, maar ik overweeg wel om de volgende verkiezingen met een eigen partij voor oud-west te komen. Omdat Oud-West het kleinste stadsdeel is, heb je relatief weinig stemmen nodig voor een zetel. Ik ben ook al lichtelijk in alle horeca mijn standpunten aan het duidelijk maken, en men is redelijk positief over mijn plannen
In de volksmond (bij gebrek aan een betere term 1, 2, 3), ja.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:22 schreef Aoristus het volgende:
Maar dan wel het Oost dat tegen Watergraafsmeer aan ligt, right?
Het is in de Pijp idd een beetje doorgeslagen idd, maar zo werken die dingen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:33 schreef jompo het volgende:
Liever de PvdA dan de VVD, de VVD is mede debet aan de yuppificatie van de Pijp.. Leuk en al de vernieuwing, maar zoveel fucking cafe's en kroegen vol brallende korpsballetjes die zichzelf wat voelen hier.. nee Amsterdam en vooral de Pijp hier gaat een sombere toekomst tegemoet
Maart 2010, alweer.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:22 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Leuk
Wanneer zijn de volgende verkiezingen? 3,5 jaar ofzo?![]()
Echt geen idee
Haha ben zelf volgens de definitie "een yup" maar yuppen zijn eigenlijk die lui die bij een corpsballenvereniging hebben gezeten en verder gaan brallen in amsterdam. Zwaar irritante lui.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:49 schreef jompo het volgende:
Alhoewel ik van de Indische buurt kan zeggen dat het een zeer leuke buurt is geworden, de verloedering is minder, veel krotten zijn opgeknapt en er is minder criminaliteit dan voorgaande jaren, het enige wat weer speelt is dat veel van de karakteristieke amsterdamse woningen met van die fraaie balkonnetjes weer worden opgekocht door veelal mensen van buiten de stad. Ik heb er totaal niets tegen als Amsterdammers op een zekere manier voorgetrokken zouden worden. Als ik hier soms door de pijp loop krijg ik al vreemde blikken van al die yuppen, alsof ik degene ben die een vreemde is hier in de pijp..
Het vetgedrukte zinnetje spreekt voor zich, maar wie neemt er nu eens verantwoordelijkheid voor deze ellende? Een aftredende wethouder doet dat in elk geval niet, maar oogst wel respect voor zijn daad. Okee, het is natuurlijk wel prettig als een wethouder het onfatsoenlijk vindt om te liegen, maar wat voor perspectief laat dit achter?quote:Mogelijk streep door aanleg metrolijn
Van onze verslaggevers Willem Beusekamp Marcel van Lieshout
Gemeentebestuur van Amsterdam houdt na weer een tegenvaller rekening met alle scenario’s
Commissie onderzoekt of Noord-Zuidlijn toekomst heeft. Amsterdam kan extra kosten niet langer meer dragen.
AMSTERDAM Het groen-linkse stadsbestuur van Amsterdam komt er niet meer uit. Een externe commissie onder leiding van oudminister Veerman (CDA) mag uitzoeken of het nog zin heeft door te gaan met de miljarden verslindende nieuwe metrolijn van de hoofdstad.
Alle opties staan open, zo bleek uit de woorden van Lodewijk Asscher – lokaal PvdA-leider alsmede wethouder van Financiën. Hij begeleidde donderdagochtend zijn collega en partijgenoot Tjeerd Herrema, die ten stadhuize kwam uitleggen waarom hij als toezichthouder van de Noord-Zuidlijn een dag eerder zijn ontslag had ingediend.
In de woorden van de gesneuvelde wethouder: ‘De patiënt is zieker dan ik had gedacht.’ Het ziektebeeld is zo dramatisch dat hij zich verplicht voelde zijn ‘politieke verantwoordelijkheid’ te nemen.
Asscher, de kasbeheerder, zit met de brokken, afgezien van de politieke schade. ‘Een gigantische klap’, zo omschrijft zijn woordvoerder de financiële gevolgen.
Burgemeester Cohen, wel in huis, was donderdag de grote afwezige bij het afscheid van Herrema.
Vorig jaar november, nadat opnieuw huizen waren verzakt aan de Vijzelgracht, liet hij nog ter plaatste blijken dat hij zich vanaf dat moment persoonlijk met het riskante project was gaan bemoeien.
De vraag aan Asscher of het stadsbestuur wellicht had overwogen collectief op te stappen, werd ontkennend beantwoord. Hij herinnerde er aan dat de gemeenteraad in 2002 het sein op groen had gezet voor Amsterdams tweede metro.
Volgens voorlopige cijfers gaat de Noord-Zuidlijn 2,4 miljard euro kosten, aanzienlijk meer dan vorig jaar nog was herberekend. De nieuwe tegenvaller van ‘circa 290 miljoen’ is met nadruk een ‘voorlopig’ cijfer. Op 4 maart krijgt de raadscommissie vertrouwelijk de ‘definitieve’ raming: naar verluidt 300 miljoen extra. Voor de hoofdstad een catastrofe.
Vandaar ook dat het stadsbestuur nu officieel toegeeft steun te vragen aan de rijksoverheid. Al maanden viel het in Den Haag op hoe de metrolobbyisten uit Amsterdam de deur platliepen.
De gemeenteraad, van ‘enorm geschrokken’ (PvdA en Groen- Links) tot ‘verbijsterd’ (CDA), stelt een enquête in met als voornaamste vraag of zij in al die jaren wel goed is geïnformeerd.
De ironie wil dat Maarten van Poelgeest, wethouder Ruimtelijke Ordening en leider van Groen- Links, voorlopig toezicht houdt op het project: zijn partij, toen nog oppositie, stemde in 2002 tegen de nieuwe metro. Geraamde kosten destijds: ruim 1,4 miljard euro, gereed in 2011. Bijdrage van het rijk 1,1 miljard euro, die van Amsterdam 317 miljoen euro.
Wanneer de metro ooit gaat rijden is ongewis. Het stadsbestuur heeft het nu over 2017, alweer twee jaar later dan de vorige planning.
Maar hiermee is nog niet rekening gehouden met de commissie Veerman, die voor de zomer haar advies klaar heeft.
Komende zomer zou de eerste tunnelboor de grond ingaan. Elke vertraging heeft financiële consequenties, omdat de aannemer van de peperdure Duitse boor voor elke dag dat er niet wordt geboord een schadevergoeding kan claimen.
Een tweede boor is inmiddels in de maak.
De opdracht aan Veerman – ook voorzitter van de Deltacommissie, die het kabinet vorig najaar adviseerde hoe Nederland zich moet beschermen tegen de toenemende wateroverlast – is ruim; alles is mogelijk. Officieel: ‘In dit advies kunnen alternatieven worden opgenomen voor de financiering, technische realisatie en bestuurlijke organisatie van het project.’
Deze formulering sluit niet uit dat er een advies kan komen om de hele handel af te blazen of de Noord-Zuidlijn slechts gedeeltelijk aan te leggen – bijvoorbeeld alleen de verbinding onder het IJ, van stadsdeel Noord naar het centrum.
Of zoals het stadsbestuur het in een verklaring formuleert: ‘In het onderzoek van de commissie wordt bijvoorbeeld de mogelijkheid meegenomen dat de metro eerder gaat rijden op onderdelen van het tracé.’
quote:Verzakkingen en kostenposten
DECEMBER 1988
D66 oppert het plan voor een nieuwe metrolijn die noorden van de stad met het zuiden verbindt.
OKTOBER 1996
Gemeentebestuur stelt route Noord-Zuidlijn vast. Kosten geraamd op 1,5 miljard gulden. Lijn moet in 2005 klaar zijn.
JUNI 1997
Referendum levert meer tegendan voorstanders op, maar de opkomst (22 procent) is te laag om de lijn tegen te houden.
NOVEMBER 1998
Uit een rapport van weg- en waterbouwkundige Cor Schiebroek in opdracht van bewoners blijkt dat alle panden langs het tracé een nieuwe fundering nodig hebben om schade te voorkomen. De gemeente houdt het erop dat bij 90 tot 95 procent van de panden geen extra fundering nodig is. Bij de rest is verzakking van 1 tot 2 centimeter mogelijk. Die funderingen worden versterkt.
OKTOBER 1999
Tweede Kamer stemt in met lijn. Rijk betaalt leeuwedeel; alle risico’s voor Amsterdam.
OKTOBER 2002
Raad stemt definitief in met de aanleg. Geraamde kosten 1,4 miljard euro. Rijk betaalt 1,1 miljard euro, Amsterdam 317 miljoen. Lijn naar verwachting in 2011 klaar.
APRIL 2003
Aanleg gaat van start.
OKTOBER 2003
Grond onder tramrails op de Vijzelgracht verzakt: mogelijk verband met werk aan NZ-lijn.
FEBRUARI 2004
Brug op stationsplein verzakt: mogelijk verband met werkzaamheden.
MAART 2007
Na vele bouwtechnische problemen stelt gemeentebestuur begroting bij tot 1,9 miljard euro
APRIL 2008
Gemeente zegt dat lijn op zijn vroegst in 2015 klaar is. Geraamde kosten inmiddels boven de twee miljard.
SEPTEMBER 2008
Werk bij Rokin en Vijzelgracht voorlopig stilgelegd na problemen met damwanden. Zes panden Vijzelgracht worden ontruimd.
DECEMBER 2008
Metrostations Vijzelgracht en Rokin ondergaan hersteloperatie.
Extra kosten: 50 tot 70 miljoen.
FEBRUARI 2009
Wethouder Tjeerd Herrema treedt af na nieuwe financiële tegenvaller van 290 miljoen euro.
Totale kosten lopen op naar bijna 2,5 miljard euro. Verwachte opening lijn: 2017.
Jullie metrostelsel is zelfs ingewikkelder dan dat in Amsterdam.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Tis wel grappig dat alle projecten waar Amsterdam bijna een decenium of langer over doet, in Rotterdam in minstens de helft van de tijd voor minstens de helft van het geld van de grond komen.
Denk aan beide CS verbouwingen (Okey, amsterdam heeft een historisch gebouw dat bewaard moet blijven, maar de soort werkzaamheden zijn in Rotterdam toch iets forser) aanleg Noordzuidlijn / Stratenwegtracé (Stratenwegtracé is dan wel korter dan de NZlijn, maar alleen al wat de NZ lijn in 2009 over budget is gegaan, is meer dan wat het stratenwegtracé in totaal kost...) en gewoonweg verschillende bouwprojecten.
We hebben in Rotterdam een 15 jaar oude, 7 kilometer lange spoortunnel (willemspoortunnel) onder de stad, zowel nieuwe als oude delen van de stad (oa historisch noordereiland), en twee keer onder de maas door liggen, en in Amsterdam kunnen ze anno 2009 niet eens een degelijke metrotunnel graven
Da's het punt niet, Rotterdam heeft zijn metro al een aantal malen uitgebreid zonder ook maar een fractie van de perikelen die Amsterdam heeft gehad en nu weer heeft. Ranstad rail boekt gestaag voortgang, en midden onder de stad door heeft men doodleuk een spoortunnel gelegd en oh ja, ook nog een bruggetje gebouwd en Rotterdam gaat het ook nog presteren om het voetbalstadion in de stad te bouwen ipv in niemandsland.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:18 schreef sneakypete het volgende:
Misschien is het omdat ik in amsterdam geboren ben, maar ik vind rotterdam spuuglelijk en stom.
Er zitten een paar leuke winkeltjes, maar thats all.
een wereldstad bestaat ook niet bij de gratie van wat wolkenkrabbers, venetie heeft ze ook niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |