Het is bijna koren op mijn molen als het niet zo in en in triest was dat GroenLinks in combinatie met de Partij van de Arbeid de stad vernielt.quote:Machteloos tegen de tweedeling
Asscher (midden) samen met collega-wethouder Van Poelgeest in 2006. Volgens Asscher is de tweedeling tussen arm en rijk na twee jaar rood-groen college alleen maar groter geworden. Foto ANP
AMSTERDAM - De tweedeling in de stad wordt groter in plaats van kleiner. Het gemeentebestuur heeft daar weinig grip op. Dat zei wethouder Lodewijk Asscher (PvdA) gisteren tijdens een ontmoeting met de pers. Hij blikte daarbij terug op de eerste twee jaar van het rood-groene college.
Het is hem duidelijk geworden dat de tegenstellingen in de stad 'niet met een plan te veranderen' zijn. "Het zijn heel ingewikkelde processen."
Het pessimisme van Asscher komt voort uit onderzoeken naar armoede en diversiteit. Daaruit blijkt dat problemen op het gebied van huisvesting, werk en inkomen, gezondheid en onderwijs vaak samenvallen. Op basis van geboorteplaats en afkomst is bijna te voorspellen waar mensen later terechtkomen.
Wethouder Freek Ossel wil volgend jaar met een stuk voor de gemeenteraad komen op basis van de cijfers over 2007. De eerste berichten daarover bevestigen de negatieve trend.
Vorig najaar zei Asscher dat de tweedeling in de stad in toenemende mate 'gekleurd' is en vroeg hij zich af hoeveel mogelijkheden er zijn om daar wat aan te doen. Hij zei er toen bij te hopen dat daar juist in Amsterdam wel kansen voor zijn.
Voor grote nieuwe plannen om de tegenstellingen tussen arm en rijk te verkleinen, is geen geld. Als wethouder van Financiën heeft Asscher te maken met grote tegenvallers, vooral bij de Noord/Zuidlijn. De stad moet die op eigen houtje opvangen. Voorstellen het rijk meer te laten bijdragen lijken op dit moment kansloos. Niet één partij ondersteunt op dit moment de wens van Amsterdam. Ook staatssecretaris Tineke Huizinga van Verkeer en Waterstaat voelt daar niets voor. (HET PAROOL)
Jouw waarneming is op z'n zachtst gezegd volstrekt belachelijk.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:05 schreef Elfletterig het volgende:
Mijn waarneming is dat Amsterdam steeds meer een soort onneembare horde wordt. Een soort vesting waar je steeds lastiger in en uit kunt, met 'binnen de muren' een nagenoeg onleefbaar klimaat. Ik zou er voor geen goud willen wonen, ook al kon ik een baan krijgen waarmee ik 5 keer zo veel verdien als in mijn huidige.
Ik denk dat Amsterdam in de nabije toekomst met flinke leegstand te maken gaat krijgen en dat mensen hun heil ergens anders gaan zoeken. Steden als Amsterdam worden dan een soort ghetto's. Iedereen die er niet hoeft te zijn, zorgt dat -ie er wegblijft.
Zeker de afgelopen 6 jaar niet in A'dam oost geweest?quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:12 schreef wuppeltje het volgende:
-Bouwput Amsterdam? Er zit meer structuur achter dan je denkt. Als er een weg opengaat, worden er vaak meerdere dingen tegelijktijd gedaan. Daarna wordt diezelfde weg de jaren daarna op last van de stadsregisseur in principe niet meer opgelegd. De afgelopen 10 vind ik het beter gaan dan daarvoor. Zeker in vergelijking met wat er moet gebeuren in de stad (jarenlang achterstallig onderhoud aan de wegen). Ik kom regelmatig in Utrecht en Hilversum, qua verkeersdoorstroming vond ik het daar vele malen erger dan de laatste jaren in Amsterdam.
Mijn waarneming is maar een waarneming, toegegeven. Maar weerleg het eens dan. Ik baseer me mede op de punten die topicstarter aandraagt, plus wat ik zelf signaleer. Leg mij eens uit waarom de voordelen van wonen/leven in Amsterdam nog opwegen tegen de vele nadelen? Nadelen zijn er namelijk in overvloed, zoals torenhoge huizenprijzen, veel criminaliteit en slechte bereikbaarheid.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:10 schreef Pappie_Culo het volgende:
Jouw waarneming is op z'n zachtst gezegd volstrekt belachelijk.
Dit is iets heel anders dan je net voorstelde he?quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mijn waarneming is maar een waarneming, toegegeven. Maar weerleg het eens dan. Ik baseer me mede op de punten die topicstarter aandraagt, plus wat ik zelf signaleer. Leg mij eens uit waarom de voordelen van wonen/leven in Amsterdam nog opwegen tegen de vele nadelen? Nadelen zijn er namelijk in overvloed, zoals torenhoge huizenprijzen, veel criminaliteit en slechte bereikbaarheid.
Ik gok zo'n 200x in A'dam oost geweest de afgelopen 6 jaar. Mede daarom zei ik ook "in principe", omdat ik weet dat er een aantal straten zijn waar het om wat voor reden dan ook anders is gegaan. Maar toevallig wist ik tot voor kort ook de hoeveelheid plannen die niet alleen gemeente amsterdam, de stadsdelen, maar ook Nuon, Waternet, etc hadden.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:15 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Zeker de afgelopen 6 jaar niet in A'dam oost geweest?
Kruislaan, middenweg meerdere keren vlak na elkaar voor lange tijd open
Combino, Noord-Zuid lijn.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:34 schreef wuppeltje het volgende:
[..]
Ik gok zo'n 200x in A'dam oost geweest de afgelopen 6 jaar. Mede daarom zei ik ook "in principe", omdat ik weet dat er een aantal straten zijn waar het om wat voor reden dan ook anders is gegaan. Maar toevallig wist ik tot voor kort ook de hoeveelheid plannen die niet alleen gemeente amsterdam, de stadsdelen, maar ook Nuon, Waternet, etc hadden.
Amsterdam kamt met structureel gebrek aan onderhoud van wegen. Verder weten maar weinig mensen dat voor het verplaatsen van de riolering van het Zeeburgereiland naar het westelijk havengebied qua openleggen van de wegen een grotere operatie is geweest dan de Noord/Zuidlijn zal zijn.
'Macht corrumpeert', en z'n neefje 'Absolute macht corrumpeert absoluut'.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:11 schreef MrX1982 het volgende:
Mijn inschatting is dat er teveel clientelisme is en te weinig van de rest.
Maar om nou alleen PvdA & GroenLinks de schuld ervan te geven gaat mij te ver. Bij zowel de Combino & Noord/Zuid lijn was de VVD groot voorstander, en was de belangrijkste man in de besluitvorming iemand van VVD huizen. De combino is gewoon dom. Naast de vraag of het wel goed is gegaan met de besluitvorming bij de Noord/Zuid lijn, hebben we het wel over een van de meest complexe metrolijnen die je kunt bedenken. En niet geheel toevallig zijn er heel veel metrolijnen in de wereld waar de kosten behoorlijk zijn overschreden.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:37 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Combino, Noord-Zuid lijn.
Allemaal het gevolg van eerst handtekening zetten, dan onderzoek doen/nadenken.
Is wel erg overdreven gesteld, maar de middenklasse weten ze uitermate goed de stad uit te jagen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
'Macht corrumpeert', en z'n neefje 'Absolute macht corrumpeert absoluut'.
En welke partij heeft het daar al bijna meer dan een halve eeuw voor het zeggen? Juist
Zelf het wake up moment van de landelijke PvdA, de PF revolutie is glad aan de zakkenvullertjes voorbij gegaan; de linkse bomen gaan immer tot de hemel![]()
Mensen die denken dat't onder de PvdA ooit nog wat kan worden met amsterdam:
En ondertussen is de boel daar demografisch zo uit't lood dat je in binnenstad alleen nog puissant rijke expats heb, linkse zakkenvullertjes zoals youp van't hek, en kansenjongeren. Middenklasse? Al decennia geleden opgerot.
amsterdam, gotta love it
Ik zeg ook niet dat het de schuld van de pvda is.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:58 schreef wuppeltje het volgende:
[..]
Maar om nou alleen PvdA & GroenLinks de schuld ervan te geven gaat mij te ver. Bij zowel de Combino & Noord/Zuid lijn was de VVD groot voorstander, en was de belangrijkste man in de besluitvorming iemand van VVD huizen. De combino is gewoon dom. Naast de vraag of het wel goed is gegaan met de besluitvorming bij de Noord/Zuid lijn, hebben we het wel over een van de meest complexe metrolijnen die je kunt bedenken. En niet geheel toevallig zijn er heel veel metrolijnen in de wereld waar de kosten behoorlijk zijn overschreden.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:12 schreef wuppeltje het volgende:
Een aantal punten van jouw betoog:
-Vastgelopen woningmarkt. Qua huur is de scheiding nergens zo groot in Amsterdam, maar goed Amsterdam staat al jaren #1 als meest populaire plaats om te wonen. Met het huidige systeem werkt het niet. Maar een belangrijke factor dat de huren in de vrije sector weer zo hoog zijn, zijn de huizenprijzen. En die zijn mede zo hoog door de hypotheekrenteaftrek.
-Wat betreft de mindere financiële situatie is ook de VVD mede verantwoordelijk. Veel grote besluiten zijn met de VVD genomen, waarbij het veelal VVD wethouders waren die op de centjes aan het letten waren.
-Bouwput Amsterdam? Er zit meer structuur achter dan je denkt. Als er een weg opengaat, worden er vaak meerdere dingen tegelijktijd gedaan. Daarna wordt diezelfde weg de jaren daarna op last van de stadsregisseur in principe niet meer opgelegd. De afgelopen 10 vind ik het beter gaan dan daarvoor. Zeker in vergelijking met wat er moet gebeuren in de stad (jarenlang achterstallig onderhoud aan de wegen). Ik kom regelmatig in Utrecht en Hilversum, qua verkeersdoorstroming vond ik het daar vele malen erger dan de laatste jaren in Amsterdam.
Verder valt mij de hoeveelheid punten op die landelijk een probleem zijn, zoals het dichtslibben van wegen, milieu activisten die dingen tegenhouden, verkeersdrempels, taximarkt die dankzij de VVD vrij moest (en waar men in Amsterdam tot voor kort niet mee mocht bemoeien).
"Misdaad op straat neemt schrikbarend in hardheid toe, overvallen, berovingen en diefstal lijkt bijna normale kost te zijn. (cijfers worden als vanouds selectief gepubliceerd)."
Zo kan ik ook heel wat argumenten voor of tegen iets bedenken. Angst is een slechte raadgever. In de VS is men veel banger dan pakweg 30 jaar geleden in veel steden, terwijl naar amerikaanse begrippen de criminaliteit flink gedaald is in diezelfde periode.
quote:Supersnelwegen laten stad dichtslibben
10-10-2007 • De SP maakt zich grote zorgen over het leefklimaat en de luchtkwaliteit als de supersnelwegen tussen Almere en Amsterdam aangelegd worden. De regering en ook het Amsterdams college zijn akkoord met de komst van 12-baanswegen die nog meer auto's naar Amsterdam zullen leiden. Deze auto's zullen een grote last voor de stad en de gezondheid van de Amsterdammers vormen. Bovendien zullen al snel ook de overige wegen dichtslibben.
Meta Meijer
Minister Eurlings van Verkeer heeft de Amsterdamse gemoederen hevig in beroering gebracht. De A1, A10 en de A6 zouden flink verbreed moeten worden. De SP vroeg hierover opheldering van verantwoordelijk wethouder Herrema. Zelfs zonder besluitvorming over de kilometerheffing en beter openbaar vervoer zal de stad meewerken aan de weguitbreiding zolang de overlast langs de weg enigszins beperkt zal worden. De Gaasperdammerweg zal dan gedeeltelijk overkluisd moeten worden en ook voor de A10-Oost moeten oplossingen bedacht worden.
SP-raadslid Meta Meijer is teleurgesteld in deze opstelling van het PvdA/GroenLinks-college. "Het college zegt wel een betere luchtkwaliteit te willen, maar extra wegen en auto's passen daar echt niet bij. De SP is van mening dat er een flinke impuls aan het openbaar vervoer gegeven moet worden voordat er besloten wordt over de aanleg van extra asfalt. Het dichtslibben van de wegen in en rond de stad getuigt van onverstandig beleid. De SP zal zich hiertegen blijven verzette
Je eerste punt is aperte onzin: Om de haverklap gaan er hier straten open, eerst om de kabel (dan wel glasvezel) aan te leggen, vervolgens voor de riolering, daarna om opnieuw te asfalteren en daarna voor de waterleiding of iets in die richting. Ik heb sinds de 5 jaar dat ik hier woon de middenweg bijv voor 3 verschillende dingen met tussenpozer van een paar maanden open zien gaan, genoeg andere voorbeelden.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:12 schreef wuppeltje het volgende:
Een aantal punten van jouw betoog:
-Bouwput Amsterdam? Er zit meer structuur achter dan je denkt. Als er een weg opengaat, worden er vaak meerdere dingen tegelijktijd gedaan. Daarna wordt diezelfde weg de jaren daarna op last van de stadsregisseur in principe niet meer opgelegd. De afgelopen 10 vind ik het beter gaan dan daarvoor. Zeker in vergelijking met wat er moet gebeuren in de stad (jarenlang achterstallig onderhoud aan de wegen). Ik kom regelmatig in Utrecht en Hilversum, qua verkeersdoorstroming vond ik het daar vele malen erger dan de laatste jaren in Amsterdam.
Verder valt mij de hoeveelheid punten op die landelijk een probleem zijn, zoals het dichtslibben van wegen, milieu activisten die dingen tegenhouden, verkeersdrempels, taximarkt die dankzij de VVD vrij moest (en waar men in Amsterdam tot voor kort niet mee mocht bemoeien).
"Misdaad op straat neemt schrikbarend in hardheid toe, overvallen, berovingen en diefstal lijkt bijna normale kost te zijn. (cijfers worden als vanouds selectief gepubliceerd)."
Zo kan ik ook heel wat argumenten voor of tegen iets bedenken. Angst is een slechte raadgever. In de VS is men veel banger dan pakweg 30 jaar geleden in veel steden, terwijl naar amerikaanse begrippen de criminaliteit flink gedaald is in diezelfde periode.
Tja, hier in Oost zit de VVD geloof ik in de raad, GL hebben ze eruit gemieterd en EINDELIJK zijn die kut iepen uit de javastraat gesloopt en kan je weer een beetje fatsoenlijk door die straat heenlopen zonder dat je je op de kalverstraat in midzomer waant. Dat het verder een stel incompetente eikels zijn word wel duidelijk aan het wanbeleid rond de rellen in slotervaart, de slechte bereikbaarheid van het centrum, het constante automobilistje pesten etc etc.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:22 schreef Aoristus het volgende:
Wethouder Vos (GL) met haar milieuproblematiek. Ze zou een oplossing vinden de Proba Koala vinden. Intussen is het schip al illegaal naar Turkije vervoerd en met een flinke sanctie teruggehaald, want een asbestschip moet je onder veilige omstandigheden afbreken. Ze heeft haar excuses aangeboden en wonderwel werd dat geaccepteerd
De vele Iepen in Amsterdam zijn een doorn in het oog van ene hoop Amsterdammers, ze gedijen slecht in de stad, zijn vaak doodziek en scheiden teveel fijstof en zaadjes af. Toch vindt zij het nodig om er veel geld tegenaan te smijten om die bomen overeind te houden. Totaal visieloos.
Het circus was als vanouds een happening voor mensen met zowel een kleine als een grote beurs, een feest voor de kinderen als ze in het echt een leeuw konden zien op bijna tastbare afstand. Vos heeft er een stokje voor gestoken dat er geen dieren meer in het circus mogen optreden in Amsterdam. Wat moet de ondernemer dan? De beesten hebben voer nodig, maar daar heeft Vos geen boodschap aan, ze vindt het zielig, dus moet het weg.
Vos heeft zonder overleg een belangrijk pand op de Bosbaan ver onder de marktprijs verhandeld, ze zit nog steeds op haar plaats, ondanks de motie van wantrouwen die helaas (en vreemd genoeg) niet op brede steun kon rekenen.
De idioterie rondom de 'Anne Frankboom', Vos heeft onnodig de procedures opgerekt, zodat er een vooringenomen stelling zou ontstaan over de waarde van de boom. Inmiddels mag stadsdeel Centrum de kosten ophoesten voor een dode boom die mogelijk gevaar voor de omwonenden oplevert. Dat zelfs de Anne Frankstichting die boom liever kwijt dan rijk was, interesseert haar niet.
Er is forse kritiek op haar uitgavenpatroon, dat ze dat slecht en onzorgvuldig beheert.
Affijn, je kan nog wel even doorgaan. Feit is dat het geld op is en dat de boel alleen maar verloedert. Schoften zijn het !
Toch gaat de bouw van de aansluiting op de metro op de zoetermeer stadslijn gestaag voort. En dat is ook 'bijzonder' omdat er stukjes geboord worden, stukjes afgezonken worden, enz. Dat wordt daar niet opgevoerd als excuus voor falenquote:Op woensdag 4 juni 2008 16:11 schreef p072 het volgende:
Rotterdam is geen haar beter.
En daar heeft rechts een beste vinger in de pap.
Ik dacht juist dat het andersom was, de VVD is er uit gedonderd, want SP reserve Willem Paquay, woonachtig in Noord is als wethouder geinstalleerd, ook al is de SP zo tegen stadsdelenquote:Op woensdag 4 juni 2008 16:48 schreef Sora het volgende:
[..]
Tja, hier in Oost zit de VVD geloof ik in de raad, GL hebben ze eruit gemieterd en EINDELIJK zijn die kut iepen uit de javastraat gesloopt en kan je weer een beetje fatsoenlijk door die straat heenlopen zonder dat je je op de kalverstraat in midzomer waant. Dat het verder een stel incompetente eikels zijn word wel duidelijk aan het wanbeleid rond de rellen in slotervaart, de slechte bereikbaarheid van het centrum, het constante automobilistje pesten etc etc.
Dat viel mij hier ook al op ja terwijl het juist daar zeer goed gaat, iets wat je niet van de grote steden kunt zeggenquote:Op woensdag 4 juni 2008 17:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Toch gaat de bouw van de aansluiting op de metro op de zoetermeer stadslijn gestaag voort. En dat is ook 'bijzonder' omdat er stukjes geboord worden, stukjes afgezonken worden, enz. Dat wordt daar niet opgevoerd als excuus voor falen
Afgelopen 10 jaar voor ik weet niet hoeveel miljoen gloednieuwe metro stellen gekocht. Afgelopen 10 jaar ook voor ikweenie hoeveel miljoen spliksplinternieuwe trams gekocht. Geen OV bussen die lekken als het regend.
T'is allemaal niet zo moeilijk hoor, in R'dam wordt gewerkt, de gemeente heeft centen.
Van heel hautain iedereen die niet in amsterdam woont 'provinciaal' noemen, kun je geen peperdure infra projecten doen
zijn we het daar over eensquote:Op woensdag 4 juni 2008 17:07 schreef PJORourke het volgende:
En de "oppositie", de VVD, vindt het college helemaal niet zo slecht.Wat een zaadpartij is dat toch.
Nee hoor, ik denk er nog precies zo over. De eerste reactie was meer een toekomstbeeld, de tweede is wat meer gericht op wat nu al merkbaar is.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:34 schreef Pappie_Culo het volgende:
Dit is iets heel anders dan je net voorstelde he?![]()
Ik woon in een stad van ruim 100.000 inwoners, met prima treinverbindingen, voldoende eetgelegenheden, enzovoort. De hoge criminaliteit is - neem ik aan - gebaseerd op officiële cijfers. Tja, als jij die dan weer in twijfel gaat trekken... Ik kan daar niks mee.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:34 schreef Pappie_Culo het volgende:
De voordelen? Hoewel het lachwekkend is i.v.m. andere steden, hebben we hier na 19.00 ook nog openbaar vervoer, eten, etc. Genoeg plekken waar dat niet zo is. De hoge criminaliteit valt best mee. Echte extremen zijn zeer lokaal.
Uhm... als je praat over 'import-Amsterdammers' bedoel je dan allochtonen of bedoel je mensen uit andere delen van Nederland? En op welke provincie doel je? Nederland telt er twaalf. Amsterdam ligt ook in de provincie...quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:34 schreef Pappie_Culo het volgende:
Je moet niet vergeten dat zowel de hoge prijzen als de verslechtering van de wereldstedelijke uitstraling de schuld zijn van import Amsterdammers. Zij zijn het die met hun goede bedoelingen de stad kapot maken. Jammer, want Amsterdam was bijvoorbeeld de eerste die op grote schaal begon met het opknappen van het smoelwerk van de stad. Maarja, het schiet allemaal door. En met de mensen uit provincie, krijg je ook de politiek uit de provincie. Dat is waar Amsterdam kapot aan gaat. Mensen die niets snappen van een stad.
En die zijn ondertussen talrijk, ja. Cohen buigt zich bij tijden in alle denkbare bochten om het te bagataliseren.quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:45 schreef Picchia het volgende:
Daar komen nog de berichten over corruptie en belangenverstrengeling bij.
Hij heeft het eerst over een 'wereldstedelijke uitstraling' en begint dan over 'import'quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:34 schreef Pappie_Culo het volgende:
Je moet niet vergeten dat zowel de hoge prijzen als de verslechtering van de wereldstedelijke uitstraling de schuld zijn van import Amsterdammers. Zij zijn het die met hun goede bedoelingen de stad kapot maken.
Nouja, Amsterdam is best een wereldstad. Over heel de wereld kennen ze Amsterdam ... en waar ze Amsterdam van kennen zijn ze nu aan het verkutten.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:42 schreef PJORourke het volgende:
Wereldstedelijke uitstraling?Het is Londen of New York niet. Provincialisme ten top, die opmerking.
Drugs, hoeren en vunzigheid. Toerisme op het niveau-zwerver. Dat is niks om trots op te zijn. Bovendien is het uitgaansleven zo dood als een pier.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:48 schreef Boze_Appel het volgende:
Nouja, Amsterdam is best een wereldstad. Over heel de wereld kennen ze Amsterdam ... en waar ze Amsterdam van kennen zijn ze nu aan het verkutten.
Ik ben weinig trots op Nederland en/of Amsterdam, maar ik vind het toch best stoer dat je hier in Nederland in een coffeshop lekker je blowtje mag doen. Dat levert heel erg veel toerisme op.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:49 schreef PJORourke het volgende:
Drugs, hoeren en vunzigheid. Toerisme op het niveau-zwerver. Dat is niks om trots op te zijn. Bovendien is het uitgaansleven zo dood als een pier.
Maar waar op die kaart is natuurlijk nogal de vraag.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:56 schreef sneakypete het volgende:
Amsterdam is weldegelijk een soort wereldstad, overal ter wereld is Amsterdam bekend (en misschien berucht, maargoed).
Of je er trots op bent is een tweede, maar Amsterdam staat zeker op de internationale kaart.
En ik heb niets tegen ons gedoogbeleid, van mij mag het zelfs nog vrijer, dat zou de misdaad die er nu is tegen troeven uit handen nemen.
Misschien is het omdat ik in amsterdam geboren ben, maar ik vind rotterdam spuuglelijk en stom.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar waar op die kaart is natuurlijk nogal de vraag.
De enige stad in Nederland met wereldstedelijk uiterlijk (in sommige wijken) is Rotterdam.
\quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:15 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Zeker de afgelopen 6 jaar niet in A'dam oost geweest?
Kruislaan, middenweg meerdere keren vlak na elkaar voor lange tijd open
venetie is ook geen wereldstadquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:18 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Misschien is het omdat ik in amsterdam geboren ben, maar ik vind rotterdam spuuglelijk en stom.
Er zitten een paar leuke winkeltjes, maar thats all.
een wereldstad bestaat ook niet bij de gratie van wat wolkenkrabbers, venetie heeft ze ook niet.
Ik moest lachen toen ik het zagquote:Op woensdag 4 juni 2008 20:47 schreef Boze_Appel het volgende:
In de Pers van vandaag stond nog een uitgebreid interview met een van die PvdA dwazen.
eigenlijk is dat prima, zwerft dat tuig niet uit over de rest van het land.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:37 schreef Fastmatti het volgende:
Logisch dat je een tweedeling krijgt. Aan de ene kant zijn er extreem veel sociale huurhuizen met een kunstmatig lage prijs aan de andere kant heb je de vrije markt die vrijwel onbetaalbaar is. Gevolg is dat je tuig en yuppen hebt. De vraag is nu alleen binnen hoeveel jaar de yuppen Amsterdam laten vallen. Dan is er geen tweedeling meer maar wel een verloederde stad. Groenlinks en de PvdA doen in ieder geval flink hun best om dit zo snel mogelijk te laten gebeuren.
Het 'wereldstedelijke' aan een wereldstad is juist dat ze niet gaan zeiken 'wo kom je weg dan'quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nouja, Amsterdam is best een wereldstad. Over heel de wereld kennen ze Amsterdam ... en waar ze Amsterdam van kennen zijn ze nu aan het verkutten.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:49 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Drugs, hoeren en vunzigheid. Toerisme op het niveau-zwerver. Dat is niks om trots op te zijn. Bovendien is het uitgaansleven zo dood als een pier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |