Het is bijna koren op mijn molen als het niet zo in en in triest was dat GroenLinks in combinatie met de Partij van de Arbeid de stad vernielt.quote:Machteloos tegen de tweedeling
Asscher (midden) samen met collega-wethouder Van Poelgeest in 2006. Volgens Asscher is de tweedeling tussen arm en rijk na twee jaar rood-groen college alleen maar groter geworden. Foto ANP
AMSTERDAM - De tweedeling in de stad wordt groter in plaats van kleiner. Het gemeentebestuur heeft daar weinig grip op. Dat zei wethouder Lodewijk Asscher (PvdA) gisteren tijdens een ontmoeting met de pers. Hij blikte daarbij terug op de eerste twee jaar van het rood-groene college.
Het is hem duidelijk geworden dat de tegenstellingen in de stad 'niet met een plan te veranderen' zijn. "Het zijn heel ingewikkelde processen."
Het pessimisme van Asscher komt voort uit onderzoeken naar armoede en diversiteit. Daaruit blijkt dat problemen op het gebied van huisvesting, werk en inkomen, gezondheid en onderwijs vaak samenvallen. Op basis van geboorteplaats en afkomst is bijna te voorspellen waar mensen later terechtkomen.
Wethouder Freek Ossel wil volgend jaar met een stuk voor de gemeenteraad komen op basis van de cijfers over 2007. De eerste berichten daarover bevestigen de negatieve trend.
Vorig najaar zei Asscher dat de tweedeling in de stad in toenemende mate 'gekleurd' is en vroeg hij zich af hoeveel mogelijkheden er zijn om daar wat aan te doen. Hij zei er toen bij te hopen dat daar juist in Amsterdam wel kansen voor zijn.
Voor grote nieuwe plannen om de tegenstellingen tussen arm en rijk te verkleinen, is geen geld. Als wethouder van Financiën heeft Asscher te maken met grote tegenvallers, vooral bij de Noord/Zuidlijn. De stad moet die op eigen houtje opvangen. Voorstellen het rijk meer te laten bijdragen lijken op dit moment kansloos. Niet één partij ondersteunt op dit moment de wens van Amsterdam. Ook staatssecretaris Tineke Huizinga van Verkeer en Waterstaat voelt daar niets voor. (HET PAROOL)
Jouw waarneming is op z'n zachtst gezegd volstrekt belachelijk.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:05 schreef Elfletterig het volgende:
Mijn waarneming is dat Amsterdam steeds meer een soort onneembare horde wordt. Een soort vesting waar je steeds lastiger in en uit kunt, met 'binnen de muren' een nagenoeg onleefbaar klimaat. Ik zou er voor geen goud willen wonen, ook al kon ik een baan krijgen waarmee ik 5 keer zo veel verdien als in mijn huidige.
Ik denk dat Amsterdam in de nabije toekomst met flinke leegstand te maken gaat krijgen en dat mensen hun heil ergens anders gaan zoeken. Steden als Amsterdam worden dan een soort ghetto's. Iedereen die er niet hoeft te zijn, zorgt dat -ie er wegblijft.
Zeker de afgelopen 6 jaar niet in A'dam oost geweest?quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:12 schreef wuppeltje het volgende:
-Bouwput Amsterdam? Er zit meer structuur achter dan je denkt. Als er een weg opengaat, worden er vaak meerdere dingen tegelijktijd gedaan. Daarna wordt diezelfde weg de jaren daarna op last van de stadsregisseur in principe niet meer opgelegd. De afgelopen 10 vind ik het beter gaan dan daarvoor. Zeker in vergelijking met wat er moet gebeuren in de stad (jarenlang achterstallig onderhoud aan de wegen). Ik kom regelmatig in Utrecht en Hilversum, qua verkeersdoorstroming vond ik het daar vele malen erger dan de laatste jaren in Amsterdam.
Mijn waarneming is maar een waarneming, toegegeven. Maar weerleg het eens dan. Ik baseer me mede op de punten die topicstarter aandraagt, plus wat ik zelf signaleer. Leg mij eens uit waarom de voordelen van wonen/leven in Amsterdam nog opwegen tegen de vele nadelen? Nadelen zijn er namelijk in overvloed, zoals torenhoge huizenprijzen, veel criminaliteit en slechte bereikbaarheid.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:10 schreef Pappie_Culo het volgende:
Jouw waarneming is op z'n zachtst gezegd volstrekt belachelijk.
Dit is iets heel anders dan je net voorstelde he?quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mijn waarneming is maar een waarneming, toegegeven. Maar weerleg het eens dan. Ik baseer me mede op de punten die topicstarter aandraagt, plus wat ik zelf signaleer. Leg mij eens uit waarom de voordelen van wonen/leven in Amsterdam nog opwegen tegen de vele nadelen? Nadelen zijn er namelijk in overvloed, zoals torenhoge huizenprijzen, veel criminaliteit en slechte bereikbaarheid.
Ik gok zo'n 200x in A'dam oost geweest de afgelopen 6 jaar. Mede daarom zei ik ook "in principe", omdat ik weet dat er een aantal straten zijn waar het om wat voor reden dan ook anders is gegaan. Maar toevallig wist ik tot voor kort ook de hoeveelheid plannen die niet alleen gemeente amsterdam, de stadsdelen, maar ook Nuon, Waternet, etc hadden.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:15 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Zeker de afgelopen 6 jaar niet in A'dam oost geweest?
Kruislaan, middenweg meerdere keren vlak na elkaar voor lange tijd open
Combino, Noord-Zuid lijn.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:34 schreef wuppeltje het volgende:
[..]
Ik gok zo'n 200x in A'dam oost geweest de afgelopen 6 jaar. Mede daarom zei ik ook "in principe", omdat ik weet dat er een aantal straten zijn waar het om wat voor reden dan ook anders is gegaan. Maar toevallig wist ik tot voor kort ook de hoeveelheid plannen die niet alleen gemeente amsterdam, de stadsdelen, maar ook Nuon, Waternet, etc hadden.
Amsterdam kamt met structureel gebrek aan onderhoud van wegen. Verder weten maar weinig mensen dat voor het verplaatsen van de riolering van het Zeeburgereiland naar het westelijk havengebied qua openleggen van de wegen een grotere operatie is geweest dan de Noord/Zuidlijn zal zijn.
'Macht corrumpeert', en z'n neefje 'Absolute macht corrumpeert absoluut'.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:11 schreef MrX1982 het volgende:
Mijn inschatting is dat er teveel clientelisme is en te weinig van de rest.
Maar om nou alleen PvdA & GroenLinks de schuld ervan te geven gaat mij te ver. Bij zowel de Combino & Noord/Zuid lijn was de VVD groot voorstander, en was de belangrijkste man in de besluitvorming iemand van VVD huizen. De combino is gewoon dom. Naast de vraag of het wel goed is gegaan met de besluitvorming bij de Noord/Zuid lijn, hebben we het wel over een van de meest complexe metrolijnen die je kunt bedenken. En niet geheel toevallig zijn er heel veel metrolijnen in de wereld waar de kosten behoorlijk zijn overschreden.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:37 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Combino, Noord-Zuid lijn.
Allemaal het gevolg van eerst handtekening zetten, dan onderzoek doen/nadenken.
Is wel erg overdreven gesteld, maar de middenklasse weten ze uitermate goed de stad uit te jagen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
'Macht corrumpeert', en z'n neefje 'Absolute macht corrumpeert absoluut'.
En welke partij heeft het daar al bijna meer dan een halve eeuw voor het zeggen? Juist
Zelf het wake up moment van de landelijke PvdA, de PF revolutie is glad aan de zakkenvullertjes voorbij gegaan; de linkse bomen gaan immer tot de hemel![]()
Mensen die denken dat't onder de PvdA ooit nog wat kan worden met amsterdam:
En ondertussen is de boel daar demografisch zo uit't lood dat je in binnenstad alleen nog puissant rijke expats heb, linkse zakkenvullertjes zoals youp van't hek, en kansenjongeren. Middenklasse? Al decennia geleden opgerot.
amsterdam, gotta love it
Ik zeg ook niet dat het de schuld van de pvda is.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:58 schreef wuppeltje het volgende:
[..]
Maar om nou alleen PvdA & GroenLinks de schuld ervan te geven gaat mij te ver. Bij zowel de Combino & Noord/Zuid lijn was de VVD groot voorstander, en was de belangrijkste man in de besluitvorming iemand van VVD huizen. De combino is gewoon dom. Naast de vraag of het wel goed is gegaan met de besluitvorming bij de Noord/Zuid lijn, hebben we het wel over een van de meest complexe metrolijnen die je kunt bedenken. En niet geheel toevallig zijn er heel veel metrolijnen in de wereld waar de kosten behoorlijk zijn overschreden.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:12 schreef wuppeltje het volgende:
Een aantal punten van jouw betoog:
-Vastgelopen woningmarkt. Qua huur is de scheiding nergens zo groot in Amsterdam, maar goed Amsterdam staat al jaren #1 als meest populaire plaats om te wonen. Met het huidige systeem werkt het niet. Maar een belangrijke factor dat de huren in de vrije sector weer zo hoog zijn, zijn de huizenprijzen. En die zijn mede zo hoog door de hypotheekrenteaftrek.
-Wat betreft de mindere financiële situatie is ook de VVD mede verantwoordelijk. Veel grote besluiten zijn met de VVD genomen, waarbij het veelal VVD wethouders waren die op de centjes aan het letten waren.
-Bouwput Amsterdam? Er zit meer structuur achter dan je denkt. Als er een weg opengaat, worden er vaak meerdere dingen tegelijktijd gedaan. Daarna wordt diezelfde weg de jaren daarna op last van de stadsregisseur in principe niet meer opgelegd. De afgelopen 10 vind ik het beter gaan dan daarvoor. Zeker in vergelijking met wat er moet gebeuren in de stad (jarenlang achterstallig onderhoud aan de wegen). Ik kom regelmatig in Utrecht en Hilversum, qua verkeersdoorstroming vond ik het daar vele malen erger dan de laatste jaren in Amsterdam.
Verder valt mij de hoeveelheid punten op die landelijk een probleem zijn, zoals het dichtslibben van wegen, milieu activisten die dingen tegenhouden, verkeersdrempels, taximarkt die dankzij de VVD vrij moest (en waar men in Amsterdam tot voor kort niet mee mocht bemoeien).
"Misdaad op straat neemt schrikbarend in hardheid toe, overvallen, berovingen en diefstal lijkt bijna normale kost te zijn. (cijfers worden als vanouds selectief gepubliceerd)."
Zo kan ik ook heel wat argumenten voor of tegen iets bedenken. Angst is een slechte raadgever. In de VS is men veel banger dan pakweg 30 jaar geleden in veel steden, terwijl naar amerikaanse begrippen de criminaliteit flink gedaald is in diezelfde periode.
quote:Supersnelwegen laten stad dichtslibben
10-10-2007 • De SP maakt zich grote zorgen over het leefklimaat en de luchtkwaliteit als de supersnelwegen tussen Almere en Amsterdam aangelegd worden. De regering en ook het Amsterdams college zijn akkoord met de komst van 12-baanswegen die nog meer auto's naar Amsterdam zullen leiden. Deze auto's zullen een grote last voor de stad en de gezondheid van de Amsterdammers vormen. Bovendien zullen al snel ook de overige wegen dichtslibben.
Meta Meijer
Minister Eurlings van Verkeer heeft de Amsterdamse gemoederen hevig in beroering gebracht. De A1, A10 en de A6 zouden flink verbreed moeten worden. De SP vroeg hierover opheldering van verantwoordelijk wethouder Herrema. Zelfs zonder besluitvorming over de kilometerheffing en beter openbaar vervoer zal de stad meewerken aan de weguitbreiding zolang de overlast langs de weg enigszins beperkt zal worden. De Gaasperdammerweg zal dan gedeeltelijk overkluisd moeten worden en ook voor de A10-Oost moeten oplossingen bedacht worden.
SP-raadslid Meta Meijer is teleurgesteld in deze opstelling van het PvdA/GroenLinks-college. "Het college zegt wel een betere luchtkwaliteit te willen, maar extra wegen en auto's passen daar echt niet bij. De SP is van mening dat er een flinke impuls aan het openbaar vervoer gegeven moet worden voordat er besloten wordt over de aanleg van extra asfalt. Het dichtslibben van de wegen in en rond de stad getuigt van onverstandig beleid. De SP zal zich hiertegen blijven verzette
Je eerste punt is aperte onzin: Om de haverklap gaan er hier straten open, eerst om de kabel (dan wel glasvezel) aan te leggen, vervolgens voor de riolering, daarna om opnieuw te asfalteren en daarna voor de waterleiding of iets in die richting. Ik heb sinds de 5 jaar dat ik hier woon de middenweg bijv voor 3 verschillende dingen met tussenpozer van een paar maanden open zien gaan, genoeg andere voorbeelden.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:12 schreef wuppeltje het volgende:
Een aantal punten van jouw betoog:
-Bouwput Amsterdam? Er zit meer structuur achter dan je denkt. Als er een weg opengaat, worden er vaak meerdere dingen tegelijktijd gedaan. Daarna wordt diezelfde weg de jaren daarna op last van de stadsregisseur in principe niet meer opgelegd. De afgelopen 10 vind ik het beter gaan dan daarvoor. Zeker in vergelijking met wat er moet gebeuren in de stad (jarenlang achterstallig onderhoud aan de wegen). Ik kom regelmatig in Utrecht en Hilversum, qua verkeersdoorstroming vond ik het daar vele malen erger dan de laatste jaren in Amsterdam.
Verder valt mij de hoeveelheid punten op die landelijk een probleem zijn, zoals het dichtslibben van wegen, milieu activisten die dingen tegenhouden, verkeersdrempels, taximarkt die dankzij de VVD vrij moest (en waar men in Amsterdam tot voor kort niet mee mocht bemoeien).
"Misdaad op straat neemt schrikbarend in hardheid toe, overvallen, berovingen en diefstal lijkt bijna normale kost te zijn. (cijfers worden als vanouds selectief gepubliceerd)."
Zo kan ik ook heel wat argumenten voor of tegen iets bedenken. Angst is een slechte raadgever. In de VS is men veel banger dan pakweg 30 jaar geleden in veel steden, terwijl naar amerikaanse begrippen de criminaliteit flink gedaald is in diezelfde periode.
Tja, hier in Oost zit de VVD geloof ik in de raad, GL hebben ze eruit gemieterd en EINDELIJK zijn die kut iepen uit de javastraat gesloopt en kan je weer een beetje fatsoenlijk door die straat heenlopen zonder dat je je op de kalverstraat in midzomer waant. Dat het verder een stel incompetente eikels zijn word wel duidelijk aan het wanbeleid rond de rellen in slotervaart, de slechte bereikbaarheid van het centrum, het constante automobilistje pesten etc etc.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:22 schreef Aoristus het volgende:
Wethouder Vos (GL) met haar milieuproblematiek. Ze zou een oplossing vinden de Proba Koala vinden. Intussen is het schip al illegaal naar Turkije vervoerd en met een flinke sanctie teruggehaald, want een asbestschip moet je onder veilige omstandigheden afbreken. Ze heeft haar excuses aangeboden en wonderwel werd dat geaccepteerd
De vele Iepen in Amsterdam zijn een doorn in het oog van ene hoop Amsterdammers, ze gedijen slecht in de stad, zijn vaak doodziek en scheiden teveel fijstof en zaadjes af. Toch vindt zij het nodig om er veel geld tegenaan te smijten om die bomen overeind te houden. Totaal visieloos.
Het circus was als vanouds een happening voor mensen met zowel een kleine als een grote beurs, een feest voor de kinderen als ze in het echt een leeuw konden zien op bijna tastbare afstand. Vos heeft er een stokje voor gestoken dat er geen dieren meer in het circus mogen optreden in Amsterdam. Wat moet de ondernemer dan? De beesten hebben voer nodig, maar daar heeft Vos geen boodschap aan, ze vindt het zielig, dus moet het weg.
Vos heeft zonder overleg een belangrijk pand op de Bosbaan ver onder de marktprijs verhandeld, ze zit nog steeds op haar plaats, ondanks de motie van wantrouwen die helaas (en vreemd genoeg) niet op brede steun kon rekenen.
De idioterie rondom de 'Anne Frankboom', Vos heeft onnodig de procedures opgerekt, zodat er een vooringenomen stelling zou ontstaan over de waarde van de boom. Inmiddels mag stadsdeel Centrum de kosten ophoesten voor een dode boom die mogelijk gevaar voor de omwonenden oplevert. Dat zelfs de Anne Frankstichting die boom liever kwijt dan rijk was, interesseert haar niet.
Er is forse kritiek op haar uitgavenpatroon, dat ze dat slecht en onzorgvuldig beheert.
Affijn, je kan nog wel even doorgaan. Feit is dat het geld op is en dat de boel alleen maar verloedert. Schoften zijn het !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |