abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:34:12 #1
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_59116522
quote:
Machteloos tegen de tweedeling

Asscher (midden) samen met collega-wethouder Van Poelgeest in 2006. Volgens Asscher is de tweedeling tussen arm en rijk na twee jaar rood-groen college alleen maar groter geworden. Foto ANP

AMSTERDAM - De tweedeling in de stad wordt groter in plaats van kleiner. Het gemeentebestuur heeft daar weinig grip op. Dat zei wethouder Lodewijk Asscher (PvdA) gisteren tijdens een ontmoeting met de pers. Hij blikte daarbij terug op de eerste twee jaar van het rood-groene college.

Het is hem duidelijk geworden dat de tegenstellingen in de stad 'niet met een plan te veranderen' zijn. "Het zijn heel ingewikkelde processen."
Het pessimisme van Asscher komt voort uit onderzoeken naar armoede en diversiteit. Daaruit blijkt dat problemen op het gebied van huisvesting, werk en inkomen, gezondheid en onderwijs vaak samenvallen. Op basis van geboorteplaats en afkomst is bijna te voorspellen waar mensen later terechtkomen.

Wethouder Freek Ossel wil volgend jaar met een stuk voor de gemeenteraad komen op basis van de cijfers over 2007. De eerste berichten daarover bevestigen de negatieve trend.

Vorig najaar zei Asscher dat de tweedeling in de stad in toenemende mate 'gekleurd' is en vroeg hij zich af hoeveel mogelijkheden er zijn om daar wat aan te doen. Hij zei er toen bij te hopen dat daar juist in Amsterdam wel kansen voor zijn.

Voor grote nieuwe plannen om de tegenstellingen tussen arm en rijk te verkleinen, is geen geld. Als wethouder van Financiën heeft Asscher te maken met grote tegenvallers, vooral bij de Noord/Zuidlijn. De stad moet die op eigen houtje opvangen. Voorstellen het rijk meer te laten bijdragen lijken op dit moment kansloos. Niet één partij ondersteunt op dit moment de wens van Amsterdam. Ook staatssecretaris Tineke Huizinga van Verkeer en Waterstaat voelt daar niets voor. (HET PAROOL)
Het is bijna koren op mijn molen als het niet zo in en in triest was dat GroenLinks in combinatie met de Partij van de Arbeid de stad vernielt.
De lokale nieuwszender AT5 vond het al zo'n angstaanjagend bericht, dat ze het maar gauw hebben veranderd voor een suf berichtje over een lokaal hockeypartijtje.

De onderwerpen die dit college belangrijk vindt zijn:

• - De Wallen worden om zeep geholpen door een willekeurbeleid op basis van de BIBOBwet

• -van Amsterdam een homohel te maken, degene die net zo gediend is van armlastig cultuurbeleid, kan terecht bij radio 538 die de provincialen op het museumplein bij elke gewenste gelegenheid vermaakt. Daarvoor is zelfs een onderscheiding uitgereikt 'evenementenstad van het jaar'. De gever van die titel is helaas onbekend. voor echte kunst en cultuur is geen ruimte .
    Oud-industrieel erfgoed als het museum Energetica kan bijvoorbeeld niet op steun rekenen

• - Het Vondelpark wordt dichtgetimmerd met ruim 60 verbodsborden om alle schijn van vrijheidsbeleving af te pakken, maar een groenlinkser vond toch eigenlijk wel dat er een cruiseplek gedoogd moest worden.

• - De woningmarkt is volkomen vastgelopen en wordt gemanipuleerd door de Dienst wonen.

• - De taximarkt is een ondeugdelijke rammelende optocht wrakken met barbaren aan het stuur geworden.

• - De Marokaanse jeugd is een ware plaag geworden.

• - Misdaad op straat neemt schrikbarend in hardheid toe, overvallen, berovingen en diefstal lijkt bijna normale kost te zijn. (cijfers worden als vanouds selectief gepubliceerd)

• - Scholieren zijn compleet ontspoort en Amsterdam kent een enorme uitval van schoolgaande jeugd.

• - Stadtoezicht is een ware bonnenregen, een vooruitgeschoven belasting en een irriteerorganisatie bij uitstek geworden.

• - De toegangswegen zijn volkomen dichtgeslibt waardoor werkend en ondernemend Amsterdam miljoenen schade leidt per jaar.

• - Om de 25 meter worden drempels geplaatst zodat je in de ambukance met een herseninfarct zeker niet levend de 1e hulp haalt.

• - Parkeren is een bizarre happening geworden die nog eens peperduur is ook. Auto's van voor 1992 worden geweerd op last van GroenLinks, compromisbeleid, anders was de stijging nog veel hoger geweest.

• - Winkeliers worden verplicht hun deuren, koelvitrines te sluiten of af te dekken vanwege het milieu.

• - Amsterdam presteert het om belangrijke verkeersaders als de Rijnstraat, Middenweg te herprofileren in 3 jaar(!). In 3 jaar bouwt men in China half Shanghai op. In Amsterdam doet men er 3 jaar over om een nieuwe riolering neer te leggen. Ondernemers leggen links en recht het loodje en worden niet of amper gecompenseerd.

• - Regelgeving voor ondernemers is een volledige warboel van tegenstrijdigheden. Vergunningen duur en lastig.

• - Amsterdam is één grote bouwput waar totaal geen structuur meer in zit. Alles gooit men open om het vervolgens ook jaren open te laten liggen.

• - de milieu-maffia houdt broodnodige bouwprojecten jarenlang danwel definitief tegen onder het mom van wazige milieu argumenten. Aanleg 2e Coen en bouwen op IJburg zijn recente voorbeelden.

• - zoveel mogelijk economische wildgroei toe te staan, met alle gevolgen van dien, de stad is inmiddels niet meer in staat om geld te reserveren voor belangrijkere zaken dan het tanende noord-zuidlijnproject, een stoomcentrale die zeker 3 miljard gaat kosten (wekelijks komt dat neer op 600.000 verlies) omdat er een constructiefout is gemaakt. de Noordzuid lijn (maar ook andere openbare aanbestedingen) zijn immer te laag becijferd of verkeerd gepland. Een lullig opritje voor invaliden op de dam kost zelfs 200.000 euro. Trek die lijn maar gerust door in andere projecten en aanbestedingen.

• - om de te verwachten paniek het hoofd de bieden, worden stadsdelen als veiligheidsrisicogebied gekenmerkt, in o.a. stadsdeel Centrum als Oost/Watergraafsmeer kun je zonder opgaaf van reden staande gehouden worden en gefouilleerd bij wijze van preventieve maatregel. Een gedegen uitleg blijft vooralsnog uit

[ Bericht 0% gewijzigd door Aoristus op 05-06-2008 17:40:56 ]
  • De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
    Laat duizend balletjes stuiteren.
      woensdag 4 juni 2008 @ 14:47:13 #2
    6484 ExTec
    Would you like to know more?
    pi_59116968
    amsterdam
    pi_59117037
    tja wat doe je er tegen ze hadden om te beginnen niet alles tegelijkertijd moeten aanpakken
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      woensdag 4 juni 2008 @ 14:52:17 #4
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_59117141
    Wellicht een idee om daar eens wat aan te doen dan, in plaats van 90% van de tijd de stad als een dorp te laten besturen door stukken onbenul die ondertussen de boel tillen voor tienduizenden euro's.

goh, wat gek allemaal zeg!

En maar roepen hoe geweldig die stadsdelen zijn. Lullen over een rotonde, dat kunnen ze ja. Asscher is van hetzelfde laken een pak. Dorpsoudste is meer zijn ding.

Kies een richting en doe er iets mee.
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
      woensdag 4 juni 2008 @ 14:53:22 #5
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_59117183
    ik besef me dat dit een redelijk rechts topic is, maar mijn groenlinkshaat is er te groot voor om op mijn handen te blijven zitten
    De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
    pi_59117616
    Mijn waarneming is dat Amsterdam steeds meer een soort onneembare horde wordt. Een soort vesting waar je steeds lastiger in en uit kunt, met 'binnen de muren' een nagenoeg onleefbaar klimaat. Ik zou er voor geen goud willen wonen, ook al kon ik een baan krijgen waarmee ik 5 keer zo veel verdien als in mijn huidige.

Ik denk dat Amsterdam in de nabije toekomst met flinke leegstand te maken gaat krijgen en dat mensen hun heil ergens anders gaan zoeken. Steden als Amsterdam worden dan een soort ghetto's. Iedereen die er niet hoeft te zijn, zorgt dat -ie er wegblijft.
      woensdag 4 juni 2008 @ 15:10:59 #7
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_59117776
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 15:05 schreef Elfletterig het volgende:
    Mijn waarneming is dat Amsterdam steeds meer een soort onneembare horde wordt. Een soort vesting waar je steeds lastiger in en uit kunt, met 'binnen de muren' een nagenoeg onleefbaar klimaat. Ik zou er voor geen goud willen wonen, ook al kon ik een baan krijgen waarmee ik 5 keer zo veel verdien als in mijn huidige.

Ik denk dat Amsterdam in de nabije toekomst met flinke leegstand te maken gaat krijgen en dat mensen hun heil ergens anders gaan zoeken. Steden als Amsterdam worden dan een soort ghetto's. Iedereen die er niet hoeft te zijn, zorgt dat -ie er wegblijft.
    Jouw waarneming is op z'n zachtst gezegd volstrekt belachelijk.

Sorry
    pi_59117806
    In een stad der blinden is eenoog koning. Het is toch het gevolg van wat de Amsterdammers willen. Zij kiezen toch voor een gemeenteraad waardoor dit allemaal mogelijk is.

Mijn inschatting is dat er teveel idealisme is en te weinig ratio.
    pi_59117838
    Een aantal punten van jouw betoog:
    -Vastgelopen woningmarkt. Qua huur is de scheiding nergens zo groot in Amsterdam, maar goed Amsterdam staat al jaren #1 als meest populaire plaats om te wonen. Met het huidige systeem werkt het niet. Maar een belangrijke factor dat de huren in de vrije sector weer zo hoog zijn, zijn de huizenprijzen. En die zijn mede zo hoog door de hypotheekrenteaftrek.
    -Wat betreft de mindere financiële situatie is ook de VVD mede verantwoordelijk. Veel grote besluiten zijn met de VVD genomen, waarbij het veelal VVD wethouders waren die op de centjes aan het letten waren.
    -Bouwput Amsterdam? Er zit meer structuur achter dan je denkt. Als er een weg opengaat, worden er vaak meerdere dingen tegelijktijd gedaan. Daarna wordt diezelfde weg de jaren daarna op last van de stadsregisseur in principe niet meer opgelegd. De afgelopen 10 vind ik het beter gaan dan daarvoor. Zeker in vergelijking met wat er moet gebeuren in de stad (jarenlang achterstallig onderhoud aan de wegen). Ik kom regelmatig in Utrecht en Hilversum, qua verkeersdoorstroming vond ik het daar vele malen erger dan de laatste jaren in Amsterdam.

Verder valt mij de hoeveelheid punten op die landelijk een probleem zijn, zoals het dichtslibben van wegen, milieu activisten die dingen tegenhouden, verkeersdrempels, taximarkt die dankzij de VVD vrij moest (en waar men in Amsterdam tot voor kort niet mee mocht bemoeien).

"Misdaad op straat neemt schrikbarend in hardheid toe, overvallen, berovingen en diefstal lijkt bijna normale kost te zijn. (cijfers worden als vanouds selectief gepubliceerd)."

Zo kan ik ook heel wat argumenten voor of tegen iets bedenken. Angst is een slechte raadgever. In de VS is men veel banger dan pakweg 30 jaar geleden in veel steden, terwijl naar amerikaanse begrippen de criminaliteit flink gedaald is in diezelfde periode.
      woensdag 4 juni 2008 @ 15:15:00 #10
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_59117910
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 15:12 schreef wuppeltje het volgende:
    -Bouwput Amsterdam? Er zit meer structuur achter dan je denkt. Als er een weg opengaat, worden er vaak meerdere dingen tegelijktijd gedaan. Daarna wordt diezelfde weg de jaren daarna op last van de stadsregisseur in principe niet meer opgelegd. De afgelopen 10 vind ik het beter gaan dan daarvoor. Zeker in vergelijking met wat er moet gebeuren in de stad (jarenlang achterstallig onderhoud aan de wegen). Ik kom regelmatig in Utrecht en Hilversum, qua verkeersdoorstroming vond ik het daar vele malen erger dan de laatste jaren in Amsterdam.
    Zeker de afgelopen 6 jaar niet in A'dam oost geweest?

Kruislaan, middenweg meerdere keren vlak na elkaar voor lange tijd open
      woensdag 4 juni 2008 @ 15:16:41 #11
    163938 Lekiamh
    Dietslander
    pi_59118302
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 15:10 schreef Pappie_Culo het volgende:
    Jouw waarneming is op z'n zachtst gezegd volstrekt belachelijk.
    Mijn waarneming is maar een waarneming, toegegeven. Maar weerleg het eens dan. Ik baseer me mede op de punten die topicstarter aandraagt, plus wat ik zelf signaleer. Leg mij eens uit waarom de voordelen van wonen/leven in Amsterdam nog opwegen tegen de vele nadelen? Nadelen zijn er namelijk in overvloed, zoals torenhoge huizenprijzen, veel criminaliteit en slechte bereikbaarheid.
      woensdag 4 juni 2008 @ 15:34:06 #13
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_59118537
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 15:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mijn waarneming is maar een waarneming, toegegeven. Maar weerleg het eens dan. Ik baseer me mede op de punten die topicstarter aandraagt, plus wat ik zelf signaleer. Leg mij eens uit waarom de voordelen van wonen/leven in Amsterdam nog opwegen tegen de vele nadelen? Nadelen zijn er namelijk in overvloed, zoals torenhoge huizenprijzen, veel criminaliteit en slechte bereikbaarheid.
    Dit is iets heel anders dan je net voorstelde he?

Ik kom hier vandaan en alles wat ik heb zit hier (en soms in Zaandam, Purmerend of Hoofddorp - maar die komen hierheen). Mijn hele familie komt hier vandaan en wonen hier ook allemaal nog.

De voordelen? Hoewel het lachwekkend is i.v.m. andere steden, hebben we hier na 19.00 ook nog openbaar vervoer, eten, etc. Genoeg plekken waar dat niet zo is.

De hoge criminaliteit valt best mee. Echte extremen zijn zeer lokaal.

Winkelovervallen zijn het grootste probleem, maar als er een keer eentje van 15 in z'n smoel geschoten wordt door een winkeleigenaar vermoed ik dat dit probleem ongeveer met de helft afneemt.

Je moet niet vergeten dat zowel de hoge prijzen als de verslechtering van de wereldstedelijke uitstraling de schuld zijn van import Amsterdammers. Zij zijn het die met hun goede bedoelingen de stad kapot maken.

Jammer, want Amsterdam was bijvoorbeeld de eerste die op grote schaal begon met het opknappen van het smoelwerk van de stad. Maarja, het schiet allemaal door. En met de mensen uit provincie, krijg je ook de politiek uit de provincie.

Dat is waar Amsterdam kapot aan gaat. Mensen die niets snappen van een stad.
    pi_59118569
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 15:15 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Zeker de afgelopen 6 jaar niet in A'dam oost geweest?

Kruislaan, middenweg meerdere keren vlak na elkaar voor lange tijd open
    Ik gok zo'n 200x in A'dam oost geweest de afgelopen 6 jaar. Mede daarom zei ik ook "in principe", omdat ik weet dat er een aantal straten zijn waar het om wat voor reden dan ook anders is gegaan. Maar toevallig wist ik tot voor kort ook de hoeveelheid plannen die niet alleen gemeente amsterdam, de stadsdelen, maar ook Nuon, Waternet, etc hadden.

Amsterdam kamt met structureel gebrek aan onderhoud van wegen. Verder weten maar weinig mensen dat voor het verplaatsen van de riolering van het Zeeburgereiland naar het westelijk havengebied qua openleggen van de wegen een grotere operatie is geweest dan de Noord/Zuidlijn zal zijn.
      woensdag 4 juni 2008 @ 15:37:10 #15
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_59118641
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 15:34 schreef wuppeltje het volgende:

[..]

Ik gok zo'n 200x in A'dam oost geweest de afgelopen 6 jaar. Mede daarom zei ik ook "in principe", omdat ik weet dat er een aantal straten zijn waar het om wat voor reden dan ook anders is gegaan. Maar toevallig wist ik tot voor kort ook de hoeveelheid plannen die niet alleen gemeente amsterdam, de stadsdelen, maar ook Nuon, Waternet, etc hadden.

Amsterdam kamt met structureel gebrek aan onderhoud van wegen. Verder weten maar weinig mensen dat voor het verplaatsen van de riolering van het Zeeburgereiland naar het westelijk havengebied qua openleggen van de wegen een grotere operatie is geweest dan de Noord/Zuidlijn zal zijn.
    Combino, Noord-Zuid lijn.

Allemaal het gevolg van eerst handtekening zetten, dan onderzoek doen/nadenken.
    pi_59118667
    Logisch dat je een tweedeling krijgt. Aan de ene kant zijn er extreem veel sociale huurhuizen met een kunstmatig lage prijs aan de andere kant heb je de vrije markt die vrijwel onbetaalbaar is. Gevolg is dat je tuig en yuppen hebt. De vraag is nu alleen binnen hoeveel jaar de yuppen Amsterdam laten vallen. Dan is er geen tweedeling meer maar wel een verloederde stad. Groenlinks en de PvdA doen in ieder geval flink hun best om dit zo snel mogelijk te laten gebeuren.
      woensdag 4 juni 2008 @ 15:38:05 #17
    6484 ExTec
    Would you like to know more?
    pi_59118680
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 15:11 schreef MrX1982 het volgende:

Mijn inschatting is dat er teveel clientelisme is en te weinig van de rest.
    'Macht corrumpeert', en z'n neefje 'Absolute macht corrumpeert absoluut'.

En welke partij heeft het daar al bijna meer dan een halve eeuw voor het zeggen? Juist

Zelf het wake up moment van de landelijke PvdA, de PF revolutie is glad aan de zakkenvullertjes voorbij gegaan; de linkse bomen gaan immer tot de hemel

Mensen die denken dat't onder de PvdA ooit nog wat kan worden met amsterdam:

En ondertussen is de boel daar demografisch zo uit't lood dat je in binnenstad alleen nog puissant rijke expats heb, linkse zakkenvullertjes zoals youp van't hek, en kansenjongeren. Middenklasse? Al decennia geleden opgerot.

amsterdam, gotta love it
    pi_59119310
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 15:37 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Combino, Noord-Zuid lijn.

Allemaal het gevolg van eerst handtekening zetten, dan onderzoek doen/nadenken.
    Maar om nou alleen PvdA & GroenLinks de schuld ervan te geven gaat mij te ver. Bij zowel de Combino & Noord/Zuid lijn was de VVD groot voorstander, en was de belangrijkste man in de besluitvorming iemand van VVD huizen. De combino is gewoon dom. Naast de vraag of het wel goed is gegaan met de besluitvorming bij de Noord/Zuid lijn, hebben we het wel over een van de meest complexe metrolijnen die je kunt bedenken. En niet geheel toevallig zijn er heel veel metrolijnen in de wereld waar de kosten behoorlijk zijn overschreden.
      woensdag 4 juni 2008 @ 16:02:44 #19
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_59119445
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 15:38 schreef ExTec het volgende:

[..]

'Macht corrumpeert', en z'n neefje 'Absolute macht corrumpeert absoluut'.

En welke partij heeft het daar al bijna meer dan een halve eeuw voor het zeggen? Juist

Zelf het wake up moment van de landelijke PvdA, de PF revolutie is glad aan de zakkenvullertjes voorbij gegaan; de linkse bomen gaan immer tot de hemel

Mensen die denken dat't onder de PvdA ooit nog wat kan worden met amsterdam:

En ondertussen is de boel daar demografisch zo uit't lood dat je in binnenstad alleen nog puissant rijke expats heb, linkse zakkenvullertjes zoals youp van't hek, en kansenjongeren. Middenklasse? Al decennia geleden opgerot.

amsterdam, gotta love it
    Is wel erg overdreven gesteld, maar de middenklasse weten ze uitermate goed de stad uit te jagen.
      woensdag 4 juni 2008 @ 16:04:15 #20
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_59119497
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 15:58 schreef wuppeltje het volgende:

[..]

Maar om nou alleen PvdA & GroenLinks de schuld ervan te geven gaat mij te ver. Bij zowel de Combino & Noord/Zuid lijn was de VVD groot voorstander, en was de belangrijkste man in de besluitvorming iemand van VVD huizen. De combino is gewoon dom. Naast de vraag of het wel goed is gegaan met de besluitvorming bij de Noord/Zuid lijn, hebben we het wel over een van de meest complexe metrolijnen die je kunt bedenken. En niet geheel toevallig zijn er heel veel metrolijnen in de wereld waar de kosten behoorlijk zijn overschreden.
    Ik zeg ook niet dat het de schuld van de pvda is.

Noord Zuid lijn was uitermate riskant. Het eindproduct is een extreem dure metro die de classificatie "veilig" nooit zal krijgen. Daarvoor is de opzet van het hele veiligheidssyteem te gebrekkig.

Toch knap.
    pi_59119723
    Rotterdam is geen haar beter.
    En daar heeft rechts een beste vinger in de pap.
      woensdag 4 juni 2008 @ 16:11:46 #22
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_59119740
    quote:
    -Vastgelopen woningmarkt. Qua huur is de scheiding nergens zo groot in Amsterdam, maar goed Amsterdam staat al jaren #1 als meest populaire plaats om te wonen. Met het huidige systeem werkt het niet. Maar een belangrijke factor dat de huren in de vrije sector weer zo hoog zijn, zijn de huizenprijzen. En die zijn mede zo hoog door de hypotheekrenteaftrek.
    -Wat betreft de mindere financiële situatie is ook de VVD mede verantwoordelijk. Veel grote besluiten zijn met de VVD genomen, waarbij het veelal VVD wethouders waren die op de centjes aan het letten waren.

Verder valt mij de hoeveelheid punten op die landelijk een probleem zijn, zoals het dichtslibben van wegen, milieu activisten die dingen tegenhouden, verkeersdrempels, taximarkt die dankzij de VVD vrij moest (en waar men in Amsterdam tot voor kort niet mee mocht bemoeien).

"Misdaad op straat neemt schrikbarend in hardheid toe, overvallen, berovingen en diefstal lijkt bijna normale kost te zijn. (cijfers worden als vanouds selectief gepubliceerd)."

Zo kan ik ook heel wat argumenten voor of tegen iets bedenken. Angst is een slechte raadgever. In de VS is men veel banger dan pakweg 30 jaar geleden in veel steden, terwijl naar amerikaanse begrippen de criminaliteit flink gedaald is in diezelfde periode.

Het is precies die houding die ik GroenLinks en de PvdA verwijt. Ik geef toe, de VVD heeft voor flink wat drama gezorgd in het westelijk havengebied, met de combino, het betaalsysteem in het openbaar vervoer en ik praat nergens goed dat ik heel verkeerd vind dat de verantwoordelijke mensen ineens leuke baantjes hebben (zoals Geert Dales bijvoorbeeld).

Over de snelweg kon ik het paroolberichtje niet meer vinden, maar we dit:
    quote:
    Supersnelwegen laten stad dichtslibben

10-10-2007 • De SP maakt zich grote zorgen over het leefklimaat en de luchtkwaliteit als de supersnelwegen tussen Almere en Amsterdam aangelegd worden. De regering en ook het Amsterdams college zijn akkoord met de komst van 12-baanswegen die nog meer auto's naar Amsterdam zullen leiden. Deze auto's zullen een grote last voor de stad en de gezondheid van de Amsterdammers vormen. Bovendien zullen al snel ook de overige wegen dichtslibben.
    Meta Meijer
    Minister Eurlings van Verkeer heeft de Amsterdamse gemoederen hevig in beroering gebracht. De A1, A10 en de A6 zouden flink verbreed moeten worden. De SP vroeg hierover opheldering van verantwoordelijk wethouder Herrema. Zelfs zonder besluitvorming over de kilometerheffing en beter openbaar vervoer zal de stad meewerken aan de weguitbreiding zolang de overlast langs de weg enigszins beperkt zal worden. De Gaasperdammerweg zal dan gedeeltelijk overkluisd moeten worden en ook voor de A10-Oost moeten oplossingen bedacht worden.

SP-raadslid Meta Meijer is teleurgesteld in deze opstelling van het PvdA/GroenLinks-college. "Het college zegt wel een betere luchtkwaliteit te willen, maar extra wegen en auto's passen daar echt niet bij. De SP is van mening dat er een flinke impuls aan het openbaar vervoer gegeven moet worden voordat er besloten wordt over de aanleg van extra asfalt. Het dichtslibben van de wegen in en rond de stad getuigt van onverstandig beleid. De SP zal zich hiertegen blijven verzette
      woensdag 4 juni 2008 @ 16:22:36 #23
    155006 Aoristus
    SPelen is delen
    pi_59120104
    Wethouder Vos (GL) met haar milieuproblematiek. Ze zou een oplossing vinden de Proba Koala vinden. Intussen is het schip al illegaal naar Turkije vervoerd en met een flinke sanctie teruggehaald, want een asbestschip moet je onder veilige omstandigheden afbreken. Ze heeft haar excuses aangeboden en wonderwel werd dat geaccepteerd

De vele Iepen in Amsterdam zijn een doorn in het oog van ene hoop Amsterdammers, ze gedijen slecht in de stad, zijn vaak doodziek en scheiden teveel fijstof en zaadjes af. Toch vindt zij het nodig om er veel geld tegenaan te smijten om die bomen overeind te houden. Totaal visieloos.

Het circus was als vanouds een happening voor mensen met zowel een kleine als een grote beurs, een feest voor de kinderen als ze in het echt een leeuw konden zien op bijna tastbare afstand. Vos heeft er een stokje voor gestoken dat er geen dieren meer in het circus mogen optreden in Amsterdam. Wat moet de ondernemer dan? De beesten hebben voer nodig, maar daar heeft Vos geen boodschap aan, ze vindt het zielig, dus moet het weg.

Vos heeft zonder overleg een belangrijk pand op de Bosbaan ver onder de marktprijs verhandeld, ze zit nog steeds op haar plaats, ondanks de motie van wantrouwen die helaas (en vreemd genoeg) niet op brede steun kon rekenen.

De idioterie rondom de 'Anne Frankboom', Vos heeft onnodig de procedures opgerekt, zodat er een vooringenomen stelling zou ontstaan over de waarde van de boom. Inmiddels mag stadsdeel Centrum de kosten ophoesten voor een dode boom die mogelijk gevaar voor de omwonenden oplevert. Dat zelfs de Anne Frankstichting die boom liever kwijt dan rijk was, interesseert haar niet.
    Er is forse kritiek op haar uitgavenpatroon, dat ze dat slecht en onzorgvuldig beheert.

Affijn, je kan nog wel even doorgaan. Feit is dat het geld op is en dat de boel alleen maar verloedert. Schoften zijn het !

[ Bericht 7% gewijzigd door Aoristus op 04-06-2008 16:30:11 ]
    pi_59120638
    quote:

Je eerste punt is aperte onzin: Om de haverklap gaan er hier straten open, eerst om de kabel (dan wel glasvezel) aan te leggen, vervolgens voor de riolering, daarna om opnieuw te asfalteren en daarna voor de waterleiding of iets in die richting. Ik heb sinds de 5 jaar dat ik hier woon de middenweg bijv voor 3 verschillende dingen met tussenpozer van een paar maanden open zien gaan, genoeg andere voorbeelden.

Wat betreft verkeersdoorstroming: een beetje standaard dag en rond 16.00 staat de middenweg al vast. verkeersdoorstroming van niks, je kan de stad in oost nauwelijks in of uit komen.
    pi_59120886
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 16:22 schreef Aoristus het volgende:
    Wethouder Vos (GL) met haar milieuproblematiek. Ze zou een oplossing vinden de Proba Koala vinden. Intussen is het schip al illegaal naar Turkije vervoerd en met een flinke sanctie teruggehaald, want een asbestschip moet je onder veilige omstandigheden afbreken. Ze heeft haar excuses aangeboden en wonderwel werd dat geaccepteerd

De vele Iepen in Amsterdam zijn een doorn in het oog van ene hoop Amsterdammers, ze gedijen slecht in de stad, zijn vaak doodziek en scheiden teveel fijstof en zaadjes af. Toch vindt zij het nodig om er veel geld tegenaan te smijten om die bomen overeind te houden. Totaal visieloos.

Het circus was als vanouds een happening voor mensen met zowel een kleine als een grote beurs, een feest voor de kinderen als ze in het echt een leeuw konden zien op bijna tastbare afstand. Vos heeft er een stokje voor gestoken dat er geen dieren meer in het circus mogen optreden in Amsterdam. Wat moet de ondernemer dan? De beesten hebben voer nodig, maar daar heeft Vos geen boodschap aan, ze vindt het zielig, dus moet het weg.

Vos heeft zonder overleg een belangrijk pand op de Bosbaan ver onder de marktprijs verhandeld, ze zit nog steeds op haar plaats, ondanks de motie van wantrouwen die helaas (en vreemd genoeg) niet op brede steun kon rekenen.

De idioterie rondom de 'Anne Frankboom', Vos heeft onnodig de procedures opgerekt, zodat er een vooringenomen stelling zou ontstaan over de waarde van de boom. Inmiddels mag stadsdeel Centrum de kosten ophoesten voor een dode boom die mogelijk gevaar voor de omwonenden oplevert. Dat zelfs de Anne Frankstichting die boom liever kwijt dan rijk was, interesseert haar niet.
    Er is forse kritiek op haar uitgavenpatroon, dat ze dat slecht en onzorgvuldig beheert.

Affijn, je kan nog wel even doorgaan. Feit is dat het geld op is en dat de boel alleen maar verloedert. Schoften zijn het !
    Tja, hier in Oost zit de VVD geloof ik in de raad, GL hebben ze eruit gemieterd en EINDELIJK zijn die kut iepen uit de javastraat gesloopt en kan je weer een beetje fatsoenlijk door die straat heenlopen zonder dat je je op de kalverstraat in midzomer waant. Dat het verder een stel incompetente eikels zijn word wel duidelijk aan het wanbeleid rond de rellen in slotervaart, de slechte bereikbaarheid van het centrum, het constante automobilistje pesten etc etc.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')