Ik denk dat je 'm wel kent...quote:Op woensdag 4 juni 2008 00:24 schreef ranja het volgende:
novelty uit 1983, moet een oja gaan worden. die clip ken ik sowieso niet trouwens.
Dat zou ik niet als novelty beschouwen maar dan is het Rock It. Die clip heeft nog prijzen gewonnenquote:Op woensdag 4 juni 2008 07:25 schreef Berkery het volgende:
Volgens mij van Herbie Hancock maar ik kan niet op de titel komen
quote:Op woensdag 4 juni 2008 08:32 schreef MadMaster het volgende:
Was die clip niet door Godley & Creme gemaakt?
quote:De Amerikaanse zanger en gitaristis maandag 2 juni 2008 overleden aan een hartverlamming. Hij beïnvloedde vele artiesten, van Buddy Holly tot U2, maar haalde zelf de hitlijsten nauwelijks.
In 1928 werdgeboren als Otha Ellas Bates. Hij speelde viool als jongetje, maar toen hij John Lee Hooker hoorde, hing hij die aan de wilgen en besloot bluesgitarist te worden.
Tsja, dat hoorde ik gisterenavond pas.... heb ik nou het nieuws gemist of is er weinig ruchtbaarheid aan gegeven?quote:Op woensdag 4 juni 2008 09:17 schreef Berkery het volgende:
Bo Diddley
Bukgeit + 1quote:Op woensdag 4 juni 2008 09:55 schreef bukgeit het volgende:
Zijn zoon, Jezus?
quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:13 schreef schaap001 het volgende:
1. The Cure
2. Metallica
3. The Cult
4. The Wildhearts
5. Prince
quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:08 schreef bukgeit het volgende:
Steve Albini
ranja +1quote:Op woensdag 4 juni 2008 07:52 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat zou ik niet als novelty beschouwen maar dan is het Rock It. Die clip heeft nog prijzen gewonnen
Kom voorlopig maar tot vier stuks....quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:20 schreef bukgeit het volgende:
Mag ik zes keer Venus als (onderdeel van) songtitels? Covers tellen uiteraard niet mee.
knars +1quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:17 schreef knars het volgende:
u 96 - venus in chains
velvet underground - venus in furs
shocking blue - venus
therion - birth of venus illegitima
björk - venus as a boy
paul mccartney - venus & mars
Die wel ja!quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:47 schreef ranja het volgende:
The Futureheads?
Grobbel +1quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:03 schreef Grobbel het volgende:
Velocifero van Ladytron.
Persoonlijk vind ik dat laatste een tikkie overdreven, maar vooruit dan maar...quote:On the cover of his solo debut album,
is pictured in six rock & roll get-ups — hippie, folkie, greasy rock & roller, new wave hipster — giving the not-so-subtle implication that this guy can do anything.
proves that assumption correct on
, a record so good it was named twice, as
's American record label got the jitters with the word
and renamed it
, shuffling the track listing (but not swapping songs) in the process. As it happens, both titles are accurate, but while the U.K. title sounds cooler, capturing
's cheerfully blasphemous rock & roll swagger,
describes the sound of the album, functioning as a sincere description of the music while conveying the wicked, knowing humor that drives it.
It's hard to imagine any of the power pop of the next three decades without it, and while plenty have tried, nobody has made a better pure pop record than this...not evenhimself (of course, he didn't really try to make another record like this, either).
quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:45 schreef ranja het volgende:
Het is hier niet zo druk dit jaar bedoel je
Je ziet 'm ook wel eens met één van deze zes als totaal foto.quote:Die hoes komt me wel ergens bekend van voor (maar niet van mijn collectie)
quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:50 schreef ranja het volgende:
Ik zit te denken aan Dave Edmunds
De gevraagde heer ook niet, dat is een Brit: die Amerikanen durfden de oosrsponkelijke titel van het album niet aan en veranderden die; de Engelsen behielden de ware titel.quote:maar is dat geen Amerikaan?
Het tempo ligt de laatste weken inderdaad wel erg laag...quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:49 schreef schaap001 het volgende:
inderdaad. Het is al juni en de koploper (Burnett) heeft pas ± 145 punten. Nog zo'n half jaar en je komt rond de 300 punten uit: da's weinig....
![]()
quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:58 schreef ranja het volgende:
Dan moet het Nick Lowe wel bijna zijn (dacht trouwens ook dat dat een Amerikaan was).
Titel weet ik nog niet.
Dat zou ik eens moeten checken dan.quote:The original UK vinyl album cover for Jesus of Cool actually spelt out Pure Pop for Now People in the photos. "PURE" was small yellow print in the top left photo, "POP" was small red print in the top middle, "FOR" was small blue print in the top right, "NOW" was small blue print bottom left, "PEO" was small yellow print in the bottom middle and "PLE" was small red print in the bottom right.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat is de komende week de nummer 1 in de Top 40?
zvjz=vmr.
In de nieuwe top 40 is Amy #1 inderdaad.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:08 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Amy McDonald - This is The Life is deze week volgens mij, misschien ook volgende week?
quote:The song's title came about afterfirst ever UK gig, when they were in the communal dressing room with The Strangeways, who they were supporting.
wanted to know whose trousers were sprawled over the back of a chair. One of The Strangeways, Ada Wilson, said: "I'll have them if there's any
." When
inquired what he meant by
, it was explained to her that
is a northern slang term for money.
fell in love with the expression and was inspired to write the song.
In an interview with the Observer,said, "When we recorded the song I wasn't very happy with it and told my producer that he could release it over my dead body, but they eventually persuaded me. So I remember feeling a bit sheepish when it went to #1." In a VH1 interview,
openly admitted to loathing the song and admitted that since so many fans love the song, she continues to play it.
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:42 schreef ranja het volgende:
Wilde gok op Blondie - Atomic
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:07 schreef ranja het volgende:
Dan denk ik aan Pretenders - Brass in Pocket
quote:al weet ik niet of Chrissie amerikaans is.
etc. etc. de rest weten we wel....quote:Chrissie Hynde, born Christine Ellen Hynde, 7 September 1951, Akron, Ohio, is an American rock musician, best known as the leader of the band The Pretenders.
Hynde developed an interest in the magazine NME when she wasn't waitressing or working various other jobs to support herself, eventually saving enough money for the move from Ohio to London in 1973. With her art background, Hynde landed a job in an architectural firm but left after eight months. It was then that Hynde met rock journalist Nick Kent and landed a writing position at NME.
Niet dat ze echt op het hoogtepunt stoppen, niet dat ik het idee heb dat het ooit nog weer zo goed zou worden als vroeger (met Allison als gitariste), maar toch wel jammer.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:00 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Riplets
quote:
Een foute grap. Toni & Guy is een keten van kappers waar je zulke kapsels kan krijgenquote:
Klasse voorzitter idd.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:59 schreef belsen het volgende:
Nee, Morrissey natuurlijk. Die was ook voorzitter van de fanclub.
John Lydon had een hekel aan de New York Dolls.
Hot hot hot!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:04 schreef tong80 het volgende:
Buster Poindexter.
Had een vraag in mijn hoofd voor het algemene kenniskwis topic noem 3 beroemde Busters.
Maar dacht Deze Buster kennen ze vast niet
Of heroes natuurlijkquote:
Ja, natuurlijk. Maar de duitse versie werd speciaal voor de soundtrack opgenomenquote:
Dat zou mijn tweede gok zijn.quote:
ScottTracy +1quote:Op zondag 8 juni 2008 12:32 schreef ScottTracy het volgende:
Watskeburt van de Jeugd van Tegenwoordig?
Sack_Blabbath +1quote:
Over welke band gaat dit?quote:He apparently said: "I'm really determined that there should be moresongs in karaoke bars. I've been into them and you open the lyrics book and there are a million Beatles songs. There's dozens of ABBA, Culture Club and even Bucks Fizz, but
? There will be two or at most three."
quote:Op zondag 8 juni 2008 13:35 schreef ranja het volgende:
En dat terwijl Wonderwall toch een ultiem karaoke nummer is
Precies. Z'n dochter heet inderdaad Apple.quote:Op zondag 8 juni 2008 14:11 schreef Burnett het volgende:
coldplay?
Hm, die was misschien wat makkelijkquote:Op zondag 8 juni 2008 15:38 schreef Burnett het volgende:
audioslave - audioslave
quote:Jimi Hendrix Experience
Mac and Katie Kissoon
Anita Meyer
George Michael
Robbie Williams
DJ Bobo
Motions
Wham!
Vertrouwelijke informatie blijft vertrouwelijk.quote:Op zondag 8 juni 2008 20:07 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Komt je DJ Bobo fetish toch nog een keer van pas, bigshadow.
Stond nog open!quote:
Dat is juist, had ik gisteren al spiekenderwijs ontdekt....quote:Op maandag 9 juni 2008 08:21 schreef placebeau het volgende:
ghinzu?
geen zangeres, zangerquote:Op maandag 9 juni 2008 14:19 schreef bigshadow het volgende:
Iets van Laura Pausini dan wellicht? Ik ken niet zoveel italiaanse zangeressen om eerlijk te zijn
ja,quote:Op maandag 9 juni 2008 14:33 schreef schaap001 het volgende:
Iets van Umberto Tozzi?
okee, okee, ik keur het goedquote:Op maandag 9 juni 2008 14:54 schreef schaap001 het volgende:
Ahja, zit ff te slapen... Tu Amore dan (of was het Ti Amore?)
Om maar even in de italiaanse sferen te blijven (vanavond niet, hopelijk...)quote:Op maandag 9 juni 2008 15:38 schreef placebeau het volgende:
gigi d'agostino?
ik ken nog wat leuke italianen:quote:Op maandag 9 juni 2008 15:51 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Om maar even in de italiaanse sferen te blijven (vanavond niet, hopelijk...)
placebeau + 1
leuke trivia: voor hun laatste cd kreeg ze wat hulp van Cristopher Lee voor de vertelstemquote:Op maandag 9 juni 2008 15:53 schreef placebeau het volgende:
[..]
ik ken nog wat leuke italianen:
[ afbeelding ]
wie?
Historische wedstrijd zelfs!quote:Op maandag 9 juni 2008 21:12 schreef cafca het volgende:
wat is het rustig hier.....is er iets met voetbal ofzo
quote:We gingen naar het boksen kijken van een verre neef
Wat kreeg die jongen klappen want die ander was op dreef
Toen kwam die derde ronde en die werd mijn neef fataal
Zijn gympjes onder op de mat en hij lag in de zaal
----
En na de wedstrijd gingen wij met onze neef op sjouw
We hoopten dat hij zo zijn blauwe oog vergeten zou
Maar in een zaakje riep hij dat er dubbel werd geteld
De ober haalde uit en zei: Dit is je wisselgeld
---
Toen was de lol eraf en hebben wij met man en macht
Onze arme neef maar meteen naar huis gebracht
Maar zijn echtgenote wachtte woedend in de gang
Dit was de mooiste wedstrijd en wij zaten eerste rang
MadMaster +1quote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:10 schreef MadMaster het volgende:
Oei, Oei, Oei, Dat Was Me Weer Een Loei - Johan Cruijff
quote:En om het tempo niet ineens te verhogen, ik ga zo in overleg...![]()
Lostrekkert! Wie, wat, wanneer?quote:Caramba, notros problemos!
Kijk nou es, tottes aparaturos naar de klotos
quote:Op dinsdag 10 juni 2008 16:03 schreef Thealexfiles het volgende:
Zal wel the Boys of Summer zijn van Don Henley.
ScottTracy +1quote:Op dinsdag 10 juni 2008 17:25 schreef ScottTracy het volgende:
DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince - Summertime
Corona - Summer is magic
Kid Rock - All summer long
Lovin Spoonful - Summer in the city
Soulvation - Summer in the city
Bryan Adams - Summer of '69
Taking Back Sunday - You're so last summer
Hind - Summer all over again
Van Velzen - When summer ends
Moke - Here comes the summer
Underdog Project - Summer Jam
Bob, maar hier doe ik het voor. Die man verdient waarschijnlijk de komende 50 jaar ook nog zijn geld met het zingen van die ene hit op bruiloften.quote:Op woensdag 11 juni 2008 00:01 schreef ranja het volgende:
Ben Carlisle (geen familie) ofzo
Die wel.quote:Op woensdag 11 juni 2008 09:18 schreef Grobbel het volgende:
Melt Banana?
quote:And we were trying different things
We were smoking funny things
Making love out by the lake to our favorite song
Sipping whiskey out the bottle, not thinking 'bout tomorrow
quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:38 schreef Burnett het volgende:
1973
Kouder..quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:53 schreef Burnett het volgende:
1972
Yep.quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:07 schreef Gambolputty het volgende:
Kid Rock - All summer long
quote:Op woensdag 11 juni 2008 15:10 schreef schaap001 het volgende:
Dan zal het wel 1974 zijn...
quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:20 schreef ranja het volgende:
Vliegtuigcrash dacht ik?
Dat is correct, ja. En wat voor één...quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:40 schreef Burnett het volgende:
motorongeluk staat me bij...
... en verder zijn het maar rare jongens, die southern rockers. Want Lynyrd Skynyrd stortte collectief neer en:quote:Duane Allman was killed in a motorcycle accident only a few months after the summer release and great initial success of At Fillmore East. While in Macon on October 29, during a band break from touring and recording, Allman was riding his motorcycle, named Melissa, toward an oncoming truck that was turning well in front of him but then stopped in mid-intersection. He lost control of his Harley while trying to swing left, possibly striking the back of the truck or its crane ball. He flew from his bike, which landed on and skidded with him, crushing internal organs; he died a few hours later, less than one month shy of his 25th birthday.
Burnett + 1quote:In a bizarre coincidence, bassist Berry Oakley would die less than 13 months later in a similar motorcycle crash with a city bus, just three blocks away from the site of Duane Allman's fatal accident.
Die wil ik nog eens live zien. Japanse bands en vrouwelijke bassisten. Yum.quote:Op woensdag 11 juni 2008 10:00 schreef ranja het volgende:
[..]
Die wel.
Grobbel +q
Was echt onwijs volume. Heb ze ook 3 keer gezien in Rotterdam en daar nooit problemen gehad. Nu was het in de Helling. Toch jammer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |