abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 augustus 2008 @ 21:29:50 #201
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60908160
@Natural_Mystic: haha, grappig inderdaad. Daarom blijft het ook een kwestie van uitproberen, uitproberen en uitproberen. .

@Twinky: heel herkenbaar wat je schrijft. Kan je iets meer vertellen over de therapie, wat je er leert enzo? Er zijn geloof ik geen BPS-topics op fok waar serieus over dit soort dingen kan worden gepraat, maar zou wel heel graag wat meer erover willen weten. (mag evt ook per PM?)
KuikenGuppy
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:27:05 #202
92409 Twinky
Little star.
pi_60931476
Ik wil er wel meer over vertellen, vooral ook omdat dit een lekker besloten topic is. Alser problemen zijn met het off-topic geneuzel hoor ik het wel

Ik leer er vooral veel over mijzelf. Hoe je omgaat in situaties, patronen die je hebt aangeleerd in het verleden, en ook hoe dat is gebeurd. Dat is best eng Mja, ik weet niet zo goed wat je verder wilt weten, vraag maar raak
  maandag 18 augustus 2008 @ 20:45:44 #203
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60933935
Nouja, wat je zoal doet de hele dag. Wat bespreek je in die therapieen? Na een paar dagen ben je toch wel uitgepraat? . Krijg je wel de tijd/mogelijkheid om de boel te laten bezinken en hoe staan ze tegenover je eigen mening en inbreng? Is het zoals je in films ziet, in een kringetje zitten en omstebeurt praten? Of doe je rollenspellen ofzo?

Ik heb last van dezelfde klachten als jij hebt en vraag me nog altijd af wat een goede manier is om ermee om te leren gaan. In eerste instantie ga ik samen met m'n vriend een zelfhulpboek doornemen om te kijken of we er zelf uit kunnen komen. Dagtherapie lijkt me nou nog net iets teveel van het goede... en ik vind mezelf niet 'heftig' genoeg om me daarvoor aan te melden. Hoewel het me wel van verschillende kanten is aangeraden. We'll see .

Jij slaapt wel gewoon thuis toch? Moet je daar ook nog huiswerk doen ofzo?
KuikenGuppy
pi_60936637
zoek eens op linehan therapie
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  maandag 18 augustus 2008 @ 22:26:25 #205
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60936790
Ik ben bekend met Linehan, mijn therapeute stelde het in eerste instantie voor, maar ik begrijp dat het een heel intensieve therapie is, voor zowel therapeut als patiënt.
We gaan het in eerste instantie eens proberen met dit zelfhulpboek. Heb het in de winkel al in handen gehad, en het zag er erg goed uit. .
KuikenGuppy
  maandag 18 augustus 2008 @ 23:00:41 #206
92409 Twinky
Little star.
pi_60937893
Nou, je hebt sociotherapie en vaktherapieen. Sociotherapie is je basis, heet ook basisgroep en is twee keer per dag. Daarvanuit ga je therapieen. Je vertelt daar wat je bezig houdt enzo.
Qua vaktherapieen zijn er
-psychotherapie (in een kringetje praten, uitvinden waar problemen vandaan komen ipv mededelen)
-drama (situaties naspelen/ voorspelen/ je inleven in anderen/ doordat je van een afstandje naar je eigen situaties kan kijken ook meer begrip krijgen)
-PMT - Psycho mothorische therapie (sport therapie, meer je lichaam begrijpen en daarmee jezelf, oefeningen maar ook spelletjes)
-Creatief (kleuren, kleien, verven over je problemen, dichter bij je gevoelens komen)
-Muziek (ook dichter bij gevoel komen dmv muziek dus)

Nou, en dat is dus ma /tm do van 9 tot 5, daarna ga je naar huis, laat je alles bezinken (ja dus) en dan begint alles opnieuw. Het is wel belangrijk dat je alles blijft delen in je groepen en het niet alleen thuis doet, dus zo goed bezinken mag het nou ook weer niet. Of mag wel, maar dan moet je dat vertellen.
  maandag 18 augustus 2008 @ 23:34:37 #207
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60938865
Pfft, is het niet vermoeiend?
KuikenGuppy
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 07:54:27 #208
92409 Twinky
Little star.
pi_60943148
Ja heel. Je kunt ook eigenlijk nauwelijks iets ernaast doen. Maar het weekend duurt drie dagen, dan kun je toch een beetje bijkomen.
En zeker als je, zoals ik, ervoor depressief in je bed hebt gelegen maandenlang, is het best een flinke stap om dan ineens elke dag vroeg op te staan en 8 uur te slapen ipv 11. Maar ik ben nu twee en een halve maand bezig en merk toch dat het erg fijn is, een ritme
pi_60943272
knap hoor twinky.
burdy, ookal wens ik je heel veel succes met het zelfhulpboek, persoonlijkheidsstoornissen zijn meestal zo diep geworteld over zo'n lange periode dat het niet zomaar weggaat met huiswerk. vandaar dat linehan ook zo veeleisend is, het kost gewoon heel, heel veel moeite om iets aan persoonlijkheid te veranderen.
of dat ook echt nodig is weet ik in jouw geval niet (misschien heb je een relatief milde vorm, of hou je het zelf al redelijk onder controle), maar misschien is het goed nu al te bedenken wat de volgende stap zou zijn NA zelfhulp.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:00:37 #210
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60943772
Bedankt voor de info, twinky .

@knuppelhout: ik wil er hier niet te veel op ingaan, maar ik heb idd een milde vorm en denk dat dit wel een geschikte manier kan zijn om ermee om te leren gaan. Ik wil gewoon wat tips & tricks hebben om te leren welke dingen ik wel en niet kan doen, om het leven met bps wat gemakkelijker te maken.
KuikenGuppy
pi_60972538
Hoi het gaat heel slecht die nieuwe medicatie werkt voor geen meter. Ik ga zo bellen ik wil me oude medicatie terug.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 08:31:05 #212
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60972937
.
KuikenGuppy
  Moderator donderdag 21 augustus 2008 @ 00:33:43 #213
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_60997682
Hier even een update en vooral een vraag:

Afgelopen weekend op Lowlands ben ik gedrogeerd, waarschijnlijk met speed. Had alle symptomen: knarsentanden, grote ogen, ´strak staan´, trillen, vaag denken enz. Ben op de EHBO belandt en heb daardoor de helft van Lowlands gemist. De dag erna kreeg ik weer een trip, weer helemaal waus en tandenknarsen enzo.
Vandaag gaat het wel weer, ben alleen nog ontzettend moe en nog megavaag in mijn hoofd. Dit is dus 4 nachten geleden gebeurd. Vanochtend naar de dokter geweest en volgens hem blijft het 72 uur in je bloed (tot gisternacht dus) maar het lijkt nog niet helemaal weg te zijn. Het voelt alsof ik nooit meer de oude zal worden Kan het komen door de AD dat het harder aanslaat? Heeft uberhaupt iemand ervaringen met AD en drugs? Ik wilde nooit iets heftigers gebruiken dan een joint maar door een of andere mongool is me dit toch overkomen
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_61000571
jeetje zeg, wat klote dat dat je gebeurt! door AD kunnen alcohol en drugs anders of heftiger werken, maar de symptomen zouden moeten verdwijnen. als het de 1e keer is kan het langer blijven hangen. dat mensen nog jarenlang in een trip schieten *kan* maar meestal zijn dit spookverhalen.
je symptomen klinken idd als speed, misschien kan het ook coke, (versneden) xtc of amfetamine zijn geweest.
sterkte ermee!
  donderdag 21 augustus 2008 @ 08:52:41 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61001165
MaJo wat naar zeg . Ik heb het ook wel eens meegemaakt (GHB waarschijnlijk) maar kan me daar niet zoveel meer van herinneren ( ). Volgens mij duurde dat niet zo lang als wat ik bij jou nu hoor . Geef het nog een weekje, je zult zien dat het dan vast weer een stuk beter zal gaan .
KuikenGuppy
  donderdag 21 augustus 2008 @ 11:07:07 #216
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_61003844
Ik zit aan het eind van week 3 van mijn Lexapro avontuur en heb een paar dagen geleden 's avonds 1 gram white widow weg zitten smoken (THC) en merkte eigenlijk weinig anders met normaal gesproken.

[ Bericht 6% gewijzigd door TheVotary op 21-08-2008 11:19:07 ]
pi_61009650
ik neem aan dat je lexapro tegen stemmingsklachten gebruikt (en niet voor andere indicaties zoals angst of eetproblematiek), maar weet wel dat blowen ook invloed op je stemming heeft. wellicht weet jij het al, maar in ieder geval goed om te weten voor iedereen...
ditzelfde geldt voor alcohol trouwens.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:35:46 #218
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_61010369
Paniekstoornis met agrofobie en mijn stemming was/is niet optimaal hierdoor. 1 van de hardste paniekaanvallen had ik onder invloed van THC, dus op 1 of andere zieke manier is het nog een soort vorm van exposure ook (LOL). Dit laatste meen ik niet helemaal serieus hoor, was gewoon in de stemming voor wat wiet vandaar.
pi_61042006
En toch vind ik het een beetje de kat op het spek binden: blowen als je aan de A.D. bent...
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:59:59 #220
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61042455
Sja, je doet het effect van de AD ermee teniet .
Ik onthoud me zelf niet volledig van verdovende middelen - een biertje op z'n tijd moet kunnen - maar ik kijk er wel altijd goed mee uit.
KuikenGuppy
pi_61043663
Maar ik heb het gevoel dat wiet nog veel ongezonder is voor "labiele personen zoals wij" , omdat het latente schizofrenie aan kan wakkeren enzo.
pi_61043903
Ik heb sinds ik dat spul slik drink geen alcohol meer gedronken iig, denk ook dat het niet erg goed komt als ik nu ga drinken.
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:41:37 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_61043933
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 16:40 schreef ArTiC het volgende:
Ik heb sinds ik dat spul slik drink geen alcohol meer gedronken iig, denk ook dat het niet erg goed komt als ik nu ga drinken.
Welles, eindeloos doortanken zonder ziek te worden
disclaimer
pi_61043956
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 16:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

daarom juist...
ik flip als ik dronken ben
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:43:18 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_61043980
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 16:42 schreef ArTiC het volgende:

[..]

daarom juist...
ik flip als ik dronken ben
Ik ook, lekker bitchen en met deuren smijten en auto gaan rijden na 20 bier
disclaimer
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:49:30 #226
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61044142
quote:

[..]

Ik overschat het vaak, maar was van afgelopen lowlands toch echt een dag of drie goed ziek en labiel .
KuikenGuppy
pi_61048860
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 08:31 schreef Burdie het volgende:
.
Thanks.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:35:57 #228
92409 Twinky
Little star.
pi_61049227
quote:

[..]

Bij mij was het zo dat ik met de AD echt enorm snel dronken werd. Heel fijn als je depressief bent, twee glaasjes en de wereld is één grote roes
pi_61049575
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 11:07 schreef TheVotary het volgende:
Ik zit aan het eind van week 3 van mijn Lexapro avontuur en heb een paar dagen geleden 's avonds 1 gram white widow weg zitten smoken (THC) en merkte eigenlijk weinig anders met normaal gesproken.
Dat doe ik ook wel eens, alleen gebruik ik al veel langer antidepresiva (vanwege een depressie) en ik heb er nog nooit last van gehad. Ik snap wel dat er risico's aan zitten en ik doe het wel zo verantwoord mogelijk; nooit overmatig en nooit als ik me niet goed voel (en ik voel me eigenlijk al heel erg lang stabiel en goed).
Ik denk niet dat af en toe blowen schadelijker is dan af en toe drinken als je antidepressiva gebruikt (veel mensen vinden wiet 'erger' dan alcohol, maar het is juist andersom), en ook van drank heb ik nog nooit iets raars gevoeld. Ik vraag mij uberhaupt af of het de anti depressiva wel beinvloed, hoewel er altijd voor gewaarschuwd wordt. Maar het kan ook aan mij liggen, als je die verhalen hoort van mensen die heel vaag worden van 1 glaasje.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:03:08 #230
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61051844
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 20:22 schreef Helgi het volgende:

[..]

Thanks.
Hoestienou? .
KuikenGuppy
pi_61062358
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:03 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoestienou? .
Goed. En met jou?
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:43:58 #232
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61070280
Hier gaat het helemaal top hoor .

Ik was meer benieuwd hoe het nu is met je medicijnen, omdat je woensdag postte dat de nieuwe medicijnen niet werken en je de oude medicijnen terug wilde. Maar fijn te horen dat het nu iig goed gaat met je . .
KuikenGuppy
pi_61070420
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 19:43 schreef Burdie het volgende:
Hier gaat het helemaal top hoor .

Ik was meer benieuwd hoe het nu is met je medicijnen, omdat je woensdag postte dat de nieuwe medicijnen niet werken en je de oude medicijnen terug wilde. Maar fijn te horen dat het nu iig goed gaat met je . .
Ze willen me niet de volledige oude medicatie teruggeven.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:56:22 #234
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61070609
Ow, wat heb je dan nu afgesproken?
KuikenGuppy
pi_61070712
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 19:56 schreef Burdie het volgende:
Ow, wat heb je dan nu afgesproken?
Over een paar weken hebben we een gesprek dan zien we verder..
  donderdag 28 augustus 2008 @ 16:19:28 #236
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_61195675
Iemand ervaring met Oxazepam voor sporadisch gebruik om net even die drempel te verlagen?
Moet ik me voorbereiden op een echte impact of valt het allemaal reuze mee en voel je er gewoon een beetje relaxed door? Heb er maar een paar (3) dus kan niet even testrijden bij wijze van spreken anders zou ik dat wel doen van te voren.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 16:34:10 #237
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61196138
Mijn ervaring met oxazepam: 1 uur na inname werd ik echt heel erg moe (zoals wanneer je de avond ervoor lang bent gaan stappen, en je weer vroeg je nest uit moet) en 3 uur na inname kon ik eigenlijk alleen nog maar slapen.
Waarvoor ga je het gebruiken?
KuikenGuppy
  donderdag 28 augustus 2008 @ 16:37:31 #238
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61196231
Oja, met oxazepam wil je geen alcohol gebruiken. Ik werd er btw wel een stuk ontspannender van, je kunt er ook wel wakker mee blijven (ik ging niet altijd slapen na inname van oxazepam) maar je moet zegmaar geen dingen gepland hebben staan voor de uren erna .
Oja, ik vond het wel fijn spul, behalve dan dat ik het na een uur of 10 echt letterlijk voelde uitwerken. Dan voelde ik in mijn schouders de spanning weer terug komen, werd ik weer angstig, etc. etc. Ligt er natuurlijk wel aan waarvoor je het slikt, maar ik kreeg er zo'n junkie-gevoel bij: "MEER! MEER!" .
KuikenGuppy
  donderdag 28 augustus 2008 @ 16:41:06 #239
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_61196315
Die shizzle staat idd wel bekend om zijn hoge afhankelijksheidsfactor na verloop van tijd. Afkicken vergelijken sommige met het afkicken van heroine. Daarom kreeg ik er ook maar 3 voor de komende 4 weken. Alcohol stond ook niet in de planning.

[ Bericht 15% gewijzigd door TheVotary op 28-08-2008 17:35:26 ]
  Moderator maandag 1 september 2008 @ 13:31:20 #240
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_61290253
Meh ik ben weer down ik heb nergens zin in, alleen om te slapen. Heb geen honger, wil niemand zien. En het ging zo goed ik begin morgen met een studie en heb een baan in een kroeg. Maar nu twijfel ik, hou ik mezelf niet voor de gek, ik kan dit toch helemaal niet? Ik denk dat het meehelpt dat ik de afgelopen week veel gedronken heb, misschien niet zo'n goed plan...
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 1 september 2008 @ 13:58:10 #241
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61290936
Je zegt het zelf al MaJo, je hebt de afgelopen week veel gedronken. Als je een beetje logisch nadenkt, weet je dat dit niet heel erg goed combineert met je medicijnen en dat je er een beetje 'wiebelig' van kunt worden .
Daarnaast begin je morgen met een (nieuwe?) studie én een (nieuwe?) baan, twee dingen die hoog scoren in het top-10 lijstje van stress-veroorzakende factoren. Mensen zonder psychische klachten en medicijnen, vinden dat ook vaak lastig, en zien daar ook vaak tegenop .
Ik neem aan dat je die studie en die baan niet impulsief bent aangegaan, en dat je er goed over na hebt gedacht. Dan moet je nu niet gaan twijfelen, als je je even wat rotter voelt. Hou in je achterhoofd dat beslissingen die je hebt genomen toen je je goed voelde, ook goede beslissingen zijn als je je even niet zo lekker voelt.
Het voelt vast niet zo op dit moment, maar het komt echt wel goed hoor . Gun jezelf de tijd om je zenuwachtig te voelen over studie en werk, maak er vanavond een leuke 'ik-avond' van (heb je een lievelingsfilm? kijk die dan. Heb je een lievelingsboek? Ga die lezen! Haal een tijdschrift, maak je favoriete eten, trek de stekker uit de telefoon en doe voor niemand open. Vanavond gaat het om jou!).
Morgenavond zal je er heel anders tegenaan kijken .
KuikenGuppy
pi_61291484
quote:
Op maandag 1 september 2008 13:31 schreef MaJo het volgende:
Meh ik ben weer down ik heb nergens zin in, alleen om te slapen. Heb geen honger, wil niemand zien. En het ging zo goed ik begin morgen met een studie en heb een baan in een kroeg. Maar nu twijfel ik, hou ik mezelf niet voor de gek, ik kan dit toch helemaal niet? Ik denk dat het meehelpt dat ik de afgelopen week veel gedronken heb, misschien niet zo'n goed plan...
jawel
Als je stabiliteit zoekt, minder drinken..van drinken wordt je op het moment misschien heel vrolijk maar er komt ee down achteraan.

Ik drink op een avond niet meer 1 a 2 glazen whisky of bier, bevalt me uitermate goed eigenlijk..terwijl ik altijd dacht dat ik alcohol nodig had om sociaal te zijn

Ik heb mezelf de laatste 2 weken wel 8x verslapen ofzo, ik kan 's ochtends echt mijn bed niet uitkomen, gelukkig heb ik op mijn werk een hoop credits en begrijpen ze mijn situatie maar het is een beetje vervelend
pi_61314726
quote:
Op maandag 1 september 2008 13:31 schreef MaJo het volgende:
Succes vandaag!

Gister gebeld en ik krijg me oude medicatie terug.
  dinsdag 2 september 2008 @ 13:49:19 #244
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61319754
Klinkt goed Helgi, per wanneer? .
KuikenGuppy
  Moderator dinsdag 2 september 2008 @ 14:33:48 #245
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_61320802
Bedankt voor jullie lieve berichtjes ik heb me gister opgesloten en vandaag gaat het weer een stuk beter. Ben nu onderweg naar college en ik vind het best spannend maar ik heb er ook zin in alleen tegen het werken zie ik wel op, maar dat is volgende week pas. Ik heb volgende week trouwens ook een afspraak met de psychiater, vind het heel eng Er wordt dan gekeken of mijn medicatie aangepast moet worden en of ik misschien bipolair ben... Iemand daar ervaring mee?
pi_61323642
Heb jij wel eens manische periodes dan? Van wat ik ervan weet van iemand in mijn omgeving is dat het maar zwaar is, die afwisseling van hevige ups en downs.
  dinsdag 2 september 2008 @ 17:27:07 #247
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61325055
Een psychiater is niet eng . Ik vond het zelf juist heel prettig bij de psychiater, fijner dan bij de psycholoog in elk geval. Ze (ik had een vrouwelijke psychiater) had een hele medische insteek en stelde hele directe, concrete vragen, om tot een diagnose te komen. De gesprekken met haar waren heel zakelijk, net alsof je met een willekeurige andere arts zit te praten . Alleen gaat het in dit geval over 'hoofdzaken', echt, je merkt geen verschil tussen een gesprek met een psychiater of een gesprek met een orthopeed, wanneer je je enkel hebt gebroken .

Voor een bipolaire stoornis moet je inderdaad ook manische episodes hebben. De 'gewone' AD kunnen dit soort episodes verhevigen, dus als je bipolair bent, zul je andere medicijnen moeten gebruiken. Heel goed dus om dat even uit te laten sluiten!

Niks engs dus .
Naar welke psych ga je? Davids toevallig?
KuikenGuppy
pi_61326037
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 13:49 schreef Burdie het volgende:
Klinkt goed Helgi, per wanneer? .
Per vandaag. Ik werd gelijk heel moe haha ik heb een kwartier daarna gelijk geslapen.
  dinsdag 2 september 2008 @ 18:30:51 #249
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61326335
Hihi, sja, medicijnen... ik heb vanmiddag ook een paar uur geslapen, soms moet het even .
KuikenGuppy
  Moderator dinsdag 2 september 2008 @ 19:27:21 #250
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_61327892
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 16:28 schreef DeepChord het volgende:
Heb jij wel eens manische periodes dan? Van wat ik ervan weet van iemand in mijn omgeving is dat het maar zwaar is, die afwisseling van hevige ups en downs.
Ik weet niet goed of je het een manie kunt noemen. Ik heb wel dat als het goed gaat ik veel te veel dingen gelijk doe. Afgelopen jaar 4 baantjes bijvoorbeeld. Nu ga ik 2 studies naast elkaar doen. Maar of je dit een manie kunt noemen? Ik hou er gewoon van om veel om handen te hebben maar ik merk wel dat het me opbreekt en dan kom ik in een downperiode. Maar goed, ik zal het allemaal wel zien
  Moderator dinsdag 2 september 2008 @ 19:35:14 #251
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_61328131
Bedankt voor de geruststellende woorden Burdie ik weet ook wel dat het iets normaals is maar het klinkt zo heftig. Ik merk ook dat mensen in mijn omgeving er meer van schrikken dan van het woord psycholoog. Ik heb ook een vrouw de haanCollege ging goed trouwens. Lichte paniekaanval maar heb me zelf afgeleid en dat werkte heb echt zin in de studie
pi_61328216
Bij manische periodes moet ik een beetje aan een persoon als dromenvanger denken namelijk, die midden in de nacht hobbies gaat onderhouden waarvan een normaal mens zoiets zou hebben van "ga slapen mafkees!".

Er zijn toch wel meer mensen die twee studies doen? Om zoveel mogelijk potentieël uit je kunnen te halen? Ik zou van twee studies ook moe worden, dus of dat in jouw geval zo gek is?

Maar ja, als er niets aan de hand is dan ga je dat wel horen.
  dinsdag 2 september 2008 @ 20:11:53 #253
92409 Twinky
Little star.
pi_61329209
tof topic dit

een andere pschische klacht bij mij is het psychosomatisch gezeur. Ik heb verschrikkelijke (spannings)hoofdpijn, slaap heel slecht, nog weer extra last van iets met mijn spieren wat ook nooit uitgevonden is wat het wil, en veel buikpijn, misselijk, overgeven en diarree. O, en schimmelinfecties down under, alles ontsteekt (piercings, ingegroeide haartjes, ...)

Komt er op neer dat ik me echt heel ziek voel maar elke dag tóch naar therapie moet
  dinsdag 2 september 2008 @ 23:05:33 #254
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61334732
Ow Twinky, dat klinkt naar . Wat zeggen ze daarover bij je therapie?

(Nu je het zegt, ik heb hetzelfde gehad, maar heb dat nooit zo aan mijn psychische klachten gekoppeld)
KuikenGuppy
pi_61504263
Onlangs gesprekje gehad met sociaal psychiatrische/psychologische hulpverlener na mijn geestelijke inzinking even eerder en het feit dat ik weer met anti-depressiva begonnen ben.

De beste man was verbonden aan het GGZ (Riagg), eigenlijk wist ik dat helemaal niet ondanks dat het voorspelbaar is dat je met die partij te maken krijgt, ik heb er niet zo'n goede ervaringen mee gehad in mijn verleden eigenlijk.
Hij heeft vragen van een "intake-vragenlijst" aan mij voorgelegd en daar heb ik zo goed mogelijk antwoord op geprobeerd te geven. Ook heb ik zelf nog wat dingen opgegeven waarvan ik dacht dat het handig was als hij ervan wist. Vraagt hij opeens droogjes "Wat zou jij willen dat het RIAGG voor jou doet?". Vind het wel moeilijk hoor om daar antwoord op te geven aangezien het voor jezelf al niet helemaal duidelijk is wat je mankeert, en dan moet je jezelf ook nog bezig gaan houden met de verschillende soorten "dienstverlening" die het RIAGG biedt en waarvan je niet zeker weet of het op jouw situatie betrekking heeft. Ook twijfel ik een beetje of ik alles wel verteld heb zodat hij een goed beeld gekregen heeft. Maar ja, niets is zeker in het leven. . Nou hoor ik over twee weken wat zij "van mij vinden" nadat hij ruggespraak heeft gehad met collega's van diverse disciplines. Ik ben benieuwd.

Maar verder gaat het lekker met de seroxat
  dinsdag 9 september 2008 @ 19:04:55 #256
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61505866
Fijn spul he? .

Ik vraag me wel af of meer mensen hier last hebben van vermoeidheid door seroxat. Nu slik ik wel een extreem hoge dosis (60mg/dag), maar kan soms ineens heel erg moe zijn. Ik doe tegenwoordig ook regelmatig een middagdutje .
KuikenGuppy
  dinsdag 9 september 2008 @ 19:07:41 #257
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61505945
somnolence is inderdaad wel een van de meest voorkomende bijwerkingen van ADs
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_61506035
60 mg/dag

Ik functioneer nu op het minimale, geef me 60 mg seroxat en ik draai door. Sowieso geen AD maar een alternatief middel tegen depressie.

Artsen zeggen overigens dat het bij mij beter is om het via therapie te doen en door actief te blijven inplaats van medicijnen. En zelfs therapie is niet nodig, een zinvolle dagbesteding dat voldoende moet zijn hier.
Genieten is toegestaan!!!
  dinsdag 9 september 2008 @ 19:29:27 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61506542
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:10 schreef Topspin het volgende:
een zinvolle dagbesteding dat voldoende moet zijn hier.
Check, daar ontbreekt het mij ook aan, momenteel. Ik weet dat ik me een stuk beter voel als ik een baan heb, maar het lukt me niet om er een te vinden . Ik solliciteer me suf (en vind het ook wel een beetje eng om te werken met die vermoeidheid, dus het houdt zichzelf een beetje in stand).
KuikenGuppy
  dinsdag 9 september 2008 @ 19:30:55 #260
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61506578
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:07 schreef Re het volgende:
somnolence is inderdaad wel een van de meest voorkomende bijwerkingen van ADs
Ook zo extreem? Het overvalt me soms ook gewoon, dan ben ik iets aan het doen (of we zijn onderweg) en ineens word ik zo moe dat ik er naar van word .
KuikenGuppy
pi_61506610
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Check, daar ontbreekt het mij ook aan, momenteel. Ik weet dat ik me een stuk beter voel als ik een baan heb, maar het lukt me niet om er een te vinden . Ik solliciteer me suf (en vind het ook wel een beetje eng om te werken met die vermoeidheid, dus het houdt zichzelf een beetje in stand).
Ik begrijp het zeker

De dag invullen zodat je niet met jezelf opgescheept zit is niet makkelijk, en zelf al heb je een baan van 40 uur per week dan nog kun je met jezelf opgescheept zitten zo nu en dan.

Ik heb dus zoals eerder geschreven lamical tegen depressie. Seroxat werd ik knettergek van.

Vermoeidheid begrijp ik ook wel, moet mezelf ook het bed uitschoppen en mezelf ertoe dwingen om actief te blijven. Maar het resultaat bij iets ondernemen doet dan zo'n goed dat ik het vaker wil doen dus dat is dan de grootste impuls.

Ik mis overigens wel de tijden dat ik het bed uitsprong toen ik seroxat innam. Toen was het iedere dag plukken van de dag maar zonder slaap ga je al snel uitbranden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Topspin op 09-09-2008 19:42:00 ]
pi_61507824
Hier ben ik weer. Zoals jullie vast wel weten heb ik afgelopen zomer een maandje lang de Hyperiplant (st janskruid) geslikt. Na 4 weken slikken had ik nog steeds geen positief effect, dus besloot ik na een maand, en ¤15 weg uiteindelijk maar te stoppen. Wat ik hieruit dus wil concluderen is dat een Antidepressiva (op homeipatische basis) niet altijd helpt tegen je depressie, of zelfs helemaal niet werkt.
Op naar de volgende oplossing!

P.s Iemand trouwens ook ervaring met antidepressiva die slecht of helemaal niet werkt?
  dinsdag 9 september 2008 @ 20:35:36 #263
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61508555
Yep, ik heb dezelfde ervaring met St.Janskruid .
KuikenGuppy
  dinsdag 9 september 2008 @ 20:41:04 #264
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61508735
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 20:12 schreef F04 het volgende:
Hier ben ik weer. Zoals jullie vast wel weten heb ik afgelopen zomer een maandje lang de Hyperiplant (st janskruid) geslikt. Na 4 weken slikken had ik nog steeds geen positief effect, dus besloot ik na een maand, en ¤15 weg uiteindelijk maar te stoppen. Wat ik hieruit dus wil concluderen is dat een Antidepressiva (op homeipatische basis) niet altijd helpt tegen je depressie, of zelfs helemaal niet werkt.
Op naar de volgende oplossing!

P.s Iemand trouwens ook ervaring met antidepressiva die slecht of helemaal niet werkt?
30% heeft te maken met een zogenaamde treatment resistant depression... dus niet te behandelen met medicijnen
  dinsdag 9 september 2008 @ 20:42:42 #265
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61508775
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 19:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ook zo extreem? Het overvalt me soms ook gewoon, dan ben ik iets aan het doen (of we zijn onderweg) en ineens word ik zo moe dat ik er naar van word .
ja dat kan soms extreem zijn helaas...
  dinsdag 9 september 2008 @ 21:21:50 #266
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61509897
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 20:42 schreef Re het volgende:

[..]

ja dat kan soms extreem zijn helaas...
Je leert er wel mee leven, maar leuk is anders.
Mijn vriend is gelukkig heel begripvol en zorgzaam op dat soort momenten !
KuikenGuppy
pi_61511259
Nou, even een update...

Ik was begonnen met Paroxetine, maar ik vond dat het maar weinig deed. Het werd rustiger in mn hoofd, maar vanaf het moment dat ik het slikte heb ik ook overspannen thuis gezeten. Ik kreeg dus tijd om even bij te komen.
Uiteindelijk ben ik ermee gestopt in overleg met de HA. Moest afbouwen en dat deed ik. Had alleen wel afkick verschijnselen, zoals elektrische schokken door m'n hele lichaam, duizelig, stemmingswisselingen, snel geirriteerd...
Maargoed, daarna heb ik me echt een aantal weken helemaal top gevoeld. Ik ga nu ook naar een psychotherapeut die heel erg goed is. Ik snap hem en hij snapt mij, heel fijn.
Jammer genoeg voel ik me sinds een paar dagen weer minder.
Hoe gemeen is dat dan?? Als je je goed voelt heb je echt zoiets van, nou ik kan me niet voorstellen dat ik weer in een dip kom! en dan zit je in een dip en kun je je niet voorstellen dat je je ooit nog goed gaat voelen... *zucht* wat een gedoe.

Maar we blijven positief. Ik weet dat alles goed komt en al die waanideeen zijn maar waanideeen. Ik ben enkel de waarnemer, en het brein gooit af en toe opties op om naar te kijken. Maar dat wil niet zeggen dat ik ben wat ik denk

Dus..
Tralalalaaa
pi_61534111
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 22:13 schreef Take_A_Picture het volgende:
Hoe gemeen is dat dan?? Als je je goed voelt heb je echt zoiets van, nou ik kan me niet voorstellen dat ik weer in een dip kom! en dan zit je in een dip en kun je je niet voorstellen dat je je ooit nog goed gaat voelen... *zucht* wat een gedoe.

Dat is ook een beetje inherent aan het feit dat je geen anti-depressiva meer gebruikt. Dan komen je gevoelens veel meer in "full-effect" naar je toe, en dan zal het gerust lijken dat het nooit meer goedkomt als je in een dip(je) aanbeland bent. Een kwestie van een flink aantal gesprekken met een hulpverlener, problemen aanpakken, vertrouwen in jezelf hebben en vooral veel geduld hebben.

Ik heb persoonlijk wel respect voor mensen die het zonder AD af kunnen, gevoelens kunnen dan wel zo bedreigend zijn. Dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je twijfelt of het ooit nog goed komt als je tijdelijk in de put zit.

En zelfs als je aan de Seroxat zit zoals ik dan kunnen bepaalde gebeurtenissen je aangrijpen: als je te horen krijgt dat je contract bij je werkgever niet verlengd wordt en je naar een nieuwe baan kunt gaan uitkijken, zoals bij mij vandaag het geval is. .

Maar ja, we houden de moed erin, en dat moet iedereen doen in dit topique! .
pi_61536494
Jeetje dat is kut zeg, dat je contract niet verlengd wordt... sterkte met een nieuwe baan zoeken!

Ik heb heel veel mazzel met mijn werkgever. Die blijft me vertellen dat ik me geen zorgen moet maken om mijn baan, dat ik gewoon mag blijven (zit al sinds juni thuis, begin sindskort weer een beetje met werken).
Dan mag je toch wel in je handjes knijpen, sommige werkgevers zijn niet zo begripvol...
Tralalalaaa
  woensdag 10 september 2008 @ 22:22:23 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61537688
Wow, dat vind ik wel erg goed van je werkgever, TAP!
Lang leve de mensen die er wél mee om kunnen gaan .
KuikenGuppy
pi_61543020
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 20:41 schreef Re het volgende:

[..]

30% heeft te maken met een zogenaamde treatment resistant depression... dus niet te behandelen met medicijnen
en ik gok dat de percentages voor sint-janskruid-resistentie nog enkele tientallen hoger zijn, zeker als je het placebo-effect uitsluit. maargoed, ik ben misschien niet objectief genoeg gezien mn werk
wat trouwens interessant is om te weten voor veel mensen: als iemand in je familie goed reageert op bijvoorbeeld paroxetine, of sertraline, dan is de kans dat jij daar goed op reageert ook groter. en omgekeerd ook: therapieresitentie voor 1 middel is ook deels erfelijk.

@degene die gestopt was met paroxetine en nu n terugval heeft. hoe lang heb je het gebruikt? hoe ernstig waren je klachten? is een ander middel geen optie voor je? ik denk trouwens dat als je je een paar weken super hebt gevoeld znder medicatie, je het niet zo super hard nodig hebt. misschien ben jij wel beter af zonder. maar mocht je toch vastlopen, bedenk dan vast wat je zou willen en kunnen doen.
  donderdag 11 september 2008 @ 08:32:40 #272
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61543184
quote:
Op donderdag 11 september 2008 08:14 schreef knuppelhout het volgende:

[..]

en ik gok dat de percentages voor sint-janskruid-resistentie nog enkele tientallen hoger zijn, zeker als je het placebo-effect uitsluit. maargoed, ik ben misschien niet objectief genoeg gezien mn werk
wat trouwens interessant is om te weten voor veel mensen: als iemand in je familie goed reageert op bijvoorbeeld paroxetine, of sertraline, dan is de kans dat jij daar goed op reageert ook groter. en omgekeerd ook: therapieresitentie voor 1 middel is ook deels erfelijk.

@degene die gestopt was met paroxetine en nu n terugval heeft. hoe lang heb je het gebruikt? hoe ernstig waren je klachten? is een ander middel geen optie voor je? ik denk trouwens dat als je je een paar weken super hebt gevoeld znder medicatie, je het niet zo super hard nodig hebt. misschien ben jij wel beter af zonder. maar mocht je toch vastlopen, bedenk dan vast wat je zou willen en kunnen doen.
Het kan nog vreemder zelfs... als je een succesvolle therapie stopt omdat je een bepaalde bijwerking hebt en je veranderd van therapie die daarna niet aanslaat kan het zelfs zo zijn dat je eerste therapie vervolgens ook niet meer werkt.... vreemd spul die hersenen
pi_61544969
klopt. daarom ben ik altijd heeeeel voorzichtig met switch-wensen van patienten. je hebt er tussen zitten die echt elke week iets nieuws willen proberen. lastig om mee om te gaan.
  donderdag 11 september 2008 @ 10:38:30 #274
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61545211
quote:
Op donderdag 11 september 2008 08:32 schreef Re het volgende:

[..]

Het kan nog vreemder zelfs... als je een succesvolle therapie stopt omdat je een bepaalde bijwerking hebt en je veranderd van therapie die daarna niet aanslaat kan het zelfs zo zijn dat je eerste therapie vervolgens ook niet meer werkt.... vreemd spul die hersenen
Okee, dat is echt raar... je leert toch gewoon bepaalde vaardigheden in therapie?
KuikenGuppy
pi_61549833
ja, maar de chemische processen kun je niks bijbrengen. die gaan hun eigen gang!
  donderdag 11 september 2008 @ 14:14:56 #276
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61550060
quote:
Op donderdag 11 september 2008 10:38 schreef Burdie het volgende:

[..]

Okee, dat is echt raar... je leert toch gewoon bepaalde vaardigheden in therapie?
farmacotherapie had ik het ff over
  donderdag 11 september 2008 @ 14:26:08 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61550353
quote:
Op donderdag 11 september 2008 14:14 schreef Re het volgende:

[..]

farmacotherapie had ik het ff over
Ow .
KuikenGuppy
pi_61564258
quote:

Ik neem aan dat je mij bedoeld? Ik gebruik het ondertussen al sinds 2000, 8 jaar ofzo in totaal, en eigenlijk helpt het nog altijd goed en is er bij mij (nog) geen sprake geweest van het "poop-out" effect zoals dat in vaktermen genoemd wordt. Op wat vermoeidheid en geestelijke afgestomptheid na gaat het best okay.
Mijn klachten waren dusdanig ernstig dat ik zonder AD niet kon functioneren en redelijk destructief gedrag vertoonde en ook niet echt bijster sociaal was. Met AD gaat het allemaal een stuk beter, en valt er gewoon normaal te leven ondanks dat ik soms het gevoel heb dat ik niet helemaal "echt" ben omdat ik niet altijd in contact sta met mezelf en mijn gevoel niet altijd kan duiden.
Een ander middel een optie? Ik weet het eigenlijk niet, ik vraag me af of het niet gevaarlijk is om na zo'n tijd seroxat op iets anders over te stappen. Verder weet ik niet of het een verbetering voor me oplevert, terwijl de kans dat er iets misgaat aanwezig is. Ik vraag me af of wisselen van AD überhaupt tot voordelen kan leiden. Daarom lees ik hier graag mee, om te horen of er ervaringsdeskundigen zijn. .
pi_61564687
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:48 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je mij bedoeld? Ik gebruik het ondertussen al sinds 2000, 8 jaar ofzo in totaal, en eigenlijk helpt het nog altijd goed en is er bij mij (nog) geen sprake geweest van het "poop-out" effect zoals dat in vaktermen genoemd wordt. Op wat vermoeidheid en geestelijke afgestomptheid na gaat het best okay.
Mijn klachten waren dusdanig ernstig dat ik zonder AD niet kon functioneren en redelijk destructief gedrag vertoonde en ook niet echt bijster sociaal was. Met AD gaat het allemaal een stuk beter, en valt er gewoon normaal te leven ondanks dat ik soms het gevoel heb dat ik niet helemaal "echt" ben omdat ik niet altijd in contact sta met mezelf en mijn gevoel niet altijd kan duiden.
Een ander middel een optie? Ik weet het eigenlijk niet, ik vraag me af of het niet gevaarlijk is om na zo'n tijd seroxat op iets anders over te stappen. Verder weet ik niet of het een verbetering voor me oplevert, terwijl de kans dat er iets misgaat aanwezig is. Ik vraag me af of wisselen van AD überhaupt tot voordelen kan leiden. Daarom lees ik hier graag mee, om te horen of er ervaringsdeskundigen zijn. .
Seroxat is een sterk serotonerg middel; je zou eens kunnen kijken naar een middel met ook wat noradrenerge activiteit zoals venlafaxine of duloxetine.
Het gevoel wat je hebt kan ook te maken hebben met antidepressiva; sommige mensen voelen zich chroninsch wat losstaan van zichzelf of in een waas leven. Lastig fenomeen, omdat dit ook veroorzaakt kan worden door de depressie.
Ikzelf heb eens ge-experimenteerd met mirtazapine.. Woei, wat was ik een zombie na 1 pilletje...
pi_61566548
quote:
Op donderdag 11 september 2008 23:01 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Seroxat is een sterk serotonerg middel; je zou eens kunnen kijken naar een middel met ook wat noradrenerge activiteit zoals venlafaxine of duloxetine.
Het gevoel wat je hebt kan ook te maken hebben met antidepressiva; sommige mensen voelen zich chroninsch wat losstaan van zichzelf of in een waas leven. Lastig fenomeen, omdat dit ook veroorzaakt kan worden door de depressie.
Ikzelf heb eens ge-experimenteerd met mirtazapine.. Woei, wat was ik een zombie na 1 pilletje...
Ik heb een beetje geprobeerd te googelen wat nou het verschil was tussen serotonerg en noradrenerg. Natuurlijk heeft dat met serotonine en noradrenaline te maken, maar wat ik nou zo snel nergens kan lezen is in welke mate dat gevolgen heeft voor bijverschijnselen die men ervaart en in welke mate er verschillen zijn tussen die categorieën anti-depressiva voor wat betreft bijwerkingen en voordelen/nadelen ten opzichte van elkaar. Weet jij dat?

En zomaar geëxperimenteerd met a.d.? Helemaal nooit geen geestelijke klachten gehad? Is dat niet hardstikke gevaarlijk enzo? Waarom wou je dat eigenlijk?
Ik kan me uit ervaring de eerste keer nog wel herinneren, dan ben je inderdaad een zombie, echt extreem. .
pi_61569457
was je nu wel of niet gestopt met paroxetine? en welke dosering had je? in het algemeen is het zo dat je heel heel goed moet nadenken of het risico van een terugval het waard is voor het mogelijke positieve effect. zeker als iemand de situatie voor AD wel heel zwaar vond (of zelfdestructief was) is dat nogal een risico.

mirtazapine is ook antihistaminerg, oftewel werkt remmend op de histamine receptoren in je hersenen. oftewel: je wordt er suf van. een prettige bijwerkingn voor veel mensen want je slaapt er super op zonder dat afhankelijkheid opbouwt. toch is het in het algemeen neit aan te bevelen om wat rond te testen, je weet vooraf nooit hoe je reageert. mirtazapine is een relatief mild middel dus vandaar die keuze gok ik. ik heb t zelf nooit geprobeerd (zou eigenlijk wel eens kunnen, weet je wat je anderen aandoet )

wbt -erg: dat betekent dat het een receptor stimuleert. noradrenerg is stimulerend voor de noradrenalinereceptoren. en wat die doen kun je weer zelf opzoeken. succes!
  vrijdag 12 september 2008 @ 09:53:08 #282
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61570374
Koniekipke is Psychiater dus dan mag je experimenteren
pi_61571927
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 09:06 schreef knuppelhout het volgende:
was je nu wel of niet gestopt met paroxetine? en welke dosering had je? in het algemeen is het zo dat je heel heel goed moet nadenken of het risico van een terugval het waard is voor het mogelijke positieve effect. zeker als iemand de situatie voor AD wel heel zwaar vond (of zelfdestructief was) is dat nogal een risico.
Ik was wel gestopt ja. Ik had gewoon de standaard dosering, 20mg, 1 per dag. Een paar jaar terug is het meer geweest, maar dat is alweer even terug.
Ik heb het 31 dagen volgehouden zonder. Het ging best redelijk, ik heb het nog nooit eerder zolang volgehouden, meestal had ik dusdanig last van ontwenningsverschijnselen gecombineerd met echt de meest vreselijke woede gecombineerd huilbuien, dat viel dit keer redelijk mee. Uiteindelijk was het een grandioze paniekaanval en niet meer naar mijn werk durven de reden geweest om de conclusie te trekken dat het niet meer kon zonder.

Ach, ik kan het proberen van een ander middel allicht eens overleggen met een professioneel iemand, wellicht dat ik in de toekomst nog wel de mogelijkheid krijg om met een psychiater het een en ander te bespreken.
  vrijdag 12 september 2008 @ 11:29:25 #284
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61572624
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 09:53 schreef Re het volgende:
Da's een beetje hetzelfde als zeggen: "Henk is buschauffeur, dus dan mag 'ie tegen een huis aanrijden".

Vind ik. .
KuikenGuppy
pi_61572868
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 09:53 schreef Re het volgende:
Mirtazapine wordt ook veel gegeven bij inslaapklachten, dus daarvoor gebruikte ik het. Ik hou niet zo van benzodiazepines.
  vrijdag 12 september 2008 @ 11:41:57 #286
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_61572893
Mirtazapine is toch een benzo .
KuikenGuppy
pi_61572953
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 11:41 schreef Burdie het volgende:
Mirtazapine is toch een benzo .
Neen, Remeron is een anti-depressivum met sederende werking.
pi_61598484
quote:

[..]

Bedoel je hier mij mee? Ik heb het maar vrij kort gebruikt. 3 maanden maar. Maar bij elke pil die ik innam voelde ik me een zwakkeling, alsof ik gefaald had. Plus dat het in verhouding waar ik het voor nodig had niet heel erg heeft gewerkt. Dus ik wilde alweer stoppen en heb dat gedaan onder begeleiding van de huisarts.
Mijn klachten waren paniekaanvallen en waangedachten die mij helemaal van de wereld schopten. Ik wist op een gegeven moment niet meer wat nou echte gedachten waren en wat nou waangedachten waren. Dus de huisarts schreef paroxetine voor.

De dokter vertelde me dat ik eigenlijk de AD moest slikken totdat ik me echt weer helemaal goed zou voelen en dan nog eens een half jaar. Dat zag ik echt niet zitten. Dan probeer ik het liever toch nog een keer helemaal zelf. Nouja, met behulp van de psychotherapeut dan, die echt heel goed is. Hij weet me te bereiken en mijn brein snapt de logica achter zijn verhaal.

Ik heb nog wat oxazepam en diazepam achter de hand, voor het geval dat ik een aanval heb. Maar ik zal niet bij de eerste de beste klacht meteen al gaan slikken hoor.

Overigens is die terugval van laatst gelukkig weer weggetrokken en ik voel me nu weer goed
Tralalalaaa
  maandag 15 september 2008 @ 21:38:28 #289
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_61658230
Jammer dat de AD dan niet echt werkte op het vlak van de paniekaanvallen. Mijn ervaring met lexapro is erg goed. Ik vind het steeds makkelijker om dingen te ondernemen en de frequentie van paniekaanvallen zijn bij mij heel erg omlaag gegaan. Nog niet helemaal beter, maar ik zie echt een stijgende lijn. Heb het eerst zonder proberen op te lossen, maar dat duurde te lang en ik zat toch wel een beetje vast. Maar dat ik eraan begonnen ben heb ik nog geen moment spijt van gehad.
pi_61663610
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:38 schreef TheVotary het volgende:
Jammer dat de AD dan niet echt werkte op het vlak van de paniekaanvallen. Mijn ervaring met lexapro is erg goed. Ik vind het steeds makkelijker om dingen te ondernemen en de frequentie van paniekaanvallen zijn bij mij heel erg omlaag gegaan. Nog niet helemaal beter, maar ik zie echt een stijgende lijn. Heb het eerst zonder proberen op te lossen, maar dat duurde te lang en ik zat toch wel een beetje vast. Maar dat ik eraan begonnen ben heb ik nog geen moment spijt van gehad.
Misschien dat het wel onrealistisch is om te verwachten dat paniekaanvallen zomaar ineens verdwijnen, zelfs met behulp van A.D.. Zelf heb ik ook wel eens paniekaanvallen gehad op mijn werk omdat ik de drukte en de dynamiek niet goed aankon en ik niet aan de bel durfde te trekken als ik iets niet wist of ergens hulp bij nodig had. Als er echt reden tot paniek is dan flip je volgens mij sowieso wel, met A.D. of niet. Op dat moment gebruikte ik al enige tijd A.D. en was de laatste aanval alweer jaren geleden bij wijze van spreken.

Bij jou is denk ik het voordeel dat de intensiteit van de aanvallen en de kwantiteit ervan langzamerhand zullen afnemen, en daardoor krijg je meer zelfvertrouwen en kun je eindelijk aan jezelf gaan werken.
  Moderator woensdag 17 september 2008 @ 10:49:40 #291
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_61697302
maar weer eens een update

vorige week gesprek gehad met de psychiater en daar kwam uit dat ik waarschijnlijk ADD heb. Er valt echt een last van mijn schouders, zoveel valt opeens op zijn plek. De drukte in mijn hoofd, slecht kunnen concentreren, altijd chaotisch, dingen uitstellen tot het laatste moment, tot laat doorgaan en extreem veel moeite met opstaan, het zijn allemaal symptomen die met ADD te maken hebben.

Zijn er hier meer mensen die hier last van hebben? Ik heb nu melatonine voorgeschreven gekregen om in een beter ritme te komen. Hopelijk helpt het
  woensdag 17 september 2008 @ 17:08:53 #292
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_61706568
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:49 schreef MaJo het volgende:

vorige week gesprek gehad met de psychiater en daar kwam uit dat ik waarschijnlijk ADD heb. Er valt echt een last van mijn schouders, zoveel valt opeens op zijn plek. De drukte in mijn hoofd, slecht kunnen concentreren, altijd chaotisch, dingen uitstellen tot het laatste moment, tot laat doorgaan en extreem veel moeite met opstaan, het zijn allemaal symptomen die met ADD te maken hebben.

Zijn er hier meer mensen die hier last van hebben? Ik heb nu melatonine voorgeschreven gekregen om in een beter ritme te komen. Hopelijk helpt het
Al die dingen die jij noemt heb ik in ieder geval wel (heeft voor de rest bij mij geen naam vind dat ook niet zo belangrijk dat label, ADHD/ADD is de nieuwste hype dus modieus ben je in ieder geval wel ). Melatonine heeft bij mij in ieder geval echt helemaal niks gedaan qua slaapritme. Maand geprobeerd en ik vond het zonde van mijn geld. De psychiater wilde wel zwaardere slaapmiddelen voorschrijven, maar dit heb ik geweigerd.

Alhoewel nieuw, geloof dat autisme eerder hiervoor in aanmerking komt.

[ Bericht 4% gewijzigd door TheVotary op 17-09-2008 17:21:05 ]
pi_61747837
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:49 schreef MaJo het volgende:

De dingen die je noemt komen mij wel bekend voor, al heb ik geen ADD-labeltje (wel een paar andere)
Melatonine helpt mij wel goed om een ritme te houden, het zorgt ervoor dat ik moe word 's avonds en beter doorslaap 's nachts. Ik heb ook een tijdje temazepam gebruikt, maar dan voelde ik me de dag erna altijd suf, dat heb ik met melatonine totaal niet. Voor mij is het bijna een wondermiddel, na jaren een vreselijk ritme is het nu al een paar maanden best wel 'normaal'
Ik hoop dat het voor jou net zo goed werkt! Hoeveel mg heb je gekregen?
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 september 2008 @ 22:08:00 #294
862 Arcee
Look closer
pi_61811107
quote:
Zembla - Aflevering: De Piekerpil

In ons land slikken bijna één miljoen
mensen antidepressiva.De laatste jaren
is uit meerdere onderzoeken gebleken
dat veel mensen met een lichte of
matige depressie de pillen helemaal
niet nodig hebben.

Artsen weten dit wel,maar schreven het
afgelopen jaar toch meer dan zes
miljoen recepten uit.Ze hebben vaak
geen tijd voor een goed gesprek met de
patiënt,terwijl dat volgens deskundigen
voor depressieve mensen de oplossing
zou kunnen zijn.
Nu op Nederland 2.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_61813640
Wat een schokkende aflevering van Zembla, ik overweeg nu serieus om te stoppen met Seroxat
Ik slik het pas 3 dagen maar ben me echt kapot geschrokken net, alleen al die bijwerkingen na 2 weken!

Ik schrok het meest van de uitspraak van die onderzoeker die zei dat 4 op de 5 mensen die antidepressiva slikken ze helemaal niet nodig hebben...
  zondag 21 september 2008 @ 23:57:34 #296
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61814798
er zijn inderdaad wat meta analyses gedaan door alle klinische gecontroleerde studies, positief en negatief op 1 hoop te gooien en daar is uit gebleken dat er bij lichte en milde depressie weinig voordeel uit te halen valt. Dit wil niet zeggen dat het in de praktijk niet werkt, want dat hebben ze niet onderzocht.

Waar ik het wel mee eens ben is dat het nu gewoon veels te vaak wordt voorgeschreven
pi_61815170
Ja, dat geloof ik ook. Ik denk dat ik ook zo iemand ben die het 'onnodig' heeft geslikt. En ofschoon ik de hemel dank dat er antidepressiva bestaan (want voordat ze in zwang kwamen was het voor sommige mensen echt een hel) denk ik wel dat ze nu veel teveel worden voorgeschreven. Ik had het moeilijk met mijn thuissituatie, dat betekent niet dat je chronisch depressief bent en medicatie nodig hebt. Ik vermoed dat dat voor veel mensen geldt. Het is voor jezelf natuurlijk ook wel makkelijk om de verantwoordelijkheid buiten jezelf te leggen en jezelf te vertellen dat het 'gewoon in de familie zit/aan een stofje in je hersenen ligt'.
  maandag 22 september 2008 @ 07:40:54 #298
92409 Twinky
Little star.
pi_61817084
nu ik bijna drie maanden gestopt ben weet ik ineens weer hoe je libido spelt men wat heb ik weer zin in seks
pi_61820214
3 maanden al? Goed bezig! .
pi_61829159
Heb weer een paar dagen met spanningen in het hoofd rondgelopen, dan is het een constante stroming van gedachten die me het gevoel geven dat ik onder constante druk sta in het hoofd waardoor ik amper rust kan ervaren en ervaar ik dan even rust dan duurt dat maar heel even. Die spanningen lijken dan ook geen echte reden te hebben en zijn zo aanwezig zonder echte achtergrond. Het zijn dus ook geen zorgen zozeer die ik me maak, maar eerder een of andere spanning waarbij ik ook heel erg in mijn hoofd lijk te leven met al die spanningen en gedachten, een constante stroming van gedachten is het ook.

Net even besloten om rivotril in te nemen omdat ik geen zin had om de hele dag te moeten vechten om overeind te blijven. Na 1 minuten merkte ik al een wereld van verschil en nu dus echt het gevoel dat de dag tenminste een beetje okey is te noemen in deze rustgevende staat. Die spanningen kunnen dus vaak mijn hele dag verzieken en ook zelfs tot depressieve gedachten leiden.

Wat nu mijn vraag is over rivotril als rustgever die niet iedere dag hoeft ingenomen te worden maar indien nodig. Stel ik neem nu 1 week rivotril in, is het dan zo dat die rust die aanwezig is geweest door kan zetten zonder inname van rivotril of is rivotril slechts een tijdelijke oplossing van het probleem. Sowieso hoe het zit met andere rustgevers, kan het ervoor zorgen dat het rustgevende gevoel doorzet of is het slechts een tijdelijke verdoving en keert de onrust na stoppen of niet meer innemen altijd weer terug?

Wilde overigens 3 biertjes pakken maar denk dat het averechts werkt want bier word ik ook onrustig van, dan maar liever even 1 MG rivotril want dat is ook minder schadelijk dan steeds maar een biertje pakken om rustig te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')