abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:04:10 #181
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_59147679
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 09:04 schreef Montagui het volgende:

[..]

Niet relevant, appels en peren verhaaltje...etc

Het gaat om een rookvrije werkplek, niet een 'hoop troep' vrije werkplek.
Niks fruit. Het gaat om een gezonde werkplek, dus alle argumenten voor een rook-vrije werkplek gaan ook op voor andere zaken als uitlaatgassen e.d.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:08:23 #182
pi_59147799
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:29 schreef mgerben het volgende:

Ik ben er geen voorstander van dat alles wordt dichtgeregeld, maar ik heb geen behoefte aan een maatschappij waar degene met de grootste mond, de grootste spierballen of het meeste geld altijd zijn zin krijgt.
.
Behalve als je daardoor een rook verbod kan organiseren?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_59147861
quote:
Op zondag 1 juni 2008 15:09 schreef Farenji het volgende:
Diep in hun hart wil elke roker stoppen. Maar omdat stoppen zo moeilijk is maken ze zichzelf wijs dat ze willen roken en er niet vanaf willen.

Ik ben nu een maand of 2-3 gestopt (weet het niet eens precies meer) en ben er nog niet eens helemaal vanaf - van tijd tot tijd snak ik nog naar een peuk. De reden waarom ik ben gestopt (piepende longen, kortademigheid) maakt dat ik het volhoud. Ik voel zoveel positieve effecten van niet meer roken... Bijna alle rokers waar ik mee spreek, zeggen "wat goed joh dat je gestopt bent" en "eigenlijk zou ik ook best wel willen stoppen ". Maar ze doen het meestal niet.

Roken is zoals zoveel verslavingen een zelfverkozen gevangenis. Maar zolang je jezelf wijs weet te maken dat je het naar je zin in die gevangenis hebt, gaat stoppen ook niet lukken.

Ik stond op een gegeven moment op mijn werk, buiten, in de regen, krampachtig aan mijn peuk te hijsen, ik zag mijn (niet rokende) collega's kijken van: "waarom staat die gek toch buiten in de regen?" en ik voelde de rook zwaar op mijn longen slaan. Dat was voor mij de druppel, opeens had ik het gehad, ik walgde ervan, zag hoe ontzettend afhankelijk ik van die dingen was, en sindsdien heb ik niet meer gerookt.

Betekent niet dat ik nu een anti-roker ben geworden: iedereen moet lekker doorpaffen als ie dat wil, ik heb er geen last van. Ik sta ook nog rustig in het cafe tussen de rokers, geen moeite mee. Stoppen is fucking moeilijk en voor mij was het ook zeker niet de eerste stoppoging. Wel kijk ik er nu anders tegenaan: roken zie ik niet als "gezellig" en zeker niet "stoer" maar ik zie het zoals het is: eigenlijk een hele rare gewoonte die je alleen maar hebt omdat je ervan afhankelijk bent.
Volkomen mee eens.
Elke roker houdt zichzelf voor de gek.

pi_59147982
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Niks fruit. Het gaat om een gezonde werkplek, dus alle argumenten voor een rook-vrije werkplek gaan ook op voor andere zaken als uitlaatgassen e.d.
Behalve dan dat jij dat wilt presenteren als: Als je de één geen werkplek zonder uitlaatgassen kan bieden, mag je voor de ander geen rookvrije werkplek maken.
quote:
Behalve als je daardoor een rook verbod kan organiseren?
Volgens mij heb je totaal niet gelezen wat er stond.

De rest van de post, waar de argumenten in stonden waar je om vroeg, heb je ook niet op gereageerd, dus je bent bij deze officiëel uitge***d.

[ Bericht 5% gewijzigd door mgerben op 05-06-2008 16:22:57 ]
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:58:58 #185
3542 Gia
User under construction
pi_59149204
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 13:01 schreef Chewie het volgende:
Nog steeds begrijp ik niet dat verreweg de grootste consumentengroep zo kan janken om rookvrije gelegenheden terwijl ze die er zijn massaal links laten liggen.
Wat als er maar één café per stad is waar gerookt mag worden en jij als roker dus alleen de keus hebt om naar dat café te gaan, hoewel de muziek niet jouw smaak is, de ambiance wat minder, de toiletten goor, ga jij daar dan wel naartoe?

Niet rokers moeten gewoon uit kunnen gaan waar ze willen en niet alleen in één enkele niet-rokerskroeg.

Rokers kunnen ook uitgaan waar ze willen, ze moeten alleen even buiten gaan roken of gewoon niet roken.
't Is niet zo dat je als roker niet anders kunt dan roken. Je mag als roker ook gewoon overal binnen, alleen neit met een brandende sigaret in je mond.

Veel niet-rokers hebben die keuze nu niet. Heb je astma, hartklachten of andere hinder van rook, pech, blijf je maar lekker thuis, is het motto van de roker. Of je zoekt die ene kroeg in jouw provincie op die het lef heeft het roken te verbieden. Ongezellig, je kent er niemand? Wederom pech, je moet niet zeuren, er is een niet-rokenkroeg.
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:59:59 #186
3542 Gia
User under construction
pi_59149230
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Begin een campagne, zou ik zeggen.

Hier gaat het om te beginnen over roken in de horeca.
  donderdag 5 juni 2008 @ 17:08:45 #187
pi_59149443
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 16:16 schreef mgerben het volgende:

[..]

Behalve dan dat jij dat wilt presenteren als: Als je de één geen werkplek zonder uitlaatgassen kan bieden, mag je voor de ander geen rookvrije werkplek maken.
Precies, want anders ben je hypocriet bezig: Iedereen moet gezond werken (behalve mensen op de snelweg want dat is te moeilijk). Mensen kunnen zelf kiezen of ze er voor kiezen op de snelweg te werken en gif te ademen (maar dat geld niet voor de horeca want sommige mensen roken niet).
quote:
Volgens mij heb je totaal niet gelezen wat er stond.

De rest van de post, waar de argumenten in stonden waar je om vroeg, heb je ook niet op gereageerd, dus je bent bij deze officiëel uitge***d.
Maar ik rook niet.
  donderdag 5 juni 2008 @ 17:50:35 #188
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_59150336
Voordat ik me in dit wespennest stort van voor- en tegenargumenten heb ik eigenlijk wat vraagjes...

Waar komt dat zurige "mooi de rokers hebben verloren en wij hebben eindelijk gewonnen" gevoel bij de niet-rokers nou eigenlijk vandaan? Voor zover ik weet zijn er al best wat uitgaansgelegenheden die rookvrij zijn of daar een scheiding in hebben aangebracht, 013 bijvoorbeeld, roken op de gang, niet in de zaal (best grappig bij een metalconcert waar 80% ongeveer rookte...dat paste niet echt...) Bioscopen waar iedereen in de pauze buiten staat, restaurants die al lang voor dit verbod geheel rookvrij waren, eigenlijk alleen kroegen en clubs gaan echt veranderen, en nou kan ik het me van een kroeg wel indenken, da's klein en krap en vol rook vast best benauwd als je niet rookt, maar zo'n club waar 1500 man in past, 8 meter hoog, die rookt zal toch voornamelijk naar boven de afzuiging in verdwijnen lijkt me...

Waarom lopen niet-rokers zo ontzettend te pushen dat ze moeten stoppen, het is hun gezondheid, hun geld, en bovenal hun keuze om te roken, waarom dan toch zo hard daartegenin gaan?

En daarnaast geld dit verbod eigenlijk ook voor grote feesten als een Armin-Only of Sensation? dan kan dat nog wel eens een probleempje geven als mensen naar buiten willen om te roken omdat je meestal wel naar buiten maar daarna niet meer naar binnen mag, en dan kan je als niet roker wel juichen, maar met een Arena waar 10 van de 40.000 mensen binnen staan en de rest buiten wilde roken en niet meer naar binnen mag is het feest gevoel denk ik ook wel een beetje weg....

Last but not least, nu zijn de rokers goed voor ik dacht 2@3 miljard accijnzen per jaar, als iedereen nou zou stoppen met roken, dan heeft Woutertje Bos weer een nieuw financieringsgat, ik vind het wel zo fideel om dat dan te compenseren met een niet-roken taks ofzo, we moesten immers allemaal stoppen...

steekt nog een peuk op en leest weer verder...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  donderdag 5 juni 2008 @ 17:58:55 #189
3542 Gia
User under construction
pi_59150496
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:50 schreef YuckFou het volgende:

Waarom lopen niet-rokers zo ontzettend te pushen dat ze moeten stoppen, het is hun gezondheid, hun geld, en bovenal hun keuze om te roken, waarom dan toch zo hard daartegenin gaan?

Wie loopt er te pushen dat rokers moeten stoppen? Niemand toch!
Wie graag rookt moet vooral zijn gang gaan, het is inderdaad zijn geld, zijn gezondheid en zijn keuze.

Alleen mag het niet meer in de horeca, nadat het bij vrijwel elke andere werkgever al verboden is.
pi_59150581
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:50 schreef YuckFou het volgende:
Last but not least, nu zijn de rokers goed voor ik dacht 2@3 miljard accijnzen per jaar, als iedereen nou zou stoppen met roken, dan heeft Woutertje Bos weer een nieuw financieringsgat, ik vind het wel zo fideel om dat dan te compenseren met een niet-roken taks ofzo, we moesten immers allemaal stoppen...
Maar dat is geen reden om te blijven roken. Die accijnzen worden d.m.v. het verhogen van de drankprijs wel weer gecompenseerd.
  donderdag 5 juni 2008 @ 18:05:14 #191
pi_59150623
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Wie graag rookt moet vooral zijn gang gaan, het is inderdaad zijn geld, zijn gezondheid en zijn keuze.

Alleen mag het niet meer in de horeca, nadat het bij vrijwel elke andere werkgever al verboden is.
Prima, dan geven we de plek waar mensen gezellig met elkaar van een drankje en een peukje genieten gewoon een andere naam.
  donderdag 5 juni 2008 @ 18:08:20 #192
3542 Gia
User under construction
pi_59150697
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 18:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Prima, dan geven we de plek waar mensen gezellig met elkaar van een drankje en een peukje genieten gewoon een andere naam.
Dan nog mag het niet.

Een kroeg is als een openbare huiskamer. In steeds meer huiskamers mag niet meer gerookt worden. De regering besluit dat het ook in die openbare huiskamers niet meer mag.
  donderdag 5 juni 2008 @ 18:34:55 #193
pi_59151252
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 18:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan nog mag het niet.
Drugs zijn ook verboden
quote:
Een kroeg is als een openbare huiskamer. In steeds meer huiskamers mag niet meer gerookt worden. De regering besluit dat het ook in die openbare huiskamers niet meer mag.
Je bent jezelf belachelijk aan het maken. Een kroeg is een plek waar mensen elkaar ontmoeten en slap lullen onder het genot van verschillende soorten drugs. Men kan wel proberen bepaalde drugs te verbieden, maar dat werkt niet. Je jaagt hoogstens rokers de illegaliteit in. Straks zitten er mensen in de gevangenis omdat ze willen roken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 05-06-2008 20:12:42 ]
  donderdag 5 juni 2008 @ 18:34:57 #194
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_59151253
Ben veels te eigenwijs om te stoppen, en het is veels te lekker.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  donderdag 5 juni 2008 @ 19:56:24 #195
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_59153033
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:58 schreef Gia het volgende:

Lees de eerste replies van dit topic even door zou ik zeggen, mn de reacties van de TS
Maar dat t in de horeca niet meer mag zal mij verder boeien, ik vraag me alleen af hoe het op grote feesten zal gaan, in de kroeg zal je me toch niet tegenkomen en in restaurants vind ik het doodnormaal dat er niet gerookt word, en ja dan ga ik wel ff naar buiten, maakt me echt niks uit.
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 18:02 schreef aloa het volgende:
Maar dat is geen reden om te blijven roken. Die accijnzen worden d.m.v. het verhogen van de drankprijs wel weer gecompenseerd.
Ik heb verders geen redenen te stoppen met roken, ik hoest niet, sport veel en rook me te pletter
pi_59153290
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 19:56 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik heb verders geen redenen te stoppen met roken, ik hoest niet, sport veel en rook me te pletter
Je stopt er vanzelf een keer mee
Ik heb zelf ook jaren en jaren gerookt en zag ook geen reden om te stoppen.
Dat noemt men ook wel verslaafd zijn.
  donderdag 5 juni 2008 @ 21:13:06 #197
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_59154749
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 20:08 schreef aloa het volgende:
Je stopt er vanzelf een keer mee
Ik heb zelf ook jaren en jaren gerookt en zag ook geen reden om te stoppen.
Dat noemt men ook wel verslaafd zijn.
Ik stop vast wel een keer, maar wel als ik meen dat het daar de tijd voor is, dat kan over een paar weken zijn, dat kan ook zijn als ik m'n kist inga, daar kan ik nu niks zinnigs over zeggen, wat ik tot dat moment doe is stug doorroken, maar wel sociaal, ik rook niet als er niet rokers in de buurt zijn, tenzij ze na mijn vragen daar uitdrukkelijk geen bezwaar tegen hebben, ik rook niet in de buurt van kinderen, ik rook eigenlijk vooral thuis, in de auto en buiten en kan me best indenken dat mensen die het smerig vinden die walm niet in hun gezicht of kleding willen hebben.
Wat ik wel vervelend vind is dat er altijd word gedaan alsof iedere roker een asociale schoorsteen is die willens en wetens zo veel mogelijk rook de kant van niet rokers opblaast zodat die er vooral flink veel last van hebben, eigenlijk zijn de meeste rokers die ik ken behoorlijk sociaal ingesteld en houden ze allemaal meer rekening met rokers dan niet rokers met hen.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 07:16:48 #198
3542 Gia
User under construction
pi_59163000
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 21:13 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik stop vast wel een keer, maar wel als ik meen dat het daar de tijd voor is, dat kan over een paar weken zijn, dat kan ook zijn als ik m'n kist inga, daar kan ik nu niks zinnigs over zeggen, wat ik tot dat moment doe is stug doorroken, maar wel sociaal, ik rook niet als er niet rokers in de buurt zijn, tenzij ze na mijn vragen daar uitdrukkelijk geen bezwaar tegen hebben, ik rook niet in de buurt van kinderen, ik rook eigenlijk vooral thuis, in de auto en buiten en kan me best indenken dat mensen die het smerig vinden die walm niet in hun gezicht of kleding willen hebben.
Goed zo, zo moet het ook.
quote:
Wat ik wel vervelend vind is dat er altijd word gedaan alsof iedere roker een asociale schoorsteen is die willens en wetens zo veel mogelijk rook de kant van niet rokers opblaast zodat die er vooral flink veel last van hebben, eigenlijk zijn de meeste rokers die ik ken behoorlijk sociaal ingesteld en houden ze allemaal meer rekening met rokers dan niet rokers met hen.
Dat is dus niet zo. Zoals je in dit topic kunt lezen zijn er een heleboel asociale rokers die vinden dat niet-rokers maar thuis moeten blijven als ze niet tegen rook in de kroeg kunnen. Die vinden dat roken in de kroeg de normaalste zaak van de wereld is, die vinden dat een kroeg geen kroeg meer is als je er niet kan roken.

Ja, er zijn ook sociale rokers, maar de meesten denken alleen aan hun genot, en niet aan de niet rokers.

Enneh, hoe kunnen niet-rokers rekening houden met rokers? Wat verwacht je dan van hen?
  vrijdag 6 juni 2008 @ 12:55:28 #199
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59169690
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:54 schreef Sybesma het volgende:
Wie weet stop ik ooit.

Maar zeker NIET rond 1 juli.

De regering en de anti-rook clubjes gaan niet voor mij bepalen wat ik wel of niet moet doen. Donder op zeg. Dat bepaal ik zelf wel.
Sowieso moet je geen streefdatum nastreven.

Om diezelfde redenen vind ik Nieuwjaarswensen ook grote onzin, omdat je na een paar uurtjes je Oudejaarszonde weer meeneemt.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 13:56:31 #200
pi_59171318
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 07:16 schreef Gia het volgende:

Enneh, hoe kunnen niet-rokers rekening houden met rokers? Wat verwacht je dan van hen?
Dat ze naar een niet-rokers kroeg gaan en rokers de gelegenheid geven op hun manier uit te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')