Nee, je reageerde op mijn stelling over portretrecht en kwam met dom geblaat over boetes. Blijkbaar kan je niet begrijpend lezen of je verdraait het nu express naar een heel andere discussie namelijk die van het vernielen van eigendom. In beide gevallen zit je fout.quote:Op zondag 1 juni 2008 18:35 schreef SCH het volgende:
[..]Ik reageer gewoon op deze zaak die voor de rechter gaat komen en stel jou de vraag of Maassen dit gaat winnen. Ik weet het antwoord wel
Theo Maassen gooit camera journaliste kapotquote:Op zondag 1 juni 2008 19:59 schreef zquing het volgende:
[..]
er was haar verteld dat ze wel foto's mocht maken, hoe kan zij dan weten dat 't ongewenst is?
hasselblad wordt veel in een studio gebruikt ja.... maar dat wil niet zeggen dat er geen mafketels mee over straat lopen.. die zijn er genoeg...quote:Op zondag 1 juni 2008 18:40 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
die gebruik je alleen in een studio
volgens mij verkopen die geen eens digitale achterwanden, maar dat weet ik niet heel zeker
Misschien was de fotografe verteld door de organisatie dat ze een uitzonderingspositie had? En was de organisatie dat vergeten door te geven aan Theo Maassen?quote:Op zondag 1 juni 2008 19:37 schreef IQM het volgende:
[..]
http://www.endandit.nl/en(...)o-maassen#comment-11
[..]
Aldus iemand die bij dat festival aanwezig was.
quote:Op zondag 1 juni 2008 19:37 schreef IQM het volgende:
[..]
http://www.endandit.nl/en(...)o-maassen#comment-11
[..]
Aldus iemand die bij dat festival aanwezig was.
http://www.spitsnieuws.nl(...)en_werkt_voor_s.htmlquote:Toestemming
Volgens Bart Brouwers, hoofdredacteur van Sp!ts, had Njiokiktjien alle accreditaties om te mogen fotograferen. "Ze had zowel algemene perskaarten als specifieke toestemming ter plekke", aldus Brouwers. "De wijze waarop Theo Maassen daarop reageerde is buitenproportioneel, provocerend en onacceptabel. Hij heeft haar niet alleen grote financiële schade berokkend, maar met zijn actie tevens rechtstreeks de persvrijheid aangevallen. Een man met zijn ervaring zou beter moeten weten."
Nou nou nou.quote:[...] Hij heeft haar niet alleen grote financiële schade berokkend, maar met zijn actie tevens rechtstreeks de persvrijheid aangevallen. Een man met zijn ervaring zou beter moeten weten."
Pfff, dat kan ik dus niet uitstaan. Het zijn van die figuren die denken dat ze overal maar mogen fotograferen, en dan misschien bij heel hoge uitzondering ergens niet. Onzin, het is gewoon in hun belang als dat zou mogen. Het is als een marktkoopman die zich beklaagt dat hij zijn kraam niet overal mag plaatsen waar hij denkt geld te kunnen verdienen, en dan begint over het vrij verkeer van personen en goederen.quote:aldus Brouwers. "De wijze waarop Theo Maassen daarop reageerde is buitenproportioneel, provocerend en onacceptabel. Hij heeft haar niet alleen grote financiële schade berokkend, maar met zijn actie tevens rechtstreeks de persvrijheid aangevallen.
Zal allemaal wel, journalisten hebben het iha inderdaad nogal hoog in het bolletje.quote:Op zondag 1 juni 2008 20:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Pfff, dat kan ik dus niet uitstaan. Het zijn van die figuren die denken dat ze overal maar mogen fotograferen, en dan misschien bij heel hoge uitzondering ergens niet. Onzin, het is gewoon in hun belang als dat zou mogen. Het is als een marktkoopman die zich beklaagt dat hij zijn kraam niet overal mag plaatsen waar hij denkt geld te kunnen verdienen, en dan begint over het vrij verkeer van personen en goederen.
De pers moet zich gewoon eens realiseren dat ze niet alles mogen en dat ze niet altijd en overal op iedereen kunnen parasiteren om centjes te verdienen. Dan zorg je dus maar dat je toestemming hebt vóór je foto's begint te maken.
Kun je lezen? Ze had toestemming. Verander je voorbeeld maar snel in een marktkoopman met alle vergunningen, waarvan zijn kraam ineens aan bonken wordt getrapt, kee?quote:Op zondag 1 juni 2008 20:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Pfff, dat kan ik dus niet uitstaan. Het zijn van die figuren die denken dat ze overal maar mogen fotograferen, en dan misschien bij heel hoge uitzondering ergens niet. Onzin, het is gewoon in hun belang als dat zou mogen. Het is als een marktkoopman die zich beklaagt dat hij zijn kraam niet overal mag plaatsen waar hij denkt geld te kunnen verdienen, en dan begint over het vrij verkeer van personen en goederen.
De pers moet zich gewoon eens realiseren dat ze niet alles mogen en dat ze niet altijd en overal op iedereen kunnen parasiteren om centjes te verdienen. Dan zorg je dus maar dat je toestemming hebt vóór je foto's begint te maken.
quote:Op zondag 1 juni 2008 20:11 schreef RonaldRegen het volgende:
Als ik Maassen was zou ik héél snel contact opnemen met die fotografe, heel diep door het stof gaan, en alle schade x10 vergoeden.
Daarom dus eigenlijk best wel. Er is immers verder niemand die journalisten eens de les kan lezen. Alles en iedereen kan de les gelezen worden door de pers, maar de pers is altijd lovend over de pers en vindt dat de pers alles mag. Een nogal hoog "Wij van WC-eend adviseren WC-eend gehalte. Zo'n man durft ook gewoon te zeggen dat het een aanval is op de persvrijheid, omdat er niemand is om hem daarvoor de grond in te schrijven, ook al is het belachelijk genoeg.quote:Op zondag 1 juni 2008 20:27 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Zal allemaal wel, journalisten hebben het iha inderdaad nogal hoog in het bolletje.
Maar dit was gewoon geen toffe actie van Maassen, hoe je het ook wendt of keert.
Bullcrap, je mag altijd foto's maken. Publiceren is een ander verhaal. Foto's maken is niet verboden. (Tenzij dat in de voorwaarden whatsoever staat, maar het is niet aan haar daar achteraan te gaan, aangezien het in beginsel gewoon is toegestaan.)quote:Op zondag 1 juni 2008 19:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Allicht. Maar dat neemt niet weg dat zij naar de zaal van Theo Maassen toe gaat om daar als enige foto's te nemen van Theo Maassen. Zij moet zich er maar van verzekeren dat het mag. Dat het haar niet medegedeeld is excuseert haar op zich niet.
foto's maken op de openbare weg is altijd toegestaan IMHOquote:Op zondag 1 juni 2008 20:38 schreef Toeps het volgende:
[..]
Bullcrap, je mag altijd foto's maken. Publiceren is een ander verhaal. Foto's maken is niet verboden. (Tenzij dat in de voorwaarden whatsoever staat, maar het is niet aan haar daar achteraan te gaan, aangezien het in beginsel gewoon is toegestaan.)
Ik wel ja.quote:Op zondag 1 juni 2008 20:30 schreef Toeps het volgende:
Kun je lezen?
Niet dus he. Ze dacht dat ze toestemming had, misschien begrijpelijk, feitelijk had ze die niet. Dat het in de eerste plaats haar verantwoordelijkheid is om daarvoor te zorgen, ontging haar kennelijk. En jou ook, aangezien je wat makkelijker roept dat iemand moet lezen dan dat je er zelf blijk van geeft te kunnen lezen.quote:Ze had toestemming.
Nee, de marktkoopman heeft de vergunning aan de winkel om de hoek gevraagd in plaats van aan de gemeente. Snap je het nu?quote:Verander je voorbeeld maar snel in een marktkoopman met alle vergunningen, waarvan zijn kraam ineens aan bonken wordt getrapt, kee?
Je hebt geen idee waar je het over hebt he?quote:Bullcrap, je mag altijd foto's maken. Publiceren is een ander verhaal. Foto's maken is niet verboden. (Tenzij dat in de voorwaarden whatsoever staat, maar het is niet aan haar daar achteraan te gaan, aangezien het in beginsel gewoon is toegestaan.)
Ze had nota bene toestemming!quote:Op zondag 1 juni 2008 20:40 schreef Rnej het volgende:
[..]
foto's maken op de openbare weg is altijd toegestaan IMHO
zodra je in een ruimte bent die van iemand anders is, moet je aan de voorwaarden voldoen die daar gelden... lijkt me logisch....
anders ga ik volgende keer ook maar zelf een biertje tappen in de melkweg denk k ...
Ja boe-hoe, moet ze ook nog even een kamer van koophandel uittreksel opvragen om te controleren of die persoon wel beslissingsbevoegd is? Damn, ik zie dat je de pers sowieso veracht, maar voor iets wat in beginsel TOEGESTAAN is,vraag jij wel een heeeeele grote onderzoeksplicht.quote:Op zondag 1 juni 2008 20:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik wel ja.
[..]
Niet dus he. Ze dacht dat ze toestemming had, misschien begrijpelijk, feitelijk had ze die niet. Dat het in de eerste plaats haar verantwoordelijkheid is om daarvoor te zorgen, ontging haar kennelijk. En jou ook, aangezien je wat makkelijker roept dat iemand moet lezen dan dat je er zelf blijk van geeft te kunnen lezen.
[..]
Nee, de marktkoopman heeft de vergunning aan de winkel om de hoek gevraagd in plaats van aan de gemeente. Snap je het nu?
Mwah. Ik ben groot fan van Maassen, maar ik vind dit geen geslaagde 'grap'.quote:Op zondag 1 juni 2008 20:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]nou dat vind ik wel heel honds. het past beter bij hem dat hij de schade betaalt, eventueel een sorry zegt en dan in het volgende programma opneemt, omdat het gewoon best geestig was.
de voorstelling daarna heeft hij het er wel kort over gehad, hoorde ik net.
Allemaal waar. Maar doe dat dan buiten de voorstelling, met de één of andere riooljournalist.quote:Op zondag 1 juni 2008 20:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daarom dus eigenlijk best wel. Er is immers verder niemand die journalisten eens de les kan lezen. Alles en iedereen kan de les gelezen worden door de pers, maar de pers is altijd lovend over de pers en vindt dat de pers alles mag. Een nogal hoog "Wij van WC-eend adviseren WC-eend gehalte. Zo'n man durft ook gewoon te zeggen dat het een aanval is op de persvrijheid, omdat er niemand is om hem daarvoor de grond in te schrijven, ook al is het belachelijk genoeg.
Als cabaretiers het al niet mogen (op hun manier), wie moet het dan doen? Andere figuren die de aandacht van het publiek hebben moeten veel te bang zijn voor de pers.
Ze had toestemming.quote:Op zondag 1 juni 2008 20:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik veracht het idee dat de pers alles maar mag omdat de pers daarin de pers moet beoordelen, kennelijk slagen ze er in hun belang aan het publiek te verkopen. Ik zeg dat het in de eerste plaats aan de fotograaf is om te zorgen dat de toestemming er daadwerkelijk is, zoals je al had kunnen lezen. Die kun je niet vooronderstellen. Je zit immers in andermans show, het verstoort en de enige die er baat bij heeft ben jezelf. Dus zo logisch is het helemaal niet dat die toestemming er is. Als dan verder niemand fotografeert zul je je toch kunnen afvragen of dat wel de bedoeling is, en van een vakvrouw die naar Theo Maassen toegaat zou ik het niet eens heel gek vinden als je je op de hoogte stelt van wat Theo Maassen van foto's onder zijn optreden vindt.quote:Op zondag 1 juni 2008 20:44 schreef Toeps het volgende:
Damn, ik zie dat je de pers sowieso veracht, maar voor iets wat in beginsel TOEGESTAAN is,vraag jij wel een heeeeele grote onderzoeksplicht.
Dat is dus het geval schijnt, ze had een pas gekregen van de organisatie waarmee ze expliciet overal foto's mocht maken.quote:Op zondag 1 juni 2008 20:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus als haar nou heel uitdrukkelijk op het hart is gedrukt door een figuur die het weten kon dat het wel mocht, is dat eventueel een goed excuus.
Ze had toestemming van de organisatie van 't festival, ze hoeft niet iedereen te gaan vragen of ze daar wel/geen foto's van maken mogenquote:Op zondag 1 juni 2008 20:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik veracht het idee dat de pers alles maar mag omdat de pers daarin de pers moet beoordelen, kennelijk slagen ze er in hun belang aan het publiek te verkopen. Ik zeg dat het in de eerste plaats aan de fotograaf is om te zorgen dat de toestemming er daadwerkelijk is, zoals je al had kunnen lezen. Die kun je niet vooronderstellen. Je zit immers in andermans show, het verstoort en de enige die er baat bij heeft ben jezelf. Dus zo logisch is het helemaal niet dat die toestemming er is. Als dan verder niemand fotografeert zul je je toch kunnen afvragen of dat wel de bedoeling is, en van een vakvrouw die naar Theo Maassen toegaat zou ik het niet eens heel gek vinden als je je op de hoogte stelt van wat Theo Maassen van foto's onder zijn optreden vindt.
Dus als haar nou heel uitdrukkelijk op het hart is gedrukt door een figuur die het weten kon dat het wel mocht, is dat eventueel een goed excuus.
Toch ben jíj echt degene die beter moet lezen:quote:Op zondag 1 juni 2008 20:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Niet dus he. Ze dacht dat ze toestemming had, misschien begrijpelijk, feitelijk had ze die niet. Dat het in de eerste plaats haar verantwoordelijkheid is om daarvoor te zorgen, ontging haar kennelijk. En jou ook, aangezien je wat makkelijker roept dat iemand moet lezen dan dat je er zelf blijk van geeft te kunnen lezen.
Feitelijk had ze die toestemming dus wél.quote:Het festival heeft ook toestemming verleend aan fotografe Ilvy Njiokiktjien om plaatjes te schieten. Dat heeft het festival zondag laten weten.
Nee, jij.quote:Op zondag 1 juni 2008 21:12 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Toch ben jíj echt degene die beter moet lezen:
Nee, ze had niet de toestemming die ze nodig had. Om Theo Maassen te mogen fotograferen moet je toestemming van Theo Maassen hebben of van iemand die namens Theo Maassen kan spreken. In principe is dat haar probleem.quote:Feitelijk had ze die toestemming dus wél.
Die toestemming had ze dus. De organisatie van het festival maakt dat soort afspraken met de diverse artiesten. Ze mocht er redelijkerwijs van uitgaan dat de organisatie dat met Maassen zo had afgesproken.quote:Op zondag 1 juni 2008 21:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, ze had niet de toestemming die ze nodig had. Om Theo Maassen te mogen fotograferen moet je toestemming van Theo Maassen hebben of van iemand die namens Theo Maassen kan spreken. In principe is dat haar probleem.
Inderdaad, en volgens mij gaat het altijd zo op evenementen.quote:Op zondag 1 juni 2008 21:34 schreef k_man het volgende:
De organisatie van het festival maakt dat soort afspraken met de diverse artiesten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |