quote:
Op zondag 1 juni 2008 20:07 schreef k_man het volgende:[..]
Lijkt me nauwelijks relevant. Hoe gaat dat bij zo'n evenement, zeker als je pers bent? Je loopt zo'n zaal in, schiet je plaatjes en gaat verder naar de volgende zaal. Ze is daar niet om die voorstelling van begin tot eind te zien, ze is daar om foto's van het evenement te maken.
Even een reactie van iemand die er bij was, ik dus
- de, naar wat nu blijkt, journaliste, zat gewoon midden in de zaal. (hoewel, midden, op rij 5 ongeveer). Ze zat daar al vanaf het begin van de voorstelling. Ik zat namelijk 2 rijen achter haar en heb haar dus de hele tijd zien fotograferen. Ze zat er dus net als iedereen vanaf het begin. Ze droeg ook niet zichtbaar een perskaart ofzo.
- JJ vd Wal heeft inderdaad heel duidelijk gezegd dat er niet gefotografeerd mocht worden.
- Het voorval gebeurde rond een uur of negen, dus niet nadat TBS al begonnen was ofzo, wat iemand hier zegt. Niet dat het belangrijk is, maar toch
- Blijkbaar was er een gevalletje miscommunicatie en had zij toestemming om foto's te maken. Dan blijft het vreemd dat ze gewoon daar midden in de zaal zit. En dat ze zonder protest haar camera heeft afgegeven.
- Ongeveer 5 minuten nadat hij de camera had gegooid (waar hij overigens zelf ook een beetje van schrok leek wel stonden er 2 mensen uit dezelfde rij als de journaliste op. Deze gingen in discussie met Maassen, maar ik heb niet gehoord dat hij zei : voor jullie 10 anderen" . Ook heb ik niet gemerkt dat er meer mensen wegliepen, maar misschien wel van achter in de zaal, dat kon ik niet zien.
- neemt niet weg dat het een klotestreek van Theo is, je moet met je poten van andermans spullen afblijven. Hij had het met grappen moeten oplossen. Ik schrok ook echt van zijn reactie naar de weglopers en de manier waarop hij in discussie ging, zoveel agressie had ik niet achter hem gezocht.
- overigens was de show voor dit gebeuren heel grappig!