abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59043037
Toen ik hoorde dat hij die film TBS zou doen dacht ik al, wedden dat die zich helemaal gaat vereenzelvigen met zijn typetje.. Echt zo'n labiele-mannen-kwaliteit is dat. Junks hebben het ook.

[ Bericht 5% gewijzigd door Manono op 01-06-2008 03:15:49 ]
Jusqu'ici tout va bien...
pi_59043042
quote:
Op zondag 1 juni 2008 02:56 schreef F_N het volgende:
Ik mocht die Maassen al voor geen meter en nu al helemaal niet meer. Sommige bn'ers denken dat ze alles kunnen maken onder het mom van 'humor'. Gelukkig lijkt dat nu afgestraft te worden
Als je echt denkt dat hij dit deed om de mensen te laten lachen, dan begrijp je hem echt absoluut niet en doe je hem zwaar tekort. Zijn conferences bestaan uit messcherpe en eigenlijk bloedserieuze maatschappijkritiek, gebracht op een manier die heel erg grappig is. De humor is slechts een stijlmiddel, absoluut niet het doel. Mensen laten lachen is zeker niet zijn primaire drijfveer.
  zondag 1 juni 2008 @ 03:15:02 #53
181657 LordNemephis
computer says no
pi_59043069
Meneer Maassen staat niet boven de wet. Of hij de gasten vroeg dat ding al dan niet kapot te gooien doet niet ter zake; het blijft zijn verantwoordelijkheid.

Hopelijk krijgt ie er nog een mooie boete bij van de rechter, naast een schadevergoeding.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  zondag 1 juni 2008 @ 03:16:53 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_59043081
Als het een toestel van 15K is, dan is het dus geen klein digidingetje.... kon ze er dus ook niet onopvallend mee binnenkomen, vraag ik me toch af of ze daar (gezien haar "jong talent" prijs) niet met toestemming aan het fotograferen was.

In dat geval heeft het weinig meer met humor te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_59043085
Theo de gekstuh!
pi_59043089
quote:
Op zondag 1 juni 2008 03:08 schreef Farenji het volgende:
Zijn conferences bestaan uit messcherpe en eigenlijk bloedserieuze maatschappijkritiek
Logisch, want die maatschappij, dat is hij.
pi_59043139
quote:
Op zondag 1 juni 2008 03:18 schreef Manono het volgende:

[..]

Logisch, want die maatschappij, dat is hij.
Het is niet voor iedereen weggelegd. Je moet er een bepaalde intelligentie voor hebben om het te begrijpen. Heb je die niet dan zie je alleen de oppervlakkige grollen maar mis je de diepere betekenis.
pi_59043184
quote:
Op zondag 1 juni 2008 03:26 schreef Farenji het volgende:

Het is niet voor iedereen weggelegd. Je moet er een bepaalde intelligentie voor hebben om het te begrijpen. Heb je die niet dan zie je alleen de oppervlakkige grollen maar mis je de diepere betekenis.

Tuurlijk.
pi_59043201
Snap de mensen in de zaal niet, klappen en dan boos weglopen, hypocriete mensen
pi_59043213
quote:
Op zondag 1 juni 2008 03:43 schreef Niek. het volgende:
Ze verwachtten vast dat hij het intelligent zou oplossen.
  zondag 1 juni 2008 @ 03:49:15 #61
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_59043228
quote:
Op zondag 1 juni 2008 02:12 schreef Dutch_Nelson het volgende:
[ afbeelding ]
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_59043232
quote:
Op zondag 1 juni 2008 03:46 schreef Manono het volgende:

[..]

Ze verwachtten vast dat hij het intelligent zou oplossen.
Bij hem moet je juist niet verwachten dat hij hem, als iedereen klapt en dus in principe wil dat hij hem sloopt, netjes terug gaat geven, zo is hij nou eenmaal niet.
  Redactie Frontpage zondag 1 juni 2008 @ 03:52:06 #63
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_59043240
quote:
Op zondag 1 juni 2008 02:35 schreef Farenji het volgende:

gaf het publiek toch de keus?
Wat een bullshit keus. Hij is degene die optreedt en een keuze maakt.
pi_59043249
quote:
Op zondag 1 juni 2008 03:50 schreef Niek. het volgende:

Bij hem moet je juist niet verwachten dat hij hem, als iedereen klapt en dus in principe wil dat hij hem sloopt, netjes terug gaat geven, zo is hij nou eenmaal niet.

Nou wij klappen dus wel, om te kijken of hij zo stom is als de maatschappij.
pi_59043253
quote:
Op zondag 1 juni 2008 03:37 schreef Manono het volgende:

[..]

Tuurlijk.
Het is niet leuk om te horen, dat begrijp ik best, maar het is nou eenmaal zo. Als iedereen zijn conferences zou begrijpen zou hij ze niet hoeven maken.
pi_59043288
quote:
Op zondag 1 juni 2008 03:54 schreef Manono het volgende:

[..]

Nou wij klappen dus wel, om te kijken of hij zo stom is als de maatschappij.
Maar de vraag is dan, jij klapt, hij sloopt hem, wie is er dan zo stom? Hij omdat hij hem sloopt, of jij omdat jij aangeeft dat hij hem van jou gerust mag slopen? Of zijn beide partijen redelijk onzinnig bezig?
pi_59043324
quote:
Op zondag 1 juni 2008 03:52 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Wat een bullshit keus. Hij is degene die optreedt en een keuze maakt.
Ja dat heb ik al uitgelegd. Het was de "vergelding" voor de onterechte aanname dat Maassen alleen een lollige grappenmaker is "die toch niet meent wat hij zegt maar er alleen is om ons te amuseren". Ik kan alleen maar aannemen dat hij zich (terecht!) niet voor dat karretje wilde laten spannen en op deze geniale manier de bal keihard terug heeft gekaatst, En alle burgermensjes, die waarschijnlijk zelf om het hardst mee hadden geklapt, er maar schande van spreken. Prachtig!! Maar eigenlijk tegelijkertijd ook heel triest.
  zondag 1 juni 2008 @ 04:09:51 #68
181657 LordNemephis
computer says no
pi_59043329
quote:
Het is niet leuk om te horen, dat begrijp ik best, maar het is nou eenmaal zo. Als iedereen zijn conferences zou begrijpen zou hij ze niet hoeven maken.
Och verheven god van de intelligentie, leg ons alsjeblieft de boodschap achter Theo Maassen uit

Hij is gewoon een cabaretier en als hij het publiek iets vraagt tijdens zijn show zijn de keuzes die hij daarop maakt volkomen zijn eigen verantwoordelijkheid, ook als hij te ver gaat. En dat heeft hij dus gedaan door dat fototoestel kapot te gooien. Voor de rest zal het allemaal wel, de rechter zal wel oordelen wat wijsheid is. Ach, en Fok heeft er weer een topic bij :d
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  zondag 1 juni 2008 @ 04:10:26 #69
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59043332
I sitll love you, Theo
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  Redactie Frontpage zondag 1 juni 2008 @ 04:12:22 #70
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_59043342
quote:
Op zondag 1 juni 2008 04:09 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja dat heb ik al uitgelegd. Het was de "vergelding" voor de onterechte aanname dat Maassen alleen een lollige grappenmaker is "die toch niet meent wat hij zegt maar er alleen is om ons te amuseren". Ik kan alleen maar aannemen dat hij zich (terecht!) niet voor dat karretje wilde laten spannen en op deze geniale manier de bal keihard terug heeft gekaatst, En alle burgermensjes, die waarschijnlijk zelf om het hardst mee hadden geklapt, er maar schande van spreken. Prachtig!! Maar eigenlijk tegelijkertijd ook heel triest.
Hij doet mee aan Comedy Festival wat hij zelf niet eens heeft georganiseerd en waar meer grappenmakers aan meeddoen, logisch dat er dan foto's worden gemaakt.
pi_59043347
quote:
Op zondag 1 juni 2008 04:09 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Och verheven god van de intelligentie, leg ons alsjeblieft de boodschap achter Theo Maassen uit
Als je echt anderen moet vragen om het uit te leggen dan zal je het toch nooit begrijpen. Vergeefse moeite dus.
pi_59043352
In hoeverre was het eigenlijk toegestaan om te fotograferen?
  zondag 1 juni 2008 @ 04:15:43 #73
181657 LordNemephis
computer says no
pi_59043363
quote:
Op zondag 1 juni 2008 04:12 schreef Farenji het volgende:

[..]

Als je echt anderen moet vragen om het uit te leggen dan zal je het toch nooit begrijpen. Vergeefse moeite dus.
No shit sherlock
pi_59043368
Die mensen die weg liepen trouwens. Dit soort akkefietjes zijn juist een waardevolle toevoeging voor de avond.
  Redactie Frontpage zondag 1 juni 2008 @ 04:26:46 #75
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_59043413
quote:
Op zondag 1 juni 2008 04:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
In hoeverre was het eigenlijk toegestaan om te fotograferen?
Dan nog, dan had de bewaking haar moeten verwijderen op zn hoogst
pi_59043420
quote:
Op zondag 1 juni 2008 04:26 schreef SunChaser het volgende:
Dan nog, dan had de bewaking haar moeten verwijderen op zn hoogst
Gewoon om de feiten op een rijtje te krijgen.
pi_59043424
quote:
Op zondag 1 juni 2008 04:02 schreef Niek. het volgende:

[..]

Maar de vraag is dan, jij klapt, hij sloopt hem, wie is er dan zo stom? Hij omdat hij hem sloopt, of jij omdat jij aangeeft dat hij hem van jou gerust mag slopen? Of zijn beide partijen redelijk onzinnig bezig?
Dude...

Fap jij op Theo ofzo
/\oo/\
pi_59043452
Mensen die deze daad verdedigen als zijnde niet de schuld van Maassen zelf. Hou toch op, hij flikkert de camera op de vloer dus hij moet de schade betalen. Neemt natuurlijk niet weg dat het een leuke, controversiële, actie is. Ik hou daar wel van dus ik kan het wel waarderen. Ik ga er vanuit dat Maassen netjes een nieuwe camera vergoed. Zo'n enorm bedrag is dat nou ook weer niet.
  Redactie Frontpage zondag 1 juni 2008 @ 04:43:58 #79
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_59043480
15.000 euro, + de emotionele waarde
pi_59043495
quote:
Op zondag 1 juni 2008 04:43 schreef SunChaser het volgende:
15.000 euro, + de emotionele waarde
Een camera van 15000 euro, ik geloof er niks van. Dat is een interpretatie van een journalist die nog nooit een camera vast heeft gehouden. Ik kan mij overigens ook niks voorstellen bij de emotionele waarde van een massa-geproduceerde camera. Het is geen Stradivarius ofzo.

Juridisch gezien zal het mij overigens niks verbazen, mocht het toch een zeldzame/bijzondere camera zijn, als Maassen dat redelijkerwijs hoefde te vermoeden dat het een bijzondere camera was, hij niet de volledige schade hoeft te betalen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Bolkesteijn op 01-06-2008 04:54:38 ]
pi_59043562
quote:
Op zondag 1 juni 2008 04:02 schreef Niek. het volgende:

Ach, vind jij het om een point te maken echt nodig om iemands camera stuk te gooien? Vind ik niet zo heel scherp, eerlijkgezegd. En zelfs meer irritant dan shocking.

De boodschap achter TM ontgaat mij niet, maar filosofisch slopen van andermans spullen doek nie aan. Niet alles wat hij doet hem verheft boven zijn eigen verantwoordelijkheid. Hij had er ook een geniale twist aan kunnen geven maar zijn conference was waarschijnlijk te slap en zijn testosteron te hoog.

Wou je rauw doen, meneer Maassen, winkelen van de straat? Grijp volggende keer een portier bij zijn strot en bewijs dat omstanders laf zijn. En doe het voortaan lekker zonder mooie foto's in de Uitkrant ja. Dikke brallerige FAIL voor jou.
pi_59043564
quote:
Op zondag 1 juni 2008 04:28 schreef Elketraz het volgende:

[..]

Dude...

Fap jij op Theo ofzo
Ik fap op jou, dat wist je toch?

Trouwste user 2022 zondag 1 juni 2008 @ 07:45:46 #83
7889 tong80
Spleenheup
pi_59043665
Altijd lachen met Theo Maassen. De grappenmaker trad gisteravond op tijdens het Comedy Festival alwaar hij een peperdure camera stukgooide van een professionele fotografe. Ze maakte foto's tijdens een optreden van Maassen en dat vond mijnheer niet zo leuk.

Hij sommeerde de regie dan ook om de zaallichten aan te doen en beval haar het podium op te komen. Hij pakte vervolgens het toestel af en gaf het publiek de keus: "Wanneer iedereen hard applaudisseert, gooi ik hem kapot, wanneer het stil blijft, krijgt mevrouw het terug". Uiteraard volgde applaus waarna het toestel op de vloer werd stukgegooid. Fotografe huilen, publiek joelen waarop Maassen zei: als het je niet bevalt donder je maar op, wat tientallen mensen dus deden. Waarop Maassen schreeuwde: "Donder maar gewoon op, voor jullie tien anderen."

Fotografe Ilvy Njiokiktjien heeft inmiddels aangifte gedaan van vernieling en Maassen is verhoord door de politie. Leuk detail: Njiokiktjien werd begin dit jaar door de jury van de Zilveren Camera uitgeroepen tot talent van het jaar waarmee ze een camera won ter waarde van 15.000 euro. Precies, de camera die nu in duizend stukken ligt.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_59043708
Arrogante kwal die kerel
Gelukkig voor hem zat ik niet in de zaal.. als hij zo graag actie had gewild had ik maar al te graag die arrogante bek bewerkt,

Niets meer dan hij zou verdiend hebben.
pi_59043711
quote:
Op zondag 1 juni 2008 04:48 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Een camera van 15000 euro, ik geloof er niks van. Dat is een interpretatie van een journalist die nog nooit een camera vast heeft gehouden. Ik kan mij overigens ook niks voorstellen bij de emotionele waarde van een massa-geproduceerde camera. Het is geen Stradivarius ofzo.

Juridisch gezien zal het mij overigens niks verbazen, mocht het toch een zeldzame/bijzondere camera zijn, als Maassen dat redelijkerwijs hoefde te vermoeden dat het een bijzondere camera was, hij niet de volledige schade hoeft te betalen.
Er was er maar 1 van.
Het is zo'n unieke speciaal gemaakt voor een uitreiking.
Overigens.. redelijkerwijs mag je verwachten dat iemand sowieso een camera niet zomaar stukgooit dus die verdediging gaat niet op.
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 juni 2008 @ 09:07:15 #86
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_59043840
Domme actie
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Redactie Frontpage zondag 1 juni 2008 @ 10:47:53 #87
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_59044406
quote:
Op zondag 1 juni 2008 04:48 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Een camera van 15000 euro, ik geloof er niks van.
Ze werkte voor Dagblad Spits, een beetje professionele camera met bijbehorende lenzen komen snel op 15.000 euro.
pi_59044620
quote:
Op zondag 1 juni 2008 03:08 schreef Farenji het volgende:
Als je echt denkt dat hij dit deed om de mensen te laten lachen, dan begrijp je hem echt absoluut niet en doe je hem zwaar tekort. Zijn conferences bestaan uit messcherpe en eigenlijk bloedserieuze maatschappijkritiek, gebracht op een manier die heel erg grappig is. De humor is slechts een stijlmiddel, absoluut niet het doel. Mensen laten lachen is zeker niet zijn primaire drijfveer.
Mag zo zijn, maar het gaat om de aanleiding. Meisje maakt foto tijdens optreden. Mag niet. Maar ja, er mag zoveel niet, en hoe serieus neemt deze Theo Maassen zichzelf eigenlijk, als hij die 'overtreding' bestraft met het vernielen van de camera? Elke cabaretier kickt op ongehoorzaam publiek: mobieltjes, fluistergesprekken, fotoflitsen... heerlijk, kunnen ze lekker improviseren en de zaal aan hun kant krijgen. Het zal voor hem geen verrassing zijn geweest dat de zaal begon te joelen en hem opjutte het toestel te ruïneren. Dat is de afspraak - laten we zeggen: de stilzwijgende afspraak tussen cabaretier en publiek, een soort theaterwet.
Dus ja, maatschappijkritiek... diepere lagen...
  Redactie Frontpage zondag 1 juni 2008 @ 11:11:56 #89
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_59044675
quote:
Op zondag 1 juni 2008 11:08 schreef Nadine26 het volgende:

Het zal voor hem geen verrassing zijn geweest dat de zaal begon te joelen en hem opjutte het toestel te ruïneren.
Precies, dit soort publiekspolls zijn voorspelbaar. Bij een poll over Moet Volkert van der G de doodstraf zegt de meerderheid ja.
pi_59045960
quote:
Op zondag 1 juni 2008 11:08 schreef Nadine26 het volgende:
Mag zo zijn, maar het gaat om de aanleiding. Meisje maakt foto tijdens optreden. Mag niet.
Mag wel als je een door de organisatie toegelaten persfotograaf bent, zoals in dit geval.

De organisatie had alleen vergeten haar te melden dat Maassen niet wilde dat er tijdens zijn optreden gefotografeerd werd.
  zondag 1 juni 2008 @ 12:47:26 #91
158452 IQM
I am the one
pi_59046167
Miscommunicatie.
Theo geeft aan organisatie door: "Geen foto's!"
Organisatie vergeet dit door te geven aan betreffende fotografe.

Publiek.
Massaal lopen schreeuwen dat het ding kapot moet.
Als Theo dan de daad bij het woord voegt, is het opeens niet goed.

Ik vind niet echt dat Theo blaam treft. Hij ging er -logischerwijs- vanuit dat zijn verzoek ('Geen foto's!") ingewilligd was en dat dus iedere fotograaf daarvan op de hoogte was. Als dan zo'n 24-jarig Sp!ts-fotograafje dan lekker in je gezicht staat te flitsen, kan ik het maar al te goed begrijpen dat je dan bent afgeleid en pissig wordt op de afleider.
Hij heeft haar ook eerst nog netjes naar voren gevraagd. Zij wilde dat niet. Tsja, waarom zou je die confrontatie uit de weg gaan? Jij verstoort zijn optreden, dan mag je je ook wel even verantwoorden.
En wat Theo doet, vind ik niet zo raar als entertainer/cabaretier/kunstmaker. Hij doet zijn ding. Dat had je kunnen weten.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
  FOK!Fotograaf zondag 1 juni 2008 @ 13:01:29 #92
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_59046448
Even een paar nuances plaatsen:

Zij won de Canon prijs tijdens de zilveren camera uitreiking. De prijs was een prof. camera uitrusting twv 15.000 euro. Dat is dus camera + lenzen
quote:
Op zondag 1 juni 2008 12:47 schreef IQM het volgende:
Miscommunicatie.
Theo geeft aan organisatie door: "Geen foto's!"
Organisatie vergeet dit door te geven aan betreffende fotografe.

Publiek.
Massaal lopen schreeuwen dat het ding kapot moet.
Als Theo dan de daad bij het woord voegt, is het opeens niet goed.

Ik vind niet echt dat Theo blaam treft. Hij ging er -logischerwijs- vanuit dat zijn verzoek ('Geen foto's!") ingewilligd was en dat dus iedere fotograaf daarvan op de hoogte was. Als dan zo'n 24-jarig Sp!ts-fotograafje dan lekker in je gezicht staat te flitsen, kan ik het maar al te goed begrijpen dat je dan bent afgeleid en pissig wordt op de afleider.
Hij heeft haar ook eerst nog netjes naar voren gevraagd. Zij wilde dat niet. Tsja, waarom zou je die confrontatie uit de weg gaan? Jij verstoort zijn optreden, dan mag je je ook wel even verantwoorden.
En wat Theo doet, vind ik niet zo raar als entertainer/cabaretier/kunstmaker. Hij doet zijn ding. Dat had je kunnen weten.
Als persfotograaf neem jij contact op met de organisatie. Als die toestemming geven heb je als persfotograaf niets te maken met wat er ook op het toneel gezegd wordt.

Organisatie zit zwaar fout. Theo zit ook zwaar fout, want die had die camera nooit mogen slopen.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_59046458
Hoezo wilde ze dat niet? Ze kwam uit zichzelf naar voren, zich (uiteraard) van geen kwaad bewust.
  zondag 1 juni 2008 @ 13:15:55 #94
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_59046696
quote:

Ik vind niet echt dat Theo blaam treft. Hij ging er -logischerwijs- vanuit dat zijn verzoek ('Geen foto's!")
Ach gossie toch, de omhooggevallen grappenmaker krijgt zijn zin niet en laat de hele wereld ziet wat voor autistische debiel het is. Nou, volgende keer als iemand iets doet wat ik niet leuk vind verniel ik ook zn zooi.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_59046739
Maxima zou zeggen: "Hij is een beetje dom"
  zondag 1 juni 2008 @ 13:28:41 #96
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_59046938
Wat een lul.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  zondag 1 juni 2008 @ 13:44:25 #97
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_59047216
quote:
!!!

Hij maakt andermans eigendom kapot. Dat is op geen enkele kunstzinnige manier goed te praten, dat is gewoon crimineel gedrag. Kunstenaar of niet.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  zondag 1 juni 2008 @ 14:00:52 #98
158452 IQM
I am the one
pi_59047525
quote:
Op zondag 1 juni 2008 13:44 schreef BVO het volgende:

[..]

!!!

Hij maakt andermans eigendom kapot. Dat is op geen enkele kunstzinnige manier goed te praten, dat is gewoon crimineel gedrag. Kunstenaar of niet.
Ik zeg nergens dat hij niet strafbaar bezig is. Ik zeg alleen dat ik het geen rare reactie van Theo vind. Zoiets kun je verwachten bij hem.

Net als met het Streaker/Paul de Leeuw-verhaal. Toen vertelde de (rijdende) rechter ook: "Zoiets had je vantevoren kunnen zien aankomen bij zo'n publiek figuur die bekendstaat om dat soort fratsen."
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
  zondag 1 juni 2008 @ 14:11:37 #99
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_59047746
quote:
Op zondag 1 juni 2008 03:43 schreef Niek. het volgende:
Wie zegt jou dat de mensen die wegliepen óók geklapt hebben? Want 'de zaal' is natuurlijk niet maar één persoon.
Stop the world, I want to get out.
pi_59047900
ik kots op dat soort mensen bah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')