Die was diezelfde avond.quote:Op zondag 1 juni 2008 18:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Reclame voor een film die al maanden niet meer draait? Jaja.
Misschien kwam ze wel later de zaal in, het is een festival met korte optredens en veel verschillende optredensquote:Op zondag 1 juni 2008 19:13 schreef IQM het volgende:
Sorry, maar dat is echt onzin! 1 minuut voordat Maassen opkwam, werd hij aangekondigd door JJ vd Wal, die nadrukkelijk zei dat het niet mocht!
Ja, klopt. Dat had natuurlijk ook gekund.quote:Op zondag 1 juni 2008 23:57 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Misschien kwam ze wel later de zaal in, het is een festival met korte optredens en veel verschillende optredens
quote:Op maandag 2 juni 2008 00:54 schreef Aoristus het volgende:
wat is dit voor flikkertopic? Er was al een : Theo Maassen gooit camera journaliste kapot
Mijn stiefvader werkt in een TBS-kliniek. Ik zat een keer naar een voorstelling van Theo Maassen te kijken, mijn stiefvader keek even mee en sprak de legendarische woorden:"Het is net een TBS-er. Hoe hij kijkt, loopt en praat."quote:Op zondag 1 juni 2008 03:08 schreef Manono het volgende:
Toen ik hoorde dat hij die film TBS zou doen dacht ik al, wedden dat die zich helemaal gaat vereenzelvigen met zijn typetje.. Echt zo'n labiele-mannen-kwaliteit is dat. Junks hebben het ook.![]()
Bedenk daar ook nog maar eens "incidentjes" als het stelen van die PSV trofeeën bij ...quote:Op maandag 2 juni 2008 01:08 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Mijn stiefvader werkt in een TBS-kliniek. Ik zat een keer naar een voorstelling van Theo Maassen te kijken, mijn stiefvader keek even mee en sprak de legendarische woorden:"Het is net een TBS-er. Hoe hij kijkt, loopt en praat."
Dus dat is nog niet zo'n gekke opmerking
Waar maak jij uit op dat ze dat niet deed?quote:Op maandag 2 juni 2008 01:06 schreef CasB het volgende:
Als je dan zo nodig foto's moet maken, doe het dan zonder flits.
Een hoge boete voor aanranden, een taakstraf voor diefstal, opgepakt voor potloodventen. Dan kan dit er toch ook nog wel bij?quote:Op maandag 2 juni 2008 01:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Bedenk daar ook nog maar eens "incidentjes" als het stelen van die PSV trofeeën bij ...
Hij is toch ook nog een keer naakt op een UPC reclamekaravaan gesprongen oid?quote:Op maandag 2 juni 2008 01:21 schreef Herald het volgende:
grappig dat mensen zo verontwaardigd doen over Theo Maassen alsof dit zijn eerste incidentje is. Hij heeft twee keer een beker/schaal van PSV gejat, heeft eens met een dildo staan zwaaien naar iemand en heeft 10 jaar geleden eens een vrouw gevingerd tijdens zijn show (nouja onzedelijk betast dan).
Even een reactie van iemand die er bij was, ik dusquote:Op zondag 1 juni 2008 20:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Lijkt me nauwelijks relevant. Hoe gaat dat bij zo'n evenement, zeker als je pers bent? Je loopt zo'n zaal in, schiet je plaatjes en gaat verder naar de volgende zaal. Ze is daar niet om die voorstelling van begin tot eind te zien, ze is daar om foto's van het evenement te maken.
Ik denk dat hij zo'n watje is dat hij niet durfde om de camera gewoon kapot te gooien, maar eerst het publiek 'verantwoordelijk' moest maken. Terwijl die verantwoordelijkheid voor 100 (vooruit, 99) % bij hem ligt.quote:Op zondag 1 juni 2008 03:08 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je echt denkt dat hij dit deed om de mensen te laten lachen, dan begrijp je hem echt absoluut niet en doe je hem zwaar tekort. Zijn conferences bestaan uit messcherpe en eigenlijk bloedserieuze maatschappijkritiek, gebracht op een manier die heel erg grappig is. De humor is slechts een stijlmiddel, absoluut niet het doel. Mensen laten lachen is zeker niet zijn primaire drijfveer.
Idd, als jij nu tegen mij zou zeggen dat ik iemand moet vermoorden, dan doe ik het toch ook nietquote:Op maandag 2 juni 2008 15:29 schreef Taurus het volgende:
Welke idioot verzint het nou dat het publiek verantwoordelijk is![]()
Het is een cabaretier!! Zelfs áls je zit te brullen "JAAA! GOOI STUK!" verwacht je toch nog niet dat hij dat doet?? dat ie 'n grapje maakt? Kom op zeg. Honderd procent zijn verantwoordelijkheid. Gekheid hier.
Ach, ze moeten zich niet aanstellen. In dit geval was er een 'miscommunicatie', dat is dom van de organisatie, maar normaal gesproken worden er gewoon afspraken met artiesten gemaakt over fotografen/camera's. Dat is onderdeel van hun vak, te weten: publiciteit. Zonder pers geen foto of recensie in de krant.quote:Op maandag 2 juni 2008 11:43 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Dit zouden meer cabaretiers moeten doen. Als er namelijk iets godsgruwelijk irritant is voor artiest en publiek is het wel geklooi met fotocamera's tijdens een theatervoorstelling.
Hier, stelletje wijven.quote:Theo Maassen smijt camera kapot
Van onze medewerker Patrick van den Hanenberg
Reportage
Cabaretier Theo Maassen is niet gediend van fotograferen tijdens zijn voorstelling. Hij vernielde zaterdag een camera.
AMSTERDAM Plotseling verandert de ijzersterke standup-comedyact van Theo Maassen, die over zijn huwelijk en aanstaande vaderschap spreekt, in een grimmige wraakactie.
De komiek, zaterdagavond een van de hoofdacts tijdens het eerste Amsterdam Comedy Festival in De Melkweg, stoort zich hevig aan iemand in de zaal die foto’s maakt en neemt haar te grazen.
Hij beent de zaal in, pakt het fototoestel af van de fotografe en vraagt aan het publiek wat hij met de camera moet doen. De applausmachine slaat door naar kapotmaken.
Maassen smijt de camera met telelens op de grond.
Geschrokken van zijn eigen actie (‘ik had het ook niet verwacht van mezelf ’) zegt Maassen dat Nederland dit dus te wachten staat met Rita Verdonk aan de macht, die slaafs naar haar kiezersvolk wil luisteren. Hoe hij daarna ook probeert de draad weer op te pakken met een verhaal over vrouwen die wel eens met een bekende Nederlander naar bed zouden willen (zoals hijzelf), de voorstelling ligt, net als de camera, in duigen.
Het slachtoffer, freelance-fotografe Ilvy Nijokiktjien, heeft de camera ter waarde van 5.000 euro gewonnen als aanmoedigingsprijs in de strijd om de Zilveren Camera.
De telelens, geleend van Canon, kost 9.000 euro. Van de organisatie had ze te horen gekregen dat ze tijdens de voorstelling mocht fotograferen. Tegelijkertijd was aan Maassen, die daar fel tegen is, toegezegd dat fotograferen verboden was.
Nijokiktjien duikt na de actie van Maassen verbijsterd in de armen van haar buurman. Een boze bezoeker staat op en bekritiseert de actie (‘jij verneukt mijn voorstelling, ik maak jouw camera stuk’) van de komiek. Die komt niet veel verder dan een ‘fok you’- kanonnade. Vervolgens bespeelt hij het publiek met de opmerking: ‘Ik kan wel allerlei grappen uit een boekje uit mijn hoofd leren, maar dit is toch veel spannender.’
Nijokiktjien wacht het eind van de voorstelling af, waarna zij de brokstukken van het podium raapt en de artiest achterna loopt.
Later op de avond doet ze aangifte.
In de tweede voorstelling (na afloop daarvan moet hij mee met de politie naar het bureau voor verhoor) komt Maassen enigszins timide op de zaak terug in een monoloog over gelijk hebben. Hij vertelt dat hij had doorgegeven dat fotograferen niet gewenst was. Jan Jaap van derWal, die Maassen had aangekondigd, had alleen gezegd dat er niet geflitst mocht worden.
Maassens conclusie over dat misverstand luidde dan ook: ‘Je moet je nooit laten aankondigen door een komiek met een hazelip.’
Het is niet de eerste keer dat Maassen in opspraak raakt. In 2000 kreeg hij een voorwaardelijke boete wegens aanranding. Op het podium betastte hij een te laat binnengekomen bezoekster. Voor het stelen van een UEFA-beker van PSV, tijdens televisieopnames, kreeg hij een taakstraf.
Schade vergoeden, psychische schade vergoeden (immers, een gewonne prijs is emotioneel meer waard dan een gekocht product), hopen dat canon ook aangifte van vernieling doet, dwang therapie tegen agressie en een taakstraf.quote:
quote:Op maandag 2 juni 2008 17:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Schade vergoeden, psychische schade vergoeden (immers, een gewonne prijs is emotioneel meer waard dan een gekocht product), hopen dat canon ook aangifte van vernieling doet, dwang therapie tegen agressie en een taakstraf.
Geen boete, het financiele deel zit al genoeg in de schade vergoeding
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:39 schreef Nadine26 het volgende:
Maar het blijft lachen, met Theo Maassen. Een man die de volgende opmerking maakt, na het incident met het fototoestel, kan bij mij niet meer stuk:
"Toen zag ik al die angstige ogen en dan weet je weer waar je het voor doet."
![]()
![]()
![]()
Nog een paar, uit Maassens voorstelling van the day after:
Openingswoorden: "Ik had sowieso al niet zo'n lekkere dag gisteren, man."
En ook: "Jan-Jaap van der Wal kondigde me gisteren aan, en of hij nou gezegd had dat er niet geflitst mocht worden of helemaal niet gefotografeerd, weet ik eerlijk gezegd niet meer. Ik weet in ieder geval wel zeker dat ik me nooit meer laat aankondigen door iemand met een hazelip."
Conclusie van de NRC-recensent:"' Een charmant sloopijzer, dat is hij.' En de kop luidt: 'Maassen komt er bij publiek mee weg.'
Dat was ook wel te verwachten. Maar dit:quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Is qua financien wel wat nu gaat gebeuren
niet.quote:dwang therapie tegen agressie en een taakstraf.
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:39 schreef Nadine26 het volgende:
Maar het blijft lachen, met Theo Maassen. Een man die de volgende opmerking maakt, na het incident met het fototoestel, kan bij mij niet meer stuk:
"Toen zag ik al die angstige ogen en dan weet je weer waar je het voor doet."
![]()
![]()
![]()
Nog een paar, uit Maassens voorstelling van the day after:
Openingswoorden: "Ik had sowieso al niet zo'n lekkere dag gisteren, man."
En ook: "Jan-Jaap van der Wal kondigde me gisteren aan, en of hij nou gezegd had dat er niet geflitst mocht worden of helemaal niet gefotografeerd, weet ik eerlijk gezegd niet meer. Ik weet in ieder geval wel zeker dat ik me nooit meer laat aankondigen door iemand met een hazelip."
Conclusie van de NRC-recensent:"' Een charmant sloopijzer, dat is hij.' En de kop luidt: 'Maassen komt er bij publiek mee weg.'
Het lijkt me dat iemand die op een dergelijke manier met zn frustraties omgaat best wat therapie kan gebruikenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:06 schreef IQM het volgende:
[..]
Dat was ook wel te verwachten. Maar dit:
[..]
niet.Daar reageerde Niek. op, lijkt me.
![]()
![]()
Theo verstond natuurlijk dat er niet geslist mocht worden en da's best brutaal voor iemand met een hazelipquote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:39 schreef Nadine26 het volgende:
Dat is precies de scoop waarop CampusTV aasde, dus ook dát kan ik me best voorstellenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:24 schreef SiGNe het volgende:
Overigens heeft ie nu weer een tape uit de camera van CampusTV gehaald, ik kan me dat best voorstellen.
Je geeft al tijdens je show aan dat je niet zit te wachten op dat soort media aandacht, douwen ze achteraf nog een grotere camera in je gezicht![]()
Vergeet daarbij niet dat ze voor zijn huis aan het filmen waren. Alsof je álles -inclusief je privacy- moet opgeven als beroemdheid.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:24 schreef SiGNe het volgende:
Overigens heeft ie nu weer een tape uit de camera van CampusTV gehaald, ik kan me dat best voorstellen.
Je geeft al tijdens je show aan dat je niet zit te wachten op dat soort media aandacht, douwen ze achteraf nog een grotere camera in je gezicht![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |