abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 augustus 2008 @ 21:12:05 #201
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61203112
ah ok.. 749 dan in de winkel
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_61206456
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 21:12 schreef ebeaydojraes het volgende:
ah ok.. 749 dan in de winkel
Prijs op de site is inmiddels ¤999 + Foto's zijn verwijderd
  zondag 31 augustus 2008 @ 23:20:10 #203
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61279192
leuke foto's van de OS (site is in spaans zo te zien)

http://www.quesabesde.com(...)victor-fraile,1_4484
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_61320511
http://limpeiven.blogspot.com/
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
pi_61321317
Hoe je het wendt of keert, Nikon loopt de laatste tijd toch alleen maar achter Canon m.b.t innovatie.
75 topics = FIN
  dinsdag 2 september 2008 @ 15:23:28 #206
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61321921
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 14:58 schreef FP128 het volgende:
Hoe je het wendt of keert, Nikon loopt de laatste tijd toch alleen maar achter Canon m.b.t innovatie.
vertel. Welke innovaties?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  dinsdag 2 september 2008 @ 19:03:04 #207
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61327167
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 14:58 schreef FP128 het volgende:
ja vertel. want tot 2 jaar geleden had je een punt. Daarna al lang niet meer (alhoewel, als de geruchten over de nieuwe 5D waar zijn ...)
pi_61330163
Ik heb een vraag, ik heb een Nikon D80. Maar er zit soms behoorlijk wat ruis in de foto. Hoe kan dit ? Kan dit komen door de ISO waarde ?
  dinsdag 2 september 2008 @ 21:20:07 #209
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_61331302
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 15:23 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

vertel. Welke innovaties?
ze blijven t proberen he...
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_61333032
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 20:44 schreef iPeter het volgende:
Ik heb een vraag, ik heb een Nikon D80. Maar er zit soms behoorlijk wat ruis in de foto. Hoe kan dit ? Kan dit komen door de ISO waarde ?
Jup hoe hoger je de iso waarde instelt hoe gevoeliger de camera wordt voor licht. Dat heeft als voordeel dat je in schemer of donkere situaties nog een scherpe foto kan maken, cequ hogere sluitertijden gebruiken. Maar als nadeel dat die foto vervolgens veel ruis bevat.
Voorbeeldje.

http://www.photofacts.nl/fotografie/foto/nikon_d40x_iso.jpg
  dinsdag 2 september 2008 @ 23:01:44 #211
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61334609
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 19:03 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

ja vertel. want tot 2 jaar geleden had je een punt. Daarna al lang niet meer (alhoewel, als de geruchten over de nieuwe 5D waar zijn ...)
niet helemaal waar. Nikon had als eerste face recognition in een camera, in februari 2005. Dat is wel innovatief. Men zegt dat ze ook de eerste anti shake hadden gepatenteerd, maar kwamen er pas mee uit NA canon om 1 of andere onduidelijke reden. En ze waren de eerste camera fabrikant met een digitale spiegelreflex (kodak maakte wel eerder een digitale SLR, maar in een nikon body, en zij zijn geen camera fabrikant). Nikon's nano crystal coating is erg innovatief (feb 2006). Hun LBA sensor, hoewel niet doorontwikkeld, was erg innovatief, het combineerde het goede van de CCD met het goede van de CMOS.
pi_61541510
Ik word wel heel erg blij van die filmfunctie. HD opnemen met de scherptediepte van een SLR, dat is nog niet eerder vertoond - of je had een dure adapter voor je camera nodig, waarbij lichtsterkte en scherpte verloren ging.
  donderdag 11 september 2008 @ 01:54:15 #213
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61541909
uhmzz.. ooit gehoord van de Canon XL HD ?? die bestaat al een tijdje ...
pi_61544775
quote:
Op donderdag 11 september 2008 01:54 schreef ebeaydojraes het volgende:
uhmzz.. ooit gehoord van de Canon XL HD ?? die bestaat al een tijdje ...
Die heeft een 1/3"-chip (3x CCD), daar haal je echt niet de scherptediepte mee van een SLR. Bij lange na niet! De enige manier momenteel om met een prosumer camera dezelfde scherptediepte te halen als die van een SLR, is door er een 35mm-adapter op te zetten. En die zijn in het gunstigste geval al duurder dan de Nikon D90.

De enige camera onder de 20.000 euro die dit standaard kan, is de Red One. Zie www.red.com.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kontiki op 11-09-2008 10:25:49 ]
  donderdag 11 september 2008 @ 18:48:34 #215
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61557391
wat je zegt is hetzelfde. een XL met converter is hetzelfde als een prosumer met adapter. Met het enigste verschil dat de XL ervoor gemaakt is. En daarnaast is filmen met de scherptediepte op 1.2 of 1.8 niet echt wenselijk lijtk mij. Dat is juist een TE klein gebied. Ziet er niet uit op film. Daarnaast is het niveau van interferentie met 3CCD beter dan op 1 CMOS.
pi_61564718
quote:
Op donderdag 11 september 2008 18:48 schreef ebeaydojraes het volgende:
wat je zegt is hetzelfde. een XL met converter is hetzelfde als een prosumer met adapter. Met het enigste verschil dat de XL ervoor gemaakt is. En daarnaast is filmen met de scherptediepte op 1.2 of 1.8 niet echt wenselijk lijtk mij. Dat is juist een TE klein gebied. Ziet er niet uit op film. Daarnaast is het niveau van interferentie met 3CCD beter dan op 1 CMOS.
Ik zeg dat filmen met de scherptediepte van een SLR nog niet vertoond is, tenzij je een adapter gebruikt. Vervolgens zeg jij 'wel eens van de XL HD gehoord?' Ja, dat had ik, en daar heb je dus een adapter voor nodig, wil je dezelfde scherptediepte bereiken. Wat wil je nu eigenlijk zeggen?

Dat de XL gemaakt is voor een goede scherptediepte is ook niet waar, dan hadden ze er echt wel een grotere chip in gezet. De CMOS van de D90 is bijna 3 keer zo groot (!).

Komt nog bij dat het prijskaartje van een XL HD1 + Mini35/Lexus nogal wat hoger ligt dan een body van een Nikon D90.
  vrijdag 12 september 2008 @ 00:04:37 #217
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61566209
nee de vraag is wat jij nu eigenloijk wilt zeggen. De XL HD is gemaakt voor verwisselbare lenzen, alsmede SLR lenzen. Ik zeg nergerns dat ze gemaakt zijn voor goede scherpte diepte.
EN wil je nu b.t.w. zeggen dat middenformaat een nog grotere scherpte diepte hebben dan SLR's?

en over prijs hebben we het al helemaal nooit gehad.
pi_61566587
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 00:04 schreef ebeaydojraes het volgende:
nee de vraag is wat jij nu eigenloijk wilt zeggen.
quote:
Op donderdag 11 september 2008 01:05 schreef Kontiki het volgende:
HD opnemen met de scherptediepte van een SLR, dat is nog niet eerder vertoond - of je had een dure adapter voor je camera nodig, waarbij lichtsterkte en scherpte verloren ging.
quote:
De XL HD is gemaakt voor verwisselbare lenzen, alsmede SLR lenzen. Ik zeg nergerns dat ze gemaakt zijn voor goede scherpte diepte.
Ik zeg dat HD opnemen met de scherptediepte van een SLR nog nooit vertoond is zonder adapter. Vervolgens haal jij de Canon XL HD erbij.

Volgens mij hebben wij andere interpretaties over het begrip 'adapter':

Volgens mij heb je de indruk dat je met een SLR-lens op een Canon XL H1 dezelfde scherptediepte krijgt als met de Nikon D90. Dat is niet het geval. Bij verre na niet. Om dat effect te verkrijgen heb je, ook voor de XL H1, een 35mm-adapter nodig. Een 35mm adapter is meer dan een extra mount waarmee je ook SLR-lenzen op je Canon kan zetten hoor. Een 35mm adapter projecteert het beeld op een glas met dezelfde afmetingen als een 35mm film. En die projectie wordt weer opgepikt door de camera.
Hier heb je wat meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Depth-of-field_adapter

Gewoon een 35mm lens op je Canon klikken zal weinig voordeel opleveren voor de scherptediepte, daar is de chip te klein voor.
quote:
EN wil je nu b.t.w. zeggen dat middenformaat een nog grotere scherpte diepte hebben dan SLR's?
Over middenformaat heb ik het niet eens gehad, maar het antwoord is 'ja', echter bedoel je waarschijnlijk 'kleinere scherptediepte'.
Groter formaat film/chip = langere brandpuntsafstanden = kleinere scherptediepte
quote:
en over prijs hebben we het al helemaal nooit gehad.
Dat klopt. Maar het is toch kicken dat je voor 1000 euro met die scherptediepte kan filmen? Wat kost een XL HD1? 6000 euro of zo? Plus een 35mm adapter van minimaal 1000 euro.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kontiki op 12-09-2008 00:46:02 ]
  vrijdag 12 september 2008 @ 09:05:16 #219
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61569442
onzin. Het verschil zit hem in de lens en de afstand tot de chip. Niet in hetgeen waar het op geprojecteerd wordt.

en nogmaals. filmen met DIE scherpte diepte is een beetje mag zeker, maar je kan overdrijven.
Dat zit in dezelfde categorie als Consumer Joe die absoluut 60GB in zijn HardDisk camera wil hebben zodat ie op zijn vakantie van 3 weken lekker kan filmen ... (alsof je daarna nog 3 dagen vrij gaat nemen om het allemaal terug te kijken met de familie ... )

[ Bericht 50% gewijzigd door ebeaydojraes op 12-09-2008 09:55:04 ]
pi_61570711
't Is al goed hoor, je hoeft het niet van mij aan te nemen. Vraag elke professional en hij zal mijn verhaal bevestigen.

En wat bedoel je met 'DIE' scherptediepte? Ik heb geen getallen genoemd. Elke D.o.P. doet een moord voor een kleine scherptediepte.
Dat 60gb gebeuren ga ik niet eens op in, dat is echt helemaal off-topic.

Vraag: waarom kennen compactcamera's vrijwel geen kleine scherptediepte? Ook nauwelijks als je inzoomt en het diafragma op F2.8 hebt staan? Hint: kleine sensor.

[ Bericht 11% gewijzigd door Kontiki op 12-09-2008 10:18:13 ]
  vrijdag 12 september 2008 @ 10:27:46 #221
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61571117
gast ... Een XL met bijv. een 35 1.4 erop heeft al een te klein SDbereik om bruikbaar te zijn om mee te filmen. Het is leuk, maar niet meer dan dat. Een gimmick. Daarom is het niet al standaard ingebouwd. Als er zo'n moord voor gedaan zou worden dan zou het al bestaan.
Als je daarnaast denkt dat je dezelfde kwaliteit uit een D90 (die nog niet eens in de winkel ligt en uitvoerig getest is door de gebruiker) als een XL camera ... ... Naast het feit dat de D90 uberhaupt erg "onhandig" zal zijn om mee te werken. Dat iets technisch leuk lijkt wil nog niet zeggen dat het uiteindelijk ook goed is.

en antwoord: Hint, kleine lens en miniscule afstand tot de sensor. de grote van de sensor is daar alleen een factor in.

[ Bericht 3% gewijzigd door ebeaydojraes op 12-09-2008 10:43:07 ]
pi_61575536
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 10:27 schreef ebeaydojraes het volgende:
gast ... Een XL met bijv. een 35 1.4 erop heeft al een te klein SDbereik om bruikbaar te zijn om mee te filmen.
Hence de 35mm DOF apapter, Einstein. Heb je mijn posts en links ubterhaupt gelezen?
quote:
Het is leuk, maar niet meer dan dat. Een gimmick. Daarom is het niet al standaard ingebouwd. Als er zo'n moord voor gedaan zou worden dan zou het al bestaan.
Subjectief, mening, etc. DOF is een instrument dat veelvuldig wordt gebruikt in drama, o.a. om het onderwerp te isoleren en de aandacht te verleggen. Het bestaat al lang, maar niet voor goedkopere camera's omdat.. daar is ie weer.. een grote sensor te duur zou worden en het technisch niet mogelijk is om op kleinere sensors een kleine DOF te krijgen, ongeacht het type lens dat je erop zet.
quote:
Als je daarnaast denkt dat je dezelfde kwaliteit uit een D90 (die nog niet eens in de winkel ligt en uitvoerig getest is door de gebruiker) als een XL camera ...
Leg me geen woorden in de mond aub. Mijn hele punt draait nog steeds uitsluitend om de scherptediepte, over de kwaliteit heb ik niets gezegd. Met een HD camera haal je niet dezelfde scherptediepte als met een D-SLR. Ik heb al eerder voorbeelden (Red) en bronnen genoemd, ik denk dat het nu aan jou is om eens met wat bronnen te komen, willen we hier nog uitkomen.
quote:
... Naast het feit dat de D90 uberhaupt erg "onhandig" zal zijn om mee te werken. Dat iets technisch leuk lijkt wil nog niet zeggen dat het uiteindelijk ook goed is.
Leuk, goed, onhandig. Allemaal subjectief. We hadden het over de mate van scherptediepte. Wat je daar vervolgens mee doet moet iedereen voor zichzelf weten.
quote:
en antwoord: Hint, kleine lens en miniscule afstand tot de sensor. de grote van de sensor is daar alleen een factor in.
Een grote lens maakt niet uit zolang de grootte van de sensor het niet toelaat. Heck, er is een hele industrie voor 35mm DOF adapters, en jij beweert dat het niet 'standaard is ingebouwd omdat het een gimmick is'. OMG.
  vrijdag 12 september 2008 @ 13:57:36 #223
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61576001
Einstein Het is er al, dat is wat ik zeg. Lees eens een keer.
Subjectief of niet, daar gaat het niet om. het bestaat al. En jij begint over gebruik door DoP niet ik. en leer mij de RED cam kennen ... en ja allemaal subjectief maar jij begint erover hoe geweldig het niet allemaal wel is, wat het niet is, of ubehraupt nog maar moet blijken of het dat is. grote sensoren bestaan al tijden en dus ja een gimmick. Jij begon daarnaast over prijzen e.d. van camera's en dat doet er uberhaupt niet toe in die discussie die jij begon Antwoord JA.
Nu terug naar Nikon topic. end of discussion.
  maandag 15 september 2008 @ 19:49:29 #224
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61654538
pi_61655941
Zaterdag had ik mijn D80 op rode ogen flits gezet (ingebouwde flash). Omdat ik op een bruiloft was.had ik geen kans om te proberen, maar er was ineens een enorme vertraging in het afdrukken.
Paar gemiste kansen daardoor, dat het 'moment' al voorbij was. Nu even getest en het AF-hulplicht blijft volgens mij gewoon extra lang branden. Met rodeogen flits uit is alles normaal. Normaal verschijnsel of niet?
  maandag 15 september 2008 @ 20:58:23 #226
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61656845
waarschijnlijk lukte het je AF niet om scherp te stellen. probeer nog eens en draai een heel klein beetje aan je focus ring (NIET de zoom ring), dan kan je wel de foto maken.
Met rode ogen reductie doet hij een preflash en dat geeft ws voldoende licht om wel meteen scherp te stellen.
pi_61656995
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:58 schreef Shark.Bait het volgende:
waarschijnlijk lukte het je AF niet om scherp te stellen. probeer nog eens en draai een heel klein beetje aan je focus ring (NIET de zoom ring), dan kan je wel de foto maken.
Met rode ogen reductie doet hij een preflash en dat geeft ws voldoende licht om wel meteen scherp te stellen.
Ik hoor wel het piepje van de AF lock. De camera stelt prima scherp in de geteste situaties. Anders zou ik dit probleem in de stand zonder rode ogen flits helemaal erg moeten hebben. Het doet zich juist voor in de rode ogen stand.
pi_61657554
Daarom gebruik ik die rode ogen stand nooit. Okay, ook omdat ik als ik flits een SB800 heb, maar ook om die vertraging. Geweldig irritant.

Ik hoop dat je niet "DE" fotograaf was voor die bruiloft?
pi_61657805
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:19 schreef veldmuis het volgende:
Daarom gebruik ik die rode ogen stand nooit. Okay, ook omdat ik als ik flits een SB800 heb, maar ook om die vertraging. Geweldig irritant.

Ik hoop dat je niet "DE" fotograaf was voor die bruiloft?
Nee, ik was idd niet DE fotograaf. Gelukkig niet, want ik hou echt niet van met mijn neus vooraan te staan.
Maar wat doet de SB-800 beter met rode ogen? Ik orienteer me op een losse flitser, een 600 of 800. Het prijsverschil vind ik niet in functionaliteit terug, dus ben heel nieuwsgierig naar jouw reden om de (dure) SB-800 te kopen.
pi_61658433
Ow, een SB600 doet dat ook prima hoor
Het feit dat de flitser een stukje verder van de lens staat is genoeg.

Ik heb de SB800 gekocht omdat ik een nette deal had. De 600 zou 9 van de 10x voldoen. Die flitskracht die de 800 extra heeft tov de 600 gebruik ik zelden iig. De "gratis" omnibounce ligt werkeloos in m'n tas. Het enige voordeel is wellicht de 5e batterij, waardoor het ding sneller herlaad. Ik denk trouwens dat het verschil 5x matige batterij en 4x goede batterij nihil is. En ik flits met 5x matig prima
  maandag 15 september 2008 @ 23:32:10 #231
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61663141
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:03 schreef Osramp het volgende:

[..]

Ik hoor wel het piepje van de AF lock. De camera stelt prima scherp in de geteste situaties. Anders zou ik dit probleem in de stand zonder rode ogen flits helemaal erg moeten hebben. Het doet zich juist voor in de rode ogen stand.
ooow...ik heb het verkeerd gelezen, my bad.

Ik gebruik iig ook geen anti rode ogen want met een externe flits is dat overbodig...dus ik kan je (helaas) niet helpen.
pi_61664112
Yeuy! *o*
Ik heb er ook een aangeschaft. Prachtig apparaatje. Nu moet ik er nog mee leren omgaan

Fotos maken gaan relatief erg eenvoudig en haal vrij snel voor mij goede resultaten.
Wat mij een beetje tegenzit door gebrek aan kennis waarschijnlijk, is dat de fotos kwa belichting vaak te donker of te licht uitvallen. Ze zijn nooit zoals ik het plaatje zie door de lens. En vooral die hoge lichten heb ik vrij vaak last van. Als je bijvoorbeeld fotos maakt van schoenen en leer dat makkelijk reflecteert. Hoe ga je dit tegen?

Ik ga morgen even spelen met Vitrage, dus niet direct zonlicht in de huiskamer, en dat "white balance naar gelang je omgevingslicht" instelling (met een velletje wit papier)

Heb ook een DVD besteld genaamd "Magic Lantern- Nikon D40" Schijnt goed te zijn en het zal me benieuwen
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  FOK!fotograaf dinsdag 16 september 2008 @ 06:06:21 #233
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_61666064
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 00:06 schreef Man-E-Faces het volgende:
Yeuy! *o*
Ik heb er ook een aangeschaft. Prachtig apparaatje. Nu moet ik er nog mee leren omgaan

Fotos maken gaan relatief erg eenvoudig en haal vrij snel voor mij goede resultaten.
Wat mij een beetje tegenzit door gebrek aan kennis waarschijnlijk, is dat de fotos kwa belichting vaak te donker of te licht uitvallen. Ze zijn nooit zoals ik het plaatje zie door de lens. En vooral die hoge lichten heb ik vrij vaak last van. Als je bijvoorbeeld fotos maakt van schoenen en leer dat makkelijk reflecteert. Hoe ga je dit tegen?

Ik ga morgen even spelen met Vitrage, dus niet direct zonlicht in de huiskamer, en dat "white balance naar gelang je omgevingslicht" instelling (met een velletje wit papier)

Heb ook een DVD besteld genaamd "Magic Lantern- Nikon D40" Schijnt goed te zijn en het zal me benieuwen
Gefeliciteerd met je aankoop!

Plaats t.z.t. maar wat voorbeeldfoto's dat is iets makkelijker inschatten hoe diverse dingen in elkaar steken!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_61666307
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 00:06 schreef Man-E-Faces het volgende:
Yeuy! *o*

Als je flitst met de ingebouwde flitser, dan heb je al snel last van reflectie. Met een losse flitser kun je van het onderwrp weg flitsen (indirect) en is dit probleem minder groot.
Als jij produktfoto's wilt maken (schoenen en leer), dan ben je ws goedkoper uit door idd vitrage voor het raam te hangen. Zet je toestel dan op statief en gebruik een langere sluitertijd (mss 1/10 seconde). Laat je toestel op zelfontspanner staan en druk zo af, dan komen er geen extra trillingen in van het op de ontspanknop drukken.
pi_61677398
Mensen wat is nu het echt grote verschil tussen die D90 en de D300 behalve de prijs? is het een beetje te vergelijken met de D3 en de D700 verschillen of geheel iets anders? Anders lijt het me gewoon wachten tot Kerst ofzo als de MediaMarkt de D90 ook heeft, vervolgens de prijs van de D300 laat zakken waardoor het prijsverschil voor body en lens erg klein wordt met alle gevolgen van dien.Iemand die het nog een beetje kan volgen?
  dinsdag 16 september 2008 @ 19:39:20 #236
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61683116
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 16:14 schreef spy08 het volgende:
Mensen wat is nu het echt grote verschil tussen die D90 en de D300 behalve de prijs? is het een beetje te vergelijken met de D3 en de D700 verschillen of geheel iets anders? Anders lijt het me gewoon wachten tot Kerst ofzo als de MediaMarkt de D90 ook heeft, vervolgens de prijs van de D300 laat zakken waardoor het prijsverschil voor body en lens erg klein wordt met alle gevolgen van dien.Iemand die het nog een beetje kan volgen?
top-of-the-range AF op de D300, gezichtsherkenning, kleuren focus tacking en daarnaast nog kleine verbeterpuntjes. Of dit jou de meerprijs waard is, geen idee.
pi_61684240
Hoe zit het bij de hoge ISO's? Is dat exact hetzelfde?
pi_61690666
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 07:38 schreef Osramp het volgende:

[..]

Als je flitst met de ingebouwde flitser, dan heb je al snel last van reflectie. Met een losse flitser kun je van het onderwrp weg flitsen (indirect) en is dit probleem minder groot.
Als jij produktfoto's wilt maken (schoenen en leer), dan ben je ws goedkoper uit door idd vitrage voor het raam te hangen. Zet je toestel dan op statief en gebruik een langere sluitertijd (mss 1/10 seconde). Laat je toestel op zelfontspanner staan en druk zo af, dan komen er geen extra trillingen in van het op de ontspanknop drukken.
Dus een langere sluitertijd+statief laat meer natuurlijk licht binnen op de sensor voor een natuurlijker uitziende foto?
pi_61694218
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 23:20 schreef Man-E-Faces het volgende:

[..]

Dus een langere sluitertijd+statief laat meer natuurlijk licht binnen op de sensor voor een natuurlijker uitziende foto?
Yes, je camera op M zetten en diafragma en sluitertijd instellen zodat de belichtingsmeter in de zoeker in het midden staat. Omdat je vanaf statief werkt is het niet erg om met een hele lange sluitertijd te werken, de camera staat immers stabiel en je onderwerp ook (voor schoenenfoto's dan).
Wel de camera bedienen via een afstandsbediening of via de zelfontspanner. Als je met de hand op de ontspanner drukt dan wiebelt de camera.
  zondag 21 september 2008 @ 19:38:28 #240
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_61806304
ff de D90 uitgeprobeerd. Moet wel een VR lensje gaan gebruiken, want het is bijna niet stabiel te houden (of dus op een monopodje zetten) voor tijdens het filmen. De rest ziet er goed degelijk uit.
  FOK!fotograaf maandag 22 september 2008 @ 07:04:41 #241
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_61816896

Hij is er toch... De 50mm f/1.4 G
http://www.dpreview.com/n(...)or_50mm_1_4glens.asp

Geen Nano-coating alleen. Wellicht nutteloos bij een dergelijk (relatief) simpele lens.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 22 september 2008 @ 09:10:13 #242
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61817991
quote:
Op maandag 22 september 2008 07:04 schreef Xilantof het volgende:
[ afbeelding ]

Hij is er toch... De 50mm f/1.4 G
http://www.dpreview.com/n(...)or_50mm_1_4glens.asp

Geen Nano-coating alleen. Wellicht nutteloos bij een dergelijk (relatief) simpele lens.
Neis. Raar dat er geen nano coating op zit, terwijl alle nieuwe objectieven dat wel hebben.(14-24, 24-70, 60, 105, 400, 600, etc.)

Hij lijkt ook een stuk dunner, maar ik vermoet dat hij een stuk groter is. En 58mm? WTF? da's een canon formaat.

Maar ik vermoed dat de bokehj beter zal zijn dan op de ouwe, hij gaat van 7 rechte diafragma bladen naar 9 ronde in deze versie.
  maandag 22 september 2008 @ 12:02:29 #243
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61821489
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:19 schreef veldmuis het volgende:
Hoe zit het bij de hoge ISO's? Is dat exact hetzelfde?
exact hetzelfde
  dinsdag 23 september 2008 @ 20:18:21 #244
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_61858965
[TK] Complete Nikon set, ook losse verkoop

Misschien interessant? Ik heb er geen verstand van enzo, maar ik zag het topic staan.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:14:07 #245
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_62034604
pi_62036566
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:18 schreef Tha_Erik het volgende:
[TK] Complete Nikon set, ook losse verkoop

Misschien interessant? Ik heb er geen verstand van enzo, maar ik zag het topic staan.
Camera en 18-70mm lens heb ik in handen gehad voor de aankoop van de flitser. Camera en lens zijn in prima staat, heb er enkele testfoto's met de flitser mee gemaakt.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 20:08:14 #247
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_62086210
das dan weer jammer:
quote:
Upfront – The D90's Dirty Little Secret
Before we get too excited about the D90's video capabilities we need to understand how Nikon has implemented it. At the core of the issue is that there is almost no control over the camera's shutter speed, aperture or ISO when in video mode. The camera essentially goes into a fully automatic mode and the only control over exposure that one has is the exposure compensation dial.

Here's the reason why. In still camera Live View what camera makers try and do is show you the best possible view of the subject, adjusting the LCD display to make it as accurate and pleasant looking as possible. This is regardless of whether or not the exposure is correct.

What Nikon appears to have done is simply take this adjusted (good looking) image and used it for video. So, if you have dreams of using a very wide aperture to achieve narrow depth of field, a high shutter speed for creative purposes, or low ISO to minimize noise – fugedaboutit. It ain't gunna happen unless Nikon decides to or is able to release a firmware upgrade. (Or, maybe they're saving this capability for the D3x.)

Just to be clear then – shooting in video mode is the same as having the camera in full auto mode, with auto ISO also activated. The actual current settings of the camera for stills shooting are irrelevant.
zie luminous-landscape.com voor t complete verhaal
pi_62264470
Hai,
ik heb net gebprobeerd de preset white balance in te stellen middels een wit velletje papier. Echter het lukt niet?
Ik stel de white balance in op: pre-set via het menu dan measure, dan knippert "pre" op het scherm.
Dan richt ik het op een velletje wit papier en maak dan een afdruk. Ik hoor de camera erg druk bezig zijn van binnen (schrok even, hoop dat het niet schadelijk is trouwens). En dan zie ik op het scherm dat de white balance niet is aangepast (blijft op "pre" knipperen). en mn camera zegt iets van "data needed" ofzo.
Wat nu?
pi_62265490
Wat me ook opvalt is dat objecten met veel zwart altijd overbelicht worden. Hoe komt dat? Andere spullen in de zelfde modus/afstand die meer kleur hebben ipv alleen zwart met een beetje rood komen wel goed op de kiek..
  FOK!fotograaf dinsdag 14 oktober 2008 @ 08:19:46 #250
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_62368606
DPReview heeft inmiddels een full review van de D90.
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_62437005
ik was vandaag aan 't kijken in de mediamarkt naar de d80 en d90, wat me opviel was dat de zoeker van alle modellen veel donkerder was dan die van de d40 en d60. Ook kreeg ik ze nooit goed scherpgesteld met manualfocus. Komt dit omdat ze niet aan stonden?
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_62439250
quote:

As to brightness, the viewfinders of the D100, F80, D70 and F75 are dim when the power is turned off because of their construction. The viewfinder is overlaid with a transparent CCD display unit which projects the information on it (as well as the on-demand gridlines in the D100 and F80, not sure if the D70 and F75 have that feature). These components have a tendency to be slightly grey in tone and not fully transparent unless a current is trickling through them (which does not happen if the power is turned off). When powered they are (almost) as bright as any other Nikon viewfinder (though a tad smaller than the large viewfinders of the professional cameras for which you pay a lot more of course).
ik heb antwoord op mn vraag
pi_62439661
Is er iemand die mij kan vertellen welke nikon camera's vergelijkbaar zijn met de D80 en die ik ook eens mee zou moeten nemen in de overweging voordat ik een D80 aanschaf?
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
pi_62439791
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 17:49 schreef Flepke het volgende:
Is er iemand die mij kan vertellen welke nikon camera's vergelijkbaar zijn met de D80 en die ik ook eens mee zou moeten nemen in de overweging voordat ik een D80 aanschaf?
Ligt er maar net aan wat je wilt.....de D40x is opgeleukt door er dezelfde sensor in te zetten als de D80. Geef je niks om on camera functies, is die ms prima voor jou.
  maandag 27 oktober 2008 @ 23:58:53 #255
122997 zquing
Drama Junk
pi_62738354
Is een Fuji S2 nog iets tegenwoordig?
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:31:49 #256
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_62743938
ligt eraan wat je zoekt. Voor huidtinten zou de fuji lijn aan te bevelen zijn, voor zijn snelheid niet. Hij is 6 Mp. Zeer geschikt voor trouwerijen en portretten. En hij is al weer wat ouder, dus je weet nooit hoe lang de camera het nog volhoudt...
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:06:04 #257
122997 zquing
Drama Junk
pi_62748713
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:31 schreef Shark.Bait het volgende:
ligt eraan wat je zoekt. Voor huidtinten zou de fuji lijn aan te bevelen zijn, voor zijn snelheid niet. Hij is 6 Mp. Zeer geschikt voor trouwerijen en portretten. En hij is al weer wat ouder, dus je weet nooit hoe lang de camera het nog volhoudt...
laat portretten nu net dat zijn wat ik 't leukst vind om te doen. Er is jammer genoeg weinig keuze als je maar 150eu uitgeven wil en hij ook moet AF moet hebben met niet AF-S lenzen
  FOK!fotograaf dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:38:41 #258
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_62749757
Er is een firmware update beschikbaar voor de D300.

Waslijst:
quote:
The following improvements have been made in version 1.10

- The Highlights playback display option has been moved from Display mode > Basic photo info > Highlights in the playback menu to Display mode > Detailed photo info > Highlights.
- The size and color of “Demo” displayed in the monitor with playback when No memory card? in the Custom Settings is set to Enable release, have been modified.
- The range of settings available for ISO sensitivity settings > ISO sensitivity auto control > Minimum shutter speed in the shooting menu has been increased from 1/250 – 1 s to 1/4000 – 1 s.
- When shooting in hand-held live view mode and the frame is magnified prior to autofocusing, operation has been modified so that display returns to the magnified display rather than full-frame display.
- Images captured with Rotate tall, in the playback menu, set to On are not automatically rotated for display immediately after capture (image review).
- A Copyright information item has been added to the setup menu. When Copyright information is enabled, the copyright symbol (©) is shown in the shooting info display.
- Recent settings can now be displayed in place of My Menu.
- Custom Setting e3 Flash cntrl for built-in flash (e3 Optional flash when an optional Speedlight is mounted on the camera) can now be added to My Menu using the Add items option in My Menu from Add items > Custom setting menu > e Bracketing/flash.
- The degree of the High ISO NR setting can now be confirmed in the shooting info display while the High ISO NR setting item, in the shooting menu, is being applied.
- Ankara, Riyadh, Kuwait, and Manama have been added to the Time zone options for the World time item in the setup menu.
- When a GPS device is used and no heading information is available, ---.--° is now displayed for the Position > Heading option in the GPS item in the setup menu.
- When shooting in live view mode using Camera Control Pro 2 (Ver. 2.2.0 or later) with a PC-E lens, the aperture setting can now be adjusted from the computer.
- Focus acquisition performance in dynamic-area AF mode has been improved.
- Focus acquisition performance with contrast-detect AF has been improved.
- Auto white balance performance has been improved.
- The fourth digit in seconds display for GPS latitude and longitude information is now rounded off rather than omitted.
- The current MB-D10 battery type setting can now be confirmed in the shooting info display when R6 / AA-size batteries are used with the Multi-Power Battery Pack MB-D10.
- An issue that caused an increase in noise with shooting in [M] exposure mode at a shutter speed setting of bulb with the shutter held open for less than 8 seconds and Long exp. NR enabled has been resolved.
- An issue that prevented shutter release at the specified shutter speed when no operations were performed for 30 seconds in mirror up mode has been resolved.
- An issue that caused abnormal image display when Image review was set to On and the playback zoom in button was pressed immediately after shooting at the following settings has been resolved.
. Image quality: NEF (RAW ) + JPEG
. NEF (RAW) recording: Lossless compressed or Compressed
. Image size: S or M
- When the Speedlight SB-800 was mounted on the camera with flash mode set to distance-priority manual (GN) mode, and the camera recovered from standby mode triggered by the auto meter off function, the distance information displayed on the SB-800 changed. This issue has been resolved.

[ Bericht 0% gewijzigd door CompuMess op 28-10-2008 13:48:12 ]
Fotooz
  woensdag 29 oktober 2008 @ 12:18:38 #259
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_62778942
  woensdag 29 oktober 2008 @ 14:28:54 #260
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_62782286
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:38 schreef CompuMess het volgende:
Er is een firmware update beschikbaar voor de D300.

Waslijst:
[..]

gisteren geinstalleerd, maar ipv

A: 1.10
B: 1.10

staat er

A:1.03
B:1.10

Heben jullie dat ook? Copyright ding heb ik meteen ingevuld, ik ben benieuwd hoe dat eruit zet in de EXIF.

Tis idd een hele waslijst, maar de verbeteringen klinken mij wel goed in de oren.
  FOK!fotograaf woensdag 29 oktober 2008 @ 15:39:35 #261
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_62784428
Hmmm... dan zou ik het nog een keertje overdoen. Ik heb netjes 1.10 op A en B staan.

Exif uitlezing met Opanda:
quote:
Artist = CompuMess.eu
Copyright = CompuMess.eu
Niet al te spannend.
Fotooz
pi_62784824
War betreft een firmware update: voor mijn D80 is ook een update beschikbaar. Wel heb je een voeding en goedgekeurde geheugenkaart nodig. Hoe noodzakelijk zijn die twee?
  FOK!fotograaf woensdag 29 oktober 2008 @ 16:25:23 #263
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_62785838
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 15:50 schreef Osramp het volgende:
War betreft een firmware update: voor mijn D80 is ook een update beschikbaar. Wel heb je een voeding en goedgekeurde geheugenkaart nodig. Hoe noodzakelijk zijn die twee?
Niet en niet.

Een volle accu en je normaal gebruikte SD kaart zijn voldoende voor de update.

De update bestaat altijd uit twee delen, welke je om de beurt op je SD kaartje zet (hoeft niet eens leeg te zijn)
Voer per deel de firmware update uit op je cam en binnen vijf minuten ben je weer up and running!
Fotooz
pi_62786190
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 16:25 schreef CompuMess het volgende:

[..]

Niet en niet.

Een volle accu en je normaal gebruikte SD kaart zijn voldoende voor de update.

De update bestaat altijd uit twee delen, welke je om de beurt op je SD kaartje zet (hoeft niet eens leeg te zijn)
Voer per deel de firmware update uit op je cam en binnen vijf minuten ben je weer up and running!
Dus ws een trucje van Nikon om wat extra hardware te kunnen slijten?
  woensdag 29 oktober 2008 @ 20:08:12 #265
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_62791609
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 15:39 schreef CompuMess het volgende:
Hmmm... dan zou ik het nog een keertje overdoen. Ik heb netjes 1.10 op A en B staan.

Exif uitlezing met Opanda:
[..]

Niet al te spannend.
nee, ziet er idd niet spannend uit, ik had toch het (c) teken verwacht.

Maar heb het opgelost, mag maar 1 update file per keer doen -en ik deed meteen allebei

Maar er zitten wel op zich interessante updates in, mits ze idd beter werken (AF enzo)
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 16:36 schreef Osramp het volgende:

[..]

Dus ws een trucje van Nikon om wat extra hardware te kunnen slijten?
ja en nee; tis ook een manier om zich in te dekken voor als het fout gaat. Sommige gebruiker (lees: amerikanen) hebben een aanklaag cultuur.
pi_62902603
Heeft er iemand een D90 hier? Ik ben van plan te switchen van D40x naar of D90 of D300. Daar de processor en de sensor het zelfde is denk ik meer aan de D90. (vind de film functie wel een vet extratje). Maar ben benieuwd naar ervaringen from first hand. Gebruik je het filmen? Werkt het focussen of is het echt fucked up dat ie tijdens het filmen niet focussed?
En hoeveel programmeerbare knoppen heeft ie? Want ik baal ervan dat ik op de D40x elke keer het menu in moet duiken om ff een witbalans of isowaarde aan te passen.
  FOK!fotograaf maandag 3 november 2008 @ 11:42:20 #267
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_62903773

ISO en WB instelknoppen zitten bij de D90 gewoon achterop...

Bij de D300 zitten ze ook lekker voor het grijpen!
Fotooz
pi_62905434
Ah kijk handy, precies wat ik zoek. Fysieke knoppen!
pi_62910430
tvp.
pi_62917867
quote:
Op maandag 3 november 2008 10:55 schreef Noxa het volgende:
Heeft er iemand een D90 hier? Ik ben van plan te switchen van D40x naar of D90 of D300. Daar de processor en de sensor het zelfde is denk ik meer aan de D90. (vind de film functie wel een vet extratje). Maar ben benieuwd naar ervaringen from first hand. Gebruik je het filmen? Werkt het focussen of is het echt fucked up dat ie tijdens het filmen niet focussed?
En hoeveel programmeerbare knoppen heeft ie? Want ik baal ervan dat ik op de D40x elke keer het menu in moet duiken om ff een witbalans of isowaarde aan te passen.
Ik heb sinds anderhalve week een D90, erg prettige camera

Filmfunctie heb ik nog *niet* gebruikt, was ook totaal geen issue. Belangrijkste (en doorslaggevende) reden was de ergonomie, de camera ligt erg prettig in de hand. Er zit 1 dedicated programmeerbare knop op (Fn, naast de lens), die ook vrij eenvoudig te herprogrammeren is via de infobutton (2x drukken). De AE / AF lock is ook in te stellen, maar logischerwijs alleen voor AE / AF varianten

WB en ISO hebben een eigen knop naast het display
In het menu ben ik eerlijk gezegd nog niet veel geweest, behalve voor foto's verwijderen enzo
pi_62920520
Ik zit er steeds meer aan te denken om een D200 te kopen! De D700 is m'n keus, maar omdat ik dan ook gelijk aan nieuw glas moet, en daar moet ik nog best flink wat maandjes voor sparen; fotografie moet me nu niet weer geld gaan kosten maar een keer gaan opleveren.
M'n D70 loopt een beetje op z'n eind heb ik het idee, het ding heeft best wat te verduren gehad, en ik zal toch een keer aan de back-up body moeten.
Die D200 is intussen voor zo'n 500 euro op marktplaats te krijgen, en dat is er niet eentje, maar dat zijn er...bijna volop. Ik zie dat ding nog wel een keer in m'n tas belanden
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 4 november 2008 @ 01:48:50 #272
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_62925451
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:14 schreef veldmuis het volgende:
Ik zit er steeds meer aan te denken om een D200 te kopen! De D700 is m'n keus, maar omdat ik dan ook gelijk aan nieuw glas moet, en daar moet ik nog best flink wat maandjes voor sparen; fotografie moet me nu niet weer geld gaan kosten maar een keer gaan opleveren.
M'n D70 loopt een beetje op z'n eind heb ik het idee, het ding heeft best wat te verduren gehad, en ik zal toch een keer aan de back-up body moeten.
Die D200 is intussen voor zo'n 500 euro op marktplaats te krijgen, en dat is er niet eentje, maar dat zijn er...bijna volop. Ik zie dat ding nog wel een keer in m'n tas belanden
Ietsje meer dan 500 en je hebt een gloednieuw redelijk alternatief
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_62936000
quote:
Op maandag 3 november 2008 20:57 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Ik heb sinds anderhalve week een D90, erg prettige camera

Filmfunctie heb ik nog *niet* gebruikt, was ook totaal geen issue. Belangrijkste (en doorslaggevende) reden was de ergonomie, de camera ligt erg prettig in de hand. Er zit 1 dedicated programmeerbare knop op (Fn, naast de lens), die ook vrij eenvoudig te herprogrammeren is via de infobutton (2x drukken). De AE / AF lock is ook in te stellen, maar logischerwijs alleen voor AE / AF varianten

WB en ISO hebben een eigen knop naast het display
In het menu ben ik eerlijk gezegd nog niet veel geweest, behalve voor foto's verwijderen enzo
Werkt je internal flash als commander voor een SB-600? En volgens mij kun je geen stop motion maken toch?
pi_62944595
Ik heb geen SB-600, maar alle moderne flitsers van Nikon zijn wel compatible. Ik kan hem wel als commander voor een of andere gekke flitser die ik nog had liggen gebruiken iig

Wat bedoel je met stopmotion?
Je kunt (qua foto's) max 4,5 fps schieten. Film gaat op 24fps geloof ik...
pi_62944884
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 20:15 schreef Xcalibur het volgende:
Ik heb geen SB-600, maar alle moderne flitsers van Nikon zijn wel compatible. Ik kan hem wel als commander voor een of andere gekke flitser die ik nog had liggen gebruiken iig

Wat bedoel je met stopmotion?
Je kunt (qua foto's) max 4,5 fps schieten. Film gaat op 24fps geloof ik...
Ok dan moet SB 600 zeker compatible zijn!

Stop motion, of Timelapse wat ik eigenlijk bedoelde zoals dit
Om de paar seconden, minuten een foto. En die achter elkaar plakken.
pi_62944914
quote:
Die kan mee in de overweging. Ik twijfel nog een beetje wat beter voor mij zal zijn: meer snelheid vs beter plaatje.
  dinsdag 11 november 2008 @ 10:36:39 #277
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_63123568
  FOK!fotograaf dinsdag 11 november 2008 @ 16:45:08 #278
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_63132866
quote:
Blijft altijd interessante stukjes tekst die hij post.
Vanmiddag even door zitten lezen ook.
Vooral zijn insteek van de economie op de gang van zaken bij de camera-fabrikanten vond ik interessant.
Hij heeft er duidelijke ideeën over, ben benieuwd wat Nikon zelf vind.

20 november is er weer een aankondiging dacht ik te begrijpen?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 11 november 2008 @ 20:40:12 #279
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_63139786
yup, dat zou dan de MX moeten zijn....

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=29961717
quote:
I called Nikon service center (800 number) and talked with a girl
there about a lens issue I'm needing repaired. I then casually asked her if she knew anything about the new Nikon camera announcement coming up. Surprisingly, she had a lot of info. I asked lots of questions and she seemed to tell me everything she new about the new MX format. Anyway, long story short, here is what she knew for sure:

1. November 20th- Nikon to announce new MX camera with larger than FF sensor.
2. Camera available two weeks after announcement.
3. New lens line but will work with older ff lenses.
4. The sensor will be more than 24mp and the ff crop mode is greater than
12mp!
5. Camera is d700 sized!
6. will ship with "pro" mx kit lens.
7. She has seen the actual camera.
8. The technology is a big jump over what we have now.

What she had partial info on

1. She thought the price would be around d700 prices but was not certain for sure.

2. Not sure how many lenses would be introduced with the camera other than
the pro kit lens and an "awesome" telephoto. Did not know the actual specs
of the kit lens.
3. Seemed to think the sensor was a Nikon made one but not 100%.
4. D3 type body she thinks is being phased out.

She didn't indicate any of this was secret and I was really glad to get the info. Who knows, maybe she is completely full of hot air. But she seemed to really know. When I asked her generally about a new Nikon camera, she said "oh yes the new mx camera is being introduced on the 20th- available early December." Again, this was from talking to one of the people who answer the phone in the lens repair department. We will see what happens. Not sure how this meshes with the BIG announcement at WPPI. And I think she must be really wrong on the price.
  FOK!fotograaf dinsdag 11 november 2008 @ 20:41:51 #280
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_63139850
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 20:40 schreef Shark.Bait het volgende:
yup, dat zou dan de MX moeten zijn....

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=29961717
[..]

Dat draadje kwam ik vanmiddag ook tegen. Daar haalde ik die 20 nov. uit
Maar er staat veel voors en tegens in dat topic... Ik wacht gewoon af.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:42:01 #281
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_63141868
ja precies, ff afwachten...
tis ws toch niet iets dat we meteen zouden kopen tenzij we oliesheiks waren met teveel vrije tijd...
pi_63142012
Nou...
quote:
1. She thought the price would be around d700 prices but was not certain for sure.
Als dat waar is...
pi_63142811
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:45 schreef veldmuis het volgende:
Nou...
[..]

Als dat waar is...
Kan het me niet voorstellen, maargoed...
  dinsdag 11 november 2008 @ 22:58:42 #284
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_63144613
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:45 schreef veldmuis het volgende:
Nou...
[..]

Als dat waar is...
around, dus ik gok 3500 euro en dat hij niet snel zakt....
pi_63321849
* Eric_Cantona komt binnen met z'n Nikon D40

Ben ik hier dan welkom? Inmiddels enkele maanden in 't bezit en pasgeleden 'n 55-200 vr objectief aangeschaft. Helaas nog niet echt kunnen gebruiken toen ik laatst in dichte mist over de Veluwe liep met m'n dinnetje.

Nu ben ik voor m'n verjaardag aan 't kijken naar 'n mogelijkheid voor fisheye. Aangezien ik (lees: de cadeau-kopers) niet erg veel geld te besteden heb, heb ik me op internet ingelezen over 'n Super fisheye converter die 't trucje 'n beetje kan, in plaats van 'n duur fisheye objectief.

Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand toevallig of deze dingen binnen Europa te bestellen zijn voor 'n leuk prijsje (< ¤ 100,-)? Ik ben namelijk bang dat als ik zoiets op Ebay o.i.d. bestel, ik nog wat invoerrechten moet gaan betalen

Alvast bedankt!
"If you're not a manc, you're a wank"
  dinsdag 18 november 2008 @ 18:27:29 #286
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_63322712
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 17:49 schreef Eric_Cantona het volgende:
* Eric_Cantona komt binnen met z'n Nikon D40

Ben ik hier dan welkom?
tuurlijk ben je welkom. Eigenlijk zou een modje dat moeten zeggen, maar die zijn er niet op FOT

Voor je fisheye vraag kan je misschien beter ff hier vragen:
[Centraal] Het grote lenzen/objectieven topic #22
pi_63323452
Dank je, inmiddels daar gepost

Tja, 'n D40 is natuurlijk niet 't meest geavanceerde toestel en je komt er af en toe negatieve/minderwaardige verhalen over tegen op internet. Ik ben beginnend "fotograaf" en heb ook 't budget niet om 't dure spul aan te schaffen. Eerst eens aankloten met wat ik nu heb en dan eventueel upgraden
pi_63325233
Ik gebruik ook een D40(x). Prima cameraatje om mee te beginnen hoor. Werkte eerst met de kit lens en een 55-200 VR. Prima setje. Maar was het objectief wisselen zat op vakanties. Dus toen geswitched naar de 18-200 OS van Sigma. Top allround lens. Inmiddels ook een externe flitser gekocht. Echt een aanrader als betere flitsfoto's wilt. Volgens mij zit de built in er ook maar voor 1 reden op. (Zodat je een externe koopt)

Maar loop nu tegen de beperkingen van m'n body aan dus ik ga binnen kort over op de D90. Een fish staat ook nog op mijn verlanglijstje. Alleen wel weer een aardig bak geld. Eerst de body maar eens.
pi_63325535
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:45 schreef Noxa het volgende:
Ik gebruik ook een D40(x). Prima cameraatje om mee te beginnen hoor. Werkte eerst met de kit lens en een 55-200 VR. Prima setje. Maar was het objectief wisselen zat op vakanties. Dus toen geswitched naar de 18-200 OS van Sigma. Top allround lens. Inmiddels ook een externe flitser gekocht. Echt een aanrader als betere flitsfoto's wilt. Volgens mij zit de built in er ook maar voor 1 reden op. (Zodat je een externe koopt)

Maar loop nu tegen de beperkingen van m'n body aan dus ik ga binnen kort over op de D90. Een fish staat ook nog op mijn verlanglijstje. Alleen wel weer een aardig bak geld. Eerst de body maar eens.
Wat kost zo'n 18-200 van Sigma? En 'n externe flitser, niet teveel poespas, aan wat voor bedrag moet ik dan denken?
pi_63325680
Ik heb de 18-200 van Nikkor. Best een lekkere lens idd Kan je tenminste weg zonder te hoeven sjouwen.
pi_63325841
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 19:54 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

Wat kost zo'n 18-200 van Sigma? En 'n externe flitser, niet teveel poespas, aan wat voor bedrag moet ik dan denken?
Die 18-200 OS van Sigma is ongeveer 340 Eurp.

Ik heb een SB-600 en die is ongeveer 175 Euro.

Best aanvaardbare prijzen mijns inziens.
  zaterdag 22 november 2008 @ 16:30:35 #292
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_63430910
Maat van me had de sigma. Die vond het zo'n k*t ding dat ie de Nikkor gekocht heeft. Die vond ie stukken beter. Wel wat duur toen @ 600+ euro.

ik zag dit:
quote:
ECONOMIC DOWNTURN HITS AYUTTHAYA

Nikon lays off 1,500 subcontracting staff
PENCHAN CHAROENSUTHIPAN and SUNTHORN PONGPAO

Japanese camera-manufacturing giant Nikon yesterday laid off 1,500 of its subcontracting staff in Ayutthaya province after a slump in orders due to the global financial crisis.

Nikon (Thailand) Co, whose manufacturing facilities are located in Rojana Industrial Estate in Ayutthaya, yesterday decided to terminate the employment of the workers because it has received far fewer orders from the United States, Japan and Canada.

All the dismissed workers are under subcontracts and have worked with the company for less than a year, said Pongthai Musikapong, of the Labour Protection and Welfare Office in Ayutthaya.

Company executives have promised severance pay for all the staff, he said.

Nikon's labour union chairman Prasit Sitidet said he would call on the Labour Ministry to immediately help find work for those who had lost their jobs.

Several workers complained yesterday that they had not been informed in advance of the planned lay-offs. Some burst into tears because they had no idea how they would survive.

The employees said if the economic situation worsens, subcontracting staff with many years of experience would be the next victims, to be followed by permanent staff.

Nikon (Thailand) set up it first factory in Thailand in 1990. There are 8,000 permanent staff and 4,000 subcontracting staff at its four factories.

Tosapol Wangsilabat, chairman of the Federation of Thai Industries (FTI) in Ayutthaya, said that by early next year more than 30,000 workers in the province are likely to be made redundant.

He said that up to 100,000 workers could lose their jobs if the economy did not pick up.
pi_63432993
Maak het spul maar goedkoper .
  zaterdag 22 november 2008 @ 18:25:05 #294
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63433304
gaat dit over Nikon als Laboratorium fabrikant of als camera fabrikant, wat nog geen 5% van de bedrijfsvoerig is ??...
  zaterdag 22 november 2008 @ 18:37:36 #295
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_63433561
geen idee, maar ik weet wel dat de Dxx camera's uit thailand komen.
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 18:09 schreef Noxa het volgende:
Maak het spul maar goedkoper .
Nee toch? Dan gaat elke boer ermee lopen
  donderdag 27 november 2008 @ 20:05:01 #296
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_63574523
pi_63577458
Zie jij en verandering? behalve die x?

Kan zo en fotosoep zijn, maar dat zij ik van de d90 ook.
Fear is the grease of society.
pi_63578824
quote:
Lees ook dit commentaar:
quote:
Jason Reply:
November 26th, 2008 at 5:35 pm

Retouched D3 Press photos - front photo D3 changed to D3X, back photo D3 changed to D3x plus a photo put on the screen.

Compare it yourself, I saved the D3x photos from the Nikon USA website and uploaded them to an image hoster

D3X Front Nikon USA below
http://i35.tinypic.com/95pmo9.jpg

D3 Front Nikon Press USA below
http://press.nikonusa.com(...)s/D3_24-70_front.jpg

D3X Back Nikon USA below
http://i37.tinypic.com/1f924g.jpg

D3 Back Nikon Press USA below
http://press.nikonusa.com(...)3/images/D3_back.jpg
pi_63578993
Even de fotos onder elkaar:

D3X front:

D3 front

D3X back:

D3 back:
  vrijdag 28 november 2008 @ 10:57:01 #300
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_63589405
Net voordat de D700 uitkwam en er foto's gelekt waren werden deze ook afgeschilderd als nep ende fotosoep. Achteraf waren ze zo echt als het maar zijn kan. Zo ging het ook een beetje (wel in mindere mate) bij de D90. Die waren ook echt achteraf. Deze komen van de nikon site. Maar maandag zullen we het weten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')